Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1764 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26314
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15880)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10434)

Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuVeľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (24 hodnotení)

Diskusia k článku: Veľký alpský porovnávací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

| 1 2 | Nasledujúce

10.10.2009 11:34

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Hodnotenie: Dobré

kto ide s kožou na trh, tj. píše na web musí rátať aj s uštipačnými a ironickými pripomienkami k vlastnej tvorbe nepovažujem za vhodné mazať takéto príspevky len z tohoto dôvodu lebo presne tak ako diskusia začala venovala sa len testu skončila točením okolo jedného príspevku, nikto by si ho nevšimol, resp, by naň nereagoval a bol by pokoj, veľká chyba ;-)


10.10.2009 11:48

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Pilgrim: nechcem sa s tebou doťahovať o slovíčka, ale bulvárny názov článku článku avízoval Veľký alpský porovnavací test... a nie ...výlet s krátkym presunom...

Prečítaj ti titulky v Novom Čase a potom články v NČ a pochopíš, o čom točím.


10.10.2009 20:45

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

majomi
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

na VS je dobrý test tu www.motorkari.cz/motodatabaze/zkusenosti-s-moto... mne to dalo viac info ako tento nič vzlom 8-) ale všetko chce čas a verým že aj vám to pojde super a sa zlepšíte 8-)


11.10.2009 2:43

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Milí naši čitaletia,

Pred hodinkou som dorazil domov po naozaj náročnom predĺženom víkende v CZ a potom Malacky (reportáže čoskoro) Je síce pol tretej ráno a som taký unavený, že som myslel, že odpadnem hneď do postele, ale prečítanie tejto diskusie ma naozaj prebralo viac ako 200 Red Bullov... Myslené v dobrom...

V prvom rade sme asi mali na úvod tohto článku napísať to čo bolo v prvej časti a to predmet testu o čo nám išlo teda to načo poukázal Pilgrim. Hľadali sme motorku na krátky výlet do álp, nie diaľkového turistu. Takmer všetky motorky zo šestice sme už mali podrobne rozobrané v samostatných testoch, a tu ide o porovnanie šestice strojov. Kvôli tomu, že je toho veľa, sme sa dodatočne rozhodli to rozdeliť na 3 časti.

Takže, kto nečítal prvú časť testu a prečítal len 2. tak má info vytrhnuté z kontextu... A pred nami je ešte tretia časť... Hodnotíte guláš skôr ako sme ho navarili...

Prečo Veľký alpský porovnavací test?
No Veľký preto, že máme po prvý raz 6. stojov! a Alpský preto, že sme jazdili v alpách...

Prijímam mnoho kritiky, je tu mnoho príspevkov ktoré su pravdivé a poukazujú na veci, ktoré sme mohli spraviť lepšie... Do budúcna na tom popracujeme.

V teste sú subjektívne názory jazdcov a dali sme tomu voľný priebeh. Uvediem príklad. Keď sme mali Stroma na test, nezdali sa mi brzdy slabé. Akonáhle sme ale mali 6 motoriek presadali tak strom sa naozaj prejavil akoby tam konštruktéri brzdy zabudli namontovať. Jednoducho priame porovnanie. Ako bolo uvedené, niežeby nebrzdili, ale chod páčky je značný kým sa dostaví efekt...

Motorky niesú len o číslach, boli sme s nimi na brzde. Papierovo strom vyhráva, ale jeho motor je tak lineárny, tak bez emócií... Má naprosto dokonalý priebeh... Pre niekoho plus, pre niekoho mínus. Ja som sa bavil prosto viac na Alpe...

Ale aby som sa toľko nerozpisoval, lebo sa mi už lámu zápalky, ktorými som si podoprel očné viečka. Mi tu prezentujeme naše sujektívne názory a poznatky, sú rôzne aj medzi nami pochopiteľne... Vy ako čitatelia si môžete z tohto vybrať to svoje... Nemusíte s tým alebo oným súhlasiť. Ale určite si nezaslúžime osobné urážky za to čo sme napísali... Ja si do bodky stojím, za každým slovom čo som napísal...

