Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3315 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28587
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17020)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11567)

Enduro vs Cross ??? - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuEnduro vs Cross ??? - Diskusné fórum - Len Tak

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
23.07.2004 14:25

Enduro vs Cross ???

Brambo
Darca Krvi  Jogurťák 

Ikona

Zdar,

tricka, slapky, jazdu po zadnom, na cervenu, medaky, pneu 16' teraz bokom!!!

Potrebujem seriozne poradit:

Aky je rozdiel medzi Cross a Enduro masinou?

Chcem si zohnat nieco do blata, na takejto masine som este vobec nejazdil, mam dakych 85kg, tak aku vybrat??? Dvojtakt, stvortakt? 125, 250, 300, 350, 400, 450, 600??? Daky hobbik, aby som nemenil valec kazdych 30 motohodin, olej kazdy tyzden...

Dufam, ze sem mrkne aj daky blatak. Alebo ak viete, kde sa daco docitat. Tak zatial, ciao


23.07.2004 15:33

Re: Enduro vs Cross ???

rgw
 Skútrista 

V kratkosti:stroje cross su urcene na preteky na motocrossovom okruhu,su maximalne odlahcene /chyba starter,svetla,smerovky,tachometer a dalsie zbytocnosti/ naladene na vyssi vykon,maju o nieco vyssie zdvihy pruzenia aby sa dali absolvovat aj vacsie skoky.Kvoli vysokemu vykonu su narocne na udrzbu,casto sa meni olej a namahane casti motora/piest,ojnica/.Starsie jazdene kusy su vacsinou v dezolatnom stave,aj trojrocna masina zavodne jazdena uz ma najlepsie casy za sebou.
Stroje enduro v zasade sa rozdeluju na cestne a ostre,cestne endura su povodne urcene na cestu s obcasnym vyletom do lahsieho terenu,maju pomerne vyssiu hmotnost,svetla,smerovky,aj starter byva vo vybave, pri slusnom obuti crossovymi gumami sa da absolvovat aj narocnejsi teren.Vyhodou je dlhsia zivotnost,su menej narocne na udrzbu a vydrzia aj mensie pady bez vacsieho ujmu,aj financne su pristupne,daju sa kupit z dovozu vydarene kusy,kde stary majitel sa vozil iba na ceste a masina je velmi zachovala.patria sem motorky typu XT,XL.Dominator,KLR,DR.u nas su najviac rozsirene Yamahy XT a Hondy XL.
Ostre endura su urcene na jazdu v narocnom terene, maju aj svetla,vacsinou aj smerovky a starter.U ostrych endur pre hobby jazdenie vykon je znizeny a zivotnost a intervaly udrzby su celkom prijatelne,patria sem stroje KTM LC 4,honda XR 400,yamaha TT,Suzuky DR Z-e,jedinou nevyhodou je ich pomerne vyssia cena ojazdenych kusov.
Ostre endura pre preteky enduro sa velmi podobaju crossovym,su vybavene startrom,svetlom,ale kvoli vysokemu vykonu je urzba tiez narocna.
Zaver:ked mas viac penazi,tak ostre enduro pre hobby jazdenie,jazdene cca 60 az 100 litrov,ked mas menej,tak XT alebo XL za 30-45 tisic,dobre gumy a mozes jazdit.
Skoro som zabudol na vystroj:cizmy,prilba,chranice,gate,bunda cca 15-20 tisic,bez toho ani na krok....


23.07.2004 18:30

Re: Enduro vs Cross ???

Tak len XT 400 R...........vyskusaj potom neni o com inom snit


23.07.2004 18:32

Re: Enduro vs Cross ???

Som sa pomylil.......Ma to byt Honda XR 400 R (sorac ale este som rozospaty bol :0)


24.07.2004 17:36

Re: Enduro vs Cross ???

