Anketa:
Najnovšie videá:
NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot - Diskusné fórum - Len Tak
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiuNEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot - Diskusné fórum - Len Tak
Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevokNEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
Určite je medzi nami veľa takých, ktorím sa podarilo ˇVLASTNÝM KONANÍM" v kritickej situácii pri nehode minimalizovať rozsah svojich zranení, alebo si zachrániť život. Tieto príbehy môžu pomôcť nám všetkým, ak sa do podobnej situácie dostaneme. Nepíšte prosím príbehy, keď sa Vám podarilo znovu obnoviť kontrolu nad svojim strojom. A ani príbehy o šťastí typu "narazil som do stlpa a dopadol na perinu a nič sa mi nestalo". |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
ked som vedel ze narazim uvedomil som si ze ak sa budem drzat motorky nebude to pre mna dobre, pustil som sa nohami a snazil sa prehodit cez rajdy, spravil som salto vzduchom a dopadol na chrbat.. okrem par skrabancov sa mi nic nestalo, ale musim povedat ze Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (29.01.2007 0:38) |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
Raptor: To Tvoje jazdenie a pády na koni Ti určite zanechali stopy v podvedomí. Ja som si párkrát skočil na padáku /padák je od slova "padať"/ a lietal som na rogale kde o pády veru núdza nebola. Ak je už nevyhnutné rozpleštiť sa na zemi /alebo na asfalte/ potom najmenšie riziko úrazu je pri páde na bok cez rameno. Čím dlhšie letíš vzduchom tým viac času na otočenie máš /stačí na to zlomok sekundy/. Pre tých čo nejazdili na koni a ani inak nepadali : TO PODVEDOMIE SA DÁ AJ NAPROGRAMOVAŤ- stačí ak si to za jazdy občas predstavíte, ako by ste v tejto chvíli opustili mašinu a ako dopadli-prvý kontakt so zemou by mal byť rameno, ruka, bok, panva, nohy. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (29.01.2007 0:59) |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
no mentalny trening ma naozaj svoje opodstatnenie, vela sa o nom pise aj v Dokonale jizde na motocyklu od vydavatelstva Kopp. Opakovat si v hlave co robit ak by nastala nejaka situacia. Ale niekedy sa to stane tak rychlo... Moja krizovka skoncila padom a to iba z toho dovodu, ze som sa zlakol, v mokrej zakrute brzda, vbehnutie cloveka do cesty, impulz do prednej brzdy a ani neviem ako uz mi aj ustrelilo predne kolo a dival som sa ako sa moto smyka do protismeru... ale chvalabou to dobre dopadlo... okrem skrabancov na moto, a mojej trhnutej regenke sa nic nestalo. Minimalizovanie zraneni spocivalo v obleceni, rukaviciach, protektoroch an kolenach. na zem som isiel nohou, tu mi podtrhlo, stocilo ma na na bok, potom ruka a plece a rycho som sa pratal z cesty, lebo za mnou isli auta v "bezpecnej vzdialenosti" aj ked predpokladat nemohli ze kydnem... |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
Raptor urcie to neni kravina, ma to s konom vela co spolocne, vsetko kde sedime na niecom nicim neobklopeny ma vela spolocneho, pady nevinimajuc. |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
VSETKO ZALEZI OD SITUACIE JA SOM VPALIL DO ZATAACKY S TYM ZE UZ SOM VEDEL ZE TO NEPREJDEM PO MOJEJ STRANE NEUVEDOMIL SOM SI ZE MAM TAM 180 TAK SOM TO O NEJAKE KM STIAHOL ZADNOU ALE AJ TAK SOM BOL UZ PROTISMERE PRVE CO MA NAPADLO ? KED ZBADAM AUTO TAK SKACEM AKO CEZ KOZU NA TELOCVYKU PONAD REJDY A PONAD ZVODILA MIMO CESTY NO NESTALO SA AUTO NA DOST FREKVENTOVANEJ CESTE NEVYBEHLO A VRAVYM SI NEUBERAM IDEME DALEJ OBEHUJEM ASI SEST AUT NARAZ UZ AKO SA BLIZIM 180 FURT ASI TRETI ZO ZADU JE KAMION A ZACINA OBIEHAT JA UZ NEDOBRZDIM VYTLACIL MA Z CESTY UPLNE NA STRK A TESNE OKOLO JEHO KOLIES POZDLZ HO PREDBIEHAM TEN CURAK NEODHADOL KOLKO IDEM TAK SA TAM VTLACIL A TO UZ NIEJE KAM VYSKOCIT KEBY BOLA ZNACKA ABO STROM BOL SOM V PRDELY NASTASTIE SOM HO ZOBRAL UKAZAL MU PRST A PRAL DALEJ TO VSETKO SA UDIALO V ROSAHU PAR KM A PAR MINUT TAZE ZALEZI NA PROCESORE V HLAVE AKO RYCHLO ROZHODUJES A VYBERAS TRAT A IMPROVYZUJES TAM SA NEDA NIC NATRENOVAT AKURAT SRDIECKO KOMU KEDY ZACNE KLEPKAT PADOL SOM AJ V 40KMH A TO BOLA TAKA RYCHLOST ZE SOM NESTACIL ANI MOTO PUSTIT A UZ SOM BYL HLAVOU O ZEM DRZAL SOM MOTO A TIE 200KG MA TAK RYCHLO DALY K ZEMI ZE SA TO NEDA ZE TERAZ VYSKOCIM PROSTE PRIDE AKO ZLODEJ V NOCI NEMAS STASTIE TAK SI SKONCIL! |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