Dobré ráno :-@
Awia

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (11.10.2009 3:58)


11.10.2009 2:55

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Tak som predsa len nešiel ešte spať. Upravil som začiatok článku a doplnil odkaz na prvú časť testu. Asi mnohým ušlo, že tento článok nieje ani nechcel byť klasickým dvojtestom TA vs. Strom, ale druhý diel porovnávacieho testu šiestich strojov a veci v ňom písané treba tak aj brať...

Stále máme 6. strojov a robíme trip na ľahko do Álp.... ;-)

Citát z úvodného článku:

O čo nám išlo

Celý náš test bol zameraný na výber najvhodnejšej motorky na krátky výlet do nejakého zákrutového raja. Keby som to chcel povedať polopatisticky, tak ide o troj- až štvordenný výlet s krátkym presunom (150-250km) do danej destinácie. Prídeš, zložíš batožinu, rozložíš stan alebo sa ubytuješ a nasledujúce dni si na ľahko = bez akejkoľvek batožiny užívaš nespočetné množstvo zákrut, fajnový asfalt a nádhernú krajinu. Občas máš nárok na rýchly obed alebo iné doplnenie energie a "kurvenreich", ako domáci nazývajú niektoré úseky, môže pokračovať. Toto môžeš spáchať aj s ľadvinkou, ale v redakcii sme skôr zástancovia toho, že na motorku patrí jedna osoba - jazdec.

Awia


11.10.2009 3:57

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Tak dnes asi nezaspím no nedá mi, aj keď je to Off topic ale v tomto prípade zaslúžený...

Práve vo štvrtok, deň keď vyšiel tento článok, som šiel do CZ a zastavil sa na Šturci a zapálil sviečku za kamaráta, ktorý s nami v alpách jazdil a máme ho aj na fotkách v tomto teste... Jožo verím, že sa tam hore máš dobre...


11.10.2009 9:45

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Fidzi
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Zlé

Heh, se Stromem do zatáček raději ne. Pokud s motorkou, která vyhrála dva roky po sobě Alpenmasters, tak nevím s kterou jinou >:-) KOLIK HONDA ZASPONZOROVALA REDAKTORY?

Pozri obrázok

Račte si prosím ještě povšimnout mých gum 8-)


11.10.2009 10:17

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

No neviem, asi je problém niekde v doprave signálu...

Máme 6. strojov, ak redaktor napíše, že do zákrut by ho ON nebral? S dôrazom na subjektívnu preferenciu. Znamená to, že je do zákrut nevhodný, nepísal náhodou o pár viet vyššie niečo o tom ako v zákrutách jazdí? Ako jednoducho a neutrálne?

Najstaršia motorka z testovanej šestice, ale aj tak sa správa v zákrutách krásne neutrálne a aj napriek svojej veľkosti sa ovláda jednoducho a s prehľadom.

Prosto a jasne vzhľadom nato čo sme testovali, trip na ľahko sa danému redaktorovi páčila iná z mašín viac... Je tu aj niečo čo mu sa hovorí FUN faktor a pod.

Som ochotný priznať, že slová neboli volené možno vhodne a môžu byť pochopené nesprávne.

Awia

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Awia (11.10.2009 10:19)


11.10.2009 10:40

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Bruno75
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Zlé

Awia...aj s prihliadnutim na fakt, ze ste tento VELKY POROVNACI test rozdelili na tri casti tak ci sa na to pozriem z akejkolvej stranky tak mi to vychadza ako porovnanie dvoch oproti sebe stojacich motoriek (v prvej casti Diversion vs. ER-6N, v duhej zase TA vs. V-strom). Dovolim si povedat, ze 99% tych co to citaju to beru ako porovnanie dvoch motoriek a tak je to aj cele koncepcne napisane.
Cele to vase subjektivne hodnotenie je same porovnanie tych dvoch konkretnych motoriek a ZRAZU akoby blesk z neba sa vlastne NEJEDNA o porovnanie tychto dvoch motoriek ale vlastne o porovnanie vsetkych 6-tich???
Nic v zlom ale este raz to napisem...je to cele vytrhnute z konceptu, obsolutne zle zostylizovane a uplne matuce. Ja osobne by som to von z redakcie nepustil. A je to tiez len moj SUBJEKTIVNY nazor.


