Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3132 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28606
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17032)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11574)

Aký starší skúter nad 125 ccm ? Zimná téma :) - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuAký starší skúter nad 125 ccm ? Zimná téma :) - Diskusné fórum - Len Tak

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
08.02.2017 14:54

Aký starší skúter nad 125 ccm ? Zimná téma :)

Undefined
 Turista 

Ikona

Ahojte

Skúsim takú zimnú otázku ... Nevyznám sa v skútroch, ani za mak ... Keď nerátam Simsona, tak som žiadny nevlastnil, akurát som mal rôzne požičané :-)

Takže som úplne mimo a skúste poradiť.

Pohrávame sa s myšlienkou, kúpiť otcovi "silnejší" skúter primárne určený na ryby ... Skúter asi neprejde v kuse väčšiu vzdialenosť ako 30 - 40 km ... Ročný nájazd bude viacmenej smiešny, nechcem ho presne odhadovať ale nepredpokladám, že s ním spraví viac ako 2 tis. KM za rok ... Aj to som asi prehnal, jedine, že si ho sem tam požičiam ja :D

Kúpa nového je vyhadzovanie penazí von oknom ... Nevyužil by sa, a keďže to je len "hobby" záležitosť, prijal by som logicky čo najnižšiu cenu ... Finančný limit nemám nejak stanovený, takéto skútre začínajú niekde od 800-900 Eur a idú samozrejme do X tisícov.

Otec, kategoricky odmieta 125 tku ... Mohlo by to byť niečo silnejšie, čo dokáže ísť aj dlhšiu dobu napríklad 110 - 120 km/h aj vo dvojici a nemusíme to na tú rýchlosť tlačiť pol hodinu ... Motorka by asi mohla mať väčšie kolesá, nakoľko sa bude "krokom" pohybovať aj po ľahšom teréne mimo asfalt, keď sa bude snažiť ju dostať k rýbárskemu fleku ...

Benefity sú = štíhla, nie ťažká, mohla by mať kufor resp možnosť kufor prikúpiť, nejaký výšší turistický plexi štít alebo opäť možnosť, ho prikúpiť. Napríklad vzhľadovo mi padol do oka Piaggio Beverly, ale vzhľad je asi tak všetko, čo o ňom viem.

Bol by som rád, aby to bol zároveň nejaký "overený" držiak ktorý dokážem niekde v okolí Trnavy alebo BA vyservisovať ... Olej, filtre či platničky asi zvládneme vymeniť aj sami, ale na niečo viac by som rád mal po ruke nejaký servis.

Inak by som uvítal možno aj nejaké rady, na čo "špecifické" (tj také, čo na bežnej motorke nie je) si dať pri kúpe jazdeného skútra pozor.

Ďakovala


08.02.2017 15:46

Re: Aký starší skúter nad 125 ccm ? Zimná téma :)

majec1
 Kávičkár 

Ikona

Vlastnil som 12r skuter Honda Pantheon 150 2takt a keby mi nebolo luto ze zapada prachom a nepotrebujem miesto v garazi tak si ho necham.
Nieco podobne alebo ak natrafis rovno to iste Ti pre dane potreby vrele doporucam.
Spotreba 3-3,5l/100km + 1l 2t oleja/1000km,zive na mesto az az...maximalka 130km/h..v pohode pohodlie aj pre dvojicu,vyborna ochrana aj za dazda..spolahlive brzdy zo systemom dual cbs..svetlo z Hondy Blackbird...kopec miesta pod sedadlom..a hlavne spolahlivost (nikdy ma nikde nenechal) a dostupnost nd aj pri takom starsom rocniku.Vyrabali sa neskor aj 4t s modernejsim dizajnom alebo v oznaceni Honda Foresight 250ccm a cenovo sa myslim uz aj tie v Tvojich parametroch pohybuju.

Daj prednosť urcite sukromnej inzercii pred dovezenkami v bazaroch..a pri skusani sa sustred na stav zaberu variatora...a spojky resp.sekundarneho prevodu...nesmie trhat..vynechavat...vydavat cudne zvuky atd...


08.02.2017 16:16

Re: Aký starší skúter nad 125 ccm ? Zimná téma :)

Svjatoslav
 Skútrista 

Ikona

Honda je dobrá voľba, kľudne aj Sh 150/300... Ale to asi ako jazdenku nebude také ľahké nájsť ( hlavne tú 300). Pozri aj Kymco People 300, SYM Citycom 300. Beverly je fajn skúter. Akurát na dovoz z Talianska by som si dal pozor...


