Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10460)

Jazda v noci - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuJazda v noci - Diskusné fórum - Len Tak

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok
02.08.2007 16:46

Jazda v noci

vxmery

Ikona

Zaujimalo by ma (mozno nielen mna) ake mate skusenosti s jazdou na moto po zotmeni. Napadlo ma to, ked mi vecer z pola skocil rovno pod kolesa auta chudak zajko a naozaj som nestihol urobit vobec nic.. Predstava ze by som isiel na moto ma velmi nepotesila. Takych prebiehacov je v noci viac (jezkovia, macky..)
Da sa takato kolizia ustat?

02.08.2007 16:51

Geriatrik

Pokiaľ to ide, v noci nejazdím, nie je to najpríjemnejšie, stále dávať pozor, aby si nenarazil do nejakej zveri, ke´d ideš na moto v noci 100, máš pocit, že ideš 160, v späťákoch vidíš trt a celkovo, žiadna výhra

02.08.2007 16:55

motaq

Ikona

keby len na zver ale davat po zotmeni pozor na jamy to uz je umenie nie to este zareagovat na taku srnku alebo zajaca

02.08.2007 17:06

taaat
 Ľadvinka

Na jazdu v noci s nebezpečenstvom kontaktu so zvieratmi je jednoduchý recept a slušne funguje RYCHLOST JAZDY DO 70 km/h, vtedy to tie chúdence stihnú, alebo ty stihneš zabrzdiť jazdím tak aj autom... :-P

02.08.2007 17:12

Geriatrik

ano, viac ako 70 je to nepríjemné, ja osobne jazdím po tme 60, raz som si vyskúšal 100, ale asi tak 300 m a dosť :-~

02.08.2007 17:13

vxmery

Ikona

taat: ved o to ide. nesiel som rychlejsie, vychadzal som z dediny. len ma zaujimalo, ci takuto prihodu niekto na moto ubrzdil resp. ustal.
mame kusok za deninou taky rovny usek cca 4 km a tam najma cez vikend pocujem este okolo polnoci lietat jogurty na 1-2-3-4 plny kotol, brzda a znova nazad.. co tam nabrzis?

02.08.2007 17:17

dano203

Ikona

no ja od kedy jazdim tak jazdim skoro len vecer lebo jazdim akurat ked dochadzam za kockou pochopitelne za nou nechodim cez den >:-) a co ja viem idem stale okolo 90(viac ten pekac nechce davat :-(((((( ) a este mi nic nepodbehlo pod kolesa alebo nieco take takze neviem

02.08.2007 17:34

Re: Jazda v noci

Keď budete jazdiť v noci po meste, žaidna zver vás neprekvapí :-)

02.08.2007 19:58

jordan23

Ikona

Ci v tme ci v svetle ja som raz zrazil macku boli sme na moto dvaja a v naklone ani sam nechapem ako som to ustal no asi stali pri mne vsetky svety. V tme su horsie tie jamy a ked ti ide auta oproti tak uz fakt nic nevidis teda aspon ja.

02.08.2007 20:08

Heno

Ikona

Jazda na motorke v noci je úplne super. Ale iba v meste. Idem si tak padesát, vychutnávam si ten chladný mestský vzduch. Ale po tme mimo mesta, to je hrôza. Vtedy sa cítim mimoriadne neisto:/

Heňo

02.08.2007 21:20

RS955i
 Skútrista

Ikona

nie ze by som to vyhladaval,ale pri dennych teplotach vyssich ako 30stC,je to jedina moznost ako sa niekam na moto dostat z relativne chladnou hlavou ;-)
Popisovane horory zo skakajucou zverou pred moto som nezazil,skor ma dokaze obtazovat hmyz na plexi prilby.Cesty su prazdnejsie a relativne prehladnejsie,svetla protiiducich uz vidno z dialky a aj kusok za rohom zakruty ;-) A v noci dokazem cestovat aj po dialnici,lebo clovek je viac zamestnany sledovanim situacie pred sebou (ved predsalen vsetky tie zvery chcu naskakat pred moju moto :-))) :-))) )
Jediny pruser je dazd v noci, vtedy to nemusim :-~

