Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3267 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28583
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17018)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11565)

premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiupremyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW - Diskusné fórum - Len Tak

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Predchádzajúce | 1 2 3 |

31.08.2006 14:55

premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

agressor
 Geriatrik 

Ikona

No yo - niektori si myslia, ze valce BMW vydrzia cokolvek, ini ze po prvom pade si nestastny majitel odnesie valce v igelitke.
Skutocnost je tu:

www.tipmoto.com/inzerat.php?tid=36084&fid=


31.08.2006 15:09

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

MalyMirec
 Kávičkár 

Ikona

Az mi trha srdce :-@ :'(
Dovod, preco by som si dal na to hned padaky


31.08.2006 15:25

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

Pajo
 Kávičkár 

Ikona

Šak to nie sú válce , to je len kryt ventilov. 8-)


31.08.2006 15:48

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

rapid
 Turista 

Ikona

velmi pekna farebna kombinacia.
ale inak ked nema padaky ,tak ine sa pri pade na bok caka ani neda

Upravené 1 krát. Naposledy upravil rapid (31.08.2006 15:49)


31.08.2006 16:25

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

heh valec neutrhlo, to veko povolilo ale ak nic ine neni dohukane tak kupis nove nasrofujes a jazdis, ale fakt je ten ze na motorke co ma valce do V by sa ti nic taketo stat nemohlo


31.08.2006 16:37

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

Mixo
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona

taku moto by som ani nebral...motr sa hned poskodi a ani to dobre nevyzera


31.08.2006 16:58

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

crazy666
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

mixo ty sa tomu nerozumies... :-P ...


31.08.2006 17:23

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

vmax
 Edvenčr 

Ikona

suhlasim z crazy666, kto nejazdil bavora nepochopi ... 8-)


31.08.2006 18:15

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

onoff
 Ľadvinka 

Ikona

raptor tusim tam je napisane poskedene poškozené ventilové víko,kartery převodovky tak neviem ci len ten kryt a mislim ze aj ten kryt bude sakra drahy moze to byt paradne ozenie ale ja by som to nechcel :-~


31.08.2006 18:21

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

onoff ano je vseobecbe zname ze vec ktora stoji i japoncov cca 2 litre stoji u bmw 4500 ale s tym rata kazdy kto si kupi bawora

ja som sa vozil len chvilu na kamosovej GS 1100 a podvozok v porovnani s varanom je minimalne o triedu ak nie o dve lepsi...

jedina vec co mi vadilo je ze pri jazde na neutrali a pridani plynu sa motorka citelne prejavoval boxer-efekt


31.08.2006 18:26

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

tahitan
 Bahniak 

Ikona

neviem co riesite. ziadne valce v igelitke, jednoducho poskodene viko, a co?
vie niekto z vas ako sa mu stalo? myslim, kolko mal na tachaci ked to polozil? lebo ja teda nie.
inac, videl som otacanie Gs-ka na valci (v kopci to uz neslo smerom hore, tak trebaloist dolu..) a nic mu nie je..
mozno keby tam tie trciace neforemnosti nemal, tak uz tu motorku ani nema kto predavat ;-) :-P


31.08.2006 18:45

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

onoff
 Ľadvinka 

Ikona

raptor nhadam sa je to mozne na BMW som este nesiel urcite maju nieco do seba :-)

tahitan nie len poskodene viko ale aj kartery prevodovky a to je uz co povedat no a mozno isiel 30 a hned toto a mozno isiel 150 a iba toto no ale mozno keby pri suchani narazil na nejaku veciu jamu alebo chodnik neverim ze to ten valec vydrzi ale je to jedno pravda je ze na inej moto sa ti to nestane ;-)


31.08.2006 19:19

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

faradero
 Edvenčr 

:-P

Upravené 2 krát. Naposledy upravil faradero (08.10.2006 8:42)


31.08.2006 19:58

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

nechápem, kedy im v BMW docvakne že hentie ich box motory sú dobrá Ftákovina. sú to roky produkcie a oni si už teraz nechcú priznať, že je to volovina. majú v tom veľa prachov, lebo to donekonečna vylepšovali a teraz sa im nechce prejsť na novú koncepciu. ale tu už ide aj o to, že je to tradícia a ich image. každý to už pozná a keď niekto zbadá nevkusne trčať do strán 2 valce, tak čo by to mohlo byť iné ako BMW ...
to je ako s Ducati a jej božím šramotom suchej spojky. Neprerobia to ani bohovi, lebo už by to nebol ten randál podľa ktorého ich nadšenci poznajú ich stroje ...
chvála bohu, je ale na trhu z čoho vyberať a tak tieto stroje osedlávajú majitelia, ktorý chcú byť tak trochu "iný" a za to im to takéto značky ešte dobre osolia ...

image je nanič. počúvaj svoj smäd - HONDA >:-) >:-) >:-)


31.08.2006 20:10

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

Kmotr
 Kávičkár 

Ikona

silvo, uz som mal vsetko okrem hondy. Nic od nich ma nejako neuputalo. Ale ako moj kamarat Johny99 hovori, kosacky maju dobre... :-P
Boxer sa mi paci mozno tak v nejakej Carrere (tusim, ze aj do "slavnych" Oltcitov davali 4v boxer), ale na motorku sa mi zda taky divny, vsetko mozne je v pohode, V twin, 2-4v, jednobuch, ale tomuto nemozem prist na chut. Aj ked uznavam, ze spolahlivost maju mozno vybornu...


31.08.2006 20:37

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

Toronto
 Veteránista 

Ikona

silvo: Ducati vyraba najlepsie motorky na svete!!!!Keby neboli take drahe alebo my tak malo nezarabali kazdy by jazdil Ducati.NAVZDY DUCATI.

