Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1375 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26297
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15872)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10425)

Yamaha MT03 660 - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuYamaha MT03 660 - Diskusné fórum - Len Tak

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
18.11.2016 17:59

Yamaha MT03 660

PATRIK94
 Turista 

Nazdar potreboval by som poradiť kúpil som Mtcko po 200km mi vypalilo prednú žiarovku chvíľku na to aj reflektor tak som ju vymenil a zase čiže je tam väčší problém následne som motorku zobral do autorizovaného servisu preberali všetko každý kábel dobíjanie všetko poriadku zevraj to robí od otrasov tak mi to tam pretesnili a žiarovka mi vydržala 400km zhruba a zase to isté neviem čo stým ak by mal niekto podobnú skúsenosť prosím poraďte čo by bolo najlepšie urobiť.....


18.11.2016 21:55

Re: Yamaha MT03 660

pjotor
 Kávičkár 

Ikona

Kup LED ziarovku a mas po probleme, ci uz to bude vysoke napatie alebo otrasy. Napatie ti vyrovna balast a ledky netrpia na otrasy. Osobne mam vsetky ziarovky v oboch motorkach uz iba ledky


18.11.2016 23:35

Re: Yamaha MT03 660

Re: pjotor: Mozes poradit nejake konkretne LEDky, trebars ktore pouzivas Ty? dik


19.11.2016 0:39

Re: Yamaha MT03 660

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: PATRIK94: s tymi otrasmi sa nenechaj odradit a trvaj na svojom, nech zavadu odstrania. Ja mam na husqvarne prevazne v terene najazdenych asi 13 tisic km a ziarovka povodna. Na transalpe som za cely cas, co som ho mal, vymenil ziarovku raz.


Ak mas 12v zasuvku, tak si do nej kup voltmeter a sleduj si to za jazdy. Cez 14,2v by si sa nemal dostat. Ak by to bolo cez 14,5v tak to uz je zle.


19.11.2016 8:11

Re: Yamaha MT03 660

pjotor
 Kávičkár 

Ikona

satos som spokojny s tymito, Skusal som viacere, niektore zle hadzali luc, ine boly slabe, tieto pekne vykresluju luc a neoslnuju. www.aliexpress.com/item/LED-motorcycle-headlight-H4-mot...

Ale montujes si to na vlastne riziko, nemaju homologaciu, ja riziko akceptuje, koly lepsej viditelnosti, ale to je na kazdeho osobnu zodpovednost


19.11.2016 8:32

Re: Yamaha MT03 660

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

To vypaľovanie žiarovky je signálom iného, vážnejšieho problému. Neriešil by som to ledkami, lebo ti môže niečo zhorieť, v lepšom prípade nejaké káble, v horšom aj celá motorka.


19.11.2016 9:26

Re: Yamaha MT03 660

PATRIK94
 Turista 

Ďakujem pekne za rady. Dnes si objednám tie ledky.


19.11.2016 9:40

Re: Yamaha MT03 660

Re: pjotor: dik, objednal som.

Re: PATRIK94: Suhlasim s nazorom, ze otrasy s tym nemaju nic spolocne.


19.11.2016 12:26

Re: Yamaha MT03 660

bossko
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Re: PATRIK94: čo myslíš tým, že ti vypálilo reflektor? Ja si myslím že to je tými otrasmi. Ak sa bavíme o tej istej motorke, tak je tam nefunkčné výškové nastavovanie vnútornej paraboly, ktoré je uchytené na takom gumovom silentbloku, ktorý by mal tlmiť vibrácie, čo sa v tomto prípade nedeje. Led žiarovka je riešenie. Alebo skúsiť vymeniť celé svetlo.


19.11.2016 12:40

Re: Yamaha MT03 660

bossko
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

A ešte by som sa pozastavil k tým ledkam. Je tam strašne málo miesta vzadu za svetlom. Takže tie čo si objednal sa ti tam na 90% nezmestia.


