Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3737 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26511
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15975)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10536)

Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuVeľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (24 hodnotení)

Diskusia k článku: Veľký alpský porovnávací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Predchádzajúce | 1 2 |

25.10.2009 23:14

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

chrene
Darca Krvi  Turista 

Ikona

taka plodna diskusia tu uz davno nebola. aj som vahal, ci nieco pisat, ked uz bolo vseko napisane :-) pre niekoho je velka nadrz pritazou, pre ineho vyhodou, pre niekoho je 14 kg naviac neprekonatelna prekazka, iny cestuje s nabalenou 300 kg motorkou. nuz, kazdemu podla jeho chuti. na take vozenie, ako bolo v tomto teste by som si nevybral ani strom ani ta, ale nahaca, alebo uplne najlepsie nejakeho motarda. s tym by som sa zabavil asi najviac. ale cestovat na motarde 600 km do dolomitov by bolo asi utrpenie a tak zostanem pri tom, co mam teraz.
ozaj a viete co mi najviac chyba - cas na tie vyjazdy...


15.10.2009 20:52

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Raptor, nam s vandou sa stalo, ze priamo pumpar na nas pozeral tak, ze sme radcej odisli a to mavam dostatocne v pecku.


15.10.2009 20:20

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

zeze
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Veľký porovnávací test???
Ja som našiel štyri krátke rozprávania o tých istých mašinách


15.10.2009 16:40

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

hopyke
 Kávičkár 

Ikona

raptor: tak táto odpoveď sa mi "páči" viac, ako tá prvá verzia. Mal som dojem, že odpovedáš niekomu inému :-D .

len neviem, kde si vzal, že mám niečo proti veľkým nádržiam :-O . Kľudne by som na svoju CBF prijal ešte 5-6 litríkov, aby som mal dojazd aspoň 430-450km(teraz 300-350km). Viac mi vyhovuje natankovať ráno plnú, pojazdiť 400km v kopcoch a neriešiť 2x denne tankovanie. V podstate v tejto téme s tebou súhlasím.

prepínam, končím :-D


15.10.2009 11:30

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Richie
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

raptor - ak to mam uplne po lopate vysvetlit, tak pod pojmom nepokrcene nohy si predstavujem taku polohu jazdca, pri ktorej sa mu sedi pohodlne a nema kolena zbytocne "hore". Mam nieco cez 180 cm, takze sa mi bude urcite inac sediet na takej CBF-ke, ako kolegovi s vyskou 165 cm, napriklad. Ked sa pozries na polohu jazdca z boku, tak uhol, ktory vznikne medzi rovinou leziacou v "osi" stehien a rovinou, ktoru vedies zvislou osou tela, by mal byt co "najtupsi". (teda idelane viac, ako 90°) Neviem, ci som to popisal zrozumitelne. :-D Sedel som na Goldwingu a sedelo sa mi pohodlne, ale na Strome sa mi sedi este o trosku pohodlnejsie.


15.10.2009 11:23

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Tak a máme vonku tretiu časť, kde sa venujeme GS a SMT. Dali sme si na tom záležať...

Veľký alpský porovnávací test - 3. časť - Elitné dvojvalce

Teším sa na plodnú diskusiu :-) Čaká nás ešte štvrtá časť, kde bude zverejnené video, vyhodnotenie, porovnanie a záver.

Awia


15.10.2009 10:23

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

hopyke chcem povedat ze ked prichadzam na benzinku a moj partak ide na rezervu a ja mam zvycajne dojazd este 200km a uvidim nejakych vagabundov tak ja by som mohol pokračovať dalej nebyť parťaka ktorý tankovať musí

neviem kde všade na svete si sa už motorkoval, ja len tak "okolo komína" ale ver tomu že už také situácie boli aj tu na slovensku aj v zahraničí... a ver tomu ze ja nie som s tych "predposratych" ktorym sa dviha tep ked vystupia tri kusy romale zo stareho zigulaka a pozeraju sa na teba ako macka na korist

vyčítať turistickej motorke že ma veľkú nadrž mi pride prepytujem ako vyčítať pornohviezde že ma nízke mravy

myslim ze ked jazdis turistiku tak ani nahodou nie je jedno aky mas dojazd... uz to tu nebudem zas opakovat

koncim v tejto teme

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (15.10.2009 10:26)


15.10.2009 10:01

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

hopyke
 Kávičkár 

Ikona

raptor: chceš mi povedať, že keď prichádzaš na benzinku na rezervu a vieš, že na ďalšiu benzinku v tvojom smere by si už nedošiel a vidíš žiguláky, tak nenatankuješ? :-D

myslím že je jedno či máš dojazd 500km alebo 250km, vždy keď zasvieti kontrolka, riešiš kde natankovať. Aspoň ja určite. Hlavne na miestach, kde to nepoznám, natankujem trochu skôr(pre istotu).


15.10.2009 9:06

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

richie neber to ako chytanie za slovicka ale vysvetli mi pojem "nepokrcene nohy" pretoze na kazdom jednom cestnom endure som pokrcene nohy mal (195cm)

na paneuropeane som spravil jednociferny pocet km ale sedi sa tam vzpriamene a nohy som nemal o nic viac ci menej zalomene / vystrete ako na cestnych endurach

co sa tyka malej nadrze (dojazdu) tak si to napisal a pomenoval absolutne presne, kazde skupinove tankovanie znamena velku casovu stratu ak sa niekam ponahlas


15.10.2009 7:18

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Richie
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Pred rokom som bol v Alpach. Presun tam z KE znamena 950 km. Zvladol som to v pohode za necelych 9 hodin. Kedze bol s nami aj jeden nahac s dojazdom max. 250 km, museli kazdych 200 km stat a tankovat. Pokial sa potrebujete rychlo presunut (co v nasom pripade rychly presun bol) tak vas 4 zastavky "trosku" zdrzuju. A potom si po dojazde este natankujte, aby ste mali na druhy den rano opat plnu a mohli nerusene vyrazit. Je podla mna chore stat za den 5 krat na pumpe a tankovat a to bol presun len 950 km. Nechcem si ani predstavit presun 1500 pripadne viac km. Pri nasom presune nam vsetky zastavky na tankovanie zabrali 1 hodinu. Podla mna 1 hodina je kua dost casu, pokial sa potrebujete este vecer ubytovat, pripadne niekde bludite a hodina denneho svetla by vam prisla vhod. Tolko moja skusenost s malou nadrzou (resp. malym dojazdom).
Musim suhlasit s Agrem, aj ked som na Pan-e ani inom cestaku nejazdil. Po dialnicnych presunoch som nikdy necitil unavu, ci vycerpanie. Aj po tom 950 km presune som zosadol vysmiaty a mal chut ist este niekam. Jazdecka pozicia je na tychto dialnicnych endurach :-D velmi uvolnena a vzpriamena. Ruky volne polozene na riadidlach, nohy "nepokrcene" a k tomu vsetkemu vynikajuci prehlad o situacii pred sebou. Toto vsetko su predpoklady na pohodlny stroj pre jazdcov s vyskou nad 180 cm. Kazdy nizsi bude mat inu "poziciu".


