Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1707 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28580
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17016)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11564)

Rady pre zaciatocnika - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuRady pre zaciatocnika - Diskusné fórum - Len Tak

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
15.10.2012 14:48

Rady pre zaciatocnika

zaciatocnik11
 Turista 

Zdravim,
forum som presiel, ale zial nenasiel som odpovede, ktore by som potreboval.

Rad by som dostal radu od skusenejsich, nakolko moja autoskola je jedna z tych „zaplat, jazdi si na parkovisku a na poslednej jazde ta zjebem, co vsetko robis zle”.
Robim si prave vodicak na Acko, kludne si necham vysvetlit, poradit..
Otazka c.1: Preco je zle jazdit do pomalej pravouhlej zakruty s vytlacenou spojkou (rychlost do 20km/h, na dvojke). Argument, ze to robia “darcovia organov” fakt nechapem.. Resp preco je zle jazdit v aj v rychlejsej zakrute s vytlacenou spokou, ak poriadne nevidim na koniec zakruty?
Otazka c.2: Na akych otackach jazdit v meste? Jedna sa o starsiu 500ku, dvojvalec, max otacky 12000, cervene od 9500. Bolo mi vysvetlene, ze 4-5000 je “vytacanie do nebies” a ze treba jazdit do 2-3000. Podotykam, ze dokopy sme s instruktorkou vazili min 220kg..
Aby som to upresnil, kedze som do teraz jazdil iba na skutri, s velkou motorkou nemam ziadne skusenosti. Ale tieto argumenty od autoskoly sa mi fakt nezdaju, najma ak to nevie nijako podlozit rozumnym argumentom, ale zahra sa to “lebo preto”.
Dakujem za rady.


15.10.2012 15:08

Re: Rady pre zaciatocnika

mateo123
 Turista 

Ikona

Zdar
No nejdem tu zo seba robit odbornika ale k otazke cislo 1 tolko ze ked mas v zakrute vytlacenu spojku tym padom nebrzdis motorom. Ked nahodou prepalis zakrutu tak v zakrute neni dobre brzdit brzdou lebo ta ta narovna (teraz je tu diskusia o brzdeni v zakrute). do zakruty uz by si mal mat taku rychlost aby si ju v pohode presiel popripade uz len korigujes plynom :-) k otazke cislo 2 je pravda ze dvojvalec taha uz od spodu ale zeby tych 4000 bolo nejake vytacanie by som nepovedal skorej chcu asi setrit benzin :-D


15.10.2012 15:21

Re: Rady pre zaciatocnika

Share15
 Turista 

Ikona

Ako môž niekto jazdiť na 2000-3000 otačok ked 1300-1500 otačok je volnobeh.Toto je môj názor.


15.10.2012 15:40

Re: Rady pre zaciatocnika

nino3
 Kávičkár 

Ikona

Ahoj, na otázku č. 1: Ak máš vytlačenú spojku v zákrute, motorku nemáš pod kontrolou. Koleso je odpojené od motora t.j., nemôžeš ju kontrolovať plynom. Najhorší prípad je, ak sa rozhodneš spojku v zákrute pustiť, motor buď koleso ubrzdí, alebo ak máš veľa plynu pretočí. Každopádne oba prípady sú veľmi riskantné, v tom najhoršom ideš k zemi. V zákrute môže byť nejaká prekážka, prípadne môže byť viac klopená, keďže do nej nevidíš. Potom budeš nútený tú spojku pustiť. To znamená, že do zákruty vždy so zaradenou rýchlosťou a pod plynom.

Otázka č. 2: Či ide o vytáčanie motora alebo nie, vždy záleží od typu motora, motorky, zaťaženia. Ak budeš jazdiť dlhšie na jednom stroji, prídeš na to, čo mu robí dobre.


15.10.2012 16:24

Re: Rady pre zaciatocnika

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

Môj skromný názor je takýto:

1. Základná autoškola je na to, aby si dostal papiere. (Vodičák). Ešte som nepočul o autoškole, ktorá ťa naučí niečo viac.

