Anketa:
Nové oficiálne videá:
Štvorkolku akú ? - Diskusné fórum - Moto poradňa
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiuŠtvorkolku akú ? - Diskusné fórum - Moto poradňa
Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevokZnačky:
.Štvorkolku akú ?
ked si chcem kupiť štvorkolku tak viac do tažšieho terénu ale pritom len na zábavu a nie ako pracovnú čo mi odporúčite : čo som pozeral sú vcelku dve skupiny športové a úžitkové no neviem čo je vhodnejšie Upravené 1 krát. Naposledy upravil Roman804 (09.04.2007 10:48) |
Re: Štvorkolku akú ?
podla toho co na tom chces robyt kolko do toho chces vrazit a co od toho ocakavas ja som mal cinana takeho skor "detskeho"ale ja mam 15 takze v pohode mi to stacilo bola to 125-ka variator bola urcena pre jednu osobu a isli sme aj traja a na ziadnom kopci sa mi nepodarilo ju pretazit tak aby zastala a nevladala ist dalej a to to bol obycajny cinanik urceny pre vekovu kategoriu od 14do 16 ale radim ti kupit nieco co ma urcite kotuce a nie bubny.neoplati a kupit novu a ked nechces mat opletacky s policajtami tak jak ja lebo som ich trosku provokoval tak si ju kup tak aby mala moznost peihlasenia na šPZ a aky objem alebo prevodovku je uz na tebe ale nezabudny ze jednoznacne musi mat aj spiatocku moja nemala a docela mi to chybalo ak by si mal este niejake dotazy tak bud sukromnu alebo aj tu pisni a konkretnu znacku alebo typ ti radit nebudem ale podla mna ked nechces ist do lesa tahat drevo tak pracovnu nepotrebujes |
Re: Štvorkolku akú ?
no neviem či napr. variator alebo rýchlosti,chcem niečo kvalitnejšie a cca od 300 objem-90kg mám,ide mi skôr ako sa správa športová v tažšom terene a ako úžitková,chcem to iba na chalupu do lesa tak aj spz odpadáva to mi netreba,a novú by som aj tak asi nekupoval podľa mňa sa to neoplatí. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Roman804 (09.04.2007 10:50) |
Re: Štvorkolku akú ?
kamos predaval polarisa trial boss 325ccm na hyperinzerci....2x4 do lesa jak stvorena ..lahka zltu..kukni ci je este na predaj..2003 a ko nova malo jazdena |
Re: Štvorkolku akú ?
Ked to chces na chalupu, tak si kup uzitkovu Hondu alebo Yamahu. Su tam rozne kubatury. Sportova ti je nanic, ked sa nechces blaznit... Ale priechodnost ma dobru aj sportova, pokial je dobre obuta |
Re: Štvorkolku akú ?
ked mas bubaky, kup si toto: |
Re: Štvorkolku akú ?
neviem jak stojis s bubakmi ale za stvorkolku by som viac jak 70000-90000 nedal a za daktore puytaju aj cez sto ale su topo riadne rakoviny......kukaj capy predku ..gumy...a retaz a rozetu...ak beres sportovu...a zober radsej variatorovu ak beres sportovu a mensi objem... |
Re: Štvorkolku akú ?
maxipayne: za tu sumu nekupis bohvieco, ci sporta alebo pracaka. A sportovu ATV by som inu ako s manualom urcite nechcel... |
Re: Štvorkolku akú ?
priehodnost maju podla mna rovnaku ci sportova alebo pracovna a za 90000SK podla mna nezozenies a na tie predne capy si daj pozor ja som kupoval na svoju bo som ich doriadil a stalo to cca 5000sk a gumi stoja od 2000 za jednu a vyssie takze neviem a na stvorkolku by som najradsej asi vzal poloautomat v egypte som na tom jazdil a zdalo sa mi to super lebo ked chces po kopcoch das si 1 pridas a ide ked si na rovine das si z miesta 5 a ides a nemusis sa babraat so spojkou ale variatok na velku co ja viem ...skor ten poloautomat tej je proste super |
Re: Štvorkolku akú ?
ešte nekupujem len zistujem čo bude pre mna najlepšie, a prečo predávaš? dakujem za rady |
Re: Štvorkolku akú ?
