Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3973 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28547
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17003)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11544)

EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuEICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (15 hodnotení)

Diskusia k článku: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Predchádzajúce | 1 2 |

08.11.2022 11:02

EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona
Hodnotenie: Dobré

Transalp sa mi ľúbi [dobre] [dobre] [dobre] 21-tka je tam ;-)


08.11.2022 11:16

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Transalp za mňa áno, Honda predsa nemohla nechať triedu middle weight road enduro na pospas Yamahe, KTM a BMW, najma ak v nej dlhe roky predtym diktovala.
Plus za zdvihy ze dali vacsie ako ako ma Tenera 700 ale KTM aj tak nadalej jednoznacne dominuje (240/240).
Čo nepoteší je váha kde opäť KTM vedie. Obávam sa že ani cena novinky nás nepoteší .. kiež by som sa mylil.

Milé prekvapenie CMX1100 Rebel. Hoci je to jasná opičáreň po Harýku tak na druhej strane prečo nie.


08.11.2022 11:18

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: raptor: Mne sa páči aj CL500... Už s Rebelom som offroadoval tak toto bude fajnová sranda...


08.11.2022 11:32

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

jojkoz
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Re: raptor:

Afrika CRF1000 Adventure Sports ma zdvihy 252/240 - s hmotnostou uz je to horsie :-)

Tento Transalp s tou hmotnostou bude asi zaujimava motorka.


08.11.2022 12:17

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Za mna Transalp ano, vyzera celkom schopne. Co je vhodnejsie do lahsieho terenu, Honda ci KTM?

Rebel - to HD nema naozaj ziadny dizajnovy patent??? Ja by som sa toto hanbil kupit, lebo ako pisal Raptor, je to kopia.

CL500 - toto nikdy nepochopim, som asi moc mlady >:-)


08.11.2022 12:27

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

oration
 Edvenčr 

Ikona

Ja budem asi jeden z mála v tábore "nepači sa mi" 8-). Honda vyzerá ako hnusný lowcost- samozrejme subjektívny pohľad. Vstrom je aspoň pre mňa krajší, ale tiež 62kw a 230kg a zarezať V- twin, keď parallel twin predáva každý kto má dieru do prdele. To, že honda ma vyššie zdvihy tak beriem ako argument (Honda uvádza 200, 190mm,) ale v 80tých rokoch vydať štúdiu ohľadom podvozkov a naproti tomu stále produkovať podvozkovo (pod)priemerné univerzály kulhajúce na jednu nohu. A u toho transalpa nečakám nič iné. Samozrejme zákaznikov si nájdu oba, každý si vyberie čo mu sedí a vyhovuje, páči, ale mne to príde, že obe len oblizujú päty KTM, Tenere(WR) - o základnej vieme, že podvozok pokulháva, hlavne makká pružina na cent. tlmiči, Aprilii(aj ked ta je hnusná tiež, ale ľahká, so super podvozkom >:-) )

Dôvod úpravy: detaily

Upravené 1 krát. Naposledy upravil oration (08.11.2022 12:29)


08.11.2022 13:15

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

w4tch0
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Zlé

Osobne sa mi ten Transalp vzhladovo moc nepaci. Necelych 17L mi pride moc mala nadrz na takuto motorku. Kolesa zase len s dusami. U podvozku nevidim uvedene ci ma aspon predpatia a tlmenie odskoku nastavitelne... Podobne ako hornet asi nie zla moto, ale vzhladom na to kolke roky ju "chystali", nic moc. Priemer az podpriemer skoro v kazdom smere.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil w4tch0 (08.11.2022 13:15)


08.11.2022 14:38

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

watch - 17 litrov tej novej 750 da realny dojazd 300+ km hocijako. Pri lahkej ruke na dochodcu 400.

Dusove kolesa ano to mas pravdu.. to je vopruz pri opravovani defektu jak blazon.

vidicon - do lahsieho terenu je to jedno. Lahsi teren prejdes aj s RT. Do takeho ozajstnejsieho terenu KTM ale 80 a viac % je aj tak o pilotovi.

oration - suzuki uz v-twin zarezava a jak dobre napisal Awia, ked budu mat vsetci (BMW, KTM, kawasaki, Yamaha, Aprilia a teraz Suzuki a Honda) radovy twin bude to tak trochu nuda no.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (08.11.2022 14:39)


08.11.2022 15:18

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

w4tch0
 Turista 

Ikona

Re: raptor: Ked ja to mam s dojazdom tak ze nikdy nie je tolko aby nemohlo byt este viac :D Ked musim na 1000SX po 300km zastat lebo uz idem len na vypary vzdy som nasrany. 19L nadrz, ale ked ked za to taham tak po 250km sa rozsvieti rezerva :D

Stale viac to vyzera, ze minimalne vidlica je bez akychkolvek moznosti nastavenia. Tlmic asi bude mat len predpatie.To vidim ako najvacsi nedostatok. Hlavne u motorky u ktorej sa ocakava ze bude jazdit aj po ceste, aj mimo nej. Aj solo, aj nalozena dvoma s batozinou...

Dôvod úpravy: :-~

Upravené 1 krát. Naposledy upravil w4tch0 (08.11.2022 15:19)


08.11.2022 15:24

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

kovo222
 Turista 

Ikona

Mne by sa ten Transalp páčil keby nemal výfuk tak dole. keď pozerám z ľavej strany tak si poviem že paráda, sprava :-(


08.11.2022 16:50

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

KaTeM
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Dizajnovo OK
Trochu sklamaním sú zdvihy ... vyzerá to byť štíhla obratná motorka, otázna bude cena, keďže bude mať dosť elektronických serepetičiek.

Pozerám po niečom novom v tejto kategórii, dám jej šancu a pôjdem sa odviesť keď budú prevádzačky.