08.02.2017 20:25

Re: Aký starší skúter nad 125 ccm ? Zimná téma :)

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: Undefined: osobne by som sa vyhol cine, dovodov/tem o ich kvalite a servise tu najdes dost. Beverly aj SH300 su dobre a oblubene (hlavne mimo SK) skutre, preto si aj celkom drzia cenu. SH sa predavali aj s kufrom vo farbe, to uz je parada, aj ked na rybach to otec asi neoceni. Velke plexo je fajn, len ked sa predieras vegetaciou, tak ta moze obmedzovat. Rozhodne odporucam Tucano deku na nohy, robia ju na konkretnu moto, takze pasuje presne. Dokaze predlzit sezonu o par mesiacov, hlavne skoro rano a neskoro vecer otec oceni...


08.02.2017 21:27

Re: Aký starší skúter nad 125 ccm ? Zimná téma :)

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Neviem ako je tata vysoky, ale keby som si mal ja dnes, vybrat nejaky skuter, aby ma to vozilo aj mimo cestu, tak by som sa pozeral po piaggio liberty 150, alebo 200ccm. ja sa na to zmestim, napriek 2m.
125 je dost slaba, ale aj to sa da prezit, ale 200ccm, je uz tak akurat, aby to aj z dvoma vyslapalo do vatsieho kopca.
Vyhodou je, ze sa starsie, aj novsie typy, dodavali rozne plexiskla, nizke aj vysoke, pre civilne aj PTT verzie, je na to vela prislusenstva, na uchytenie roznych typov zadnej prepravnej plochy, aj do predu, za cenu hroznej neestetickej montaze, sa tam dal dat nosic, kde vojde basa piv a pod. Muselo sa ale premiestnit svetlo, pod ten nosic.
Ale musela mat kostra navarene na krku, take pod kapotazou skryte lesenie, aby sa to tam dalo upevnit.
Vyskytuju sa za drobny peniaz, ale iba 50ccm a 125 vyradene postarske masiny na drazbach v AT.

Udrzba je bezproblemova a cena dielov nieje vysoka, ako u "premiovych modelov" ako je napriklad Scarabeo, alebo Beverly.
Motor je vzduchom chladeny, najnovsie maju uz striekacku.

Podla mna, ten piaggio liberty, je jeden z najuniverzalnejsich skutrov, len vyssie kubatury, sa blbo zhanaju.
Tuna som ho nedavno videl, za slusny peniaz, len je to v CZ, takze prihlasenie u nas, to trocha predrazi. Aj z prekladom a celou torturou prhlasenia v SR, bude ale stale stat, "len" raz tolko, kolko zan maju vycapenu cenu.

www.tipmoto.com/motorky/piaggio/326057-liberty-200-2004...
www.tipmoto.com/modely/piaggio/7467-liberty-200.html

Samozrejme su aj ine skutre, avsak pre mna liberty, je moj oblubenec, pre svoju jednoduchost a praktickost vybavy, pre prevazanie bagaze. Je to taka skor mula, ako luxusny skuter.


08.02.2017 21:38

Re: Aký starší skúter nad 125 ccm ? Zimná téma :)

brazel
 Kávičkár 

Ikona

To sú filantropi , tí Česi . [dobre] 8-)
Tak ani v Taliansku ho s takým nájazdom za tie peniaze nekúpiš a oni ich najprv stovky kilometrov dovezú a potom rozdávajú .
Pekné od nich . ;-)


08.02.2017 23:38

Re: Aký starší skúter nad 125 ccm ? Zimná téma :)

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

No je to asi divne.
Ale tie liberty 200, sa vyskytuju v roznom cenovom rozpati, nikto za tie km aj tak neruci..
annunci.dueruote.it/piaggio-liberty-200
annunci.dueruote.it/piaggio-liberty-200_roma

Ja som jazdil najma na tom starsom modeli, co mal este elipsove svetlo.
Ani po 40.000 km, to nebolo uplne mrtve a oproti 125ccm to bolo este zive.
Kamarat v BA, ma tu 125, v podstate som na nej robil zakladne resuscitacie okolo oprav.
Na 200ccm, som jazdil v zahr.
Je to len skuter, jedna z moznosti.
Ja som to spomenul preto, ze to poznam, ako jednu z mala alternativ, ktore maju velke kolesa a celkom vykonny motor.
Popravde, ak by som uz dnes chcel daco "nove" tak to bude stare scarabeo 500.
Avsak to je uplne ina kategoria priblizovadla "nad "125ccm"

Idelane, ale nezohnatelne v rozumnej cene dnes, je nieco z velkymi kolesami a aspon 150-250ccm 2t. To je sice trocha zravejsie, ale ovela dravejsie, napriklad piaggio hexagon.
Ale to je po vyladeni, skor na jazdu "on-off" ako na nejake turistikovanie.