Pokial si nic take nesedlal, odporucal by som na uvod nejaku Hondu XL250, Suzuki DR350, Yamahu XT350. Daju sa zohnat za rozumny peniaz. Nekupoval by som urcite XT600, DR650, XL500-600 - su to tazke kravy, roky vyroby 88-92 - vytahane rozvody, kluka, tlmice na dve veci...
600ky su sice povacsine lacnejsie, ale je to kvoli ich neobratnosti. Je VELKY rozdiel 120kg a 160kg, najma ked ta niekde privali na svahu :-)
Ak nechces po jednej sezone menit moto, priplat si a kup Yamaha TT350, Honda XR400, KTM LC4, Suzuki DR-Z, mozno Yamahu WR400 r.v.98. Ak sa budes o nu starat - pri troche stastia budes najblizsie roky kupovat iba gumy, vytahane retaze, packy a brzdove platnicky :-( , neskor gufera, lamely, prevodovku, piest, kruzky ---- cize GO


24.07.2004 22:41

Re: Enduro vs Cross ???

rado
Darca Krvi  Čoprák 

No ja som si kupil teraz novucku Hondu XR125L a som s nou velmi spokojny, prave dnes som jazdil po takej polnej ceste, plnek vymolov a riadnych jam, uplne bez problemov to motorka zlamala, len cestou domov po mne auto trubilo, nechapal som preco, az doma som zistil ze som stratil srubik aj s matkou od drziaka na SPZ :-)


25.07.2004 21:38

Re: Enduro vs Cross ???

DaKi
 Edvenčr 

Ikona

Pred troma tyzdnami sme kupili novu Keeway exceed 125(je to sice o nejake tri koniky slabsie ako xr125l) ale aj o dost lacnejsie(skoro o polovicu) :-).Dnes som ju vyskusal na motokrosovej drahe a zvladla aj 50-100cm skoky bez problemov.Som s nou spokojny(Keeway robi aj 200ccm).PS:je vyrabana v licencii HONDA.


26.07.2004 17:01

Re: Enduro vs Cross ???

Brambo
Darca Krvi  Jogurťák 

Ikona

Fuu, tak diky za tipy.

1. Tak dake to lacine cestovne enduro ala XT600, DR650 a tak, to asi nie, su to tazke opachy, kamos taku mal.

2. 125 ccm tiez asi nie, to sa mi vidi na moju vahu bzucitko, aj ked aj s tymto sa da urobit kopa srandy, je to lahke a taak.

Teraz ide skor o to ci daky 2-takt. alebo 4-takt. 4-takt je asi lepsi, novsi, drahsi.

A co take Husky a Husabergy?

A este pre Rada: Na masine pouzivaj vzdy matky s poistkou, s takym plastovym kruzkom vo vnutri zavitu a mas pokoj. To len tak na okraj,
Majte sa, Ciao


26.07.2004 23:40

Re: Enduro vs Cross ???

987654321
 Bahniak 

Ikona

husquarna a husaberg a ktm su sypacky, dvojtakty to iste,o talianoch nehovoriac...

- mal som xt550,dr750big, teraz mam xl600r, je odlahcovana a sprevodovana do sily, cize 3ka na zadne... je to nizucke a ma siroke riadidla,ja na drapakoch,je perfektne ovladatelna a ked sa vysypem, bo sa mi to moc naklonii, nemam s nou ziaden problem... pravda ale, ze na brutal skoky to neni, bo velmi casto chodim na dorazy... aj ked je to natvrdo nastavene...v lese som na nicom lepsiom ece nesedel a nevymenil by som ju za cross, bo jedina moja starost ked sa dovozim je, aby som nezabudol vytocit klucik v spinacke... som do nej zalubeny a ush som sa vozil na vela lesostrojoch...sice ma 140kmh v kritickych, cize premiestnovanie po ceste uuplne o nicom, ae bud alebo, nedosiahnes aj les aj cesta, ked som na bigu lietal po lese, bolo to tag strasne vela adrenalinu zbytocne, ze by som to niekedy tam radsej nehal...ae cesta okey, musis ty presne vediet, ci ces iba les, bo aj aj... kompromisy byvaju pre kludnych jazdcov, skusal som - neni to ono ani na ceste ani v lese...ked sa ces vyblazdnit - mala vaha,vykon, cize volis medzi xlr,xr,ked nemas vela penez, bo potom xr400 dr350,xl350, bo potom ostrejsie, byvaju fasa,ae ako sa spomynalo, prosia si pozornost...

vela stastnych km robertoxlr


27.07.2004 17:45

Re: Enduro vs Cross ???