2. Na internete (a v kníhkupectve) nájdeš množstvo publikácií (knihy, články, videá), ako správne jazdiť na motocykli.

3. V telke taktiež išiel seriál (Chlopik mal také hmyzie meno, myslím že Sršeň), celkom dobré a pekné veci, dakde v archíve na Youtube isto dačo nájdeš.

4. No a hlavne jazdiť, zo začiatku radšej pomalšie.

5. Ešte existuje škola jazdy na motocykli, teraz neviem či v Brne, alebo na Slovakiaringu - nespomínam si. Nebol som tam, nedokážem posúdiť, ale čo som čítal, vraj super. Najprv je niekoľko hodín teórie a potom sa jazdí s profesionálom vpredu. Pomaly a potom sa dvíha tempo. Tu na MR isto nájdeš link na diskusiu.

No a na to všetko postupne musíš prísť sám. Tak ako bicyklovanie, plávanie, jazda autom, sex, to všetko sú skúsenosti a učenie sa na vlastných chybách.

Veľa zdaru a čo najmenej pádov.


15.10.2012 17:09

Re: Rady pre zaciatocnika

dvenohy
 Turista 

Ikona

1. preco preboha by si chcel jazdit s vymacknutou spojkou????? spojku pouzivas pri radeni (a aj to casom zistis ze hore sa da radit bez spojky), dalej spojku pouzivas (tzv prespojkovavas) napriklad pri pomalych prejazdoch terenom, a tak podobne. Rozhodne nie pri standartnej jazde.

2. jazdi na takych nizkych otackach aby ta moto netrpela - kazda moto to ma inac, musis si zistit co vyhovuje tvojej moto, ale zvycajne to byva tak 3-4k zalezi vsak od moto.


15.10.2012 17:11

Re: Rady pre zaciatocnika

dedomotorhead
 Čoprák 

dalsia obet istej autoskoly v BA :-) tiez som ju absolvoval... ze pozdravujem Zuzku :-)

Mne pomohlo par veci pochopit video Twist the Wrist 2(alebo tak nejak, najdes tu kopec odkazov). Chlapik tam rozobera aj fyziku. Moto sa vraj sprava ako gyroskop a preto potrebuje trakciu, aby si udrzalo stabilitu. Gyroskopu nerozumiem, tak tu nebudem zbytocne mudrovat... Pozri to video, je tam vela balastu, no je tam kopec cennych informacii. Tak isto ti tu dalsi ludia poradia nejake knizky, kde to je dobre vysvetlene...


15.10.2012 17:52

Re: Rady pre zaciatocnika

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

kopni instruktora do papule, ked Ti nevie povedat preco a za mna mu napluj do ksichtu. Ked mas kamosa, co jazdi dlhsie, tak sa ho popytaj. keby si si ozaj nevedel rady (nehovorim, ze som uceny z neba padol, ale moj telefon je v profile) jazdim sice len 3 roky ale to, co chces ty vediet vysypem o pol noci ked ma zobudis ozrateho :-)

share - ty tu nehraj husteho. su ine stroje, co maju volnobeh okolo tisicky a od 1300 idu na stvorke :-* >:-) >:-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil ChesterTT (15.10.2012 17:53)


15.10.2012 17:56

Re: Rady pre zaciatocnika

kopniho do papule a napľuj mu do ksichtu dobre ti radí to je také empatické....a budeš za inteligenta.... :-))) [zle]

Upravené 1 krát. Naposledy upravil devill63 (15.10.2012 17:56)


15.10.2012 18:12

Re: Rady pre zaciatocnika

hans
 Turista 

Ikona

........no tu sa teda deju veci..... :-O


15.10.2012 18:14

Re: Rady pre zaciatocnika

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

devill - no jako sorry.. ale ides robit vodicak za 9000 korun ci kolko, ledva odtocis 4 posrane jazdy a este aj taketo velavravne rady a postrehy dostanes. Ked mas ropny vrt, ze mozes takto vyhadzovat prachy, alebo si macka, co ma 9 zivotov, ze moze skusat PRECO neist hentak do zakruty, tak prosim.

prejazd zakrutou je ZAKLAD! a ked toto nevie instruktor vysvetlit ziakom, tak nech sa zobere a ide do p...! :-(((((( potom, ze tu kazdy druhy den cez sezonu RIPujeme. jasne, ked z autoskol chodia ludia bez zakladnych informacii.


