Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1485 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26133
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15796)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10337)

Rozhovor: Masanori Aoki - konštruktér novej modelovej rady Honda CB500F, CB500X, a CBR500 - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuRozhovor: Masanori Aoki - konštruktér novej modelovej rady Honda CB500F, CB500X, a CBR500 - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (5 hodnotení)

Diskusia k článku: Rozhovor: Masanori Aoki - konštruktér novej modelovej rady Honda CB500F, CB500X, a CBR500

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
27.11.2012 14:20

Rozhovor: Masanori Aoki - konštruktér novej modelovej rady Honda CB500F, CB500X, a CBR500

pitaz
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

velmi sa tesim na tie 500vky.. som zvedavy, ako budu podavat vykon. ale asi sa da ocakavat, ze budu o dost zivsie ako nc 700 vky

citim v kostach, ze ten novy projekt na ktorom pracuje ujo masanori, bude novy pan zeby? 8-)


27.11.2012 14:50

Re: Rozhovor: Masanori Aoki - konštruktér novej modelovej rady Honda CB500F, CB500X, a CBR500

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Mr. Masanori nechcel nič prezradiť... O tom novom projekte... ;-)


27.11.2012 23:19

Re: Rozhovor: Masanori Aoki - konštruktér novej modelovej rady Honda CB500F, CB500X, a CBR500

Hodnotenie: Dobré

Kurník šopa aj s tými 500vicami! Hlavne Xko je jedno veľké lákadlo!
Už aby bolo leto a niekto ju poriadne otestoval, nech môžeme slintať :-D


28.11.2012 8:10

Re: Rozhovor: Masanori Aoki - konštruktér novej modelovej rady Honda CB500F, CB500X, a CBR500

Hodnotenie: Dobré

fajn, tento segment motoriek treba ozivit, clanok sa mi paci a muselo to byt zaujimave pokecat s masanorim
ale prosim vas, redakcia, kto vam robim gramaticku korekturu?
nominativ pluralu tvrde Y, sakra.


28.11.2012 9:15

Re: Rozhovor: Masanori Aoki - konštruktér novej modelovej rady Honda CB500F, CB500X, a CBR500

deltoro5784
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Neviem prečo, ale strašne ma láka prejsť do tejto kategórie hoci už sedlám vyššiu. Dúfam že budú nejaké oficiálne testovačky na jar [dobre]


28.11.2012 9:41

Re: Rozhovor: Masanori Aoki - konštruktér novej modelovej rady Honda CB500F, CB500X, a CBR500

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

urcite sa budu robit testovacie dni. samozrejme predvadzacky z tychto novych 500viek nebudu chybat. podla prebeznych info by mala byt CBR 500 R k dispozicii uz vo feb, CB 500 F v marci a CB 500 X v maji


28.11.2012 11:44

Re: Rozhovor: Masanori Aoki - konštruktér novej modelovej rady Honda CB500F, CB500X, a CBR500

Palciak
 Turista 

Ikona

Hlavne Honda cb500x je velmi vydarena [dobre] . Sikovna, nie tazka a na rozdiel od nc700 ma motor nie z auta :-)))
Mna by tiez zaujimalo kde budu cb500 vyrabane? Ze by kvoli cene sa robili v Honde India? Pitaz nevies nahodou?

AWIA, pan Masanori Aoki ako konstrukter Hondy nc700 o nej povedal: ze do rychlosti 140 km/hod su rychlejsie ako Honda cbf600. To teda riadne prestrelil!!!
Skoda ze si sa neopytal na jeho vyrok ci za nim este stoji :-O

Podla merani MOTORRAD v Nemecku:
zrychlenie 0-100 km/h cbf600=4,0s nc700=5,5s
zrychlenie 0-140 km/h cbf600=7,1s nc700=12,8s

pruzne zrychlenie 60-100 km/h cbf600=5,6 nc700=7,7s
pruzne zrychlenie 100-140 km/h cbf600=5,7 nc700=14,5s

Tak ako je rychlejsia Honda nc700 od starej a dobrej cbf600, tak su slova Masanori Aoki rychlejsie ako skutocnost. [zle]


28.11.2012 13:06

Re: Rozhovor: Masanori Aoki - konštruktér novej modelovej rady Honda CB500F, CB500X, a CBR500

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Palciak:

Asi sme sa nepochopili... K NC 700 sa vychádzalo z predpokladu že väčinu času sa jazdí v otáčkach do 6000 myslím, že tam bolo percentúalne 90%...

A NC do týchto otáčok poráža CBF na celej čiare v dynamike... Jednoducho pri bežnej každodennej a turistickej jazde si vždy svižnejší. Aby si to dosiahol na CBF alebo aj prekonal musíš ju začať točiť do otáčok...