Ahoj,no najlepsie je polozit motorku na zema pustit ju.Nevravim,ze to vie kazdy.Ja somju sice polozil ale nepustil.A nasielsom sa pod autom.Ale polozit pustit a nech ide kde chce.Ak ides po ceste a zrazu niejaka prekazka,traktor alebo co,tak rovno zoskocit . |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
povestné šťastie opitých je práve spôsobené nebránením sa, najlepšie je asi fakt urobiť zo seba handrovú bábiku a veriť, že to svetlo čo vidíte nie je ani svetlo na konci tunela ani predná maska kamionu |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
treba byť v strehu a jednoducho nepripustit si len tak pasivne pozeranie nech to pride ved uz aj tak nič nespravim je to blbosť... vzdy sa da niečo urobiť vzdy nevravim ze na 100% ale vo večšine pripadov to pomaha malokedy sa stane ze z ničoho nič si ani neuvedomim a som na zemi vzdy tomu niečo predchadza hrabuci zadok proste naznak a vedieť primerane zareagovať ... k tomu puštaniu motorky par krat som to už spravil aj vyskočenie ale to už bola posledna možnosť pretože keby som este niečo predtym urobil a nepozeral jak fas no čo teraz (napr... skor zabrzdil skrotil hrabuci zadok alebo nohou sa odrazil tak to nemuselo byť nutne) proste som na chviločku zavahal a už nebola ina moznosť iba posledne najhoršie štadium dolezite je vedieť čim skor zaregovať a primerane sa rozhodnuť... |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
Ja som sa nieco napadal na MX trati v lozorne, patril som dlho medzi nesikovnych jazdcov pretoze som sa prilis bal padu a v konencnom dosledku som aj tak padol.. |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
Ja som sa proste snazil pri suchani zostat co najviac na rukach. |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
tak mna vzdy zaujima motorka ked spadnem (popripade ked spadne kolega tak strach o kolegu...) prve čo krivkajuci auuu bohujuci beham ku motorke aby benzin nevytekal a dviham ju pozeram čo je mojej kraske a potom kua nova dalsia ryha na bočnom plaste |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
Pegasboy> vies ja som bol v skoku preto som sa zaujimal viac o seba, to ma ospravedlnuje :D |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
Myslím že PegasBoy to vystihol úplne - častokrát sa aj v zdanlivo beznádejnej situácii dá ešte niečo urobiť - len jazdec nesmie byť pasívny /a to sa oplatí aspom v hlave trénovať/. Upravené 3 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (29.01.2007 14:34) |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
Dost zalezi na tom ako dobre poznas svoju masinu, a ako vies ist s brzdami na doraz, ci ovladas zaklady vyhybania (kontra s volantom) a kolko uz mas toho napadane...Volakedy som v takej situacii len zamrzol a cakal ale teraz nastastie stihnem zhodnotit situaciu takze zlomenina po pade zatial ziadna. Najdolezitejsie je do nicoho nenarazit, smykat sa mozes kolko chces, to su len odreniny a spalena koza...Zatial riesim neprijemne situacie tak za ak sa to stane na rovinke a na dobrom asfalte tak brzdy na doraz a pred prekazkou kontra, v zakrute sklopit stroj co to da a ak to nestaci preskocit motorku , najlepsie aj s prekazkou a ak dojde k smyku pustit stroj a modlit sa aby nic neslo...Ten skok je dost dolezity, v zaciatkoch sa stavalo ze som si narazil kolena o riadidla ale dopadol rovno na chrbat. Gryzzly, spominal skok cez rameno, ja ho tiez pouzivam, uz na zakladnej sme sa ho ucili, podobne jak kotul letmo...radsej si vyklbit ruku, pripadne ju zlomit alebo klucnu kost...vzdy lepsie nez stavce, hlava alebo vnutorne zranenia... |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