Upravené 2 krát. Naposledy upravil Toronto (31.08.2006 20:39)


31.08.2006 20:50

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

tahitan
 Bahniak 

Ikona

silvo, tak mi to vychadza ze ozajstny konstruktery su len v Honde, ostatny len kopiruju alebo su nadseny amatery ako napriklad v BMW. Ti amatery si drzia boxery len z trucu.. ..bolo by nacase, aby si im napisal, ze nech neblbnu.. ..ozaj zaujimavo-naivny pohlad na svet. Ale vies co, asi mas pravdu, lebo ty ju mas vzdy. ;-) Ibaze by som sa mylil.
Aby si ma neobvinil z BMW-manie, tak ti poviem, ze mam okrem ineho aj Varadero ;-) (aj ked povazujem GS-ko za jednu z najkrajsich motoriek na svete :-P )
Kazdy typ, alebo druh motora ma svoje plusy a minusy, a spolahlivost motorov BMW je podla mna neprekonatelna... ..skus sa spytat majitelov varader a majitelov GS-iek (motorky v ramci je plus minus jednej kategorie) ako maju spotrebu, co a ako casto servisuju, ako im tie nevkusne valce idu.. (Honda tie valce nema nevkusne, lebo ich ma vkusne ukryte) ;-) :-)))


31.08.2006 23:59

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

Mixo
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona

lebo Crazy na tych bavoroch prejazdil polku sveta :-P


01.09.2006 0:00

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

Mixo
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona

crazy radesj bud cus buc...a oprav si stroj bo o tyzden vyrazame >:-)


01.09.2006 5:32

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

faradero
 Edvenčr 

:-P

Upravené 2 krát. Naposledy upravil faradero (08.10.2006 8:44)


01.09.2006 8:27

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

Mixo
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona

lenze nieje


01.09.2006 10:52

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

viete kedy silvo exploduje?

ked uvidi policajta-motorkara na BMW :-D

silvo honda u mna bez debaty najlepsie motory ale ich marketingova strategia je pre mna v poslednych rokoch zahadou, vyrabaju uplne kraviny namiesto toho aby spravili jedno ozastne velke enduro, aby ozivili afriku ktora ma u cestntych endurakov priam kult osobnosti, alebo aby z varadera turistu spravili varadero-enduro

k tvojim narazkam na BMW, precu su tie boxery ftakovina? podla mna je to motorka z obrovskou charizmou navyse vdaka kardanu o nieco "bezudrzbovejsia" ako ostatne co maju retaz

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (01.09.2006 10:52)


01.09.2006 11:54

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

misobiker
 Edvenčr 

Ikona

je to o ničom, nech si to jazdí ako chce, bárs aj samo a 2m nad zemou ale aj tak
vôbec netúžim sa na tom ani previezť a už vôbec nie si to kupovať...dôvod? BMW vyzerá jednoducho hrozne :-P , možno najväčšou devízou je praktickosť, ale tieto do boku trčiace valce mi praktické nepripadajú :-P Véčko by tam sedelo ako uliate, ale ak už tak by som skôr siahol po nejakom štvorvalci BMW, tie sú pekne nadupané 8-) boxer je prežitok


01.09.2006 11:58

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

misobiker, mas ty pravdu preveliku

boxer je prexitok ergo, prezije ta :-)))


01.09.2006 12:14

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

misobiker
 Edvenčr 

Ikona

Nekupujem si motorku ktora ma prežije ale ktorá sa mi páči :-P


01.09.2006 12:18

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

nuz veru ked ta neprezije moze sa ti stale pacit v garazi nepojazdna :-P


01.09.2006 12:20

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

misobiker
 Edvenčr 

Ikona

-nepojazdné sa mi nepáčia :-P ;-)


apropo, dlho som tu nebol, kde maš vlastne motorku raptor?


01.09.2006 12:22

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

nemam dal som sa na sachy 8-)


01.09.2006 12:32

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

misobiker
 Edvenčr 

Ikona

v tom prípade ťahám pešiakom na D4, si na rade Karpov 8-)


01.09.2006 14:22

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

Mixo
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona

nazov temy o valcoch a vy tu tocite o sachu... :-D


01.09.2006 15:03

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

misobiker
 Edvenčr 

Ikona

Môžeme aj o squashi >:-)


01.09.2006 15:23

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

Mixo
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona

ozaj co to vlastne je ten SQUASH :-O


01.09.2006 15:25

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

hrac
 Edvenčr 

Ikona

silvo: citujem ta- "každý to už pozná a keď niekto zbadá nevkusne trčať do strán 2 valce, tak čo by to mohlo byť iné ako BMW ... " ja neviem,že by Ural??? ;-) www.dnepr.cz/images/ural/vlk/vlk750_02.jpg



Ked mám hovorit za seba,podla mna je Gs-ko krásna motorka :-)


01.09.2006 15:42

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

hrac ural je rusmi ukradnute bmw


01.09.2006 15:49

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

hrac
 Edvenčr 

Ikona

Raptor:Ural je Ural BMW je BMW to ako keby si povedal že Jawa 125 Dakar je čínska motorka len preto lebo je tam čína "motor"


01.09.2006 15:53

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

hrac tak skusim este raz... ural je rusmi ukradnute bmw (2sv. vojna)


01.09.2006 15:57

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

hrac
 Edvenčr 

Ikona

raptor: tak ešte zaz a lepšie pre teba.Ja som tým chcel povedat že ked pojde niečo po ceate s boxer motorom tak to nemusí byt len BMW ale aj Ural aj ked je to kópia BMW už je to proste Ural čiže nie BMW.....už vieš čo som chcel povedat?


01.09.2006 16:06

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

ano viem :-))) uz to chapem :-D , to znamena ze ked das do cinana motor honda tak to bude furt len cinan napriek tomu ze ma motor honda, aj ked to mozno nie je najlepsi priklad heh

pozri sa sem ;-) ak sa ti chce

co myslis kolko % z motorkarov ked uvidi boxer na motorke napadne ural a kolko % bmw 8-)


01.09.2006 16:18

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

Mixo
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona

tak co je ten squash?


01.09.2006 17:43

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

PeterBQ
 Skútrista 

pre Agresor - nechapem ako mozes vytiahnut jeden inzerat z buracky o ktorej nic nevieme a na jeho zaklade ... Ja mam GS-ko vyvalane zo vsetkych stran a ver mi ze tie valce tam stale drzia. Na tvojej moto by si uz zhanal zvaraca plastov a dekel na spojku, alebo zapalov. Neber to osobne, mam na mysli akykolvek supersport.

pre Raptor - prosim ta, ty jazdis na neutrali a este si aj pridavas plyn :-D - inak s teb. suhlasim

pre Silvo - je to iba tvoj subjektivny nazor a s realitou nema nic spolocne.


