Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 4315 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28574
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17014)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11560)

História Pionier: Nový Pionier 05 - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuHistória Pionier: Nový Pionier 05 - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (4 hodnotení)

Diskusia k článku: História Pionier: Nový Pionier 05

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
19.02.2018 23:19

História Pionier: Nový Pionier 05

tryskac
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Foto: exportné prevedenie s veľmi hranatým predným...


Ten blatník , som teda ešte nevidel. No zvláštny je aj zadný blatník - nevidím otvor na kohút a aj štartovacia páka je hodne vzadu.
Vďaka za článok-y.
Inak veľmi by som sa tešil ak by sa podarilo Tebe či inému autorovi napísať takúto podrobnú
históriu skútrov Manet a Tatran. Tie považujem za skutočne slovenskú konštrukciu. No k tejto téme je informácií asi ešte menej.

Dôvod úpravy: img link

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (20.02.2018 8:30)


20.02.2018 21:33

Re: História Pionier: Nový Pionier 05

hruso25
 Geriatrik 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

www.veteran-manin.eu/p/kniha-jawa-90.html
Tu sa skus popozerať.


25.02.2018 17:34

Re: História Pionier: Nový Pionier 05

Joski
 Bahniak 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Zdravím pán Gilbert.Pekný článok.Tomu prvému prevedeniu by ste sa raz mohli venovať podrobnejšie,veľa sa ich nedochovalo.Bolo tam inak ešte mnoho vecí.Správne spomínate ten predný blatník,ten zámok na tuneli a k tomu samozrejme návarok na ráme.Ďalej by to chcelo spomenúť hliníkové teleso filtra a karburátor s menším difúzorom a iným otryskovaním,iná konštrukcia držiaka tej plachtičky za nádržou,kľukovka s delenou klietkou a ihličkami 3 mm,asi tri varianty vyvažovacích otvorov na ramenách a čap-raz plný raz dutý,nádržka so závitom na zátke ako 555 nie narážacia zátka atd.


26.02.2018 10:48

Re: História Pionier: Nový Pionier 05

gilbert
 Veteránista 

Ikona

Nemám ambíciu končiť túto tému. Naopak rozvinúť ju. Bohužiaľ na staré kolená študujem pre klud v rodine a teda sa k tejto téme vraciam dosť sporadicky. Ako som naznačil kedysi spriaznenému človeku nemienim s touto témou skončiť. Bohužiaľ naša spolupráca bola jednostranne ukončená. Mám v archíve reprodukcie z výrobného pása prvého prevedenia, no ich majiteľ si nijako neželá ich publikovanie a preto to rešpektujem. Bohužiaľ naznačil som, že som renovoval takú 05ku, no už je nenávratne preč. Naozaj boli to vzácne kusy, snáď nejaký fanatik ak objaví tento model, nebude ho chcieť modernizovať, či pretvotiť na svoj obraz. Pevne verím. Gilbert


26.02.2018 14:37

Re: História Pionier: Nový Pionier 05

Toman
 Skútrista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Super clanok, Pokracuj v tom, snat z toho raz vznikne aj knizka.


26.02.2018 22:10

Re: História Pionier: Nový Pionier 05

hruso25
 Geriatrik 

Ikona

Toman. píšeš mi z duše. [dobre]


01.03.2018 20:11

Re: História Pionier: Nový Pionier 05

Joski
 Bahniak 

Ikona

Re: gilbert: Viem o dvoch,jednu som predal zberateľovi do Malaciek,nechcelo sa mi do toho a jemu tento model chýbal ku šťastiu.Dokončil ju ale nie som si istý či aj motor zvnútra.Druhú som servisoval pánovi z Hlohovca,a ten trval na oprave pôvodného motoru vrátane tej delenej klietky.Ten dodnes jazdí na špz.Ak by sa mi nejaký objavil v dielni kontaktujem vás.Fito


01.03.2018 21:18

Re: História Pionier: Nový Pionier 05

gilbert
 Veteránista 

Ikona

Budem rád a teším sa. Gilbert



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.