09.02.2017 8:07

Re: Aký starší skúter nad 125 ccm ? Zimná téma :)

Undefined
 Turista 

Ikona

Re: majec1: Pantheon je presne typ skútra, ktorý nechceme, malé kolesá a široké kapotáže ... Ako som písal, bude sa predierať aj manším terénom, resp. nejakými polnačkami a chodníčkami ...

Re: Menton: Vyhnutie číne je zaručené :-) Nad tým som ani sekundu nepremýšlal :-) s SH s tebou súhlasím, okrem toho, že sa skoro nedajú jazdené zohnať vo vyšších kubatúrach ako 125, tak si aj držia cenu. U Piaggio Beverly mi to ale moc nesedí. Ceny sa mi zdajú úplne v pohode, tak neviem, či len zle pozerám :-)

Re: Merlin00: Výška 186 cm čo si pamätám ... Akože aj Liberty je niečo, čo zodpovedá, len teda priznám sa, že sa mi pre takýto skúter za hranice cestovať nechce ... Hlavne naslepo ... Tak isto ta maximalka, 120 km/h sa mi moc nepáči ... Ceny ND sú neni až tak dôležité, pokiaľ to teda nie je úplne priepastný rozdiel ... Pri tom odhadovanom nájazde tam asi vela servisu (okrem oleja atd) snáď nebude ak sa nekúpi nejaká vylietaná žumpa.

Čo hovoríte na tieto ?

Tento je vraj s vymenenim variatorom, brzdami a pneu, vratane kufra a je to 200 vka

motocykle.bazos.sk/inzerat/69943032/Piaggio-200ccm-s-TP...

Tu je mladšia z dovozu

motocykle.bazos.sk/inzerat/69991998/piaggio-beverly-250...

alebo

motocykle.bazos.sk/inzerat/68727614/Piaggio-Beverly-200...

a musím povedať, že aj táto 400 vka ma zaujala :-) Či to už je blbosť taká kubatúra ??

motocykle.bazos.sk/inzerat/69919434/Piaggio-Beverly-400...



Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Undefined (09.02.2017 8:08)


09.02.2017 8:44

Re: Aký starší skúter nad 125 ccm ? Zimná téma :)

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Undefined , v úvode píšeš "... čo dokáže ísť aj dlhšiu dobu napríklad 110 - 120 km/h aj vo dvojici"

Tak si tipnime spolu , ktorá z týchto kubatúr to dá :-) piaggio.katalog-motocyklu.cz/piaggio-beverly

Môj tip je , že pod 350ccm ani jedna a aj tie 350ccm a viac vo dvojici dostanú záhul . 8-)


09.02.2017 9:19

Re: Aký starší skúter nad 125 ccm ? Zimná téma :)

