Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3066 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28584
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17019)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11565)

Novela zákona o cestnej premávke "vodičák B na skútre do 125 ccm" prináša okrem pozitív aj riziká - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuNovela zákona o cestnej premávke "vodičák B na skútre do 125 ccm" prináša okrem pozitív aj riziká - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (12 hodnotení)

Diskusia k článku: Novela zákona o cestnej premávke "vodičák B na skútre do 125 ccm" prináša okrem pozitív aj riziká

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
02.05.2013 9:32

Novela zákona o cestnej premávke "vodičák B na skútre do 125 ccm" prináša okrem pozitív aj riziká

Tomáš Škrovan - deep
 Kávičkár 

Ikona

mozno je to somarina, ale co keby predajcovia zaujemcovi o novy 125ccm skuter ponukli ako bonus namiesto nejakeho prislusenstva radsej kurz bezpecnej jazdy (ci uz v DrivingAcademy alebo SuperDrive ci nieco podobne)?


02.05.2013 10:04

Re: Novela zákona o cestnej premávke "vodičák B na skútre do 125 ccm" prináša okrem pozitív aj riziká

jozins
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Zlé

najúčinnejší spôsob, ako minimalizovať riziko kolízii mladých vodičov sú špecializované kurzy bezpečnej jazdy na skútroch a malých motocykloch. Do novelizovaného zákona sa táto povinnosť zatiaľ nedostala

Tešia sa, že umožnili bez záťaže vodiča jazdu aj na väčších skútroch bez skúšok a ostatných vecí ohľadne vodičáku a títo ľutujú, že sa do zákona nedostala povinnosť absolvovať kurz bezpečnej jazdy za možno ešte väčšiu sumu ako je rozšírenie vodičáku I-GRR I-GRR

Kurzy by mali ostať na báze dobrovoľnosti a takého absolventom som..


02.05.2013 10:27

Re: Novela zákona o cestnej premávke "vodičák B na skútre do 125 ccm" prináša okrem pozitív aj riziká

Tomáš Škrovan - deep
 Kávičkár 

Ikona

ja tiez,,, a prave preto (aj ked tie kurzy zasa niesu tak drahe) by mozno bolo fajn keby pri kupe skutra dostali taku moznost...
ono verim tomu ze keby im niekto povedal ze teraz MUSIA absolvovat kurz a este k tomu za vlastne prachy, ludia by len nadavali...
ale keby pri kupe skutra dostali "darcek" ze na taky kurz mozu ist dobrovolne a zadarmo, myslim ze by sa naslo dost ludi ktory by tam sli uz len zo zvedavosti, alebo len koli takemu cisto slovenskemu folkloru: pici je to zadarmo tak co by som tam nesiel >:-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil deep (02.05.2013 10:28)


02.05.2013 11:30

Re: Novela zákona o cestnej premávke "vodičák B na skútre do 125 ccm" prináša okrem pozitív aj riziká

lubo628
 Turista 

Ikona

Zas to netreba tak prežívať.
Keď som si ja robil vodičák, tak sme iba tak ledabolo jazdili po cvičisku a na skúškach nás poslali po teste domov, lebo bolo zamračené a blížil sa čas obeda.

Skúsenosti človek získa postupne v premávke...
Na veku nezáleží, ide o "iné"


02.05.2013 12:04

Re: Novela zákona o cestnej premávke "vodičák B na skútre do 125 ccm" prináša okrem pozitív aj riziká

minap
 Edvenčr 

Hodnotenie: Zlé

Cisto reklamny clanok (na kurzy jazdy) s mnozstvom preklepov a polopravd [zle]


02.05.2013 12:08

Re: Novela zákona o cestnej premávke "vodičák B na skútre do 125 ccm" prináša okrem pozitív aj riziká

egres2
 Bahniak 

Ikona
Hodnotenie: Zlé

To kto písal :-O
" lahké motocykle do 125ccm"
"motocykle skupiny A1 s automatickou prevodovkou do 50ccm"
A ci pico


02.05.2013 23:18

Re: Novela zákona o cestnej premávke "vodičák B na skútre do 125 ccm" prináša okrem pozitív aj riziká

alexa7
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Zlé

Tí ktorí už vodičáky majú tak závidia tým ktorí to majú "zadarmo"...... aké slovenské.

ps: ked si predstavím niekoho na Adamoto 125, ako sa rúti mestom závratnou rýchlostou
so smrťou v očiach.....na Slovakia ring s nim !!!!!! ....pirátom nebezpečným [zle]

mám dosť, možno niektorí potrebujú školenie aj na to aby si vrzli.


