Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3692 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28574
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17014)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11560)

KTM prináša revolúciu - vstrekovanie paliva v dvojtaktoch - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuKTM prináša revolúciu - vstrekovanie paliva v dvojtaktoch - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (10 hodnotení)

Diskusia k článku: KTM prináša revolúciu - vstrekovanie paliva v dvojtaktoch EXC 2018

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
20.03.2017 13:26

KTM prináša revolúciu - vstrekovanie paliva v dvojtaktoch

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona
Hodnotenie: Dobré

No tak dalo sa to už čakať, normy sú čoraz prísnejšie... Nie je to priamy vstrek ale zaujímavé riešenie vstrek do prepúšťacieho kanála... Som zvedavý...


20.03.2017 14:06

Re: KTM prináša revolúciu - vstrekovanie paliva v dvojtaktoch

Menton
 Skútrista 

Ikona
Hodnotenie: Zlé

Ale prd prinasa a nie revoluciu. Technologia vstrekovania pri dvojtaktoch je poriadne stara, prva seriova aplikaciu HPDI ma Yamaha z roku 1999. Napriklad aj Honda ma na to patent pre moto uz dva roky newatlas.com/honda-two-stroke-with-fuel-injection-paten... . A Ossa robi krosky s takym motorom od 2011, rideapart.com/articles/the-163lb-direct-injected-two-st... tak aka revolucia?


20.03.2017 14:45

Re: KTM prináša revolúciu - vstrekovanie paliva v dvojtaktoch

Deluxa
 Edvenčr 

HPDI pouziva yamaha len v lodnych motoroch pokial viem na 2t motorke nebola nikdy tato vec seriovo pouzita....

motocrossactionmag.com/news/ask-the-mxperts-whats-holdi... pekny clanok vysvetluje preco sa vyrobcom do toho nechce aj ked technologia tu je uz davno...


20.03.2017 15:04

Re: KTM prináša revolúciu - vstrekovanie paliva v dvojtaktoch

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: Menton: A zabudol si ešte na Piaggio/Aprilia od 2002 priamy vstrek... a pointa?

V ostrom enduro stroji 2T vstrek ešte nebol... Enduro vyžaduje homologizáciu a teda musí vyhovovať aj EURO normám... Samozrejme že výrobcom sa nechce ísť od jednoduchosti ktorou je 2T známy...

Nie je to tak dávno čo sa dostal vstrek do ostrých 4T Enduro/MX a dnes už je samozrejmosťou...

Dôvod úpravy: preklep

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (20.03.2017 17:02)


20.03.2017 17:53

Re: KTM prináša revolúciu - vstrekovanie paliva v dvojtaktoch

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: Awia: no vidis, sikovny si. A ta Ossa, co som pripojil je co?


20.03.2017 19:39

Re: KTM prináša revolúciu - vstrekovanie paliva v dvojtaktoch

Merlin00
 Veteránista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Uzasne, ako maju ludia kratku pamat.
Piaggio, aprilia, peugeot skutre uz davno.
Elektronicky riadene sytice, este davnejsie, rovnako ako elektronicky riadene EGR ventily.

Samotna KTM, v rokoch 1984 montovala "karburatory" alebo mechanicke vstreky, ktore mali system podobny, ak nie rovnaky, ako mali a maju aj dnes krovinorezy, motorove pily a ine 2T, ktore musia pracovat v roznych polohach z rovnakym vykonom. Najma v mraze a teple, roznych atmosferickych vyskach.
Nejedna sa vstrekovanie ako si ho dnes predstavujeme, ale o podtlakom riadene pulzne cerpadlo, takze to nieje ani klasicky plavakovy karburator.
Samozrejme sa tam lial mix oleja a benalu. Bola to KTM 250 GL KRAD
Neskor zacali pouzivat aj nezavisle mazacie cerpadla na olej, ale asi od toho upustili.
Mam dojem ze sa pohybujeme v kruhoch.
Az sa v tom kruhu dobehneme z valstnym chvostom, a zahryzneme sa don, budeme vediet, podla vlastnej bolesti, ze ten chvost je nas vlastny.


20.03.2017 20:01

Re: KTM prináša revolúciu - vstrekovanie paliva v dvojtaktoch

duggo
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

revoluciu pri litrovych motoroch kedy uz spravia ?
nejake 2T 1000 by sa uz patrilo konecne, ziaden servis, ziadne komlikacie, to by museli ale ten vykon nejako skrtit ;-)


Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil duggo (20.03.2017 20:03)


20.03.2017 20:50

Re: KTM prináša revolúciu - vstrekovanie paliva v dvojtaktoch

Biri
 Veteránista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Dobrý večer !

Si myslím, že prevratná novinka to nie je, akurát to tak budú chcieť prezentovať prípadní výrobcovia, že "Aha vyvinuli sme volačo !!!"

A samozrejme lacnejšie to nebude, aj keď by mohlo byť :


Video: www.youtube.com/watch?v=5gVeqix2Yc4


21.03.2017 7:07

Re: KTM prináša revolúciu - vstrekovanie paliva v dvojtaktoch

8814
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Bimota V Due to mala uz v roku 1997... :-D len sa to kazilo.


