Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3889 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28580
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17016)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11564)

crashtesty - helmy - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiucrashtesty - helmy - Diskusné fórum - Len Tak

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
09.07.2010 18:13

crashtesty - helmy

peeticek
 Turista 

Caute,
prave vyberam helmu na moto a mojim favoritom bol Schuby R1.
Zostal som vsak zarazeny vysledkami crash testov

sharp.direct.gov.uk/testsratings/schuberth-r1

niektore vysledky ma az zarazili - sak pokukajte..

p.


09.07.2010 18:43

Re: crashtesty - helmy

Kawasti
 Kávičkár 

Ikona

v predchadzajucom cisle Motomagazin "crashtestovali" lacne prilby za cca 50 eur, integralu aj vyklopku aj bez chranica brady.....k tej integrale : hadzali ju v rychlosti z motorky na zem a nic, hadzali ju v rychlosti z motorky do betonoveho stlpika a prilba drzala stale len velke skrabance na nej boli(ani len plexi neprasklo)...nakoniec ju z celej sily tresli o zem a aj tak vydrzala, tie testy boli uz za hranicami ludskeho prezitia cize ak vydrzi cinska alebo taiwanska prilba taketo zaobchadzanie tak je nepripustne aby znackova prilba nezniesla tolko isto ba aj by mala zniest ovela viac este


09.07.2010 19:11

Re: crashtesty - helmy

peeticek
 Turista 

su testy a testy :-)

to ze to vydrzi helma, neznamena ze to vydrzi aj tvoj kokos

meria sa pretazenie na jednotlivych castiach hlavy a na zaklade toho sa ziskavaju hviezdy..

p.


09.07.2010 20:13

Re: crashtesty - helmy

volodaj
Darca Krvi  Bahniak 

Tak ja neviem, ale podľa mňa je rozdiel hodiť prilbu z motorky prázdnu a mať v nej hlavu. Prípadne naraziť do niečoho celou váhou tela v prilbe a prázdnou. Hentaké testy sú ozaj na smiech.


09.07.2010 20:54

Re: crashtesty - helmy

rado777
 Kávičkár 

peeticek: paradna stranka [dobre] , od tej schubertky by som za tie prachy cakal viac


09.07.2010 21:05

Re: crashtesty - helmy

rado777
 Kávičkár 

Kawasti: Ohromny crashtest, ten Motomagazin som si kupil len pre ten test. Po precitani som ho mal chut otrepat tym redaktorom o hlavu I-GRR . Takych testov si doma mozem spravit 20 za den. Myslel som si, ze prinajmensom budu robit aspon skusky podla normy, a oni tam hadzali prilbu naplnenu kamenim o zem, a o stlp z iducej stvorkolky. Mohol som im tam prihodit aj nejaky stary hrnec, a mozno keby sa moc neponici, tak aj na ten napisu, ze je to dobra prilba. Ten co to pisal by mal pisat clanky do Noveho casu a nie do specializovaneho casopisu.


09.07.2010 21:18

Re: crashtesty - helmy

laurel
 Turista 

hmm som prekvapeny ze moja marushinka ma az 4 hviezdicky :-)


09.07.2010 21:35

Re: crashtesty - helmy

Audion
 Geriatrik 

Ikona

Shark nema prilby,ktore by mali pod 4 *..aj arai je na tom dost slabo


09.07.2010 22:11

Re: crashtesty - helmy

Mato69
 Jogurťák 

Ikona

Moja Shoei XR-1000 dopadla sice s troma hviezdami , musim si davat pozor na bočný náraz :-))) ale z predu a z hora to je fajn :-} ;-)
sharp.direct.gov.uk/testsratings/shoei-xr-1000

Kukám aj novú XR-1100 a tá už má plný počet, takže ju vychytali [dobre]

Moja druhá prilba Dainese D-181, na dve, hmm rovnako ako Schubertka a ovela ovela lacnejsia....
sharp.direct.gov.uk/testsratings/dainese-d-181

hmm, to teraz idem kukat vsetky prilby :D

Upravené 3 krát. Naposledy upravil Mato69 (09.07.2010 22:19)


09.07.2010 22:58

Re: crashtesty - helmy

peeticek
 Turista 

no ja som od shoei, schuberta cakal secko 5hv, alebo 4.

asi budem brat shoei 1100 - i ked zboku ma uz zltu farbu..
ale v porovnani v R1dnotkou - kokos, tak ta ma dorazila.