06.05.2013 7:49

Re: Novela zákona o cestnej premávke "vodičák B na skútre do 125 ccm" prináša okrem pozitív aj riziká

DVKS
 Turista 

Hodnotenie: Zlé

Čistá komercia a navyše poriadne klamlivá. Za túto reklamu dostal niekto pekne zaplatené. I-GRR


07.05.2013 13:57

Re: Novela zákona o cestnej premávke "vodičák B na skútre do 125 ccm" prináša okrem pozitív aj riziká

Krakatau
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Zlé

...skútre so silnejším výkonom... ? :-~?


08.05.2013 20:51

Re: Novela zákona o cestnej premávke "vodičák B na skútre do 125 ccm" prináša okrem pozitív aj riziká

THeBaNDiT
 Kávičkár 

Ikona

"Začínajúci, ale aj skúsenejší vodiči, ktorí plánujú presedlať na skúter či iný malý motocykel, si v kurze môžu osvojiť zručnosti ako správne sedenie na motocykle, udržiavanie stability pri jazde, technika ovládania spojky, plynu a brzdy, krízové brzdenie či vyhýbanie sa prekážke."

hmm... novela sa tyka motocyklov s automatickou prevodovkou a motorom max 125ccm, tak neviem, naco im bude osvojenie si techniky ovladania spojky... tej automatickej odstredivej na scootroch? :-D Pridas, ides. Zabrzdis, nejdes. Hotovo. ;-) A kto chce presedlat na motocykel s manualnou prevodovkou, musi si nan urobit vodicak a teda si techniku ovladania spojky osvoji v autoskole (motoskole). 8-)

Celkovo novelu vnimam pozitivne, cesta k 125ccm scootrom sa otvara sirokej verejnosti (co by snad mohlo pohnut i cenami vyssich kubatur trosku smerom nadol), plechovkari sa naucia vnimat motocyklistov na cestach.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil THeBaNDiT (08.05.2013 20:51)


29.05.2013 23:20

Re: Novela zákona o cestnej premávke "vodičák B na skútre do 125 ccm" prináša okrem pozitív aj riziká

BrAtKo
 Turista 

Ikona

Ahojte takze ak mam B,B1,AM mozem so 125kou v pohode nazdit aj v rakusku, cz resp. celej EU ? (rozumej mimo SR)


30.05.2013 8:05

Re: Novela zákona o cestnej premávke "vodičák B na skútre do 125 ccm" prináša okrem pozitív aj riziká

egres2
 Bahniak 

Ikona

Nemôžeš.


30.05.2013 8:28

Re: Novela zákona o cestnej premávke "vodičák B na skútre do 125 ccm" prináša okrem pozitív aj riziká

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Zlé

davno som taku kokocinu na motoride necital...


30.05.2013 9:22

Re: Novela zákona o cestnej premávke "vodičák B na skútre do 125 ccm" prináša okrem pozitív aj riziká

RedJack
 Veteránista 

Ikona
Hodnotenie: Zlé

Ked som v 81vom v škole robil šoferák akurát sme sa previezli kolečko popred školou a nik si s nami starosti nerobil "ved ked si rozj...te hubu,tak je to len vaša huba" bola dôrazná inštrukcia,a išlo sa na cesty-je preavda že vtedy bola tak tretina áut voči dnešku ale bolo dobre. [zle]


10.03.2014 7:26

Re: Novela zákona o cestnej premávke "vodičák B na skútre do 125 ccm" prináša okrem pozitív aj riziká

IvanB
Darca Krvi  Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Ma z vas niekto skusenosti aj s "cezhranicnym" jazdenim? Citam, ze "a vzťahuje sa len na územie Slovenskej republiky.". V Rakusku existuje obdobna podskupina B111 (podmienka - Bcko 5 rokov a 6h prakticky vycvik). Akym sposobom zabezpecit, aby mohol clovek so slovenskym vodicakom (Bckom) jazdit na 125ke aj v Rakusku (alebo v Madarsku a pod).


10.03.2014 8:45

Re: Novela zákona o cestnej premávke "vodičák B na skútre do 125 ccm" prináša okrem pozitív aj riziká

GothaR
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona
Hodnotenie: Zlé

Rozoberalo sa to na ceskom skutrfore, tu je z rakuskeho ministerstva dopravy, kde asi presne nepochopili otazku, ale odpovedali aspon ciastocne:

"Italy, Latvia, Portugal, Spain and the Czech Republic have declared that the austrian B driver's license is accepted to drive a motorcycle up to 125cc, but with some national restrictions. One may drive in Portugal only a minimum age of 25 years and in Spain with possession of class B for at least 3 years. And only vehicles with an automatic transmission in the Czech Republic.