11.10.2009 10:55

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Bruno veď o tom vravím, to je asi vec, ktorá sa nám moc nepodarila... Čitateľ nás nepochopil a to je len naša chyba pochopiteľne...

Ešte tu nemáme tretiu časť, nevideli ste video, zhodnotenie testu atď atď...

Awia


11.10.2009 11:16

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Awia: Veľký počet motoriek, podľa mňa ešte neznamená veľký test. Keď sa aj dvadsiati vyberiete spolu na kofolu do vedľajšej dediny, a opíšete svoje dojmy, to ešte stále nie je veľký test.

Keď si ale ty sám jediný vezmeš na mesiac jedinú jednu motorku a urobíš na nej 3 000 km vo všetkých podmienkach, nameriaš hodnoty a "hodíš ich na papier", potom je to VEĽKÝ TEST.

Podľa mňa. Ale môžem sa mýliť.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vadim (11.10.2009 11:21)


11.10.2009 11:22

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Vadim, to čo ty nazývaš veľký ja nazývam dlhodobý...

Podľa mňa je veľký, podľa teba iné a niekto tretí si môže myslieť ešte niečo iné...

Awia


11.10.2009 11:30

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Hodnotenie: Dobré

OK.


11.10.2009 11:41

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

gete
 Turista 

Boli sme v Alpách V-strom a GS Adventure. Či veríte, alebo nie, napriek tomu, že o benzínky nie je núdza, bol som rád, že má strom pomerne veľkú nádrž a primeranú spotrebu. V takej krajine sa pomerne často stojí a fotí, alebo pozerá. Časom je to už otrava, zo stroja človek ani nezlezie, fotí v sedle. Keď sa už niekde zastane, tak väčšinou niekde hore, niekde v sedle. Pri toľkom státí je dobre, že človek nemusí stáť ešte aj dole na benzínke. Ráno natankuje a v podstate môže celý deň môže jazdiť.

Ďalšia vec je, že je to alpský test. Ako taký ho aj beriem, preto toto, čo píšem nie je ako výčitka. Ale nikto nežijeme v Alpách, hoci sme tam všetci boli, alebo sa chystáme. Niekto to má 400-500 km, niekto ako awia cca 850-900. Nejako sa tam musíme aj dostať. A iba malé percento (promile) z nás ide plechovkou s moto na prívese s tým, že sa vyblázni až v kopcoch. Cesta tam a späť sa rozhodne do značnej miery podpíše na celkovom dojme z výjazdu. Preto by bolo dobre, keby ste na záver skúsili vyjadriť aj svoje dojmy celkovo. Čo by ste si na takýto výlet vybrali, keď to hodnotíte komplexne. Keď beriete do úvahy klady aj zápory jednotlivých strojov na trase z domu až domov.

Ja mám stroma, kamarát TA. Nejazdí šotolinové ani blatové vložky. Osobne si myslím, že na to, načo ich obaja používame sú to rovnocenné stroje. Pri dlhších presunoch by sa tá šestka zišla.


11.10.2009 19:21

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

zmizik
Darca Krvi  Turista 

Ikona
Hodnotenie: Zlé

Test sa mi zda hodne v prospech Hondy, ale budis. Obe moto su dobre, tak co riesit, kazdy si kupi to co sa mu predsa paci, no nie.