02.08.2007 21:27

Geriatrik

diaľnica je v pohode, ale minulý víkend som išiel spať z tanca slnka domov do mesta. tá cesta ide v podstate popri lesoch a je známa tým, že tam vybiehajú srny a divočáci :-~ tento rok tam už bolo zopár takých nehôd, rodinná známa šla od nás v noci napr. a sundala divočáka, predok auta v čudu. Podobne to je pri Senici vo vojenskom objekte, kde som pár krát v noci išiel. je to vyhlásený poľovný revír uprostred lesov. To už ti nie je tak jedno, keď vieš že sa to tam stáva, zraziť 80 kg divočáka na motorke nie je výhra, on to prežije a ešte ťa zmasakruje (jednému cyklistovi sa to už stalo). Takže nestačí len že sa vybúraš ako do steny, ale ešte si po tebe aj poskáče metráková sviňa. Poviem vám, jedna v noci, nebolo mi všetko jedno :-)

02.08.2007 21:49

duggo

Ikona

ak si niekto pamata navrat z TT v noci, tak len dodam, ze niekto siel skoro celu cestu bez svetiel 180 len sem tam blik ... Za chvilu si oko zvykne a vidis pekne stredovu ciaru a aj dopredu, budiky ti nesvietia, len ticho ty a motorka. Sem tam kolega ta predbehne >:-) jazda v noci je vazne super !

02.08.2007 21:50

duggo

Ikona

Nepokusajte sa napodobnovat !

02.08.2007 22:44

RustyLC
 Bahniak

ja som šiel na mojej a mám vybratu baterku uz asi 2 mesiace a tak chodim aj ked ideme vecer a nechcem ist po hore a dem cez mesto už ma raz skoro sundalo auto a odvtedy uz nepraktikujem bez svetla :DD istota a som teraz zwedavy idem kupit crosu co bude potom :D

02.08.2007 23:25

Re: Jazda v noci

RustyLC> Na kroske sa chodi po MX trati ne cez mesto.....a nie vecer ............ :-P

03.08.2007 0:50

biker15

Ikona

kupte si silne ziarovky PIAA,alebo najlepsie aj nejake pridavne svetla a ked idete 70-80 je to ako cez den ;-)

03.08.2007 6:27

nevo
Darca Krvi  Turista

Ikona

Pockajte na septembrove zrazy. V piatkovom presune pojdete aj v noci. Sice sme isli traja za sebou, tak cesta bola dobre osvetlena do dialky.
Ale naco tak jazdit, ked nemusime. Je chladno.

A urcite vela drticov chodi zo zrazu v noci.
Duggo. Podla stredovej ciary som sa aj ja orientoval, ale na aute, asi 23,00 hod a hmla s viditelnostou na 5m, cesta Zliechov - Cicmany, cize ziadna rajska zahrada. Ale je to exotika. 8-)

03.08.2007 9:05

Scarp

Ikona

Ja jazdim minumum vnoci aj preto ze mam cierne plexi ale ako je tu spominane bezpecnost potom ako kamaratovi na uplne novej moto mala mozno 50 km najazdenych vbehla srnka pod koleso a lizol ju o centimeter uz jazdim aj pomalsie

03.08.2007 12:33

foggy21

a hlave picovina je mat dymove ci uplne tmave plexi :-D :-D :-D :-D

03.08.2007 12:50

Mitkoo
 Jogurťák

este ked som mal Jawku 350, tak som zrazil macku, po navrate zo zrazu z Gabcikova... bolo asi 20 hodin, siel som tak 70km/h. NEODPORUCAM, aby si niekto povedal: "no a co? pridam a iba ju zrazim". Ano, ked ju zoberies prednym je to este v pohode, pocujes MNAAAUUU, citis koleso HORE, lenze este ani predne nie je na zemi a uz sa ti dviha do vzduchu zadne, co je nemozne ustat... obzrel som sa za seba, chalan co siel zamnou daval fleky, aby nepresiel mna, moja moto sa krutila po zemi a jedine co bolo na tom efektne, boli iskry s padakoveho ramu do tej tmavej cesty....

