Anketa:
Nové oficiálne videá:
Maly typ pre kutilov: moto-elektronika - Diskusné fórum - Len Tak
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiuMaly typ pre kutilov: moto-elektronika - Diskusné fórum - Len Tak
Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevokMaly typ pre kutilov: moto-elektronika
Maly typ pre tych, co si radi vylepsuju sami eletroniku na jednej stope. Firma Conrad v casti Autoelektronik-Bausätze ponuka: |
Re: Maly typ pre kutilov: moto-elektronika
Myslim ze na SVK je kopa sikovnych ludi co by podobne veci vyrobili za zlomkovu cenu aj maloseriovo/kusovo. Najde sa niekto? |
Re: Maly typ pre kutilov: moto-elektronika
tomxx: ak sa najde zaujimavy (realizovatelny) napad ... preco nie. |
Re: Maly typ pre kutilov: moto-elektronika
Relic: |
Re: Maly typ pre kutilov: moto-elektronika
Zdar, |
Re: Maly typ pre kutilov: moto-elektronika
Cau prave to zhanam i ja, chalanisko co sa ozval ze nam nafoti a nakresli schemu sa na nas klasika zabudol. Preto mu idem napisat maila nech to mame i my. Videl som to na jeho masine nafotene a nevyzera to 2x zlozito... a nic netreba programovat. |
Re: Maly typ pre kutilov: moto-elektronika
tomxx: |
Re: Maly typ pre kutilov: moto-elektronika
ok ja dotiahnem do konca ten ukazovatel zaradenej rychlosti. Idem otravovat manika... bubu ide bubak tak davaj schemu ;)))) |
Re: Maly typ pre kutilov: moto-elektronika
GOAL! |
Re: Maly typ pre kutilov: moto-elektronika
papo, schemu uz asi ani nebude treba, lebo ak tak ti da, tak len zapojenia a stym si hlavu nelamem, skor bude problem s pristupom k servisnemu manualu na tu ktoru motorku ... ak vies co mam na mysli ... |
Re: Maly typ pre kutilov: moto-elektronika
ano viem co myslis, ale nam staci poznat zapojenie elektriny a kazdy si to podla svojho manualu od moto moze prisposobit, aj tak je to zjavne univerzalne riesenie. Chcelo by to prestudovat tu jeho schemu, z foto viem len vicitat priblizne ako asi by to bolo mozne zrealizovat, ale kam a ako to napajal na elektrinu motorky to uz vidiet nie je. |
Re: Maly typ pre kutilov: moto-elektronika
no tak co mas tak mi skus poslat na relicius@centrum.cz a omrknem to, ak mozes a chces ;] . Ja som nastudoval ze moja kurva ma jeden konektor na ktorom je rozne podla zaradeneho stupna napatie od 1.36 do 4.55 V. To potom staci prevodnikom dostat do digitalu koli sedemsegmentovke alebo nechat tak a odporovym delicom rovno dzig vystup na ledky na pristrojofku : )))))))))))))))))))) HOTOWO! |
Re: Maly typ pre kutilov: moto-elektronika
dakovam, ale ani jedno riesenie nie je podla mojich predstav _ |
Re: Maly typ pre kutilov: moto-elektronika
Relic zjavne nechapes ako to funguje, pri N dojde k nulovaniu pocitadla... Takze ked Ti to ukazuje na h... staci ist na N a uz to opat ide ako ma... |
Re: Maly typ pre kutilov: moto-elektronika
relic: tento system sa normalne predava, akurat ze pracuje na principe prepoctu pomeru, medzi otackomerom a kilometrovnikom... cili ziadne mechanicke riesenie, stoji to asi 6000Sk ... to sa Ti paci viac? mne ani nahodou... |
Re: Maly typ pre kutilov: moto-elektronika
mate na to schemu? ja by som tiez chcel nejaky ukazatel zaradenej rychlosti.. |