12.10.2009 8:58

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Milan Mikulík - mikulec
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

Fidzi: dočahovač :-* :-D :-D

úprava: a dovolím si sem vložit jedného, z velice slušním náklonem na štuploch:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil mikulec (12.10.2009 9:01)


12.10.2009 12:25

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

avatar3
 Edvenčr 

Ikona

Pozri obrázok


12.10.2009 15:53

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

kankoXF
 Kávičkár 

Ikona

mikulec to si sem nemal davat. :-D :-P Vsak uz s nim nebude ani reci, tak nam spysnie! ;-)


12.10.2009 17:10

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

agressor
 Geriatrik 

Ikona

Hmm... tak asi postupne:

Raptor: Ked niekomu na slovenskej asfaltke dojde benzin, moze si za to sam a nepomoze mu ani stolitrova nadrz.

K nebraniu stroma do zakrut som sa uz vyjadril. Diki za pochopenie.

Bruno75 - Centralny stojan - mas pravdu. Aj by som to teraz opravil v clanku, ale zas by ste mi nadavali. Diki za postreh.

vykon: Na takychto dvojvalcoch bezne jazdim tak do 6000rpm, kedy su vykony aj krutiace momenty problizne rovnake, avsak 214 vs 225kg je rozdiel. Taktiez je tu rozdiel sprevodovania, avsak ten sme nevyhodnocovali.

Pilgrim a ostatni - jazdili sme denne mozno 500km zakrut, ziadna dialnica, maximalku v testovacich jazdach Ti nepoviem kvoli puritanom, ale bola vysoko nad povolenu rychlost. ...v kazdom pripade to bolo ale len zrychlovanie pred naslednym brzdenim. Urcite uznas, ze v takychto podmienkach hra fun factor, brzdy a ovladatelnost v zakrutach omnoho vyssiu ulohu ako pri nejakych testoch s dialnicnymi presunmi, kde by bolo zase dolezitejsie pohodlie, ustalena spotreba a pocet prevodov. Predsa len ale - toto bol alpsky test v pokrutenych cestach - ani dialnice, ani pretekarske okruhy.

Zabudol som na nieco?


12.10.2009 17:20

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

agressor
 Geriatrik 

Ikona

Este by som rad doplnil k podryvacom - za seba. V zivote mi nikto nekecal do vysledkov testov ziadnym sposobom. Vlastne raz to skusil importer Yamahy k minusom R125-ky, ale vysledok testu zmeneny aj tak nebol.
Ak by ma chcel niekto zacat akymkolvek sposobom ovplyvnovat, rovno to zabalim. Na to som prilis jesitny. >:-) Nerobi to ani awia a osobne ma netrapi, ci si reklamu objedna Honda, Yamaha, KTM alebo Slovnaft.


13.10.2009 13:35

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Pilgrim
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

agressor, máš dojem, že som písal niečo iné? Napísal som že verím, že v podmienkach v akých ste testovali vyšiel TA lepšie. A že pri turistike s plnou poľnou a diaľkovými presunmi by vyšiel asi lepšie Strom.
Nechcel som na to reagovať, ale keď ťa tu mám... Pamätám si ťa dobre zo začiatkoch MR... Pamätám si aj na vec, keď sme sa vážne nezhodli. Ale... Už vtedy si striedal motorky ako ja pantalony. S trochou preháňania môžem povedať, že si asi sedlal viac motoriek, ako som ja videl. A nielen ja. Preto ak napíšeš, že by si Stroma do zákrut nebral, tak to beriem ako fakt. Nie že Strom točiť nevie, ale že sú aj obrajtnejšie motorky. Takže u mňa v pohode. [dobre]


13.10.2009 13:56

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

agresor - mne pomohla 30 litrova :-))) nehovorim o tom kto za to moze - jasne ze nie ta motorka, ale vacsia nadrz ti dava nielen pri dialkovej turistike vacsie moznosti, bez ohladu na to ci ides na vychod alebo na zapad, nie je mi sympaticka znacka pumpy jej obsluha cena benzinu, posadka okolostojacich aut? ja mozem ist dalej, ale ty nemas na vyber...