08.11.2022 18:41

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

PetrAT
 Edvenčr 

Ikona

Honda by měla rozpustit oddělení designu a rovnou to dávat Italům
Čumák hrozný , to sebrali z nějaké té NC obludy
Kryt motoru, rukojetí nikde. výfuk dole . Ach jo
Motor vypadá nadějně. Ale jinak to na mě působí lacině . Tak snad to bude levné



08.11.2022 19:46

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

Krakatau
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Za mňa Transalp a postupom času už aj tomu Hornetu prichádzam pomaly na chuť. CL 500 mi pripomína R-E Meteor 350 na "drapákoch" a Téčkový Rebel príjemne prekvapil. Mám rád štýl H-D Street Glide, akurát tá vyššia hmotnosť mi robila problém...


08.11.2022 20:28

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

matkulec
 Veteránista 

Chalani, ako ťahajú tie radové dvojválce? Strašná to móda šetrenia, ergo downgradu podľa mna.


08.11.2022 20:48

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

Romoto
Darca Krvi  Kávičkár 

Možno sa mýlim, ale zdá sa mi, že Transalp aj Hornet majú rovnaký rám. Možno hlava riadenia bude mať nepatrne iný uhol a ešte pár detailov pre každý typ.
Nuž ide zlá doba, treba šetriť. Keď sa poriem na plasty na mnohých novinkách, tak je ich "menej", sú ako keby jednoduchšie (ale to môže byť aj trend) a veľa ich je čiernych.
matkulec: Ja mám doma dva dvojvale, ale véčkové a tak trocha už historické. To "paravé" SV-čko a Duka 990. Idú pekne odspodu, ale s vyhladeným chodom synovho Duka 790 sa to nedá porovnať.


08.11.2022 21:33

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

Palika
 Turista 

Hodnotenie: Zlé

Je vysvetlenie, prečo Honda, ktorá pred rokmi vyrábala krásne motorky, teraz balí schopný vývoj a dobré technické parametre do halierového dizajnu bez gulí? Za mňa sklamanie na celej čiare.
Afrika 1000 keď sa objavila, tak každému sa dych zastavil od tej krásy a teraz nový Hornet a dlho očakávaný Transalp je šedou myšou medzi konkurenciou. Postavte vedľa seba Tuarega,700 Tenere raid a Transalp...


08.11.2022 21:34

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

zincica
 Geriatrik 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

kurna... mal som transalpa 600, zdal sa mi najstihlejsi a najlahsi zo starych transalpov. no a neviem sa vynadivat na tuto novu generaciu... hmotnost trosicku vyssia, ale konikov dvakrat tolko :-)

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil zincica (08.11.2022 21:36)


08.11.2022 21:48

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

MajoKE
 Skútrista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Nový TA je skvelý. Ak bude cena 9500 (o 1900€ viac ako Hornet) bude za tú cenu úžasný.

Predajcom želám, aby ho aj mali....


08.11.2022 22:02

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Palika - zijeme zle casy treba byt vdacny za kazdy novy model pohanany benzinom.
Áno nový Transalp technicky nie je a nikdy nebude KTM 790 / 890 Adventure, ale kolko z nás potrebuje do terénu špičku v segmente. Detto dizajnovo to nikdy nebude Multistrada 950 a možno z dizajnu nespadne človek na zadok ale zas ale zas nebolia z nej oči...

O úspechu rozhodne cena. ak ju ustrelia (čo Honda zas nemá problém) tak ich ludia vysmejú a pojdu inde.


09.11.2022 10:03

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

oration
 Edvenčr 

Ikona

Re: raptor: Mňa zas oči bolia dosť. Akokeby japonec nabehol k činskému regálu a vznikne z toto. Nejaký mačkopec medzi hondou, rwm a benelli :-D

Re: Palika: súhlasím, no a ten vývoj považujem fakť že len za schopný. No schopný, ono to funkčné bude, ale viď. afrika, alebo ten jej cestný derivát. Neviem čo tam použili za architektúru ale boot systému katastrofický a UX/UI to podľa mňa nevidelo.


09.11.2022 10:42

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

w4tch0
 Turista 

Ikona

Tak uz je to potvrdene ze podvozok na transalpe disponuje iba nastavenim prepatia pruzin vpredu aj vzadu. Tlmenie bez nastaveni :-~


09.11.2022 11:05

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: w4tch0: ked to bude od vyroby naladene dobre, tak viac netreba, ale ked to bude naladene ako na starom trandovi (2006), tak nech si to nechaju.

Inak je dobre, ze tomu dali konecne nejaky vykon, ale je skoda, ze je chudak novy trando taky skatedy.


09.11.2022 12:21

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

w4tch0
 Turista 

Ikona

Re: janoval: Len co je naladene dobre?

Lebo "dobre" je nieco ine ked na tom sedi 45kg baba, nieco ine ked na tom sedi 75kg chalan s kufrom a nieco ine ked na tom sedi 100kilovy chlap so 60kg manzelkou a batozinou. A len pritiahnut predpatie nestaci, lebo to dobre potom nebude. Dobre je nieco ine ked jazdis po hladkom asfalte a nieco ine ked po rozjebanych cestach ci sotolinach. A to ani nehovorim o tom, ze rovnako nastavena vidlica jazdi trochu inak ked je vonku 5 stupnov a ked je 35 stupnov. Na zimu si vzdy musim okruhy kusok viac otvorit aby to jazdilo rovnako. To iste plati o starnucom oleji. Treba postupne priskrcovat ako olej straca vlastnosti s pribudajucimi km alebo menit olej vo vidlici a tlmici kazdy rok aby to jazdilo rovnako "dobre".

Mne len pride proste zvlastne, ze motorka ma jazdne rezimy, palivove mapy atd. a tak zakladnu vec ako nastavenie podvozku nie. No snad bude apson naozaj lacna.