Re: Maly typ pre kutilov: moto-elektronika
Vidi - nie som puritan, ale zrovna o Tebe som si myslel, ze pravopis poznas. |
Re: Maly typ pre kutilov: moto-elektronika
papo, nie nie... to mi predsa nechces nahovorit ze len koli tomu aby si vynuloval pocitadlo ked ti to zblbne to budes jebat zo 6-ky do neutralu! Ved to je blbost! Spolahlivejsie ako kokotske prepinace je vzat kvantovane hladiny napatia od motora. Konkretne pre moju Gitu aby som bol presny 1-ka 1.36V, 2-ka 1.77V, 3-ka 2.49V, 4-ka 3.23, 5-ka 4.10V, 6-ka 4.55V. To prevodnikom supnes na dvojkovy kod ktory privedies na ovladanie sedemsegmentovky, nakapcas dispejcok a mozes ist hen-heeeen. Ziadne prepocitavanie otacok ci coho, ziadne kokocke kablovanie po celej dlzke motorky. |
Re: Maly typ pre kutilov: moto-elektronika
Zdar, |
Re: Maly typ pre kutilov: moto-elektronika
Relic takto som nad tym nepremyslal ze to spravit podla napatovych rozdielov, furt mi v hlave hucala mechanika a radiaca paka... co je problem pretoze s mechanickymi castami je vzdy problem... |
Re: Maly typ pre kutilov: moto-elektronika
jasne, precital som si to. Aj ja mam paniku z mechanicky ovladanej elektroniky. Ale ak by mi nahodou vyslo to co zamyslam, ze sa tie hodnoty na tom konektore ako som pisal s otackami menit nebudu, tak je po probleme, netreba ziaden kontroler ani PICka ani prepocitavat otacky ani neviem-co. Cez vikend pomeram ako je to s tym napatim a ak to bude dut, tak je to potom easy. Zatial nic netvrdim naisto lebo nie som si celkom isty. Dufam ze to napatie bude konstantne :[ |
Re: Maly typ pre kutilov: moto-elektronika
Relic keby nastal nejaky vykyv napatia da sa to mozno stabilizovat.. do tej idealnej hladiny. Ale dobre bude to pomerat priamo na iducej masine... Tak sa potom ohlas ako si dopadol... |
Re: Maly typ pre kutilov: moto-elektronika
nejde o stabilizovanie napatia ale o to, aby dajme-tomu zaradeny 3-ti stupen pri 9000 ot/s-1 vystupnym napatim nezasahoval do intervalu vystupneho napatia 4-ky pri 2000 ot/s-1. V tom pripade to bude treba este okvantovat, nastavit hranicne kvantizacne urovne (s tym bude trosku problem ale nie je to nerealne, matika ;] ), a nedajboze este vzorkovanie pri nejakej rozumnej frekvencii. :_ (( |
Re: Maly typ pre kutilov: moto-elektronika
chapem, ale preco myslis ze to spravili na mechanicky prepinac? asi preto ze je to uz komplikovane vymyslat to cisto elektricky. |
Re: Maly typ pre kutilov: moto-elektronika
Zdar hosi, |
Re: Maly typ pre kutilov: moto-elektronika
no ono sa to podla mna na kazdu motorku (model aj vyrobcu) bude lisit, pretoze by bola blbost aby si navzajom vymienali informacie o takom know-how a mat to standardne podelene aka rychlost - ake napatie. Dalsi dovod ze kazdy model ma inu elektroniku a ine poziadavky na senzory z motora. Mechanicky to spravili podla mna preto lebo rychlosti sa hazdu fsade rovnako, pedalom ;] Taka verzia sa da predat lahsie, netreba prisposobovat kazdej motorke zvlast aj ked je to na ukor hmotnosti, priestoru, montaze a zlozitosti. Vyrobcovi sa s tym proste nechce srat. |
Re: Maly typ pre kutilov: moto-elektronika
No tak to som aj ja zvevavy co to ides vykuzlit... |