Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3161 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28546
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17002)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11544)

Objektivna zodpovednost - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuObjektivna zodpovednost - Diskusné fórum - Len Tak

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
25.11.2018 20:21

Objektivna zodpovednost

Bene91
 Kávičkár 

Ahojte,

chcem sa opytat ohladne radarov rozmiestnenych na SK. Tu je mapa

radary.herokuapp.com/

Je to uz v prevadzke? Nasiel som clanok z 2015

www.teraz.sk/slovensko/kalinak-objektivna-zodpovednost-...

a tam sa hovori ze to bude hotove od roku 2016. Ale nikde som nenasiel clanok, kotry by potvrdil ze to je uz v prevadzke.

Dakujem za kazde info ohladne tohto, ci to je uz v prevadzke.


Dôvod úpravy: Doplnil som

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Bene91 (25.11.2018 20:22)


25.11.2018 20:28

Re: Objektivna zodpovednost

KaTeM
 Edvenčr 

Ikona

Tá mapa radarov, určite nie je aktuálna, pokiaľ si dobre pamätám tak podľa tej mapy mali byť radary rozmiestnené, ale potom sa to stoplo, lebo to malo stáť nejaké strašné prachy ...


25.11.2018 22:20

Re: Objektivna zodpovednost

forester
 Skútrista 

Ikona

Ale to je škoda lebo tieto pevné radary a možno ešte sekcion radar majú najlepši psycholgicky moment na vedomé prekračovanie rýchlosti. Myslím že systém ako majú radary v Rakúsku alebo Taliansku by mal byť aj i nás a nech to stojí čo to stojí.Zaplatilo by sa to z pokút za krátku dobu.Možno to bude vnímané ako podpásovka pre nás mororkárov ale teraz riešim ten neduh keď šofér plechovky ( väčšinou BMW, Audi...) prekračuje vedome povolenú týchlosť, pritom ani memusí a robí tak iba s titulu nejakej tej “prestíže” alebo komplexu.


25.11.2018 23:50

Re: Objektivna zodpovednost

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Meee...meee... Ja by som "chcel" aby mi policajti domov namontovali kamery aj na hajzlik, aby sledovali kazdy moj krok. Aby mali pristup k mojim online uctom. A aby mi do motorky namontovali gps sledovacie zariadenie a vzdy ked prekrocim rychlost, nech mi automaticky stiahnu peniaze z uctu, ked dojdu prachy na ucte, tak nech ma rovno zastrelia. Meee...


26.11.2018 6:20

Re: Objektivna zodpovednost

Neorbi ovca beeee?

Inak radary schvalujem a vidim podatatny rozdiel medzi radarom na ceste a kamerou na mojej toalete.


26.11.2018 7:09

Re: Objektivna zodpovednost

Thorien
 Turista 

Ikona

rychlost ako taka mi zas tak velmi nevadi .. co mi vadi ... auto nalepene pol metra za mnou ... predbiehanie jak debil stylom "sak on sa uhne" .. alebo "vcera v tejto neprehladnej zakrute nic neslo ,tak ani dnes nepojde a mozem predbiehat" , dalej ludia co maju smerovky a spetaky len na ozdobu ...


26.11.2018 11:47

Re: Objektivna zodpovednost

Anton Horváth - Bjorni
 Kávičkár 

Re: Thorien: A zabudol si na to najdolezitejsie - vodici, ktory si pocas soferovania hladkaju svoje mobili


26.11.2018 13:07

Re: Objektivna zodpovednost

Thorien
 Turista 

Ikona

no ano ... na to som skuocne zabudol .. dakujem za pripomenutie :-) ... takze to je tak ..len rychlost sa najlahsie dokazuje a najlepsie sa na tom vyberaju penaze .. kopec nebezpecnejsich veci sa deje ako to ci dakto siel po dianici 130 abo 150


26.11.2018 14:22

Re: Objektivna zodpovednost

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Forester, vzhladom na to, ako radarove kamery zarabaju vsade na svete, vratane GB, kde su jasne oznacene, asi nebudeme hovorit o nejakom psychologickom momente. Je to len pasca na hlupych ludi, nic viac.