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

No podla mna, plati stare zname, ze vykon nicim nenahradis.
Ale z vykonom, rastie aj vaha stroja. Teda zasa plati, ze ak to niekde capne v blate, alebo sa tomu prebori stojan v trave, tak sa to dviha priamo umerne horsie, ak to ma velku vahu.
V dobe, ked som bol plny sily, tak som si sam bez cudzej pomoci nalozil Liberty-ho do dodavky aj si ho vylozil von..
Niektore skutre su tazke uz v principe, teda rozdiel medzi 125ccm, 250ccm a trebars 400ccm, je len necelych 20kg. Typickym prikladom je onen hexagon, alebo scarabeo.
Maximalka...
Na to mam specificky pohlad.
Skuter nieje motorka.
Su skutre, ktore maju rozlozenie vahy, ktore neprekaza vyssej cestovnej rychlosti, na ukor jazdnych vlastnosti. Napriklad burgman, je mozne prevadzkovat ako cestovne moto.
Avsak napriklad take scarabeo 500, alebo velky hexagon, ktory ma dost sily, ti zavre ritny sverac uz pri cca 130km-h.
Je to z dovodu toho, ze v podstate je to kolobezka, ktora ma motor pod stolickou a zo zvysujucou sa rychlostou, sa stava skuter vratke skakajuce nebezpecne pohybujuce sa teleso.
Je to dane principom konstrukcie.
Ak totiz skuter, ma mat vysoku manevrovatelnost, pri jazde mestom, pri vysokej zatazi aj vo dvojici, alebo nalozenym zadkom, musi byt odlahceny predok.
Preto maximalka, podla mna, nieje rozhodujuci faktor u pracovnej muly.
Skuter turisticky, alebo viac cestovne zamerany, nebude zas pracovna mula.
Uplne najhorsie je, ze to na prvy pohlad nieje vobec vidno.
Napriklad scarabeo 500, je nad 120km-h pre niekoho uz uplne vratky, pri 150km-h je jazda snim, doslova utrpenie. Nie koli vetru, ale koli vratkosti a rozhadzanosti. Hoci motor by tomu umoznoval dotiahnut aj vyssie, kontrukcia a rozlozenie vahy to nema sancu ustat.
Hexagon som nikdy neprehnal nad MPR, ale je to viac menej podobne konstrukcne usporiadane, takze to bude asi aj podobne.
Preto si myslim, ze u skutra, ktory ma byt viac mulovity, ako sportovo cestovny, nieje az tak podstatna maximalka, skor celkova vaha a obratnost, plus moznost namontovat na to bagaz.
Za vyhodu u pracovnej muly, nepovazujem ani nejake integrovane kufre a pod. ficurky, dolezitejsie je skor zadna rebrina a moznost montaze velkeho kufra, alebo Al prepravky.
Primarne to aj tak bude okrem rybacky, aj tak sluzit v sezone na zasobovanie, ako na turistiku. Ak to ma vsak sluzit viac na cestovanie, situacia je presne opacna.


09.02.2017 10:09

Re: Aký starší skúter nad 125 ccm ? Zimná téma :)

nevo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Z tých ponúk, jednoznačne tú 400vku. Načo dávať 900 eur za polovičný objem a aj bez papierov, keď za 1200 môžeš mať dvojnásobok a ešte aj novší.


09.02.2017 12:22

Re: Aký starší skúter nad 125 ccm ? Zimná téma :)

Undefined
 Turista 

Ikona

Re: brazel:

Naozaj nie som odborníkom, preto sa snažím pýtať s pokorou ... Veľa skútrov, čo som držal a jazdil išlo rýchlejšie, ako bola výrobcom udávaná maximálka ... Teda podľa tacho, ktorý určite vždy kecá, ale išla ...

Re: Merlin00:

Nikto s tým nechce lietať 150 tkou ani s tým ďaleko cestovať. Tu určite nie, myslím, že som to dosť podrobne popísal v prvom príspevku ... Nechcem len, aby ten skúter mal naozaj reálne maximálku podľa tacho niekde na hranici 110 - 120, lebo to v preklade znamená, že ťahá tak do cca 80-90 km/h a potom to len točíš, točíš, aby sa to vyšplhalo vyššie ... Následne ak si to šinieš po okrske cca 100 - 105 km/h hodinu a ubrzdi ta auto na 90 tku, tak sa nedá hovoriť o nejakom "bezpečnom" predbiehaní ...

Mne skôr ide o iné. To, ze Piaggio je dobrá značka, som sa viacmenej dočítal a aj ste to tu potvrdili ... Spotreba, či bude o 1 liter vyššia alebo nižšia pri tom ročno nájazde nehrá žiadnu rolu. Tak ako nehrá rolu ani výška PZP ... Váhový rodziel pri týchto modeloch, je celkom malý ... Takže to tiež nehrá rolu ...

Avšak za prijatelné ceny sa ukazujú na nete už aj 400 vky (1200 Eur) alebo je tam aj 500 vka za 1500 Eur

motocykle.bazos.sk/inzerat/68728798/Piaggio-Beverly-500...


09.02.2017 13:17

Re: Aký starší skúter nad 125 ccm ? Zimná téma :)

