Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2744 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28620
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17040)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11580)

Nové dvojtakty so vstrekovaním KTM EXC TPI 250/300 2018 Skýcov - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuNové dvojtakty so vstrekovaním KTM EXC TPI 250/300 2018 Skýcov - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Diskusia k článku: Vyskúšali sme nové dvojtakty so vstrekovaním KTM EXC TPI 250/300 2018

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
03.07.2017 21:57

Nové dvojtakty so vstrekovaním KTM EXC TPI 250/300 2018 Skýcov

copo
 Edvenčr 

Ikona

[dobre] [dobre] [dobre]


03.07.2017 23:36

Nové dvojtakty so vstrekovaním KTM EXC TPI 250/300 2018 Skýcov

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

To vážne aj po takej dobe od uvedenia na trh, nie je nikto v KTM na Slovensku, čo by novinárom vedel povedať viac o TPI ako stále opakované reklamné reči ? [zle]

Hlavným problémom 2T sú nespálené uhlovodíky - čerstvá zmes ide do výfuku. Musí lebo pri výplachu je v styku so spalinami a "prepľňanie" rezonačným výfukom funguje iba vtedy ak sa čerstvá zmes dostane až do výfuku.

TPI motor má vstrekovanie iba do dvoch prepúšťacich kanálov z piatich. Asi sa im podarilo tak namodelovať prúdenie pri výfuku a výplachu, že do výfuku ide asi viacmenej "vzduch" namiesto zmesi.

Inak mazanie kluky a celého motora tryskou iba v zadnom prepúšťacom kanály je nad moje pochopenie ak to teda dosahuje životnosť motora s bežným mazaním.

Dôvod úpravy: ""

Upravené 1 krát. Naposledy upravil tryskac (03.07.2017 23:37)


04.07.2017 8:20

Nové dvojtakty so vstrekovaním KTM EXC TPI 250/300 2018 Skýcov

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: tryskac: Asi si čítal zle... mazanie nie je cez benzínovy vstrek... Olej sa vstrekuje do sacieho hrdla. Inak je to presne ako si napísal, čerstvá zmes ide aj do výfuku a potom sa vracia späť.


04.07.2017 9:22

Nové dvojtakty so vstrekovaním KTM EXC TPI 250/300 2018 Skýcov

chooki
 Edvenčr 

Ikona

tryska, nechapem tomu hejtovaniu, vyzera ako keby si si to video vobec nepozrel. A vobec moto sa predavaju len teraz, ziadna dlha doba uvedenia. Awia tam ten princip vstrekovania uplne presne popisal.
Mal som sa moznost previest, je to pecka..odpadaju nevyhody doterajsich 2T ;-)


04.07.2017 10:11

Nové dvojtakty so vstrekovaním KTM EXC TPI 250/300 2018 Skýcov

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Nie,nie ja som nič nečítal, ja v inom jazyku viem pozerať iba obrázky. :'(
Áno Ty si vo videu hovoril, že sa olej vstrekuje do sania, no neverím tomu ak sa tým myslí iba sacie hrdlo. Samotný olej sa má rozprášiť iba vo vzduchu a dostať sa na potrebné miesta bez ohľadu na to či je +30 alebo -30 stupňov? :-O
Znovu opakujem, nekritizujem Teba ale neschopnosť ludí z KTM priblížiť technickú stránku tohto motora. Verím a dúfam, že sa im podarilo posunúť dvojtakt do tohto tisícročia, no absencia konkrétnejších informácií, túto vieru nahlodáva ...
Inak nepochopil si ma, ja som nemyslel benzínový vstrek - trysku, ale trysku - kvapkátko? v zadnom prepúšťacom kanáli - mosadzný dzindzik :-D viď obrázok.Pozri obrázok
a vývojovú cestu ktorú si spomínal pekne dokumentuje zas toto Pozri obrázok


04.07.2017 11:44

Nové dvojtakty so vstrekovaním KTM EXC TPI 250/300 2018 Skýcov

copo
 Edvenčr 

Ikona

Haro u seba pisal: 300-ka brzdí motorom!!! Fakt! Síce možno takmer na úrovni 4T 250-ky, ale brzdí.

to fakt brzdi?


