Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 4138 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28547
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17003)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11544)

Yamaha FJR1300AE 2014 s elektronicky nastaviteľným podvozkom - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuYamaha FJR1300AE 2014 s elektronicky nastaviteľným podvozkom - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (7 hodnotení)

Diskusia k článku: Yamaha FJR1300AE 2014 s elektronicky nastaviteľným podvozkom

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
13.09.2013 13:19

Yamaha FJR1300AE 2014 s elektronicky nastaviteľným podvozkom

Menton
 Skútrista 

Ikona

ESA a jej napodobeniny je velmi nakazliva ficura, do tychto parnikov ju mali vsetci davat povinne uz davno... [dobre]
A ked inzinieri v Yamahe vynajdu aj 6 rychlostnu prevodovku, bude FJR uz vazna konkurencia... 8-)


13.09.2013 13:44

Re: Yamaha FJR1300AE 2014 s elektronicky nastaviteľným podvozkom

Hodnotenie: Dobré

Len sa mi to zda, ze ked porovnam fotky ciernej a bronzovej verzie, tak ta cierna ma hlbsie bocne kufre????

Nemyslim, ze to je len farbou... či?

Aj z odrazu kufra na vyfuku to vyzera, ze kufor je hlbsi...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil TonoGSX1400 (13.09.2013 13:46)


13.09.2013 14:07

Re: Yamaha FJR1300AE 2014 s elektronicky nastaviteľným podvozkom

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Tono s tými kyframi to vyzerá zaujímavo, ale asi to bude len nejaký optický klam...


13.09.2013 14:42

Re: Yamaha FJR1300AE 2014 s elektronicky nastaviteľným podvozkom

galo
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Aj mne sa to hned zdalo.. ale moj nazor je ze je to len nedokonala robota vo fotosope.
inak paci sa mi.


13.09.2013 15:13

Re: Yamaha FJR1300AE 2014 s elektronicky nastaviteľným podvozkom

titan
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Tie zrkadla na tych reklamnych fotkach ma uz nachystane pre pripad tahania obytneho privesu? :-)


13.09.2013 15:56

Re: Yamaha FJR1300AE 2014 s elektronicky nastaviteľným podvozkom

Landal
 Edvenčr 

Ikona

Chlapci a jako sa to chová na albánskych horských cestách?
A ešte brody by ma zaujímali... Brody sa na tom dobre dávajú?
:-D :-D


13.09.2013 18:49

Re: Yamaha FJR1300AE 2014 s elektronicky nastaviteľným podvozkom

AIR26
 Geriatrik 

Ikona

Landal asi si to pleties s cestovnym endurom, podla mna to je skor sportovy turista.... alebo sa mylim??? :-O :-O :-O :-P


13.09.2013 19:17

Re: Yamaha FJR1300AE 2014 s elektronicky nastaviteľným podvozkom

Landal
 Edvenčr 

Ikona

AIR26 ...na ja neviem... mňa len tak napadlo že jaké by to bolo strašne fajn si počas jazdy brodom meniť aktuálne nastavenie podvozku podľá toho, jak silne by to práve vyzeralo na strašné zdrbanie sa... No tak ale pripúšťam, že to možná nebola tá najlepšia z mojich myšlienok... ale láka ma to! Nepožičia niekto?!?
:-D ;-)


13.09.2013 20:54

Re: Yamaha FJR1300AE 2014 s elektronicky nastaviteľným podvozkom

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Menton: nie 6ku ale automat,

zábava sa tu aj tak nekoná ;-)


14.09.2013 0:43

Re: Yamaha FJR1300AE 2014 s elektronicky nastaviteľným podvozkom

kebo
Darca Krvi  Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

FJR-ka napotrebuje 6-ku - viem co hovorim. S el. pruzenim je to proste pecka [dobre] [dobre] [dobre]


14.09.2013 7:14

Re: Yamaha FJR1300AE 2014 s elektronicky nastaviteľným podvozkom

Hodnotenie: Dobré

tiez si myslim, ze cim viac rychosti, tym viac cvakania, saltovania, skratka zbytocnych ukonov...ideal je automat...ovsem hovorim o rydzej asfaltovej turistike, kde ide podla mna o nieco ine ako podrobne obsluhovat narocnu strojovnu...

co sa tyka el. nastavovania podvozku, mal som, ale 99 percent vozenia som sa ho ani nedotkol. cize pre turistov mojho typu zbytocnost, ale nezavadzia.


