Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1134 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32543
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18951)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13592)

Všetko, čo potrebuješ. Nič navyše, to je Ducati Monster 2026! - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuVšetko, čo potrebuješ. Nič navyše, to je Ducati Monster 2026! - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (1 hodnotení)

Diskusia k článku: Všetko, čo potrebuješ. Nič navyše, to je Ducati Monster 2026!

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
29.10.2025 20:49

Všetko, čo potrebuješ. Nič navyše, to je Ducati Monster 2026!

Romoto
Darca Krvi  Kávičkár 

Vidím to takto: od prednej časti po hlavu riadenia je to ok - nebolo čo pokaziť. Od osy kývačky dozadu je to ok - kyvná vidlica nemusí byť po chuti každémo, ale má to svoje opodstatnenie, sedadlo s pomocným rámom je pekne štíhle. Obnažený motor je tiež ok. Problematickou časťou je nádrž a plasty pod ňou. Je to mierne zúfalý pokus plastami skryť niečo (nič) tam, kde predtým bolo niečo ikonické - prehradový rám.


30.10.2025 11:10

Re: Všetko, čo potrebuješ. Nič navyše, to je Ducati Monster 2026!

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona
Hodnotenie: Dobré

Re: Romoto: Súhlasím, keď som dopísal ten článok zmocnila sa ma chuť pozrieť si inzeráty na starého Monstera...

Ale je to aj tým že som pozeral aj toto video

Video: www.youtube.com/watch?v=edVxX24bdLY

kde Claudio Domenicali ukazuje aj pôvodný Monster...

Ja to celkom aj chápem... Ale z trubkového rámu, suchej spojky zostal Ducati už len desmo... A je to škoda celkom...


30.10.2025 15:19

Re: Všetko, čo potrebuješ. Nič navyše, to je Ducati Monster 2026!

Krakatau
 Kávičkár 

Ikona

Awia: Nový Monster nemá už ani desmodromický ventilový rozvod...čiže už nezostalo vôbec nič... :'(


30.10.2025 15:36

Re: Všetko, čo potrebuješ. Nič navyše, to je Ducati Monster 2026!

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: Krakatau: A dá sa povedať že desmo je nejakou výhodou alebo plusom? Nikdy som sa o desmo nezaujímal, no mal som pocit, že je to len prežitok s dávnoveku, ked ešte pružiny nevedeli to čo už vedia cca 50 rokov. O krásne trubkové rámy už prišlo hodne motoriek, škoda červený bol pekný.

Dôvod úpravy: .

Upravené 1 krát. Naposledy upravil tryskac (30.10.2025 15:37)


31.10.2025 11:17

Re: Všetko, čo potrebuješ. Nič navyše, to je Ducati Monster 2026!

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: Krakatau: No veru máš pravdu v tlačovej správe ani zmienka o tom nebola iba že nový motor s variabil časovaním... Takže tak trochu potichu...

V minulej generácii prišiel o trubkový rám a teraz už aj o desmo... Je to škoda... Bolo to niečo pre značku typické...

Re: tryskac: asi nutné desmo nie je, áno aj pružiny to zvládnu... Ale bo to typické... Škoda toho


31.10.2025 15:11

Re: Všetko, čo potrebuješ. Nič navyše, to je Ducati Monster 2026!

Krakatau
 Kávičkár 

Ikona

tryskac V dnešnej dobe je to už skôr prežitok, ale bol to jeden z charakteristických znakov Ducati, ale Audi v rámci šetrenia nemalo problém všetky tieto výsostné znaky "zahodiť" a nahradiť ich konvenčnými riešeniami, aké používa veľa iných výrobcov. Ide mi hlavne o to, ako sa Ducati "oháňa" tým, že filozofia Monstra sa za celú dobu nezmenila...no pritom jediné spoločné znaky prvého a posledného Monstra sú dve kolesá, dva valce a nápis Ducati...

