Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2867 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28575
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17014)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11561)

Honda sa chvastá! - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuHonda sa chvastá! - Diskusné fórum - Len Tak

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
24.07.2013 9:39

Honda sa chvastá!

titanik
 Kávičkár 

Ikona

Podľa mňa nie je to až tak pravda ked Hondička pri scootre PCX 125 píše :PCX125 je navyše prvým 125 cm3 skútrom na svete, ktorý je vybavený štartérom ACG kombinujúcim motor a generátor striedavého prúdu, ktorý prispieva k zmenšeniu rozmerov motora a k výraznému zníženiu hlučnosti pri štartovaní.
Myslím si že tento spôsob štartovania a generátora mal už scooter Tatran 125 z Považskej bystrice rok cca 1968.


24.07.2013 9:53

Re: Honda sa chvastá!

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

veru mal

Ale aj tak PCX, je uz asi posledna zaujimava honda, ked neratam SS. Zacali vyrabat riadne somariny. Odstartovali to s DN01 a odvtedy robia somariny s motormi z aut, automatickymi prevodovkami.... Motorky ako pre buzny. Asi si ja kupim harlejy alebo nejaky podobny kus zeleza.


24.07.2013 10:25

Re: Honda sa chvastá!

titanik
 Kávičkár 

Ikona

Já len preto ma to zaujalo že chcem niečo podobné mangelke kúpiť nech sa vozí do práce je tam zaujímavá spotreba ak je to pravda čo píšu aj design ujde cena tiež.


24.07.2013 10:25

Re: Honda sa chvastá!

>:-) Historicko-praktické okienko:

Tzv. dynoštartér malo viacero motoriek, ano, aj Tatran 125. Mali sme ho doma. Toľko sa žiadna motorka neroztláčala, ako táto. Bol to skúter, dva do série zapojené 6V akumulátory poháňali dynamo s obrovským zotrvačníkom (priamo na kľuke). Ako skúter, kupovalo sa to hlavne na behanie po meste - lenže po pár štartoch sa batétie vybili a krátke pojazdenie ani zďaleka nestačilo dodať spotrebovanú šťavu. >:-) Priamy pohon bez prevodu nestačil prekonať ani nízku kompresiu 1:7, ak aj ano, na iskru už často neostalo šťavy.
Prehnané "sebavedomie" projektantov nedovolilo použiť nakopávačku, takže ostalo len tlačiť, tlačiť a tlačiť. Furt vyšťavené a inak skurvene drahé akumulátory sa rýchle zničili, foter za rok spotreboval aj tri sady. Tri prvé štarty isté, potom už len po externom dobíjaní - a po dvoch mesiacoch vyhodiť... >:-)
Všetky boli také, Maneta triedneho sme tlačili denne celá ZDŠ-ka, 4 roky... :-D

Výhody? Zmenšenie rozmerov motora a zníženie hlučnosti pri štartovaní :-D :-D :-D Kua veľké výhody... >:-) Nevýhody? Žiadne, kondička, jak hovado... >:-)

Honda má trojfázový generátor, to je o niečom inom - a aj akumulátory sú dnes už inde, určite aj to celé bude o niečom inom...


24.07.2013 10:36

Re: Honda sa chvastá!

titanik
 Kávičkár 

Ikona

Samozrejme svet sa už niekam posunul aj ja som mal na tatrane medzi nohami velkú 12V batériu vyklynovanú drevom aby sa neposúvala do strán ale predsa len bolo to skôr ako popisuje PCX .


24.07.2013 10:38

Re: Honda sa chvastá!

Jura
 Motarďák 

Ikona

račik jí kúp MSX125 a hotové ... >:-)


Video: www.youtube.com/watch?v=IWExrcRmCNo


24.07.2013 10:48

Re: Honda sa chvastá!

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

papi: jak keby si o mojej husqvarne pisal :-D Tiez mam obcas pocit, ze mam motorku na elektriku. Po kazdej jazde ju pripajam na nabijacku :-)


24.07.2013 10:58

Re: Honda sa chvastá!

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

jasne, honda sa stale iba chvastaa :-D

jura, no idem to vyskusat >:-) :-D


24.07.2013 11:02

Re: Honda sa chvastá!

wyzwy
 Turista 

Videl niekto z Vás PCX v akcii na Šturci? Jazdí tam jedno, myslím že s TO značkou. Klobúk dolu na 125 ccm.