pilgrim - niet nad vlastnu skusenost [dobre] verim ze budes mat moznost si maleho stroma vyskusat, nechcem ta tymto prispevkom o niecom presviedcat, ale naozaj som zvedavy ako to posudis podla seba


13.10.2009 13:57

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

agressor
 Geriatrik 

Ikona

Pilgrim - tiez si na to pamatam. Bolo to o Rumunsku. :-)
Ano, Strom je pohodlnejsia motorka s motorom, ktory necitit (linearny, tocivy a bez vibracii). Idealny na dialnicu - rovnako ako napr. R1200GS.
Nie, nepisal som to ako kontra, len som napisal podmienky testu, o ktorych sa tu doteraz presne nehovorilo. Takze si trafil. 8-)

Uuuuz to vidim, jak sa do nas zase vsetci obujete ked vyjde treti diel a zaverecne hodnotenie. >:-)


13.10.2009 14:25

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Idealny na dialnicu - rovnako ako napr. R1200GS.

Nová kategória: Diaľničné enduro. :-)))


13.10.2009 15:13

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Pilgrim
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Vadim, ono to nie je až taká sprostosť, ako na prvý pohľad vyzerá...
Ak cestuješ viac rokov, zrazu prídeš na to, že naokolo si už videl všetko, čo si vidieť chcel. A veci, ktoré by si ešte rád navštívil su vzdialené 2.000 a viac km. Aby cesta k nim nebola úmorna a nestala ťa všetku energiu a odhodlanie, je dobré mať motorku, ktorá ťa tam pohodlne a rýchlo dopraví.
Tu by si mohol povedať, že kúp si cestovnú moto. RT, Pan atď. Ale čo ak maš rád vidiecke cesty, cestičky a horské spojovačky?

Raptor, ako napísal agressor, je to čiste individuálne. Preto je toľko značiek a druhov motoriek, lebo každému sa páči/vyhovuje niečo iné. Ja keď si vybehnem naprazdno do Slanskych vrchov, nedám na TA dopustiť. Ale pri ceste na a z Korziky som ho preklínal a nie je vylúčené, že ak sa mi podarí vydrbať s krízou, budem nabudúce sedlať Strom.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Pilgrim (13.10.2009 15:13)


13.10.2009 15:56

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Pilgrim: To čo píšeš je úplne logické, len to slovné spojenie mi pripadá ako oxymoron.


14.10.2009 15:32

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

agressor
 Geriatrik 

Ikona

Raptor - motorky sa dnes hadaju o kazde kilo a maju dovod. Vyrobcovia pouzivaju zliatiny hlinika, horcik a karbon len aby boli motorky co najlahsie, tak si na to predsa nehodim 15 kilo navyse a este hore nad motor. Na motorke mi ide o zabavu, takze si kludne tanknem na ktorejkolvek pumpe, ale ked vojdem do zakrut, nechcem vozit hore dole kopcami zbytocne kila. Ale chapem, ze je to individualny pohlad. Toto my dvaja nevyriesime. Kludne si tankuj 30 litrov, lebo pri dome to mas za liter o cent lacnejsie. (A ludom co jazdia na GeeSe zalezi na kazdom cente.) ;-)

Vadim - dialnicne enduro ma pobavilo, ale podstate je to tak. Coraz viac je na cestach "endur", s ktorymi majitelia jazdia len po sirokych cestach... Je to pohodlnejsie ako motorky typu Pan alebo XJR...