09.11.2022 12:41

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

duggo
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Paci sa mi, novy Transalp, a aj sledovat “vyvin” dnesneho motosveta co sa tyka uzivatelov. Z mojho laickeho hladiska tento novy model daleko predbehol predchadzajucu asi vo vsetkych smeroch. Nuz dost ludom nestaci, niekto chce asi aby mal aj zlate vajcia, porovnavat ho ale s Afrikou naco. Kedy sa kde doteraz porovnaval Transalp a Afrika ? Toz uz len naznak porovnavania svedci o tom, ze Transalpa dost premakali nie ? :-)
Mna skor zaujima ci treba pri objednani aj vyhrievanych rucok, objednat cely packet ktory zahrna bocne kufre.
Cena ma byt cca 10500,-


09.11.2022 13:09

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

matkulec
 Veteránista 

Re: w4tch0:
Dobrý postreh k tomu podvozku.
Ale kto to dnes rieši? Prvá otázka: koľko koní....nie aké brzdy ale za koľko na 100...


09.11.2022 13:40

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

randomlogin
 Kávičkár 

Ikona

Re: matkulec: tak brzdy sa vseobecne dost riesia nakolko vyrazne ovplyvnuju jazdny zazitok. A zrovna "za kolko na 100" som hadam ani nevidel pri prezentacii motoriek (nie zeby som si nedohladaval pre zaujimavost), tam je to podobne a viac ako dobre hadam pri vacsine strojov :-)
Ja napr chapem ze kolko ludi, tolko chuti, ale fakt sa neviem vzit do koze niekoho, co si kupi rebela, lebo sa mu paci :-) No, to ma asi na svedomi listovanie casopismi s XJRkami, R1kami a velkymi HD v detskych casoch :-)


09.11.2022 14:26

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

matkulec
 Veteránista 

Neviem, dizajn neriešim a podobné predlžováky penisu.


09.11.2022 14:37

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

Explo
 Kávičkár 

Ikona

Transalp pekný, dizajn v duchu predchodcu [dobre]
Radový dvojvalec je menší a kompaktnejší ako V2, zostane viac miesta na iné veci.
Výfuk pekne zboku.
Za mňa dizajn úplne super


09.11.2022 16:03

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

zincica
 Geriatrik 

Ikona

dizajn je hodne subjektivna zalezitost, ale mne ako vystudovanemu dizajnerovi sa paci :-)
pekne ciste linie, a posobi to ako "navrat ku korenom". postelovanie podvozku hadam este poriesia, v nejakej x ci rally verzii :-)


09.11.2022 17:46

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

AndyCD
 Turista 

Dosť nehorázne dať niečomu čo pripomína vozidlo názov CL 500 :-(((
www.netcarshow.com/mercedes-benz/2000-cl500...
Ja to nazývam svätokrádež!


10.11.2022 8:07

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

No podľa reakcií si trúfam povedať že TransAlp to dokázal... Polovica ho zhejtila a tej druhej sa páči. Čo môže byť lepšie. Nemôže sa páčiť každému... Pre tých ostatným majú predsa Africu ;-)

Pre mňa čistý dizajn, viditeľný návrat ku koreňom... Transalp nikdy nebol rally bike, podvozok nenastaviteľný neprekvapil, ja som čakal aj že tam dajú 19-tku kola čo sa našťastie nestalo. [dobre] TA bude typický pracant, ktorý zvládne oveľa viac ako ľudia čakajú...

Foto: Honda XL750 Transalp (2023) - vidlica nemá...


10.11.2022 8:14

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

Anton Horváth - Bjorni
 Kávičkár 

Hodnotenie: Dobré

podla mna je ta transalpka krasna. Iste ze nie kazdemu sa paci. Kazdopadne vzhladom na to kolko jazdim a akym stylom a po akych cestach, tak by som skorej bral tu 500vku. Ta je dizajnovo tiez super, len sa mi na nej nepaci ten klucik zboku. Ved uvidime ako sa chytia


10.11.2022 16:08

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

AndyCD
 Turista 

Mne sa nový transalp zdá bližšie starej afrike než nová afrika, čo si myslím že je dosť veľké plus.


15.11.2022 7:49

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

to akože nový Transalp má motor z choppra s malým výkonom a sériovo makký podvozok ?
pán sa vyzná :-))) :-D

p.s. vobec nič nemám proti Afrike... ani starej ani novej. Na rozdiel od niektorých mudrákov som ich aj mal a jazdil. Obe. :-* Tá nová je dobre postavená motorka, tá stará je pekná spomienka s nadčasovým dizajnom. Všetko ostatné bolo dávno prekonané.

p.s.2 stará Afra mala sériovo parádny hliníkový chránič motora a aspoň aké také chrániče rúk ale zas tento nový Tranďo bude určite lepšie povozenie.


15.11.2022 16:15

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

AndyCD
 Turista 

omg :-)))


16.11.2022 8:54

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

Explo
 Kávičkár 

Ikona

m.motoride.sk/?P=motodb-cmp&cmp=%2C12782%2C...

TransAlp si vzal spätné zrkadlá aj tlmič výfuku od staršej lacnejšej sestry. Možno aj chladič atď... Cenou by mohol potešiť :-)


16.11.2022 9:19

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

pri študovaní linku od Expla ma napadá otázočka

aký je rozdiel medzi OHC (4V) a SOHC (4V)
mne to v tomto prípade príde to isté... jedna vačka

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (16.11.2022 9:19)


16.11.2022 10:15

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

Explo
 Kávičkár 

Ikona

raptor ak si dobre pamätám tak
OHC ovláda jedna vačková hriadeľ dva ventily nad valcom
SOHC ovláda jedna vačková hriadeľ 4 ventily nad valcom


16.11.2022 10:32

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Chlapci tie ohc, sohc, dohc pomenovania sú trochu zmätočné a archaické.
Môžu byť aj pri 2 či štyroch ventiloch, na rozvodoch s vahadlami jednoramenými, dvojramenými alebo bez vahadiel.
Čo sa týka transalpu podľa mňa polovička ventilov je ako dohc a druhá poľka ako ohc.
No istý by som si bol, keby novinári neboli lenivý fotiť motorky aj z ľavej strany - čo okrem toho vraví, že transalp nemá hlavný stojan.

