Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3429 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28547
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17003)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11544)

Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuNajlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (7 hodnotení)

Diskusia k článku: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
08.05.2017 20:53

Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

2841dodo
 Geriatrik 

Ikona

Rozpíšem to, že prečo až po 15.5.2017 - mám na to dôvody :-) No zatiaľ,,,,, je potrebné si prelúskať aj konkurenčné testy z iných štátov, kde je prevodovka DCT v piesku jednoznačne prepadák [zle]
Ja som stará škola a som za manuál. Podľa mojich dostupných informácií, sa v súčasnej dobe DCT dosť ťažko predáva (teda aspoň na SK a v HU). Preto v médiách tá propaganda na DCT. Ľudia stále bažia po manuále , teda myslím ľudí, tých nespohodlnelých >:-) , ktorí sa nechcú voziť na "babete" bez radenia po piesku >:-)

Dôvod úpravy: pravopisná chyba ..

Upravené 1 krát. Naposledy upravil 2841dodo (08.05.2017 20:54)


08.05.2017 21:52

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: 2841dodo: si vedle jak tá jedle... ja si píšem čo chcem a ako to ja vidím, žiadne konkurenčné testy som nečítal a ani nebudem... Za DCT dám ruku do ohňa aj v piesku... Vybral by som si ju kľudne zas na podobný deň... A myslím neskromne že i foto a video sú jasným dôkazom že to rozhodne nie je "prepadák"... Názor nech si spraví každý sám ;-) A odporúčam si DCT i vyskúšať aby nemuseli teoretizovať. Dnes sa do dá dosť jednoducho...


09.05.2017 6:31

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

BOSS
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Rad by som vyskusal aj DCT. Aspon sa pochvalim manualom co mam v Dubaji. Piesok som zatial urobil iba foto cakam na padaky z US.
Pozri obrázok


09.05.2017 8:28

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: BOSS: Ty si vymenil F800 :-) Do piesku ti padáky netreba... do mäkšieho sa už padnúť nedá ;-) Užívaj... Dobrá voľba...


09.05.2017 10:20

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

BOSS
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Ano F800GS som predal a kupil toto mozno niekedy zas bude clanok o modifikacii a jazdach ak to vyda bude cesta z Dubaja na SK zez Iran uvidime ;)


09.05.2017 10:42

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

FOGY
 Edvenčr 

Re: BOSS: a čo ti lepšie sedí afrika alebo f800? A Prečo?


09.05.2017 13:10

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

BOSS
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

FOGY Gs som predal lebo som mal ist dlhodoboo na jeden projekt ale ten skoncil a naskytla sa dobra kupa. Ked ich porovnam obe su super motorky GS adventurer co som mal vyhoda vela doplnkov vo vybave kdezto na AT to musis dokupit.
GS lepsia elektronika, nastavenie podvozku elektronicky, no vyssie sedadlo aj ked pohodlne, lepsi dojazd 450km na nadrz, lepsi stit proti vetru
AT vyssi vykon, nizsie sedenie dojazd na nadrz cca 320km, choroba Hondy slepy neutral pri 3-4 a 4-5, divne obtekajuci vzduch otravujuci pri dlhsej jazde.
Teda kazda moto ma svoje aj proti. Podstatne je treba jazdit a uzivat km. V konecnom dosledku 90% jazdcov vykon tychto motoriek nevyuzije ani na 50%.
Este k spotrebe
GS najazdene 8700km 5.36 l/100km priemer vymenena koncovka SC Project
AT doteraz 4200km 4.67 l/100km priemer vymeneny cely system titanum Arrow po vymene znizena spotreba


09.05.2017 13:56

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: BOSS: Dosť som prekvapený že udávaš Afre menšiu spotrebu ako GS... ;-) Inak spotrebu v piesku som ja radšej ani nespomínal ;-)


09.05.2017 15:27

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

kankoXF
 Kávičkár 

Ikona

Re: Awia: po tom dni v piesku si mohol jediine tak napisat spotrebu na motohodinu ;-)

Udaj 4.67 l/100km priemer na CRF1000 je prekvapujuci.... Ale na druhej strane na mojej moto po vymene vyfukov a mapy, klesla tiez cca o 1l/100km, mozno aj viac.


09.05.2017 17:14

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

MarkoLaky
 Turista 

Ikona

Re: BOSS: Po výmene titanum Arrow aká zmena myslím zvuk, váha?