14.10.2009 22:51

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

S veľkosťou nádrže je to ako s baterkou v mobile... Môžete mať nádrž aj 10 000 litrov, vždy sa môže stať, kombinácia okolností a budete naprázdno... Väčšia nádrž tieto problémy iba oddaľuje ale vonkoncom nerieši... ;-)

Bol som teraz na motorke s 7l nádržou a dojazdom cca 150km (po rezervu) na ruskom severe a boli problémy, ktoré vyriešila 2l fľaša benzínu v batožine... S malou nádržou je len častejšie tankovanie... Na turistiku považujem dojazd nad 300 km + rezerva 50km za dostačujúci... Môj názor.

Awia


14.10.2009 18:00

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

MarekZ
 Stuntrajder 

Ikona

Nadrz nemusi byt velka, staci, ak ma motorka dojazd na nadrz 500 km >:-) . Mne by sa taketo nieco velmi pacilo, aby som nemusel kazdych 250-300km tankovat, lebo ma to vyslovene obtazuje. Takze na Banditovi by som privital nad 25 litrov, idealne okolo 30. Pre motorku urcenu na cestovanie, alebo s podobnou ambiciou, je velka nadrz vyhodou.


14.10.2009 17:52

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

zmizik
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Po zazitku v RO s tankovanim mi tie rozpravky o velkosti nadrze pridu fakt zabavne ;-) A to mam moto kt. skutocne "vela nezerie"


14.10.2009 17:47

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

agressor chces mi povedat ze citis rozdiel v ovladani motorky ked mas pol nadrze a ked mas full nadrz?
mat velku nadrz je kazdopadne vyhoda a nie len mimo civilizacie, dokonca aj na nemeckych dialniciach je bezne ze na benzinku nenarazis vyse 100km!!!


14.10.2009 17:44

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Bruno75
 Kávičkár 

Ikona

Ale no tak, robite problem tam kde nie je... vacsia nadrz nie je na skodu a to mi nikto nevyvrati. Ano su to kila naviac to je fakt, ALE ak chcem mat lahsiu moto tak proste nenatankujem doplna! Do 22 litrovej (resp. 30l pri GS) nadrze kludne natankujem 10 litrov ale ako dostat aspon 20 litrov do 15 litrovej nadrze tak to je problem. Presne o to tu ide.... vahu paliva vo velkej nadrze v pohode kedykolvek zrazim na ekvivalent akejkolvek inej moto ale ked potrebujem ist niekde daleko kde to nepoznam tak sa mi velka nadrz moze velmi velmi hodit.
Appropo vaha paliva je podstatna ale mozno tak na okruhu, inak neverim, ze na normalnych cestach a mototuristike sa to nejako prejavi. Potom vsetky tie kila naviac vo forme kufrov, chranicov, padakov su oproti tomu co mam natankovane v nadrzi uplne nepodstatne. :-*


14.10.2009 16:15

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

uviedol som aj cenu benzinu.. ty si sa chytil len tej ceny, nicoho ineho :-(

na ktorom cestnom endure si to mozes vystriet nohy? :-O :-O leda tak na GS ked si ich polozis na valce :-))) :-D [dobre]

neviem kolko si toho najazdil na paneuropeane ty, ja po pravde takmer nic, ale ten posed na Pane je vzpriameny a pohodlny, ale mam par priatelov ktori ho vlastnili alebo vlastnia, pojazdili na nom zapadnu europu bolo by zaujimave pocut ich nazor na vec.. napriklad barko je jednym zo spokojnych vlastnikov pana a ide kupovat cestne enduro nemenovanej znacky...

kazdopadne ja tvrdim ze na dialkovu asfaltovu turistiku je paneuropean daleko lepsia a pohodlnejsia motorka ako ktorekolvek cestne ci "dialnicne" enduro

koncim prepinam ;-)


14.10.2009 15:58

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

agressor
 Geriatrik 

Ikona

raptor - moze - kvoli pohodlnejsiemu a vystretejsiemu posedu (vratanie vystretych noh).
...a medzi kriteriami preco potrebujes velku nadrz si uviedol aj cenu benzinu. Tymto koncim tuto offtopic vetvu diskusie k clanku o Alpskom teste.


14.10.2009 15:51

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

kankoXF
 Kávičkár 

Ikona

Ja len :-D :-O


14.10.2009 15:38

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

agressor BohMojJežišKristusSladký ale ved mne vobec nejde o cenu benzinu :'( ked raz prides na pumpu a nebude sa ti pacit ciernocierna osadka v okolostojacich zigulakoch potom pochopis o com rozpravam

ty kokoz, ja co menim olej skor nez je treba :-))) lacnym znackam pump ako jurki sa snazim vyhybat v maximalnej moznej miere... :-))) a ty mi tu ides pisat o usetrenom cente na litri benzinu :-D :-D uuuuuplne vedla, cele zle :-))) :-D :-D

p.s. "dialnicne enduro" nemoze byt nikdy pohodlnejsie ako Paneuropean... to si sa opat raz sekol :-)))

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (14.10.2009 15:39)


14.10.2009 15:32

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

agressor
 Geriatrik 

Ikona

Raptor - motorky sa dnes hadaju o kazde kilo a maju dovod. Vyrobcovia pouzivaju zliatiny hlinika, horcik a karbon len aby boli motorky co najlahsie, tak si na to predsa nehodim 15 kilo navyse a este hore nad motor. Na motorke mi ide o zabavu, takze si kludne tanknem na ktorejkolvek pumpe, ale ked vojdem do zakrut, nechcem vozit hore dole kopcami zbytocne kila. Ale chapem, ze je to individualny pohlad. Toto my dvaja nevyriesime. Kludne si tankuj 30 litrov, lebo pri dome to mas za liter o cent lacnejsie. (A ludom co jazdia na GeeSe zalezi na kazdom cente.) ;-)

Vadim - dialnicne enduro ma pobavilo, ale podstate je to tak. Coraz viac je na cestach "endur", s ktorymi majitelia jazdia len po sirokych cestach... Je to pohodlnejsie ako motorky typu Pan alebo XJR...


13.10.2009 15:56

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Pilgrim: To čo píšeš je úplne logické, len to slovné spojenie mi pripadá ako oxymoron.


13.10.2009 15:13

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Pilgrim
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Vadim, ono to nie je až taká sprostosť, ako na prvý pohľad vyzerá...
Ak cestuješ viac rokov, zrazu prídeš na to, že naokolo si už videl všetko, čo si vidieť chcel. A veci, ktoré by si ešte rád navštívil su vzdialené 2.000 a viac km. Aby cesta k nim nebola úmorna a nestala ťa všetku energiu a odhodlanie, je dobré mať motorku, ktorá ťa tam pohodlne a rýchlo dopraví.
Tu by si mohol povedať, že kúp si cestovnú moto. RT, Pan atď. Ale čo ak maš rád vidiecke cesty, cestičky a horské spojovačky?

Raptor, ako napísal agressor, je to čiste individuálne. Preto je toľko značiek a druhov motoriek, lebo každému sa páči/vyhovuje niečo iné. Ja keď si vybehnem naprazdno do Slanskych vrchov, nedám na TA dopustiť. Ale pri ceste na a z Korziky som ho preklínal a nie je vylúčené, že ak sa mi podarí vydrbať s krízou, budem nabudúce sedlať Strom.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Pilgrim (13.10.2009 15:13)


13.10.2009 14:25

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Idealny na dialnicu - rovnako ako napr. R1200GS.