Awia


28.11.2012 13:35

Re: Rozhovor: Masanori Aoki - konštruktér novej modelovej rady Honda CB500F, CB500X, a CBR500

no to sú mi teda porovnania.... najskôr porovnávame a potom je tam nejaké ale.... :-}


28.11.2012 13:41

Re: Rozhovor: Masanori Aoki - konštruktér novej modelovej rady Honda CB500F, CB500X, a CBR500

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Veď každému je jasné že NC nieje športovec... Na športovú jazdu potrebuješ výkon a ten získaš otáčkami...

Na bežnú jazdu oceníš skôr krútiak a menej točivý motor...

Žiadne zázraky...


28.11.2012 14:58

Re: Rozhovor: Masanori Aoki - konštruktér novej modelovej rady Honda CB500F, CB500X, a CBR500

Palciak
 Turista 

Ikona

AWIA, to nemyslis vazne?? :-O

Davat podmienku aby si do rychlosti 140 km/h mohol na cbf600 tocit len do 6.000 otacok je absolutne neferove porovnanie,

Lebo cbf600 ma 59Nm pri 8.250 otackach a nc700 ma 60Nm pri 4.750 otackach .
Cize sa cbf600 ani zdaleka nepriblizi k maximu krutiaceho momentu, cize moze vyuzivat iba polovicu otacok ktore ma!!! Cbf ma max. 10.500 otacok. A nc700 by mohlo vyuzit vsetkych 6.200 otaciek [zle]

Vies ze s takymto nefer porovnanim mozem smelo vyhlasit, ze bezny coper porazi v zrychleni supersport s podobnou kubaturou?
Ved by ma za tento vyrok jogurtaci utlkli ladvinakmi a prilmami :'(
A potom s placom by som povedal ze ale coper, aj supersport mozu tocit max. 4.000 otacok. Chapes? ;-)





Upravené 2 krát. Naposledy upravil Palciak (28.11.2012 15:02)


28.11.2012 15:20

Re: Rozhovor: Masanori Aoki - konštruktér novej modelovej rady Honda CB500F, CB500X, a CBR500

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Palciak: Podľa mňa si si odpovedal sám... Kto kde povedal, že sa robili nejaké preteky??? Veď o tu tu absolútne nejde!!!

Ide o využiteľnosť, ide o to, že tam kde sa bežne jazdí a štatisticky sa v otáčkach do 6000 ot. jazdí až 90% času tak v tomto režime jazdí NC lepšie ako CBF...

Inými slovami a zjednodušene, vysokootáčkové motory majú výkon v otáčkach, kde nejazdíš alebo jazdíš len pri športovej jazde... kvaltuješ a točíš...

Ide o tento graf: (červená je NC 700, modrá CBF 600)

Pozri obrázok

Končím o NC, aspoň v tejto téme, ktorá je o CB 500 ;-)

Awia

Upravené 2 krát. Naposledy upravil Awia (28.11.2012 15:21)


28.11.2012 19:29

Re: Rozhovor: Masanori Aoki - konštruktér novej modelovej rady Honda CB500F, CB500X, a CBR500

Palciak
 Turista 

Ikona

AWIA, tento clanok bol o rozhovore s Masanori Aoki, ktory presne pred rokom ako konstrukter nc700 povedal na vystave v Milane,
ze Honda nc700 akceleruje do rychlosti 140 km/h rychlejsie ako Honda cbf600 a ze vykonu je viac ako dost. Hovorim iba ze nema pravdu!!!

Nepodmienoval to vobec, ze v porovnani cbf600 moze pouzivat iba 6.000 otacok.

Vsuvas sem vyskum ktory Honda urobila na majiteloch Honda Transalp a CBF600, ktori uviedli ze 80% jazdy travia s motorom do 6.000 otacok a 90% jazdcov neprekracuje rychlost 140 km/h.

Cbf600 je vykonovo velmi uskrtena /57 kW/, preto som bral slova Masanori Aoki ako realne. Nc700 ma totiz vacsi objem motora a vacsi krutiaci moment.
Preto naozaj mohla mat nc700 lepsie zrychlenie do 140 km/h, nad 140 km/h by bola lepsia cbf600. Realita je vsak uuuuuuplne ina.

To ze Masanori Aoki nema pravdu som dolozil meraniami Motorradu v Nemecku kde napr:
zrychlenie 0-140 km/hod ma cbf600=7,1s a nc700=12,8s
pruzne zrychlenie 100-140 km/h ma cbf600=5,7s a nc700=14,5s.
A to je oooooooooooooooooobrovsky rozdiel pan Masanori Aoki, nemyslite??? [zle]

Ale kedze tato diskusia je hlavne o CB500, este raz hovorim ze hlavne CB500x je velmi pekna, sikovna, nie tazka moto a asi za dobre love.
A navyse motor bude znovu motorkasky a nie plechovskarsky [dobre]



28.11.2012 20:09

Re: Rozhovor: Masanori Aoki - konštruktér novej modelovej rady Honda CB500F, CB500X, a CBR500

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Palciak: Pozri sa na graf a pochopíš o čom bola reč... A nemôžeš vytrhnúť len jednu vetu z kontextu... Nikto neporovnával tie dve moto v otázke max zrýchlenia...