Moja Spotreba AT manuál 2000 km predpisovo 4,8, ale to sa ťažko zvláda takže 5,2. V terene nikto nepočíta spotrebu! načo si kaziť pôžitok. :-)))


09.05.2017 19:22

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

BOSS
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

MarkoLaky Zvuk som spokojny. Tu je video ked som ho namontoval a je bez ltmicha zvuku tak aj jazdim po Dubaji. co sa tyka vahy tak krabica co prisla z celym systemom mala 6kg a co som odmontoval fabrizky tak mal momnimalne tak 12 ale nevazil som to.

Video:
www.youtube.com/watch?v=mk1iV9TUCLo">Pozri obrázok
áš Hajduch - Awia Tu su spotreby co som mal na oboch strojoch
BMW
Pozri obrázok
Honda
Pozri obrázok


09.05.2017 19:37

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

2841dodo - čo mám ja info tak DCT rozhodne nie je prepadák a aktuálne sa v regióne strednej európy predáva DCT vs. manuál 1/1.

Bol som tiež k DCT skeptický, ale po tom čo som si ho skúsil tak keby som si mál kúpiť novú Afru tak o DCT vážne premýšlam... a pohodlnosť? Nuž predaj Kawu a kúp si niečo 2T s karburátorom a nakopávačkou, ideálne s tlmičmi umiestnenými len v sedle >:-) :-))) :-P


09.05.2017 20:24

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: Awia: "Podvozok je mäkký, a to je do piesku len a len dobre" :-O dufam že to je preklep.
Alebo ja jazdim proti zákonom fyziky :-) Čím mám podvozok tvrdší tak tým som rýchlejší. Makky mi je v hlbokom piesku uplne na figu.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil alexa7 (09.05.2017 20:36)


09.05.2017 22:15

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: alexa7: nie preklep to nie je... Že je mäkký v základnom settingu je fakt.pred rokom na mx trati som pritvrdzoval...
Do piesku, hlavne toho záhoráckého, čo sa nezosype a zostávajú hlboké koľaje rozhodne mäkší a citlivejší podvozok.
Ale kto to rád na tvrdo nach sa ľúbi, od toho tam tí klikatká sú. ;-)


10.05.2017 7:20

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: Awia: Prepáč ale mi to vobec nesedí. Nie som teda žiadny strelec ale roky používam 3 druhy nastavenia endurko, MX, a piesok a piesok mám to najtvrdšie nastavenie . Tu nejde o to čo sa mi lubi
,pri pomalej rozjazde je to v podstate jedno, ale pri ostrejšej, je mekke nastavenie v hlbokom piesku jednoducho zlé.


10.05.2017 9:10

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

alexa - ako je mozne ze v motoGP na rovnakom okruku jazdci cca rovnako vykonní dávaju medium a iní zas hard?? to mi vobec nesedí, resp. kto z nich jazdi proti zakonom fyziky? :-)))


10.05.2017 9:26

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

duggo
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Tiez som ju skusal a tiez ma automat milo prekvapil a tiez som sa nevedel rozhodnut : ))
Do takeho piesku by sa hodila aj ina pregna guma, to by bolo potom idealne. Chcel by som videt na tej afrike jazdit nejakeho jazdca, viac krat som v tej pieskovni videl trenovat Jakesa na dakarskej motorke, je to iny level proste, ze co by robil s Afrikou.


10.05.2017 11:56

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

teplak
 Edvenčr 

Ikona

raptor:: mylis si nastavenie tlmicov vs. tvrdost pneu , ktore davaju na motogp... To hard/medieum/soft je slick.
Do makkeho sa davaju tlmice natvrdo a naopak. Aspon tak to bolo prezentovane vo vela mx/enduro skol.


10.05.2017 12:55

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor:Tá veta "Podvozok je mäkký, a to je do piesku len a len dobre" od autora je podla mna a mojich vlastných skuseností uplná blbosť.