24.07.2013 11:05

Re: Honda sa chvastá!

black333
 Kávičkár 

Ikona

janoval-kua ja som si tento rok zaobstaral Silver Wing 600 a žeby som sa citil ako buzna?Celkom sa mi to pači,no. :-D ;-) A ide teda dobre!!!
papiboy-no aj dalšie nevyhody.Ak si chcel niečo robiť tak,nosič dolu,sedačku dolu,kryt odmontovat a až nasledne si sa k tomu dostal.Ja sice tieto skutre milujem a mal som jak Tatran S 125 2 ks a aj Manet s 100 2 ks.Použival som na tom aj autobaterku a ta držala ako das.No nove baterky už si mohol štartovat v pohode aj viac krat.
Problem aspon na mojich Tatranoch a Manetoch bol skôr,ak si ho nehal cely den odstaveny,nenaštartoval si rano.Iba na roztlačenie.No ak si ho potom pužival,štartoval na drnc,aj po dvoch,troch hodinach.No predsa len.Jeden z tych Manetoch predsa len štartoval aj na druhy den.Musel som ale prist ako.Rukou si zavrel privod do vzd. filtra.Dal si sitič a chytil hned.Tak :-D
Taka zaujmava,zvlaštna skutermoto. >:-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil black333 (24.07.2013 11:13)


24.07.2013 11:28

Re: Honda sa chvastá!

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

black: citaj este raz a poriadne: "...Odstartovali to s DN01 a odvtedy robia somariny..."

The Honda DN-01 is a cruiser motorcycle made by Honda from 2008 to 2010.

Ty mas v profile nejaku motorku 2002.

Mal som na mysli hlavne motorky ako DN01, NTC, krosrunery a podobne haraburdy.... Ale tak honda asi vyraba len to, po com zakaznici tuzia.

edit: pozrel som si tvoj profil... Hlavne je to skuter, vyzera ako skuter, jazdi ako skuter. Nie skuter, ktory sa hra na motorku, alebo naopak.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil janoval (24.07.2013 11:35)


24.07.2013 12:37

Re: Honda sa chvastá!

black333
 Kávičkár 

Ikona

janoval-jasne je to max. skuter ale ide ako ďas :-D .No s tym sa zhodneme ale nie len pri Honde.Tie nove akože cestne endura,napriklad tak tie nemusim.Mam na mysli iba tie nove a hlavne ten maly blatniček v predu.Ono je v dnešnej dobe pre každeho podstatne,čo si zakaznik žela.No ak im vyhovuje automat alebo podne tak to robia.A v USA su teda popularne.
Mam Hondu Silver Wing 600-skuter ale ako som pisal,mal som motorky doteraz ale tento skuter ma zatial dostal. >:-) ;-)
Ale ta nova Honda CB1100,to je krasa,nadhera a ŠUPA.Mať tie preniaze,celkom by som do nej išiel. [dobre]

Upravené 1 krát. Naposledy upravil black333 (24.07.2013 12:39)


24.07.2013 12:48

Re: Honda sa chvastá!

>:-) [dobre] A prvý čoper s dynoštartérom vyrobil asi director:

Tatran 125


24.07.2013 12:55

Re: Honda sa chvastá!

Grizzly660
 Štvorkolkár 

Ikona

Myslím, že dynamoštartér mal aj skúter ČZ 175 typ 502, vyrábaný po r.1960 /na rozdiel od Tatrana aj nakopávačka/. Ja mám typ 501 z r. 1958, ten je iba nakopávačka. Keď nie je moc teplo, dá sa aj nakopnúť .... :-D


24.07.2013 16:23

Re: Honda sa chvastá!

Ten tichší štartér v PCX a teraz tuším aj SH modely 2013 je možno dobrá vec ale maximálne ma štve že už na ,malé skútre nedávajú nakopávačky.Je to potom len o kšefte za nové baterky... Taký Vision pre ázijské trhy nakopávačku má a ten dielec sa podľa všetkého dá zohnať a domontovať - výmena celého dekla variátora. PCX by tiež nebol problém nakopnúť.
Mimochodom na Keeway-i som nakopávačku mal,používal a baterka v pohode 4-5 rokov.


24.07.2013 16:49

Re: Honda sa chvastá!

titanik..
az take chvastanie to nie je, pretoze ako sam pises je to:" ACG kombinujúcim motor a generátor strievdavého prúdu...to znamena ze striedavym motorom sa startuje a po nastartovavni ten isty motor sluzi ako striedavy alternator. Navyse je to bez uhlikov (brush-less), vnutorny stator je viacfazove vinutie a vonkajsi rotor su len permanentne magnety. A to ze su akoze prvi, znamena aj spojenie so systemom Start Stop... motor po zastaveni skutra zhasne a po pootoceni rukovatou sa do cca 0.9 sec. rozbieha.
Tu je viac info
world.honda.com/motorcycle-technology/Engineidlingstop...
tatran mal jednosmerne dynamo, starter a vo vnutri styri velke uhliky a ako pisal vyssie papi, po technickej stranke to nebolo ziadne terno...a to som jazdil Tatrana zopar rokov...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil demo (24.07.2013 16:50)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.