A keď sa pozriem na cenovku, tak by som už radšej išiel do ktoréhokoľvek japonca, alebo angličana...Ducati si dnes pýta už hlavne za nápis na nádrži...


31.10.2025 16:31

Re: Všetko, čo potrebuješ. Nič navyše, to je Ducati Monster 2026!

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

…dalsia verzia dostane variator :-D


31.10.2025 18:23

Re: Všetko, čo potrebuješ. Nič navyše, to je Ducati Monster 2026!

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

tryskac - nie je vyhoda Desmo rozvodu vacsia presnost, lepsie plnenie a teda vacsi vykon vo vysokych otackach? :-}

Ono ludkovia co konstruuju motory v Bologni asi velmi dobre vedia preco ho doteraz pouzivaju aj v zavodnych specialoch napr aj v motoGP kde mimochodom Ducati uz par rokov kraluje... A ked sme pri tom tak pruziny v GP nepouziva ani konkurencia

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (31.10.2025 18:26)


01.11.2025 21:46

Re: Všetko, čo potrebuješ. Nič navyše, to je Ducati Monster 2026!

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: O desme fakt nič neviem. Čo je určite plusom desma je, že žerie podstatne menej výkonu ako klasický rozvod. Asi vačky môžu mať ostrejšie krivky ako pri klasike, no klasika može mať vario čo desmo asi nie. Otáčky desmomotorov v súčastnosti asi nemajú podstatne vyššie otáčky ako klasika. Takže neviem či ASI len nejaká menšia úspora výkonu vyváži gynekologickú operáciu pri nastavovaní ventilov.
Ale ako na konci vačšinou píše klasik : asi sa mýlim >:-)

Dôvod úpravy: raptor a čo v GP používa konkurencia?

Upravené 1 krát. Naposledy upravil tryskac (01.11.2025 21:47)


02.11.2025 17:05

Re: Všetko, čo potrebuješ. Nič navyše, to je Ducati Monster 2026!

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

tryskáč - pneumatické ovládanie ventilov, tak ako v F1. Ventil otvára vačka a zatvára ho stlačný vzduch. Pružina by to nestíhala napriek tomu že ty píšeš "je to len prežitok s dávnoveku, ked ešte pružiny nevedeli to čo už vedia cca 50 rokov"


02.11.2025 21:37

Re: Všetko, čo potrebuješ. Nič navyše, to je Ducati Monster 2026!

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: To čo píšeš, bola pravda ked f1 točili 19000 teraz ked môžu točiť iba 15000 to asi nechali kvôli chladeniu, váhe, ťažisku? Neviem. Trochu som gúglil tu píšu, že ani desmo to nestíhalo.
www.constructorsf1.com/clanky/pneumaticke-ovladani-vent...
a tu sú otáčky v SBK www.moto.cz/zpravy/motosport/999-limity-otacek-motocykl... Rozdiel medzi duknou 16100 a hondou 15600 /neviem aký má rozvod/ v sbk je značný no pre civilný segment nepodstatný a ktomu sa vzťahuje aj veta čo cituješ.
Ale zase je to môj pohľad na vec o ktorej ani neviem čo neviem.


03.11.2025 7:15

Re: Všetko, čo potrebuješ. Nič navyše, to je Ducati Monster 2026!

Thorien
 Turista 

Ikona

gynekologicke nastavovanie ventilov ? .. to je ake ? .. mal som ducati kym som ju nerozbil .. ak sa dobre pamatam tak jediny rozdiel ze sa tam nastavovali vole pre otvaranie aj zatvaranie ventilu ... v podstate akoby si nastavoval 16 namiesto 8 ventilov ..

ale ..mozem sa mylit


03.11.2025 9:12

Re: Všetko, čo potrebuješ. Nič navyše, to je Ducati Monster 2026!