26.11.2018 14:37

Re: Objektivna zodpovednost

mendo
 Edvenčr 

Ikona

Kukám na mapku a v Drietome je taký jeden bazmek, len do akej miery funguje nehodlam testuvat. Pri tom kvante kamiónov čo ani jeden nejde 50 kou by to aj mohlo byť funkčné


26.11.2018 15:53

Re: Objektivna zodpovednost

Varan
 Jogurťák 

Ikona

Ten v Drietomej funguje veľmi spoľahlivo a v oboch smeroch posiela domov fotky za poplatok :-))) :-)

forester: podľa toho čo píšeš, mám pocit, že ten komplex máš ty :-}


26.11.2018 21:33

Re: Objektivna zodpovednost

forester
 Skútrista 

Ikona

Re: matus: to máš pravdu v UK je ich tuším najviac.Ale je to asi dobre, lebo ten rešpekt tam s toho majú.Jazdil som tam a za 9 dní som spravil 4300km. Tolko tolerancie na cestách nevidieť nikde v EU ak tam. Niekedy som sa dostal na dialnici do nary chlejšie pruhu medzi Bentley a Jaguárov a nikto na mňa netrúbil alebo neblikal, všetci pokorne čakali kým sa zasuniem.


26.11.2018 22:55

Re: Objektivna zodpovednost

Ridgeback
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Re: forester: Jasne, tvoja brilantna analyza, ze vsetci co idu rychlejsie v Audi na Slovensku idu rychlo lebo maju komplex a treba do nich picovat, ale v UK k tym co idu v speedlane citis uctu, lebo idu na Jaguari alebo Bentley a milostivo Ta pustia medzi seba. V UK stretavam v rychlom pruhu to iste co u nas, dodavky, dochodcov, pakistancov taxikarov a ostatnych na wauxhalloch hyundayoch a skodovkach. Tvoje pevne radary s tym maju hovno spolocne, pozri v Rakusku kde si to na dialnici mimo usekoveho merania veselo hasia a prudko brzdia pred pevnym radarom lebo maju trasu najazdenu alebo ich nan upozorni navigacia. Jazdi dalej ako ti vyhovuje a hlavne sa bez komplexu uhybaj tym, co potrebuju ist rychlejsie, mas to uvedene vo vyhlaske.


26.11.2018 23:33

Re: Objektivna zodpovednost

copo
 Edvenčr 

Ikona

Re: forester: na to si ako prisiel ze bmw audi vedome???


27.11.2018 6:08

Re: Objektivna zodpovednost

Thorien
 Turista 

Ikona

Re: copo: v Pravde pisali predsa :D


27.11.2018 6:34

Re: Objektivna zodpovednost

Nechapem, co je nepochopitelne na tom, ze soferi silnych aut prekracuju rychlost aj bezdovodne???? Sak to robi podla mna drviva vacsina motorkarov a tam to chapete? Ked si daky chuj kupi sportove rychle auto tak bude jazdit ako pretekar aj na dialnici rovnako ako iny chuj na motorke a ani jeden sa nebude ponahlat do porodnice.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil boombastic (27.11.2018 6:35)


27.11.2018 7:23

Re: Objektivna zodpovednost

forester
 Skútrista 

Ikona

Re: Ridgeback: no je tu podstatný rozdiel medzi jazdou v UK a jazdou na SK. Keď v Británii ma tie 3> litrové autá nechali pokojne predbehnuť a zase z odstupom zaradiť späť na SK až na malé výnimky by ma minimálne vytrúbili a v tom horšom prípade by sa na mňa natlačili a v najhoršom vytlačili z najrýchlejšieho pruhu.Enem toľko som si dovolil podotknúť.Syn žije v UK 9 rokov a tiež ako tebe mu vadia pakistánci a podobný indiáni ale u nás keď je na dovolenke tak sa vyslovene už bojí jazdiť. A pritom vozí autá do Írska, Škótska a zase naspäť každý deň.


27.11.2018 7:44

Re: Objektivna zodpovednost

Thorien
 Turista 

Ikona

tak rychlost a ohladuplnost su dve rozne veci podla mna ..da sa jazdit aj rychlo aj ohladuplne .. aj pomaly a kretensky . .ako napr ked ides v rychlom pruhu a nejaky ...sofer ... sa ti vdrbe do cesty meter pred autom a ide s predbiehanym autom rozdielom rychlosti 5 km / h ... neni problem pri predbiehani pridat a cim rychlejsie vypratat rychly pruh .. ale ..sak naco on ma tempomat .. takze treba na to pozerat vzdy z oboch pohladov 8-)


27.11.2018 9:42

Re: Objektivna zodpovednost

egres2
 Bahniak 

Ikona

rychly pruh
To je čo???