04.07.2017 12:58

Nové dvojtakty so vstrekovaním KTM EXC TPI 250/300 2018 Skýcov

chooki
 Edvenčr 

Ikona

Ten mosadzny "dzindzik" co sem davas obrazky je na pripojenie snimaca tlaku v klukovej skrini, na zaklade coho, okrem inych, ecu davkuje palivo a olej.
Olej sa vstrekuje do vzduchu v mieste skrtiacej klapky. Asi by bolo lepsie si nieco zistit ak uz ides nadavat. Na enduro21 uz davno bol o tom clanok. Urcite aj tu bude podrobny popis, zatial je tu len uvodne video, tak trochu pochopenia by to chcelo ;-)


04.07.2017 13:00

Nové dvojtakty so vstrekovaním KTM EXC TPI 250/300 2018 Skýcov

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Copo vďaka za upozornenie na článok u Hara, je tam pár info.
Ako je to s tým mazaním by ma fakt zaujímalo. Na tejto fotke vidno, že olej ide do škrtiacej klapky, no je použitá netlaková hadička, takže ak nie je čerpadlo v klapke, tak o tlakovom rozprašovaní oleja asi nemôže byť reč. Naproti tomu hadica ktorá je nasadená na zadnej strane valca vyzerá vhodnejšie na tlak či podtlak , no na čo je by ma zaujímalo.Pozri obrázok


04.07.2017 13:11

Nové dvojtakty so vstrekovaním KTM EXC TPI 250/300 2018 Skýcov

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Chooki, to čo píšeš o snímači tlaku mi znie divno, to ten snímač vie merať podtlak aj pretlak v rámci jednej otáčky? Myslím si že celé dávkovanie je naviazané iba na polohu škrtiacej klapky a teplotu násávaného vzduchu + nahraté mapy.

p.s. nejak sa mi zdá že sa Ťa to nejak dotýka ;-)
inak nenadávam a to že sa tu pýtam považujem za zisťovanie

Dôvod úpravy: .

Upravené 1 krát. Naposledy upravil tryskac (04.07.2017 13:15)


04.07.2017 13:47

Nové dvojtakty so vstrekovaním KTM EXC TPI 250/300 2018 Skýcov

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: tryskac: Nahodou ja som tech typ mna zaujimali detajly, a ludia z ktm poslali cloveka priamo z fabriky aby vsetko objasnil...
Olej sa vstrekuje do sania, so vzduchom ide rovnaku cestu ako v karburatorovom rieseni.
Mosadzny dzindzik je senzor tlaku v klukovej skrini
A vsetky tie vyvojove stupne sme mali v rukach ako su tam na tej foto.


04.07.2017 13:57

Nové dvojtakty so vstrekovaním KTM EXC TPI 250/300 2018 Skýcov

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

"...ten snímač vie merať podtlak aj pretlak..."

aj v autach sa bezne pouziva MAP senzor. Nemusi merat podtlak/pretlak, staci, ze mera absolutny tlak.... okolo nas je cca 100kpa. No a v tej klukovej skrini je obcas menej ako 100, obcas viac...

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil janoval (04.07.2017 13:58)


04.07.2017 15:51

Nové dvojtakty so vstrekovaním KTM EXC TPI 250/300 2018 Skýcov

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Awia ak tá info o snímači je od "originálneho ktmáka" tak to budem brať ako dogmu :-D .
Dúfam, že si ho vyspovedal dôkladnejšie ako to čo prezentuješ vo videu a dáš ešte daľšie tech. info.

Janoval MAP či MAF senzor meria v sacom potrubí , nech napr. 10x za sec. Pre vačšinu výrobcov motoriek je aj to zbytočne drahé a vystačia si so snímačom klapky + teplota vzduchu. No u týchto motorčekov sa tlak v kluke môže meniť aj 400x za sec.
Okrem toho si myslím , že po maximálny krúťák sa pretlak v kluke zväčšuje a za max. mk klesá. Takže s funkcie tohto snímača som paf. Ale vyzerá, že to funguje.
No nemenej ma udivuje ak dotiahli ten koncept mazania k bežnej životnosti motora.


04.07.2017 16:16

Nové dvojtakty so vstrekovaním KTM EXC TPI 250/300 2018 Skýcov

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: tryskac: dočítaš sa zajtra aj keď myslím že bolo povedané všetko...
To mazanie je úspornejšie dokonca ako pri karb, kde to bolo 1:60... Mení sa podľa zaťaženia az po 1:100. 700ml nádržka oleja by mala byť 5 až 10 nádrží benzínu...


04.07.2017 16:20

Nové dvojtakty so vstrekovaním KTM EXC TPI 250/300 2018 Skýcov

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: tryskac: nechcem sa s tebou hadat, ani dotahovat a mozno sa aj mylim. Ale na co je potom ten senzor v aute?

"MAP či MAF senzor meria v sacom potrubí..."
MAP je tusim v sani pred motorom, ale uz za skrtiacou klapkou. Potrubie si ja predstavujem ako ruru od filtra ku klapke.

