Anketa:
Moto videá:
Všetko, čo potrebuješ. Nič navyše, to je Ducati Monster 2026! - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom
Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiuVšetko, čo potrebuješ. Nič navyše, to je Ducati Monster 2026! - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom
Hodnotenie: 



 (1 hodnotení)
Diskusia k článku: Všetko, čo potrebuješ. Nič navyše, to je Ducati Monster 2026!
Všetko, čo potrebuješ. Nič navyše, to je Ducati Monster 2026!
| 
 Vidím to takto: od prednej časti po hlavu riadenia je to ok - nebolo čo pokaziť. Od osy kývačky dozadu je to ok - kyvná vidlica nemusí byť po chuti každémo, ale má to svoje opodstatnenie, sedadlo s pomocným rámom je pekne štíhle. Obnažený motor je tiež ok. Problematickou časťou je nádrž a plasty pod ňou. Je to mierne zúfalý pokus plastami skryť niečo (nič) tam, kde predtým bolo niečo ikonické - prehradový rám.  | 
Re: Všetko, čo potrebuješ. Nič navyše, to je Ducati Monster 2026!
| 
Hodnotenie:   Re: Romoto: Súhlasím, keď som dopísal ten článok zmocnila sa ma chuť pozrieť si inzeráty na starého Monstera...  | 
Re: Všetko, čo potrebuješ. Nič navyše, to je Ducati Monster 2026!
| 
  Awia: Nový Monster nemá už ani desmodromický ventilový rozvod...čiže už nezostalo vôbec nič...    | 
Re: Všetko, čo potrebuješ. Nič navyše, to je Ducati Monster 2026!
| 
  Re: Krakatau: A dá sa povedať že desmo je nejakou výhodou alebo plusom? Nikdy som sa o desmo nezaujímal, no mal som pocit, že je to len prežitok s dávnoveku, ked ešte pružiny nevedeli to čo už vedia cca  50 rokov. O krásne trubkové rámy už prišlo hodne motoriek, škoda červený bol pekný. Upravené 1 krát. Naposledy upravil tryskac (30.10.2025 15:37)  | 
Re: Všetko, čo potrebuješ. Nič navyše, to je Ducati Monster 2026!
| 
  Re: Krakatau: No veru máš pravdu v tlačovej správe ani zmienka o tom nebola iba že nový motor s variabil časovaním... Takže tak trochu potichu...  | 
Re: Všetko, čo potrebuješ. Nič navyše, to je Ducati Monster 2026!
| 
  tryskac V dnešnej dobe je to už skôr prežitok, ale bol to jeden z charakteristických znakov Ducati, ale Audi v rámci šetrenia nemalo problém všetky tieto výsostné znaky "zahodiť" a nahradiť ich konvenčnými riešeniami, aké používa veľa iných výrobcov. Ide mi hlavne o to, ako sa Ducati "oháňa" tým, že filozofia Monstra sa za celú dobu nezmenila...no pritom jediné spoločné znaky prvého a posledného Monstra sú dve kolesá, dva valce a nápis Ducati...  | 
Re: Všetko, čo potrebuješ. Nič navyše, to je Ducati Monster 2026!
| 
  …dalsia verzia dostane variator     | 
Re: Všetko, čo potrebuješ. Nič navyše, to je Ducati Monster 2026!
| 
  tryskac - nie je vyhoda Desmo rozvodu vacsia presnost, lepsie plnenie a teda vacsi vykon vo vysokych otackach?   Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (31.10.2025 18:26)  | 
Re: Všetko, čo potrebuješ. Nič navyše, to je Ducati Monster 2026!
| 
  Re: raptor: O desme fakt nič neviem. Čo je určite plusom desma je, že žerie podstatne menej výkonu ako klasický rozvod. Asi vačky môžu mať ostrejšie krivky ako pri klasike, no klasika može mať vario čo desmo asi nie.  Otáčky desmomotorov v súčastnosti asi nemajú podstatne vyššie otáčky ako klasika. Takže neviem či ASI len nejaká menšia úspora výkonu vyváži gynekologickú operáciu pri nastavovaní ventilov. Upravené 1 krát. Naposledy upravil tryskac (01.11.2025 21:47)  | 