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: Undefined: urcite sa da suhlasit s Merlinom v tej mensej stabilite sportovejsich skutrov pri rychlostiach nad 100kmh. Mal som PCX150, na dialnici BA TT sa rozkotulal na povolenych 110, aj ju pekne drzal, ale bocny vietor, ci predbiehajuce auto ta celkom rozhadze. Treba sa viac sustredovat na jazdu.
Osobne si myslim, ze kategoria 300-400 je idealna na univerzalny skuter pre medzimesto. V ramci mesta a okolia staci moderna 125-150. Na turistiku k moru radsej 500, len to uz v meste nebude stuka. Rozdiel v spotrebe 300 a 500 je cca 1-1,5 litra, rozdiel je aj v cene servisu, poistke, pri jazde na ryby rozdiel vo vykone nevyuzijes, cize nie je dovod ist vyssie.
A uplne najdolezitejsi je skutocny stav skutra. Podozrivo lacne byvaju casto zlepence po buracke, ci ustvane mulice so sestcifernym najazdom za kazdeho pocasia. Zakladny servis jazdenky je v stovkach eur, ak ho chces spravit poctivo a preventivne pomenit najcastejsie oporrebene veci (oblozenia, podvozok, variator, pneu). Ale to asi vies, len pripominam... 8-)

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Menton (09.02.2017 13:21)


09.02.2017 13:33

Re: Aký starší skúter nad 125 ccm ? Zimná téma :)

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ja s pokorou odpovedam, ako mi skusenosti v zivote ukazali rozdiely.

Kazdopadne nieje skuter, ako skuter, najma vo vysich kubaturach.

Uplne najjednoduchsia rozdielnost je v systeme kapotaze a rozlozeni taziska.
Moj tata ma, alebo skor jazdil na vision 100, taku mikroturistiku, okolo komina, obvykle, ale aj kratsie trasy po Slovensku, NM-Liptov a zas spat. Je nekonfekcne velky, ma 2m... Na ryby zasadne na babete. Ked mu to nahodou padne, tak to vie v najhorsom aj dvihnut.
Ked nemal este vision 100, tak jazdil aj na tej babbete malu turistiku.
Mal aj velku moto, ale nakolko je uz tak nejak opotrebovany, nedokazal snou manipulovat.
Na jesen si kupil nejaky vatsi skuter, sice som mu ho prevazal z BA do NM, ale neviem si spomenut, co je to zac.
NApriklad ten vision 100, je v pohode stroj, na vozenie okolo komina aj v zime, bracho si ho na ten ucel kupil, isiel na tom Elefanten a celkom spokony aj dosiel. (Robo enem)
Vision 100, je ale mula, nie cestovny skuter.

Ja osobne si myslim, ze na comkolvek z aspon 12kW sa da ist aj dlha trasa, napriek obmedzeniam veku a pohyblivosti. Je to v podstate vratky invalidny vozik, ktory ma vysiu kontrukcnu rychlost.
Najvysia rychlost nieje podstatna, pokial mula ide aspon 100-120km/h je to uz akurat.

Niektore skutre vsak maju neadekvatne vykonne motory, naprikad u mna je skusenost z tym scarabeom 500. Ide za plynom, ale isla by aj 160, mozno viac, ale je strasne nestabilna, lebo to vychadza z jej kocepcie a manevrovatelnosti, kde nejde spravit kompromis.

Naopak su skutre, ktore su uplne fajne, na dlhe trasy, doslova su to hltace km, ale tie skutre su uz tazke a velke. Niesu to muly, ale cestovne skutorky. Burgman, Gilera GP800 a su aj dalsie, ale tie nepoznam tak, aby som o nich mohol pisat.

Pracovna mula, teda skuter na jazdenie okolo domu a malu turistiku, by mal byt hlavne jednoduchy na udrzbu, lacny na prevadzku a nenarocny.
125ccm je relativne malo, ale 400 je uz vela. Podla mna, taky idealny kompromis, je dakde okolo 200-300ccm.
Ak ti nevadi PZP a malinko vatsia vaha, tak ten hexagon 400, este ma ambicie byt nieco, ako mierne prerastena mula, ale este nie motorka.

Problem vsak je, ze cim viac okapotovane cosi skutroidne, sa velmi tazko prisposobuje na nejake drziaky bagaze a vybavenia rybarskeho.
Napriklad taky liberty, ma vystupky a na stekloch aj skrutky, okolo sedadla, kde sa da dozadu lahko primontovat aj home made rebrinovy nosic, alebo hlinikova topcase.
Mnohe velke skutre, najma okapotovane na krasu, toto postradaju.
Rovnako je problem dorobit nejake madla na priviazanie vaku a pod.
Integrovane kufre a podobne chobotiny, su len vzdialeny problem, ked to padne.
Schranku v predu, ma skoro kazdy skuter.
Drziak na flasu vody, sa da z bicykla prirobit skoro na kazdy skuter.
Ale mohutny zadny nosic, to uz je velka zahada. Odliatky a rozne oplastovane serepeticky na standardne kufre su fajn, ale prirobit na to dve odpadove trubky, na prevoz prutov, nieje jednoduche.
Niekedy pomoze aj mat sedlove brasne na chopper, ale potom to divne vyzera.