14.10.2009 15:38

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

agressor BohMojJežišKristusSladký ale ved mne vobec nejde o cenu benzinu :'( ked raz prides na pumpu a nebude sa ti pacit ciernocierna osadka v okolostojacich zigulakoch potom pochopis o com rozpravam

ty kokoz, ja co menim olej skor nez je treba :-))) lacnym znackam pump ako jurki sa snazim vyhybat v maximalnej moznej miere... :-))) a ty mi tu ides pisat o usetrenom cente na litri benzinu :-D :-D uuuuuplne vedla, cele zle :-))) :-D :-D

p.s. "dialnicne enduro" nemoze byt nikdy pohodlnejsie ako Paneuropean... to si sa opat raz sekol :-)))

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (14.10.2009 15:39)


14.10.2009 15:51

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

kankoXF
 Kávičkár 

Ikona

Ja len :-D :-O


14.10.2009 15:58

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

agressor
 Geriatrik 

Ikona

raptor - moze - kvoli pohodlnejsiemu a vystretejsiemu posedu (vratanie vystretych noh).
...a medzi kriteriami preco potrebujes velku nadrz si uviedol aj cenu benzinu. Tymto koncim tuto offtopic vetvu diskusie k clanku o Alpskom teste.


14.10.2009 16:15

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

uviedol som aj cenu benzinu.. ty si sa chytil len tej ceny, nicoho ineho :-(

na ktorom cestnom endure si to mozes vystriet nohy? :-O :-O leda tak na GS ked si ich polozis na valce :-))) :-D [dobre]

neviem kolko si toho najazdil na paneuropeane ty, ja po pravde takmer nic, ale ten posed na Pane je vzpriameny a pohodlny, ale mam par priatelov ktori ho vlastnili alebo vlastnia, pojazdili na nom zapadnu europu bolo by zaujimave pocut ich nazor na vec.. napriklad barko je jednym zo spokojnych vlastnikov pana a ide kupovat cestne enduro nemenovanej znacky...

kazdopadne ja tvrdim ze na dialkovu asfaltovu turistiku je paneuropean daleko lepsia a pohodlnejsia motorka ako ktorekolvek cestne ci "dialnicne" enduro

koncim prepinam ;-)


14.10.2009 17:44

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Bruno75
 Kávičkár 

Ikona

Ale no tak, robite problem tam kde nie je... vacsia nadrz nie je na skodu a to mi nikto nevyvrati. Ano su to kila naviac to je fakt, ALE ak chcem mat lahsiu moto tak proste nenatankujem doplna! Do 22 litrovej (resp. 30l pri GS) nadrze kludne natankujem 10 litrov ale ako dostat aspon 20 litrov do 15 litrovej nadrze tak to je problem. Presne o to tu ide.... vahu paliva vo velkej nadrze v pohode kedykolvek zrazim na ekvivalent akejkolvek inej moto ale ked potrebujem ist niekde daleko kde to nepoznam tak sa mi velka nadrz moze velmi velmi hodit.
Appropo vaha paliva je podstatna ale mozno tak na okruhu, inak neverim, ze na normalnych cestach a mototuristike sa to nejako prejavi. Potom vsetky tie kila naviac vo forme kufrov, chranicov, padakov su oproti tomu co mam natankovane v nadrzi uplne nepodstatne. :-*


14.10.2009 17:47

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

agressor chces mi povedat ze citis rozdiel v ovladani motorky ked mas pol nadrze a ked mas full nadrz?
mat velku nadrz je kazdopadne vyhoda a nie len mimo civilizacie, dokonca aj na nemeckych dialniciach je bezne ze na benzinku nenarazis vyse 100km!!!


14.10.2009 17:52

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

zmizik
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Po zazitku v RO s tankovanim mi tie rozpravky o velkosti nadrze pridu fakt zabavne ;-) A to mam moto kt. skutocne "vela nezerie"


14.10.2009 18:00

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

MarekZ
 Stuntrajder 

Ikona

Nadrz nemusi byt velka, staci, ak ma motorka dojazd na nadrz 500 km >:-) . Mne by sa taketo nieco velmi pacilo, aby som nemusel kazdych 250-300km tankovat, lebo ma to vyslovene obtazuje. Takze na Banditovi by som privital nad 25 litrov, idealne okolo 30. Pre motorku urcenu na cestovanie, alebo s podobnou ambiciou, je velka nadrz vyhodou.