Link:
Driver's license law of Austria -Implementing decree (Date: September 2013):
www.bmvit.gv.at/verkehr/strasse/ ... 201309.pdf

I think, that also Czech citicens are allowed to drive a scooter with 125cc in Italy, Latvia, Portugal and Spain, but with national restrictions mentioned above.

A driver's license class B is also accepted in France and the Slovak Republic (with some national restrictions), but these countries do not want, that scooterists from the EU are allowed to drive within their countries."
V skratke - Taliansko, Lotyssko, Portugalsko, Spanielsko a CR B vodicaky akceptuju normalne, pripadne s obmedzeniami. Na motorkari.cz potom dalsi pise "Zjistoval sem si presne tohle co te zajima na stránkách UAMK kde co a jak platí a v Rakousku a v Itálii naše Béčko platí. Jedine co potrebujes je nový řidičák,který uz je mezinárodní."

Cele je to jeden velky bordel, opisovali aj pripad ked nejaka pani zo slovenskeho ministerstva napisala, ze cesky vodicak u nas na skuter neplati a pritom policajti to v pohode akceptuju. Asi bude treba pockat kym sa to viac utrasie, pripadne by sa toho mohol chytit niekto kto ma chut hrabat sa v zakonoch a napisat o tom clanok na MR :-)

K teme kurzov: mam 125ku skuter od leta minuleho roka, cca 10 rokov predtym som presiel dokopy asi 2 kilometre na babete a aj to som raz spadol... :D
Pocas cakania som si studoval clanky na MR, ale aj inde a isiel som jazdit teoreticky dobre pripraveny :-)
Vysledok je ten, ze prva jazda z predajne bola opatrna, skoro vobec som neklopil, ale isiel som s rozumom a teraz uz mam 2200 km bez nehody alebo mnou zavinenej krizovej situacie. Stale jazdim opatrne a zatial som spokojny, dokonca som sa vdaka tomu zlepsil aj za volantom auta, kde viac predvidam.
Takze povinne kurzy su podla mna zbytocne, kazdy ma vlastny rozum a mal by vediet kde ma hranice. Chcelo by to aktualnu statistiku nehod Ackarov vs. Bckarov, ale vyzera to tak, ze absencia kurzov nie je problemom.


10.03.2014 9:25

Re: Novela zákona o cestnej premávke "vodičák B na skútre do 125 ccm" prináša okrem pozitív aj riziká

IvanB
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Zatial som ziskal promptnu odpoved z nasho ministerstva dopravy:

"Podľa mňa nie na náš vodičský preukaz skupiny B nie je možné v zahraničí jazdiť na skútri do 125 ccm, ale definitívne vám to môžu potvrdiť iba policajti alebo ministerstvo vnútra, ktoré majú vodičské preukazy vo svojej kompetencii.

Odbor komunikácie MDVRR SR"

Viacmenej sa dala ocakavat, ... kedze k akceptacii sa musia vyjadrit skor Rakusania. My by sme sa mohli vyjadrovat opacne k akceptacii rakuskej podskupiny B111. K nej sa vyjadrili myslim 2 staty EU, ze ju uznavaju. Opacne Cesi (videl som jednu odpoved niekde na internet-e z ceskej policie) v praxi asi akceptuju nas zakon platny od 2013 (B-cko, 2 roky praxe).

Napisal som teda este priamo na rakusku policiu, .. som zvedavy, co mi odpisu.

O mna nejde, ja mam "plnohodnotne" Acko, .. ale rad by som, aby aj priatelka mohla "beztrestne" pendlovat medzi oboma krajinami s B-ckom.

Je v tom - presne - este "bordel", ... a nutnost si urobit kvoli nemu A1, .. povazujem za nezmysel, .. aj ked sa obavam, ze to inak nepojde.


10.03.2014 9:32

Re: Novela zákona o cestnej premávke "vodičák B na skútre do 125 ccm" prináša okrem pozitív aj riziká

datadive
 Kávičkár 

Hodnotenie: Zlé

tiez by som sa pod taky text nepodpisal ...


10.03.2014 18:53

Re: Novela zákona o cestnej premávke "vodičák B na skútre do 125 ccm" prináša okrem pozitív aj riziká

egres2
 Bahniak 

Ikona

Čo je to "akceptácia" absencie VO?


10.03.2014 19:10

Re: Novela zákona o cestnej premávke "vodičák B na skútre do 125 ccm" prináša okrem pozitív aj riziká

egres2
 Bahniak 

Ikona

Vodičské oprávnenie skupiny B po dvoch rokoch od jeho udelenia oprávňuje viesť aj motorové vozidlá skupiny A1 s automatickou prevodovkou, a to len na území Slovenskej republiky.

