Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2358 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26676
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16068)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10608)

XT600- napätie stator - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuXT600- napätie stator - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
19.09.2006 9:43

XT600- napätie stator

BranoXT
 Veteránista 

Ikona

Caute,
prestalo mi na mojej XT600Z, r.v.91 dobijat baterku. Hned mi napadlo ze asi odisiel regler. Ked som po nastartovani odpojil baterku a odmeral napätie na vystupe z reglera tak tam bolo len 5,5V.
Potom som len pre informaciu este odmeral napätie na vstupe do reglera od alternatora. Idu tam 3 kable, napätie medzi prvymi dvoma bolo 13,5V, medzi druhymi dvoma tiez 13,5V ale medzi poslednymi dvoma kablami je len asi 5,5V. Neviem ako je zapojene vinutie na statore, ci je zapojene do trojuholnika alebo ako, ale tych 5,5V sa mi nevidi.
Neviete mi s tym niekto poradit alebo ak ma niekto XT-cku tak zmerat napätie medzi fazami na vstupe do reglera?


19.09.2006 19:34

Re: XT600- napätie stator

BranoOHC
 Turista 

Ikona

XT som nikdy nerozoberal, ale ak pises, ze tam mas 3kable rovnakej farby (vacsinou byvaju zlte, alebo sede) tak tam mas ako je aj pri tychto typoch motoroch bezne alternator s budenim pomocou rotora s permanentnymi magnetmi, kde v statorovom vinuti mas na cievkach navinute 3 okruhy-fazy, kde spominane kable su spojene s uzlami, kde su zaciatky a konce jednotlivych faz. (zapojenie trojuholnik)
Diagnostika: odpoj od reglera spominane 3 kable pri vypnutom motory a zapalovani.
Dalej nastartuj motor a meraj voltmetrom napatie medzi jednotlivymi spominanymi kablami a pri vsetkych by malo byt rovnake napatie , konkretne pri volnobehu cca 15V, pri 3000/min cca 40V, pri 5000/min az 70V. Ak si nenameral rovnake hodnoty medzi vetvami, tak potom vypni motor a zapalovanie a
zmeraj ohmetrom odpor medzi jednotlivymi kablami (kazdy s kazdym) kable sa samozrejme nesmu dotykat kostry , odpor by sa mal pohybovat medzi 0,1 az1 ohm pri kazdom okruhu. Dolezite je to, aby bol odpor pri kazdych vetvach rovnaky. Ak nie je, (odpor je mensi ako pri ostatnych dvoch meraniach) tak tam mas medzizavitovy skrat, ak je pri niektorom okruhu nekonecne velky, tak mas prerusene vinutie. Na zaver este zmeraj odpor kazdeho kabla voci kostre, mal by byt nekonecne velky, ak nie mas prieraz na kostru.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil BranoOHC (19.09.2006 19:39)


19.09.2006 20:19

Re: XT600- napätie stator

RS955i
 Skútrista 

Ikona

B-XT, uz NIKDY neodpajaj za chodu motora baterku!!!!!!!! Napatova spicka moze poskodit nejaku elektroniku vcitane regulatoru napatia :-( ,B-OHC postup merania popisal myslim dostatocne,doplnim len ze pri merani na alternatore meras striedave napatie.A cievky su zapojene nie do trojuholnika,ale do hviezdy bez vyvedenia stredu.
Myslim ze vela uzitocnych info k danej teme najdes na www.ignitech.cz


19.09.2006 20:53

Re: XT600- napätie stator

BranoOHC
 Turista 

Ikona

RS995i ano s tou hviezdou mas vacsinou pravdu, ja mam iba vedomosti s europskymi motkami, ale aj medzi japonskymi motkami niektore maju trojuholnik, min. co viem tak TL1000 ma alternator tiez zapojeny do trojuholnika.


19.09.2006 22:24

Re: XT600- napätie stator

renzor
 Turista 

Ikona

99percentne zodpovedane, este dodam ze baterka tam robi filter a stabilizator napatia, preto sa moze dobijanie poskodit aj ked ma baterka slabu kapacitu. U teba to ale vypada na chybu vinutia, pokial si uz pokusmi nepokazil aj regler.


20.09.2006 8:38

Re: XT600- napätie stator

BranoXT
 Veteránista 

Ikona

Dik za odpovede,
tiez sa mi zda ze je chybne vinutie, ked mi to dava rozne napätie medzi fazami. Len mi nejde do hlavy ze odpor medzi jednotlivymi kablami od statora je uplne rovnaky 1,7ohm. Este skusim zmerat ich odpor voci kostre.