A ty máš aké osobné skusenosti s nastavením podvozku v hlbokom piesku ? V moto GP sa nepohybujem 8-)


10.05.2017 13:03

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

Filip Kalka - Masochista
 Kávičkár 

Ikona

do piesku treba tvrdy podvozok. Bez debaty


10.05.2017 13:15

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

ja sa do offroad jazdenia prd rozumiem ale nielen pri motorkach je viacero jazdeckych stylov ktore "vedú do ciela"

v piesku som bol s GS par krat na zahori ked som sa bol kupat pri jazere, viem ze neviem jazdit a viem ze som to pomaly presiel bez nozickovania aj ked je pravda ze rovnako ako som to nepolozil som to aj polozit mohol

nemam ziaden dovod sa zastavat awiu a zaroven nemam ziaden dovod mu neverit ze pre jeho jazdenie jemu viac vyhovuju na piesku maksie tlmice


10.05.2017 13:19

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

Filip Kalka - Masochista
 Kávičkár 

Ikona

raptor to je rovnake, ako tvrdit, ze niekomu vyhovuje defekt.
To uz su lepsie drevene koliky ako makke tlmice :-D


10.05.2017 13:22

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

masochysta dam ti paralelu

- niekomu vyhovuju na koni kratke strmene inemu dlhsie

- jeden musi mat kona na tvrdom prilnuti a obrateneho ako jelena a druhy to cele jazdi jemne a viac prirodzene... a tito obaja uplne opacni jazdci dokazu vyhrat grand prix

a zvysok si vydebatujte s awiom chalani... ;-) :-)))


10.05.2017 13:26

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: keby si sa tomu venoval tak by si vedel, že nikomu nevyhovuju mekke tlmiče v hlbokom
piesku.
To nie je o tom že komu čo vyhovuje, makke je na pču :-) Po lopate :-)

Len mi teraz nenapíš, že všetko je o jazdcovi bo pojdem do kolien :-)



Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil alexa7 (10.05.2017 13:28)


10.05.2017 13:29

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

Filip Kalka - Masochista
 Kávičkár 

Ikona

raptor ale nikomu nevyhovuje kon s makymi nohami :-D


10.05.2017 13:39

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

duggo
 Kávičkár 

Ikona

ked ten piesok uz co to uhne a nedrzi, a do toho este makky podvozok, ze predne koliesko pri otocke nedrzi, ale zanori sa co i len trosku viac ako je nutne, este aj ten piesok uhne, tak isto zanarajuci zadok pri hupakoch, zanarajuci sa do motorky, vysledna jazda asi bude nie moc presna a rychla, a ako kazdy co isiel na piesku vie, ze asi odost tazsia. Pomaly sa po piesku neda ist vobec.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil duggo (10.05.2017 13:41)


10.05.2017 13:41

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: Masochista: s tým defektom [dobre] :-D si vystihol presne


10.05.2017 13:58

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

ok chlapci... heh to kam sme sa dostali že som si dovolil pozastaviť sa nad tým že awiovi to môže takto pasovať a pomaly tu na mňa dvíhate kamene že nemôže... hehe riešte si to s ním :-)))


10.05.2017 14:22

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twhin DCT 2017 v piesku

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Uz si zmakol co ?! Haha


10.05.2017 17:30

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Dobro došli do Zadaru... Pozdravujem z Hrvatska a nestíham sa diviť koľko odborníkov a tie suverénne vyjadrenia chlapci ;-)

Aby len nedošlo k omylu, podvozok som neklikal do piesku na mäkšie, mozno ste to zle pochopili... Nastavenie bolo sériové na cestu neuberal som. Afra je z vyroby tak mäkšie naladená a to som písal... Tak aby ste nemali predstavu ze som dal compresiu i útlm na minimum...

No a že do piesku najtvrdšie? Je také pravidlo, že do mäkšieho podkladu áno. Ale piesok na Záhorí nie je sahara, to su koľaje a samé vlny a hrbole, tam nejdeš po rovnom ani zďaleka, každá koľaj zostáva, nezasype sa. To je tankodrom tam podvozok musí makať a vsetko požrať. Niekedy je lepšie sa nedrzať poučiek ;-) všimli ste si niekedy dakarsku motorku, niekori jazdci si nastavuju sag až na 50%...

To je tema na dlho, pisem len s mobilu musim utekat mam tu povinnosti zajtra KTM Adv R offroad ;-)


10.05.2017 17:45

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

A navyse bolo po dazdi, kedy je ten zahoracky piesok trocha iny...preto suhlasim ze v takychto podmienkach moze byt vhodnejsie maksie nastavenie.


10.05.2017 19:29

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: Awia: Afriku a KTM 1090R čo ideš skušat mam momentalne v užšom výbere tak sa teším na test.