22.03.2017 11:28

Re: KTM prináša revolúciu - vstrekovanie paliva v dvojtaktoch

Hodnotenie: Dobré

Mozno viac detailov do clanku by nebolo na skodu :-). Mam sice v tomto smere dost slusne vzdelanie, ale v com spociva to revolucne "Transfer port ignition" som si musel vyguglit :-(((((( .
Zrejme ide o tento patent:
Pozri obrázok

Awia, pravdu mas, nie je to priamy vstrek
...ale je to sikovne riesenie, finta je v tom, kde a pod akym uhlom sa to vstrekuje palivo do prepustacieho kanala.
Take jednoduche, az sa cudujem, ze to zatial nikomu nenapadlo :-)
Ak este dostanu emisie do euro4 tak mame zase na par rokov vystarane [dobre]

Menton, ta tvoja Ossa je nieco ine,
..z linku co si uviedol:
"Ossa's direct-injection two-stroke is something we've never seen before. It uses two injectors, one in the crankcase and another in the combustion chamber"..
...co tiez nieje typicky priamy vstrek a este to aj zbytocne komplikuje cely system,
o dalsich systemoch ako low-pressure air-assisted, alebo HPDI ani nehovoriac...


22.03.2017 12:54

Re: KTM prináša revolúciu - vstrekovanie paliva v dvojtaktoch

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: MaAT: pointa je v tom, ze to nie je revolucia, len marketingove oddelenie v KTM by to tak chcelo volat a kricat do sveta. To, ze volia trochu ine cesty k rovnakemu cielu je skor z dovodu existencie patentov a nie preto, ze iba jedna cesta (ta ich) je ta spravna...
Clanok je PR, tam necakaj technicky detaily...


22.03.2017 13:05

Re: KTM prináša revolúciu - vstrekovanie paliva v dvojtaktoch

jojkoz
 Turista 

Ikona

A co ostre a rozsirene 2T enduro SHERCO 300 SE-R ktore uz min. 2 roky zavodi - inac jazdiho aj napr. Gottwald.

www.countrycross.sk/clanky/2479-sherco-predstavuje-vstr...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil jojkoz (22.03.2017 13:07)


22.03.2017 14:38

Re: KTM prináša revolúciu - vstrekovanie paliva v dvojtaktoch

Re: Menton Na pointu sa pytal Awia , nie ja. A co je "Ossa" si sa zase pytal ty, sice nie mna, ale...no ale aj tak dakujem, ze si ma zasvatil do tajov maketingu a PR clankov ;-)

Re: jojkoz myslim ze to "Sherco" ma identicky motor ako ta "Ossa", cize dva vstreky, ktore spajaju nevyhody klasickych dvojtaktov (emisie, kvoli vstreku do kartra) s nevyhodou priameho vstreku do valca (komplikovana, draha a nespolahliva technologia)

Take riesenie, ktore spoji vyhodu dvojtaktu (jednoduchost) s vyhodami vstrekov (spotreba, emisie) tu este nebolo.
Ak to KTM dokaze, co aj avizuje v clanku a zda sa ze by sa im to aj mohlo podarit, tak to revolucia zarucene bude!


22.03.2017 15:34

Re: KTM prináša revolúciu - vstrekovanie paliva v dvojtaktoch

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: MaAT: sa mi paci, ze podla dvoch PR clankov vies hned vyhody aj nevyhody riesenia. Dokonca posudit ich spolahlivost! Teba by mali kontaktovat vsetky konstrukcie motorov este pred zahajenim vyvoja, usetris kopu casu, roboty a hlavne penazi... 8-)
Ja si pockam na realne porovnanie technologii. Niektore sa uz daju vyskusat, dalsie sa chystaju (napr. aj mnou spomenuta Honda)...


22.03.2017 22:23

Re: KTM prináša revolúciu - vstrekovanie paliva v dvojtaktoch

chooki
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

tu si zas dali stretko mudrlanti, ktori musia kritizovat a ohanat sa info s googla bez znalosti temy.
Jasne, ze 2T so vstretkom su uz x rokov, v skutroch, bimota, ktoru ste nikto nikdy nevidel, vodne motory, snezne skutre, kosacky a podo. picov..y ktore idu on off, proste motory ktore mali iny ucel, neriesili emisie, priebeh vykonu atd.
Toto je clanok o endure, a homologovanom, splna euro 4, s ktorym mozes na cesty alebo rovno zavodit a o par mesiacoch si ho kupis u ofic.dilerov, ktorych je x na SK, a nie trialka ossa alebo sherco, ktore sa nevyraba este. Vy by ste tu ohejtovali vsetko..niektorym ludom pristup k internetu skor ublizuje na intelekte


23.03.2017 8:47

Re: KTM prináša revolúciu - vstrekovanie paliva v dvojtaktoch

Re: Menton: "...Ja si pockam na realne porovnanie technologii. Niektore sa uz daju vyskusat, dalsie sa chystaju (napr. aj mnou spomenuta Honda)..."

... to myslis ten patent na stabilak pre stareho Komarka - "Na samote u lesa", co si uviedol vyssie? :-D
Odkial mas informaciu, ze to honda planuje nasadit do motocyklov????


23.03.2017 12:47

Re: KTM prináša revolúciu - vstrekovanie paliva v dvojtaktoch

alexa7
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Určite to bude velký skok vpred. Tak isto ako to bolo u 4t. Žiadne nastavovanie bohatosti zmesi podla teploty
nadm. výšky, palivové mapy a pod.


23.03.2017 18:05

Re: KTM prináša revolúciu - vstrekovanie paliva v dvojtaktoch

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Dolezite je, ze 2takty nevymiznu. Nedavno som sa vozil na kamaratovej exc250 a je to velka parada. Oproti 4taktu sa na tom clovek viac namaka, ale je to zabava.


29.03.2017 5:54

Re: KTM prináša revolúciu - vstrekovanie paliva v dvojtaktoch

8814
 Turista 

Ikona

Re: chooki: nielen ze som ju videl ale som ju mohol aj vyskusat...teraj je na karburatoroch odislo vstrekovanie.Mozes ju vidied niekedy na Panonia ringu majitel ju nedrzi vo vitrine. :-)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.