Nová kategória: Diaľničné enduro. :-)))


13.10.2009 13:57

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

agressor
 Geriatrik 

Ikona

Pilgrim - tiez si na to pamatam. Bolo to o Rumunsku. :-)
Ano, Strom je pohodlnejsia motorka s motorom, ktory necitit (linearny, tocivy a bez vibracii). Idealny na dialnicu - rovnako ako napr. R1200GS.
Nie, nepisal som to ako kontra, len som napisal podmienky testu, o ktorych sa tu doteraz presne nehovorilo. Takze si trafil. 8-)

Uuuuz to vidim, jak sa do nas zase vsetci obujete ked vyjde treti diel a zaverecne hodnotenie. >:-)


13.10.2009 13:56

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

agresor - mne pomohla 30 litrova :-))) nehovorim o tom kto za to moze - jasne ze nie ta motorka, ale vacsia nadrz ti dava nielen pri dialkovej turistike vacsie moznosti, bez ohladu na to ci ides na vychod alebo na zapad, nie je mi sympaticka znacka pumpy jej obsluha cena benzinu, posadka okolostojacich aut? ja mozem ist dalej, ale ty nemas na vyber...

pilgrim - niet nad vlastnu skusenost [dobre] verim ze budes mat moznost si maleho stroma vyskusat, nechcem ta tymto prispevkom o niecom presviedcat, ale naozaj som zvedavy ako to posudis podla seba


13.10.2009 13:35

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Pilgrim
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

agressor, máš dojem, že som písal niečo iné? Napísal som že verím, že v podmienkach v akých ste testovali vyšiel TA lepšie. A že pri turistike s plnou poľnou a diaľkovými presunmi by vyšiel asi lepšie Strom.
Nechcel som na to reagovať, ale keď ťa tu mám... Pamätám si ťa dobre zo začiatkoch MR... Pamätám si aj na vec, keď sme sa vážne nezhodli. Ale... Už vtedy si striedal motorky ako ja pantalony. S trochou preháňania môžem povedať, že si asi sedlal viac motoriek, ako som ja videl. A nielen ja. Preto ak napíšeš, že by si Stroma do zákrut nebral, tak to beriem ako fakt. Nie že Strom točiť nevie, ale že sú aj obrajtnejšie motorky. Takže u mňa v pohode. [dobre]


12.10.2009 17:20

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

agressor
 Geriatrik 

Ikona

Este by som rad doplnil k podryvacom - za seba. V zivote mi nikto nekecal do vysledkov testov ziadnym sposobom. Vlastne raz to skusil importer Yamahy k minusom R125-ky, ale vysledok testu zmeneny aj tak nebol.
Ak by ma chcel niekto zacat akymkolvek sposobom ovplyvnovat, rovno to zabalim. Na to som prilis jesitny. >:-) Nerobi to ani awia a osobne ma netrapi, ci si reklamu objedna Honda, Yamaha, KTM alebo Slovnaft.


12.10.2009 17:10

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

agressor
 Geriatrik 

Ikona

Hmm... tak asi postupne:

Raptor: Ked niekomu na slovenskej asfaltke dojde benzin, moze si za to sam a nepomoze mu ani stolitrova nadrz.

K nebraniu stroma do zakrut som sa uz vyjadril. Diki za pochopenie.

Bruno75 - Centralny stojan - mas pravdu. Aj by som to teraz opravil v clanku, ale zas by ste mi nadavali. Diki za postreh.

vykon: Na takychto dvojvalcoch bezne jazdim tak do 6000rpm, kedy su vykony aj krutiace momenty problizne rovnake, avsak 214 vs 225kg je rozdiel. Taktiez je tu rozdiel sprevodovania, avsak ten sme nevyhodnocovali.

Pilgrim a ostatni - jazdili sme denne mozno 500km zakrut, ziadna dialnica, maximalku v testovacich jazdach Ti nepoviem kvoli puritanom, ale bola vysoko nad povolenu rychlost. ...v kazdom pripade to bolo ale len zrychlovanie pred naslednym brzdenim. Urcite uznas, ze v takychto podmienkach hra fun factor, brzdy a ovladatelnost v zakrutach omnoho vyssiu ulohu ako pri nejakych testoch s dialnicnymi presunmi, kde by bolo zase dolezitejsie pohodlie, ustalena spotreba a pocet prevodov. Predsa len ale - toto bol alpsky test v pokrutenych cestach - ani dialnice, ani pretekarske okruhy.

Zabudol som na nieco?


12.10.2009 15:53

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

kankoXF
 Kávičkár 

Ikona

mikulec to si sem nemal davat. :-D :-P Vsak uz s nim nebude ani reci, tak nam spysnie! ;-)


12.10.2009 12:25

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

avatar3
 Edvenčr 

Ikona

Pozri obrázok


12.10.2009 8:58

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Milan Mikulík - mikulec
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

Fidzi: dočahovač :-* :-D :-D

úprava: a dovolím si sem vložit jedného, z velice slušním náklonem na štuploch:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil mikulec (12.10.2009 9:01)


11.10.2009 19:21

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

zmizik
Darca Krvi  Turista 

Ikona
Hodnotenie: Zlé

Test sa mi zda hodne v prospech Hondy, ale budis. Obe moto su dobre, tak co riesit, kazdy si kupi to co sa mu predsa paci, no nie.


11.10.2009 11:41

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

gete
 Turista 

Boli sme v Alpách V-strom a GS Adventure. Či veríte, alebo nie, napriek tomu, že o benzínky nie je núdza, bol som rád, že má strom pomerne veľkú nádrž a primeranú spotrebu. V takej krajine sa pomerne často stojí a fotí, alebo pozerá. Časom je to už otrava, zo stroja človek ani nezlezie, fotí v sedle. Keď sa už niekde zastane, tak väčšinou niekde hore, niekde v sedle. Pri toľkom státí je dobre, že človek nemusí stáť ešte aj dole na benzínke. Ráno natankuje a v podstate môže celý deň môže jazdiť.

Ďalšia vec je, že je to alpský test. Ako taký ho aj beriem, preto toto, čo píšem nie je ako výčitka. Ale nikto nežijeme v Alpách, hoci sme tam všetci boli, alebo sa chystáme. Niekto to má 400-500 km, niekto ako awia cca 850-900. Nejako sa tam musíme aj dostať. A iba malé percento (promile) z nás ide plechovkou s moto na prívese s tým, že sa vyblázni až v kopcoch. Cesta tam a späť sa rozhodne do značnej miery podpíše na celkovom dojme z výjazdu. Preto by bolo dobre, keby ste na záver skúsili vyjadriť aj svoje dojmy celkovo. Čo by ste si na takýto výlet vybrali, keď to hodnotíte komplexne. Keď beriete do úvahy klady aj zápory jednotlivých strojov na trase z domu až domov.

Ja mám stroma, kamarát TA. Nejazdí šotolinové ani blatové vložky. Osobne si myslím, že na to, načo ich obaja používame sú to rovnocenné stroje. Pri dlhších presunoch by sa tá šestka zišla.


11.10.2009 11:30

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Hodnotenie: Dobré

OK.


11.10.2009 11:22

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Vadim, to čo ty nazývaš veľký ja nazývam dlhodobý...

Podľa mňa je veľký, podľa teba iné a niekto tretí si môže myslieť ešte niečo iné...

Awia


11.10.2009 11:16

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Awia: Veľký počet motoriek, podľa mňa ešte neznamená veľký test. Keď sa aj dvadsiati vyberiete spolu na kofolu do vedľajšej dediny, a opíšete svoje dojmy, to ešte stále nie je veľký test.