01.09.2006 18:13

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

tref
 Turista 

Ikona

Ked BMW prestane vyrabat boxer a prestane pouzivat xxxlevery a zmenia aj svoj nenahraditenly vzhlad (uz par modelov tym pokazili) za vzhlad klasickych japoncov, zanikne aj skutocna firma BMW a mozu sa rovno premenovat na Baworosi Motoriki Werkesi, aby destrukcia bola dokonala!!!! :-(((((( Dufam ze BMW ostane navzdy skutocne BMW aby sa mohli aj nadalej viest tieto burlive nezmyselne diskusie o ich kvalite, zivotnosti, padoch a ja neviem o com... Mat tak tolko prachov na moto, hned mi jeden klacek parkuje v garazi. 8-)


01.09.2006 18:47

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

BranoOHC
 Turista 

Ikona

K cene ND: Isty cas som pracoval vo firme, ktora predavala a servisovala samochody od BMW a dovolim si tvrdit, ze ceny ND ma urcite nizsie ako pre niektorych naj, naj, naj..... tu spominana znacka. Taktiez maju perfektne prepracovany sposob predaja ND. Budete sa cudovat, ale v el. katalogu ND (pravidelne aktualizovany) tam figurovali motky zo 60 a 70rokov, na ktore si si mohol v pohode objednat co chces a do tyzdna ti to doslo. To nehovorim o autach, kde bola moznost objednat obmedzeny sortiment aj na veterany s 50rokov. K cenam namatkovo co si spominam, napr. rozvodova retaz na boxery dvojventilaky R80 a pod stala okolo 800,-Sk samozrejme originalna BMW. Ceny beznych orig. ND na auta BMW jednoznacne lacnejsie ako napriklad orig. ND na Octaviu.
Co sa tyka kvality, zazili sme tam vselico, (hlavne auta) ale konstrukcne su moto BMW jednoznacne poctivo riesene s ohladom na trvacnost (nemyslim jednovalce). Viem ze po Liptove behali nejake dvojventilove boxery s prebehom bliziacom sa k 200 000km bez GO. Ktory japonec ma sancu v normalnom stave sa dozit takehoto "veku"? Napriek tomu nie som fanatickym privrzencom znacky BMW a niektore modely maju podla mojho nazoru rozporuplny dizajn.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil BranoOHC (01.09.2006 18:50)


01.09.2006 18:54

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

peterXX skusal som to preto lebo som sa docital ze vtedy sa boxer-efekt najviac prejavuje, co je aj pravda, pri zaradenom kvalte som to az tak nevnimal, okrem toho vraj 1150 motory boli na tom lepsie a 1200 este lepsie... ale to uz nemam vyskusane, kazdopadne z podvozku som bol "dojaty" v najlepsom slova zmysle :-}


01.09.2006 19:24

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

agressor
 Geriatrik 

Ikona

peterXX - preto mam na motorke padaky... Nebudem riskovat rozbite plasty, chladice a na bavore by som neriskoval ani rozbite dekle hlav valcov.


01.09.2006 19:56

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

hrac
 Edvenčr 

Ikona

raptor: ty všetko rozoberáš až ku korenu a potom ti je tažko niečo vysvetlit ked ty si aj tak budeš stále vraviet svoje............a vobec neviem prečo sa s tebou o tom bavím ved to bolo aj tak povodne poslané pre silvo :-P


01.09.2006 22:17

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

hrac : keby som z raptorom nesúhlasil, tak by som na tvoj príspevok reagoval. ale rapror to napísal za mňa. takže do tretice : ural je rusmi ukradnute bmw (2sv. vojna)

a čo sa týka estetiky a roztočenej klukovky do strany, tak tu mňa nikto nepresvedčí, že je to bomba vec ...
a hlavne tie trčiace valce s opálenými a fialovými kolenami, no to je jednoducho priam umelecké dielo ...
raz im to ale docvakne a prestanú s tými boxmotormi, alebo nedocvakne a nepohnú sa z bodu A ...


01.09.2006 22:28

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

silvo ako fanusik hondy s celej sily dufam ze im to nedocvakne, je to vyslovene vec vkusu a nazoru nie?

nemusia byt vsetky motorky na jedno kopyto co myslis? pozri sa na ducati a ich zvonive spojky.. a ako si to teraz mastia v motoGP... a podla info co mam sa do motoGP chysta vstupit aj bmw.. ale to asi nebude boxer, uvidime ci ostanu pri kardane

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (01.09.2006 22:30)


01.09.2006 23:52

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

BranoOHC
 Turista 

Ikona

Pre Silva: áno, predchodcovia Uralu ako napr. K750, MV 750 a pod. boli z 90% kopie BMW R71. Ale dnesny Ural s motorom OHV (R71 rozvod SV)s povodnym BMW nema okrem koncepcie vela spolocne. Pre zaujimavost aj slavny Harley Davidson vyrabal (v mensich seriach nez 750 WLA) pocas vojny kopiu tohto BMW. V tom obdobi a hlavne medzi vojnami viacero europskych a americkych znaciek vyrabalo ploche motory s protilahlymi valcami, ono ta konstrukcia na pocudovanie ma aj svoje vyhody. Ked sme pri tom kopirovani, aj Japonci v patdesiatych a sestdesiatych rokoch sa nestitili nicoho a veselo kopirovali a kradli dusevne vlastnictvo - vid. spor medzi Jawou a Hondou ohladne automatickej spojky, SUZUKI podplatila jazdca a konstruktera firmy MZ (Ernst Degner) a ten usiel aj s vysledkami dlhorocneho vyskumu v MZ a SUZUKI mala pre sezonu 1963 v triede 125ccm kopiu MZ vo farbach SUZUKI. Urcite stopy kopirovania su aj v sucastnosti viditelne u japonskych znaciek.
Ja som len rad, ze sa vyrabaju aj motky ako DUCATI, BMW, MOTO GUZZI a pod., lebo motorka je pre vacsinu v dnesnej dobe srdcovka, a nie nutnost a kazdemu sa paci cosi ine a krasno tohto sveta spociva v pestrosti.


02.09.2006 0:30

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

dodoKE
Darca Krvi  Turista 

Ikona

ked su padaky na varane a ochrania ho, tak mozu ochranovat aj GS-o ze agre ? ;-)

vyhoda je ze ked gs padne na bok, lahsie ho dvihnes (napr Mc Gregor a Boorman ich slusne oplieskali na ceste z Londyna do NY)
nevyhoda ze ked zapadnes na blatistom poli, asi GS budes tahat bokom velkou namahou , nakolko sa valec zabori do zeme (tusim awia to takto popisal)

anglani tvrdia ze im valce ohrievaju nohy ??? k tomu sa vyjadrit neviem. ale 1200 gs ma pod 200 kg a cca 100 konikov pri velmi slusnej spotrebe .....co je na tom boxeri zleeeeee ????

takze z mojho pohladu : das padaky a nic sa neodtrhne, motorku to akurat ochrani, nema zmysel o tom polemizovat, je to odskusane na mnohych transkontinentalnych cestach...