20.09.2006 17:58

Re: XT600- napätie stator

RS955i
 Skútrista 

Ikona

BranoXT,ten alternator si meral odpojeny od regulatora a pri beziacom motore????? Tie napatia svecia o tom ze si to meral zapojene! Ked pri zapojeni do hviezdy,pri preruseni jednej cievky su vlastne vyradene dve.


21.09.2006 10:07

Re: XT600- napätie stator

BranoXT
 Veteránista 

Ikona

RS955i, napätie na alternatore som meral pri kabloch odpojenych od regulatora a pri beziacom motore na volnobehu. Pri zapojeni do hviezdy a pri preruseni jednej vetvy vinutia by som mal logicky namerat spravne napätie len medzi jednou dvojicou faz, kedze ako pises aj ty by boli vyradene 2 fazy. Lenze ja som nameral 13,5V medzi dvomi dvojicami faz a len medzi 2 fazami bolo 5,5V. Meranie som robil 2 voltmetrami, digitalnym aj analogovym a davali uplne zhodne vysledky. Potom som odmeral aj odpory medzi vsetkymi 3 vinutiami a vsade boli zhodne 1,7ohm. Takze vinutia by nemali byt prerusene. Preto sa mi to zda divne.

Najlepsie by bolo keby to odmeral na svojej moto nejaky majitel XT so starterom a bolo by jasne ake su skutocne napätia na alternatore.


06.10.2006 10:47

Re: XT600- napätie stator

krokodyl
 Skútrista 

Zdas a ye o elektrike nieco vies, takze len strucne:
medzizavitove skraty ohmetrom nezistiš


06.10.2006 12:07

Re: XT600- napätie stator

BranoXT
 Veteránista 

Ikona

To mi je jasne, skusim vybrat ten stator z motora a potom uvidim co dalej. Neviem ako by som ho mal este otestovat.
Stve ma len jedna vec, ze minuly rok ked mi odisiel povodny stator tak som kupil pouzity na jednom vrakovisku a vydrzal mi len 1 sezonu a je zase po nom. Vtedy mi odisli cievky ktore vyrabaju napetie pre CDI zapalovanie, teraz pre zmenu tie dobijacie na baterku. Takze keby sa to dalo skombinovat tak mam 1 funkcny stator, bohuzial to nejde.

Neviete niekto ako je to so zarukou na pouzite veci? Minule mi jeden predajca z vrakoviska tvrdil ze sa mi nevie za pouzitu vec napr. na 1 rok zarucit , povedal doslovne ze kupujem macku vo vreci.


07.10.2006 10:26

Re: XT600- napätie stator

krokodyl
 Skútrista 

Mám rád takých srandistov, čo si kúpia použitú vec (najlepšie aby stála korunu) a chcú na ňu záruku. Najlepšie aspoň takú akú dáva výrobca na originál diel. Všetko niečo stojí, aj záruka.

Čítal si si niekedy záručné podmienky k nejakému novému autu ?
Len originálne diely, len v autorizovanom servise namontované.

Tak sa nad tým zamysli. A keď budeš mať nabudúce cestu do Yamahy, tak sa ich opýtaj na záručné podmienky na náhradné diely.

Ale keď ťa zaujímajú tvoje práva, tak si prečítaj občiansky zákonník. Záruka je aj na použité veci (sa mi zdá že 6mesiacov). Len neviem ako budeš predávajúcemu dokazovať, že ide o vadu nie o bežné opotrebenie v dôsledku používania.

Skús sa zamyslieť, keď si už niekedy niečo v živote použité predal a po roku by za tebou niekto došiel že sa to pokazilo, že aby si mu vrátil peniaze, čo by si asi urobil, čo by si mu povedal ? A potom si odpovedz, prečo by niekto iný mal voči tebe postupovať inak ?

Ale máš veľkú výhodu, že máš 2 statory. Môžeš dať ten prvý previnúť, kým na tom druhom ešte môžeš jazdiť.


09.10.2006 9:02

Re: XT600- napätie stator

BranoXT
 Veteránista 

Ikona

Pocuvaj Krokodyl,
nie som ziadny srandista, ten stator som kupil minuly rok za 2 tisicky a nie za korunu. Je mi jasne ze uz ho nemam sancu reklamovat a ani vratit. Original stoji cca.10 tisic, takze sa zase chystam kupit pouzity.
Urcite by to nastvalo aj teba, keby si kupil pouzitu suciastku, najazdil na nej par km potom by odisla. Ale kedze mas v profile bycikel, tak neviem ci jazdis na nejakej motorke.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.