Sucho a stručne: NC700 ma v celom pásme do cca 6500ot. vyšší aj výkon aj krútiak ako CBF600. Viď graf vyššie.

Upravené 2 krát. Naposledy upravil Awia (28.11.2012 20:11)


29.11.2012 10:25

Re: Rozhovor: Masanori Aoki - konštruktér novej modelovej rady Honda CB500F, CB500X, a CBR500

Palciak
 Turista 

Ikona

AWIA, aj ked ma nc700 oproti cbf600
- vacsi objem motora
- vyssi krutiaci moment
- nizsiu vahu
- vyhodu 2 valca HLAVNE V PRUZNOM ZRYCHLENI /ktory taha lepsie odspodu, na rozdiel od 4 valca cbf600 ktory dobre taha vo vyssich otackach - vid graf/

Podla tohto grafu bol presvedceny Masanori Aoki ze do 140 km/h bude rychlejsia nc700 ako cbf600. :-O

Ja stale hovorim ze sa VELMI MYLIL lebo aj pruzne zrychlenie 100-140 km/h ma cbf600=5,7s a nc700=14,5s /meranie Motorrad Nemecko/
To je PRIEPASTNY ROZDIEL!!! :-(((

Z toho mi vyplyva ze asi sudruhovia z Japonska urobili niekde chybu [zle]

Teoria je jedna vec, prax druha. Awia, ked budes mat tolko rokov ako ja, mozno mi das za pravdu. Prijmi to prosim ako radu starsieho /netvrdim ze skusenejsieho/ :-)



29.11.2012 10:35

Re: Rozhovor: Masanori Aoki - konštruktér novej modelovej rady Honda CB500F, CB500X, a CBR500

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

tomu pruznemu zrychleniu neverim ani nahodou.. to neni mozne, ze je tam taky obrovsky rozdiel. jazdil som aj na cbf 600, aj na nc 700 x


29.11.2012 11:36

Re: Rozhovor: Masanori Aoki - konštruktér novej modelovej rady Honda CB500F, CB500X, a CBR500

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Palciak: Sorry ale asi pochopiť nechceš...

To čo tvrdíš ty je pravda, v zrýchlení asi bude vysokotáčková CBF600 na tom lepšie... Ale nikto netvrdí opak...

Mr. Masanori tvrdil niečo iné, už som to vyčerpávajúco vysvetlil vyššie... nebudem sa opakovať. A to čo tvrdí je podložené grafom...

Takže nieje to otázkou veku, za pravdu ti dávam od začiatku tejto diskusie lenže ty stále točíš o koze a ja o voze... ;-)

A taktiež to nieje teória, ale prax jazdil som obe aj NC aj CBF a plne súhlasím s tým čo Mr. Masanori povedal... S tým čo povedal on a nie s tým, čo sem ty píšeš že povedal ;-)

Tak ukončujem túto tému...


02.12.2012 20:25

Re: Rozhovor: Masanori Aoki - konštruktér novej modelovej rady Honda CB500F, CB500X, a CBR500

SADLATY
 Geriatrik 

Hodnotenie: Dobré

Mne sa tieto motorky páčia už len z dôvodu toho, že prispejú k tomu, aby motorkár nebol ojedinelý zjav. Aby bolo normálne mať v garáži nie len jedno - dve autá ale aj motorku. Čím viac ľudí bude mať s motorkami skúsenosti, tým bude na cestách bezpečnejšie.

Palciak
: Vies ze s takymto nefer porovnanim mozem smelo vyhlasit, ze bezny coper porazi v zrychleni supersport s podobnou kubaturou? [dobre] ...aj to je jeden z dôvodov, prečo si ľudia kupujú čopre. Nie každý potrebuje k šťastiu vysoké točky. ;-)


03.12.2012 10:34

Re: Rozhovor: Masanori Aoki - konštruktér novej modelovej rady Honda CB500F, CB500X, a CBR500

Palciak
 Turista 

Ikona

SADLATY, casto vyuzivam ''bezne '' otacky. 8-)

Ale zivot na moto prinasa aj napr. taketo situacie:
Priklad: Isiel som na 3-ke, mal som tam asi 4.000 otacok a potreboval som nahle zrychlit.
Otocil som poriadne helf a pri 6.500 ot. tak sekol obmedzovac ze som skoro preletel
cez moto.
Poviem ti, ze vtedy by som bol rad keby motor tocil aspon do 7-8.000 otacok. :-@


03.12.2012 10:42

Re: Rozhovor: Masanori Aoki - konštruktér novej modelovej rady Honda CB500F, CB500X, a CBR500

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

palciak, ale ako casto sa stavaju taketo situacie? ;-)

pri tychto nizkootackovych motoroch s tym treba ratat dopredu. ked vies, ze uz mas 4000 ot, tak je jasne, ze daleko sa uz tocit neda. radsej tam kopnut dalsi kvalt a skusit s nim ;-)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.