A ešte jedna skúsenosť : Keď už letím vzduchom alebo sa kotúlam po zemi vždy sa snažím zistiť ktorým smerom sa práve valí mašina, aby som mohol ešte tú zotrvačnú energiu ktorú telo má využiť na zmenu smeru aby sme sa nebodaj nestretli. Akonáhle zastanem ihneď hľadám motorku aby som sa prípadne ešte odgúľal. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (29.01.2007 11:17) |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
Hmmm,niekto tu napísal,že "kto nepadá,jazdí pod svoje možnosti",a toto je asi môj prípad. |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
Brutálne dobrá téma lepsia ako hladam motorkára. Ja na svoj pád este len cakám, no viac krát som mal na mále. |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
,,NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot"-nič.Pretože vtedy už nič robiť nemôžeš.Chvíľku predtým ešte áno,ale už len pudovo.Základ je nenaraziť telom do žiadnej prekážky.Motorku treba pekne položiť,ostatné záleží od trenia kedy zastaneš.Môžeš si to precvičiť na neakej kroske v oblečení v blate a uvidíš ako reaguješ v krízovej situácii.Ale každá situácia je iná. |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
uz len dufam ze to dobre skoncii |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
s tym ze ako pokladate motorku,alebo uz ste polozili mali by ste este vypnut motor |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
....a upraviť rajdy do polohy,aby sa neobrúsila páčka spojky... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Albion (29.01.2007 11:39) |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
kolumbijcan a zabudol si ze uplne najlepsie pred padom by bolo zastavit, dat moto na stojan a pokracovat ku prekazke peso |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
a este zatvoriť kohutik vybrať klučik a dať zamok na kotuč nie to nie až tak podstatne doelzite je sa nedolamať: |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
Mne motorka padla zatial iba na parkovisku a tak skúsenosti s vystupovanim pocas jazdy este nemam. Par krat sa mi pri brzdeni ci otacani na strku stalo,ze som musel dupnut nohou o zem a vzdy to situaciu zachranilo. Prilis rychly vjazd do zakruty sa mi zatial vzdy podarilo uhrat nejakym nestandardnym brzdnym manevrom, prip. vybocenim niekam, kam som vobec nechcel ist a pod... Doteraz to vzdy vyslo, takze co by som robil po totalnej strate kontroly nad masinou by zalezalo od konkretnej situacie a okolnosti a urcite by to bolo podvedome.. hlavne do nicoho nenarazit a vsemozne (kotule, smykanie...) stlmit moj pohyb. |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
PegasBoy - hm...ten akčný klokan v logu sa ti hodí... |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
PegasBoy mne osobne nie, ale ked sme s kamosom pred dvoma rokmi jazdili offroad, tak len kukam jak sa 60tkou vali po ceste do Dunaja, cesta sa 90 stupnov stacala tesne pred strmym zrazom do Dunaja... a on si to len tak sere, ja uz za zakrutou kukam ze ci mu nehrabe a ked nejako zazrakom z nohami na zemi vybral zakrutu, tak ma isiel zabit, lebo ja som mu robil brzdy |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
Pri páde jedina účinná rada : Otče náš ktorý si na nebesiach..... |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
odpoved na tvoju otazku: snazit sa zachranit si zdravie aj za cenu motorky! Prevencia: naucit sa dobre ovladat motorku a svoje hormony, naucit sa sledovat premavku a predvidat. |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
moja nehoda: idem si asi 60Km/h cez dedinu ktoru som velmi dobre nepoznal. vidim pekna ľavotočiva zakruta do mierneho kopca thak si to naklopim, nohu trocho vystriem dopredu ako keby na mx trati,ale podcenil som chlad a trochu vlhku cestu!thak nasledoval ulet kolesa do boku samozrejme chcel som tho hned vyrovnat thak som preniesol vahu na druhu stranu, ale tho uz nepomohlo,a thak som nejak nechal masinu smykat sa, a ja som odskocil prec nasledoval dopad na rameno(roztrhnuta hrubsia vetrovka,rolak,tricko,a ostala mensia jazva na ramene.potom sa sa len smykal po hrudniku a spravil par kotrmelcov masine sa dokopy nic nestalo len ohnuta paka zadnej brzdy, a suchnuty plast. |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