Druha a podstatna vec je, ci to vozidlo sa kupuje pre otca, alebo ciastocne aj pre vlastnu radost.
Lebo to su rozdielne veci.
Napriklad invalidna trojkolka, moze mat rozne podoby..
Pozri obrázok
alebo..
Pozri obrázok


09.02.2017 15:10

Re: Aký starší skúter nad 125 ccm ? Zimná téma :)

Undefined
 Turista 

Ikona

Ok, som ticho :-)

Takže aby som si to zhrnul, ideál teda niečo medzi 200 - 300 ccm. Viac je zbytočné ...

Tak na čo v tejto kubatúre pozerať ? Viem, že Liberty 200 by bolo fajn, sú napredaj však len 2 ks od rovnakého predajcu v ČR.

Rád by som sa pri skútri tomuto ušetril, a kúpil niečo z SK prípadne od niekoho, kto to prihlási ...


09.02.2017 17:23

Re: Aký starší skúter nad 125 ccm ? Zimná téma :)

Skús pozrieť aj Piaggio X8. Má to super kufor pod sedlom prepojený aj s kufrom zo zadnej časti, čo rybár určite ocení. Horšie je to z dostupnosťou
vyšších kubatúr. Ja mám Beverly 500 a tam ten úložný priestor pod sedlom
nič moc.


09.02.2017 18:11

Re: Aký starší skúter nad 125 ccm ? Zimná téma :)

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Co sa tyka ceny, prihlasenia, prevadzky..
To je vzdy uplne rovnake, u vsetkych dopravnych prostriedkov, pocnuc kolieskovymi korculami, bicyklom, mopedom, skutrom, motorkou, autom, dodavkou, kamionom, nafukovacim clnom, vodnym skutrom, jachtou, UL lietadlom, vatsim lietadlom, dopravnym lietadlom, balonom, vzducholodou...

Ked a hviezdy spoja, alebo mas len stastie, urobis dobry kauf, kupis akurat malo opotrebenu vec, ktora ma vychytane muchy novoty, venujes tomu zakladny servis, ako u zanovnej a pouzivas, neriesis.
Ked si zrucny, tak si cely servis urobis sam, na kolene, aj GO motora a podobne radosti, ak je to v cene zohladnene, ze si kupil polovrak, si spokojny uzivatel a prevadzkovatel dopravneho prostriedku.

Pokial kupis nieco, co ma stoceny tachometer, tak to este nemusi byt tragedia, len cena rozhodne, ci prevazi rozum, alebo clovek podlahne caru veci a je ochotny risknut dalsie investicie.

Sikovny clovek, si nemusi robit starosti, lebo sikovny je ten, kto nemusi byt zrucny, ale si zariadi u zrucneho opravu. Alebo je sikovny tak sikovny, ze ma peniaze na nove a neriesi ani stratu hodnoty, ani zarucny servis, cenu servisu, dielov a oprav a len jazdi, problemy vsak neriesi, do momentu, ked si kupi dalsiu vec novu.

Kazda kupa dopravneho protriedku pouzivaneho, je loteria.
Pre zrucneho to nieje loteria, ale vyzva.
Pre sikovneho, je to skor risk.

Dolezita je ekonomicka rozvaha, lebo nie vsetko sa da vyjadrit peniazmi.
Cena vozidla, najma jeho nadobudnutia, po prihlasenie a uvedenie do prevadzky, je urcity subor operacii a rozhodnuti, ktore vo vysledku ovplyvnia prvotnu cenu, ktora je pre toho, kto sa touto cestou vyda, znamena neaky vydaj.
Malo kto pocita, ze ak sa rozhodol, pre nakup dopravneho prostriedku, podla nejakych kriterii, tak aj zmarena cesta niekde na okuknutie ponuky, nieco stoji.
To sa na fore riesilo, ked dakto plakal, ze si musel vziat den dovolenky, na cestu do bazaru, aby nakoniec nekupil, co tam chcel kupit.
Ked sa ide po auto, alebo auta z vlekom, tak obvykle ta cesta je len male% celkovej ceny vydavku nakupu, podobne aj, ak sa kupuje male lietadlo, alebo helikoptera, nejaka cesta hore dole, nic neznamena. Pri malom lietadle, nejaky vylet do Australie, alebo Kanady, je brnkacka.
Ked sa vsak ide po nejaky skuter, tak je mozne, ze 5 zbytocnych ciest, dakde do CZ, DE, DK, alebo IT, asi bude znamenat aj pri majkovej diete a spani v aute, citelne navysenie ceny.