PS : gs ma svoju dusu ako aj hrkajuce ducati a dalsie nejaponske moto
moja honda je tak kultivovana ze ma to uz zacina srat :-P

Upravené 2 krát. Naposledy upravil dodoKE (02.09.2006 0:36)


02.09.2006 1:12

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

agressor
 Geriatrik 

Ikona

dodoKE-absolutne s Tebou suhlasim. Padaky treba na vsetko. ...ale ja uz som zdvihol z blata aj natankovanehot Varana-tak uz viem jak na to. ;o)


02.09.2006 1:30

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

ked zdvihnes z blata aj natankovaneho jokera potom o tom napis :-)))


02.09.2006 6:56

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

Bambulo1
 Kávičkár 

... aj tak si raz s manzelkou kupime RT-cko


02.09.2006 9:46

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

duggo
 Kávičkár 

Ikona

BMW ma lacnejsie diely ako VW ...tot moja skusenost .

ale GSsko by som bral hned ! A keby som ho uz mal, prestal by som sa s vami tu bavit ! :-P
len teraz neviem ci 1150 alebo 1200 . to budem riesit inokedy .

takze kto sa ma chce zbavit tak vi ako nato :-)))


02.09.2006 10:26

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

sorentto
 Edvenčr 

Ikona

vedel by som sa preniest nad tym, ze mi valce trcia spod motorky, vedel by som si predstavit aj tu prednu vidlicu, prekusol by som, ze nemusim mazat retaz, potesila by ma fakt skvela spotreba, aj to ze z varana mam nohy celou plochou podrazky na zemi, kym z GS som sa dotykal tak spickami :-))) ale to hrozne vibrujuce plexi s xyz nezmyselnymi hranami + dalsie trapne kusky plexiskla bokom, aby voda neplieskala na ramena a ruky tak to nikdy nepochopim... takymto detailom zmrsili celu motorku


02.09.2006 10:31

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

sorentoo das plexo s xyz nezmyselnymi hranamy + dalsie trapne kusky plexiskla bokom a motorka je odmrsena.... tebe sa to nepaci ale dalsim xyz nezmyselnym ludom ano a preto je to vyslovene vec vkusu, napr. mne sa zdaju nezmyselne nahace este viac ako CCC :-}


02.09.2006 12:36

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

hrac
 Edvenčr 

Ikona

Mno raptor a silvo: BranoOHC vám to tu ukázal tak teraz budte múdri :-P


02.09.2006 13:00

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

marektm
 Edvenčr 

Ikona

je pravda, že plexo na 1150 adv nechráni ako nejaké vyššie MRA, prevodovka je hlučná-kvalty idú ťažšie ako na Japan moto, rôzne zvuky pri štartovaní (štartér jak na matize), usporiadanie ovládačov-mierne povedané svojské. na toto všetko si velmi rýchlo zvykneš. Výborný nastavitelný podvozok, spolu s prednou vidlou s ramenom, super brzdy s ABS umožnujú s touto ťažkou motorkou rýchlu jazdu po rozbitých cestách aj dialnici.manévre na mieste vzhladom na 250kg a vysokému širokému sedlu sú náročnejšie, ale ked to jede, tak to je už iné kafe.Motor na 6 ide od 60 do 200kmh, vibrácie minimálne, ked moto naložíš kuframa na chovanie moto to nemá žiaden vplyv, žiadne kmitanie riadenia, žiadny ponor pri brzdení. A k dozajnu ? Krásne oblé tvary, žiadne hrany a hrkotajúce plasty.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil marektm (02.09.2006 13:01)


02.09.2006 15:06

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

hrac co nam ukazal?


02.09.2006 16:35

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

hrac
 Edvenčr 

Ikona

raptor: že to nieje celkom tak ako sa mi to snažíte nahvorit a že sú tu aj chytrejší než vy dvaja

napríklad :-P


raptor: si myslíš že ty si nejaký hráč????

Upravené 1 krát. Naposledy upravil hrac (02.09.2006 16:37)


02.09.2006 16:47

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

ne hrac si ty, ja som raptor! rozumis mi co ja chapem? tukan?! :-P


02.09.2006 16:58

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

hrac
 Edvenčr 

Ikona

raptor: povedz mi jak si vysoký,či stačí igelitka alebo mám zobrat komplet vrece 8-)


02.09.2006 17:17

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

195cm, komplet vrece poprosim... a dufam ze pojdem dole a date ma zjest nutriam ty lobogo :-)))


02.09.2006 21:29

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

Hrač : máš pravdu BranoOHC nám to ukázal a veľmi múdro napísal. Hlavne v poslednej vete je nádherne zhrnuté. Ono to plati vlastne vo všetkom. Keby napr. neexistovali škaredé ženy, nevedeli by sme ako majú vyzerať tie pekné. Alebo vďaka porazeným máme víťazov. Takže je dobre, že sú na trhu aj také motorky ako DUCATI, BMW, MOTO GUZZI a pod. ...
Práve vďaka týmto kladivám si môžeme vychutnávať estetické cítenie desingerov iných značiek.


02.09.2006 22:10

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

Sadko
 Kávičkár 

Ikona

Nechcem tu polemizovat o bmw,ale ta na fotke mala odrete obidve strany.Asi tomu neodretemu bolo luto,tak sa odrel sam. :-D :-D :-D


03.09.2006 0:10

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

silvo

kladivo ako ducati dava v motoGP pekne zabrat hondam yamaham atd.. a obcas ich aj riadne vybucha ;-)

kladivo ako bmw GS preslo s dvoma amatermi (herec a jeho kamarat) cestu okolo sveta, brezovar na starsej 1100 GS jazdil mnohe krajiny a mnoho km, mnoho vaznych cestovatelov cestuje prave na bmw GS... neviem na zaklade coho prirovnavas tieto dve znacky ku kladivam..

tiez by som mohol povedat ze ten tvoj japonec je nieco fakt otrasne a nezmyselne, stvorene pre pozerov pre ktorych je velkost kubatury na kt. prave jazdia priamoumerna velkosti ich libida... ale naco.. je to kazdeho osobna vec..


03.09.2006 11:30

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

raptor : motoGP je hlavne o jazdcoch ... a čo sa týka toho môjho japonca, tak si napísal že by si to mohol povedať, ale nie že to hovoríš :o) ... , lebo dobre vieš, že je to kultový stroj, ktorému je okrem jeho váhy (ale len pokiaľ sa nepohneš z miesta), len ťažko niečo vytknúť. pre mňa je desing, jazdné vlastnosti a kvalita dosť dôležitým kritériom pri výbere motorky. a to že to má motorisko taký aký má, bola tak isto pre mňa výzva, pretože ja si rád ride vychutnávam pri choppráckom tempe a keď mňa chytí šajba, umožní ti v rámci svojich možností si aj trochu zašportovať. a tak isto, keď si chceš vychutnať stereo mohutného 2 valca, nemusíš vrtať diery do výfuku. postačí ti sériový, ktorý je nadimenzovaný presne na motor.