Dôvod úpravy: a teda odpoved na raptorovu otázku : nie je tam jedna vačka vačky by tam mali byť tri, ale je tam jeden vačkový hriadel.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil tryskac (16.11.2022 10:36)


16.11.2022 11:33

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

KaTeM
 Edvenčr 

Ikona

Re: tryskac:
Je viac než isté že na tej motorke v základnej verzii nič nebude, bude holá - bosá ...
Aby si si mohol stojan, padacie rámy, dekeľ pod motor, chrániče rúk, a všetko ostatné dokúpiť ... :-}


16.11.2022 14:15

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

tryskac - hlavný stojan to je taka habaďura od Hondy.

Nedávajú ho ani na vlajkovú loď Afriku ani v hogofogo ATAS verzii ktorá rozhodne neni lacná.... na druhej strane PCX 125 s ním kúpiš automatisch.

Honda šetrí kilá do tabuliek + je šanca že mnoho ľudí si ho objedná ako doplnok za extra peňáze.

normálne ojeb :-(

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (16.11.2022 14:16)


16.11.2022 21:48

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: raptor: teraz je taka moda, ze keby tam bol, tak ho drsni edvencuraci odmontuju, lebo im znizuje svetlu vysku pri zdolavani obrubnikov k starbaksu

Na druhej strane je pravda, ze ani moj byvaly trando nemal central od nova, pritom mal dusove kolesa.


17.11.2022 0:26

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

w4tch0
 Turista 

Ikona

Mne central pride opat ako taka povinna vybava na motorku s ktorou sa bude cestovat. Duplom ak ma retaz ktoru treba mazat. Co si budeme hovorit, retaz sa ovela lahcie maze a cisti so zdvihnutym zadnym kolesom. A vymenit ci zalepit dusu je tiez kus lahsie ked mozes motorku jednoducho zdvihnut a odmontovat koleso...


17.11.2022 8:17

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

SteweTT
 Turista 

Ikona

Re: w4tch0: tak je s tou retazou, na NT1100 bol hl.stojan v základe za čo som rád...

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil SteweTT (17.11.2022 8:23)


17.11.2022 15:02

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

janoval - napr. BMW kašle na túto módu a boxer GS kupiš furt len s hlavným stojanom a pokiaľ viem tak aj KTM detto pri modeloch 1290 Adventure.

Priznám sa že neviem ako na Afre na na GS, hlavný stojan určite svetlú výšku neznižuje


19.11.2022 1:09

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

Benzin
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Veľmi som čakal na tento model,keďže budúci rok budem riešiť kúpu svojho prvého cestovného endura. Moje priority sú nízka váha, dizajn ,jednoduchosť,aby to bol dvojvalec a japonec. Keďže som iba 176 cm vysoký,ťažké motorky neprichádzajú do úvahy. Vyskúšal som si teda tenere 700 a sadla mi super.Akurát koníkov by mohla mať viac,keďže presedám z tracera900 a občas beriem aj manželku. Takže ,keď som sa dopočul ,že vyšiel nový transalp so silnejším dvojvalcom ,tak ma to potešilo. Výkon akurát super,sedadlo vyzerá byť pohodlné,ale jednu vec nedokážem prehltnúť je dizajn. Škoda,že nenadviazali na dizajn afriky. Proste dizajnovo je to séria NC a mohli tomu dať trošku " šmrncu drsného endura". Takže aj taký detail,ako dizajn rozhodol v prospech tenere s nižším výkonom. Samozrejme je to môj názor a určite sa dizajn transalpu bude veľa ľuďom páčiť. Avšak dizajn afriky twin sa snáď každému páči-asi jedno z najkrajších cestovných endúr. Mohli trošku dizajn transalpa nadviazať na dizajn tak úspešnej afriky.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Benzin (19.11.2022 1:16)


14.12.2022 18:21

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

Palika
 Turista 

Ahoj, vie už niekto oficiálnu cenu na Transalpa? Vyšiel cenník, ceny išli o dobrých 10++ % hore, ale Transalp je len medzi modelmi uvedený, no v cenníku nie.

hondake.sk/cennik_Honda.pdf


15.12.2022 8:42

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

zaujimave, mozno ho Honda zatial len predstavila a predavat ho este neplanuje :-)))
v dnesnej dobe by som sa ani nedivil keby to bolo nejak takto


15.12.2022 14:09

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

Palika
 Turista 

Ahoj Raptor,

na UK stránke sa už dostať k prehľadu voliteľnej výbavy, ale ceny ani tu žiadne.

motorcycleconfigurator.honda.co.uk/bikes...


15.12.2022 15:23

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

AndyCD
 Turista 

U nemeckých obchodníkov na predobjednávku +/- 10,5K vrátane 19% dph dostupnosť máj23


27.01.2023 13:04

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona
Hodnotenie: Dobré

Cena na SK bude 9900 eur:

Cena novinky Honda Transalp je 9 990 eur

Herghott


27.01.2023 13:34

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

salem79
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Neveriiiim ze tu cenu na jar/leto udrzia, ale bolo by to prijemne prekvapko.

Dôvod úpravy: na honda stranke je 9990eur

Upravené 1 krát. Naposledy upravil salem79 (27.01.2023 13:35)


27.01.2023 16:46

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

OKOzMI
 Turista 

Ikona

9990€ za motorku. A výbava?


27.01.2023 17:05

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: OKOzMI: no ved v clanku je to opisane dostatocne.

Herghott


27.01.2023 17:27

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

OKOzMI
 Turista 

Ikona

Re: Herghott:
Pomôž mi. To akože s rupsakom na chrbte? Kufre, myslím originál, to nemá.


27.01.2023 17:45

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: OKOzMI: pockaj, myslis zakladnu seriovu vybavu alebo originalne prislusenstvo?