15.10.2012 18:22

Re: Rady pre zaciatocnika

Landal
 Edvenčr 

Ikona

zaciatocnik: presne ako dal nino a mateo. Brzdiť pre zákrutou, tak aby som to mal pod konrolou, zákrutu už pod plynom. Vyskúšaj si to, ak sa Ti dá a okamžite ucítiš ten rozdiel v ovládaní a kontrole stroja pri takomto a inom prejazde zákruty.

Točky každej moto sú asi idividuálne, ale dvojvál pri 2-3 tis. to je tak na ustálenú jadzu, 5 tis. je v pohode a žiadne vytáčenie do neba. Jednobuch väčšinou pod 2500 už brchce a jasne dáva najavo, že chce viac....


15.10.2012 18:33

Re: Rady pre zaciatocnika

Cendina
Darca Krvi  Turista 

Ikona

zaciatocnik11: je dobré naučit se aspoň ze začátku, dělat všechny úkony před zatáčkou, tak aby jsi měl zabržděno na rychlost jakou chceš zatáčkou projet, aby jsi měl takový kvalt a otáčky aby jsi zatáčku mohl projet pod plynem a mohl ovlivnit rychlost samotným ubráním nebo přidáním plynu a nemusel řadit. Tj. měl prostor jít s otáčkama jak dolu tak nahoru. Výhodou je že se tím dá trochu měnit rychlost aniž by člověk v náklonu v zatáčce musel brzdit. I když i to je třeba se naučit a umět, ale vše postupně jedno po druhým.

Kromě výše uvedených duvodu je to taky záležitost klopení, když budeš zatáčet naklápěním motorky a nebudeš ji mít pod plynem (tj. pojedeš například příliš pomalu) nebude ti fungovat samotný princip fyzikálních sil, díky kterým mužeš motorku naklopit a nespadneš.

Co se týče otáček.... to je otázka praxe a počtu najetých km. S každou další stovkou najetých km zjistíš že dokážeš zvláště ve městě jezdit na menší otáčky a to si teď myslíš že to ani není možné a chcípne to.

Mě to brácha naučil tak, že mě vzal na uzavřenou plochu - letiště, řekl mi ať to rozjedu a řadím až do 6-ky a pak pustím plyn a koukám na budíky, schválně při jakých otáčkách a jaké rychlosti se přihlásí motor že se mu to nelíbí - tj. začne se cukat. Zjistila jsem že na Banditovi GSF600N je možné jezdit na nejvyšší kvalt i 60 km/hod a velmi nízké otáčky. Každá motorka má tohle někde jinde a je třeba to vyzkoušet a naučit se motor poslouchat.

To že tě na to učitel upozornil je naprosto v pohodě. Co není v pohodě je, že ti nevysvětlil proč a taky jak se to má dělat dobře a proč se to tak má dělat. No...když to není v autoškole, nezbývá než motoride a je na tobě aby sis odfiltroval to potřebné...


15.10.2012 18:38

Re: Rady pre zaciatocnika

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

Cendina - autoskola zhrabne peniaze a my si tu ideme drat klavesnice, ozaj " [dobre] "


15.10.2012 18:41

Re: Rady pre zaciatocnika

hana7
 Kávičkár 

Inak, dobra tema, uzitocna :-)
Totiz, ak v autoskole mas aj schopneho instruktora, na tych par jazdach si rad, ze sa na moto udrzis a ako tak zvladnes povinne cviky - a preco su veci tak, ako su, casto nepochopis, ked ich instruktor vravi, ale az ovela neskor, pri jazdeni uz s papierom v ruke a po hodinach stravenych na webe vyhladavanim info, rad a videi... A vdaka trpezlivym radam skusenejsich :-)
Ak tu teda zozdielame linky, rady a pod., snad bude menej mobilnych zbrani vseobecneho ohrozenia na dvoch kolesach ;)
A konkretne: mne celkom pomohla principy jazdy pochopit aj kniha Perfekt fahren mit Motorrad, vysla aj v ceskom preklade v r.2008 a urcite sa bude dat niekde z webu stiahnut