03.09.2006 11:45

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

silvo myslis si ze keby rossi jazdil na kawasaki ze by vyhraval? capirossi (ducati je 5 v priebeznom hodnoteni)

pre mna je kultovy stroj bmw gs a ktm 950 adventure a vobec nie tvoja VTX ale nebudem preto vsetky ostatne motorky oznacovat ako kladiva

a to je vlastne to co ti chcem povedat, kazdy ma iny svoj "stroj snov" mne traktory nic nehovoria tak nechapem naco mi vnucujes tvoj nazor a vazne sa smejem nad vetou "umožní ti v rámci svojich možností si aj trochu zašportovať" ... to ti v podstate umozni kazda jedna motorka v ramci svojich moznosti vid pinčel cup :-)))

ale skus to o tom sportovani povedat cloveku co jazdi napr cbr600rr alebo ineho supersporta a vysmeje sa ti a posle ta na dve doby do riti :-)))


03.09.2006 11:49

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

dodoKE
Darca Krvi  Turista 

Ikona

silvo : desing, jazdné vlastnosti a kvalita

dizajn je vec vkusu , RT, male a velke GS su pre mna nadherne stroje, inym sa nemusia pacit, ostatne bmw co sa dizajnu tyka nemusim....vec vkusu

jazdne vlastnosti a kvalita ??? co z toho bmw nema??? kvalita a spolahlivost je dokazana jazdcami ktory s bmw pojazdili svet
jazdil si na BMW ? vies to posudit ???

Upravené 1 krát. Naposledy upravil dodoKE (03.09.2006 11:50)


03.09.2006 16:08

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

chlapci asi to bude tak. niekomu sa páčia vdolky a niekomu zasa holky. hlavne, že sme každý spokojný s tým, čo máme. a to je podstatné :-)))


03.09.2006 22:14

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

Carlos
 Edvenčr 

Ikona

Silvo: To si ale musíš dávať pozor na to, čo tu trieskaš... Už som to tu jednému musel vysvetlovať, čo zrovnával BMW s čínskymi motorkami.

Agre: Hodíme sem aj foto nejakej dobre rozdrbanej Hondy? ;-)


03.09.2006 23:09

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

duggo
 Kávičkár 

Ikona

ake jazdne vlastnsti moze mat 1800vkovy choper ? ziadne :-P


03.09.2006 23:22

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

Carlos: Pozor na reči !!! :-(((((( :-(((((( :-((((((


04.09.2006 0:19

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

rowl
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

silvo: povedat o VTX, ze je to kultovy stroj sa mi zda trochu prehnane...


04.09.2006 2:03

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

copy
 Skútrista 

ten rockster je strasne skaredy aj ked je nehavarovany.. sused tu v baraku ho ma. A ten co vymyslal farebnu kombinaciu tak sa asi inspiroval niekde v sklade: cierno zlte pasy. Presne tak sa oznacuju hrany schodov alebo hrany vyklenkov v sklede, aby do nich nevrazil vysokozdvizny vozik :-)


04.09.2006 6:52

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

antracid
 Edvenčr 

Ikona

ked uz ste presli na dizajn tak nehorazne skareda motorka je BMW R 1200 C Independence,ale napr. take bmw r1200 gs je pekna motorka az na to predne svetlo


04.09.2006 7:35

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

copy videl si rejdiovho bawora? ten je cierno zlty original a moc mu to pasuje, tato debata zacina naberat ozaj spravny smer, podme osierat bmw a ked sa neda tak aspon jeho farby


04.09.2006 9:24

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

chlapci, kto nezažil, nepochopí >:-) . duggo a to platí aj pre teba ! :-P
carlos : akokoľvek môže byť technicky BMW vymakaná, nikto na svete mňa nepresvedčí, že box motor na akejkoľvek motorke je v princípe chujovina ... kto jej naložil v zákrute, dobre vie o čom je tu reč ... (mal som možnosť si to sám vyskúšať a nebol som z toho vôbec unesený ...) prečo by sa potom vyrábali radové 4-valce a V-čka v smere jazdy, keby bol box motor takým prevratom v konštrukcii motocyklových motorov ??? na aute je to možno jedno akým smerom sa točí klukovka, ale na motorke ???

páni, nohy na zem ...


04.09.2006 9:39

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

copy
 Skútrista 

raptor: ja bmw-cka poznam. Aj v profile mam fotku na bavore. A ti vravim, ze toho Rockstera vo farbe "vystrazna skladova" mam na ociach priebezne (sused nema garaz) a ked vidim to predne skulave svetlo.. ja volam tu jeho motorku Nautilus.


04.09.2006 9:44

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

tahitan
 Bahniak 

Ikona

jasne silvo.. ..a stada spokojnych majitelov bavorakov su obycajny vypatlanci amatersky, vcitane tych, ktory presli na bavoraky z japoncov,su schopny porovnavat (na rozdiel od teba) a maju najazdene tisice a tisice kilometrov vsak?
ak bavoraka nechces, tak je to tvoja vec, tak ako ja nechcem VTX-ku (a nepisem tu, ze Hondaci su zadubenci) ale prosim ta, nestrapnuj sa este viac svojimi naozaj prizemnymi komentarmi.. ..nohy na zem, a pevne ;-)


04.09.2006 9:51

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

agressor
 Geriatrik 

Ikona

Myslim, ze ked sa ktokolvek pozrie na najnovsie modely BMW, zisti, ze uz aj v Nemecku pochopili, ze na sportovu motorku je vhodnejsi radovy (paralelny) motor a na cestovne motorky je ich boxer vyborny.

Carlos - precitaj si moj predposledny prispevok (tento vynimajuc).