Herghott


27.01.2023 17:56

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

OKOzMI
 Turista 

Ikona

Re: Herghott:
Ak to má originál kufre, tak cena za originál.

Dôvod úpravy: Aj predtým som myslel na tie kufre.
To je všetko. Ďakujem.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil OKOzMI (27.01.2023 17:58)


27.01.2023 17:58

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: OKOzMI: tak v cene zakladnej vybavy kufre urcite nie su. V tejto triede jednoducho kufre v cene nebyvaju.

Herghott


27.01.2023 18:05

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

OKOzMI
 Turista 

Ikona

Re: Herghott:
A keď si ich niekto chce dokúpiť, koľko stoja? A sú samostatné alebo treba aj nosiče. A ak aj nosiče, koľko doplatiť aj za ne?
Stále myslím originál.
Takže 9990€ +??? €


27.01.2023 18:07

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: OKOzMI: na to je este dost skoro, ved len dnes oznamili cenu motorky. Awia ide zaciatkom marca na testovacku, tak sa moze spytat. Casto sa ale stava, ze originalne prislusenstvo meska a ma neskoro stanovene ceny.

Herghott


27.01.2023 18:11

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

OKOzMI
 Turista 

Ikona

Re: Herghott:
OK, tak neskôr. Není to moja kategória, skôr zvedavosť, ktorá môže pomôcť iným.
Ďakujem. [dobre]


27.01.2023 18:20

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: OKOzMI: mozes si byt isty, ze keby sme tie infosky mali, tak by sme ich pri takejto ostro sledovanej novinke zverejnili.

Herghott


27.01.2023 22:44

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

My velmi dobre vieme, ze vyvojari v Honde v Japonsku citaju motoride, tak nam vecer poslali zoznam originalneho prislusenstva aj s cenami :-)

SADA DEFLEKTOROV 114,0 €
KRYT MOTORA - SADA 320,0 €
HMLOVÉ SVETLÁ - SADA 409,0 €
KRYTY RUKOVÄTÍ - SADA 139,0 €
BOČNÉ KUFRE - SADA 1 240,0 €
HORNÝ KUFOR 50L - SADA 730,0 €
MRIEŽKA CHLADIČA 99,0 €
NOSIČ HORNÉHO KUFRA 142,0 €
BOČNÉ KUFRE 839,0 €
VÝSTUHY BOČNÝCH KUFROV 154,0 €
HORNÝ KUFOR 50L 378,0 €
TANKBAG 3L 92,0 €
HLAVNÝ STOJAN 194,0 €
TANKPAD - BOČNÝ - MODRÝ 35,0 €
KRYT MOTORA 440,0 €
KRYTY RUKOVÄTÍ - ROZŠÍRENIE - BIELE 26,0 €
RÚRKOVÝ RÁM 349,0 €
RÚRKOVÝ KRYT MOTORA 270,0 €
KRYT MOTORA - MONTÁŽNA SADA 52,0 €
KAPOTÁŽOVÝ DEFLEKTOR 69,0 €
STUPAČKY SPOLUJAZDCA - KOMFORT 100,0 €
KAPOTÁŽOVÝ DEFLEKTOR 52,0 €
VYŠŠIE PLEXI 139,0 €
NIŽŠIE SEDLO - ČIERNE 144,0 €
OPIERKA KUFRA - ČIERNA 86,0 €
RALLY STUPAČKY 93,0 €
VYHRIEVANÉ RUKOVÄTE 204,0 €
QUICKSHIFTER OBOJSMERNÝ 294,0 €
12V ZÁSUVKA 25,0 €
HMLOVÉ SVETLÁ LED - MONTÁŽNA SADA 100,0 €
HMLOVÉ SVETLÁ LED 314,0 €

Ceny su na zakaznika s DPH.

Foto: Originálne príslušenstvo


Herghott


27.01.2023 22:48

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: salem79: "Neveriiiim ze tu cenu na jar/leto udrzia, ale bolo by to prijemne prekvapko."

To je cena na rok 2023... Nemyslim si ze by sa mala dvihat. To by nedavalo zmysel.

Herghott


27.01.2023 23:26

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

OKOzMI
 Turista 

Ikona

Re: Herghott:
Dobrééé pálky.
Že pozdravujem Ferija Hondu aj vývojárov. :-)))


28.01.2023 7:54

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

SO545
 Kávičkár 

Ikona

Re: OKOzMI: Ber to ako Sk a hned je to prijemnejsie. ;-)


28.01.2023 10:17

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Tu je doplnok za 50E. Nic viac nepotrebujes. Ked ides cez pol sveta, tak kupis rolky dve.
Pozri obrázok


28.01.2023 10:19

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

w4tch0
 Turista 

Ikona

Cena komplet sady kufrov skoro ako u Ducati >:-) Ale zas na to co chce za origo kufre aj s drziakmi na Tuareg Aprilia sa nikto nechyta. Ani ta Ducati.


01.02.2023 14:19

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Tak a uz vieme aj cenu hipsterskej CL500, bude 6390 eur. Zaciatkom aprila ju aj pojdeme otestovat do peknych zakrut :-)

Herghott


01.02.2023 15:52

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

tak ma napadlo
nový Transalp 750 - 67.5kw
nová Africa 1100 - 75kw

áno Afra má o 30Nm vačší krúťák, ale výkonový rozdiel 7.5kw mi príde prekvapivo málo.


01.02.2023 15:56

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: raptor: tak ale vykon Afriky je zamerne priskrteny, aby mohli robit 35 kW verziu.

Herghott


01.02.2023 16:25

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

Explo
 Kávičkár 

Ikona

Re: Herghott: Afrika sa robí aj 35 kW ? :-O


01.02.2023 16:35

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: Explo: tak u nas oficialne nie, ale inde asi ano. Inak by nemalo zmysel drzat ten vykonovy limit.

Herghott


01.02.2023 22:23

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Herghott oprav ma ak sa mylim ale polovica zo 75 je 37,5 nie?