Vidicon - Tak,tak... |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
Albion, kupsi cross a hned ti budu pady blizsie... |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
NEHODA: KEĎ MA TÁ MOJA MRCHA NECHCELA PUSTIŤ Upravené 2 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (29.01.2007 15:14) |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
To si namocila prvy krat kolesa do vody ked ostala stat? |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
Jarro: možno si chcela iba schladiť ten pokrivený pravý predný disk |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
Asi najlepsia prevencia je nedostat moto z pod kontroly, teda jazdit opatrne a sustredene. Ale ak sa aj tak vyskytne problem, treba uhnut, zlozit masinu na zem, alebo vyskocit. Brzdenie vacsinou nepomaha. Treba davat bacha na to, aby si neprecenil vlastne schopnosti a veeeeeeeeela predvidat. |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
Grizzly - "problém bol iba ako spod nej rýchlo vyliezť kým nebodaj nezačne horieť kvapkajúci benzín" ...pozeras vela akcnych filmov, chlapce. |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
Jarro - Hmmm,to nieje môj štýl... |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
agressor: s chladnou hlavou to možno vyzerá ako blbosť, ale keď máš uzáver palivovej nádrže na prsiach a odvetrávaciu hadičku z neho niekde pri krku / z ktorej vykvapkáva benzín/ napadne ťa všeličo. |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
Super diskusia , som precital vsetko od slova do slova . Ja ked som si sam skusal zabrzdit moto co najrychlejsie tak to bolo vzdy stranse rychlo ale nikdy som tak nebrzdil v necakanej situacii vzdy som dostal smyk do predneho kolesa lebo v soku vzdy stlacim prednu na plno ,neviem preco nepouzivam zadnu. Stali sa mi zatial tri situacia ktore som vobec nečakal 1: idem si v obci po hlavnej pekne 60km/h a vedel som ze idem odbacat na vedlajsiu pravotocivu cestu a hovorim si sak to neni prudká zákruta nebudem ani brzdit tak si vchadzám do zákruty a tam na strede cesty štrk tak co ma prve napadlo bolo vyrovnat mašinu prejst do protismeru a potom ked prejdem cez strk zas vyrovna ale v tom som zbadal v protismere auto tak hned ako som mal vyrovnanu masinu som dal obe nohy tesne k zemi a stlacit prednú na plno a keby ten vodič auta nepribrzdi tak som určite v nom ale nastastie pribrzdil tak som mu podakoval a siel dalej ale iny strach som mal potom .2 : sa mi raz na pezinskej stalo ze som zacal predbiehat a zrazu auto oproti a videl som ze to stihnem ale som necakal ze ten plechovkar vedla mna zacne pridavat som sa tak zlakol a zas som stlacil prednu naplno a ledva ledva ze som to udrzal, na 150 do kopca je dost risk predbiehat som zistil 3: no a tretí krat sa mi stalo že som siel po brutálne vyfrezovanom asfalte a 50 m predomnou auto tak som siel 50km/h a on asi tak isto (mimo obce to bolo) no a pomaly sa blizi koniec frezovania tak som zacal pridavat a ked som mal 70km/h to auto predomnou zacalo brzdit som sa zlakol ale uz nie tak ako poprvy krát tak som stlacil prednu ale to sa smykalo ako na lade tak som sa smykal prednym kolom rychlo sa priblizujuci k autu už som si bol skoro na 100% ze donho napalim až po par sekundach ma napadlo ze mam este zadnu ze aj ta mi minimalne trochu pomoze tak uz len par metrov pred autom so stlacit aj zadnu tak som sa smykal hocijak a ubrzdil som asi 10cm od auta som nechapal , ako som tam stal auto uz davno odislo , ja som chvilu prekvapeny stal a potom som siel pomalycky 70kou domov brrrrrr . Tak taketo najhorsie zazitky sa mi staly na ceste a na crosse som spadol len raz a to ako som raz vyskocil pekne dopadol a stlacit prednu brzdu a potom len viem ze som robil doslovne kotrmelce, potom som zistil ze som dostal smyk do predneho ako moto spadla som buchol nohou do riadidla a robil kotrmelce takez na par modrin nic vazne a motore vobec nic |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