Keď si ale ty sám jediný vezmeš na mesiac jedinú jednu motorku a urobíš na nej 3 000 km vo všetkých podmienkach, nameriaš hodnoty a "hodíš ich na papier", potom je to VEĽKÝ TEST.

Podľa mňa. Ale môžem sa mýliť.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vadim (11.10.2009 11:21)


11.10.2009 10:55

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Bruno veď o tom vravím, to je asi vec, ktorá sa nám moc nepodarila... Čitateľ nás nepochopil a to je len naša chyba pochopiteľne...

Ešte tu nemáme tretiu časť, nevideli ste video, zhodnotenie testu atď atď...

Awia


11.10.2009 10:40

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Bruno75
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Zlé

Awia...aj s prihliadnutim na fakt, ze ste tento VELKY POROVNACI test rozdelili na tri casti tak ci sa na to pozriem z akejkolvej stranky tak mi to vychadza ako porovnanie dvoch oproti sebe stojacich motoriek (v prvej casti Diversion vs. ER-6N, v duhej zase TA vs. V-strom). Dovolim si povedat, ze 99% tych co to citaju to beru ako porovnanie dvoch motoriek a tak je to aj cele koncepcne napisane.
Cele to vase subjektivne hodnotenie je same porovnanie tych dvoch konkretnych motoriek a ZRAZU akoby blesk z neba sa vlastne NEJEDNA o porovnanie tychto dvoch motoriek ale vlastne o porovnanie vsetkych 6-tich???
Nic v zlom ale este raz to napisem...je to cele vytrhnute z konceptu, obsolutne zle zostylizovane a uplne matuce. Ja osobne by som to von z redakcie nepustil. A je to tiez len moj SUBJEKTIVNY nazor.


11.10.2009 10:17

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

No neviem, asi je problém niekde v doprave signálu...

Máme 6. strojov, ak redaktor napíše, že do zákrut by ho ON nebral? S dôrazom na subjektívnu preferenciu. Znamená to, že je do zákrut nevhodný, nepísal náhodou o pár viet vyššie niečo o tom ako v zákrutách jazdí? Ako jednoducho a neutrálne?

Najstaršia motorka z testovanej šestice, ale aj tak sa správa v zákrutách krásne neutrálne a aj napriek svojej veľkosti sa ovláda jednoducho a s prehľadom.

Prosto a jasne vzhľadom nato čo sme testovali, trip na ľahko sa danému redaktorovi páčila iná z mašín viac... Je tu aj niečo čo mu sa hovorí FUN faktor a pod.

Som ochotný priznať, že slová neboli volené možno vhodne a môžu byť pochopené nesprávne.

Awia

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Awia (11.10.2009 10:19)


11.10.2009 9:45

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Fidzi
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Zlé

Heh, se Stromem do zatáček raději ne. Pokud s motorkou, která vyhrála dva roky po sobě Alpenmasters, tak nevím s kterou jinou >:-) KOLIK HONDA ZASPONZOROVALA REDAKTORY?

Pozri obrázok

Račte si prosím ještě povšimnout mých gum 8-)


11.10.2009 3:57

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Tak dnes asi nezaspím no nedá mi, aj keď je to Off topic ale v tomto prípade zaslúžený...

Práve vo štvrtok, deň keď vyšiel tento článok, som šiel do CZ a zastavil sa na Šturci a zapálil sviečku za kamaráta, ktorý s nami v alpách jazdil a máme ho aj na fotkách v tomto teste... Jožo verím, že sa tam hore máš dobre...


11.10.2009 2:55

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Tak som predsa len nešiel ešte spať. Upravil som začiatok článku a doplnil odkaz na prvú časť testu. Asi mnohým ušlo, že tento článok nieje ani nechcel byť klasickým dvojtestom TA vs. Strom, ale druhý diel porovnávacieho testu šiestich strojov a veci v ňom písané treba tak aj brať...

Stále máme 6. strojov a robíme trip na ľahko do Álp.... ;-)

Citát z úvodného článku:

O čo nám išlo

Celý náš test bol zameraný na výber najvhodnejšej motorky na krátky výlet do nejakého zákrutového raja. Keby som to chcel povedať polopatisticky, tak ide o troj- až štvordenný výlet s krátkym presunom (150-250km) do danej destinácie. Prídeš, zložíš batožinu, rozložíš stan alebo sa ubytuješ a nasledujúce dni si na ľahko = bez akejkoľvek batožiny užívaš nespočetné množstvo zákrut, fajnový asfalt a nádhernú krajinu. Občas máš nárok na rýchly obed alebo iné doplnenie energie a "kurvenreich", ako domáci nazývajú niektoré úseky, môže pokračovať. Toto môžeš spáchať aj s ľadvinkou, ale v redakcii sme skôr zástancovia toho, že na motorku patrí jedna osoba - jazdec.

Awia


11.10.2009 2:43

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Milí naši čitaletia,

Pred hodinkou som dorazil domov po naozaj náročnom predĺženom víkende v CZ a potom Malacky (reportáže čoskoro) Je síce pol tretej ráno a som taký unavený, že som myslel, že odpadnem hneď do postele, ale prečítanie tejto diskusie ma naozaj prebralo viac ako 200 Red Bullov... Myslené v dobrom...

V prvom rade sme asi mali na úvod tohto článku napísať to čo bolo v prvej časti a to predmet testu o čo nám išlo teda to načo poukázal Pilgrim. Hľadali sme motorku na krátky výlet do álp, nie diaľkového turistu. Takmer všetky motorky zo šestice sme už mali podrobne rozobrané v samostatných testoch, a tu ide o porovnanie šestice strojov. Kvôli tomu, že je toho veľa, sme sa dodatočne rozhodli to rozdeliť na 3 časti.

Takže, kto nečítal prvú časť testu a prečítal len 2. tak má info vytrhnuté z kontextu... A pred nami je ešte tretia časť... Hodnotíte guláš skôr ako sme ho navarili...

Prečo Veľký alpský porovnavací test?
No Veľký preto, že máme po prvý raz 6. stojov! a Alpský preto, že sme jazdili v alpách...

Prijímam mnoho kritiky, je tu mnoho príspevkov ktoré su pravdivé a poukazujú na veci, ktoré sme mohli spraviť lepšie... Do budúcna na tom popracujeme.

V teste sú subjektívne názory jazdcov a dali sme tomu voľný priebeh. Uvediem príklad. Keď sme mali Stroma na test, nezdali sa mi brzdy slabé. Akonáhle sme ale mali 6 motoriek presadali tak strom sa naozaj prejavil akoby tam konštruktéri brzdy zabudli namontovať. Jednoducho priame porovnanie. Ako bolo uvedené, niežeby nebrzdili, ale chod páčky je značný kým sa dostaví efekt...

Motorky niesú len o číslach, boli sme s nimi na brzde. Papierovo strom vyhráva, ale jeho motor je tak lineárny, tak bez emócií... Má naprosto dokonalý priebeh... Pre niekoho plus, pre niekoho mínus. Ja som sa bavil prosto viac na Alpe...

Ale aby som sa toľko nerozpisoval, lebo sa mi už lámu zápalky, ktorými som si podoprel očné viečka. Mi tu prezentujeme naše sujektívne názory a poznatky, sú rôzne aj medzi nami pochopiteľne... Vy ako čitatelia si môžete z tohto vybrať to svoje... Nemusíte s tým alebo oným súhlasiť. Ale určite si nezaslúžime osobné urážky za to čo sme napísali... Ja si do bodky stojím, za každým slovom čo som napísal...

