Anketa:
Najsledovanejšie videá:
Moj prvy seriozny pad - Diskusné fórum - Nehody
Sú chvíle v živote strážnych anjelov, keď nedokážu pohotovo reagovať prípadne nestihnú dôjsť na určené miesto včas. Preto sa nespoliehajte na šťastie či náhodu a jazdite vždy tak, aby ste vedeli pohotovo reagovať a bezpečne zastaviť.
Nech je toto fórum miestom tichej spomienky na tých, ktorí nedošli do cieľa, ale aj miestom varovania pre tých, ktorí sa chcú učiť na vlastných chybách.
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiuMoj prvy seriozny pad - Diskusné fórum - Nehody
Zruš sledovanie Pridaj nový príspevokMoj prvy seriozny pad
Tak uz postretlo aj mna. Je to moj prvy pad (ak neratam pady zo simsona pred 20 rokmi ani pad z dovodu zamku na kotuci). Zaver sezony - vylet do Rakuska. Kusok za Eisenstadtom pekna klukata cesta cez kopec a les. A v pravotocivej zakrute moja chyba. V momente ked som citil, ze tu zakrutu nezatocim, tak namiesto vacsieho sklopenia (mal som dostatocnu rezervu) som reagoval stresovo a zacal som brzdit. A nasledoval vylet mimo cesty a pad. Upravené 1 krát. Naposledy upravil juso (19.10.2010 14:09) |
Re: Moj prvy seriozny pad
ako to zvladnut? ja by som radil okruhove jazdenie. napr ako my v DS. musis sa s masinou viacej zzit a chytit ju do ruky. jasne, ze riziko tam vzdy bude. |
Re: Moj prvy seriozny pad
Napodobne. Aj ja som tak uz reagovala.. A pritom som uz bola v situaciach, ze bolo potrebne priklopit a ja som priklopila! Nechapem preco vtedy nie.. Nastastie sme obidve - (aj ja, aj moto ) z toho vysli v pohode.. iba kozmeticke vady. Odvtedy mam zo zakrut strach. Myslim, teda dufam, ze sa to pribudajucimi kilometrami zase napravi ( uz sa mi tak podarilo odblokovat stres pri nahlom neocakavanom zastavovani ). Na jar zacinam svedomite odblokovavat.. Upravené 1 krát. Naposledy upravil mitzimutz (19.10.2010 14:23) |
Re: Moj prvy seriozny pad
Obavam sa toho, ze nabuduce tu najdeme temu: Moj prvy seriozny sex |
Re: Moj prvy seriozny pad
Problem bude v nedostatočnom poznani motorky a strachu z naklonu.. v takejto situacii musis okamžite vyhodnotit situaciu (teplota, ake gumy mam obute, kvalita a čistota asfaltu, polomer zakruty).. a podla toho reagovat.. ako čester pisal, chod na okruh a skusaj hlbsie a hlbsie naklony a ked zistis kolko motorka znesie nebudes sa bat ju potom priklopit.. Upravené 1 krát. Naposledy upravil VaranDriver07 (19.10.2010 14:42) |
Re: Moj prvy seriozny pad
nic.. to chce okruh a aspon simulovat taketo "krizovky" a zvykat si na masinu. nist ine. alebo skus podplatit anjela strazneho. ale s tymto, ktoreho mas, mozes byt spokojny. ked az vidlu ohlo, mohol si dopadnut ovela horsie. |
Re: Moj prvy seriozny pad
Mentalny trening podla mna nie je nanic. Stale je to ale teoria ktoru potrebujes zazit v praxi. Neviem ( niesom odbornik ) , je to asi strach ktori ta zparalizuje. Suhlasim s Chesterom. Chce to trening a aj tak sa ti moze stat ze ta jednoducho prekvapi situacia a znova je to iba na tvojej hlave ako zareagujes. |
Re: Moj prvy seriozny pad
Ono asi nie je problem, ked ma clovek cas. Lebo keby som mal cas rozmyslat, tak to v pohode prejdem. Mna to prekvapilo a prave automaticke reflexy v strese reagovali brzdenim. Mimochodom to je jeden z dovodov preco som si kupil moto s ABS. Vobec som nerozmyslal, ako silno brzdim. Tentokrat to sice bolo jedno, ale par krat mi uz ABS pomohlo. |
Re: Moj prvy seriozny pad
Pises: V momente ked som citil, ze tu zakrutu nezatocim, tak namiesto vacsieho sklopenia (mal som dostatocnu rezervu) som reagoval stresovo a zacal som brzdit. |
Re: Moj prvy seriozny pad
Ono to bolo trochu inac. Ja som tam ziaden cas nestracal a hned som zacal brzdit. |
Re: Moj prvy seriozny pad
podobnu blbost som spravil aj ja na motardovom okruhu v DS. na stastie to odniesla len prasknuta kapota. na babe by to skoncilo o dost zle |
Re: Moj prvy seriozny pad
tak sa opravim, ak to nevyznelo tak, ako malo. mentalny trening je dobra vec ale iba v jedinom pripade pre taketo krizovky - ze ho kombinujes s realitou. |