19.11.2016 14:06

Re: Yamaha MT03 660

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Len tak prispejem, aby ste sa necudovali...
Niektore motosvetla, ktore maju plastove refletory, teda parabolu na plaste ABS a predne PC priehladne sklo, mavaju napisane v zadu, kde sa strka ziarovka H4, ze su na H4 35/35W, nie na 45/50, alebo 55/60W
Vyssia wattaz, sice lepsie svieti, ale obvykle sa vylupe parabola a popraska ten polykarbonat v predu, na miesto skla.
Stare klasicke H4 ziarovky, su prevazne urcene do reflektorov, ktore maju kovovu parabolu, kovovy drziak ziarovky a predne sklo sklenene.
Pokial sa jedna o plastovu parabolu, ak tato nema v zadu nalisovany taky hlinikovy chladic, alebo kolecko z hlinika za objimkou, ktore odvedie teplo z patice tej H4, tak obvykle taketo svetlo, nieje urcene na vyssi stratovy vykon, ako onych uzasnych 35W.
www.motomaxsro.cz/cz-detail-98494-zarovka-12v-35-35w-h4...
Do motoriek, to nieje nic neobycajne a neobvykle.
Malo kto ale o tom vie a malo kto sa pozre na parabolu, alebo na objimku, co je na nej napisane. Kupi prvu ziarovku na pumpe, alebo tam da ziarovku z co najvyssim jasom a o zabavu je postarane.
Dalsia vec je, ze dobra parabola, ak dobre kresli a je urcena na klasicku 55W H4, tak do moto jednoznacne patri otrasuvzdorna, alebo tzv. long life p43t ziarovka, ktora odola otrasom a premenlivemu napatiu v palubnej sieti, ktora nieje tak stabilna, ako u automobilu.
Ja viem, ze budete namietat, ze tie log life, alebo otrasuvzdorne, svietia menej jasno a svetelny tok je slabsi, ale je to uz raz tak dane.
Vymenou ziarovky klasickej, za LED, moze nastat viacero problemov.
Jednak ze to svetlo bude svietit inak, pretoze LED ma inak ohnisko a iny tvar, ako vlakno ziarovky a najma pri prepnuti na dialkove, to vatsinou svieti vsade inde, ako zo ziarovkou. Pocitovo silnejsie svetlo, potesi oproti prichadzajuce vozidla.
Dalsia vec je nemenej dolezita, ak motorka nema moznost vypnutia hlavneho svetla trvale, pocas jazdy, tak vykon, alebo rozdiel vykonu, ktory pozere bezna ziarovka, bude musiet vyhriat do tepla regulator, ktory nieje na podobnu trvalu stratu stavany a pri konstrukcii moto, pocitali z trvale svietiacou ziarovkou, ako pridavnou zatazou. Pri dlhej jazde, niekde v teplych krajinach, to moze znamenat reglerovu pomalu smrt. Na to je dobre po montazi LED mysliet, a bud tam dat paralelne velky vykonovy odpor ku tej ziarovke, ktory vykuri vykon do tepla, alebo paralelne druhy rovnaky regulator, ku povodnemu.
Teda pokial moto nema, klasicky budeny alternator.


19.11.2016 20:15

Re: Yamaha MT03 660

PATRIK94
 Turista 

A len tie silenbloky sa nedajú vymeniť že by som niekde zohnal len tie??? pokiaľ niekdo by vedel kde sa to dá zohnať prosím poraďte.


20.11.2016 8:09

Re: Yamaha MT03 660

bossko
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Merlin, díky za super vysvetlenie. Neviem aký to má alternátor. Ja som na tej motorke menil klasické svetlo za LEDkové. Pri tej príležitosti som si všimol tej poškodenej vnútornej paraboly. Mám pocit že tam bola 35W žiarovka, hoci nie som si na 100% istý. Keď som motorku predával, tak som to svetlo dal pôvodné a dal 55/60W žiarovku, ktorá tam je aj predpísaná. Ďalej som mal na svetlo napojený aj menič z 12V na 2xUSB zásuvku, tak neviem či aj to nemôže robiť nejaký problém. A čo sa týka výmeny samotného silentbloku, tak tam je zlomený ten úchyt. Silentblok tam je, len tá paraboly v ňom nieje uchytená. Ja osobne to vidím na kúpu celého nového svetla a mal si to riešiť na záruku od predávajúceho.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.