toto je pre mna take prekvapenie, ako ked drbla EURO NCAP prvy raz volva o stenu..
vzdycky bolo synonymum bezpecnosti, svedske tanky sa hovorilo a pod.. a zrazu PRD - totalne prepadaky a az potom hoodne neskoro dosla XC90tka a S40tka, ktora za nieco stala..
a potom to uz slo - S80, XC60 atd..

skoda - taky som bol nadrzany z tej R1 :-/

p.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil peeticek (09.07.2010 22:59)


09.07.2010 23:39

Re: crashtesty - helmy

Mole
 Kávičkár 

Ikona

airoh- najlacnejsia najlepsie, najdrahsia najhorsie :-P


09.07.2010 23:50

Re: crashtesty - helmy

Heno
 Edvenčr 

Ikona

A to som si chcel kúpiť C3...asi sa na to vybodnem [zle]


10.07.2010 0:02

Re: crashtesty - helmy

yooz1
 Kávičkár 

ja som tieto testy videl skor ako som kupil C3,mal som lazerku ktora mala 4 a priatelka ma lazerku ktora ma 5 hviezdiciek,lazerka mi po dvoch mesiacoch nosenia zacala na hlave lietat tak ze skor by mi pri pade stocilo krkom ako by ma ochranila.Co sa tyka C3 tak ona je celkovo mensia hlavne na stranach oproti inym prilbam a presne tam mala slabe hodnotenie.Ide ale aj o to ze podla inych testov zas schubert vychadza velmi dobre.....dokonca ich priamo vo vyrobe testuju tym istym testom ako aj na tej anglickej stranke.Ktovie preco prave arai a schubert skoncili velmi zle v tych testoch je to cele velmi zaujimave


10.07.2010 0:50

Re: crashtesty - helmy

dodoKE
Darca Krvi  Turista 

Ikona

celu Sharp test je omyl a marketing!!!
www.motorcyclistonline.com/gearbox/motorcycle_helmet_re...

k clanku nie je co dodat...

skratim to, neznackova polykarbonatova (cca termoplastova) preniesla na hlavu okolo 170G pretazenie a Fiiberglasova - laminatova cca 230G , teda o 50 viacej ...

pevnostne normy sa dvyhaju donemoty a su out of date...marketing nic viac, nasa hlava take zatazenie nezvladne, prilba nam skor ublizi ako pomoze ak je pevnejsia ako ma .... DOT , Sharp atd. stoja za figu v istom pohlade...zial, nemam cas to tu rozoberat, kto chce vediet pravdu a ochranit si kokos, nech si da tu namahu a precita clanok na ktory je link...


10.07.2010 6:30

Re: crashtesty - helmy

Beal
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Kawasti, ak sa riadis testom, v ktorom je ako jedna z velicin uvedena aj najdlhsia draha odkotulania sa prilby po naraze, tak to si mozes dat na hlavu plechovy hrniec a uviazat satkou. Ten by v tom teste dopadol este najlepsie, urcite by nepraskol a mozno by sa ani daleko neodkotulal.


10.07.2010 7:22

Re: crashtesty - helmy

morlor27
 Kávičkár 

Ikona

ja chcem kupit AGV STEALTH ma plny pocet to ma utvrdilo ;-)


10.07.2010 7:45

Re: crashtesty - helmy

taaat
 Ľadvinka 

Peeticek - môj názor, keď chceš aby ti prilba pri náraze čím menej ublížila tak musí byť ľahká - špičky sú pod 1000g. Pády a pod. vydrží aj tá z Liedla, len je otázka či to ty vydržíš.
Asi je najdôležitejšie aby ti dobre sedela na hlavičke a aby si sa v nej cítil dobre, v opačnom prípade s ňou budeš robiť deštrukčné testy sám, a to od jedu. 8-)


10.07.2010 9:31

Re: crashtesty - helmy

Pyorailija
 Turista 

Ikona

Tiez uvazujem nad kupou helmi, povodne som chcel Schuberth C3, neskor S1 PRO, ale presne tak ako ini, aj ja som sa pozrel na sharp a mali tam zle hodnotenie. Ten clanok, co poslal dodoKe je velmi zaujimave citanie. Zatial som ho cely nedocital, ale prvych 20% je velmi zaujimavych.