Dobré ráno :-@
Awia

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (11.10.2009 3:58)


10.10.2009 20:45

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

majomi
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

na VS je dobrý test tu www.motorkari.cz/motodatabaze/zkusenosti-s-moto... mne to dalo viac info ako tento nič vzlom 8-) ale všetko chce čas a verým že aj vám to pojde super a sa zlepšíte 8-)


10.10.2009 11:48

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Pilgrim: nechcem sa s tebou doťahovať o slovíčka, ale bulvárny názov článku článku avízoval Veľký alpský porovnavací test... a nie ...výlet s krátkym presunom...

Prečítaj ti titulky v Novom Čase a potom články v NČ a pochopíš, o čom točím.


10.10.2009 11:34

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Hodnotenie: Dobré

kto ide s kožou na trh, tj. píše na web musí rátať aj s uštipačnými a ironickými pripomienkami k vlastnej tvorbe nepovažujem za vhodné mazať takéto príspevky len z tohoto dôvodu lebo presne tak ako diskusia začala venovala sa len testu skončila točením okolo jedného príspevku, nikto by si ho nevšimol, resp, by naň nereagoval a bol by pokoj, veľká chyba ;-)


10.10.2009 11:11

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

kankoXF
 Kávičkár 

Ikona

Pilgrim nie vzdy s Tebou suhlasim. Sem tam sa daco nepochopi. ALE... Za tento posledny prispevok mas [dobre] [dobre] [dobre]

Inak dobra diskusia...


10.10.2009 7:47

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Pilgrim
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Grafy, tabuľky, merania... Musím sa zastať redaktorov, ktorí v prvej časti jasne napísali:

O čo nám išlo
Celý náš test bol zameraný na výber najvhodnejšej motorky na krátky výlet do nejakého zákrutového raja. Keby som to chcel povedať polopatisticky, tak ide o troj- až štvordenný výlet s krátkym presunom (150-250km) do danej destinácie. Prídeš, zložíš batožinu, rozložíš stan alebo sa ubytuješ a nasledujúce dni si na ľahko = bez akejkoľvek batožiny užívaš nespočetné množstvo zákrut, fajnový asfalt a nádhernú krajinu.


Takéto easy vozenie je o pocitoch, nie o technických dátach. A tie, čiste subjektívne, nám redaktori ponúkli. Kto mal skúsenosti a motorkám rozumel, písal konkrétne. Kto nie, tak používal osvedčené frázy. Proste ako v živote. Niekto niečo chce povedať, niekomu stačí, že hovorí...


10.10.2009 7:26

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Bruno75
 Kávičkár 

Ikona

Duggo...tie brzdy na strome maju skutocne taky divny ucinok ale je zaujimave ze ked za to chmatnes tak to zabrzdi bez problemov. Maju taky nevyrazny nabeh brzdnej sily a ked na stroma presadnes napriklad z Hondy (osobne ju povazujem za etalon co sa tyka brzd) tak prvy dojem je, ze boha ved ono to nema brzdy. Preto aj mna osobne zaujima ako na tom strom je a chcel by som to vidiet niekde namerane. Bohuzial :-) tento test mi to neobjasnil.


09.10.2009 23:37

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

duggo
 Kávičkár 

Ikona

konti, niekomu vyhovuje inemu nie, ked som ja chcel jednu so svojich prvych moto, dakoval som kazdemu slovu o nej precitanemu. Aj ked som cital, ze motorka taha ako drak a brzdi ako hovado, boli to clanky co mi nieco davali a zimne veceri naberali na teplote. Postupom casu to ale kazdemu dojde, ze uz je to o niecom inom, ze chcem nieco viac, ze predca vzdy sa musim nieco viac dozvediet.
Vela ludi sa chce clankom ubezpecit, ze sa spravne rozhodli pre tu svoju moto a ked si nahodou precitaju, ze by ju niekto nebral do zakrut, prichadza znepokojenie. Bud sa pousmeju, alebo zacnu mlatit do bezbrannej klavesnice a hadat sa s monitorom.
Urcite aj tento test mal nieco do seba, popisanie brzd na Strome bolo presne podla mojich slov a kopec dalsich veci, lenze samozrejme dalo sa aj viac a vo tom to je.


09.10.2009 23:13

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

konti
 Kávičkár 

Ikona

duggo: ktoré z toho čo si vymenoval spĺňa tento test???


09.10.2009 23:00

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

duggo
 Kávičkár 

Ikona

manana, v dnesnej dobe preplnenej informaciami a zhyckanymi citatelmi je tazke vyhovet co len jednemu vernemu citatelovi
takze mas na vyber,
- bud pises nejakym zaujimavym stylom
- alebo pises uplne nestranne
- alebo mas u citatelov uz vytvorenu doveru o tvojich schopnostiach a skusenostiach

inak zapadnes medzi dav


09.10.2009 22:40

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Pilgrim
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Pretože mám v živej pamäti čo sa stalo, keď som si dovolil mať kritickú poznámku k testu, dnes budem iba chváliť. Awia, v tvojej časti je vtipne a stručne povedané mnoho a z každej vety cítiť najazdené kilometre a nazbierané skúsenosti [dobre] Tvoje slová majú váhu.
Nevadí mi "veľký" v názve. Na pomery MR išlo naozaj o veľký "test". Pod slovom alpský si aj ja predstavujem passovanie, ale nevadí...

Ja som prišiel na MR v "nevážnych" časoch dobrosrdečného podpichovania a akosi som nezachytil zlom, kedy sa začali brať veci vážne. Časy, keď každý jazdil na čom chcel a bolo mu jedno, kto o jeho motorke čo vraví sa zmenili na dokazovanie si niečoho. Preto chcem využiť tento test a diskusiu a napísať, čo si skutočne o porovnaní TA/Strom myslím.

TA je podstatne viac enduro. Jazdec ako "Superflanker" nemá čo riešiť. Podvozok, rám, kolesá, ochrana agregátov. V tom ma TA navrch. Lenže koľko turistov jazdí na turistike off road?
V "teste" vyšiel Transalp rovnako lepšie. Verím tomu. Veď motorky boli testované naľahko v alpskom podhorí. Predpokladám, že rýchlosti do 80-90, kde sa ani 5-ka moc nezohriala.
Ak by ale motorky boli testované na skutočnej turistike - plne naložené, denná dávka 500 km s čiastočným diaľničným presunom, výsledok by bol asi iný...

Podľa mňa je V-Strom na cestnú a šotolinkovú turistiku lepší a vhodnejší. Výkon, 6-ka (Richie na diaľnici zosadol zo Stroma vysmiaty, dotankoval niečo nad 4l/100 km, zatiaľ čo ja vyhučaný som tam dal 6,5l, lebo som celý čas držal motor pri červenom poli.) štít, spotreba, dojazd. To všetko je u Stroma lepšie.
Bol som to ja, kto v rámci "doberania sa" poukazoval napríklad na pre enduro nevhodne uložený olejový filter. Ale znova pre 99,5% jazdcov ide o nepodstatnosť. Mne samému, pri spôsobe používania je to naprd. Akurát tak pri jeho výmene nadávam a závidím stromákom.
Ja som tiež dal do témy s názvom "filozoficke perly" citát o tom, že chlap bez fantázie si kúpi V-Strom. Tu verejne prehlasujem, že išlo o citát z českej stránky a ako názov témy vypovedal, išlo o "perlu". Nie o môj názor.