No a u dvojtaktu je to velmi podobne, kedze je za klapkou/supatkom..., cize tiez v "sacom potrubi".

Akurat rozdiel tam je, ze 2takt ma klapky naviac a vznika tam tlak, ktory vytlaci zmes z klukovej skrine hore nad piest.

Pri 10 000 otackach je to len 166hz, aby si dostal aspon aky taky obraz o signale potrebujes to navzorkovat 333Hz. Nech to vzrorkuju barz aj na 500hz, alebo 1Khz....
Ked si zoberies obycajny (napriklad elektretovy) mikrofon, ktory v pohode zosnima 20kHz, co je tiez vlastne len tlakovy snimac.

Tak si myslim, ze merat tlak, dokonca aj v roznej polohe piestu, by v dnesnej dobe nemusel byt az tak velky/drahy problem...

Uz vidim tie diskusie o par rokov:
-"Netaha mi 2taktna KTMka"
-"Vymen MAP senzor :-D "


05.07.2017 0:56

Nové dvojtakty so vstrekovaním KTM EXC TPI 250/300 2018 Skýcov

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Awia asi nebude pravda tých 5-10 nádrží pri 5tich je miešací pomer 1:64 čo je reál no pri 10tich je 1:128 na celú nádrž čo mi pripadá dosť extrém. Ak bude spotreba cca 5Litrov za hodinu, tak pri pomere 1:100 je to menej ako 1 ml oleja za min. čo je potrebné rozprášiť na olejový areosol aj vtedy ak má olej nízku teplotu. A ako to dokázali je vec čo ma hodne zaujíma a hádam nielen mňa. Takže určite nebolo povedané všetko.

Janoval prečo by sme sa hádali, ked sa len bavíme o motorkách. Máš pravdu, že pre meranie, to nie je až taká veľká frekvencia, lenže ten snímač nie je v kanáli či kartri ale je napojený cez mosadzný dzindzik s malou dierkou a následne cca 10 cm hadicou s vačším priemerom. A to dokopy robí slušné tlmenie max. tlaku a časový posun. No možno práve to v KTM chceli, ale skôr ten snímač takto chránia pred teplotou a vibráciami.

Skrátka na TPI konštrucii ma zaujíma a udivuje ako dokázali obmedziť postup čerstvej zmesi do výfuku a ako vyriešili mazanie motora a o tomto moc informácii zatiaľ nebolo.



05.07.2017 9:23

Nové dvojtakty so vstrekovaním KTM EXC TPI 250/300 2018 Skýcov

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: tryskac: 5 nádrží je asi vysoko reálnych, 10 je už extrém, pravdepodobne to bude niečo medzi tým...
K mazaniu bolo povedané asi všetko.


05.07.2017 18:03

Nové dvojtakty so vstrekovaním KTM EXC TPI 250/300 2018 Skýcov

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Nech sa páči Vyskúšali sme nové dvojtakty so vstrekovaním KTM EXC TPI 250/300 2018

Dúfam že všetky otázky budú zodpovedané, ak nie pýtajte sa vo fóre...

Dôvod úpravy: preklep

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Awia (05.07.2017 18:07)


05.07.2017 23:47

Nové dvojtakty so vstrekovaním KTM EXC TPI 250/300 2018 Skýcov

copo
 Edvenčr 

Ikona

Re: Awia: a ako s tym brzdenim motorom, brzi 3killo?


09.07.2017 9:59

Re: Nové dvojtakty so vstrekovaním KTM EXC TPI 250/300 2018 Skýcov

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: copo: Otázku som prehliadol... Áno oba dvojtakty brzdia lepšie ako karburátorovky, ale netreba čakať brzdiaci účinok 4T.
Pre mňa to že 2T brzdí slabšie nepredstavuje nevýhodu... Je to vlastnosť...


10.07.2017 14:06

Re: Nové dvojtakty so vstrekovaním KTM EXC TPI 250/300 2018 Skýcov

copo
 Edvenčr 

Ikona

Re: Awia: mne o to islo preto som isiel do 2T lepsie sa mi jazdi enduro ked to nebrzdi motorom


11.07.2017 13:12

Re: Nové dvojtakty so vstrekovaním KTM EXC TPI 250/300 2018 Skýcov

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: copo: ja mám tiež 2T v obľube, podľa mna naučí viac... Brzdenie motorom mi na 2t nechýba


17.07.2017 17:17

Re: Nové dvojtakty so vstrekovaním KTM EXC TPI 250/300 2018 Skýcov

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: tryskac: Nič žiadne otázky? Vsjo jasno? ;-)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.