Re: Moj prvy seriozny pad
ach, skoda peknej masinky, hlavne ze si ty v poriadku... zem je tvrda, mohlo to skoncit aj horsie... prajem vela nervov, podobne situacie sa skratka stavaju |
Re: Moj prvy seriozny pad
"kam sa pozeráš ty ide aj motorka" toto mi raz niekto povedal a už ma to pár krát bezpečne vytiahlo zo zákruty, do ktorej som to napálil trošku rýchlejšie |
Re: Moj prvy seriozny pad
buď rád že si dopadol ako si dopadol. Jasné že človek si potom situáciu rozoberá 1000x ako by to bolo keby urobil to alebo to. Tiež som tohto roku pre istotu hneď na začiatku sezóny pustil moto do steny a tiež som mesiac rozoberal situáciu a obhajoval sa sám pred sebou. No s odstupom času som rád že sa to stalo vo februári a celý rok mi to fungovalo ako obmedzovač v hlave a aspoň viem ako to bolí. Staré známe: všetko zlé je na niečo dobré. Prajem Ti skorú liečbu a rýchlu opravu a toto ber ako skúsenosť, ktorá ťa možno raz zachráni pred istým koncom |
Re: Moj prvy seriozny pad
trenovat trenovat trenovat |
Re: Moj prvy seriozny pad
Sudim len podla seba, ze ak clovek jazdi, tak zazil krizovky, len o tom ani nejako nevie - jednoducho to naklopil viac, zatal zuby a kamionu oproti sa v zakrute vyhol - len okrem spoteneho chrbta, mu to nezanechalo ine stopy - tak na to zabudne... kolko krat si povie, uf to bolo o chlpe a predsa to zvladol... mozno ze bola prave to chyba, ze si mal cas na rozmyslanie, keby si ho nemal, nestihol by si ani chytit tu brzdu - nic ine by ti neostavalo, len to viac naklopit... |
Re: Moj prvy seriozny pad
@juso: paci sa mi, ak sa nejaky pako prizna k jazdeckej chybe!!! "A v pravotocivej zakrute moja chyba." Navyse, ak vyviazne so zdravou kozou a na vlastnej chybe decentne upozorni par motorkarov na mozne riziko!!!! Na druhej strane, moja "nikdy nepadnuta" moto ma polamany, asi treti, plexy stit z oboch stran. Blbosticky, s ktorymi nejdem na "bubon"... Myslim, ze nielen ja, ale vsetci "Motorajdaci" su radi, ze si v poriadku. Osobne chapem, ze si si potreboval vyliat srdce pri tvojej "prvej" kolizii. Napriek tomu mas odo mna "X"!!! |
Re: Moj prvy seriozny pad
ChesterTT - okruh nieje zlý nápad,ale v mimo neho je mu to na hovno. |
Re: Moj prvy seriozny pad
juso: pomôžu ti len skúsenosti a tie získaš len tak, že budeš jazdiť, jazdiť a jazdiť. V krízovej situácii nemáš čas sa nad niečím zamýšľať a vyhodnocovať, musíš reagovať podvedome. Mentálny tréning ti moc nepomôže, krízovú situáciu sa nenaučíš zvládať skôr než ako sa v nej reálne ocitneš po prvý krát. Potom si to môžeš rozložiť v hlave na drobné a nabudúce budeš lepšie pripravený. |
Re: Moj prvy seriozny pad
Jarik... plný motoride je ludí, co maju masinku "nikdy nepadnutu", ale psss |
Re: Moj prvy seriozny pad
Ono to chce tréning, toto sa stalo asi každému že sa pozrie do zákruty, zhodnotí to že to neni možné vybrať, namiesto klopenia začne brzdiť a šup do protismeru, alebo na krajnicu. |
Re: Moj prvy seriozny pad
jarik: az po precitani tvojho prispevku som zistil, ze moj popis je nepresny. Ale ked si to tak pekne zvyraznil, tak mi to udrelo do oci. Ona to v skunosti nebola pravotociva ale lavotociva zakruta. Ktovie ci som z nej nevyletel prave kvoli tomu, ze som si pomylil strany |
Re: Moj prvy seriozny pad
juso takže vitaj v klube tých čo majú "pekné" spomienky na Eisenstadt... tak isto som urobil chybu a neskoro som v zátačke pustil brzdu, skôr než som si uvedomil čo sa deje som už ležal v priekope. Takže rady ako premýšľať v momente keď zistíš že je problém je hlúposť, preto kto to nezažil tak nemá ani najmenšiu predstavu jak krátky je časový úsek medzi uvedomením si jazdeckej chyby a pádom na zem... Našťastie ja som ostal pojazdný lebo do priekopy som išiel ja a nie motorka... od vtedy mám trochu strach z jazdy dolu kopcom v zákrutách... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Snake009 (20.10.2010 11:38) |
Re: Moj prvy seriozny pad