Ospravedlňujem sa za dlhý a nudný príspevok, ale v dnešných vážnych časoch som považoval za nutné uviesť na správnu mieru svoje vyjadrenia na tému Transalp a V-Strom. Ak by som si z nich mal vybrať dnes, vybral by som si V-strom. Ak by som mal aj inú možnosť, tak by to bola ta "iná možnosť".

Aj tak je mi ľúto za časmi, keď sa ľudia neurážali ani za ďaleko väčšie podjebávanie...


09.10.2009 20:58

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

manana
 Edvenčr 

Ikona

duggo este par takychto prispevkov a mozes pisat testy :-D

mna tato diskusia posunula dalej, lebo mi v ss bolo vysvetlene, ako to je s han/mbou. diky raptor [dobre]


09.10.2009 19:42

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

duggo
 Kávičkár 

Ikona

docital som., diskusiu a aj test
v prvom rade marcell, dreamer [dobre]

No kritika posuva dopredu, ale zaroven sposobuje vnutornu bolest, no a to je raz tak.
Tazko mi je znova radit co a ako by sa mohlo robit lepsie, ked ma clovek s kridlami poslal za to do P... to, ze prve cacaove fotky boli ako ked dam mojej mame do ruk kvalitny fotak nech mi ofoti motorku uz je davno za nami, prisli prve rady, navody, napady od nas a zrazu foti odost lepsie., berte to len ako priklad, lebo ten priklad tu patri dost ludom ...

Test by mal testovat.
Myslim, ze vam netreba pisat, ako otestovat motor, brzdy, ram, ovladanie, spotrebu, vobec pritom netreba ist niekam do Alp, pokial nechcete pocitovo "merat" spravanie sa motoriek v riedkom vzduchu. To, ze v najvacom Slovenskom teste by sa mohlo spomenut ci ma TA v kolesach dusu, ci ma Strom uchytene rajdy v silenbokoch, ako sa jazdi na TA s 80kg spolujazdcom.

Ja by som si zvolil nejaky vybrany okruh tu okolo komina a na nom by som testoval vsetky motorky. nieco ako losí test

argumentov, ze akoze aj so Stromom sa da ist po terene tak dobre ako s Transalpom a k tomu fotka Goldwinga na zadnom tu bude stale kopec, tomu bude treba celit stale.

ocom vlastne pisem ??__


09.10.2009 18:56

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

pepe77
 Kávičkár 

Ikona

Ked som zbadal tento clanok, tak este pred jeho precitanim, som vedel ze nech bude vysledok testu akykolvek tak diskusia bude dlha a ostra...
Tak ako napisali viaceri, clanok je az na par vynimiek cisto o subjektivnych pocitoch, co sa asi v kazdom teste objavuje vo vacsej ci mensej miere. Ale pri tychto dvoch motorkach a ich porovnavani to nie je moc stastne, kedze medzi majitelmi a priaznivcami tychto motoriek existuje urcita rivalita :-D a titulok "Velky..." evokuje trosku nieco ine. Nuz, snad nabuduce to bude lepsie, vsak sa vyvijame... ;-)

p.s.
TA je aj tak lepsi! :-P


09.10.2009 17:30

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

manana
 Edvenčr 

Ikona

vadim bohuzial to v zatvorkach sa tyka aj nas (smejuci sa smajlik s natriasajucim sa bruchom), aj ked mladi v tomto ohlade tiez dokazu prekvapit.... holt nie vzdy prichadza mudrost s vekom. niekedy prichadza vek sam...

redakcia - diky aj za subjektivne nazory, tie spestria a poludstia kazdy test, len pre slabsie chapajucich ich treba uviest ako subjektivne. ale napr rad som sa letmo docital, ze uvedene motorky nebrzdia. to je ich fatalny nedostatok. a na dnesnu dobu poriadna hamba (raptor pozrie ci sa spisovne pise hanba alebo hamba, vedu sa o tom polemiky)...vyskusal vsak niekto vymenit oblozenie za maksie? ja som to zatial spravil skoro na kazdej motorke a osvedcilo sa.
novu tenerku yamaha nepozicala? co, andre ju uz predal? je to taky srot, ze sa pochvalit neda a preto sa testovat nebude? robia sa vobec este poriadne motorky? bude motoride vydavat testy komixovou formou? danglas alebo zeleny raoul? co na to jan tleskac?


09.10.2009 16:30

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Vadim: zjavne obaja vieme o com piseme ;-)


09.10.2009 16:27

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

marcel: Vek nie je argument (z mladého blbca nebude nikdy nič iné, len starý blbec),
ale na druhej strane si pamätám niekoľkých "profíkov z MR", ako za mnou chodili a začínali vetou: Dobrý deň, prosím vás mohli by ste mi... a dnes ma tu cvičia cez internet ako naslovovzatí fachmani. :-)))


09.10.2009 16:06

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

pre redakciu a vsetkych, ktori parafrazovali moj treti prispavok v tejto "plodnej" diskusii;

klobuk dolu pred redakciou motoride a spol. ze sa podujima robit tieto tzv. "testy" /tuto poznamku som si odpustit nemohol/ , ANO Herghi, na Slovensku je to zatial nevidane, a tieto lastovicky su povedzme dobrym pokusom o zaplatanie diery, jedno je vsak iste a mozno sa budem opakovat, na to aby vase testy mali aspon narodnu a vseobecne respktovatelnu uroven, treba naberat skusenosti, ucit sa, citata pozorovat. je jasne, ze to co v okolitom - zapadnom svete funguje 40 a viac rokov, my za par rokov nepreskocime, ale mozeme sa snazit. Vy, redakcia, ste v polohe testovacov, zvestovatelov, bohuzial, len vasich subjektivnych pocitov. Nedokazete prijat kritiku, nech uz je akakolvek a to len preto, ze vam neprimerane rychlo rastu kridla /Herghi na Tvoju adresu; ked ty si spravil vodicak triedy "A", ja som s Tvojim nadriadenym chodil po vystavach a plnil mu predajne plany/ toto Ti pisem preto, ze tuto temu mozu citat aj clenovia motoride, ktory maju nejaky ten rocik navyse a v slovenskom motorkovom svete maju co - to za sebou, teda nepovazujem za extra taktne vyzyvat vsetkych pohovorit si z oci do oci, mohlo by to dopadnut ako Jano hovori, golom do vlastnej brany.
V skratke : redakcia palce hore [dobre] za snahu, za vasu jesitnost [zle]
Pre mnohych toto vase testovanie predstavuje situaciu:"chlapcom rozdali motorky, nech sa idu vozit" ........


09.10.2009 12:26

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

ondro727
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Nechcem znevazovat pracu, ale nazvat to "Velky test..." je ina kava... To, co daleko hore v diskusii napisal napr. Tryskac, chybalo aj mne. Lebo postavit test na cisto subjektivnom hodnoteni, ktore v mnohych pripadoch odporuje samo sebe a kombinuje sa s prili vela "asi a mozno", to nieje stastna cesta. Chapem ideu, ale realizacia sa nejako zvrtla.

A vediet prijat kritiku, to je ina kategoria... Mazanim prispevkov si tiez robite v ociach ostatnych obraz. Tot' moj nazor.


09.10.2009 11:05

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

twinVS
 Turista 

Ikona

Bruno75 a rasti to vystihli dokonale!