Že športová má rovnakú priechodnosť ako pracovná? To zabudni. Mám obidve a v snehu alebo blate si dvojkolka nausere. |
Re: Štvorkolku akú ?
nanopile pockaj pockaj hovorime o pracovnej a sportovej nie o 4x4 a 2x4 to je obrovsky rozdiel to je jasne moja isla najviac po snehu velkom cca 15-20 cm viac ani bohovi pokial som sa nepostavil na zadny nosic a nesiel na zadnych potom to uz bolo viac ale bol to masaker ist na zadnych a stat pritom na nej ale slo to lepsie |
Re: Štvorkolku akú ?
No a presne o tom som vravel, zalezi od obutia. Mal som na Raptorovi snezne gumy a nahanal som s tym snezne skutre, o pracakoch ani nevravim. |
Re: Štvorkolku akú ?
tiez rozmyslam nad 4 kolkou , Suzuki KingQuad 700 sa mi zatial najviac paci , alebo Kava , ale zatim som nenasiel moc jazdenych a Mojsej niesom |
Re: Štvorkolku akú ?
aj ja rozmyslam nad kupou stvorkolky... presnejsie Yamaha Grizzly 450,660,700 jednu z nich by som zobral... potreboval by som dake weby kde ich maju za dobru cenu na Slovensku, v Madarsku alebo v Cesku... |
Re: Štvorkolku akú ?
pucho nechapem co sa pytas medzi pracovnov 4x4 a sportovov 4x4 podla mna nieje rozdie v priechodnosti ziadny ale ked vezmes 4x4 a porovnas s 2x4 a je jedno ze ktora bude ktora tak je nad mieru jasne ze 2x4 si proti 4x4 ani neprdne ja som mal 2x4 a v blate a na snehu to dajake ochotne pohybovat sa nebolo |
Re: Štvorkolku akú ?
a ktora sportova stvorkolka je 4x4? ja som zil v tom, ze sportove maju pohananu len zadnu napravu.. |
Re: Štvorkolku akú ?
rp76 hmmmm tak o tomto sa s tebou hadat nebudem lebo ani ja si nesom isty ci su alebo nie ale podla mna hej a ked ne tak by mali byt |
Re: Štvorkolku akú ?
tiež sa mi zdá že len pracovné aj to nie všetky majú 4x4,mne sportové pripadajú ako na rýchlost v terene niečo ako dakar,ale asi nie v tažkom blato atd no nie som si istý preto som sa spýtal |
Re: Štvorkolku akú ?
Ten Renegade je napríklad športová štvorkolka s pohonom všetkých kolies ale asi aj jediná alebo jedna z mála? |
Re: Štvorkolku akú ?
ten renegade je taky kompromis.. vahou a podvozkom sa skorej podoba na uzitkove stroje.. dizajnom na sport |
Re: Štvorkolku akú ?
este taka pripomienka , sportove s manualnou prevodovkou maju spotrebu okolo 6 - 7 , uzitkove s variatorom 15 - 20 . Variator je v terene lepsi . Niektore modely trebars Polaris maju pripojitelny aj pohon prednych kolies ,ale su nastalo uzavrete co nieje moc vyhra , na inych sa to da regulovat , zadne kolesa maju uzavierku stale . A podobne sarapatinky . |
Re: Štvorkolku akú ?
dano203: No presne to som myslel. Bud mas sportovu - cize 2x4 alebo pracovnu - cize 4x4. Len aby bolo jasno. Cokolvek s pohonom prednej napravy uz nie je sportove!!! A s tym snehom som tu uz pisal. Tahal som dokonca pracak zo zaveja a bola to kurva drina to odtial dostat, kdezto sportovu zdvihnes z jednej strany aj sam |
Re: Štvorkolku akú ?