14.10.2009 22:51

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

S veľkosťou nádrže je to ako s baterkou v mobile... Môžete mať nádrž aj 10 000 litrov, vždy sa môže stať, kombinácia okolností a budete naprázdno... Väčšia nádrž tieto problémy iba oddaľuje ale vonkoncom nerieši... ;-)

Bol som teraz na motorke s 7l nádržou a dojazdom cca 150km (po rezervu) na ruskom severe a boli problémy, ktoré vyriešila 2l fľaša benzínu v batožine... S malou nádržou je len častejšie tankovanie... Na turistiku považujem dojazd nad 300 km + rezerva 50km za dostačujúci... Môj názor.

Awia


15.10.2009 7:18

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Richie
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Pred rokom som bol v Alpach. Presun tam z KE znamena 950 km. Zvladol som to v pohode za necelych 9 hodin. Kedze bol s nami aj jeden nahac s dojazdom max. 250 km, museli kazdych 200 km stat a tankovat. Pokial sa potrebujete rychlo presunut (co v nasom pripade rychly presun bol) tak vas 4 zastavky "trosku" zdrzuju. A potom si po dojazde este natankujte, aby ste mali na druhy den rano opat plnu a mohli nerusene vyrazit. Je podla mna chore stat za den 5 krat na pumpe a tankovat a to bol presun len 950 km. Nechcem si ani predstavit presun 1500 pripadne viac km. Pri nasom presune nam vsetky zastavky na tankovanie zabrali 1 hodinu. Podla mna 1 hodina je kua dost casu, pokial sa potrebujete este vecer ubytovat, pripadne niekde bludite a hodina denneho svetla by vam prisla vhod. Tolko moja skusenost s malou nadrzou (resp. malym dojazdom).
Musim suhlasit s Agrem, aj ked som na Pan-e ani inom cestaku nejazdil. Po dialnicnych presunoch som nikdy necitil unavu, ci vycerpanie. Aj po tom 950 km presune som zosadol vysmiaty a mal chut ist este niekam. Jazdecka pozicia je na tychto dialnicnych endurach :-D velmi uvolnena a vzpriamena. Ruky volne polozene na riadidlach, nohy "nepokrcene" a k tomu vsetkemu vynikajuci prehlad o situacii pred sebou. Toto vsetko su predpoklady na pohodlny stroj pre jazdcov s vyskou nad 180 cm. Kazdy nizsi bude mat inu "poziciu".


15.10.2009 9:06

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

richie neber to ako chytanie za slovicka ale vysvetli mi pojem "nepokrcene nohy" pretoze na kazdom jednom cestnom endure som pokrcene nohy mal (195cm)

na paneuropeane som spravil jednociferny pocet km ale sedi sa tam vzpriamene a nohy som nemal o nic viac ci menej zalomene / vystrete ako na cestnych endurach

co sa tyka malej nadrze (dojazdu) tak si to napisal a pomenoval absolutne presne, kazde skupinove tankovanie znamena velku casovu stratu ak sa niekam ponahlas


15.10.2009 10:01

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

hopyke
 Kávičkár 

Ikona

raptor: chceš mi povedať, že keď prichádzaš na benzinku na rezervu a vieš, že na ďalšiu benzinku v tvojom smere by si už nedošiel a vidíš žiguláky, tak nenatankuješ? :-D

myslím že je jedno či máš dojazd 500km alebo 250km, vždy keď zasvieti kontrolka, riešiš kde natankovať. Aspoň ja určite. Hlavne na miestach, kde to nepoznám, natankujem trochu skôr(pre istotu).