Ale sori tu vetu čo si tam napísal fakt nedávam :-) Aj ked sa jedná o záhorácky piesok :-) a ani po daždi ;-)


10.05.2017 19:54

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

duggo a v čom som vymakkol? haha


10.05.2017 22:11

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

tonoaaa
 Kávičkár 

Re: Awia: Ked uz budes testovat tu KTM tak ju prosim vo vysledku nedehonestuj takym sposobom, ako si dehonestoval Africu. Tie motorky su velmi zaujimave vo vela ohladoch a zasluzia si aj adekvatne pekne video spracovanie. To video co je publikovane v ramci tvojho "Najlepsieho dna v roku" je minimalne sklamanim. Ma to uroven spred 10 rokov. Prepac za taku kritiku, ale je mi luto, ked vidim, ze sa castokrat testuju zaujimave motorky a vystupom z testu je text ako vsade ide a ziadna chutovka v podobe kvalitneho videa. Predpokladam, ze nie som jediny, koho jeden zaber sklame na plnej ciare :-~ .


10.05.2017 22:26

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: alexa7: nemusíš ;-) nenútim ťa ;-)
Re: tonoaaa: asi nie celkom rozumiem, tu je len kratke onboard video... Je len na dokreslenie atmosféry jazdy... Nie je to ziaden video test...


11.05.2017 8:49

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

tonoaaa
 Kávičkár 

A kedy sa na motoride dockame plnohodnotneho videotestu niektorej z motoriek? Za posledny rok k tolkym testom je video na vizualne predstavenie Bonneville, ako tak informacne video v teste novej KTM 1290 a pred vyse rokom KTM 690. Nesmiem este zabudnut na Jawu. Je to velka skoda, ze sa castejsie neprodukuju videa a hlavne kvalitne videa. Ja si bohuzial na ziadny test, ktory by bolo mozne nazvat video testom nespominam. A urcite to aj ty citis, ze zlepsit kvalitu videa, ktore je sem tam pribalene k testu by bolo velmi jednoduche, vzhladom na to, ze co je momentalne pristupne k zhliadnutiu za posledny rok je celkovo na velmi slabej urovni a prekonat to nemoze byt problem. Este viac to zamrzi, ak zhodnotim informacnu hodnotu textu testov, za ktore [dobre], pretoze tie su naozaj dobre. Teraz v dobe, ked uz je kdejaka akcna kamera pouzitelna na kvalitnejsie zabery a existuje milion roznych uchyteni, ty nam ponuknes video z jazdy z hrude a to je vsetko. Nepoukazujem len na toto konkretne k Africe, ale takych je cela plejada. Pisem to takto verejne, pretoze dufam, ze by ta to mohlo skor nakopnut a skusis na tom popracovat, nech si tie motorky vychutname aj v pohybe, nie len na kvalitnych fotkach ;-) .


11.05.2017 8:58

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: tonoaaa: Dovolím si teraz odpovedať v mene redakcie. Videotesty nie sú našou prioritou, a to ani na druhom, ani treťom mieste. Máme na to viacero dôvodov, najpodstatnejšie z nich sú tie, že videotest bez súbežnej textovej časti ti povie o motorke menej než len čisto textový test, a najmä s videom je niekoľkonásobne viac práce než s textom a fotkami.

Takéto krátke doplňujúce videá, ktoré k testom dávame, majú spolu s textom oveľa vyššiu výpovednú hodnotu než len čisto videá.

Ďalšie dôvody sú aj také, že málokto si pozrie video dlhšie než povedzme dve - tri minúty. A na plnohodnotný videotest by sme potrebovali aspoň 10 - 15 mínútové videá.

Takto to cítia aj iné weby vo svete, robia len doplnkové videá, nie nosné.

Herghott


11.05.2017 9:53

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Suhlasim s tezou, ze ak ma video viac ako minutu, malokedy si ho pozriem.


11.05.2017 12:35

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

2841dodo
 Geriatrik 

Ikona

raptor nezvyknem sa chváliť s každou chujovinou, ale máš pravdu [dobre] KAWU som síce nepredal, ale Africu už mám 3 týždne, samozrejme novú a manuál :-))) takže asi viem o čom hovorím [dobre]
takže mám moto dve >:-) a na Africe budem jazdiť teraz každý nepárny deň a na KAWE opačne >:-)
Prekvapený , hm ... ja som už raz taký >:-)


11.05.2017 13:38

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

dodo - keď vlastníš Africu z manuálom znamená to že tvoje slová o tom že "je potrebné si prelúskať aj konkurenčné testy z iných štátov, kde je prevodovka DCT v piesku jednoznačne prepadák " a že "Podľa mojich dostupných informácií, sa v súčasnej dobe DCT dosť ťažko predáva (teda aspoň na SK a v HU)." sú pravda svatá?