Inak, ak ma niekto zaujem, tak som napisal aplikaciu, co prehliadne sharp stranku a vytiahne informacie o helmach. Tie potom ulozil vo forme tabulky ako excel sheet, pripadne html stranku. Kto ma zaujem, napiste mi SS a ten excel sheet vam poslem emailom ako prilohu. Pripadne to mozem niekde uploadnut. Nie je to uplne dokonale, niektore informacie chybaju, ale vacsina je tam. Neskor (mozno v pondelok) tu aplikaciu vylepsim, aby vytiahla este viac informacii.


10.07.2010 10:06

Re: crashtesty - helmy

Kawasti
 Kávičkár 

Ikona

Beal ja som len napisal co bolo v tom clanku. Nebezal som si kupit hned cinsku prilbu :-D ...mam airoh force 3h, som spokojny 8-)


10.07.2010 10:09

Re: crashtesty - helmy

peeticek
 Turista 

Je jasne, ze kazdy test sa da ovplynit.

dodoKE - To co si pisal o tom pretazeni - 100p suhlas.

Helma, ktora prenesie na kokos mensiu zataz je lepsia - tak ako auto.
Ideal je, ked sa auto rozmlati na total srot, okrem skeletu, kde sedi posadka
- ciel je co najviac pohltit narazovu energiu.

Tvoj clanok som necital - skusim to do konca weekendu :-), kazdopadne musim prejst sharp stranku, ci tie grafy znazornuju velkost pretazenia na jednotlivych miestach hlavy, alebo udava v mm preliacenie ci jak to mam nazvat.

Ak by to bolo tak ako pri EUROncap, tak cim viac zelenej, tym prilba lepsie chrani gebulu - teoreticky. Vieme, ze kazdy "nezavisly" test je zavisly - kazda norma je silno specificka a je jasne, ze ked je Ti dane kedy a kde je Tvoje "game over", mozes mat 40hviezdickove auto a 30airbagov - proste to bude tak. Napriek tomu stoji za to zanalyzovat secko co sa len da - ked mate este nejake crash testy na prilby, dajte do placu - dat 300€ za helmu neni pre mna sranda, a tak chcem mat to naj co trh ponuka..

dik
p.

inak - vsetky SHOEI su "made in Japan" a schubertky "Made in Germany"?

Upravené 1 krát. Naposledy upravil peeticek (10.07.2010 10:10)


10.07.2010 11:55

Re: crashtesty - helmy

no myslim ,ze ti anglani maju nezavisly test na vsetko ,su objektivny,aj na vlastne trumfy nadavaju,ukazuju nedostatky,v dnesnej dobe platime za znacku,nic viac,reklama nas vsade ohuruje,my kupujeme,ale je vela vyrobkov rovnakej ci vyssej kvality za rozdielnu cenu,aj ta z lidla vam pomoze pri pade,ako keby ste nemali nic na gebule,ostatne su len bludy,to si myslim ja,aj ked mam x-elit601,dokonca este mam vyklapacku arashi, ma 4 +,to ma potesilo a za 40liber :-D


10.07.2010 12:47

Re: crashtesty - helmy

K dôveryhodnosti testu jeden príklad z množstva:

Čo píše k materiálu prilby výrobca na svojej stránke (a aj v katalógu):

EXO-900 AIR
• CONCEPT AIRFIT: the pump system allows the rider to personalize at any time the adjustment of its helmet thanks to the cheek pads equiped with adjustable air pocket, for a comfort made to measurement. Due to its flip-up conception, the EXO-900 has side air pocket, but also for the first time neck air pocket. The benefits of this technology remain triple: good noise insulation, perfect fitting to every morphology and guarantee of a perfect fit throughout the years. Scorpion Exo models AIR: the made to measurement build to last!
Shell in thermoplastic resin: silent and aerodynamic conception for a comfort tested in air tunnel.
• Chinbar reinforced with EPS for a top front protection.
• Delivered with a painted peak, which allows, after dismantling the chinbar, to transform the EXO-900 into an Openface helmet ECE approved within 30 seconds.
• SpeedView™: the retractable sunvisor (approved UV400 and anti-fog coating EverClear ™) is protecting immediately the eyes by offering higher protection without changing Face Shield.
• Anti-fog coating EverClear ™: aerodynamic shield optically correct with technology state-of-the-art anti-fog and anti-scratch coating made in CANADA.
• KwikWick ™: Interior Lining with absorption of perspiration breathable, easily removable and washable.
• System of ventilation: 3 indexed air-intakes adjustable independently (1 at the level of the chin, 1 on the top, 1 on the back), create a depression and optimize the airflow through the helmet.
• Nose guard: improves the performances of the anti-fog coating of the shield.
• The aero-skirt reduces noise. To be noted, the EXO-900 is delivered with an extension of the aero-skirt, to maximize the lower protection of the chin part in case of extreme weather conditions.
• Chin strap buckle with micrometric setting for a perfect and reliable adjustment in the time.
• 7 available sizes from the XS to the 3XL with 2 Outer shell sizes.
• Double ECE 22-05 Approval : Open Face and Full Face : P/J