27.11.2018 10:59

Re: Objektivna zodpovednost

saly
 Turista 

Ikona

Mne osobne radary nevadia. Jazdim primerane +- 10percent tachometrovej rychlosti a to je aj v tolerancii radaru.A ked sa ponáhlam tak idem skôr aby som sa nemusel nahaňať a leteť ako ...
A je zaujímave keď idete/me v rakúsku alebo v IT tak tam Vám radary nevadia a že ich tam je požehnane.Tam vieme jazdiť aj predpisovo, pritom sú tam menšie pokuty ako u nás


27.11.2018 11:31

Re: Objektivna zodpovednost

Thorien
 Turista 

Ikona

Re: egres2: hovorovy vyraz pre lavy pruh na rychlostnych cestach a dialniciach ... prepac ze nepouzivam spravne terminy .. ale nie sme na sude ci ano ? ale ked si potrebujes rypnut tak nech sa paci, posluz si :-)


27.11.2018 11:56

Re: Objektivna zodpovednost

egres2
 Bahniak 

Ikona

Nepotrebujem si rypnúť.
To je výmysel p. Drahovského a ešte navyše verejne poukazuje na to, že vodiči idúci predpisovou rýchlosťou sú POVINNÍ uvolňovať "rýchly" pruh pre vodičov, ktorí prekračujú max.povolenú rýchlosť.


27.11.2018 11:57

Re: Objektivna zodpovednost

Ridgeback
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Re: forester: Pises ze vidis podstatne rozdiely medzi jazdou v UK a na SK ale sam uznavas ze si v UK dokopy najazdil 4600 km. Dost malo na predcasne zavery a zovseobecnovanie. Tiez nerozumiem ako si dospel k zaveru, ze mne vadia pakistanski taxikari. Pisal som o tom, ze sa bezne vyskytuju v rychlom pruhu, kde ty si videl len ohladuplne iduce jaguare a bentley... Ja ta mozem ubezpecit, ze exotov za volantom a kriticke situacie zazijes aj v UK, a stretnes tam aj rychloiducich neohladuplnych vodicov v dodavkach, kiach, fordoch aj trojlitrovych Audi, z ktorych mas fobiu tu na Slovensku... To ako sa jazdi v UK a na SK nijako nie je v priamej umere s poctom pevnych kamier.


27.11.2018 12:23

Re: Objektivna zodpovednost

Ridgeback
Darca Krvi  Turista 

Ikona

§ 10 plati aj na dialnici:

(1) Mimo obce na ceste s dvoma alebo s viacerými jazdnými pruhmi vyznačenými na vozovke v jednom smere jazdy sa jazdí v pravom jazdnom pruhu. V ostatných jazdných pruhoch sa smie jazdiť, ak je to potrebné na obchádzanie, predchádzanie, otáčanie alebo na odbočovanie.

Zvolit spravnu techniku predchadzania znamena zacat predbiehaci manever tak, aby som ho mohol bezpecne dokoncit. Pod tym rozumiem nezacat ho vtedy ak to nie je bezpecne z dovodu ze uz som predchadzany rychlejsie iducim vozidlom v lavom pruhu. Alibizmus a mudrovanie ze ved ja idem svojich 130 max je scestne. V Nemecku je sucastou vyuky v autoskole jazda po dialnici, instruktor prizvukuje ze predbiehaci manever ma trvat co najkratsie, nevyhnutnu dobu prave s ohladom na bezpecnost a plynulost premavky.
U nas to vyzera na dialnici ako Vrána vo Vrchni, prchni. Casto subezna jazda v oboch, resp. v strednom a lavom pruhu, lebo ved preco na 2 sekundy pridat a zaradit sa doprava, ze.