chápem správne že vlastníctvo danej motorky nejakým sposobom overuje resp. potvrdzuje tvrdenie týkajúce sa predajov? :-O


11.05.2017 14:27

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

2841dodo
 Geriatrik 

Ikona

raptor - môj názor .... , nebudem presviedčať nikoho o tom na čom sa mi jazdí lepšie, mám kadečo odjazdené aj na manuáli a tiež aj na DCT , a ver mi že dosť ... len ako som písal, nemienim sa svojimi skúsenosťami chváliť ...
Ty máš svoj názor z motoride testu a môj sa stotožňuje zasa s názorom z iných stránok, tak mi neber ten môj, lebo ja ti nevyvraciam ten tvoj :-O


11.05.2017 15:07

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

pitaz
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

uz chapem, preco to bol pre awiu najlepsi den - dnes som sa vozil na africe na motocrossovej drahe aj polnacky, aj v lese a veru je to radost jazdit. fakt ma nova africa velmi dobre enduro vlastnosti, ktore boli obmedzene len mojimi offroad (ne) schopnostami :-)))


11.05.2017 17:28

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

HoGo80
 Edvenčr 

Ikona

Re: pitaz: chýba mi z konca číslo inzerátu :-P :-D


11.05.2017 18:20

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

este by som sa chcel podelit o jeden poznatok a to, ze do terenu je jednoznacne lepsia verzia s DCT prevodovkou. ten rozdiel v jazde bol pre mna obrovsky. mozno pre vyjazdeneho enduro jazdca by to bolo ine, ale pre mna jednoznacne automat, vypnut trakcnu, mod S1, G, zapnute abs a rozjazdene blatove zvaznice isli jak do cesticka. vyjazdy, aj zjazdy. motor neskape, vzdy zaradeny spravny kvalt a pri zjazdoch brzdenie motorom. parada [dobre]


11.05.2017 20:11

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

Matej
 Bahniak 

Ikona

A nechcete si sadnut na bobika rovno??? A len sa uskrnat ako to ide samo? Vozit sa je dobra vec, aj s automatom...ale jazdit s automatom? A teren? Kto jazdi teren vie, ze to nie je dobra cesta... Ale pekne SUV, skoda, ze z tych mensich...


11.05.2017 20:34

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Re: Matej: [dobre] :-D


11.05.2017 20:49

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Preco tu nikto nespomina saltpaku - radicku. Ma vobec radicku ta testovacia afrika ? Na pitazovej motorke co som mal pozicanu radicka bola. . Pekne som si pred zakrutou podradoval. Bez radicky by som do automatu nikdy nesiel, co som variator zozral :-~


11.05.2017 21:08

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

chlapci, pozor. ja tu pisem o velmi tazkom terene, kde ked chcete jezdit na mastodontoch ako je aj afrika, a nie ste profi jazdec, potom to pochopite, preco dct

ked niekto kazdi xl enduro rally, tak to uz je vyjazdeny jazdec, ktory nema problem stihat spojkovat a radit

ale ked si chce niekto uzit teren a nie je profik, vtedy je podla mna dct lepsia volba

kazdopadne, kym to clovek nevyskusa, tak je zbytocne diskutovat. predsudky su zla vec


11.05.2017 21:30

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

FOGY
 Edvenčr 

jedno mi nie je jasné. Keď je strmý výjazd vo väčších kameňoch napr na Tarcu/RO/ a musí sa ísť cez spojku, lebo na uvolnenej spojkovej páčke je aj tá jednička proste dlhá, ako by to DCT zvládlo? V tých skalách sa proste treba hrať s plynom - nie moc, aby sa motorka nerozbehla a nie málo, aby nezdochla. A zároveň držať spojku a pomaly - krokom sa posúvať a poskakovať kolesami po skalách hore kopcom. Keď sa dá toto dosiahnuť len heftom, tak aj ja budem jednoznačne zástancom DCT. Kto išiel niekedy na Tarcu skákajúc po tých skalách, určite pochopí môj dotaz.


11.05.2017 23:49

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: duggo: Ta radicka je priplatkova. Nasa dvojspojkova Afrika ju nema.