Pozri obrázok

p.s. myslis ze predaju tolko tych 35 kW aby sa im oplatilo predavat menej tych s plnym vykonom?


01.02.2023 22:29

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: raptor: na to, aby si mohol vyrabat z daneho modelu aj 35 kW verziu, vykon plnej verzie nesmie byt viac ako 70 kW.

Herghott


02.02.2023 7:42

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Herghott to sa zhodneme... takze beries spat ten argument ze Afrika je zamerne priskrtena na 75 kW?


02.02.2023 7:53

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: raptor: jaaaj, uz mi to docvaklo. Ano, to platilo iba pri 1000, nie 1100.

Herghott


02.02.2023 8:26

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Herghott v pohode... potom je otazka preco ma Afra pri takom objeme taky maly vykon :-}


02.02.2023 9:24

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: raptor: podla mna preto, lebo ladili skor krutak. Ten je pri jazde v terene podstatnejsi a pre bezne vyuzivanie v premavke este dvakrat podstatnejsi.

Herghott


02.02.2023 10:14

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

herghott - nechcem obracat debatu na BMW ale stare GS 1200 (velmi porovnatelny objem) a zoberiem nie vodou ale vzduchom chladene 81 kW a krutak vacsi.

možno ešte lepší príklad - chladenim a objemovo absolutne porovnatelna KTM 1090 Adventure ma 92 kW a krúťák este o chlp vačší. Z toho mi vychádza že KTM aj BMW vie robiť motorky čo majú pri rovnakom alebo velmi porovnateľnom zdvihovom objeme vačší výkon aj vačší krúťák a Honda na to aby mala krúťák potrebuje menší výkon.... čo je samozrejme logický nezmysel a neverím že by to Honda nevedela. Len mi uchádza zámer. Neviem prečo tú Afru takto detunovali.

Dôvod úpravy: doplnenie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (02.02.2023 10:15)


02.02.2023 10:39

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: raptor: raptak, motory GS aj KTM (LC 8) su koncepcne stare a pri ich tvorbe nemuseli nikdy mysliet na 35 kW verzie. Honda zacinala s tym motorom na uplne zelenej luke, s vyhladom coraz prisnejsich emisnych noriem, plus s ohladom na 35 kW.

Herghott


02.02.2023 10:40

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Kua jaky smajlik, sak motor LC8 som iba myslel


02.02.2023 10:50

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Herghott - je pravda ze obe spominane moto maju EURO4 a Afra ma EURO5 ale napr myslim ze zrovna KTM je krasny priklad toho ze pri 1050 ju naladili tesne pod 70 kW koli 35kW verzii a potom zrejme predajne cisla ukazali ze je to nezmysel a prestali ju vyrabat na rozdiel od 1090 ktora bola vo vyrobe dlhsie.

Mne sa skratka nechce verit ze motorka ktora plni normu EURO 5, ma cca 1100ccm musi mat maly vykon aby mala solidny krutak. Ak by sme chceli dodrzat jednu startovaciu ciaru v rovine EURO5 tak potom motoricky ma nenapada lepsie porovnanie ako s GS1200LC alebo KTM 1290. Tie su fakt o 1-2 triedy niekde inde ako vykonovo tak aj krutakom.


02.02.2023 10:57

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: raptor: hlavne nesmieme pliest hrusky s jablkami, lebo teda plnenie normy Euro5 a staroba alebo koncepcia motora su uplne rozdielne veci. Naopak, krutak a vykon sa od seba nedaju oddelit. Chcel som povedat len to, ze pre Hondu bolo podstatnejsie zamerat sa na krutak nez na vykon. Urcite mohol byt ten motor vykonnejsi, ale nemali dovod ho taky spravit. A nemusia lutovat, Afrika dosahuje naozaj pekne rychlosti bez problemov.

Herghott


02.02.2023 11:26

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Herghott - pri transalpe nerobili novy motor? ked spravili na ten objem velmi solidny vykon a primerany krutak? ten isty vyrobca

A ak sa vykon a krutak od seba nedaju oddelit preco to Honda pri Afre urobila?


02.02.2023 13:40

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: raptor: ohladom Transalpa ti budem vediet odpovedat az ked ten motor uvidim na vlastne oci, zajazdim si na nom a nastudujem si viacero udajov.

Ako myslis, ze Honda pri Afrike oddelila vykon a krutak?

2018: 70 kW pri 7500 a 98 Nm pri 6000
2022: 75 kW pri 7500 a 105 Nm pri 6250

Objem narastol o 86 kubikov, pricom vrtanie sa nemenilo vobec, zdvih narastol o 6,4 mm = jasna prioritizacia krutaku. Aj ked ten motor je podstvorcovy, spravili z neho stvorcovejsi.

Ja tam nevidim extremne skoky. Normalne vsetko poladili, lebo litru v roku 2018 vsetci vycitali urcitu zdochnutost. Sam ked som sa povozil na novej 1100, zostal som prekvapeny o kolko lepsie taha, aj ked upravy boli minimalne.

Ale ak poukazujes na rozdiely s inymi motorkami, tak to je celkom ina story. Ked vedla seba postavis dve litrove motorky, ktore mozno aj maju rovnaky vykon, ale uplne odlisne koncepcie motora, tak je jasne, ze takmer urcite budu mat odlisne aj krutaky. Lebo krutak vies ladit (lepsie slovo je tvorit) najprv tvrdym hardverom, teda zdvihom, koncepciou a podobne, a az potom jemne doladovat.

Okruhovky su kratkozdvihove, a keby nebolo vyjazdov zo zakrut, krutak by takpovediac nepotrebovali. Lenze musia sa vysporiadat aj s pomalymi zakrutami, tak "nahanaju" ten krutak napriklad koncepciami V4, inymi zapalovaniami a podobne.

Harleje vykon nepotrebuju, idu cisto na krutak. Ojnice maju obrazne povedane pol metra, vsetko je tam tazke, su to vysoko nadstvorcove motory.