04.09.2006 11:29

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

misobiker
 Edvenčr 

Ikona

Štvorvalec BMW by som si už dal povedať... :-)


04.09.2006 12:41

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

Po revolúcii som si kúpil prvého japonca a tvrdil som, že nesadnem na crossu a enduro a nechcem nikdy takú škaredú motorku ako je BMW. Dnes mám 48 rokov jazdím na KTM, predal som posledného japonca a jazdím na GS. Kúpil som ročnú padnutú a opravenú dovoz z ameriky a predstavte si , že aj keď to bol dovoz z vonku v rámci záruky mi ju opravili bezplatne v Bawarii v Blave. Myslím si , že kto sa na nej nevozil nech radšej o nej nepíše. Ja som ju kupoval na dlhé a krátke cesty ale zvládne aj terén, obratná v zátačkách , guma fakt ide na doraz a nerovnosti, diery v zákrutách sú jej špecialita. To hovädo, ak dáš nohy na stupačky a pohneš sa, nemá váhu. Zátačky vo dvoch žiadny problém. Normálna jazda spotreba 4,4 l/100km. Výmena oleja po 15000km, prevodovka 40000km. Dokúpil som veľké plexi a pri 210km/h si vyžderený. Neveril som čo všetko o nej v časopisoch písali ale potvrdilo sa mi to. Je to veľmi všestranná motorka, dobrý posed,veľký akčný rádius. Páčiť sa nemusí každému, je to osobný názor ale treba ju zrovnávať v rámci svojej kategórie a nie so superšportom. Určite ako každá aj ona bude prekonaná. Ešte poznámku k tomu škaredému motoru a válcom. Máte tam dvojku a bez spojky idete pomalšie ako krokom, motor si iba pradie a krásne reaguje na plyn, nešklbe, krásny kruťák urobí svoje. Toto robí asi BMW BMW. Dekle na hlavu valcov sú údajne lacné.
Určite nebudem mať túto motorku päť rokov ale ako ma niekedy prekvapila CBR 600, Duke, SV 1000 alebo KTM 525, tak teraz ma prekvapila GS 1200.
Sú to iba moje poznatky ktoré môžete využiť.


04.09.2006 13:43

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

strive
 Turista 

Ikona

Ten dekel na hlavu valcov stojí cca 3000,-Sk takže neviem čo sa tu riešia vysoké ceny ND na BMW myslím si že taký dekel na motor na japonské motorky isto nestojí menej a keby mal na tej havarovanej moto majitel padáky nestalo by sa mu ami toto. Keby niekto padol s varanom bez padákov isto by ho to na polámaných plastoch nestálo menej.
A TÝ KTORÝ TU PINDAJÚ ŽE BMW NIE JE DOBRÁ MOTORKA SO SKVELÝM MOTOROM SA NA NEJ NEVIEZLI ALEBO NA NU NEMAJÚ A TAK ICH TO SERIE A PINDAJÚ ALE V KÚTIKU DUŠE BY TAKÝ STROJ MALI RADI DOMA. :-P
A honda má dobré akurát kosačky 8-)


04.09.2006 14:00

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

Jura
 Motarďák 

Ikona

strive - máš pravdu - honda robí akurát kosačky - táááák nááádherne sa stou mojou kosia zákruty :-D až to pekné není 8-)
BMW - by som si nechal povedať zopár typov sa mi páči... /len nejsú bobáčky na bavoráčky/ 8-)


04.09.2006 16:17

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

Carlos
 Edvenčr 

Ikona

Silvo: Ty kokso, mám taký dojem, že Tvoj duševný obzor siaha iba ku horizontu daľšej zákruty. To ako môžeš vypustiť takýto blud, že boxer motor je v princípe chujovina? Vieš ty človeče, že motorky ľudia používajú aj inak, ako len na to aby im "nakladali do zákruty"? Bol si niekedy na nejakom štvorvalci v Mongolsku, kde sa kvalita benzínu, vozoviek, servisov a opravovien pohybuje pod bodom mrazu? Počul si niekedy niekoho kto by okolo Aralského jazera prešiel na radovom štvorvalci do Vladivostoku? Ja čo poznám cestovateľov, tak vačšina z nich jazdí BMW. A ked sa mrkneš na Nordkapp alebo strednú Saharu, povačšine nájdeš iba bavorácke GS-á...sem tam Africu, V-stroma, alebo Varadero. A prečo myslíš? BMW za tie roky (od vojny) spravilo z boxera takmer najspoľahlivejší a najodolnejší motor na svete. To je jeho najväčšia výhoda...SPOLAHLIVOSŤ a ODOLNOSŤ
PS: Skúšal si niekedy naštartovať tú Tvoju VTX-u a jazdiť s ňou pri - 20-tich stupňoch? A urobiť na nej 200 tisíc km? To dokázali BMW boxery v hitlerovských sajdkách za druhej svetovej vojny... Prečo myslíš, že sa rusi nesnažili napodobniť vtedy Harley s jeho V-twinom ale odkopčili BMW?
Alebo počkaj, prečo vlastne neodkpčili HONDU??? Jaaj zabudol som...vtedy sa Japonci ešte živili v prevažnej miere rybolovom... >:-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Carlos (04.09.2006 16:35)


04.09.2006 16:33

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

misobiker
 Edvenčr 

Ikona

Len ho tuším odkopčili zle lebo Dnepre nejako nevynikali spolahlivosťou...


04.09.2006 16:37

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

Carlos
 Edvenčr 

Ikona

Misobiker: Ty si mal Dnepra? To odkiaľ vieš? :-O


04.09.2006 17:24

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

misobiker
 Edvenčr 

Ikona

To som niekde dávno čítal, majitelia písali že šli na nejaký zraz Dneprov ale brali si
zo sebou aj mechanikov :-D
No čoooo sa vzrušuješ, tak to nebola vydarená kópia a hotovo, bmw je bmw

Upravené 1 krát. Naposledy upravil misobiker (04.09.2006 17:25)


04.09.2006 17:33

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

MATCHLESS
 Turista 

Ikona

www.prvnikozi.cz/archiv_aktualit.htm , na Uraloch /tiež motocykle/ z Uralu do Čiech /spoíahlivé , len človek musí trocha cítiť s motorom a rozumieť sa im // každá žena, každý motocykel je vhodný na isté účely , univerzálne asi neexistujú !