Stromak
 Turista 

Ikona

mal som niekolko ducatiek, vsetky s desmo.. pokial viem, jedina nevyhoda bola, ze sa to nesmelo zanedbat - myslim nastavenie voli, lebo inak siel cely motor do kytek. dalsia nevyhoda ze nastavit to na niektorych typoch ducatiek znamenalo rozobrat pol motorky kym si sa dostal pod hlavu. Ale ak si sa tam uz dostal, nastavit vole nebolo nic zlozite..

Inak Raptor, myslim ze v GP uz aj Ducati pouziva pneumaticky rozvod


03.11.2025 10:31

Re: Všetko, čo potrebuješ. Nič navyše, to je Ducati Monster 2026!

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: tryskac: prečo by desmo nemohlo mať Variabil časovanie? Ak sa robí variabil časovanie relatívnym naročením vačky tak v tom problém nie je. Asi len cena na náročnosť výroby...


03.11.2025 13:17

Re: Všetko, čo potrebuješ. Nič navyše, to je Ducati Monster 2026!

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Stromak - podľa mojich info sú stále na desme ale rád si refreshnem vedomosti. Toto ma zaujíma Nejaký zdroj?

tryskáč - jj viem že 15tisic je v F1 max., ale tí konštruktéri zrejme vedia prečo ostali pri pneumatickom ovládaní ventilov. Ak píšem o desmo tak píšem o motoGP. Formulu som dekády nesledoval a teraz začínam takže mnoho vecí z hlavy neviem čo sa zmenilo.

Motorky v motoGP točia max 18tisic a nemám pocit že to niečo kde by desmo nestíhalo. Ja viem tak, že desmo je chirurgicky presné aj vo vysokých otáčkach. Predsa len presne plniť štyri 250ccm valce pri 18k otáčkach nie je maličkosť najma keď je to súťaž kde sa jedná o každý "gram" výhody.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (03.11.2025 13:18)


03.11.2025 13:29

Re: Všetko, čo potrebuješ. Nič navyše, to je Ducati Monster 2026!

Stromak
 Turista 

Ikona

Re: raptor: mas pravdu - nepouzivaju pneu rozvod [dobre] , stale su verni desmo aj pri GP specialoch, mal som mylnu info


03.11.2025 15:19

Re: Všetko, čo potrebuješ. Nič navyše, to je Ducati Monster 2026!

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Thorien, Stromak len som čítal že nastavenie desmoventilov je veľmi prácne trvá dlho skoro ako pôrod. :-)))
Stromak ak sa zanedbalo nastavenie ventilov, tak prečo motor pokapal - podpálenie ventilov ako aj pri klasických rozvodoch, alebo u desma hrozí aj niečo iné?
Awia, áno vario ako pootočenie vačky voči zubatému kolesu desmo môže mať, takže som to napísal zle. Ked som to písal, napadlo ma vtedy iba prepínanie medzi vačkami čo u desma asi nepôjde.
Raptor či desmo stíhalo, alebo nie nie je môj výrok, ale výrok z toho odkazu o F1. Samozrejme máš pravdu, že desmo oproti klasike nemení reálne časovanie ventilov. Keby ho zmenilo, tak sa asi niečo zlomilo. :-D


03.11.2025 15:36

Re: Všetko, čo potrebuješ. Nič navyše, to je Ducati Monster 2026!

Stromak
 Turista 

Ikona

Re: tryskac: to neviem, ja som to nikdy nerobil, mam to iba sprostredkovane od mechanika ktory sa mi staral o dukatky. Co sa tyka rizik, tak hlavny rozdiel je ze otvasranie aj zatvaranie ventilu je riadene mechanicky, ak je velka vola, ventil sa nedovrie.. Pruzina ho dovrie viac - menej vzdy. Pri nedovreni hrozi prehrievanie motora, v krajnom pripade sa stretne ventil s piestom a je po motore ( to je extrem samozrejme ) . Dalsi problem je, ze kedze je to cele mechanika, pri zlych volach vznika neziaduce trenie, vznikaju rozne kovove mikropiliny ktore nechces v oleji.. tie mozu poskodit loziska, cerpadlo, valec...



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.