09.10.2009 10:41

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

hopyke
 Kávičkár 

Ikona

veľmi som sa tešil na test týchto motoriek v alpách. Velmi som sa tešil na ich porovnanie v stúpaniach a prudkých klesaniach. Na ich obratnosť a spotrebu v rôznych režimoch jazdenia napr. plne naložený. Nenašiel som toho veľa a popravde bol som sklamaný.

Nechcem vás kritizovať ale dať návrh. Čo tak zobrať tie motorky na víkend do skutočných alpských priesmykov a potestovať ich v rôznych podmienkach a režimoch.


09.10.2009 10:20

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

rasti
 Kávičkár 

Ikona

redaktorom: Chlapi vy ste tu v role profesionalov a vy mate vediet prijimat kritiku, aj ked je nekonstruktivna. (Su na to skolenia a prirucky ;-) ) My citatelia sme rozneho zazemia, vzdelania, veku, povahy,... musite od nas ocakavat, ze napiseme prve co nam na jazyk pride (niektori). Toto je caro a nebezpecenstvo verejnych diskusii. Zacali ste sa tu vadit a len prilievat olej do ohna. Tak ok, nabuduce vam dam len prst hore a napisem "Dobre." Myslite, ze to vas "posunie" dalej? ;-) Tento test bol neobjektivny a trocha prvoplanovy, skratka nepodaril sa. Mate tu kopec napadov ako to nabuduce vylepsit, tak uvidime.
agressor: Ja si taktiez nemusim nic kompenzovat. Hovori sa tomu pasivna bezpecnost, aj ked niektori soferi nemaju respekt ani pred Goldwingom. :-(


09.10.2009 10:02

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Bruno75
 Kávičkár 

Ikona

mikulec... jaaaaj clovece musis niekedy pouzivat kvalitne ruske cibulove hodiny a tie ta odmeraju aj ked ich nenatocis a ani na drahu nemusis vybehnut :D


09.10.2009 9:34

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Milan Mikulík - mikulec
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

vodak: tak to zas neurážaj testmenú na bicigle. :-D

úprava: ostatek sem rači zmazau, mohou bi to vipádat, že zas machrujem :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil mikulec (09.10.2009 9:37)


09.10.2009 9:24

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

vodak
 Edvenčr 

Hodnotenie: Zlé

Ak niekto napise o V Strome, ktory sa dva krat stal kralom Alp, ze do zakrut by ho radsej nebral, tak potom nech testuje radsej bycikle. Eto vsjo. >:-)


09.10.2009 9:17

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Milan Mikulík - mikulec
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

Bruno75: já osobňe mám rači kritiku, jak pochvalu. Lebo tá mňa posúvá viší. Ale aňi tochu nezacigáňím a každí mi to asi uvjerí, že každá tá želaná a u mňa vítaná krotika, mňa tak nasere f prvém momence, tak mňa demotivuje a neskutečňe urazí, že mám sto chucí f tem co sem spraviu prestat pokračovat. Aš potom sa do teho zas obujem a ide sa dál.

Ešče k tím stopkám. Mislíš že bi to biuo presné a objektívne? Určiťe bi tam bili otchílki. A dost velké. Ket sem si mjerau na panonke čas, tak na stopkách, co mám na ciklotacháči, mi višuo 2:34, 2:30 a tak. Transponder ukázau 2:28. V Brňe to isté. 2:32, 2:30 na stopkách a pritem to biu 2:28. A típek na normál stopkách mi namjerau 2:26. Dost velké otchílki, nemislíš?

úprava: A de bis to ešče mjerau? Na leťisku asi, že...Tu f Seňici bi mňa puscá bár kedi, ket nebudú létat. Samozrejmňe zadáča, lebo lebo. Ale inde neví, jak to fachá.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil mikulec (09.10.2009 9:19)


09.10.2009 8:14

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Bruno75
 Kávičkár 

Ikona

Romoto...vsetky tie navrhy co som napisal tykajuce sa merania su tak jednoduche a lacne, ze sa o nejakych extra nakladoch ani nemusime bavit.

-Brzdy (brzdna draha) - nie je ziadny problem si nakreslit ciaru a meracim pasmom odmerat kde sa motorka zastavila zo 60kmh a zo 100kmh. Nie je potrebne aby to absolvovali vsetci 6 jazdci staci jeden za rovnakych podmienok a proste len strieda motorky a meria sa. Za hodinu je vysledok.
- Dynamika (cas potrebny na zrychlenie z ustalenej rychlosti). Potrebne su akurat stopky a niekto kto to odmeria bud za auta, alebo z druhej motorky (ako spolujazdec) alebo z miesta. Akurat mu jazdec na testovanej moto da znamenie kedy zacat a kedy zastavit meranie. Investicia ziadna az na tie stopky ale tie su teraz uz v kazdom mobile.
- Spotreba - jazdili ste 6 motoriek so 6-timi jazdcami. Urcite ste tankovali nejedenkrat takze spravit meranie kolko benzinu sa tankovalo a kolko sa najazdilo kilometrov snad nie je ziadny problem. Jednoducho staci uviest, ze priemerna spotreba pocas testu bola xz litrov. Zase sa nejedna o ziadne navysenie ceny z dovodu tohoto merania.
- Ceny testovanych motoriek to snad uplne najjednoduchsie a kludne to tam mohlo byt uvedene. Ono je rozdiel porovnavat TA za 220 a GS za 450. Hodnotenie subjektivnych a objektivnych dojmov sa da pomerne lahko obodovat na zvolenej stupnici a podla toho spravit vyhodnotenie pomeru cena/vykon.

Nic z toho co som navrhol nanavysilo cenu testu ani o euro, prave naopak dosiahlo by sa tym urcite ovela objektivnejsie posudenie celeho "velkeho" testu.

A pani testovaci... nebudte taki urazlivi ked na vase hlavy pada kritika. Proste aj na tu musite byt pripraveny a prijat kritiku je niekedy dokonca lepsie ako keby vas vsetci vychvalili do nebies.
;-)


09.10.2009 8:02

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

romoto tvoje vypady na moju osobu su smutnosmiesne :-))) [zle]

TYCH 10 VYKRICNIKOV SOM CITOVAL MISIKA, ROVNAKO AKO TVOJ SYN, KTORY HO CITOVAL SKOR

- ani jeden z nas by tych 10 vykricnikov citovat nemusel keby cacao rena nezmazal [zle]
- desat vykricnikov u raptora vidis ale u svojho syna nie :-D [dobre] [dobre]

snaz sa viac [zle]

3-0 [dobre]