Herghott


12.05.2017 7:18

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

pito1145
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

koľko búrlivej diskusie má tá Afrika. Soudruzi z marketignu majú radosť [dobre]

-taký malá drobnosť k automatom. Okrem automat. Afriky som šiel na Freeride E a Freeride 350. A platí to čo sa tu vravelo vyššie. Začiatočník ocení automat a pridávanie heftom. Mňa bavil oveľa viac práve manuál,.. :-~


12.05.2017 8:28

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

duggo
 Kávičkár 

Ikona

herghott, ok dakujem,
ako som pisal, bez radicky si, ked chces, nemozes vychutnat jazdu ako na normalnej moto, staci ju zobrat do rychlejsich zakrut a chcet si poriadne zajazdit, mozno preto tu ma kopec ludi predsudky, s radickou je to ako BMW s quickshift om. A cloveka, co nema na novom bmw quickshit, veru nepoznam, takze tak.
Ked som na tom manualne radil, rychlosti to drzalo po krajne hranice, takze som sa citil fakt ako na manuale.
Jasne, ze pomoct si sem tam cez spojku, odlahcit predok a podobne, sa na tom neda, ale na 99% jazdy je to podla mna super a vela krat ovela pohodlnejsie a bezpecnejsie.


12.05.2017 9:51

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

trosku podpich: slovensko je prva krajina v eu, kde sa za prve 4 mesiace predalo viac afrik ako gs 1200 :-P >:-)


12.05.2017 13:26

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: pitaz: to je podpich na urovni za prvy polrok 2016 bolo najpredavanejsie auto Suzuki Vitara, predbehlo tak aj BMW X5 :-D


12.05.2017 13:39

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

pitaz - kludne podpichuj ďalej... :-)))

www.sierrabmw.com/blog/2017/1/19/bmw-motorrad-breaks-sa...


12.05.2017 13:57

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

to ze je gsko bestseller uz dlho, vsetci vieme ale tohle jsou ti prvni lastovky :-D


12.05.2017 14:02

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

kankoXF
 Kávičkár 

Ikona

Re: Menton: [dobre]


12.05.2017 14:46

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

pitaz podla mňa aktuálne má BMW v segmente cestovných endúr našliapnuté tak ako nikto.

detto že 1200 GS LC si kupuje úplne iná klientela aká zas naopak siaha po Afrike (nič proti Afre, velice dobrý motorrad to je podľa mňa)


13.05.2017 11:08

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Raptor, pevne verim ze honda vyuzije ten novy motor aj do nejakeho dalsieho cestovnejsieho endura s automatom a potom bude mat o jednu triedu naviac taku Varadero triedu by som povedal, a Varadero bolo velice uspesne a cestovne :-)
porovnavat 1200 GS s afrikou je porovnavat 19 000 evri s 12 000 evri :-) na to asi zabuda [dobre]
Kazdy vyplakava ze neni love, a na motorky za pol mega cakacka, byty za 7 mega vypredane a suchare na obed. Hah

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil duggo (13.05.2017 11:16)


13.05.2017 14:37

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

Re: FOGY: nejazdil som sice na Tarcu/RO/ ale DCT riesi tento 'problem' podla mna bravurne. proste ked chces ist uplne pomaly, tak len jemne pridas plyn a moto sa rozbehne pomaly, ked uberes, zastane, vsetko uplne jemne. ked potrebujes viac sily, pridas trochu viac a v zapati uberes. ked chces prudky odpich na sotoline s brutalnym vystryskom kamenov za tebou a hadikovym slidom, jebnes 3/4 plynu na supu a uz len vyskrn v prilbe :-)))

zaklad je, ze motor nikdy nezdochne. spojka sa vzdy spoji v tych spravnych otackach. a tym, ze je cely motor naladeny uplne na hladko, davkovanie je uplne jemne. pri zapnutom G mode sa vyrazne redukuje preklz spojky, cize cely krutiaci moment sa prenasa na koleso v podstate okamzite. preto sa daju robit paradne odpichy z miesta alebo hocikedy kedy treba. alebo naopak, pri prudkom zjazde, sa vyborne brzdi motorom.

teraz na africa test vikende som toho pojazdil po vsetkom moznom a s DCT verziou som nemal nikdy ziaden problem. ciz uz prudky vyjazd na motokrosovej drahe, alebo po trave, alebo v blate, vzdy som mal dostatok krutiaceho momentu k dispozicii. urcite sa to da aj prespojkovat ale pre bezneho jazdca je to podla mna ovela ovela narocnejsie. s manualom som jazdil presne tu istu trasu a na drahe mi to skapalo a dost som sa natrapil. s DCT som presiel take veci, co som ani nesnival, ze by som s takou velkou motorkou zvladol. a tym, ze sme mali vpredu sikovneho motokross instruktora, som sa dost naucil a cele si to paradne uzil [dobre]

ovladat spojku aj plyn naraz, vyzaduje ovela viac skusenosti, sustredenia a zabera viac energie, ako ovladat iba jeden prvok - plynovu rukovat.