duggay : jedinu stvorkolku co poznam co zozere na 10 litrov a to sa v klude hadajme, lebo som ju mal pozicanu, je to KFX 700 automat, 2x4 sportova. Je to 2 valec. |
Re: Štvorkolku akú ?
kawasaki klf 300 mam na predaj kebz si chcel je to pracovna stvorkolka s malou spotrebou a ta sa krasne na nej povoyit i ked je uyitocna...potom mam este skusenost s yamahou kodiakom 400 ale to uy je cisto len tazny stroj... |
Re: Štvorkolku akú ?
v 5ti testoch som cital spotrebu okolo 15 litrov , vcera som sa o tom rozpraval s Axom , ma KAWASAKI BRUTE FORCE 650 , ma tam velke terenne kolesa teraz , a potvrdil mi spotrebuj aj 20 litrov . |
Re: Štvorkolku akú ?
tak som si to radcej overil ... na zaciatku pise ,ze tankuje plnu 20 litrov co by mu nalo vydrzat tak na 3 hodiny ...na konci pise ,ze mu GPS ukazuje prejdenych 103 km . to sa daleko lisi od spotreby 5-8 , skor 18 .. |
Re: Štvorkolku akú ?
duggo: Hovorim Ti z vlastnej skusenosti. Raptor 660R, manual, 2x4, spotreba do 7litrov. Honda 500, variator, 4x4, spotreba do 8 litrov. Honda Foreman 400, poloautomat tusim, 4x4, spotreba do 6 litrov... A to sme ani jednu nesetrili. Este tam boli Grizzly 660 pracak, nejaka Suzuki 400 pracak... Vyhoda je, ze vacsina 4x4 je vypinatelna a jazdi sa na 2x4 ked nie si v tazkom terene, takze pre normalne vozenie a obcasny zahul, to je uplne v pohode |
Re: Štvorkolku akú ?
raptor 660 r -neznicitelny stroj-kamos s nou chodi aj endurko,aj preteky |
Re: Štvorkolku akú ?
no moja bola 2x4 a bola to 125-ka a variator a to ze motor je stale vo vysokych otackach je blbost a ta spotreba no neviem ja som to iba odhadom hadal ale ked bola okolo 4 litre tak to uz bolo docela dost takze tak kedy jak som na nu tlacil ale povedal by som ze aj keby som isiel naplno tak by sa nedostala nad 5 ale zalezi aj od podkladu na snehu mi to bralo na 100km mozno aj 50 litrov ale to som len tak strelil ale proste na snehu mi to zralo neskutocne vela lebo stale mi to smykalo tak preto ale na trvrdom podklade neverim ze mi dakedy stuplo nad 4/5 takze asi takto a s väcsimi strojmi skusenosti nemam tak neviem ale tych 20 litrov sa mi rozhodne nezda bratranko tak jazdil na octavke 1.8 turbo a tlacil stale max a spotrbu mal okolo 20 tak mi nevravte ze stvorkolka moze mat 20 litrov jedine ze na snehu bo to aj moja 125-ka na snehu mala dobludu aj kus... |
Re: Štvorkolku akú ?
takže čo do tažšieho terénu?pracovnú 4x4 alebo športovú ? variator alebo rýchlosti asi nikto mi nevie povedať to jednoznačne hmm hmm hmm |
Re: Štvorkolku akú ?
Roman804: Moje skusenosti vyplyvaju iba z jazdy vo volnom terene a nie na drahach, takze : Upravené 5 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (12.04.2007 11:02) |
Re: Štvorkolku akú ?
Roman804 takze s toho vsetkeho co sa tu popisalo, a to o tom krite zospodu je pravda to viem aj ja z vlastnej skusenosti, ti poradim ked to chces do tazsieho terenu tak 4x4 a uzitkovu a spotrebou sa velmi trapit nemusis a ked sa nechces trapit so spojkou tak si vezmi bud variator alebo ja by som odporucal polo-automat |
Re: Štvorkolku akú ?