Ako môže cudzí štát akceptovať VO ,ktoré štát, v ktorého pôsobnosti je vydávanie zákonov takúto možnosť priamo v zákone VYLUČUJE.???

(1) Na vedenie motorových vozidiel v Slovenskej republike sa okrem vodičského preukazu vydaného v Slovenskej republike uznáva aj

a) platný vodičský preukaz vydaný v štáte Európskeho hospodárskeho priestoru, 42) pred 19. januárom 2013
b) platný vodičský preukaz vydaný v štáte Európskeho hospodárskeho priestoru od 19. januára 2013, a to na vedenie v ňom vyznačených skupín motorových vozidiel, okrem tých skupín, ktoré môže jeho držiteľ viesť len na území štátu, ktorý vodičský preukaz vydal, a ktoré sú vo vodičskom preukaze vyznačené odlišným typom písma ako skupiny AM, A1, A2, A, B1, B, BE, C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D a DE,

Takže u nás sa VO platné len na území štátu, ktorý ho vydal NEUZNÁVAJÚ ale rakušania, češi atď "Akceptujú".
Veľké guľové....


10.03.2014 19:23

Re: Novela zákona o cestnej premávke "vodičák B na skútre do 125 ccm" prináša okrem pozitív aj riziká

hruso25
 Geriatrik 

Ikona
Hodnotenie: Zlé

Ak by Brusel odporúčal akceptovanie B na 125 medzi štátmi EU v ktorých platí B na 125,možno by to pomohlo.Aspoň v rámci Československa by si oba štáty mohli uznávať Bčka na 125cm.Už keď sme boli jeden štát 75 rokov.


11.03.2014 9:08

Re: Novela zákona o cestnej premávke "vodičák B na skútre do 125 ccm" prináša okrem pozitív aj riziká

IvanB
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Existuje nariadenie EU, myslim 2006/126/EG (clanok 6, bod 3, pismeno b), ktore opravnuje clenske staty na ich uzemi umoznit riadit vlastnikom Bcka aj motorove vozidla patriace do A1. Tuto moznost vyuzilo Cesko, Slovensko, Rakusko (ma specialnu podskupinu B111 uz dlhsie), myslim ze aj Madarsko a dalsie staty. Hacik je v tej formulacii, na "vlastnom uzemi".

Teraz mi ide hlavne o cezhranicne pendlovanie.
Pokial chce clovek chodit hore dolu napr medzi Rakuskom a Slovenskom.
Slovenske Bcko -> mozem jazdit na 125ke na Slovensku; nemozem v Rakusku.

Ak si prepisem v Rakusku vodicak na rakusky (povedzme ze clovek byva za hranicami), ... mozem jazdit na 125ke v Rakusku; nemozem na Slovensku.

Nema to logiku, podla mna, ... preto je dolezity postoj uradov daneho statu, ci budu vodicov z ineho statu pokutovat alebo im daju pokoj.

Z toho titulu som oslovil krajinske policajne riaditelstvo v Rakusku, a podla toho sa clovek zariadi. V Rakusku je podmienka mat Bcko viac ako 5 rokov a absolvovat 6 hodin cvicnych jazd (bez skusok) v ÖAMTC ci inom stredisku.


11.03.2014 9:14

Re: Novela zákona o cestnej premávke "vodičák B na skútre do 125 ccm" prináša okrem pozitív aj riziká

GothaR
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

Rakusko je vynimocne vdaka tym povinnym jazdam. Ostatne spomenute staty sa vsak rozhodli akceptovat aj cudzie Bcka. Mne osobne je jedno, ze v nasom zakone je formulka, ze to plati iba u nas, pretoze viem, ze ked nahodou pojdem do CR, tak s tym nebudu mat problem.
V zakone to je mozno preventivne kvoli tomu, lebo tvorcovia zakona sa bali aby nevyvovali dojem ze chcu menit pravidla v cudzich statoch.


11.03.2014 9:15

Re: Novela zákona o cestnej premávke "vodičák B na skútre do 125 ccm" prináša okrem pozitív aj riziká

IvanB
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Ked som v predchadzajucom prispevku napisal, ze to "nema logiku", ... myslel som tym taky ten obycajn "sedliacky rozum", ... samotne zakony su samozrejme formulovane jasne, ... toho ci onoho statu.

egres2: vdaka za konkretne citacie!