V pripade, ze sa maju eliminovat negativne mozne vplyvy okolnosti, je najlepsie kupit nie jednu ojazdenu, ale hned dve ojazdene moto rovnake. Prihlasi sa len jedna a druha sa bud necha tak, alebo sa pomele do klobas a necha na organy.
Ak sa pristupuje ku tomu zodpovedne, tak cena koncova, bude len o 1/3 vyssia, ako pri kupe jednej a prihlaseni zo zahr. Tym mam na mysli dva skutre liberty 200 u jedneho predajcu v CZ... Jednak sa da vyjednat mozstevna zlava a jednak prihlasenie v SR= cena jedneho ojazdeneho skutra z tipmoto.
Stale vsak bude jeden cely kus na organy v zalohe. Uz len take 2 nahradne kolesa, ak su obute, su maly kapital, nehovoriac o celom funkcnom motore, elektrovyzbroji, atd.

Stale to vyjde menej ako novy skuter, alebo motorka.
Kilometricka cena sa navysuje len o 1/3 a celkova cena sa deli poctom prejdenych km.

Urcitemu navyseniu ceny sa da vyhnut aj kupou v SR, ale vzhladom na to, ze sa jedna obvykle v 90% o dovezene vozidla, zo zahr. nikdy nieje mensia, ani vatsia istota, ako pri indivindy nakupe priamo niekde u sukr. osoby v zahranici.
Snad len aspon taky nejaky pocit moznoti reklamacie, konzultacie, ze je to relativne blizssie.

Na drujej strane, nikde nieje istota, ani u uplne noveho vozidla, ze sa casom nevyskytnu nejake problemy, poruchy, alebo dodatocne naklady, ktore navysia cenu.

Kazdopadne ja pisem z vlastnej skusenosti, ze novy dopravny prostriedok, by som si nejak z principu nekupoval. Ani auto, lebo pre mna je to len dopravny prostriedok, rovnako aj motorka, alebo skuter. Dokonca mam pocit, ze cim novsie, tym horsie.
Toto je moj nazor, ktory sa nemusi kazdemu pacit.
Napriklad ja mam skusenost, ze starsie auto, kupene v zahranici, za smiesnu cenu, aj ked ma dokladovany vysoky najazd km a aspon ciastocne dolozenu servisnu historiu, je stale len pojazdny vrak v lepsom stave, ako stoceny nalesteny vrak ovela vyssej ceny v SR.
Je pravda, ze u moto je skor u sukromej osoby vecou pretize, ako sa o "nahradne sezonne vozidlo" stara, ak to nieje vyslovene nejaka zapalka, ale len zmena preferencii, zmena stylu, alebo kubatury, castokrat je moto v lepsom stave, ako bolo povodne dovezene.
Niekedy tomu aj zodpoveda aj cena.

Zdar!


10.02.2017 11:00

Re: Aký starší skúter nad 125 ccm ? Zimná téma :)

Undefined
 Turista 

Ikona

Re: Merlin00: Merlin, ďakujem za názor ale zbytočne sa rozpisuješ mimo tému :-) Financie nerieš, nejdem, resp. nejdeme si s polsedných penazí kupovať scooter ani si na to nebudem brať spotrebák :D Ani mi nemusíš hovoriť, ako sa kupuje jazdenka ...

O tom táto téma nebola ... Skôr som chcel vedieť, ktoré scootre vyhovujúce parametrom su OK, su držiaky, v pohode sa servisuju, ktorým sa vyhnúť a na čo špecifické (to, čo na normálnych moto nie je) si pri skútroch dať pozor ... Nakoľko variator som videl rozobraty akurát tak predvčerom prvý krát na internete :D

Rovnako ani neplánujem kupovať 2 skútre ... Keď sa niečo "pototo", budem to riešiť, nie je to životu potrebná vec :-) Uvažovali sme aj nad novým, tiež by nebol finančne problém, len mi príde úplne zbytočné, keď je veľmi pravdepodobné a možné, že za 5 rokov bude mať na tachometri 5 tis. KM ...

Odporučil si Liberty, niečo som si o nom prečítal a máš vo všetkom pravdu. Problém Však je, ako si sám napísal, že tie obsahy na internete proste nie sú na predaj a za hranice ho kupovať ja určite nepôjdem :/

Re: mucow: A ako si spokojný celkovo s tým Beverly ? Poruchy, nákladnosť na servis, jazdné vlastnosti ?