to tazsieho terenu doporucujem variator a pracovnu , spotrovou moc tazky teren neprejdes , na hrboloch je nepohodlnejsia , skace ako koza ...vzadu mas jedn rameno na obydve zadne kolesa , ale zasa je to ovela menej na udrzbu , variator - nemas problem s rychlostami ked sa len tak potrebujes po kuskoch posuvat , neskape ti to ked spomalis a nemozes preradit , ked zabacas z jednej strany na druhu a chces sa dostat cez nejaku prekazku , nemusis sa starat o spojku , nahodou klacis na sedale alebo vyvazujes 4 kolku a stojis len na jedenj strane a podobne . daj si vyhladat nejake videa a tam je to dobre vidno ... Upravené 1 krát. Naposledy upravil duggo (11.04.2007 20:06) |
Re: Štvorkolku akú ?
pribo88 : vybav zapozicanie raptora a ja ti ukazem, ze sa mylis, stvorkolka sa da velmi lahko rozjebat, dokonca aj motor |
Re: Štvorkolku akú ?
ozaj, ja mam spotrebu 12 l tak na 150 Km v lese, na ceste je to vyssie |
Re: Štvorkolku akú ?
samozrejme ze sa da rozjebat, ked si ko..t. Vsetko sa da rozjebat. S motorom by si mal asi najvacsi problem ale tie ramena a vsetko okolo je makke ako hovinko... |
Re: Štvorkolku akú ?
tazsi teren blato voda sneh jednoznacne 4x4. nepozna prekazky. teda skoro |
Re: Štvorkolku akú ?
pucho : predne ramena su tenko stenne, to mas pravdu sa lamu ako zapalky. Vela ludi tvrdi, ze XR400 alebo XT660 su neznicitelne motory, ale tak suzuki sa kazia jedna radost - problem s mazanim |
Re: Štvorkolku akú ?
potom si len posunies rajdy dopredu ,ako sa to robilo na BMX , RMX -kach , alebo Skladackach , Libertach a vsakovakych inych trialbikoch |
Re: Štvorkolku akú ?
Moja letna spotreba nespocetne krat overena : Upravené 4 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (12.04.2007 11:53) |
Re: Štvorkolku akú ?
pracovna ti je na figu/dajake velke cereslo by som nebra,kamos ma polaris xt max 500...cisty mastodont..raroha/ a na salenie ti staci zadny nahod v pohode...dajaku 200-400 ccm4T..len nie cinu ..... velociraptor Upravené 1 krát. Naposledy upravil maxipayne (12.04.2007 12:30) |
Re: Štvorkolku akú ?
tak aku 4x4 ??? Planujem jazdit aj v terene - lesok, horach, ... ale aj sem tam na dakej hladkej ceste... ja som mal moznost skusit Grizzly 450 v horach... na tazkom terene... to bolo V Dom. Republike... na Slovensku neviem ako to je s cestami.... Zatial ostavam ze naj ATV do terenu je Yamaha Grizzly... |
Re: Štvorkolku akú ?
FuLLi : Existuje aj Ymaha Grizzly 125, mame ju doma, je to super masinka ale urcite nie je najlepsia. Asi si mal na mysli Grizzly 660 alebo Grizzly 700. Tie urcite patria k tym najlepsim . Grizzly 700 som mal moznost si vyskusat nedavno. Obe maju maximalku okolo 110 km., takze aj na hladkej ceste sa mozes vysantit.Grizzly 700 je vraj prva ATV s posilovacom riadenia. Na Grizzly 660 treba do rajdov davat ovela vacsiu silu ako na sportovej. Pri zapnutom prednom nahone je to este horsie. Ten posilovac ocenis najma na snehu ked sa bez predneho nahonu neda. Vadilo mi vsak, že sa to servo pri vyssich rychlostiach neda vypnut. Jazda v stoji je preto podstatne narocnejsia lebo tie rajdy idu uplne lahko. Aj maly balans jazdca moze mat tazke nasledky.Grizzly 700 ma priamy vstrek, vyzaduje velky cit najma pri pridani plynu pred zatackou alebo v nej. Pridas viac, odlahci sa predna naprava a ATV sa vykasle na zatacku-pojde rovno Upravené 2 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (12.04.2007 15:05) |