domaci motokrosari, co jazdia ostre krosky, zobrali DCT a jazdili na crossovej drahe tak, ze skakali vsetky lavice a ze vsetko uplne bez problemov, spokojni a pochvalovali. samozrejme ten makky podvozok, v seriovom nastaveni isiel vela krat vpredu na dorazy.

mne enduro s DCT prevodovkou pride ako velky bonus pri jazde v terene (pre bezneho jazdca)


13.05.2017 21:02

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

By som bol zvedavý na životnosť tej DCT prevodovky pri dlhodobješom používaní v teréne vrátane takého XL rally. Moc tomu nerozumiem, ale u klasiky si taku spojku, čo je spotrebák, vymením aj sám.

Re: duggo: zaujímavé že ako sa zaokruhluje vsade dolu cena tej Afriky. Rozmýšlam nad nou, a ked tam chcem mať všetko čo turistická moto má mať tak som pri 15000€ s DCT 16000. Za 12500 je uplne holá.


13.05.2017 21:29

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

za 12 500,- nie je ziadna :-)))

neviem aka je zivotnost ale vymenit sa to da v pohode ako bezna spojka. asi je to trochu drahsie ale zivotnost bude dlhsia.

napriklad viem o nc 750 x dct s 80.000 km a spojky zatial neboli menene. ide o to, ze pri dct to reguluje pocitac, pri beznej spojke clovek, kde je urcite vacsia sanca na chybne pouzivanie. jedine, co treba sem tam pri dct spravit, je takzvane zaucenie prevodovky, co je proces pri ktorom si riadiaca jednotka nanovo nakalibruje tolerancie ( kedze lamely sa opotrebuvavaju) to si vie kazdy spravit doma sam stisknutim zopar tlacitok


14.05.2017 7:06

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

Re: Menton:
Vladko nechaj už moju Vitaru maličkú na pokoji a nevyťahuj ju furt na porovnávanie s kadečím :-(((((( I-GRR [zle] :-D


14.05.2017 17:30

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

kankoXF
 Kávičkár 

Ikona

Re: aapa: nebud smutny. Vitara je u nas doma oblubena...draha neznasa moje 5x drahsie vozitko.

K CRF1000 s DCT. Automat DSG7 niekomu zomrie na aute po 80tisic km a niekomu pri 150tisic km. Oprava nie je najlacnejsia, ale otazka je skor to, ze ak CRF s DCT vydrzi "iba" 80tisic km ci je to malo-vela.... Podla mna OK. Ja som plechy menil na mojej motopri 19 tisic km a to automat nemam :-D


14.05.2017 17:49

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

Re: kankoXF:

kankoXF odkiaľ berieš že som smutný :-O :-))) ? To len Menton berie meno Vitarie nadarmo veď počkaj zajac.

U nás je najobľúbenejšie vozítko Honda SCV 100 Lead, predvčerom, včera aj dnes som okolo komína urobil na ňom po cca 100km zakaždým. Smutné je preto Varadero aj X-MAX400[b][/b] :-D


14.05.2017 18:24

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

kankoXF
 Kávičkár 

Ikona

Re: aapa: ale vsak klud :-) ja sa bavim ked prebehnem Vitaru mojej drahej.

Povozenie na CRF1000 bolo tiez dobre aj ked bola zakladna bez ABS a vsetkeho okolo... Nie je taka dobra ako moja moto na ceste. A viem s predstavit turistiku s DCT, ked cesta je ciel a nie nahananie sekund...
Pri mojich 5-7 tisic km rocne na moto, mi asi DCT vydrzi "ze na furt"... ;-)


14.05.2017 20:45

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

novyAmater
 Kávičkár 

Hodnotenie: Dobré

Afra vs 800gs

www.motorkari.cz/clanky/redakcni-testy/bmw...