Re: Všetko, čo potrebuješ. Nič navyše, to je Ducati Monster 2026!
| 
  tryskáč - pneumatické ovládanie ventilov, tak ako v F1. Ventil otvára vačka a zatvára ho stlačný vzduch. Pružina by to nestíhala napriek tomu že ty píšeš "je to len prežitok s dávnoveku, ked ešte pružiny nevedeli to čo už vedia cca 50 rokov"  | 
Re: Všetko, čo potrebuješ. Nič navyše, to je Ducati Monster 2026!
| 
  Re: raptor: To čo píšeš, bola pravda ked f1 točili 19000 teraz ked môžu točiť iba 15000 to asi nechali kvôli chladeniu, váhe, ťažisku? Neviem. Trochu som gúglil tu píšu, že ani desmo to nestíhalo.  | 
Re: Všetko, čo potrebuješ. Nič navyše, to je Ducati Monster 2026!
| 
  gynekologicke nastavovanie ventilov ? .. to je ake ? .. mal som  ducati kym som ju nerozbil .. ak sa dobre pamatam tak jediny rozdiel ze sa tam nastavovali vole pre otvaranie aj zatvaranie ventilu ... v podstate akoby si nastavoval 16 namiesto 8 ventilov ..  | 
Re: Všetko, čo potrebuješ. Nič navyše, to je Ducati Monster 2026!
| 
  mal som niekolko ducatiek, vsetky s desmo.. pokial viem, jedina nevyhoda bola, ze sa to nesmelo zanedbat - myslim nastavenie voli, lebo inak siel cely motor do kytek. dalsia nevyhoda ze nastavit to na niektorych typoch ducatiek znamenalo rozobrat pol motorky kym si sa dostal pod hlavu. Ale ak si sa tam uz dostal, nastavit vole nebolo nic zlozite..   | 
Re: Všetko, čo potrebuješ. Nič navyše, to je Ducati Monster 2026!
| 
 Re: tryskac: prečo by desmo nemohlo mať Variabil časovanie? Ak sa robí variabil časovanie relatívnym naročením vačky tak v tom problém nie je. Asi len cena na náročnosť výroby...  | 
Re: Všetko, čo potrebuješ. Nič navyše, to je Ducati Monster 2026!
| 
  Stromak - podľa mojich info sú stále na desme ale rád si refreshnem vedomosti. Toto ma zaujíma Nejaký zdroj?  Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (03.11.2025 13:18)  | 
Re: Všetko, čo potrebuješ. Nič navyše, to je Ducati Monster 2026!
| 
  Re: raptor: mas pravdu - nepouzivaju pneu rozvod     | 
Re: Všetko, čo potrebuješ. Nič navyše, to je Ducati Monster 2026!
| 
  Thorien, Stromak len som čítal že nastavenie desmoventilov je veľmi prácne trvá dlho skoro ako pôrod.    | 
Re: Všetko, čo potrebuješ. Nič navyše, to je Ducati Monster 2026!
| 
 Re: tryskac: to neviem, ja som to nikdy nerobil, mam to iba sprostredkovane od mechanika ktory sa mi staral o dukatky. Co sa tyka rizik, tak hlavny rozdiel je ze otvasranie aj zatvaranie ventilu je riadene mechanicky, ak je velka vola, ventil sa nedovrie.. Pruzina ho dovrie viac - menej vzdy. Pri nedovreni hrozi prehrievanie motora, v krajnom pripade sa stretne ventil s piestom a je po motore ( to je extrem samozrejme ) . Dalsi problem je, ze kedze je to cele mechanika, pri zlych volach vznika neziaduce trenie, vznikaju rozne kovove mikropiliny ktore nechces v oleji.. tie mozu poskodit loziska, cerpadlo, valec...  | 
			





 
 
 
 
 , stale su verni desmo aj pri GP specialoch, mal som mylnu info