27.11.2018 12:25

Re: Objektivna zodpovednost

wiese
 Turista 

Ikona

je pravda ze na slovensku sa jazdi agresivnejsie,a cim viac na vychod tym vacsia agresia a demencia-napr rusko.na slovensku ked clovek nezrychli za 8 sekund na 100kmh tak Pena z papule ide pomaly ludom.na zapade su ludia urcite toleratnejsi,aj ked sa aj tam jazdi rychlo.aj ked take taliansko tiez nie je bohvieco.cim viac aut, tym viac ludskych povah,a viac primitivov,radary su dobra vec ,ale tiez by nemali bit v kazdej riti.chcel by som sa stretnut stymi expertami co urcuju kde aka rychlost ma bit.nemusi bit v kazdej p..ci 50tka.


27.11.2018 12:43

Re: Objektivna zodpovednost

xnewstedx
 Turista 

Uk:
en.wikipedia.org/wiki/Traffic_enforcement_camera
Pokles umrti celosvetovo od 11% do 44% vdaka kameram. V UK pokles umrti o 42%. Dost velke cisla, ktore hovoria jasne.
Par zaujimavych cisel aj tu, aj ked bez odkazov na studie.
www.telegraph.co.uk/motoring/road-safety...
21 miest v Londyne, po instalacii umrtnost klesla o 69%.
Zijem v Irsku a to co zazivam na Slovenskych cestach je nonsens.


Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil xnewstedx (27.11.2018 12:46)


27.11.2018 13:42

Re: Objektivna zodpovednost

Ridgeback
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Re: xnewstedx: Tento rok zatial 82000 km, z toho 60000+ cestou do a z prace po D1 Zlate Piesky - Hlohovec. Na par exotov bezna rutina, ziadne zivotohrozujuce individua sa tu nevyskytuju viac ako inde. Nepoznam jedine miesto na tomto konkretnom useku kde by instalacia pevnych kamier znizila nehodovost alebo umrtnost. Pevne kamery u nas by sluzili ako vzdy iba na automatizovanie vyberu penazi od vodicov nutenych vyuzivat tento stavebny nedorobok.


27.11.2018 13:43

Re: Objektivna zodpovednost

Burizon
 Edvenčr 

Ikona

Re: wiese: ahoj, nesúhlasím s tebou.Zijem v Číne, čo je asi dosť ďaleký východ, a základné pravidlo je tu:"Všetci majú prednosť, okrem mňa!"
Ak by som mal jazdiť na Slovensku ako tuná, tak ma hrubokrki dávno ropusiia v kyseline.
Trubenie je povinné kazdych 10m, jazda v protismere vítaná a pravidlo pravej ruky náhodne.
Žiadna agresia a ani agresivita.


27.11.2018 14:09

Re: Objektivna zodpovednost

egres2
 Bahniak 

Ikona

Chodte sa pozrieť a jazdiť napr. v Rusku alebo v Kazachstane.
Rýchla jazdy na pokraji zákona ale bezpečná.
Vždy im hovorím, keď sa sťažujú nech idú na jeden deň do blavy a jebne ich.


27.11.2018 15:39

Re: Objektivna zodpovednost

xnewstedx
 Turista 

Re: Ridgeback: Obaja mozme argumentovat ci je alebo nie je na nasich cestach viacej magorov, ale vzdy to bude len moj a tvoj pohlad na vec (anecdotal evidence). Ja som na Slovensku raz, max 2krat za rok a vzdy vidim na ceste krizovky. Ci by kamery pomohli na Slovensku to neviem, ale dokazy z inych krajin ukazuju, ze ano.
Umrtie na cestach/100tisic obyvatelov (len pre info, nema to nic s kamerami)
SR: 6.6
Cina: 18.8
Rusko: 18.9
en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_traffic-rela...
Dôvod úpravy: doplnenie

Upravené 3 krát. Naposledy upravil xnewstedx (27.11.2018 15:44)


27.11.2018 17:42

Re: Objektivna zodpovednost

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ja osobne rozdelujem krajiny, podla sposobu jazdy, na:
"Germanizovane zapadnym stylom"
Vychodoeuropske kolonie..
Balkan
Juh Europy
Turecko a dalej.

