Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3264 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28587
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17020)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11567)

Problém na jawe 350 s karburátorom - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuProblém na jawe 350 s karburátorom - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Karburátor.

08.04.2007 19:25

Problém na jawe 350 s karburátorom

totyo
 Edvenčr 

čawte. Vie mi niekto poradiť ohladom jawa 350 640 model s karburátorom. Včera som konečne poskladal stroj a zdá sa mi že nejak nejde normálne.
1.vec : Z pravého výfuku mi zvýrazne viac dymý než lavý. tu som len čistil výfuky plus nové klinger tesnenie.
2. vec : Na volnobežných otáčkách ked nechám dlhšie, niekedy nie vždy to robí po čase sa začne dusiť, teda skapínať.
3. vec : nechce mi poriadne tahať na nízkých otáčkách akoby pomaly naberal rýchlosť a ked dosiahne 2500 alebo 3000 otáčok vtedy dobre tahá a potom zas od 4000 alebo od 4500 otáčok už zas nechce ťahať aj ked plyn by som ešte daleko mohol pridávať. A takto mi ledva chce 120 km/h vytiahnuť. Podla mna je niečo s karburátorom ale do toho sa nejak nevyznám sú natom 2 šroby čo sa daju štelovať zvonka ale v manuále som nenašiel načo sú. Ďakujem. JAj a ešte jedna vec. zapalovanie mám OK, mám bezkontakt VAPE a Sviečky mám nové, robyl som tam nejaké dve úpravy: 1. vybrus sacích kanálov a tesnenie od karburátora čo ide do valcov tam som na tesnení vyrezal väčší otvor, lebo orginál zužuje skutočný priemer.


08.04.2007 22:38

Re: Problém na jawe 350 s karburátorom

ORTUT
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

Keď ti páli jeden valec tak dostáva zmes aj druhý. Akurát máš problém so zapálením a teda s elektrikou - kontroloval si iskru na sviečke? Alebo ti chytá niekde falošný luft - teda zle pretesnený valec.
Šroby na karburátore sú na nastavenie bohatosti zmesi - vodorovný - ten zaskrutkuj naplno a potom o 1 a 1/2 otáčky uvoľni. Ten šikmo nadol trčiaci šrob slúži na nastavenie voľnobehu - nastavuj pri zohriatom motore.

Ešte sa pozri či ti pod sedadlom neupcháva nasávanie vzduchu napríklad tá špongia s prerušovačom blinkrov


08.04.2007 22:52

Re: Problém na jawe 350 s karburátorom

MalyMirec
 Kávičkár 

Ikona

mne jeden vyfuk dymil stale viac (choroba?)
ale po 4.000ot uz z toho moc nedas, 120 je asi naj
dusenie? Spina, trisky dobre nahodene?


08.04.2007 22:55

Re: Problém na jawe 350 s karburátorom

DuffGNR
 Edvenčr 

Ikona

Ked si vyrezal väcsi otvor na tesneni mal by si dat do karbecu aj 100ku trisku ak tam taku nemas (ja som ju tam mal od vyroby)


09.04.2007 15:58

Re: Problém na jawe 350 s karburátorom

totyo
 Edvenčr 

Dobre . Ďakujem vám. už som všetko vyriešil. dakujem, trebalo pohrať s tým šrobikom - zmes. 8-)


09.04.2007 16:08

Re: Problém na jawe 350 s karburátorom

Geofrey
 Kávičkár 

totyo, ja mam podobny pocit dusenia v nizkych otackach na mojej nedavno kupenej J350, proste musim chvilu pockat, nez sa motor zacne hrabat do otacok, ako si tu zmes nastavil ? +ma zajima, na ktorom zareze zhora mas nastavenu ihlu karburatora. Diky.


09.04.2007 22:09

Re: Problém na jawe 350 s karburátorom

MalyMirec
 Kávičkár 

Ikona

inak odspodu dost urobi velkost predzapalu.... rozdiel je, ked su 2mm, a ked boli 4 >:-)


09.04.2007 22:29

Re: Problém na jawe 350 s karburátorom

Trewor
 Edvenčr 

Ikona

......DuffGNR...ked vyrezes clonu medzi karburatorom,tryska by mala byt 95 alebo 98.I ked ja som ju stale nezohnal,od vyroby tam je HT100...