Neviem ako o este polopatistickejsie vysvetlit.

Herghott


02.02.2023 18:04

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

AndyCD
 Turista 

Harleje vykon nepotrebuju, idu cisto na krutak. Ojnice maju obrazne povedane pol metra, vsetko je tam tazke, su to vysoko nadstvorcove motory.

:-))) No ani všetky moc nie.


Neviem ako o este polopatistickejsie vysvetlit.

To fakt nevieš 8-)


03.02.2023 7:57

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Herghott asi sa to taha niekam kam vobec netreba
Africa 1100 - 1084 ccm / 75 kw / 105 Nm
KTM 1090 Adv - 1050ccm / 92 kw / 109 Nm

skusim aj ja uplne jednoducho, preco Honda (podla teba) spravila pri rovnakom objeme motorku ktora ma o 25 koní menej a este aj krutak o chlp menší?

presne v tomto zmysle som mal na mysli aj "oddelenie krutaku a vykonu" pri Afrike ked to porovnavam s KTM.

Na test Transalpa som celkom zvedavý, mne sa nový Transalp dizajnovo až tak nepáči ale parametre toho motora su na Honda pomery prekvapujúco vysoko a preto by to mohlo byť "pod pozlátkom zlato"

p.s. krutak a vykon sa od seba nedaju oddelit spomenul si Harley? Neviem ci zrovna Haryky nie su presne prototyp motoriek kde je od seba krutak (kW) a vykon oddeleny (Nm). Krutak maju obrovsky a vykon skor taky mensi.

Dôvod úpravy:

Upravené 3 krát. Naposledy upravil raptor (03.02.2023 8:07)


03.02.2023 9:14

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: oddelovať od seba moment a výkon je ako chcieť orech bez škrupiny.
Výkon nie je nič len moment x otáčky. Keby si HD mohol pustiť do rovnakých otáčok ako KTM malo by výkon zaujímavý, ale nie dlho >:-)
Sila motora je okrem objemu o dopravnej účinnosti a termike. Otáčky do ktorých motor môžeš pustiť sú hlavne o zdvihu a váhe piesta. Pri tom sú však aj protichodné vlastnosti rozmerov valca : Ak spravíš vačší zdvih, tak pre dlhšie rameno kluky máš pri rovnakej sile vačší moment, no z otáčkami Ti kvôli horšej dopravnej účinosti a vzrastajúcim zotrvačným silám viac klesá sila=moment.
Takže nemôžeš HD s jeho ťažkými kýbľami a možno dvojnásobným zdvihom roztočiť na rovnaké otáčky aké má KTM z piestami podobnými konzerve od Majky.
No a Honda je niekde medzi väčšinou robí menej výkonné robustné a spoľahlivé motory /Afriky/ , no zákazníci však už chcú niečo iné a tak podľa toho spravili motor v TA

Dôvod úpravy: dopravná účinnosť je na kolko % sa naplní objem valca čerstvou zmesou.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil tryskac (03.02.2023 9:17)


03.02.2023 9:49

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

tryskac - ja od seba nic neoddelujem. Ja popisujem rozdiel medzi objemov velmi porovnatelnymi motormi KTM a Hondy. Objem takmer rovnaky, oba chladene vodou. Ono jeden je Vecko a druhy paralelny twin ale valce na kluke chytene tak aby sa to tvarilo ako V

Len som si neni isty ci ta chapem spravne ...chces povedat ze KTM robi oproti Honde tenke piesty / motory a preto ma viac koni? :-)))

Dôvod úpravy:

Afra - 75 kW pri 7500 rpm
KTM - 91 kW pri 8500 rpm

podľa teba je nejaký spešl dovod prečo honda nepustí Afru o tisíc otáčiek vyššie?

Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (03.02.2023 9:53)


03.02.2023 10:22

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

w4tch0
 Turista 

Ikona

Re: raptor: Porovnaj kompresny pomer tych dvoch motorov co porovnavas ;)


03.02.2023 10:32

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Kua chlapi nejako sa tu zamotavame.

Re: raptor: asi si myslel preco KTM spravila silnejsi motor, nie? Ved 1050 je silnejsia nez Afrika.

Najjednoduchsia odpoved by bola ta, ze KTM je silnejsia preto, lebo toci viac otacok. Druha odpoved by mohla byt ta, ze Honda nemohla az tak vykonovo poskocit medzi 1000 a 1100. Motor z Afriky je moderny, kym motor KTM LC8 ma koncepcne asi tak cez 20 rokov.

Keby si sa vsak povozil na oboch motorkach na rovnakej trase v rovnakom case, zistil by si, ze KTM netaha az tak odspodu ako Afrika. Pocitovo urcite nie. Vsetci vieme, ako V2 dokazu kaslat a cukat.

Pozri na vrtanie a zdvih:

KTM 1050: 103 x 63 mm
Africa 1100: 92 x 81,5 mm

KTM ma podstatne kratsi zdvih, ale toci viac otacok (o 1000), preto akokeby "stihla" dobehnut Afriku v krutaku a vo vykone podstatne predbehnut. Praca je vykon za cas - cim viac otacok, tym viac sa motorka derie dopredu.

A este k tomu Harleju: ano, medzi vykonom a krutakom je tam priepastny rozdiel, ale to preto, lebo vyvojari (alebo skor historia) kladli krutaku top prioritu. Bolo im jasne, ze nemozu postavit R4 motor, lebo by stratili krutak. Detto napriklad BMW R 18, tam je to este jasnejsie.

Myslim ze odpoved na tvoju otazku lezi skor inde nez v mechanike a jej suvislostiach. Vyvojari len plnia zadanie. Nefunguje to tak, ze znacky postavia "nejaky" motor a potom sa idu zamyslat nad tym kam ho pouziju, ale presne naopak. V dnesnej dobe to plati stonasobne, lebo uz vedia, ze viac spalovakov kreslit a vyvijat mozno ani nebudu.