Typycky krajiny, kde motorizacia je husta desatrocia pred tym, ako u nas rozobrali ohradu, teda najma tam, kde sa implementoval problem mnozstva aut, ale auto nieje majetok, ale spotrebna vec..
Nemecko, Rakusko.. a vsetko dalej. Britsky styl, je pre drahy benzin akorat zrkadlovo obrateny a pomalsi, koli imperialnemu systemu..
Vychodoeuropske kolonie, to je stado zmindrakovanych ludi, co sa ponahlaju, su bezohladny, jazdia nebezpecne, boja sa o vozidla, lebo je to nezanedbatelna polozka pracujucej a energetickej chudoby.
Balkan su ludia, co jazdia nejako pohodovejsie, ale maju zmiesane pocity, auta su pre nich este vyssia polozka nakladova, takze su opatrnejsi, ale nie ohladuplnejsi.
Neapol mi pripominala skor
Juh europy je symfonia trubenia, jazdi sa rychlo, ale nie nebezpecne.
Neapol mi pripominala skor velky skutrovo automobilovy chaos a ked som sa tam preplietal, obcas nejake to "kornuto" alebo bambaluci-presto, cosi ako slimak pohni sa, sa mi uslo..

Ja ako priklad navatsieho nebezpecenstva, si vzdy spomeniem na Kretu a ich "national road" od Chanie, cez Rethymno, Heraklion, po Agios Nikolaos.. Tam je miestami dvojprudova cesta, kde su siroke odstavne pruhy, jazdi sa v 4 prudoch, aspon 110km-h, odbocuje sa v lavo, najma autobusy, cez oba pruhy a nikomu to nevadi. Pripojenie sa do plynuleho prudu aut, je neopakovatelny zazitok..
Cervena je dynamicky sa menica stopka, na zelenu sa dava obcas prednost z lava... atd.
Par krat som mal skoro nasrane v gatiach, videl som havarky, ktore by u nas boli niekolo tyzdnov na titulkach novin, ale aj tak sa tam jazdi plynule.

Najlepsie som sa citil v Istambule, kde som predpisy nepochopil dodnes, ale ta plynulost a chaos, bez naznaku agresie, vysmiaty ludia v autach v totalnom chaose, sa oplati zazit. Na motorke by som si to asi neuzil, ako v pozicanom obuchanom aute, ale aj tak..

Podla mna sa v SR jazdi strasne agresivne, bez ohladu na to, ze to uplne kazi plynulost.
Aj v PL mam pocit, ze sa jazdi rychlo, ale nie agresivne, ale aj plynulejsie.
Taky Krakov, Lodz, alebo Varsava, v poludnajsej, alebo vecernej spicke, mame sa veru co ucit.

Radary, kamery, buzeracie, to ani nieje dosledok nasho sposobu jazdenia, ale moznost, ako zaviest spoplatnenie ciest, inym sposobom. Je to spoplatnenie premavky, alebo narodnych zvyklosti.
To iste plati o spoplatnenom parkovani v mestach.

Co napriklad nema vobec nic spolocne z logikou, je zavadzanie "nizkoemisnych zon" najma v mestach, kde je nejaky pristav, alebo spalovna odpadu, ci rafineria, alebo chemicka fabrika.
Pretoze napriklad v Hamburgu, pristav smrdi nasobne viac, ako vsetky diesely dokopy na kolesach.
V Bratislave polne horaky Slovnaftu, pripadne mazutove kogeneracne jednotky, vypustaju tolko sajrajtu, ze keby jazdili v meste len diesely, tak sa emisne ku lepsiemu nepohneme.
Odstranit fabriku ale asi nieje jednoduche, preto sa merania prilis nenosia. To co sa odfiltrovane vyvali z vyfuku, je fuj a to co vydychame v podobe sadzi z horakov, je mnam..
Objektivna zodpovednost je na kazdom z nas.
Az budeme jazdit len na baterky, budeme uz zodpovedny len za vysku kreditu na ucte, spravny update software vozidla a hardware nam po unlocku a overlocku, umozni ist o najviac 3km rychlejsie, nez si to vsimne umela inteligencia a vynuluje nam kredit.



