Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2791 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28608
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17033)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11575)

Kedy príde downsizing k motorkám? - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuKedy príde downsizing k motorkám? - Diskusné fórum - Len Tak

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
16.01.2012 8:45

Kedy príde downsizing k motorkám?

SADLATY
 Geriatrik 

Stále čítam aké je to fantastické vytĺcť z litrového trojvalca pomocou turba normálne použiteľných 120 koní v sériovo vyrábanom bežnom aute... Príde to niekedy aj k motorkám? Mne sa zdá, že u motoriek je to presne naopak...

Veď ono by bolo úplne super mať 250 cm, 130 kg a 60 koní ... len, či je to technicky možné vzhľadom na iné parametre motorov v motocykloch oproti autám - tí, čo rozumiete problematike- vyňadrite sa, nech máme, my laici, v tom jasno.

PS: asi to take jednoduché nie je, lebo keby bolo, už by to asi bolo :-D


16.01.2012 9:25

Re: Kedy príde downsizing k motorkám?

lazysnail
 Čoprák 

Ikona

Myslis taketo nieco? : www.mrturbo.com/turbo-sys/turbo_sys.html

palo


16.01.2012 9:27

Re: Kedy príde downsizing k motorkám?

ale veď sa dá aj z litrového dvojvalca vytĺcť 200 koní motoride.sk/c/4132/ducati-predstavila-superquadro-motor........ >:-)


16.01.2012 9:28

Re: Kedy príde downsizing k motorkám?

Heno
 Edvenčr 

Ikona

Chceš sa voziť krátko, ale intenzívne alebo dlho a spoľahlivo?


16.01.2012 9:30

Re: Kedy príde downsizing k motorkám?

lazysnail
 Čoprák 

Ikona

Heno - alebo este aj lacno. Ked si niekto pozrie tie ceny... pekna palka.


16.01.2012 9:33

Re: Kedy príde downsizing k motorkám?

tref
 Turista 

Ikona

no super, teraz ludia hlasia o litri s 30 tisic ze motor po smrti, co bude potom? Bola nastartovana v tovarni, to je motor po smrti :D


16.01.2012 9:36

Re: Kedy príde downsizing k motorkám?

myslím si, že z finančných dôvodov to tak skoro nebude - motorka je lowcost a rôzne preplňania sú aj technicky náročné, nehovoriac o poruchovostiach a pod. - všetko stojí peniaze

nižšie kubatúry sa používajú v ázijských krajinách vo veľkom, skútre, čiže nižšie kubatúry sa s úspechom používajú po celej europe, vyššie kubatúry vo väčšine neslúžia ako "pracovné" stroje, ale skôr pre zábavu a image a tam sa kubatúra pýta, takže podľa môjho názoru na to nie je prakticky žiadny dôvod


16.01.2012 9:46

Re: Kedy príde downsizing k motorkám?

honda prisla s downsizingom uz v roku 2002


16.01.2012 10:42

Re: Kedy príde downsizing k motorkám?

TheBear
 Čoprák 

Ikona

zijeme v malych bytoch, jazdime v malych autach mame male platy a vsade sa tlacime ako svaby na malom priestore a este mame jazdit aj na malych motorkach? nie dakujem I-GRR


16.01.2012 12:21

Re: Kedy príde downsizing k motorkám?

chooki
 Edvenčr 

Ikona

treba asi rozdelit motorky a motorky..su stroje, ktore sluzia na presun z A do B, tam uz "downsizing" desiatky rokov funguje (skutre a stroje do povedzme 250ccm, v azii, juznych statoch a pod, kde podnebie dovolute celorocne jazdenie) a potom motorky pre zabavu (to co pozname aj u nas), kde z marketingovych a inych dovodov sa robia co najsilnejsie, najvykonejsie, najlahsie atd..aj ked na ulici ich parametre vyuzije mozno 5% jazdcov..aj tie motory su uz vyspickovane, takze miesto pre dalsie velke dvihanie vykonu nie je..ja si myslim, ze v dohladnej teda nejakych malych turbo motorov sa bikoch nedockame (btw. "male" turbo motory -650/750ccm tu uz v 80tych rokoch boli). Skor si myslim, ze v horizonte 5-10 rokov bude viac a viac elektro..zial


16.01.2012 12:24

Re: Kedy príde downsizing k motorkám?

wawa
 Edvenčr 

Ikona

8-) sadlaty : len pre zaujímavosť niečo z histórie :
AJS Supercharged V4Britská firma AJS vznikla v roce 1911 jako výrobce motorů, ale už během prvních let se vyprofilovala jako značka vyrábějící velmi schopné závodní stroje. Asi nejpozoruhodnějším z nich je právě tento čtyřválec z roku 1939. V té době už byl AJS součástí koncernu AMC a jeho závodní oddělení ho vyvinulo přímo pro soutěž TT seniorů. Na tu dobu se jednalo o naprosto nadčasovou konstrukci motoru, se kterou se setkáváme ještě dnes. Vidlicový čtyřválec svíral úhel 50°, byl chlazen kapalinou a jeho vačkové hřídele byly hnány řetězem. Protože to tenkrát pravidla ještě umožňovala, byl motor navíc dopován turbodmychadlem umístěným před motorem. To bylo vyrobeno z hořčíku! AJS Supercharged byl prvním strojem, který zvládl projet okruh Grand Prix rychlostí větší než 100 mph. Bohužel vypuknutí 2. světové války znemožnilo tomuto stroji dosáhnout větších úspěchů. Kromě toho bylo přeplňování závodních motorek v roce 1946 zakázáno. ;-)


16.01.2012 12:45

Re: Kedy príde downsizing k motorkám?