14.05.2017 21:41

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

kankoXF
 Kávičkár 

Ikona

Dobra je skor diskusia k tomu clanku.... A nezaujato mozem povedat, ze KTM.... :-D


14.05.2017 21:53

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

Mne sa páči Kráwasaki Versys 300

Pozri obrázok


15.05.2017 7:39

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Raptor, pevne verim ze honda vyuzije ten novy motor aj do nejakeho dalsieho cestovnejsieho endura s automatom a potom bude mat o jednu triedu naviac taku Varadero triedu by som povedal, a Varadero bolo velice uspesne a cestovne :-)
porovnavat 1200 GS s afrikou je porovnavat 19 000 evri s 12 000 evri :-) na to asi zabuda [dobre]
Kazdy vyplakava ze neni love, a na motorky za pol mega cakacka, byty za 7 mega vypredane a suchare na obed. Hah

Duggo - FYI - co viem tak Afra ma vyjst vo verzii ktora by mala mat vacsiu nadrz a MOZNO mensie ale hlavne bezdusove kolesa 19/17. Do terenu horsie ale na turistiku lepsie.

Tie ceny Afriky a GS si slusne povedane neviem odkial vzal. Nieco malo o cenach ti uz naznacil Alexa. Za 12790€ máš holú bosú Afru ktorá nemá ani len vyhrievané rúčky. za 19 litrov si kupuješ GS v plnke.

Co som ale chcel povedat je to ze ten kto siaha po Afrike netrapi ho GS a opačne. Ani jedna motorka nie je zlá.


15.05.2017 12:34

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Afrika bez pochyby funguje dobre ako celok, ale nie je to žiadna hitparáda. Tých 11999,- by bola cenovka za základ s ABS tak akurát. Milion vecí na to treba dokupiť pred tým ako človek niekam vyrazí.



15.05.2017 14:01

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Moc som to nestudoval, ale aky milion veci treba dokupit ? Hmmm ? Kufre nosice padaky nechcem. Podvozok je tam, palivove mapy ?ledkove svetlo predne ci navigaciu ? Neviem moc ocom sa tu pise. Hm


15.05.2017 14:17

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

duggo - ak nechces ziadnu vybavu tak 1200 GS LC v social pakete vies mat za 15100€

rozdiel v cennikovych cenach je aktualne2310€ a to na tom GS samozrejme dostanes aj v socialpakete XY veci ktore na afrike nie su. Takze rozdiel v cenach oboch motoriek v zaklade je presne o dve tretiny menší ako si pôvodne napísal. ;-)

p.s. mám rád čísla, sú bez emócií :-)))
p.s.2 mám rád aj Dugga.. Duggo je čistá emócia >:-)


27.05.2017 18:16

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Včera som ju skušal . Nielen že milion veci na to treba kupiť, ale ešte aj to čo je na tom by som vymenil.
Neskutočný "polotovar".
Na terén je fajn, ale na asfaltovu turistiku so sem tam šotolinou vo dvojici mi nevyhovuje.




Dôvod úpravy: tak.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil alexa7 (27.05.2017 18:16)


27.05.2017 19:43

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

kankoXF
 Kávičkár 

Ikona

Re: alexa7: podvozok si naklikal, alebo je OK v tovarenskom nastaveni? ;-)


27.05.2017 20:58

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: kankoXF: naklikal na ženu :-) ale keby som našiel piesok tak by som ho komplet povolil :-)
Ale najprv by som spravil rozbor či je záhorácky nezasypávajúci"sa :-)))


27.05.2017 21:29

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

kankoXF
 Kávičkár 

Ikona

Re: alexa7: >:-) ;-)
Chcel som moto na pohodu a kochacku k tej mojej do garaze.... Nebude.... Skusim najst radsej gsx1400 alebo xjr1300. :-D


27.05.2017 22:51

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: kankoXF: Dobrá volba a ušetríš [dobre] Ja som na predaj mojej sučastnej kochačky dostal doma
hned po vyskušaní silný zákaz :-) Dovod sem radšej nedám :-)


29.08.2021 14:04

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

picaso
 Edvenčr 

Hodnotenie: Dobré

Awia co je vzadu obuta za guma ? To vyzera riadny stopel


29.08.2021 15:39

Re: Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

Celý článok písaný ako na objednávku od Hondy (a takých týmto štýlom pisanych je tu vela). Co je dobre sa vyzdvihuje do nebies, čo je na nejak zle sa napíše tak ze to vyznie ze je to vlastne výhoda a dobrá vlastnosť a ak aj nie je, tak pri vyzdvihnuti pozitív sú tie negatíva tak nejak zanedbatelne. To je ako keby ma chcel niekto presvedčiť ze hovno vlastne nesmrdi a ak aj smrdí tak ten smrad je celkom prijemny. >:-)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.