27.11.2018 21:08

Re: Objektivna zodpovednost

forester
 Skútrista 

Ikona

Re: xnewstedx: dakujem za úprimnosť a určitú satisfakciu mojich tvrdení o Británii aje keď som bol kapánek zbobardovaný. Ty najlepšie vieš posúdiť tie rozdieli.
Ešte k tej Británii a cestnej premávke znaćení a nezpečnostných prvkov. Tak osvetlené a vyznačené prechody pre chodcov ako v UK som nikde nevidel plis tie cik/cak čiary a aj farebne odlíšené pred priechodmi sú len pre bezpečnosť chodcov.
Semafory ďalšia kapitola, prepínanie zelenej pri priblížení vozidla hlavne v noci je genialna vec.Nikde to tak nemajú ako v UK a preto majú najbezpečnejšú premávku v EU(zatial)


28.11.2018 9:29

Re: Objektivna zodpovednost

wiese
 Turista 

Ikona

myslim ze agresia ,netolerantnost vychodnych statov v premavke-tym aj slovensko je zapricinena aj znechutenostou,depresiamy,podrazdenost z nasich nizkych platov.keby sme financne na Tom tak dobre ako na zapade tak urcite poklesne agresivne spravanie na ceste.


28.11.2018 10:34

Re: Objektivna zodpovednost

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

Re: xnewstedx: Re: forester: , čiastočne s vami súhlasím. Súhlasím v tom ze v UK suvodici ohladuplnejsi. Teda pokiaľ sa týka toho ze ta niekto pusti keď sa pripajas do pruhu. V tom ostatnom bohužiaľ nesúhlasím. Briti ako vodiči sú úplne vypatlani, vôbec pre nich neexistuje nič okrem toho ich úzkeho 15 stupnoveho uhla ktorým sa pozerajú pred seba (to co je v spetnych zrkadlach alebo po stranách ako keby nebolo). Tiež im chýba v šoférovaní akákoľvek spontánnosť a zdravý usudok čím zbytočne spôsobujú zápchy (nechápem prečo briti keď prídu ku kruhovemu objazdu z vonkajšej strany tak 7 z 10tich zastaví aj v prípade že vo vonkajšom pruhu nič nejde, pripadne je auto dosť ďaleko na to aby nemohol vojsť do objazdu. O ich inteligencii svedčí aj množstvo áut jazdiacich s bezdôvodne zapnutými hmlovymi svetlami, alebo vonku teplo a slnečno a zadný stierač si veselo stiera. To isté platí aj keď ide auto vo vnútornom pruhu, vôbec nie je nutné čakať, opatrne sa da pripojiť a sledovať ci to auto po mojej pravej strane nechce meniť pruh. Ich spôsob jazdy pri schádzali sa do jedného pruhu v prípade prekážky na ceste je tiež kapitola sama o sebe. Jazdenie pomalsich áut v strednom alebo rýchlom pruhu na diaľnici ani nehovorim ( a jazdiace kamióny v strednom pruhu na diaľniciach už radšej vôbec nebudem rozmazavat). S montazami pevných kamier nesúhlasím, mozno aj to je dôvod ze jazdia ako priposrati, často rýchlosťou na tachometrovych hodnotách. Občas môžu zachrániť nejaký ten život, vecsinou však plnia účel plnenia štátnej kasy. Nezabúdajte ze u nás by to bolo prvoradým cieľom, takže opatrne s tým čo si želáte. Tí čo jazdia v UK tak dobre poznajú aj tie ich žlté kamery na meranie priemernej rýchlosti.Sú v prevádzke nepretržite bez ohľadu na hustotu premávky, beriem ich ako obyčajnú buzeraciu (inde v Európe kde som jazdil ich nemajú a nikdy mi tam nechybali).

Co sa týka jazdenia po Slovensku tak s výnimkou sebeckosti našich vodicou,resp toho ze by mohli byt ustretovejsi pri snahe vozidla zapojiť sa do pruhu (co je príčinou u nás neviem, v iných kútoch sveta-take Španielsko je to charakterov crta), pripadne nechať auto vyjsť na cestu z vedľajšej cesty, tak zo spôsobom jazdy nemám žiadny problem.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil RadoR6 (28.11.2018 10:46)


28.11.2018 11:43

Re: Objektivna zodpovednost

Re: wiese: [dobre] [dobre] [dobre] presne napisane, len doplnim, ze nie len nizkymi platmi, ale vseobecnou situaciou u nas, frustraciou a podobne. ludia sa neusmievaju, su zachmureni, stale podrazdeni, ziju v strese, neistote...