15.09.2013 19:24

Re: Yamaha FJR1300AE 2014 s elektronicky nastaviteľným podvozkom

Menton
 Skútrista 

Ikona

Nikdenikto: ja to prehadzujem dost casto pocas dna, hlavne v serpentinach s dobrym povrchom, ci na okruhu je to citit. A samozrejme v terene. Ale beriem, nemusi kazdemu sadnut, niekomu staci neradit a len krutit sulcom. A mozno casom ani to... ;-)

Alexa7: a k automatu autopilota? Ci radsej autopilotku? ;-)

Kebo: minule som stretol neskutocne krasnu zenu, ale uz bola vydata a nedala sa "vyskusat", tak som si povedal, ze ju vlastne ani nepotrebujem - viem o com hovorim :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Menton (15.09.2013 19:32)


15.09.2013 20:57

Re: Yamaha FJR1300AE 2014 s elektronicky nastaviteľným podvozkom

Feri Zubal - zeON
 Turista 

Ikona

Eletrika je fajn, keď je tam kde ju chcem. A kto chce moto na diaľkové ovládanie nech si ju kupi, kto chce moto čo úplne sama brázdi cesty nech si ju kupi. Každý naj sebe zaobstara to co sce, je to len joho problem. Já napríklad si raz (pokiaľ medzitým nepríde čosi čo ma zaujme viac) zadovážim nového Caponorda vo full elektro výbave lebo je to neskutočná popičofka. Ale nie na úkor mojej starej Iron Maiden nemeckej pani (síce som ju kupoval aj kvôli nízkej cene, no nakoniec som rád, že som na 1150 nemal) a vlastne už aj tak poškuľujem po dokúpení ešte staršej GS lebo aj tá moja je bars moderná. Lebo neže 100 ľudí 100 chutí, ja mám 100 chutí a som len jeden.

Ale v Yamahe by mohli priniesť k takémuto toureru aj semi-aktívny podvozok. Vlastne, keď som uvidel tlačovú správu som si myslel, že to bude práve semi-aktívny podvozok a nie, len menší úbytok výbavy.


16.09.2013 7:48

Re: Yamaha FJR1300AE 2014 s elektronicky nastaviteľným podvozkom

mentonko, neide o to, ze by mi daco nesadlo, mne sedi vsetko, co suvisi s pokrokom a akymkolvek vylepsenim, akakolvek vychytavka...len su pre mna skratka niektore vychytavky zbytocne....ale vobec mi nevadi, mat ich tam...ved sem tam som sa s tym pohral, pohoda, ale casom som zistil, ze to nepotrebujem...rovnako, ako napriklad kontrola trakcie, vyskusal som ju, fajn fungovala, ale odvtedy pocas cca 20 tisic kilometrov som ju ani raz neprebudil (pri rozbiehani dokazem ustrazit ruku, hadam este nikdy som sa nerozbiehal panicky), nieco ine je ABS, kde pri panickom brzdeni mozem urobit chybu a spolieham sa, aj ked ani to okrem skusania nemalo pri mne pracu, ale viem, staci raz znenazdajky...

ked idem dakam, chcem sa pohodovo povozit, pokukat co je naokolo pekne, nenahanam stotiny sekund, preto nemusim mat podvozok vyladeny na sto pro (mimochodom zas to ESA neni zdaleka taky zazrak a na stotinky by mi aj tak nepomohlo, je to len take nahrubo nastavenie podvozku, pre majitelov, ktori potrebuju ten pocit, ze daco mozu stelovat), cize nechcem riesit zbytocnu obsluhu motorky, ta nech je samostatna a neni otravna narokmi, lebo svoju pozornost chcem venovat dacomu inemu...

a vobec, pod radsej zajtra do avionu na krevety na obed a nemudruj tolko... :-D


16.09.2013 14:09

Re: Yamaha FJR1300AE 2014 s elektronicky nastaviteľným podvozkom

Menton
 Skútrista 

Ikona

No konecne nieco k veci [dobre] 8-)


16.09.2013 14:41

Re: Yamaha FJR1300AE 2014 s elektronicky nastaviteľným podvozkom

GTR1400
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Zlé

Zo starej motorky novú neurobia pridaním elektrických cingrlátok. Nieje nič lepšie ako si podvozok nastaviť samostatne na svoju váhu naklikaním na predku plus odskok a otočiť koliečkom na zadnom tlmiči. NECH ŽIJE KAWASAKI 1400 GTR :-D


18.09.2013 12:25

Re: Yamaha FJR1300AE 2014 s elektronicky nastaviteľným podvozkom

kebo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

menton: na FJR(07) som spravil 64.000km - myslim ze som ju "dostatocne" vyskusal 8-)

Trochu viac info a aj peeekne video (z NA) je tu:
www.motorkari.cz/clanky/moto-novinky/yamaha...