15.10.2012 18:53

Re: Rady pre zaciatocnika

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

hana - ked uz vie jazdit na bicykli, tak to uvidi hned na prvy raz, ze ta motorka ide uplne inac pod plynom ako na spojke. a tiez je strasne velky problem to vysvetlit, nech si to zapamata do buducna, nebodaj mu dat nejaky papier, kde to bude mat aspon napisane. ved co by sme chceli za tie susne, co tie autoskoly stoja..


15.10.2012 18:57

Re: Rady pre zaciatocnika

No, mne sa zdá, že inštruktor dobre radí.
S vymákčnutou spojkou sa skôr či neskôr stojí - ale zas nie tak sa spomaluje. Ani na skútri si nemal "spojku" vypnutú ( ;-) ), načo chceš teda vypínať na motorke?

Otáčky zas závisia od konkrétnej motorky, napr. CBF 1000 pri 2000 ot/min krásne jazdí po meste 50-kou na päťke, necuká a zrýchluje z nich úplne v pohode... >:-)

U CB 500 (ak sa teda jedná o ňu) sú otáčky na jednotlivých prevodových stupňoch pri mestskej päťdesiatke takéto:

na dvojke to točí 4750

trojka 3800

štvorka 3000

päťka 2700

šestku neriešim

Nie je dôvod jazdiť na dvojke alebo trojke, z 50-ky v meste väčšinou nie je kam zrýchlovať...
Štvorka-päťka to v pohode zvládne, takže 5000 ot/min je pre nepretekárov fakt zbytočných...


15.10.2012 19:08

Re: Rady pre zaciatocnika

hana7
 Kávičkár 

ChesterTT - jasne, ale ved nejde len o jazdu so spojkou ci bez, ale o pochopenie jazdy na moto vseobecne (a uznaj, urcite drobne rozdiely oproti bicyklu tu su :-) )dobre, ze sa chalanko pyta, radsej byt za blbu, ako polozit svoju moto v prvej ostrejsej zakrute, nie?

Btw, ziadna autoskola na svete ta nenauci jazdit (preto su vodici a soferi na autach a na motorkach ti, co jazdia a ti, co sa vozia). Ten rozdiel je v hlave a snaha veci pochopit je ten spravny smer, nie?


15.10.2012 19:21

Re: Rady pre zaciatocnika

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

S tou spojkou ma ujo instruktor pravdu. Motorka je ovela lahsie ovladatelna s pripojenym motorom. Ked budes jazdit, tak to casom pochopis.
Jednoducho, pri beznej jazde, ked vchadzas do zakruty, tak uz tam musis mat zasunutu rychlost na ktorej prejdes celu zakrutu. Tu radsej nizsi prevod a vyssie otacky. Lepsie tu motorku vies do tej zakruty doladit ak treba. Z vyssich otacok sa lahsie brzdi motorom, ak je to potrebne. Alebo ked potrebujes "vytiahnut" zo zakruty, tak pri vyssich otackach mas k dispozicii lepsi krutak.

Neviem ako na tej 500vke. Ale mam 650 dvoj valec a po meste 50-60km/h jazdim tak 2500 az 3000.


15.10.2012 19:51

Re: Rady pre zaciatocnika

Skus najst niekoho kto uz ma co to na motorke najazdene, nech ta zoberie za seba (ak samozrejme nemas 2 metre a 100kg :-D ) a dajte si nejaky vyjazd a sleduj, co kedy a ako robi, ako jazdi a tak podobne a po jazde (na motorke samozrejme :-D :-D :-D ) si pokecajte, pytaj sa, myslim ze ti to da daleko viacej ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Hunter (15.10.2012 19:54)


15.10.2012 20:29

Re: Rady pre zaciatocnika

Cendina
Darca Krvi  Turista 

Ikona

ChesterTT: autoškole je jedno kolik motorkářu přežije. Nám ne.