12.05.2019 11:25

Re: Objektivna zodpovednost

Anton Horváth - Bjorni
 Kávičkár 

Nechcelo sa mi zakladat novu temu, tak to dam sem. Prosim vas, viete mi poradit, ako je to v pripade, ked meraju rychlost (realny policajti), ale nezastavuju. Dnes som siel po racianskej smerom von z mesta a kedze bola cesta prazdna a pocasie pekne, tak som siel trosku rychlejsie. Tachometer ukazoval cca 72, takze realne som siel 67-68 - samozrejme, ze ked som zbadal policajta s radarom, som trosku spomalil, ale to je zvecsa uz neskoro.

Ako je to s meranim rychlosti u motoriek? u aut je to jasne, tak ma rovno radarom odfotia tak, ze je tam ako okamzita rychlost, datum aj cas, tak aj znacka. Ako to ale je u motoriek, kedze tam nemam v predu SPZ. Mate s tim nejake skusenosti? Popripade ak je tu nejaky motorkar policajt, uvitam aj info z druhej strany. Dakujem


12.05.2019 15:30

Re: Objektivna zodpovednost

Ked si si isty, ze ta odmerali len spredu a nezastavili ta, tak ta tazko najdu podla svietiacej gule na fotke.


12.05.2019 16:04

Re: Objektivna zodpovednost

Anton Horváth - Bjorni
 Kávičkár 

Re: boombastic: ved to je prave to ci neviem. ked tam je len ten jeden policajt, asi nesnima auta aj zozadu, teda aspon si myslim. Kazdopadne ak ma nieco prekvapi v poste, podelim sa ako so skusenostou


12.05.2019 17:15

Re: Objektivna zodpovednost

No on sa moze za tebou otocit a cvaknut ta aj zozadu, ale to predpokladam, ze uz si isiel predpisovo takze taka fotka mu bude na hovno a sparovat ju s tou spredu sa mu nepodari.


13.05.2019 11:47

Re: Objektivna zodpovednost

egres2
 Bahniak 

Ikona

Ak mal policajt záujem, tak urobil sekvenciu aj zo zadu a si píš, že tie fotky spáruje.


13.05.2019 12:49

Re: Objektivna zodpovednost

a ako? jedna fotka je spredu na ktorej vidno prekrocenu rychlost a je na nej ziariaci reflektor. na druhej je povolena rychlost a vidno znacku (cize nie je dovod nieco riesit)
ako ti policajt dokaze, ze prva fotka si ty?


13.05.2019 14:00

Re: Objektivna zodpovednost

egres2
 Bahniak 

Ikona

Motocyklový režim LTI TruCam od Laser Technology, Inc.
Určený pre meranie rýchlosti motocyklov so záznamom od počiatku merania na príjazde, po okamih kedy je viditeľný a odfotené zadné evidenčné číslo.

Toto zariadenie nie je určené len na meranie rýchlosti, dokáže vypočítať čas jazdy a vzdialenosť medzi vozidlami, urobiť záznam o priestupku ako jazda na červenú, obiehanie na plnej čiare, nezastavenie na červenú. Ťažšie to majú aj motorkári, pretože merač dokáže zdokumentovať prekročenú rýchlosť prichádzajúceho motocyklu a pokračovať v súvislom zázname až do doby, kedy je zaznamenaná zadná poznávacia značka.

LTI 20-20 UltraLyte Micro Digi-Cam
Merač je ale schopný urobiť sekvenciu fotografií až do momentu kedy je možné rozoznať evidenčné čislo.


13.05.2019 17:43

Re: Objektivna zodpovednost

Anton Horváth - Bjorni
 Kávičkár 

uvidime teda ako nakoniec. Ja som chcel vediet, hlavne ake mate skusenosti vy ostatny, ked si niekto uvedomil ze ide rychlo a oproti nemu stoji zeleny s radarom, ze ci si potom dotycny nasiel doma pozdrav, alebo nie. Kazdopadne vdaka za nazor. ako som pisal, niekedy po par mesiacoch napisem, ci pozdrav prisiel, alebo nie.


13.05.2019 18:06

Re: Objektivna zodpovednost

Re: egres2: tak v tom pripade by to veru mohol byt problem clovece...

Re: Bjorni: ked sa za tebou otocil, tak si asi v riti, ak nie tak pohoda



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.