Nakoniec ostavam skepticky, ... a myslim, ze pokial chce clovek pendlovat na 125ke medzi statmi, ktore povoluju svojim obcanom na svojom uzemi takuto jazdu, ... tak mu neostava nic ine, iba vycalovat x EUR a casu na A1ku. :-(


11.03.2014 11:33

Re: Novela zákona o cestnej premávke "vodičák B na skútre do 125 ccm" prináša okrem pozitív aj riziká

IvanB
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Dufal som este aspon, ze zmenili minuleho roku formulaciu v AT formulaciu v zakone, ako avizovali ale bohuzial nie.

www.ris.bka.gv.at/GeltendeFassung.wxe?Abfrage=Bundesnor...

Ze ostane len cc)

cc)
nachweist, eine praktische Ausbildung im Lenken von derartigen Krafträdern absolviert zu haben und

Ale ostalo aj dd)

dd)
der Code 111 in den Führerschein eingetragen ist;

To jest, ze bude stacit absovovat tie povinne "jazdy" (6h) a nosit pri sebe potvrdenie. Ale nestaci, dd) podmienka hovori, ze do VP sa musi zaznacit kod 111 (narodne specifikum). Tym padom, ked ma clovek slovensky vodicsky, tak si nepomoze. :-(


11.03.2014 12:21

Re: Novela zákona o cestnej premávke "vodičák B na skútre do 125 ccm" prináša okrem pozitív aj riziká

egres2
 Bahniak 

Ikona

GothaR:
Češi nemajú v prípade B - obmedzenie dobou držby B čka na A1 s automatickou prevodovkou. Myslíš že čech s dvojdňovým B čkom môže na slovensku jazdiť na 125 skútriku??
Myslíš že slovák s dvojdňovým B čkom môže v čechách jazdiť na 125 skútriku??

3. Členské štáty môžu na vedenie vozidiel na svojom území
uznať túto rovnocennosť:
a) motorové trojkolky na základe vodičského preukazu skupiny
B pre motorové trojkolky s výkonom presahujúcim 15 kW
za predpokladu, že držiteľ vodičského preukazu skupiny B
má najmenej 21 rokov;
b) motocykle skupiny A1 na základe vodičského preukazu
skupiny B.
Keďže tento odsek je platný len na ich územiach, členské štáty
vo vodičskom preukaze nevyznačia, že držiteľ je oprávnený viesť
tieto vozidlá.



11.03.2014 12:27

Re: Novela zákona o cestnej premávke "vodičák B na skútre do 125 ccm" prináša okrem pozitív aj riziká

GothaR
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

Podla vsetkeho to vyzera tak, ze Slovak s cerstvym Bckom moze v CR jazdit na 125ke skutri, ale Cech s cerstvym Bckom nemoze jazdit u nas. Tak mi to vychadza logicky, jednoducho by sa mali respektovat miestne zakony. Aj preto som pisal, ze s Rakuskom moze byt problem kvoli potrebe skusobnych jazd.


11.03.2014 12:49

Re: Novela zákona o cestnej premávke "vodičák B na skútre do 125 ccm" prináša okrem pozitív aj riziká

IvanB
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Mne to vyslo nakoniec podobne, ... vyssie som napisal, ze s rakuskym VP (B) nemozem jazdit na uzemi Slovenska na 125ke; ale myslim, ze som sa zmylil. Plati to opacne, s VP vydanym na Slovensku, nemozem jazdit v Rakusku na 125ke, kedze nemam vo VP zaznaceny rakusky narodny kod 111. Ale opacne, s rakuskym VP (B), pokial mam viac ako 2 roky prax, mi nic nebrani jazdit na 125ke na uzemi Slovenska.

Takze mi (resp priatelke) asi neostane nic ine, ako vymenit slovensky VP za rakusky (poplatok je ca 60,- EUR); urobit 6 h povinnych jazd (tiez ca 50-70,- EUR) a nechat si zaznacit kod 111 do VP. Potom bude aj "vlk syty aj koza cela", ...

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil IvanB (11.03.2014 12:52)


11.03.2014 13:15

Re: Novela zákona o cestnej premávke "vodičák B na skútre do 125 ccm" prináša okrem pozitív aj riziká

egres2
 Bahniak 

Ikona

Ak by zákonodarca chcel ( EU) zaviesť platnosť VO na A1 s B čkom tak by nič nebránilo VO na A1 vyznačiť do V.preukazu. Možnosť viesť A1 si môže každý štát upraviť vlastnými podmienkami, ktoré môžu ( a sú) rozdielne v rámci EU. Týmto nie je umožnené viesť A1 s B čkom na území iného štátu.
Paradox že vodič doma vedie vozidlo bez VO a v inom štáte spĺňa zákonné podmienky je scestné.
Takisto ak štát podmieni platnosť len na slovenskú republiku tak je mimo slovenska toto ustanovenie neplatné.