Moja drobna rada: nejazdite s chopprom enduro trasy! .... |
Re: Moj prvy seriozny pad
clovek je len lepsie vycvicena opicka |
Re: Moj prvy seriozny pad
netreba precenovat svoje schopnosti,jazdit tak ako si trufas,neletiet do zakruty naslepo,ze neviem co je za rohom,vzdy ist tak,ako dovidis,aby si dokazal bezpecne zastavit,dodrzovat odstup pred vozidlom,na bezpecne zastavenie,pomali postupne sa naklanat do zakrut,po case to pojde vzdy len lepsie a lepsie,nenechat sa vyprovokovat druhym motorkarom,ze on to presiel tak,ja musim tiez,jazdit hlavne podla svojich schopnosti,bud rad,ze sa ti nic vazne nestalo,toto je ponaucenie,za jazdecke chyby sa plati velmi draho,myslim,ze uz sa nikdy nevysypes z vlastnej vinny,kazdy raz v zivote si musi narazit drzku,aby si zacal seba vazit,ja som v 18rokoch napalil do ssromu na microspanok,teraz viem co to je,ako pride unava,stojim,ked som zacinal pred 2 rokmi na moto,hned som mal varadero,nevysypal som sa,ked sme isli niekde jazdit,vzdy som bol skoro na konci,vobec mi to nevadilo,jazdim si podla seba,aj tak som uz mal neraz krizove situacie,na svoju vlasnu blbost,takze sa neprecenujem,jazdit opatrne,je jedno ci auto,alebo moto,. |
Re: Moj prvy seriozny pad
cital som nejaku nemecku knihu o jazdeni na moto,a je to tam perfekne popisane,takzvane,memo label,je to vec ,ktoru robis podvedome,a aj ked je to nespravne natrenovana vec,cinnost,reakcia,tak ju v krizovej situacii urobis,ci chces alebo nechces,preto si treba neustale trenovat spravne navyky.Potom v krizovej situacii podvedome zareagujes spravne,darmo ti bude niekto radit o rozmyslani,vtedy reagujes podla podvedomia,podla navykov ,ktore si sa naucil,v stotinach sekundy nie je cas na rozmyslanie,bohuzial.kazdy den co budes jazdit,kontrolovat svoje podvedome reakcie,a robit ich spravne,stale sa kontrolovat a opravovat,jedina cesta.Mojou chybou bolo,ze som v krizovej situacii,stale brzdil aj zadnou brzdou naplno,uz sa mi to vypomstilo,tak ju asi zadratujem |
Re: Moj prvy seriozny pad
juso - palec hore za rozumný prístup k nehode Človek si niekedy až potom uvedomí, že keby to bola pravotočivá, tak sa ide cez protismer... |
Re: Moj prvy seriozny pad
kazdy uz raz spadol, alebo este spadne, tiez som mal pad za dazda, nastastie v malej rychlosti.... na krizovatke som pridal viac ako bolo treba a uslo mi zadne koleso, nasledoval pad, asi mesiac mi trvalo sa s toho dostat, jazdil som pomalsie a opatrnejsie ako kedykolvek predtym a hlavne za dazda som isiel do zakrut ako posraty. Upravené 2 krát. Naposledy upravil Poko (25.10.2010 19:56) |
Re: Moj prvy seriozny pad
Zdravim pani. |
Re: Moj prvy seriozny pad
MafoR1: nie je mi jasne, co sa snazis naznacit. Moto sme najprv zdvihli a skumali sme vzniknute skody. Potom ma napadlo, ze by to chcelo foto pre poistovnu, tak sme ju polozili naspet. Priblizne na povodne miesto. |
Re: Moj prvy seriozny pad
skrutená vidla..ja som tiež tak doplatil, neodhadol som zákrutu, a jeeeeb do protismeru do jarku. Tiež som mal skrútenú vidlu, ale vihol som ju za pomoci medzinožia ale úkon sa robil na CBF 125 |
Re: Moj prvy seriozny pad
JUSO: Sorry, ale nieco na tom bude, co napisal MafoR1..Tiez som sa vyrubal v zakrute v primeranej rychlosti a roztrieskal Hornet, ale ten vyzeral ako lego kocky..Takze si nedokazem vysvetlit tu tvoju fotku, jedine, ze si to fotil na uplne inom mieste.. |
Re: Moj prvy seriozny pad
Prikladam este nejake obrazky: |
Re: Moj prvy seriozny pad
Veru na tej prvej fotke nic neni vidno -ukazali to veru az tie dalsie fotky .Potesi to veru na konci sezony si znacne poskodit masinu .NNo prajem Ti vela uspechov v poistovni . |
Re: Moj prvy seriozny pad
Tak toto poteší... Tá cena opravy ma ale prekvapila vzhľadom na to že fungláč Hornet stojí len o cca 400 euro viacej. |
Re: Moj prvy seriozny pad
Juso: na tychto fotkach uz je jasne vidiet, co je poskodene, ale ze toto poistovna vyhodnotila na totalku? To by som chcel vediet, co by povedali na moj Hornet |
Re: Moj prvy seriozny pad
Ahoj |