03.08.2007 12:50

motoman

Ikona

Pravdou je, že zver na ceste najmä v noci je pre motocyklistu vážnou hrozbou. Mám nedávny veľmi nepríjemný zážitok, keď mi v noci podbehla rovno pod predné koleso mačka. Mal som na tachmetri ledva 60 km/h, jazdil som na čerstvo renovovanej Jawe 350 aj s prívesným vozíkom. Náraz mi doslova vytrhol riadítka z ruky, balansoval som na mokrej ceste ako opitý. Museli pri mne stáť všetci svätí, že som sa nezrútil na vozovku. Ešte dlho som mal srdce až v krku. O brzdení, alebo vyhýbaní som mohol len snívať, stalo sa to tak rýchlo, že nebola žiadna šanca zareagovať.

03.08.2007 12:52

Mitkoo
 Jogurťák

:D, motoman nebol si za mnou? hi hi

03.08.2007 12:57

agressor

Ikona

Uz 2x som v noci na moto zisiel z cesty. ...ustal som to len raz - v hrachovom poli. Preto v noci jazdim len nerad - hlavne po cestach, ktore nepoznam. Ano, aj zverina je aktivnejsia...

03.08.2007 13:10

marek750

Ikona

V noci jazdim rad , hlavne po polnoci su cesty skoro prazdne a cez dediny nemusim ist 60.Takze dlhsie cesty ubehnu rychlejsie - odporucam.Pri jazde cez lesy treba predvidat nejaku zver na cestach , horsie je ked na ceste lezi nejake spite hovado.

03.08.2007 13:23

Astacus

Ikona

Ked idem v noci na moto som napaty jak guma na trenkach. Viac ako 70 km/h urcite nie. Najma nie popri lese. S tazsou motorkou by si nemal mat problem napr. s mackou. Horsi je za dna vrabec do prilby. :-~

03.08.2007 14:09

TheBoss
Darca Krvi  Kávičkár

Ikona

V noci sa mi stala moja nehoda, keď ma oslepilo auto a nevidel som nájazd do zákruty. Ešte sa mi v noci zle (nepresne) odhaduje vzdialenosť a moto svieti iba pred seba, takže nevidno do zákruty.

Aj napriek tomu mám jazdu v noci rád.
Iný vzduch, väčší kľud, proste pohoda. Jazda večer v meste má tiež dačo do seba.

Zviera mi pod kolesá zatiaľ nevbehlo ani vodne.

03.08.2007 14:35

Cervo

Ikona

Astacus; ja som teraz trafil cajku, vyzeral som potom ako orlie pierko :-} kurva uz sa potom nerehotala hehe, hehe

ked uz mam po celom dni unavene oci tak jazda v noci je adrenalinove utrpenie, ale ked som fresh tak jazdim v noci rad vidis svetla aj pred neprehladnou zakrutou a je menej aut...ja jazdim aj no moto v noci rad ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Cervo (03.08.2007 14:37)

03.08.2007 18:09

RustyLC
 Bahniak

aprilia50 u nas to je inak :-((( mi nebehame len po trati no a aj ked budem mat crosu nebudem len do kolecka po trati neviem po 15 koleckach by ma TO nebavylo a po meste na croske je sranda tak?:

03.08.2007 18:35

miroslav800

Ikona

Dnes o 22.00 vyrážame s kamošmi na motorkách do Grebaštice v Chorvátsku, pofrčíme celú noc, takže pohoda. Chodievam takto, je menej áut a prázdne cesty, len dúfam, že sa zadarí ako vždy a nebude zver....... ;-)

03.08.2007 18:45

fox84

Ikona

Ja jazdievam casto aj v noci a zasadne do 80 km/h aj ked silne pochybujem ze pri strete so srnou(zajacom atd.)pri takejto rychlosti by som zostal bez ujmi na zdravi a moto...