tesne pred celnym narazom som sa odhodil rukami od rajdou do zadu a zadok masiny ma katapultoval ponad auto.. nemal som nist zlomene... ale pocitam ze keby sa neodhodim, tak ruky by boli namindar... |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
A ešte ked vojdem do zákruty moc rýchlo tak si dam jednu nohu k zemi a vždy ju tak lahšie vyberem |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
Power asi ti radsej odpojim prednu brzdu, aby si sa nabuduce ked sa zlaknes nezabil |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
MZ251: Jazdil som na nej zo začiatku bez tachometra, nemal som ani šajn o rýchlosti no vletel som do pravouhlej zákruty asi 80tkou, to už som vedel že brzdiť sa nedá na kraji kde ma vynieslo bol prach, vedľa cesty meter hlboký dva metre široký garát. Hlavou mi preblesklo na aké kúsky sa mi rozbije kapotáž a koľko zase bude roboty kým ju dám dokopy to už som letel z cesty a predné koleso už brodilo trávu, keď som sa postavil na stúpačkách, uvoľnil som riadítka no ruky som mal stále na nich a stlačil som spojku....Vydýchol som si až na druhej strane garátu, asi 10 metrov v kukuričnom poli, nič sa mi nestalo ani mašine. vypol som zapaľovanie a vyhľadal som najbližšiu únikovú cestičku no klepalo ma ešte dlho a keď som pozeral na dráhu "letu" neveriacky som krútil a aj teraz krútim hlavou že sa to zaobišlo bez poriadneho pádu. Zdar! |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
No. Keď to tu tak čítam,tak si každý trošku zažil aj tienistej stránky motorizmu... |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
no musím pridať aj ja nejaké zážitky, lebo o pády som si doslova koledovala, prvý takmer pád bolo ked som šla z duchonky, neumerná rýchlosť, stlačenie brzdy a už ma pri náklone do zákruty rovnalo a ďalej vám povie Vidicon on to videl, lebo som ani neviem čo urobila ale zvladla to. to mohol byť krutý náraz.. Druhý bol už pád kedže som urobila neadekvátny náklon a moto sa preklopila (príčina zistená: ubratie plynu tým zníženie rýchlosti) a motorka jedoducho padla.. suchala sa,ja som vyskočila na rovne nohy.. další pád, prehnaná rýchlosť, ostrá zákruta, a už nepodržanie gúm, zadné koleso odhodilo, zase som vyskočila ( lepšie povedané,ked citim že mi pomaly sa už šúcha rukáv moto jednoducho pustim a ona si ide ďalej a ja vyskočim na nohy)lepšie by to vedel povedať ten čo išiel za mnou..Samozrejme že si už neželám )dalšie pády.. aj keď sa mi nič nestalo |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
Tiez som mal par krat na male ale dve situacie mi utkveli v pamati.1.isiel som s dcerou po takej malo frekventovanej ceste a v pravotocivej zakrute ma vynieslo az cez deliacu ciaru a vtedy sa objavilo oproti auto.Len som to viac naklopil a od pneumatik nas delili urcite len centimetre.Bolo to STRASNE blizko.2krat som isiel s manzelkou na zraz a opat pravotociva zakruta,ale potvora minimalne pravy uhol.Isiel som rychlejsie ako to planovali inzinieri,ktori tu cestu stavali.Nastastie ta cesta pokracovala aj rovno ale taka sotolinova bokovka,tak som to tam supol a pomaly zastavil.Zena ma zdrbala,ze sme mali zatocit,hovorim AHA,otacam motorku a vyrazim spravnym smerom.Aj tak ma potom zdrbala doma este raz,ze nabuduce mam jazdit pomalsie,lebo ona potvora vedela ze sme sa skoro vymazli.Inak pravda je,ze ked idem s niekym jazdim opatrnejsie ako ked idem sam. |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
Pametam sa na svoj prvy pad...klasika,nedal som dostatocne pozor na cestu pred sebou.vtedy isiel predo mnou kamos tiezmotorkar,a ja som stoj co stoj chcel zabrzdit pred nim...smyk som dostal aj na zadnom aj na prednom kolese,ale vysypal som sa asi pri 15 km/h.Potom som raz za cas skusal ist s brzdami nadoraz,ako reaguju na suchom/mokrom asfalte atd,a raz ma to zachranilo.Skoda 120 odbocovala vlavo a ja som si nevsimol cyklistu na krajnici.Cesta bola mokra a zrazu ma osvietilo:vsak si skusal brzdit na mokrom,vies ako silno to mas stisnut aby si nesmykal,a podarilo sa mi ubrzdit zhruba pol metra pred skodovkou...zazitok do konca zivota. |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