Herghott


03.02.2023 11:16

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: Nejde o tenké piesty, ale o ľahké piesty. Hmotnosť piesta vs. rýchlosť piesta vs. životnosť je to čo obmedzuje výrobcov púšťať motory do vyšších otáčok. Už teraz má afra pri max. výkone vyššiu strednú piestovú rýchlosť 10,2m/s ako ktm 8,9 m/s.
Motor TA vraj robil ten čo robil posledného fireblada, takže jeho prístup bol iný, aj ked TA točí 9500 má nižšiu piestovú rýchlosť ako afrika.


03.02.2023 11:41

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

tryskac -

Stredová rýchlosť piestu - tu rovno priznávam že vidíš ďalej ako ja, ale chápem správne že KTM pri nižšej stredovej piestovej rýchlosti (a lahších piestoch) má aj tak vačší výkon aj krúťák a dokáže točiť viac otáčiek?

Herghott - potom je ta 20 rocna LC8 asi hoooooodne nadcasova ked dokaze o triedu porazat o 20 rokov mladsiu koncepciu. Comu nerozumiem je ze "Honda nemohla az tak vykonovo poskocit medzi 1000 a 1100" ... preco by nemohla? Co jej v tom brani? :-O
Ked KTM mohla spravit zo 70kw 1050 92kw 1050 preco Honda nemoze? Ked aj nie rovno 90kW tak aspon 80kW. Nechce sa mi verit ze z toho motora sa to nedá vytlačiť.

S tvojim poslednym odsekom suhlasim.



V zavere asi platí že, ak Honda chce tak dokáže urobiť motor ktorý sa v rovine čísiel pred porovnateľnými motorkami vôbec nemá za čo hanbiť a potom zas niečo opačné

Pozri obrázok


03.02.2023 12:06

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

w4tch0
 Turista 

Ikona

Re: raptor: U tej rychlosti piestov ide aj o to, ze od isteho bodu zacnu predbiehat rychlost horenia zapalenej zmesy. Preto vsetky nadstvorcove motory tocia (relativne) male otacky a vo vyssich otackach akoby stracaju dych.

Co sa zamerov hondy tyka: uz som ti vyssie pisal, ze pozri si kompresny pomer s akym pracuje motor v Afrike. A porovnaj to s ostatnymi velkymi endurami. Uz len z toho je jasne, ze cielom neboli bombasticke parametre ale dlha zivotnost.

Dôvod úpravy: "aj o to"

Upravené 1 krát. Naposledy upravil w4tch0 (03.02.2023 12:09)


03.02.2023 12:20

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

watch dlha zivotnost? :-O to akoze ostatní účastníci zájazdu budú za 5, za 10 alebo za koľko rokov mŕtvi?

z mojho pohladu na zivotnost motora ma ovela vacsi vyplyv napr. sposob vyuzitia, dodrziavanie (resp. skracovanie) intervalu vymeny oleja + vzdy vymena aj olejoveho filtra a nie výkon na ktorý bol naladený vo fabrike...


03.02.2023 12:25

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

w4tch0
 Turista 

Ikona

Re: raptor:
Tie rozdiely nie su male...
AT: 10.1:1
KTM 1290: 13.1:1
Multa V4: 14.0:1
R1250GS: 12.5:1


03.02.2023 12:38

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Raptak, s tou zivotnostou sa velmi mylis. Uplne prvy zaklad je ten, ktory mu daju vo fabrike. To mas nieco ako genetika, ze napriklad niektore zeny su milfky aj po 50+ a niektore su duckface uz ked maju 20.

A k tomu narastu vykonu pri Afrike - ved narastol o 5 koni, ta motorka je predovsetkym do terenu a na turistiku, kde ides primarne na krutak. Preco by mal narast viac? Ved neznamena ze cim vyssi vykon tym lepsia motorka... Ci cim viac pruzkov, tym viac Adidas?

Herghott


03.02.2023 13:30

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Herghott - suhlasim ze najma v terene je najdolezitejsi clanok jazdec az potom motorka ale tuto rovinu vobec riesit nemusime.

Co sa tyka genetiky. Ta "geneticky vyšponovaná 20ročná" KTM v pohode spravi pri LC9 990 1090 100tkm bez toho aby si otváral motor. Čo sa týka genetiky ak si to teda dal už do ľudskej roviny - je úplne jedno akú ju máš, keď sa o seba nestaráš alebo si vyslovene ubližuješ. Dnes pokiaľ ten motor nevyjde z fabriky vyslovene s konštrukčnou vadou tak aj pri štandardnej údržbe sa dožije vysokého veku.

Aby som to zhrnul - ja si skrátka nemyslím že nejaká 1090 Adventúra pri rovnakou využití a starostlivosti ako Afra 1100 skape skôr kvôli tomu, že má z fabriky väčší výkon pri rovnakom objeme.

Naopak može sa dožiť vyššieho veku koli "geneticky" lepšiemu podvozku a brzdám.


03.02.2023 13:41

Re: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Mmm, to je take... Akoby miesanie hrusiek s jablkami zase. KTM toci viac, motor dava vyssi vykon, piest sa za zivot viac nalieta. Ak by aj KTM a Honda pouzili uplne rovnake materialy na creva, KTM by teoreticky mala umriet skor.

Hovorime cisto o opotrebeni materialu, nie o zanedbanej udrzbe alebo nekvalitnom servise, pretoze fabrika automaticky predpoklada, ze sa o motor staras podla tabuliek udrzby a vsetko je v servisnych limitoch. Tam nepozeraju na to, kolko co stoji, proste automaticky rataju s vymenou dielov, aj keby to bolo osemkrat to iste za zivotnost motora.

MotoGP motor ma vykon 250 koni a zivotnost ledva jeden rok, aj ked stoji miliony eur. Lebo za svoj zivot ide 80 % na plne gule. Pri seriovej vyrobe ide o presny opak.

Herghott


Predchádzajúce | 1 2 |


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.