15.10.2012 20:34

Re: Rady pre zaciatocnika

Cendina
Darca Krvi  Turista 

Ikona

A mimochodem...logicky vysvětlit se dá všechno. O tom jak je to srozumitelné rozhodují jen a pouze znalosti a vyjadřovací schopnosti toho kdo vysvětluje. No...a samozřejmě zda to bude pochopeno - záleží zase na vnímacích schopnostech toho kdo poslouchá.


15.10.2012 21:13

Re: Rady pre zaciatocnika

Saints
 Čoprák 

Ikona

Motoškola
Technika bezpečné jízdy, ovládání a údržba motocyklu
Miroslav Olšan, Pavel Faus · Vydavateľstvo: Computer Press, 2009

Pozri obrázok


Dokonalá jízda na motocyklu
Kolektiv autorů · Vydavateľstvo: Kopp, 2008

Pozri obrázok


15.10.2012 22:59

Re: Rady pre zaciatocnika

Misos
 Kávičkár 

Tú prvú knihu som čítal. Pripadala mi celkom dobrá, rozumne písaná.


15.10.2012 23:30

Re: Rady pre zaciatocnika

Header
 Kávičkár 

Ikona

Tiež mám tú prvú knihu. Je super. Máš tam všetko čo potrebuješ pekne po kope a prehľadne napísané.


16.10.2012 9:07

Re: Rady pre zaciatocnika

zaciatocnik11
 Turista 

Dakujem velmi pekne za vsetky rady a postrehy. Necakal som tak vela reakcii, velka vacsina z nich mi uricte pomohla. Skusim si zohnat aj spominane knizky, dufam ze sa z nich dozviem to, co som predpokladal, ze ma naucia v autoskole za nemale prachy.

Este by som mal jednu doplnujucu otazku. Je mi jasne, ze brzdit v zakrute nie je dobry napad, ale ak tomu rozumiem spravne, tak sa tym mysli brzdit prednou brzdou, ze? Je nejaky realny rozdiel ak sa brzdi zadnou brzdou a ked sa brzdi motorom? Princip mi pride podobny, cez kotuc brzovym strmenom, alebo retazou cez rozetu..


16.10.2012 9:57

Re: Rady pre zaciatocnika

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

brzdit zadnou brzdou a motorom je pomaly to iste, ked to vies. vyhodou motora je, ze ti to neskape a nemusis drzat spojku - keby si brzdil pod otacky daneho kvaltu. zaklad bude, ked si to vyskusas za pekneho dna na vlastnej moto na ceste, ktoru poznas. na prehladnej zakrute, kam vidis az na vyjazd. zaklad je - pred zakrutou brnknut do zadnej - vaha sa ti prenesie na predok, potom brzdit prednou a zaroven (alebo este predtym) tam nakvaltovat rychlost, na ktorej prejdes zakrutu. tu potom pod plynom prejst. pomalicky zrychlovat. nerob to ale v zakrutach, ktore sa zatvaraju! ked to budes mat potom tak v rukach, ze nad tym nebudes rozmyslat, tak mozes ist na dalsi level - lepsie klopit. odporucam aj tu druhu knizku. dolezita je tiez stopa, ktorou zakrutu prejdes.. to je ale na dlhsie a skor pri pive ako pri klavesnici.. hovorim, takto tazko vysvetlovat :-(((

ked vies po anglicky, napis mi SS :-)


16.10.2012 10:11

Re: Rady pre zaciatocnika

Mirec62
 Kávičkár 

Pozri si knihu Twist of the wrist( files.rod-webdesign.cz/twist-of-the-wrist-cz.pdf) a je k nej aj film s českými titulkami.(www.uloz.to/xSX4Hew/twist-of-the-wrist-ii-bible-zatacen...). Dá sa z toho dosť poučiť. Nemusíš hneď vysadať ako na okruhu, ale je tam dobre vysvetlená trakcia, práca s plynom, posed na motorke, ako držať riadítka, ako a kedy ktorou brzdou brzdit, ako radiť ... Myslím, že kto chce vyberie si pre seba čo potrebuje.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Mirec62 (16.10.2012 10:13)


16.10.2012 10:31

Re: Rady pre zaciatocnika

diwi
 Edvenčr 

Ikona

tu sa deju veci... :-O :-O , co kto sa ucil jazdit podla knizky!???