Upravené 2 krát. Naposledy upravil MATCHLESS (04.09.2006 17:46)


04.09.2006 18:55

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

BranoOHC
 Turista 

Ikona

Nie som privrzenec BMW, ako som uz spominal v predoslom clanku, ale neda mi nereagovat.
Podla mna ten vzduchom chladeny boxer na velku turistiku nie je ch....vina. Dovolte mi par zamysleni aka by mala byt motorka na cesty do destinacii mimo dohladu znackovych servisov a pod.
1. Vodnik alebo vzduchac - vodnik moze na rozdiel od vzduchu mat problem s chladiacim systemom, vodne cerpadlo, termostat, zranitelne gumove hadice, chladic apod. Taktiez je daleko citlivejsi na prehriatie (vodnik ). Ked prehrejes vodnik s dost velkou pravdepodobnostou ti odide tesnenie pod hlavou, voda sa ti moze dostat do spal. priestoru a si skoncil. Ked prehrejes vzduch, toto ti nehrozi a aj s podfukujucim tesnenim opatrne mozes prejst aj relativne velku vzdialenost. Co sa tyka starosti o prehrievanie trebars na pusti, nikdy som v pusti sice nejazdil, ale myslim si ze by som bral asi vzduchac, vzduchu, aj ked tepleho je aj na pusti dost, ale voda ziadna . Pochopitelne pri vzduchaci je zivotne dolezite sledovat teplotu oleja, takisto ako pri vodniku vodu. Samozrejme aj vzduchac nie je odkazany len na rebra valcov a hlavy a ma aj chladic oleja, ktory je ale odolnejsi ako vodny, lebo je mensi (staci mensia plocha, lebo teplota oleja (90 az 160st ) je vyssia ako teplota vody (do 100st) a tym je aj tepelny spad medzi chladicom a vzduchom podstatne vyssi), je stavany na vyssi tlak. Taktiez vyradit s cinnosti sa da v pripade poskodenia relativne lahko a vzduchac si po prisposobeni jazdneho rezimu (castejsie prestavky, opatrnejsia jazda) vystaci aj s chladenim salanim cez rebra. Takze rezume - vzduchac je bezpecnejsia alternativa
2 Kolko valcov? - pri velkej mototuristike su motky vacsinou pretazene batozinou, nevyhnutnymi nahrad. dielcami a tak treba silny motor s velkym krutiacim momentom - takze velky objem, najlepsie okolo 800 az 1000 ccm. Postavit jednoval s tymto objemom sa sice da, ale ak by sme z neho aj chceli nejaky vykon, tak ten motor by bol na hrane technologickych moznosti. Takze valce aspon dva.
3 Rozmiestnenie valcov - postavit dva valce vedla seba sa da, ale z hladiska produkcie vibracii je to horsie ako jednovalec (nehovorim o razoch od tahovej sily motora, tam je jednovalec dvakrat horsi). Horsie preto, lebo pri 4T paralelnom2val. ojnicne capy su po 360st a nie po 180st ako pri 2T, robi sa to kvoli priebehu hnacej sily (4T ma pracovnu kazdu druhu tocku, 2T kazdu). Vysledkom je to, ze piesty behaju naraz a mame nevyvazene zotrvacne hmoty a teda aj sily 1 aj 2 razu. Musime ich vyvazovat opacne sa tociacim vyvazovacim hriadelom s vyvazkom zodpovedajucom hmotnosti posuvnych hmot motora. Kvoli kompaktnosti motora rozostup valcov nesmie byt prilis velky - medzi valcami malo miesta - male rebrovanie - ta strana valca bude mat vyssiu teplotu - deformacia valca (z tohto hladiska vodnik nema problem). Dalsia moznost V Twin, do uvahy pripada iba riesenie ako Ducati t.j. 90st uhol, prvy valec skoro vodorovny, nebrani naporu vzduchu druhemu valcu, valce su relativne dalej od seba, takze prvy neohrieva az tak druhy valec a tak... S vyvazenim je to lepsie, cim vacsi uhol medzi valcami tym lepsie a nakoniec sa dostavame k zatracovanemu uhlu 180st teda boxer. Dalsia moznost V twin je otocit motor v rame o 90st a mame V-cko MotoGuzzi. tento motor ma predpoklady k dobre chladeniu, ale ked sme sa uz dostali sem, tak preco nie rovno boxer. Este pre uplnost vzduchom chladene V ala HD z hladiska chladenia ma plno problemov z druhym valcom, pri vyssom mernom vykone az neprekonatelne. Boxer ma prirodzene vyvazene posuvne sily prveho radu, sily druheho radu vo vacsine nerobia az take problemy ako prveho radu a vyvazuju sa dvoma hriadelmi tociacimi sa dvojnasobnymi otackami nez motor . Chladenie valcov boxera absolutne najlepsie s pouzivanych konstrukcii, nizke tazisko motora a teda aj motky, ked niekto rozoberal takyto motor, tak musel skonstatovat, ze tieto motory (tyka sa to hlavne OHV rozvodu) su absolutne jednoduche a teda aj mensia sanca problemov. Samozrejme boxer ma aj nevyhody, sirsia stavba, nestastne zotrvacne momenty od rotacnych casti ( tie sa daju obmedzit konstrukciou ako bol prototyp JAWA 420 a 500 OHC zo zacitku 80 rokov - bol to boxer, ktory mal spojku aj prevodovku pod klukou a teda otacala sa naopak a tym sa cast momentov sposobujucich vykyvovanie motora navzajom rusila), dalej pri rozvode OHC oproti OHV je to trosku komplikovanejsie s vyriesenim ulozenia vacky, aby nam extremne nerozsirovala motor. (boxery od BMW sucasnej generacie maju kombinaciu OHV a OHC, vacka je sice v hlave na boku, ale nie nad hlavou - usetrili dost na sirke)
Takze, nezatracujme ine konstrukcie, hlavne ktore nemam v garazi. Keby sme to zobrali ciste racionalne, tak aj motorky (az na motky s malymi objemami a skutrami kvoli manevrovatelnosti v prepchatych uliciach) su vlastne chu........vina, kedze nadobudacie a prevadzkove naklady su uplne rovnake, ak nie vyssie ako pri plechovke a v plechovke nefuka, ............ . Dalsi tiez racionalny pohlad hovori o tom, ze niektore kategorie a objemy motocyklov su cisty exhibicionizmus a tiez nemaju ziadne racionalne opodstatnenie. Takže ži a nechaj žiť!