a este odkaz pre panov cestarov-Ak sa vykydnem na skutri vdaka zvyskom posypu zo zimy tak vas rovno nakopem |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
Andreahome: nikto si neželá ďalšie pády, ale s pribúdajúcimi najazdenými km sa to riziko zvysuje /iba ten nic nepokazi, kto nic nerobi/. Pri vsetkej opatrnosti mám priemer jeden pad na 10 000 km v terene. 50 000 km v terene = 5 padov /nikdy som nebol na pretekoch/. To by snad nebolo az tak vela ale dva boli skutocne o zivot aj ked dopadli bez nasledkov. To ma stve. Kazdy by si mal z tych svojich a este lepsie cudzich padov vziat nejake ponaucenie pre seba. Ja mam prevrateneho Grizzlyho na pozadi telefonu aby mi to stale pripominal. V truhle sa uz jazdit neda. A v nebi alebo v pekle sa stretneme uz bez motoriek. Dufam ze to bude co najneskor a nebudú to motorky čo nás tam dopravia. To prajem všetkým. Upravené 2 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (29.01.2007 23:21) |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
CHODIL SOM NEJAKY CAS NA DZUDO A TAM MA NAUCILI PADAT CELKOM SLUSNE. |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
modlit sa aby nesiel v protismere Chuck Norris |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
Hm,každí má ten svoj prvý pád za sebou alebo ešte len pred sebou.Ja na ten svoj spomínam do dnes,ako som šetril na gumách a moja ČZ čo váži 120kg ma prilahla,ale z láskou.To je hlavné. Vtedy to bola jazda v teréne na hrubej vrstve prachu a moji kolegovia to predo mnou riadne rozvírili tak kto to pozná súhlasí,že jazdiť na istotu sa vtedy vôbec nedá a ja ako inač ,žiarovka nad hlavou sa zrazu rosvietila s tým,že hybaj ho na skosené pole.A just tam nebola tá pokakaná |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
starať sa iba o prežitie ... všetko ostatné sa je opraviteľné |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
zastavam nazor , ze ked sa uz inac neda, tak opustit motorku |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
ja ked som spadol, vzdy som sa podvedome otocil na zadok a suchal sa nohami dopredu tak, aby som videl kam smerujem a mal nohy vpredu. Tiez som okusil, ake je nemozne zmenit trajektoriu, ked ta raz vypluje po riti nejakym smerom... |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
neviem ci je to podvedome alebo rychlimi reflexami ale pri padoch vyviaznem velmi dobre |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
Jazdiť, trénovať a začínať menšími mašinami a menšími pádmi. Reakcie musia byť automatické, okamžité. Nie je čas loviť v spomienkach, že práve v tejto konkrétnej situácii čo radili na motoride. Pardon, považujem túto tému za veľmi užitočnú, aj okamžité rozhodnutia sa dajú mierne ovplivniť teoretickou prípravou na danú situ. Ale vznik problému je vždy moment a priznám sa že anjeli strážny mali vždy oveľa väčšie zásluhy na mojom prežití, ako ja sám... Ťažko poradiť stotridsiatkou vzduchom ponad auto letiacemu osamostatnenému motorkárovi, ktorý to "nasmeroval" presne na betónový stĺp ... Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (01.02.2007 12:34) |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
Mne sa stalo este na simaku, som sa vozil po parku a zaseklo sa mi lanko v doraze na rajdoch Upravené 1 krát. Naposledy upravil MalyMirec (01.02.2007 12:51) |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
ja rychla jazda v zakrute zrazu chlapík na babetke predomnou vinieslo ma na krajnicu prach predná brzda len tuk do nej predné koleso šmyk ja letím cez moto moto na zem ja sa šucham po asvalte a modlím sa aby nešlo oproti auto.naštastie sa nič nestalo rychlost bola niečo okolo 60km trochu odraté rukavice a bunda ale brutal pomohla.podla mna odhod sa od moto a modli sa aby si nič netrafil tažko o tejto téme polemizovat nevieš čo sa može stat .prajem všetkým super sezonu bez úrazov |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