11.03.2014 13:45

Re: Novela zákona o cestnej premávke "vodičák B na skútre do 125 ccm" prináša okrem pozitív aj riziká

GothaR
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

Ale to je len chyba nasho zakona. Ked ceske ministerstvo dopravy vyhlasilo, ze cudzie Bcka bude akceptovat, tak ti moze byt jedno aky je slovensky zakon. Proste ked mas europske Bcko, tak v CR mozes jazdit na skutri. To je tak ako ked 18 rocni americania mozu u nas pit a doma nie a vsetci sa mozu zhulit v Holandsku. Nas barman nema preco skumat ci dany clovek moze doma pit, takisto ako to nebude skumat cesky policajt ked ta zastavi.
Nie som pravnik, ale nie su miestne zakony nadriadene zakonom z krajiny povodu pachatela? Co by si povedal, keby tu prisiel nejaky arab a zacal kamenovat nevernu zenu s tym, ze u nich to je povolene?

Upravené 1 krát. Naposledy upravil GothaR (11.03.2014 13:47)


11.03.2014 13:51

Re: Novela zákona o cestnej premávke "vodičák B na skútre do 125 ccm" prináša okrem pozitív aj riziká

IvanB
Darca Krvi  Turista 

Ikona

egres2: Nepochopil som uplne, ako si myslel vetu "Paradox že vodič doma vedie vozidlo bez VO a v inom štáte spĺňa zákonné podmienky je scestné."

Ci len tak vseobecne, ale ako reakciu na vyssie uvedene prispevky.

========================

Bez VO nemozem viest vozidlo, ... v tom ci onom state, ... to je samozrejme jasne.

Ale inak VO typu B (a mnohe dalsie) su si rovnocenne, v priestore EHS (resp EU), ... teda minimalne, co sa Slovenska a Rakuska tyka (som si presiel este raz oba zakony, ich aktualne znenie). To jest drzitel VO B-cka ziskaneho na Slovensku ostava "drzitelom" B-cka aj v Rakusku a opacne. A ma vsetky s tym spojene "prava" (a povinnosti) definovane v zakone. Na Slovensku, jednym z nich je aj moznost viest po 2 rokoch praxe "skuter" do 125 (ludovo povedane). A je jedno, ci clovek ziskal VO na Slovensku alebo v Rakusku, respektive ci ma slovensky alebo rakusky VP. Opacne to neplati. Kedze v AT zakone je vyslovene vyzadovana povinnost mat v nom zaznaceny rakusky "specialny" kod (od 100ky si ich mozu jednotlive krajiny spolocenstva vyberat a pouzivat).

Tato moznost - viest A1 s automatickou prevodovkou - je obmedzena na uzemie Slovenskej republiky. Ja to chapem geograficky, ... to jest, ze na tomto uzemi mozem jazdit na skutri, ... s platnym B-ckom, ... nezavisle ale od toho, ci mam - ako jeho drzitel - bydlisko na Slovensku alebo mimo neho, respektive ci som ho ziskal (VO) na Slovensku alebo v inom state EHS (EU).

==================

No - pre istotu som este oboslal rakuske ministerstvo dopravy, ci jej moj "vyklad" spravny :-)


11.03.2014 14:19

Re: Novela zákona o cestnej premávke "vodičák B na skútre do 125 ccm" prináša okrem pozitív aj riziká

egres2
 Bahniak 

Ikona

okrem tých skupín, ktoré môže jeho držiteľ viesť len na území štátu, ktorý vodičský preukaz vydal, a ktoré sú vo vodičskom preukaze vyznačené odlišným typom písma ako skupiny AM, A1, A2, A, B1, B, BE, C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D a DE,

Čo je na tomto nezrozumiteľné??
Ja nemôžem uznávať niečo čo mi legislatíva EU neumožňuje.


11.03.2014 14:29

Re: Novela zákona o cestnej premávke "vodičák B na skútre do 125 ccm" prináša okrem pozitív aj riziká

egres2
 Bahniak 

Ikona

Gothar:
Ak sa vo vlastnej krajine dopúšťam deliktného správania tým, že napr. jazdím s B čkom pred dovŕšením zákonnej doby dvojročnej držby tak v inom štáte EU -v česku- sa už deliktného konania nedopúšťam???
Len tak na okraj . Zákony EU sú nadradené národným zákonom.


11.03.2014 15:08

Re: Novela zákona o cestnej premávke "vodičák B na skútre do 125 ccm" prináša okrem pozitív aj riziká

IvanB
Darca Krvi  Turista 

Ikona

egres2: mozno sa uplne nerozumieme, ale nie je to podstatne, .. hlavne ze mam v tom uz jasno.