Z pohľadu amerického autíčkára sú celé dejiny európskeho a japonského autopriemyslu dejinami downsizingu. :-D

250 ccm, 130 kg a 60 koní je dávno u pretekárskych motoriek prekonané, špeci materiály ale niečo stoja...

Si myslím, že rám a podvozok sa dimenzuje k výkonu a účelu stroja, takže keď 125-ka bude mať hoci 120 koní, aj tak nemôže mať rám z CBF 125...

Skôr sa mi zdá, že prichádzajú viac rozpočtové varianty. Najlacnejšou cestou k zvýšeniu výkonu je predsa pridať centimeter na vrtaní a je to... ;-) Môže to prekaziť len poistenie na základe objemu. Ak administratíva vychádza z výkonu, je to šumafuck...

No a chookiho prognóza s električkami sa pomaly stáva skutočnosťou... :'(


16.01.2012 13:41

Re: Kedy príde downsizing k motorkám?

wawa
 Edvenčr 

Ikona

8-) papi nestraš chokiho prognózou :-( to by teda už vôbec nebolo ono, bez vône benzínu a revu výfukov :-))) umelú kulisu, ktorá a bude môcť dokúpiť odmietam :-(((


16.01.2012 15:06

Re: Kedy príde downsizing k motorkám?

Objem ničím nenahradíš.


16.01.2012 15:45

Re: Kedy príde downsizing k motorkám?

pozor, objem sa dá nahradiť prevrtaním výfuku >:-)


16.01.2012 21:47

Re: Kedy príde downsizing k motorkám?

CB750
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

Prvých 20 kilimetrov som mal pred sebou prevrtaný vývuk na XRke a potom som to nezvládol a 140 km mi bol v "pätách"


16.01.2012 21:52

Re: Kedy príde downsizing k motorkám?

:-D [dobre] krivoklat, tak zchuti som sa dávno nezasmial... [dobre] :-D :-D


16.01.2012 21:55

Re: Kedy príde downsizing k motorkám?

teším sa >:-) , o to išlo


16.01.2012 22:02

Re: Kedy príde downsizing k motorkám?

noxik
 Kávičkár 

Ikona

kebyže ideš niekam dalej tak ti nieje uplne jedno ked ideš 90km/h a motorka ti toči 4000ot/min ked maš neaky velky objem,alebo ti toči 12000 pri malom objeme ale porovnatelnom vykone ;-)


21.01.2012 3:24

Re: Kedy príde downsizing k motorkám?

Pedro1moto
 Kávičkár 

Ikona

No nove motory co montuje do aut napr VW group su zaujimave tym, ze tie TSI motory maju pomerne nizko krutak, ktory sa tiez pekne zvysil v porovnani s klasickym motorom a jeho takmer linearny priebeh v celom spectre otacok. Hovoril som minule s chlapikom, co mal v Suprebe motor 1,4TSI a velmi si ho pochvaloval 8-) Vraj ho vobec nemusi vytacat :-O Otazna je ale zivotnost tohto drobceka v takom tazkom cude :-O Ale zrejme na to nemecky inzinieri mysleli pri konstrukcii >:-) Alebo na to mysleli tak, ze najazdis 150.000 a ide do srotu a kupujes nove? Mne sa to cele nepozdava, ja skor verim poctivym velkym motorom, ktore maju vykon a krutak dany svojim objemom.


21.01.2012 10:02

Re: Kedy príde downsizing k motorkám?

jogcar
 Edvenčr 

Heno, s tym intenzivnym a kratkym jazdenim, nato si dosiel vlastnou skusenostou?
Objem nenahradis nicim? to platilo este par rokov dozadu, teraz je to uz len prazdna veta, neni co dodat.
Pedro1moto - je to tak napriklad to male tsicko ta vie na dialnici aj vo velkom passate tak ponahanat, je to neuveritelne. Vystupne udaje na kluke hovoria za seba!
Pozri obrázok

cely test
www.zavolantem.cz/testy-aut/skoda-superb-1-4-tsi-prekva...


21.01.2012 10:33

Re: Kedy príde downsizing k motorkám?

tiko
 Čoprák 

Ikona

objem nicim nenahradis [dobre] [dobre] [dobre] [dobre] [dobre] [dobre]


21.01.2012 10:39

Re: Kedy príde downsizing k motorkám?

ja povazujem za motor, ktory toji za rec az taky, co ma 1600ccm a viac...jednu mam tesne na hranici, ale druhy hlboko pod nou, preto ju ani nevytahujem zo sopy...