Brambo
Darca Krvi  Jogurťák 

Ikona

Eee, co to znamena "sypacky"???

No, ziadny kompromis. Na cestu uz jogurta mam. Takze cista dzungla, teda lesostroj.


28.07.2004 9:22

Re: Enduro vs Cross ???

SYPAČKY: po sezóne s tým zatrasieš a hrkoce všétko! Motor na sračky a podvozok tiež. To znamená že sú to motorky na jednu sezónu, potom nutná GO.


28.07.2004 14:19

Re: Enduro vs Cross ???

CaT
Neregistrovaný

Re: Roberto xlr a koľko váži ta tvoja odľahčená xlr? Prečo sú KTM sypačky, keď na tom jazdí celý svet ale enduro a cross, nie po ceste????
Ty si si urobil z cestného endura" veľmi" ostré enduro? To ťa obdivujem ale fakt, prečo to nerobia všetci a kupujú také drahé sypačky???
To som nevedel,že je výhoda endura a crossy je byť nízka, Yamaha YZF alebo WR -ka má sedadlo 998 mm, tým japoncom asi šibe!!!
Ozaj a čo je to malá váha 130, 140 alebo 98 kg?
A ešte jedna vec ktorú ti ozaj závidím ako si super -bomba upravil prevody keď ti to ide na trojke na zadné , mne ledva a to cez spojku na päťke!!!
Ale páčiš sa mi, si fanatik, skús sa povoziť aj na niečom inom,aspoň si potvrdíš alebo vyvrátiš svoje názory.
Re: Brambo , počítaj si časopisy, testy a sám nájdeš moto pre seba.


28.07.2004 17:27

Re: Enduro vs Cross ???

Brambo
Darca Krvi  Jogurťák 

Ikona

Hej, hej, chlapi, este sa tu pobijete, ako v ostatnych diskusiach.
No prave v casakoch vzdy pekne otestuju masinku, ze to uklada metrovicu za zadnym kolesom v lese, ze to ide na zadne na sedmnicke, ale ako casto to menit, intervalovat, tak to sa casto nedocitas. Chcel by som volaco, co je co najlahsie, ale nech to vydrzi. Trosku ma prekvapili udaje o 30tich motohodinach a potom vybrus, kruzky a neviem co este. Jasne, to je len pri palbe na trati. Tak potom ako casto to robit pri hobby?

A ozaj, ako casto sa meni olej pri 4-taktoch??? Ten tam tiez moc nevydrzi...

Asi to vidim na daky 4-takt 350-400ccm. Alebo 2-takt minimalne 250???
Prave KTM sa mi vidi v pohode, ani nemam daleko do Motoshopu, keby volaco. Neviem ako su cenovo nahradne diely, ale asi drahe ako vsade.

Mavaju dvojtakty oddelene mazanie, ci sa to mixuje priamo v nadrzi???

Tak vela zdaru, ciao


29.07.2004 10:07

Re: Enduro vs Cross ???

CaT
Neregistrovaný

To máš pravdu , že intervaly výmien a údržby sú až v návode, ktorý získaš až keď si ju kúpiš.KTM má rôzne intervaly pre profi apre hoby.Treba zobrať enduro , crossa je vždy nadupanejšia ale aj častejšie výmeny oleja. V starých motorkách niekedy ani nevymieňajú olej lebo majú problém s dolievaním to sú tie dobré 15 ročné stroje.
Ale dobré enduro nerobí iba motor ale pruženie, brzdy, váha,obratnosť, schopnosť štartovania. Predstav si ,že si vysilený v teréne, po páde v blate a máš do toho kopať 15 minút a nič. Vedľa kolega brnkne do štartéra a už je preč , ako mu závidíš!
Dvojtakty sú fajn ale okrem častej údržby veľa žerú a v horách si musíš zaistiť tankovanie.
Pre teba ako hoby jazdca určite 4 takt. DR 400 má celkom dlhé intervaly, je to držiak, pekne poslúcha, el. štartér, dostupné náhr. diely, dá sa úž kúpiť ojazdená. KTM 400,450 podobne. KTM majú najnižšiu výšku sedadla. Ja na KTM 525 EXC mením olej a filtre + nastavenie ventilov po 1000 km.
No a v tých testoch píšu aj nedostatky, treba o tom čítať z viacej zdrojov. Na internete máš pekné spektrum info, aj na CZ.