18.09.2013 13:24

Re: Yamaha FJR1300AE 2014 s elektronicky nastaviteľným podvozkom

Menton
 Skútrista 

Ikona

kebo: medzi nami, objektivny nazor by si mal len vtedy, ak by si vyskusal FJR so 6 aj 5 rychlostnou prevodovkou. Ale to nie je mozne, kedze inzinieri v Yamahe sa s vyvojom prevodovky zasekli niekde v 80-tych rokoch... peace ;-)


18.09.2013 19:18

Re: Yamaha FJR1300AE 2014 s elektronicky nastaviteľným podvozkom

kebo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Menton: Mal som 5 dni K1600GT v Alpach - so 6-kou. Na motorku s takym zameranim a takym vykonom je 6-ka zbytocna, lebo musim stale radit - to je moj nazor. Tvoj ti samozrejme neberiem.
Inak niekde som skusal ze pri vyvoji novej FJR bol spraveny prototyp so 6-kou ale testovaci jazdci + mozno cena + mozno hmotnost bola dovodom ze od 6-ky pre FJR nakoniec upustili.


24.09.2013 8:07

Re: Yamaha FJR1300AE 2014 s elektronicky nastaviteľným podvozkom

patrik411
 Turista 

Kebo,ty maš A,alebo AS?A-čko má tiež el.podvozok? 8-)


26.09.2013 22:47

Re: Yamaha FJR1300AE 2014 s elektronicky nastaviteľným podvozkom

kebo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Mam A-cko. A-cko ma klasiku. El.podvozok som chcel ale nie el.spojku (ktoru ma AS). Ked som kupoval ES verzia este neexistovala, bola iba A alebo AS. Keby som vedel ze bude ES myslim ze by som ten rok pockal...


27.09.2013 10:25

Re: Yamaha FJR1300AE 2014 s elektronicky nastaviteľným podvozkom

patrik411
 Turista 

Aj ked som tvrdý zástanca Hondy,táto mašina sa mi vždy páčila.Uvidíme s čím príde Honda namiesto Panáka a potom sa rozhodnem.Ešte pár rokov vydržím s CB-ečkou.


07.10.2013 15:25

Re: Yamaha FJR1300AE 2014 s elektronicky nastaviteľným podvozkom

patrik411
 Turista 

Kebo ,kašli na nich oni si myslia,že čím viac rýchlostí,tým lepšie.Ale my vieme ,že 5 rýchlostí je akurát.


07.10.2013 16:00

Re: Yamaha FJR1300AE 2014 s elektronicky nastaviteľným podvozkom

vxmery
 Ľadvinka 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

štvorka má pomer (gear ratio) 1,0770, päťka 0,9290... načo by tam bola šestka? :-}
GSX1400 mala šesť kvaltov a mnohým vadilo práve to. podľa mňa to japonskí samuraji vyrátali akurát [dobre]


07.10.2013 16:30

Re: Yamaha FJR1300AE 2014 s elektronicky nastaviteľným podvozkom

Menton
 Skútrista 

Ikona

vxmery: ako s tym suvisi gear ratio? :-O

zjednodusene, 6. prevodovy stupen znamena pri dialnicnej rychlosti 130km/h par stoviek otacok za minutu menej, to je mensie zatazenie a teda aj opotrebenie... nasledne to ma za nasledok aj nizsiu spotrebu... bavime sa o moto na cestovanie, nie na paradu do mesta na zmrzlinu, takze napriklad uspora par sto eur na benzine rocne uz nie je na zahodenie...

pre zaujimavost, GS a RT maju rovnaky motor, RT je tazsie, ma vacsiu plochu kapotaze, ale je inak prevodovane, pri rychlosti 130km/h to je cca 500 otacok za minutu menej ako GS a vysledok? cca pol litra nizsia spotreba... a to uz je zaujimavy argument na znizenie otacok motora dobrym prevodovanim, ci? ;-)


07.10.2013 16:41

Re: Yamaha FJR1300AE 2014 s elektronicky nastaviteľným podvozkom

vxmery
 Ľadvinka 

Ikona

menton: asi tak, ze pri "dlhsej" patke toci pri urcitej rychlosti tolko ako pri "kratsej" sestke. je to cele o tom ako je spocitana prevodovka (prevodove pomery) na prislusny priebeh vykonu a tociveho momentu motora


07.10.2013 17:25

Re: Yamaha FJR1300AE 2014 s elektronicky nastaviteľným podvozkom

Menton
 Skútrista 

Ikona

vxmery: to je v poriadku, len samotny udaj, ze päťka ma gear ratio 0,9290 este neznamena, ze nepotrebujes siesty prevodovy stupen... nic v zlom...



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.