kamarat tiez raz pripucila stvorkolka ale pracovka(kawa klf 300).cuval hore briezkom,prevalilo ho, masina na nho a po krizoch mu akurat dal zadny nosic batoziny... nastastie sa nic vazne nestalo dva dni sa nemohol ani postavit na noohy ale potom to preslo... ale jedno nechapem ako je mozne ze uz ked bol pripuceni tak po 5 sekundach dokazal jednou rukou odhodit stvorkolku to nepochpim sak to ma predsa len nejakych dobrych 300 kg na jednu ruku a ronny coleman urcite nieje. a zaujimave je este jedna vec neviem ci ste si to vsimli...ze spitemu sa nikdy nic nestane |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
felesiga - jednak adrenalin dava silu - ked nevies, ze to nezodvihnes, tak to zodvihnes. Upravené 1 krát. Naposledy upravil agressor (02.02.2007 2:02) |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
raz som padol,pri rozbehu v zakrute.ale rychlost bola mala...prebehlo to rychlo,som sa snazil len aby nie nohu padla.a raz na skutry...to bolo o dost horsie na hradzi asi v 50tke.. Upravené 2 krát. Naposledy upravil futu (01.02.2007 22:37) |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
OPITÉMU SA NIČ NESTANE ?? Upravené 4 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (01.02.2007 23:13) |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
Grizzly - nepochopil si ma (stylisticky), tak som trochu opravil prispevok, aby bol zrozumitelnejsi. |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
ja padam dost casto |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
U nás sa hovorí, že nad pijánymi Panna Mária ruky trime(drží) |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
no ja som mal zatila iba par padov, kedze mam iba 17 a moj otec nema rad motorky,tak som zacinal na babete Upravené 1 krát. Naposledy upravil sparks05 (02.02.2007 11:32) |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
na mojej prvej moto som stale robil halusky a par krat co ma smyklo na strku ma naucilo, ze aj ked to uz vyzera beznadejne, stale je moznost nejako to vyrovnat... a tak ked ma prvykrat smyklo s mojou novou moto, ked som brzdil na strku tak som napriek tomu ze sa vsetko stalo v 40 km/h (uz som brzdil aj na asfalte) udrzal moto dost dlho este vo vzduchu a tak sa poskodila len nalepka a co sa zraneni tyka, tak sa mi rozpadla topanka a kus som si poskrabal dlan Upravené 1 krát. Naposledy upravil m4a1 (02.02.2007 19:45) |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
1. Predvidat, aby sa take nieco nestalo - velmi komplikovane, |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
Milan3232: Ono to tu už niektorí napísali, že keď je zle niet času už rozmýšľať nad tým, čo niekto poradil na "www.motoride.sk". Na to skutočne čas nie je. Môžeš pasívne letieť vzduchom /šúchať sa po asfalte či kotúľať po zemi/ a čakať ako to s božou pomocou dopadne, alebo ešte sa pokúsiť niečo urobiť. Lenže urobiť niečo môžeš iba vtedy ak konáš podvedome-reflexívne, to znamená že to máš NATRÉNOVANÉ. Upravené 2 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (03.02.2007 20:38) |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
Ja si to raz valim aj s NUKEM po ceste vedla druzstva asi 70, uz som pomaly na konci cesty, mensia zakruta asi 60stupnov tak zacinam pribrzdat a pri mojom stasti samozrejme cez pol cesty samy strk piesok. Boli to sice len sekundy no pre mna cela vecnost, este rozmyslam ako to bude pre mna a pre moju masinku najmenej bolestne(na vyber: 1. Skoncim pod motorkou a budeme poodierani....2.alebo to napalim rovno do potoka, co by predne teleskopy urcite neprezili) a zrazu vidim len modre oblaciky, lebo mam hlavu zdvihnutu najviac k pravemu ramenu, aby si to moja tekvica neodniesla (aj ked helmu som mal). Masinka vdaka metrovej burine nekoncila pod vodou. Prve, co ma napadlo a co som urobil bolo, ze som dobehol k mojej motorke a kontroloval jej zdravotny stav a ja som mal nastastie len dotrhane tricko a zodrany laket. Vdaka Nukemu sme motorku plne spojazdnili a v tomto stave som mohol masinku priniest domov (lepsie povedane ona priniesla mna ) |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