04.09.2006 19:17

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

BranoOHC
 Turista 

Ikona

To Misobiker: co sa tyka Dneprov, ano produkcia vyrabana v Kyjeve, po rozpade Sovietskeho zväzu mala obrovske problemi s kvalitou sposobene hlavne nedodrzanim vyrobnych tolerancii. Viem o com hovorim akurat jeden motor z Dnepra riesim. Starsie Dnepre tymito problemami asi netrpeli, kedze pri junovej navsteve na Ukrajine sme tam nejake videli aj behat, dokonca s jednym majitelom sme sa aj zhovarali a podla jeho slov s tym nemal ziadne problemy a pouziva to extremnym sposobom = jazdí s tým na černice po okolitych solidnych kopcoch - tým sa živí. Ine kafe je ale URAL, ta firma doteraz produkuje, ich motocykle plnia vsetky europske normy a vyvazaju sa do viacerych zapadoeuropskych krajin, maju napriklad el. starter, brzdy Brembo, vidlice Marzocchi a aj napriklad solo stroje maju spiatocku a to poctivu mechanicku, ziadne elektricke apod.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil BranoOHC (04.09.2006 19:22)


04.09.2006 19:41

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

pri vsetkej ucte 95% motoriek je univerzalnejsich ako tvoja VTX silvo vratane cinskej pomsty z vychodu a zvysnych 5% su showbajky a ine kretenizmy na ktorych sa ani neda jazdit

bmw GS ti to natrie v terene na asfalte, v zakrutach, v spotrebe a nemusi mat ani vacsi krutak, ....tvoje nazory su nazory s klapkami na ociach?
jazdil som na GS1100 ktora je znama svojim xretelnym boxerefektom a vies co.. pridal som do zakruty a... nic, GS ma uzasny podvozok, neviem si predstavit jazdne vlastnosti 1150 a 1200 ale urcite budu lepsie

VTX??? zeby skratka pre Velmi Trapny eXtrem? :-P
jeden moj kamarat (meno schvalne neuvediem aby som ho nezatahoval do debaty) mi hovoril ze VTX sa mu nepacila lebo pri nizkych otackach bolo citit ako tie valce hadzu s motorkou VTX1300 sa mu v tomto smere viac pacila, ten clovek ma najazdene mnoho km aby mohol porovnavat a jazdil na viacerych motorkach

nechapem preco tak tvrdohlavo vnucujes svoje nazory?


04.09.2006 19:47

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

Toronto
 Veteránista 

Ikona

Raptor:ako priklad sily kladiva si nemal uviest moto gp ale superbiky tam to dava ducati vyzrat tym stvorvalcom uz niekolko rokov a to su motorky odvodene od serioviek.to co robi tuto sezonu bayliss z konkurenciu na stvorvalcoch je az k smiechu.nech ziju dvojvalce do V!
NAVZDY DUCATI!


04.09.2006 20:04

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

toronto kazdopadne v motoGP je ducati konkurenciou s ktorou treba pocitat


04.09.2006 20:21

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

Carlos
 Edvenčr 

Ikona

BranoOHC: Klobúk dolu, vidím že si v danej problematike doma...

Silvo: Veľmi rád sa stretnem a v tých zákrutách si to s Tebou na tej VTX-e rozdám...Som zvedavý, čo povieš na ten boxer a BMW ako také potom... :-D
A kľudne si vyber, kde to bude...či Baba alebo Šturec...môžme to skúsiť, či sú tí bavoráci takí chumaji...
A to si kľudne primontujem všetky kufre a za seba si posadím gazdinú.... :-) Som zvedavý, kto bude mať potom nohy na zemi... :-D

Na Zemplínskej sme sa skúšali naháňať s tým, čo je na fotke vedľa mňa, jazdia na BMW a robia 40 000 km za sezónu... Myslíš, že by si mu to natrel? :-D A má boxer...
Pozri obrázok

Upravené 3 krát. Naposledy upravil Carlos (04.09.2006 20:53)


04.09.2006 20:29

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

dodoKE
Darca Krvi  Turista 

Ikona

BranoOHC : 8-) klobuk dole pred tvojim vykladom....


04.09.2006 21:29

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

Toronto
 Veteránista 

Ikona

Raptor:plny suhlas.ja som iba podotkol ze v superbikoch nemaju dva valce do V ziadnu konkurenciu.pred tym mali stvorvalce obmedzeni objem na 750ccm dvojvalce 1000ccm ale myslim od sezony 2002 uz maju tiez povolenych 1000ccm a je im to prd platne aj tak nedokazu porazit dva hrnce od DUCATI a ani neporazia.Pre mna bude supersport vzdy znzmenat dvojvalec do V bud 90stupnov alebo 60(aprilia RSV)A cas DUCATI v moto gp este pride az sa honda a spol po....
NAVZDY DUCATI.


04.09.2006 21:35

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

Carlos : vyhlasujem kapituláciu a po prečítaní oslavných príspevkov značky BMW verejne prehlasujem, že sú to výborné motorky a čo sa týka ich valcov trčiacich od krajnice po stredovú čiaru, že niet krajšieho a lepšieho motora akým je box motor. A dokonca mňa táto značka tak nadchla, že som práve vymyslel jeden zlepšovák ako ešte zlepšiť ich jazdné vlastnosti. čo tak namontovať na tie trčiace valce odpružené pomocné koliečka ? Vieš si predstaviť aký by to bol búm a ďalšia revolúcia v bezpečnosti motocyklov ? Konečne by nemuseli jazdci drhnúť o asfalt kolená a nad maximálnym náklonom stroja by prebrali kontrolu práve tieto koliečka (možno v kombinácii modrenej elektroniky). Konečne by mali v BMW v ruke hmatateľný dôkaz, že ich box motory mali do budúcna strategický význam a že si to odkladali ako tromf na horšie časy. :-D :-D :-D

Ale úprimne musím naozaj povedať, že RT-čko je prvá motorka, ktorá sa mi od nich páči. Len škoda, že na nej tie valce tak fikane zakamuflovali do kapotáže. Nemyslíš ?

Raptor : pokiaľ niekomu vadí (pretože nevie kedy má preradiť...) že mu pri nižších otáčkach trhá motor, tak aj na toto existuje riešenie. Takémuto "jazdcovi" by som doporučil DoldWing, alebo F6C. Tie majú po šiestich valcoch a zvuk ako autobus a na 6-tke sa dá pod otáčky jazdiť aj 40km/h a z motorkou (teda okrem motora ...) to vôbec nič nerobí :-D :-D :-D

Upravené 2 krát. Naposledy upravil silvo (04.09.2006 21:48)


04.09.2006 22:24

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

silvo skus polopate nerozumiem ti


04.09.2006 23:22

Re: premyslanie nad nesmrtelnostou valcov BMW

copy
 Skútrista 

carlos: afrika? Puste? daleke nespevnene cesty, hlboky piesok ? Kto by sa tam trepal s tazkym BMW boxerom? To je predsa domena jednovalcov a´la yamaha XT/TT, honda XR, kawa KLR, suzuki DR.. maximalne afrika twin ci transalo.. sa pozri ake motorky sa naloduju na trajekty do Alziru ci Tunisu v Taliansku a Francuzsku.


Predchádzajúce | 1 2 3 |


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.