Moje chapanie, priklady:

(A) Sofer s rakuskym VP, v ktorom ma vyznacene VO typu B a je drzitelom tohto opravnenia aspon 2 roky, ... moze soferovat na Slovensku skuter (autom. prevodovka) do 125 ccm. Umoznuje mu to legislativa Slovenskej rebubliky -> pretoze splna vsetky 3 podmienky -> nachadza sa na uzemi SR, ma VO typu B a je jeho drzitelom aspon 2 roky.

(B) Sofer s rakuskym VP, v ktorom ma vyznacene VO F (traktory) prip G (pracovne stroje), nemoze soferovat na Slovensku traktor alebo pracovny stroj, kedze taketo skupiny legislativa EU resp SR nepozna. To je v duchu Tvojho prispevku

(C) Sofer so slovenskym VP, VO typu B, 7 rocnou praxou nemoze soferovat v Rakusku skuter do 125 ccm, pretoze nema vo VP kod 111, ktory je specificky pre Rakusko.

atd.

:-)

=================

V ziadnom "zakone" EU sa nehovori o povinnej dvojrocnej drzbe B-cka, co sa jazdenia na skutroch ("A1") tyka. 2 roky v slovenskom zakone, ci 5 rokov v rakuskom zakone, to je specifikum kazdej krajiny, ... Ak v Cechach nedali ani den naviac, ... tak sa tam samozrejme ziadneho "deliktneho" konania clovek nedopusta. Naopak ano (Cech na Slovensku, resp Slovak v Rakusku).


11.03.2014 15:27

Re: Novela zákona o cestnej premávke "vodičák B na skútre do 125 ccm" prináša okrem pozitív aj riziká

egres2
 Bahniak 

Ikona

A) Sofer s rakuskym VP, v ktorom ma vyznacene VO typu B a je drzitelom tohto opravnenia aspon 2 roky, ... moze soferovat na Slovensku skuter (autom. prevodovka) do 125 ccm. Umoznuje mu to legislativa Slovenskej rebubliky -> pretoze splna vsetky 3 podmienky -> nachadza sa na uzemi SR, ma VO typu B a je jeho drzitelom aspon 2 roky.

Neumožňuje mu to slovenská legislatíva, pretože toto oprávnenie mu udelil rakúsky štát s platnosťou na území Rakúska a Slovensko toto oprávnenie NEUZNÁVA pretože VP mu vydal rakúsky štát a nie Slovensko, ktoré má VÝHRADNÉ právo udeliť rovnocennosť B čka na vedenie vozidla A1 s automatickou prevodovkou na svojom výhradnom území a rakúske národné predpisy ho nezaujímajú a pokiaľ Rakúsko nevyznačí do VP skupinu A1 tak rakušan sa dopúšťa priestupku.

Tu je dôvodová správa k novele v ČR:

S řidičským oprávněním skupiny B bude nově možné kromě mopedů řídit i motocykly zařazené do skupiny A1, pokud budou vybaveny automatickou převodovkou (týká se i oprávnění udělených před 19. lednem 2013); tato rovnocennost se však týká pouze území České republiky a nelze ji využít v zahraničí, a to ani v rámci jiných členských států Evropské unie.


11.03.2014 19:31

Re: Novela zákona o cestnej premávke "vodičák B na skútre do 125 ccm" prináša okrem pozitív aj riziká

IvanB
Darca Krvi  Turista 

Ikona

egres2: Hladal som tu povodne radu, ... ci mate niekto skusenosti s obdobnym pendlovanim a pripadne, ci ste uz konzultovali tieto veci s rakuskou resp slovenskou stranou. Nemienim sa tu "hadat" ohladne vykladu slovenskych, rakuskych ci inych zakonov a predpisov.

Kedze sa nikto s obdobnymi skusenostami nenasiel, ... kvitujem, ze sa mi podarilo si to ujasnit, nastudovanim vsetkych potrebnych predpisov.

To co sa pise v dovodovej sprave k novele v CR je uplne v poriadku. Predpis platny v CR sa neda aplikovat na ine staty.

Ale opacne - to je uz ina "kava" :-) B-cko je B-cko v Cechach, na Slovensku ci Rakusku. Je jedno, kde clovek ziskal VO typu B, ... ci si urobil vodicak v Bratislave alebo v Amsterdame -> jazdit autom (B-cko) moze vo vsetkych krajinach EHS (EU) (a dalsich, ktore uznavaju obdobne predpisy). Takze Rakusan, ktory ziskal VO typu B ... moze jazdit autom nielen v Rakusku ale aj na Slovensku. :-)

Nikto sa nesnazi uplatnovat narodne predpisy svojho statu na inom uzemi.