10.04.2007 11:14

Re: Problém na jawe 350 s karburátorom

Geofrey
 Kávičkár 

A otazka na Teba Trewor, aku upravu mas, ze Ti motor dava 30 k ? Diky


11.04.2007 20:29

Re: Problém na jawe 350 s karburátorom

totyo
 Edvenčr 

Otázka na geofrey, neviem o jakom ihle hovoríš? myslýš hlavnú trysku? je tam 100-ka od výroby. Akože viete čo vám poviem už som sa dosť s jawou natrápil aj donho zainvestoval, neoplatý sa to nie je stroj na tuning a neoplatý sa dotoho moc investovať, nech to ide normálne a netreba sa s tým hrajkať. Geofrey, počuj , na tomto type karburátore buď si nastavýš aby ty to nenormálne tahalo v nižšších otáčkách alebo vo vyšších stred chytit je ťažké to sa musíš s tým hrať, ja mám ten výrez clona, a výbrus tých vsacých kanálov tak ja mám šrob zmesi otvorené na presne 2 otáčky. ten šrob vodomerný, zvislý je volnobeh. .


11.04.2007 20:30

Re: Problém na jawe 350 s karburátorom

totyo
 Edvenčr 

Otázka na geofrey, neviem o jakom ihle hovoríš? myslýš hlavnú trysku? je tam 100-ka od výroby. Akože viete čo vám poviem už som sa dosť s jawou natrápil aj donho zainvestoval, neoplatý sa to nie je stroj na tuning a neoplatý sa dotoho moc investovať, nech to ide normálne a netreba sa s tým hrajkať. Geofrey, počuj , na tomto type karburátore buď si nastavýš aby ty to nenormálne tahalo v nižšších otáčkách alebo vo vyšších stred chytit je ťažké to sa musíš s tým hrať, ja mám ten výrez clona, a výbrus tých vsacých kanálov tak ja mám šrob zmesi otvorené na presne 2 otáčky. ten šrob vodomerný, zvislý je volnobeh. .Ale ajtak mi to rapluje, niekedy ide dobre niekedy nie, napr. ma sere že bez sitiču to nechce štartovať..


12.04.2007 20:15

Re: Problém na jawe 350 s karburátorom

Geofrey
 Kávičkár 

Myslel som ihlu šupátka. Keď šupátko vytiahneme, vidíme tam trčať ihlu, ktorá reguluje zmes v prechodových režimoch, na plný kotol je ihla mimo funkciu - je úplne vytiahnutá. No a ona sa dá nastaviť do viacerých polôh, keďže má v hornej čast tela zárezy. Som chcel vedieť, na ktorom záreze ju máš ty, ja mám na 2. zhora.

Mimo to mám sakra problém so štartovaním. Studené štarty, niekedy na 6, niekedy na 15 krát a viac, niekedy len roztlačiť... Bracho ma 639nu, dá sytič, 2x kopne, dá zapalovanie a na šupu chytí. Už ma to srdí sakra, hanbu mi to robí...


12.04.2007 21:20

Re: Problém na jawe 350 s karburátorom

totyo
 Edvenčr 

Ja to mám tiež na 2. zhora. a s tým štartovaným nevie ja tiež dám sitič, 2x prekopnem bez elektriky, dám elektriku a šup už to ide.. ale bez sitiču, tiež by som mohol kopávať až do nemoty, proste je to sprostá jawa..


12.04.2007 22:57

Re: Problém na jawe 350 s karburátorom

Trewor
 Edvenčr 

Ikona

....www.kompletanew.tkmoto.cz/t_produkty.htm......alebo proste tkmoto.cz...pozri si tieto stranky az sa zaujimas o rozne upravy na Jawy,su tam kity 27k,30k,upravy na 2 karburatory,tabulky vykonu pred a po uprave....atd..ja som si to ale robil sam-konkretne som vkladal hlinikove podkovy medzi zavazia do klukovky,aby sa zmensil priestor ktorym sa pretlaca zmes paliva a vzduchu pri vratnom pohybe piesta..Ale ja som si zohnal ine podkovy ako v tkmoto,daval som ich tam sam .Inac nenormalna drbacka ,vystredit ich presne tak aby nesuchali o zavazia na klukovke.,,potom prevrtat blok ,rezat zavity do podkovy,atd...Dobre som si zanadaval :-~


12.04.2007 23:07

Re: Problém na jawe 350 s karburátorom

Trewor
 Edvenčr 

Ikona

geofrey..inac co sa tyka startovania,problem mozes mat v nastaveni predzapalu-napr aj mastne kaldivka,zle sviecky,pipky...musis skusat


