ISSN 1336-6491 | Online: 2144 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26693
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16076)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10617)

Hrúbka kolies - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuHrúbka kolies - Diskusné fórum - Len Tak

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
15.02.2009 19:20

Hrúbka kolies

Ronko
 Čoprák 

Ikona

Mám otázku-Aký je rozdiel,a či vôbec je,v jazdných vlastnostiach. Ked má motorka predné koleso úzke a zadné široké...


15.02.2009 19:31

Re: Hrúbka kolies

AMIS
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Ronko predná plocha je viac vodivá a kvôli odporu sa dáva menšia ale zadná je viac v zábere a kvôli lepšej styčnej ploche býva guma širšia . Al môžeš to aj vymeniť a daj nám vedieť :-D


15.02.2009 19:35

Re: Hrúbka kolies

Ronko
 Čoprák 

Ikona

Amis-pozerám novú moto a skoro každý ponúka predné koleso hrubé alebo tenké,tak ma zaujíma čo to robí v praxi.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Ronko (15.02.2009 19:37)


15.02.2009 19:36

Re: Hrúbka kolies

Aj ja mam niečo ovplivný hrúbka kolies správanie sa moto v náklone???Na inej moto ako na mojej som nejazdil tak neviem :-}
Ronko skus sa opytat Lehy-ho nech si skusi zajazdit na tvojej a potom nech porvna v čom je rozdiel :-D som zvedavý čo povie :-)))

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Hunter (15.02.2009 19:38)


15.02.2009 19:41

Re: Hrúbka kolies

Ronko
 Čoprák 

Ikona

Lehy-má zastrelí...


16.02.2009 0:48

Re: Hrúbka kolies

mrmmrm
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Samozrejme, že pomer šírky prednej a zadnej má vplyv na jazdné vlastnosti. Čím je rozdiel väčší (myslím vpredu užšia a vzadu široká), tým ochotnejšie motorka padá v zákrute do náklonu. Ale nedaj sa zviesť k nejakému experimentovaniu. Výrobca vie čo robí a nie je to len vecou pneumatík, ale aj rozvoru osí, stopy predného kolesa a nakoniec aj rozloženia hmotnosti medzi osami.

Jednoduchý príklad: SS vpredu 120 vzadu 190 rozvor do 140cm - veľká obratnosť a manévrovateľnosť
GT vpredu 130 vzadu 180 rozvor nad 150 cm - veľká stabilita v rýchlosti ale slabá manévrovateľnosť v členitých úsekoch cesty


16.02.2009 8:11

Re: Hrúbka kolies

Ronko
 Čoprák 

Ikona

ja nejdem nič menit,len ma zaujima aky to ma vyznam v praxi 8-)


16.02.2009 8:39

Re: Hrúbka kolies

teoriticky ak by sa tie kolesa vymenili, tak by to kua dobre brzdilo?


16.02.2009 22:05

Re: Hrúbka kolies

kaper
 Turista 

By si videl ako klopim na VZR 1800 R na tej 240 - ke vzadu. Jedna basen . Hovori sa ze pri sirokej zadnej gume sa tazko naklapa a prechadza zakrutami . Kto mal moznost jazdit VZR vie ze 240 - ka nie je prekazkou .( ale to len asi pri tejto moto ! )


17.02.2009 17:12

Re: Hrúbka kolies

vseobecne: cim sirsie pneu, tym musis motorku pri rovnakej rychlosti viac naklopit a samozrejme ide dole trosku neochotnejsie. hovorim samozrejme vzdy o jednej a tej istej motorke. nech nikto nepolemizuje, toto je cista fyzika...
a navyse aj moja prax: ja ked si hodim dozadu 180 namiesto 190, tak to je citelny rozdiel. (motorka ide lahsie do zakrut a menej ju treba klopit, ale zase citit tam zhorsenie trakcie)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.