29.07.2004 12:35

Re: Enduro vs Cross ???

hekate
 Turista 

Co sa týka mixerov na dvojtaktoch "oddelené mazanie" maloktorý funguje tak ako má. Vymyslené boli iba kôli blbcom ktorý dávajú olej do benzínu v pomere - "aby som nezadrel " ,alebo na skútroch kôli pohodliu a čistote obsluhy. Priemerne inteligentný motorkár si dokáže spočítať kolko oleja do kolko benzínu. Pretekári tež miešajú dopredu je tam istota že bude namazané a že oleja nebude vela.


30.07.2004 11:44

Re: Enduro vs Cross ???

Brambo
Darca Krvi  Jogurťák 

Ikona

Tak diky chlapi, diky.


02.08.2004 8:47

Re: Enduro vs Cross ???

Brambo
Darca Krvi  Jogurťák 

Ikona

Ale mozte pisat dalej...


02.08.2004 11:33

Re: Enduro vs Cross ???

BRUTUS
 Kávičkár 

Ja mam DR Z 400 S cestne enduro ktore ma vyborny podvozok aj do tazkeho terenu a je to na znackach cize presun do lesa je po cestach bez problemov.Mam tam 15000km a zatial bez problemov menim spotrebne veci je to velmi dobra motorka a husky a husaberg na ktorych som mal moznost sa povozit sa mi az tak nevideli.
P.S. dvojtakt je cistokrvna picovina to rozhodne nekupuj


02.08.2004 12:12

Re: Enduro vs Cross ???

Brambo
Darca Krvi  Jogurťák 

Ikona

Ok, tak spravme TOP Trvalky. Honda XR400, SUZUKI DR Z 400... Co este???


04.08.2004 13:32

Re: Enduro vs Cross ???

987654321
 Bahniak 

Ikona

xr 400 urcite ano!!! mala, lahka, vela sili, malo udrzby, vydrz

Cat - vazi 140kg a tym,ze je nizka spravili ovladatelnost, je to stary stroj, asi si sa na na nom nevozil, co je skoda,bol by si mozno prekvapeny, neni to ani z daleka tvoj stroj,porovnaval som to tiesh s obyc. endurami a je to tam tiez tak napiisane...nepovedal som,ze som ju upravoval ja, ani ze to je ostre enduro ae ze je sprevodovana dopomala,t.j. proti povodnej xlrm,ci ush comukolvek inemu. je to stara supa a nevyrovna sa ostrym strojom, ae ked raz za dve sezony vymenim rozvod a sekundar a ponuka mi aj vela sili a pekne ovladanie, ja som spokojny, ked na to mash a ce sa ti s tym jebat to su tvoje sracky, mna nezaujima jazdit iba obcas, je cem stroj, o ktory sa nemusim starat a ide,pre kazdeho je udrzba inou otazkou, ja som zobrak, tagh som rad, ze nemusim platit stale ... a sypacka je relativny pojem, pre teba ked staci aby vydrzal stroj dva roky, tvoja vec,ae ja cem aby mi moja laska vydrzala dlhsie...

ale okey, ja uznam, ze som ta urazil, nenapadlo ma to,ked som to piisal, necel som, ae vsetko co sa povie zavazi u kazdeho inaksie...a musis uznat, ze na to,ze ta moja kurva ma 20 rokov a stale sa jej ce na 3ku na zadne nieco to asi znamena, neuraz sa zas plz ae moj nazor je, ze s povodnym motorom to na tej tvojej ush asi nepojde a ush vela nevydrzii, je to proste inaksie stavany stroj...co sa mojej reakcie voci sypackam tyka...a dalsia vec je ze som piisal podla potrieb Bramba, a nie cloveka kt ma insie naroky... tagze si sa urazat hned nemusel...

vela stastnych km roberto



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.