16.04.2007 19:02

Re: Problém na jawe 350 s karburátorom

Geofrey
 Kávičkár 

Je tam bezkontakt a karburator s preplavovanim. (632ka) Mam ale dojem, ze som uz zistil ako na nu, potvorku. Nesmie sa preplavit uplne, len tak napolovicu +-, potom kopne na 2. krat.
Trewor, TKmoto som pozeral, za odlahcenie kluky + GO 9000 CZK, no jo... Mna skor zaujimalo, co mas Ty konkretne porobene, ked udavas 30k, len zmensenie kompresneho priestoru ? Alebo aj regulaciu predzapalu, ci zvyseny komp. pomer...


17.04.2007 12:16

Re: Problém na jawe 350 s karburátorom

roman
 Turista 

Ikona

totyo nie je to sprosta jawa len proste ked chces startovat tak musis tam ten sitic dat sak sam pises ze potom staci 2x kopnut a ide to. Inak kolko km ma motor najazdene - to ked si poskladal masinu znamena ze si robil generalku? Ak ma uz nabehane viac ako 3000km tak kludne daj ihlu na prvy zarez zhora. A ked mas clonku prerezanu (to tesnenie medzi karb. a motorom) tak tam daj 92-95 hlavnu trisku teda ak zozenies :-D 100 je vela zerie to viac.

Trewor trisku 95 mi poslal jeden chalan z ciech kupil to v mototechne. Ja som u nas tiez nemohol zohnat. Inak by ma zaujimalo ako si dospel k tym 30konom :-D .

Upravené 1 krát. Naposledy upravil roman (17.04.2007 12:18)


17.04.2007 17:38

Re: Problém na jawe 350 s karburátorom

totyo
 Edvenčr 

No chalani. Problém nebol v karburátore ale vadný vzuchový filter, akože takáto kravina a toto narobilo, vyskúšám dať na prvý zárez od zhora čo to robý. a na mojej mašine sa zistilo že treba nové pieste kružky atď, lebo sú vydreté preto tá velká vybrácia. Z pravého výfuku mi viac dymylo, žiadný problém treba iný olej a vo väčšiej mierke. a ked chcete vyššiu rýchlosť vymente predné ozubené koleso náhonu na na najväčší počet zubov, 18 sa mi zdá že je.


17.04.2007 19:10

Re: Problém na jawe 350 s karburátorom

Trewor
 Edvenčr 

Ikona

roman- www.kompletanew.tkmoto.cz/t_produkty.htm
tu je ten kit.Predpokladom su dvojkomorove vyfuky


17.04.2007 19:25

Re: Problém na jawe 350 s karburátorom

Trewor
 Edvenčr 

Ikona

GEOFREY- Mal by si mat dvojkomorove vyfuky,bezkontakt,zmenseny priestor v Klukovke,znizene hlavy,Vyrezanu clonku a asi zmenenu trysku.Vtedy ale klesa krutak v nizkych otackach,a vo vyssich je viac stupa.Myslim ze tak nejako to je.Kompresny pomer som nestihol dat spravit kedze uz som 2 roky mimo SR,a uz to asi ani nebudem potrebovat. ;-)


18.04.2007 18:16

Re: Problém na jawe 350 s karburátorom

roman
 Turista 

Ikona

trewor : jj to poznam len si pisal ze si si to robil sam tak som myslel ze si si to vsetko vyrobil sam ;-)

totoy: original je 17 zubove . 18 zubovim sice zvysis rychlost ale aj znizis zatah do kopcov resp pri silnom protivetre. a to ze je to poznat mam odskusane este na mojej predchadzajucej som dal 18 zubove ale po par jazdach som zmenil spat kedze vacsinou jazdim vo dvojke. A ked som jazdieval aj sam kopce tak to bolo poznat. A tych cca 5-10 km navyse ti aj tak k nicomu nepomoze, kedze na 4 sa jawe uz zrychlovat moc nechce.
A co si mal s tym vzduchovim filtrom ze bol vadny. Ono je dobre ho aspon 2 x rocne vyklepat a raz za 2-3 rocky aj vymenit samozrejme podla toho kolko najazdis.
Inak kruzky sa meraju cca 2-3 cm od horneho okraja valca a mali by mat menej 0,8 mm.
Inak kazdej jave pravy vyfuk viac dymy je to uz tak dane od vyroby. :-D



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.