16.10.2012 10:34

Re: Rady pre zaciatocnika

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

diwi - tak ked nepozna nikoho.. to video je ozaj dobre a da sa podla neho prist na velmi vela veci :-)


16.10.2012 10:57

Re: Rady pre zaciatocnika

diwi
 Edvenčr 

Ikona

ale veci ako citit otacky a hrat sa zo spojkou to musi clovek citit, pokial to neciti nech neleze na motorku


16.10.2012 11:03

Re: Rady pre zaciatocnika

Mirec62
 Kávičkár 

diwi- aj na bicykel si prvý krát vyliezol bez toho aby si vedel ako udržať rovnováhu- chce to čas a tréning a príde na to


16.10.2012 11:25

Re: Rady pre zaciatocnika

dvenohy
 Turista 

Ikona

to ci brzdit zadnou brzdou sa rozobera tu
Len Tak: Zadna brzda v zakrutach

v skratke to a ako brzdit...motorom, prednou, zadnou brzdou zalezi od toho aku mas moto a v akych si otackach.


16.10.2012 16:10

Re: Rady pre zaciatocnika

martin84
 Kávičkár 

Poviem aj ja svoje postrehy k teme ovladanie motorky.
Precital a napozeral som uz toho dost, a vysledok je, ze kazdy hovori inak. Srsen v relacii I like bike povedal, ze sa pri prudkom brzdeni zadna brzdu nesmie pouzivat. V knihe Dokonala jizda na motocyklu zase tvrdia, ze sa ma pouzivat a dokazes tak zastavit skor.

Srsen (v tej istej relacii) tvrdi, ze motorka sa ovlada nohami a telom, Keith Code v ToW 2 tvrdi, ze rukami.

Komu verit? Myslim, ze vsetci chcu povedat to iste, ale kazdy na to pouziva ine slova.

Treba to len skusit v praxi.

V jednej situacii vam zadna brzda zachrani zivot, v druhej vas posle pod kamion.

Takze na zaver.. it depends...


16.10.2012 16:27

Re: Rady pre zaciatocnika

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

martin - tak to si Keitha nepochopil. ruky treba na vyosenie predneho kola, aby stratilo gyroskopicku silu, ktora drzi moto rovno. potom vsetko ostatne ide nohami. a ako krasne to ide, to sa najlepsie mlady nauci, ked prejde zakrutu plynom.
a este jedna rada
v naklone sa treba co najviac uvolnit a hlavne "nezatinat puulky" lahsie sa to pise, ako robi, ale so zvieracom v krci vies ozaj chuja, co ta moto pod tebou robi :-)


16.10.2012 20:46

Re: Rady pre zaciatocnika

martin84
 Kávičkár 

Chester, pochopil som ho dobre... dokonca tu upravenu motorku, kde sa jazdec nedrzi volantu, ale dorobenych drziakov urobili na to, aby demonstrovali, aky zanedbatelny vplyv ma tlacenie do stupaciek a tzv "body steering".

Zakruta sa ide pod plynom kvoli tomu, aby sa odlahcilo predne koleso a podvozok mohol pracovat v optimalnom rozmedzi.

Zamozrejme, byt uvolneny je zaklad 8-)

PS. Ja radim aj v zakrute, a to mam dvojvalec. Za sucha aj za mokra. V hustej premavke si to situacia casto vyzaduje. Koleso mi este nikdy nepodsmyklo, staci mat na to cit.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil martin84 (16.10.2012 20:51)


16.10.2012 22:12

Re: Rady pre zaciatocnika

Cendina
Darca Krvi  Turista 

Ikona

martin84: k PS....i v zatáčce se dá spousta věcí dělat, jen se to musí umět. Každopádně pro úplného začátečníka je dobré se nejdřív naučit jezdit bezpečně (tj. nedělat si to těžší než musí) a pak postupně přidávat....