X8 už nesplnuje parametre "štíhlosti" - je to veľký skúter a tomu sa chcem vyhnúť.


10.02.2017 11:59

Re: Aký starší skúter nad 125 ccm ? Zimná téma :)

No áno ta X8 už je svojím spôsobom obluda...
Mám to Beverly len rok, a po kúpe som si ho dával komplet do poriadku.
Poruchy som za sezónu až na batériu, nemal žiadne. Spokojný som z ním
maximálne je to živé, dá sa s tým ísť aj vo dvojici na diaľnicu. Keď to netočím
do vysokých otáčok tak aj spotreba je prijateľná. Jediné čo ma na ňom po Leonarde sklamalo, je úložný priestor pod sedlom, to som ale vyriešil väčším
top case.


10.02.2017 16:56

Re: Aký starší skúter nad 125 ccm ? Zimná téma :)

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Alternativou, nie tak napuchnutou, ako je beverly, ale stale dost prerasteny, je scarabeo, avsak v uprave delivery, sa to robilo len 125ccm.
Rozobrate som mal scarabeo 500 a tam nieje na zadnej casti ramu prisposobenie na uchyt velkeho nosica. Navyse tie vatsie kubatury su velke, koli vatsiemu motoru, najcastejsie sa vyskytuju aj tak napuchnute verzie, ktore maju aj integrovane bocne kufre, co nieje dobre, ked to padne. Ku konvencnym 500 light verziam, bez kufrov, sa da zohnat len sada na konvencny topcase, ktory je len na relativne malu nosnost.

Ako som tak brusil net, tak normalny light skuter, z vatsimi kolesami, ktory sa da nalozit a ma kubaturu aspon 150-200ccm, je problem.
Nakoniec to bude musiet byt aj tak kompromis niekde medzi liberty, scarabeo, hexagon, beverly..
Alebo kuknut aj japonce, ale to nieje moja parketa, lebo ich nepoznam. Nepoznam tak dobre, aby som vedel vyselektovat light verziu, kvazi delivery.
Existovali kedysi peugeoty lxr 200 vo verzii delivery, ale to je skor utopia u nas zohnat.
Opravoval som na tom elektriku kedysi, ale to je uz dost davno.
Ale je to taka skor mula, ako cestovatel. Podobne ako ludix a dalsie.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Merlin00 (10.02.2017 16:58)


11.02.2017 20:02

Re: Aký starší skúter nad 125 ccm ? Zimná téma :)

www.tipmoto.com/modely/suzuki/6155-burgman-200.html


12.02.2017 13:35

Re: Aký starší skúter nad 125 ccm ? Zimná téma :)

motocykle.bazos.sk/inzerat/68727614/Piaggio-Beverly-200...


17.02.2017 15:41

Re: Aký starší skúter nad 125 ccm ? Zimná téma :)

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Toto je výbavička na tom Beverly , s tou na ryby aj na kraj sveta .
www.ebay.de/itm/Bildschoener-Piaggio-Beverly-125-Tourer...

Už ho predáva nejaký čas , takže by sa možno dal aj za menej , len keby nebol tak ďaleko v psej riti .

Ale aj takéto Scarabeo bolo nedávno "k mání" ... a podstatne bližšie .

Pozri obrázok


18.02.2017 8:59

Re: Aký starší skúter nad 125 ccm ? Zimná téma :)

Beverly 125 bez bočných kufrov mám na predaj ak by bol záujem...
Pozri obrázok


18.02.2017 9:13

Re: Aký starší skúter nad 125 ccm ? Zimná téma :)

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Hezoun . [dobre]
mucow a kde , na akom portáli ?


18.02.2017 9:22

Re: Aký starší skúter nad 125 ccm ? Zimná téma :)

Zatiaľ nikde začínam medzi známymi...
Môj mail r.weissmoto@gmail.com
Dám viac info a fotiek v prípade záujmu.


18.02.2017 13:20

Re: Aký starší skúter nad 125 ccm ? Zimná téma :)

Skalaaa
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

Keď budem chcieť radu ohľadom skútra, jednoducho napíšem Rasťovi a hotovo [dobre]


09.03.2017 9:08

Re: Aký starší skúter nad 125 ccm ? Zimná téma :)

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Merlinova najobľúbenejšia Mula :-D

Pozri obrázok



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.