03.08.2007 23:36

ggxx

Ikona

...tiez jazdim v noci celkom rad, je to celkom dobry pocit a adrenalin zaroven. akurat na niektoryx usekox aj zatrubim, aby si to ta zver dopredu rozmyslela ;-)

03.08.2007 23:53

Grizzly660

Ikona

Niekoľkrát som si vyskúšal na ATV jazdu v noci v teréne, dokonca aj za dažďa. Aj keď oveľa pomalšie ako za svetla, zážitok super. Oveľa viac adrenalínu. Vo svetle reflektorov terénne nerovnosti splývajú a bezpečná jazda si vyžaduje podstatne väščiu pozornosť jazdca. Práve uvažujem o tom, že nočné jazdy v teréne zaradím do svojho programu pravidelne.

03.08.2007 23:59

ancikrist1d

Ikona

do riti tam co je jogurt ? :-~

04.08.2007 8:44

Grizzly660

Ikona

Pred týždňom som skúsil niečo z nočnej jazdy aj nafilmovať:

video.google.com/videoplay?docid=-5970126995859188092

04.08.2007 22:29

robo26

Ikona

nocna jazda ma svoje caro, vela v noci sice nejazdim ale minule som zacal realne uvazovat, ze si urobim niekedy nocny vylet, samozrejme aj s vychodom slnka. To moze byt zaujimave ;-) A este sa mi paci jazda v dazdi(takom miernom :-P ) je to sice trosku nebezpecnejsie ale ta atmosfera je zaujimava ;-)

24.08.2012 16:50

snowden

Ikona

Našiel som túto staršiu tému. Včera som na potulkách po Slovensku trocha predĺžil svoj výlet a tma ma našla na Donovaloch. Čakal ma domov ešte Šturec, Vyšehrad a Kľak.
1. vec ma neprekvapila a to boli lane na ceste v počte asi 7 kusov, ale čosi som ubrzdil (išiel som asi 75 a stalo sa to medzi Dubovou a Budišom) a čosi aj oni ako vcelku rozumne vyhodnotili, že treba sa pratať z cesty aj tak na ceste tráva nerastie.
2. VEC: ako riešite pri jazde v noci osvetlenie? Keď som bral zakruty na Šturci z Bystrickej strany, tak mi diaľkove svetlo svietilo 4 metre pred koleso, takže som z cesty moc nevidel, kvôli náklonu a tak...ak to poriešia prídavné diaľkové svetlá, tak popíšte skúsenosti. Ď.

25.08.2012 0:15

markez

Ikona

Moja skusenost, sice z auta a nie z motocykla je, nepouzivat po tme dialkove svetla.Pouzivat stretavacky a tomu aj prisposobit rychlost jazdy.Pri dialkovych svetlach ostane zver stat na ceste a civiet rovno na vas.

25.08.2012 8:04

marek750

Ikona

Motorka má svetlomet nato aby mohla jazdiť aj v noci.
Ja bývam pri ukrainskej hranici a často sa vraciam domov v noci aj stovky km resp. musím vyrážať ráno za tmy. Ale chápem aj motorkárov ktorý si udržali detské návyky bicyklovať sa len kým svieti slnko.
Diaľkové svetlo je práve nato aby si na 100metrov videl svietiť oči pri ceste. Naozaj zle sa jazdí v noci za dažďa lebo svetlo sa odráža od cesty do strán a cesta je viac čierna.
Je pravda že v noci idete 100km/h ale pocitovo je to rýchlejšie ,pretože vidíte na kratšiu vzdialenosť. Moje maximum bolo 180km/h na Supertenérke ale to som zdrhol divnému autu ktoré sa na mňa bezdôvodne lepilo.
Ináč je to krása ako som na ceste sám ,letia čiary na asfalte a mihajú sa svetielka pätníkov pri ceste ;-)