21.01.2012 12:18

Re: Kedy príde downsizing k motorkám?

DDD452
 Kávičkár 

Ikona

jogcar Objem nicim nenahradis - plati to stale a platit to aj bude. Pokial nadupes maly motor tak aby sa vyrovnal velkemu tak nezabudni potom podobne upravy spravit aj s velkym, aby si nahodou neporovnaval jablka s hruskami ;-)


21.01.2012 12:26

Re: Kedy príde downsizing k motorkám?

ddd: presne, aj ked porovnavaju napriklad 2 litre tdicka ze maju ja neviem 150 koni, ale daj turbo na 2 liter benzin a zas si inde...ale tam je zas hra aj o spotrebu...

a ked urobis to iste s velkym motorom co s malym zas si kilometer vpredu, ako dobre pises...


21.01.2012 13:53

Re: Kedy príde downsizing k motorkám?

niekto dokaze dojebat dvojliter po 100tkm, co taky clovek dokaze spravit s 1.4-ku? :-D


21.01.2012 15:17

Re: Kedy príde downsizing k motorkám?

jogcar
 Edvenčr 

ddd452 - co je hranica? 1.6 = 100k, 160koni, 200koni?
snahulak - ono pravda je, ze spotrebitel dokaze divy. No zbytocne sa tu bavit, mate, v dobrom myslene, komplexy, treba si uvedomit, ze blizka buducnost je taka a trend tam smeruje. Ci budes mat na kluke 200koni z 3.0 alebo 1.4ky tak ta to trapit nebude. Priebeh bude tiez ten isty.
Cize nesnazme sa byt mudrejsi ako konstruktery, prax ukazuje ine, funguje to, a este k tomu dlho(tiez som tomu neveril)
ja som za, spotrebou to vyzera byt uplne inde. [dobre]
Objem nenahradis, len ti zacne byt ukradnuty :-D


21.01.2012 15:28

Re: Kedy príde downsizing k motorkám?

panky23
 Bahniak 

no 100 tkm na tachaci a v reale 300 tkm :D


21.01.2012 15:56

Re: Kedy príde downsizing k motorkám?

jogcar- no podla mna ten motor neda viac jak 200tkm co je ale na bezne rodinne auto v pohode. prisla proste doba ked sa veci nerobia naveky :-(


21.01.2012 16:33

Re: Kedy príde downsizing k motorkám?

DDD452
 Kávičkár 

Ikona

jogcar:
Priklad motora z roku 2000:
...1.4 L (1398 cc) version. Bore is 79.0 mm and stroke is 71.3 mm. Output is 95 hp (71 kW) at 6000 rpm with 96 ft·lb (130 N·m) of torque at 4400 rpm...
Uz chapes?

Ak by som mal na kluke 200 koni z 3.0 tak ju dam do servisu lebo s nou neni nieco v poriadku.
Komplexy nemam, pri TSI neni z coho ;-)


21.01.2012 16:42

Re: Kedy príde downsizing k motorkám?

jog: ano, trendy sice idu tym smerom, ako si napisal, mas pravdu, no len v tej narozsirenejsej triede...ale zatial, a myslim, ze to tak aj zostane, ak si chces kupit poriadne a prestizne auto, bude mat aspon 5 litrovy benzinovy motor motor s osmimi, alebo este viac valcami ...


21.01.2012 16:58

Re: Kedy príde downsizing k motorkám?

SADLATY
 Geriatrik 

DECENTBIKER...sú triedy áut i motoriek (napr HD), kde nemá spotreba či ovládateľnosť významú úlohu. Ale hypoteticky si predstav, že by tvoje BMW K1600 vážilo miesto 350kg o, čo ja viem, 70 kg menej, pri tom istom výkone. Len preto, že miesto 1600 by bolo napr 750 - možno pri turistoch je to egal, možno je to dokonca žiadané, ale ak by mal ss miesto 170 kg iba 140 pri tých istých výkonových parametroch, ale s polovičným objemom motora - myslím, že športovci by neboli proti. O cross motorkách ani nehovorím.

V mojej hlave je ovládateľnosť spojená s čo najmenšou hmotnosťou. Lebo silne pochybujem, že i to najsilnejšie 7 BMW spraví malé 1-tkové na trošku kľukatejšej trati. Kategória luxusných limuzín je o tom, že svojou existenciou reprezentuje peňaženku majiteľa, aj tak je iba otázkou času, kedy sa i tu začnú motory zmenšovať.


21.01.2012 17:10

Re: Kedy príde downsizing k motorkám?

ok ok suhlasim s tebou...otazne je, ci sa bude sedmicka nahanat s jednotkou niekde na babe... :-D

ono je to aj o tom, ze velkoobjemove motory sa podla mna len velmi malo kazia a prakticky sa nedaju zodrat...na ukor spotreby...



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.