Blbý podřazení, či hamstnutí na brzdu v náklonu muže začínajícího co ještě neví co s tím přivést do pěkně blbé situace...


16.10.2012 22:47

Re: Rady pre zaciatocnika

martin84
 Kávičkár 

Cendina, mas pravdu. Chcel povedat, ze treba mat hlavu otvorenu, dat si poradit, ale nebrat tie rady ako dogmy, pretoze ako vidno, aj ti, co jazdia profesionalne nemaju na veci identicky nazor.

Este odkaz na jednu skvele knihu, ktora sa mi pacila zo vsetkych moto-naucnych-knih najviac:
www.amazon.com/Sport-Riding-Techniques-Develop-Confiden...


24.04.2015 19:17

Re: Rady pre zaciatocnika

branikcb600f
 Kávičkár 

Ikona

Ahojte,

dnes som prvýkrát po rokoch opäť osedlal mašinu (vyvoleným sa stal Hornet '07), je ale vidieť že som vyšiel z praxe: radenie a rozbiehanie mi robí mega problémy (buď zabudnem pustiť plyn alebo pri rozjazde veľmi pomaly púšťam spojku a plynu dám naopak veľa).

Viem že je to otázka času kedy sa do toho dostanem, ale môže dovtedy takéto "neprofesionálne" zaobchádzanie zanechať nejaké následky na mechanike? Trápi ma to lebo bike je skoro ako nový a vysolil som zaňho dosť peňazí, aby moja radosť netrvala krátko...

Dík! [dobre]

Dôvod úpravy:

Upravené 4 krát. Naposledy upravil branikcb600f (24.04.2015 19:19)


24.04.2015 20:52

Re: Rady pre zaciatocnika

nevo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

No tak len trošku pošúchaš spojkové lamely a namiesto 100000 km vydržia tak 95000 km. Jasne, časom sa do toho dostaneš, prípadne si nastaviť napnutie spojkového lanka či vôlu.


24.04.2015 21:26

Re: Rady pre zaciatocnika

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Prdlajs, lamely ani nebudu vedet, kym sa ti to dostane do prstov, sak ked sa dostanes do kolony, alebo take poposuvanie na zraze atd. atd. tych situacii, kedy si lamely zamakaju je vela, napriklad aj naberes batoztek, proste na to nemysli a trenuj na parkovisku, za hodinku to mas.


25.04.2015 9:29

Re: Rady pre zaciatocnika

richard74
 Turista 

to ako vazne si robis prdel, [dobre] to je ako bicyklovanie to sa neda zabudnut a Vy mu to uverite - :-)


25.04.2015 9:42

Re: Rady pre zaciatocnika

branikcb600f
 Kávičkár 

Ikona

richard nič v zlom, ale nerobím si prdel a okrem toho to fórum tu je na to aby som sa poradil keď potrebujem pomoc a nie si robil srandu z ľudí [dobre] prepáč že nie som taký vyspelý motorkár ako ty


26.04.2015 21:02

Re: Rady pre zaciatocnika

eyov
 Kávičkár 

Ahoj Branislav,
tiez som zaciatocnik, tak ti poradim, ako som sa ucil (a na kazdej inej moto 1.krat skusam) rozbiehat:
Na volnobehu skus vytocit "plyn" na presne stanovene otacky a udrzat ho tam. Napr na 2000 rpm. Takto sa naucis a do ruky si zafixujes rozbehovy plyn.
Potom si skus len pustat spojku bez plynu. Tam kde ucitis tah, ma zaber. Ked ucitis zaber znova stac packu (vypni spojku). Toto sprav parkrat za sebou, pripadne sa skus aj robehnut bez plynu. Ruka si podvedome zafixuje polohu zaberu spojky. Parkrat to skape, ale to nic. Nabi si dobre baterku :-).
Potom uz len skombinuj tieto dve veci dokopy.
O lamely sa neboj, tie toho vydrzia az az.
PS: Poradie cviceni moze byt aj naopak.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.