A čo sa dozvedáme z testu:

Scorpion EXO 900 Air
Make
Scorpion
Model
EXO 900 Air
Type
System
Weight
1.85kg
Sizes
XS S M L XL XXL XXXL
Price from
£229.00
Retention system
Micrometric adjustment
Construction materials
• Fibreglass

Other standards
• UN ECE REG 22.05
Manufacturer's website


Takýchto nezmyslov je v teste popísaných viac.
Niektoré z prilieb som si odvážil a tiež nesúhlasia s hmotnosťami uvedenými v teste.


11.07.2010 0:47

Re: crashtesty - helmy

yooz1
 Kávičkár 

Ja som za svoju schubertu C3 daval tiez tazko z penazenky ale stoji to zato.Ako som uz pisal LAZER vs Schubert......neda sa to porovnat. Keby som ale schubertu predtym ako som ju kupil neodskusal,vdaka kamosovi co ju mal, nedal by som tolke peniaze za nu.Ale otestoval som a kupil som a som spokojny.


12.07.2010 10:30

Re: crashtesty - helmy

peeticek
 Turista 

mate skusenosti s tymto obchodom?

www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/en_GB/?ObjectPath=...

lebo tam maju doost dobre ceny - lepsie ako u louisa

inak - tato HJC tiez neni spatna - testy perfisne, a cena fajn..
www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/en_GB/?ObjectPath=...

mate ju niekto?

dik
p.


12.07.2010 11:10

Re: crashtesty - helmy

Aj moja dopadla dobre

sharp.direct.gov.uk/testsratings/shark-s800


12.07.2010 14:07

Re: crashtesty - helmy

datadive
 Kávičkár 

Vadim kazdopadne 900Exo uz ee (mal som ju) ... kym nepadnes (ja trochu) je super (urval som z nej cely predok aj s bradou)


12.07.2010 14:42

Re: crashtesty - helmy

Pyorailija
 Turista 

Ikona

datadive: A nie je to nahodou o tom, ze prilba sa ma pri pade zdeformovat aby pohltila energiu narazu? Tak ci tak, po pade sa prilba nema pouzivat, cize je uplne jedno ci je po vzhladovej stranke cela alebo totalne rozflakana.


12.07.2010 15:11

Re: crashtesty - helmy

datadive: A ako dopadla tvoja brada?


12.07.2010 17:51

Re: crashtesty - helmy

milosZX9R
 Turista 

Ikona

peeticek - moj nazor

€300 by som rozdelil nasledovne:
€150-200 na prilbu; zbytok + mozno nejaky doplatok za den na okruhu ;-)

na hovno je prilba za €300 v premavke ak sa neviem vyhnut (ak sa este da samozrejme) prekazke do ktorej potom tou gebulou narvem

nechcem sa dotknut nikoho jazdneckych schopnosti len si myslim ze peniaze treba utracat ucelne - ak sa to da vobec o motorke povedat :-D

fc-moto je v pohode ;-)


16.07.2010 10:06

Re: crashtesty - helmy

peeticek
 Turista 

Tak som bol vcera v Louise a kupil som XR1100 - anthrazit metallic - pasuje mi k farbe moto.

Snad budem spokojny a dufam, ze ju nebudem musiet nikdy testovat.

milosZX9R - plne suhlasim, ze prevencia je 1000x lepsia ako riesenie nasledkov.
Ale je to take tvrdenie, ze Laguna, kt. ako prva dosiahla skoro plne hodnotenie v EURONCAP to potrebuje preto, lebo ma na hovno podvozok a vytre sa na kazdom rohu. BMW moc neoslnili, tak priaznivci argumentovali, ze maju best podvozky a teda nikdy burat nebudu. Neviem, to mi pride take za hlavu pritiahnute - ja som za mat: best podovozok a best vysledky crash testov.

Na druhu stranu, ked to nezvladnes a dojde k najhorsiemu, si vdacny za kazdu vec, ktora minimalizuje skody na Tvojom zdravi.

Inak ma prekvapilo, ze netestuju naraz do dolnej prednej casti - kde je brada.


dik, caute

p.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.