Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3527 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28546
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17002)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11544)

QJMotor - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuQJMotor - Diskusné fórum - Len Tak

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
22.06.2024 21:28

QJMotor

nevo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Dnes som bol na testovačkách, tak zhrniem postrehy troch motoriek.

Čo mali všetky motorky spoločné. Dostatok miesta na kolená, sklon displeja priamo k tvári, chodidlá /vôbec nezavadzali zadné stupačky/, keď si dáš držiaky bočných kufrov, už niečo bude vadiť na nohy a dobrá obratnosť motoriek. Tie motorky boli robené aj na 190cm ľudí.

SRT800SX
Má to byť etalón značky. Ako komponentami, tak aj vyhotovením. Ten dizajn je z časti prototyp Benelli TRK800 /čo sa robiť nebude/, ale stále tomu SRT niečo chýba.
Posed na motorke trochu divný. Široká nádrž, rozťahuje kolená a keď som špičkami nôh na stupačkách, tak mám pocit ako učupené dievča na malej niekde za kríkom ;-) . Pohodlné to bolo len nohami na pätách, ale musíš sedieť na káčera, aby si mal špičky mimo radičky a brzdy. Riaditka boli príjemné široké, to hneď sadlo, v späťákoch bolo na 2/3 vidieť, plexi nenastaviteľné, ale dostatočné. Žiadne turbulencie v helme a krytie slušné. No iný motorkách /mohol mať tak 172cm/ si zas na plexi sťažoval. Fajn sú podsvietené ovládače. Dislej bol horšie čitateľný za slnečného svetla /a to slnko na neho ani nesvietilo/, aj diódy smeroviek bolo horšie vidieť. Bol taký vyšednutý, tiež to vesmírne zobrazovanie údajov nie je nič, čo by ma ohúrilo. Po dlhšom sedení som sa síce nešmýkal po sedačke, ale tlačila ma na nádrž /zadná časť vodičovej sedačky je dosť zdvihnutá/. Motor mal len palivovú mapu šport /asi lankový, príjemne dávkovateľný/, no nemal výkonovú špičku, ťahal tak rovnomerne, aj na šestke okolo stovky v pohode potiahol /nebolo treba podraďovať/. Ale od motora išli vibrácie, v riaditkach sa prejavovali skoro stále, v ráme a na stupačkách tak okolo tej stovky. Pod 3000 ot. už išiel vyskočiť z rámu, to sa triasol aj displej. Najlepšie na moto boli brzdy, Brembo M4.32, to brzdí aj 160k stroje. Mali prvotný zákus, dávkovateľnosť, bez výhrad.
Neodvarila má ta motorka. Kubatúra 700-800 je nabitá a je z čoho vyberať.


22.06.2024 21:43

Re: QJMotor

nevo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

SRT550X
Tiež dvojvalec, ale ten motor je neskutočne príjemný. Žiadne divoké vibrácie 800vky. Cez dedinu na päťku, pridáš, trošku sa to zachveje do sedačky, ale zrýchli. Žiadne výkonová špička, ale ťahalo to rovnomerne. Tiež krásny zvuk z koncovky výfuku /až pri naháči SRV550 som si uvedomil, že to znie ako KTM s laďákom/. Motorka ako celok obratná, aj pri stovke meter široký slalom v pruhu bez problémov. Riaditka boli úzke, aj moc zalomené, tie by som na môj vkus potreboval vymeniť. Displej inverzné LCD, ale lepšie sa čítal na slnku /jasnejšie svietil/ ako ten na 800vke /a na 800vke bol na maximálnom jase/. Brzdy bez zákusu, povedal by som nedostatočné na rýchlu jazdu. Brzdil som a rátal sekundy, kým to o 30-40km/h spomalý. Posed bol tiež dosť divný. Nízke sedlo, panvu som mal nižšie ako kolená a stupačky moc vysoko. Aj pri zdvíhani nohy zo zeme, na tak vysoko umiestnené stupačky nie som zvyknutý. Iste by pomohlo sedlo zvýšiť tak o 3-5cm, keď som sedel na mieste spolujazdca, hneď lepší posed za riaditkami. Plexi je menšie ako na 800vke a tak horšie krytie, po dedine sa to ešte dalo /aj s otvoreným plexi na helme/, za dedinou všetok vzduch išiel od brady hore a okolo helmy. Posedom aj veľkosťou plexi bude ta motorka skôr do 180cm. Radenie rýchlosti fajn, ľahko, ale keď som zastavil so zaradenou štvorkou či päťkou a na mieste to skopával do N, tak vždy medzi 4-3 stupňom to skočilo na medzistupeň /pomlčka na displeji/ a bolo treba púšťať spojku, aby si to skočilo. Robilo to aj na naháči /no žial, robí mi to aj Yamaha, preto sa na to orientujem pri testovačkách/.
Motorka ako celok pre menšie postavy, no zaujal ma z nej len ten motor. Všetko ostatné by chcelo doladiť na každodenné používanie.


22.06.2024 22:05

Re: QJMotor

nevo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

SRV550
Pri tomto modely platí, že fakt nie je čo testovať /na 99% to robí čo má, tak ako to výrobca ponúka/. Alebo už ste počuli od testerov, že začnú recenziu slovami, slušne to jazdí, nemá to žiadny výrazný nedostatok a tým by mohol test skončiť. Keď som to počul prvykrát, tiež som sa usmial, ale pri tejto motorke obe tie vety platia.
Najpríjemnejšia motorka z trojice. Motor som už opísal aj pri SRT550. Bez vibrácií, rovnomerný záťah, od 7000 ot. sa mi zdal ešte jemne vyšší záťah, príjemný na štvorku či päťku po dedine. Posed taktiež na prvú dobrý. Nič by som nemenil. Príjemne zalomené nohy, dostatok miesta v prelisoch na nádrži, príjemne široké riaditka. Zvuk motora pekný, po dedine si to užiješ /zas pripomínam, počul som v tom KTM s laďákom/. Predné strmene radiálne, bez výrobcu, ale krásne to brzdilo. Brzdenie ma fakt bavilo, vieš, že sa môžeš spoľahnúť. Motorka obratná. Displej LCD, ale krásne veľké číslice rýchlosti, k čitateľnosti bez výhrad, fakt ma bavilo sa naň pozerať. Zadná brzda bola tak do počtu, moto mala 4800km, ale zabrzdila len tak pod 40km/h /zabudol som poznamenať, na 800vke zadná brzda to vedela aj v pohode ubrzdiť z 90tky/. Na juhu Slovenska moc zátačiek nie je, ale podvozok bol OK, trošku tvrdší ako komfortnejší, ale ušlo to.
Jediné, čo mi prekážalo /a stalo sa mi to prvykrát v živote na moto/, že radenie rýchlosti hore som nekopal hore, ale skôr viacej ťahal tu páčku k sebe. A nevedel som či som zaradil či nie /stále som pozeral na displej, či to preradilo/. Dolu to išlo pekne, hore pocitovo horšie. Prevodovka za jazdy fajn, no ako na SRT550, ak som zastavil na štvorke, tak do trojky to išlo cez medzistupeň, buď pustiť spojku, alebo 2x zaradiť, aby skočila trojka. Potom už z trojky dolu, či z dvojky do N v pohode.
Asi som ovplyvnený posledné tisíce km naháčom čo aktívne jazdím /aj do práce/. Naposledy ma očarila Kawa Z900RS, teraz tento naháč od QJMotor. [dobre]


24.06.2024 0:26

Re: QJMotor

copy
 Skútrista 

škoda. že nemajú dealera v Bratislave, išiel by som si ich poobzerať.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.