O tom je presne (C) ... ze to co plati na Slovensku, ... sa neda pouzit pre Rakuskol.

Ale (A) je uplne o niecom inom. Clovek, ktory sa nachadza na uzemi ineho statu, je povinny sa riadit legislativou tam platnou. To jest na Slovensku slovenskym cestnym zakonom. Napriklad prechadzat cez zeleznicne priecestie znizenou rychlostou, ... toto v Rakusku nepoznaju, tam mozes ficat cez priecestie aj 100kou. Ale na Slovensku mame iny predpis, preto tam clovek musi spomalit, aj Rakusan.

A slovenska legislativa vyslovene uvadza, ake su podmienky pre jazdu skutrom na uzemi Slovenska. Tie 3 podmienky. Zakon neuvadza, ze sa vztahuje iba pre slovenskych obcanov. Plati rovnako pre slovenskeho obcana ako aj polskeho a hotentotskeho.

Minimalne ja tak vec chapem. :-)

Apropo, dnes sa daju vodicske preukazy prepisovat, v ramci EHS (EU), z jedneho statu do druheho, ... podla toho, kde sa clovek momentalne zdrziava, ... a ziskane skupiny (VO)(ekvivalentne) sa prenasaju. Takze, clovek zije napr na Slovensku, tam ziska VO B, ... potom zije chvilu v Rakusku, ... a - nemusi, ale moze (dobrovolne) si prepisat slovensky VP - ten sa odovzda a ziska novy rakusky, ... s tymi istymi skupinami, ... ktory plati samozrejme aj na Slovensku, ... potom sa vrati na Slovensko, ... a tam mu zoberu rakusky a prepisu mu VO do slovenskeho (medzitym si moze napr rozsirit VO, ziska nove atd).

Dolezite je, ze v danom okamihu clovek moze mat iba jeden VP, ... to bol ciel tych europskych nariadeni, ... zjednotit system, ... zabranit "VP" turistike, ... a pod.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil IvanB (11.03.2014 19:37)


11.03.2014 20:07

Re: Novela zákona o cestnej premávke "vodičák B na skútre do 125 ccm" prináša okrem pozitív aj riziká

egres2
 Bahniak 

Ikona

IvanB:
Hľadať radu znamená že chceš počuť to čo chceš alebo počuť ako je to v súlade so zákonom?
Nikto ti neobmedzuje B čko ako také. Skupiny A, B, C, D a E sú všetky členské krajiny EU povinné vzájomne uznávať. Zároveň si vzájomne uznávajú VYZNAČENÉ skupiny AM, A1, A2, A, B1, B, BE, C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D a DE, pokiaľ sú vo vodičskom preukaze. Ale nemôžeš chcieť aby si vzájomne uznávali na svojom výhradnom území národné predpisy iného štátu a hlavne ak je ich platnosť OBMEDZENÁ len na ich území a to na základe paragrafového znenia.
Ak napíšem do zákona, že právny úkon je platný len na mojom území tak jeho platnosť nemôže preniesť iný štát na svoje územie pretože to je právny akt s územnou platnosťou.
K tvojmu konkrétnemu problému. Myslíš, že policajt bude brať do úvahy nejaký záznam 111. Ani legislatíva EU o vodičských preukazoch nepozná nejaké 111 ale len A1.
Pozri si komunitávne právo a dobre si prečítaj smernicu o vodičských preukazoch.


17.03.2014 9:13

Re: Novela zákona o cestnej premávke "vodičák B na skútre do 125 ccm" prináša okrem pozitív aj riziká

IvanB
Darca Krvi  Turista 

Ikona

egres2: Slovensky policajt NEBUDE (NEMOZE) brat samozrejme do uvahy ziaden rakusky narodny kod 111! Ten plati iba na uzemi Rakuska! Moze brat do uvahy VO typu B, ktoreho je clovek (obcan EU) drzitelom viac ako 2 roky.

Opacne rakusky policajt BUDE VYZADOVAT na uzemi Rakuska vyznaceny kod 111 vo VP.


17.03.2014 9:16

Re: Novela zákona o cestnej premávke "vodičák B na skútre do 125 ccm" prináša okrem pozitív aj riziká

egres2
 Bahniak 

Ikona

IvanB:
NIE, NIE.
Rakúsko neoprávnilo rakúskeho občana viesť motocykle s automatickou prevodouvkou na Slovensku ani Slovensko ho k tomu neoprávnilo.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.