15.10.2009 10:23

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

hopyke chcem povedat ze ked prichadzam na benzinku a moj partak ide na rezervu a ja mam zvycajne dojazd este 200km a uvidim nejakych vagabundov tak ja by som mohol pokračovať dalej nebyť parťaka ktorý tankovať musí

neviem kde všade na svete si sa už motorkoval, ja len tak "okolo komína" ale ver tomu že už také situácie boli aj tu na slovensku aj v zahraničí... a ver tomu ze ja nie som s tych "predposratych" ktorym sa dviha tep ked vystupia tri kusy romale zo stareho zigulaka a pozeraju sa na teba ako macka na korist

vyčítať turistickej motorke že ma veľkú nadrž mi pride prepytujem ako vyčítať pornohviezde že ma nízke mravy

myslim ze ked jazdis turistiku tak ani nahodou nie je jedno aky mas dojazd... uz to tu nebudem zas opakovat

koncim v tejto teme

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (15.10.2009 10:26)


15.10.2009 11:23

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Tak a máme vonku tretiu časť, kde sa venujeme GS a SMT. Dali sme si na tom záležať...

Veľký alpský porovnávací test - 3. časť - Elitné dvojvalce

Teším sa na plodnú diskusiu :-) Čaká nás ešte štvrtá časť, kde bude zverejnené video, vyhodnotenie, porovnanie a záver.

Awia


15.10.2009 11:30

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Richie
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

raptor - ak to mam uplne po lopate vysvetlit, tak pod pojmom nepokrcene nohy si predstavujem taku polohu jazdca, pri ktorej sa mu sedi pohodlne a nema kolena zbytocne "hore". Mam nieco cez 180 cm, takze sa mi bude urcite inac sediet na takej CBF-ke, ako kolegovi s vyskou 165 cm, napriklad. Ked sa pozries na polohu jazdca z boku, tak uhol, ktory vznikne medzi rovinou leziacou v "osi" stehien a rovinou, ktoru vedies zvislou osou tela, by mal byt co "najtupsi". (teda idelane viac, ako 90°) Neviem, ci som to popisal zrozumitelne. :-D Sedel som na Goldwingu a sedelo sa mi pohodlne, ale na Strome sa mi sedi este o trosku pohodlnejsie.


15.10.2009 16:40

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

hopyke
 Kávičkár 

Ikona

raptor: tak táto odpoveď sa mi "páči" viac, ako tá prvá verzia. Mal som dojem, že odpovedáš niekomu inému :-D .

len neviem, kde si vzal, že mám niečo proti veľkým nádržiam :-O . Kľudne by som na svoju CBF prijal ešte 5-6 litríkov, aby som mal dojazd aspoň 430-450km(teraz 300-350km). Viac mi vyhovuje natankovať ráno plnú, pojazdiť 400km v kopcoch a neriešiť 2x denne tankovanie. V podstate v tejto téme s tebou súhlasím.

prepínam, končím :-D


15.10.2009 20:20

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

zeze
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Veľký porovnávací test???
Ja som našiel štyri krátke rozprávania o tých istých mašinách


15.10.2009 20:52

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Raptor, nam s vandou sa stalo, ze priamo pumpar na nas pozeral tak, ze sme radcej odisli a to mavam dostatocne v pecku.


25.10.2009 23:14

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

chrene
Darca Krvi  Turista 

Ikona

taka plodna diskusia tu uz davno nebola. aj som vahal, ci nieco pisat, ked uz bolo vseko napisane :-) pre niekoho je velka nadrz pritazou, pre ineho vyhodou, pre niekoho je 14 kg naviac neprekonatelna prekazka, iny cestuje s nabalenou 300 kg motorkou. nuz, kazdemu podla jeho chuti. na take vozenie, ako bolo v tomto teste by som si nevybral ani strom ani ta, ale nahaca, alebo uplne najlepsie nejakeho motarda. s tym by som sa zabavil asi najviac. ale cestovat na motarde 600 km do dolomitov by bolo asi utrpenie a tak zostanem pri tom, co mam teraz.
ozaj a viete co mi najviac chyba - cas na tie vyjazdy...


| 1 2 | Nasledujúce


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.