25.08.2012 20:57

SpickovyPlnovodic
 Kávičkár

Ja ked som naposledy isiel v noci sam po dialnici, tak som parazitoval na nakladiakoch. Pomalou rychlostou som pockal na nakladiak a potom som sa za neho s naozaj dostatocnym odstupom zavesil. Nakladiak by za mna s radostou upratal vsetko co mu zavadzia, vratane diviakov, srniek, prevratenych motoriek, opilcov a psov. To co by po nom ostalo na ceste by uz malo byt zkomprimovane alebo rozkuskovane, teda menej nebezpecne. Navyse veliky nakladiak vyplasi dive zvery za krajnicu (aspon dufam).

25.08.2012 22:34

brumm

Ikona

minuly tyzden som išiel nadranom s kamionom a za fačkovom bol zrazeny medved. To som ešte nevidel, ja už tento rok mam na konte zopar psov a jednu srnku, ale medved to je už silne kafe.A z motorečkou neviem čo by spravil...

26.08.2012 8:41

spickovyplnovodič

o tej "bezpečnej" jazde za kamionom by ti mohol "porozpravať" jeden čech, ktorého zabil dajaký nezmysel čo vyletel spod kamiona na D1 smerom na Brno minulý rok

26.08.2012 10:50

Zetema

Ikona

V noci naozaj tak do sedemdesiat, v tiahlej pravotočivej zákrute, išiel som bližšie ku krejnici, mi z prava na cestu, tak dva metre pred mňa skočil diviak, našťastie sa spamätal a otočil sa po smere mojej jazdy, stihol som len trochu pribrzdiť a vtedy som ho nabral. Jazdil som na Honde CX500, tá má padáky okolo valcov, tak pravým chytil. Tým, že som bol naklonený do zákruty, ma šupa narovnala a dobrzdil som v protismere pri krajnici. Neviem aký bol veľký ale chrbát mal vo výške môjho kolena, keď som sedel na moto. Odvtedy, ak nič nejde, jazdím stredom cesty.

26.08.2012 11:25

vytecny9

Ikona

brat siel na aute vnoci...nikde na zahori to bolo...rychlost: 60km/h....popri ceste vysoka zelina....hovoril ze len zbadal tak 2-3 metre pred autom vystrcit sa velku hlavu divej svini s tej zeliny a hned na to naraz.... ziadna sanca reagovat a to len 60tka!!!

26.08.2012 20:34

Marvis

Ikona

Minule mi magori blikali s dialkovimi do zakruty, asi každe 10siate auto ... no piatky ľudom jebe, ale inaač fajn, 70km zbehne ako nejakých 30 a keď je poriadny lauf ani zveri sa netreba báť ...

26.08.2012 23:48

nechapem...preco ti blikali???

27.08.2012 0:07

60,70kmh v noci na motorke ? :-O

to je tak keď si kupujete motorky srdcom a nie hlavou :-D ..

to Vám akože diaľkové nefungujú či ako ?

samozrejme v blízkosti lesa je dobré ísť v noci pomalšie ale na dialnici ? :-O

hmm

27.08.2012 14:46

chopper

Ikona

Kamarát išiel v noci na bicykli neosvetlený a nič nevidel. Napadlo ho držať sa stredovej čiary,lebo tú trocha videl,len ho nenapadlo,že to isté napadlo aj chlapa,ktorý išiel z práce tiež na bicykli a neosvetlený. išli rýchlo a proti sebe. :-D Boli tam nejaké malé zlomeniny,nikdy sa nepoznali a teraz sa navštevujú ako kámoši. :-)))

27.08.2012 17:51

chopper : tak to je potom nominant na darwin awards :-D [dobre]

Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.