Niektori ludia, ked sa ocitnu v situacii kde ide o zivot, jednoducho upadnu do lahkej komy a tu sa teda uvazovat, ako sa co najmenej "roztrieskat" nedaa. (...to som cital) |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
DisAster: Súhlasím s Tebou, ale ak si v makovici tú situáciu trénuješ, je oveľa menší predpoklad že do tej "ľahkej kómy" upadneš. Sám so to zažil pri pri prvom zoskoku padákom. Z toho strachu ale najmä dovtedy nepoznaného rútenia sa priestorom pri voľnom páde som ostal úplne ochromený. Keby sa mi sám neotvoril hlavný padák, ten záložný by som určite neotvoril. Na zemi som si to jasne uvedomil. Pri druhom zoskoku aj keď ten strach nebol o nič menší som počas voľného pádu už každú chvíľu rukou nahmatával tiahlo na otvorenie záložného padáka, aby som ho potiahol ak by bolo treba. Upravené 3 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (03.02.2007 21:28) |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
konecne fakt dobra a uzitocna tema... |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
Je pravda že pády sa dajú nacvičiť ako hovorí Raptor. Predtým ako som začala jazdiť ,som jazdila na koni. A to Vám poviem že tých pádov bolo dosť a aj škaredých.Keď som začala jazdiť na moto, veľmi som sa bála prvého pádu čí budem vedieť reagovať.Stalo sa to v zákrute, dostala som šmyk, zadné kolo ma predbehlo.A ja som zúročila svoje skúsenosti,nohy hore aby ma neprivalila motorka, pustila rajdy, odskočila a trochu sa pokotúlala. Nič sa mi nestalo, len bundu som oškrela o asfalt. Motorka vyviazla z toho dobre,len niaky škrabanec a rozbitá smerovka.Pádu sa bojím aj naďalej ale viem že keď príde ďalší, budem vedieť reagovať a neostanem primrznutá s vypúleními očami čakať čo sa stane. |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
Veľa závisí od toho, ako padáš. Upravené 1 krát. Naposledy upravil pandatn (04.02.2007 21:05) |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
Koncom roku 2010 na hlboko zablatenej motokrosovej dráhe mi po mojej chybe /zlý doskok do zatáčky/ vyletel spodný guľový čap na na prednej náprave. Kamoši motorkári čo to videli, tvrdili, že keď sa ľavé predné spodné rameno zarylo do blata, kolka sa postavila takmer kolmo hore a ja som z nej vyskočil do boku a spravil v bahne 2 paragánske kotrmelce cez ľavé rameno. Boli to zlomky sekundy, konal som naprosto reflexívne ... iba viem, že sa mi nič nestalo... K vôli bezpečnému opusteniu kolky v kritických situáciách, jazdím výlučne v stoji. V sede sú možnosti bezpečného opustenia kolky výrazne obmedzené. |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
ja som sa bohužial držal motorky..... tak mi rozlámalo klb na pravom veľkom palci... lebo som sa držal silno :D |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
tiež zastavam nazor,že mentalny trening je velmi doležity,už len diskusia o havarkach inych nas vedie k premyšlaniu "čo by som,keby" mne to tiež zachranilo krky,takže doporučujem... |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
Dávnejšie som mal kolíziu s cyklistom na MZ251. Šiel som zo spolujazdcom po širokej ceste asi 100km/h a za kopcom sa objavil cyklista na ako ide po ľavej strane -šiel v protismere. Z diaľky som naňho zatrúbil ,ale nereagoval . Upravené 1 krát. Naposledy upravil marek750 (02.09.2012 9:31) |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
Asi 3 roky spat mi vybehla par metrov predo mnou Skoda 120 z vedlajsej cesty /mimo obce/ a ked ma jej vodicka zbadala,tak dupla na brzdu a auto jej zdochlo krizom cez cestu.Kedze som mal rychlost okolo 130km/h,tak som zacal brzdit a podradil som asi o 2 rychlosti nizsie,no uplne prve ma napadlo trafit ju na predny alebo zadny blatnik /kufor/,aby ma naraz katapultoval ponad auto a aby som netrafil B stlpik,ci dvere.Cele to dopadlo tak,ze som sa dokazal vtesnat medzi Skodovicu a dopravnu znacku oznacujucu hlavnu cestu,no postal som az doma,lebo v tom navale adrenalinu by som bol asi na pani mimoriadne sprosty |
Re: NEHODY- čo robiť keď už je mašina neovládateľná a ide oživot
ano to poznam... |