09.10.2009 7:52

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Romoto
Darca Krvi  Kávičkár 

Nikdy celkom v duchu nesúhlasím s akýmkoľvek testom.
1/ Môžu to byť objektívne príčiny, v tomto prípade napr. majiteľ Stroma alebo Transalpa má oveľa viacej skúseností s daným strojom ako my počas trojdňového „vozenia sa“ .
2/ Môžu to byť subjektívne príčiny, napríklad sympatie.
Ale ľudia, načo toľko žlče? Na to, aby niekto /raptor/ povedal svoj názor potrebuje viacej ako desať /slovom desať/ výkričníkov?
Kto z vás nežije na Slovensku? Ste spadli odniekiaľ včera? Kto vám iba tak požičia motorku na test na rok - /Marcell / aby to bolo objektívne? A kto vám požičia motoriek viacej, aby ste ich mohli objektívne porovnať? Kto bude na tých motorkách rok jazdiť?
Kto vám zverí do rúk zväčša nepoistené motorky a dá vám možnosť experimentovať s progresívnymi pružinami na stroji, ktorý si väčšina majiteľov kupuje pre jeho univerzálne vlastnosti a nie preto, aby sa ňom vyblbla v Alpách /tri dni .../.
Renomované časopisy si občas prizvú dobrého jazdca k testovaniu. Samozrejme ho musí niekto zaplatiť. Nechcem povedať že na SK by sa nenašiel jazdec, ktorý by objektívne vedel testované stroje posúdiť. Ale popravde – na čo? Veď my sme „netestovali“ horúce novinky.
A ešte otázka: ČO JE TO OBJEKTÍVNE? Vŕtanie, zdvih, výkon? Výkon kde? Na kľuke, na zadnom kolese? Zrýchlenie? V anglickom BIKU mali porovnávací test. Si nemyslime, že R1-ku zrýchlime VŠETCI za 3,1 /alebo koľko to je/ a zabrzdíme na 48 m / alebo koľko to bolo .../ Nie je v silách redakcie zabezpečiť nákladné merania./Bruno/ Kde by sme to asi tak robili, s akou technikou? My šiesti veľmi rôznorodí jazdi sme mali robiť merania podľa Tvojho odporúčania? To si naozaj neviem predstaviť.
V Alpách sme sedeli za tri dni na šiestich motorkách. Keď si ich po hodine – dvoch jazdy vymeníte, hneď na prvý dojem je na každej niečo iné. Občas som si pripadal ako malé dieťa čo dostane veľa hračiek odrazu a nevie s ktorou by sa malo hrať. Ale tak to jednoducho bolo a my sme ten čas chceli čo najlepšie využiť a o dojmy – subjektívne – sa s vami podeliť.
Objektívnych veličín je tak málo, že sa zmestia do prospektu. To ostatné je veľmi subjektívne, tak ako naše pocity z Alpského testu. Preto sa „testu“ zúčastnili tak rôznorodí jazdci. Od tých čo jazdia, až po tých sa vozia. My môžeme písať iba o subjektívnych dojmoch. Preto je zverejnených šesť samostatných názorov, ktoré sa môžu ale aj nemusia zhodovať a utriasať. Čo jednému vyhovuje iného nervuje... Opýtajte sa po futbalovom zápase 10 000 fanúšikov na názor o zápase. Koľko budete mať názorov?


09.10.2009 1:36

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

duroslav
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Ale doplnim, ze keby mi niekto vytyka chyby (pri velkej vynalozenej snahe v comkolvek) takym stylom, ako misik71, uuuprimne by ma ten clovek nasral, aj ked by mal uplnu pravdu...takze zabite ma, schvalujem zmazanie jeho prispevku, kritizovat sa tiez moze slusne (ako vsetci ostatni)... :-*


09.10.2009 0:49

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Tiež mi nedá, aby som nepovedal otvorene svoj názor. Fotky dobré ako vždy [dobre] , ale tento "akože test" mi príde trošku zbytočný. Také povrchné bla bla bla, možno aj preto, že obe motorky sú notoricky známe a možno aj preto, že pod veľkým Alpským testom si aj ja osobne predstavujem niečo iné. Týmto nechcem dehonestovať Vaše snaženie, jasné, že kritizovať sa kritizuje najľahšie, ale tentokrát ma test za srdce nechytil. Úprimne, nudil som sa pri čítaní . Sorry.


09.10.2009 0:26

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Milí moji chlapci - testovači. Stali ste sa terčami búrlivej kritiky, v dvoch prípadoch až podpásových atakov (kuaže, tí dvaja to inak ani nevedia ...).

Podľa mňa sa ani nič iné očakávať nedalo a zavinili ste si to sami: Bombasticko-bulvárnym titulom Veľký alpský porovnavací test.
Pod pojmom veľký, si predstavujem niekoľkotisíckilometrový, alpský by mal prebiehať v typických alpských podmienkach a porovnavací test by mal obsahovať grafy, tabuľky, čísla, parametre.

Pred pár rokmi som pre Tempus Bawaria presúval GS Edvenčra na Majstrovstvá sveta v endure a napísal som z toho presunu svoje dojmy. Na záver som menej chápavých spoluobčanov upozornil, že "tento článoček chápte len ako oddychovku."
Volal sa: Na manželstvo to nevyzerá..., ale takisto som ho mohol nazvať: Svetový endurový diaľkový test.

Váš článok chápem ako svieže, hobby zhodnotenie vašich pocitov na uvedených motorkách. Celkom príjemne sa to čítalo, ale prisámvačku, veľa nového som sa nedozvedel. ;-)

Aha, ešte pochvala za fotky! [dobre]


08.10.2009 22:57

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

dazdo
 Turista 

Ikona

okrem mojho pocudovania nad "subjektivnym" hodnotenim motoru, pretoze na krivke nie je bod, kde by mal TA viac ci vykonu alebo krutaku, o vrchnych otackach ani netreba pisat, hmm, cudne.. podotykam, ze: STROM ma 2 svetla = 2xviac ako TA, co je podla mna tiez dost dolezity parameter na dlhsie cesty-necesty, alebo nie?


08.10.2009 22:50

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

lubo628
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Ale jo, v pohode. Fajn čítanie.
Celý "test" beriem s menším nadhladom.
Je príjemné čitať, že TA dokaže konkurovať a v mnohom dokonca predbieha VS.

Škoda len, že ročníky >07 vybavili tým "krásnym" gulatým svetlom....


08.10.2009 22:49

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

reno ja som bol uplne kludny ;-)
.. mne zas cacao napisal sukromnu spravu ze ta zmazal preto lebo si "od teba nenecha srat na hlavu" a ze si mysli ze by som to iste urobil aj ja (to jedine ma trochu vytocilo ze si volakto dovoli prepovedat co by som urobil na jeho mieste)... na to som mu ja odpisal ze to bolo z mojho pohladu voci tebe dost arogantne a sproste

nemozem si pomoct, ked vidim nieco s cim nesuhlasim otvorim si usta, taky som, iny nebudem
teba tu z mojho pohladu uplne nepravom zmazali a argument ze v tvojom vyroku bola nadavka neobstoji lebo ine vyroky sa tu "pustaju"

ak sa budu mazat kriticke prispevky a nechavat len tie vyhovujuce tak to si pani redaktori mozu kupit sadu pokrivenych zrkadiel.. je totiz strasne lahke zmazat kritiku s tym ze nebola konstruktivna

viacero ludi tu pomenovalo a kritizovalo rovnake veci, teraz je len na kompetentnych ci sa chcu zamysliet alebo nad tym mavnu rukou

prajem nam vsetkym dlhu slnecnu a peknu jesen aby sme jazdili co najdlhsie

moja volba by bola bez rozmyslania maly Vstrom a tym koncim v tejto diskusii


08.10.2009 22:37

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Wildman
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Jediný hodnotný test napísal podľa môjho názoru Awia. Pri ostatných ako keby prevládli subjektívne pocity a keď sa k tomu pridá volovina ako "do zákrut by som ho radšej nebral" je búrliva diskusia v ktorej si bude každý prihrievať svoju polievočku viac ako istá.

Cacao: Chválim fotky! Nemohol by si hodiť Awiove s TA na šotoline ako wallpapery? Tie sú luxusné.


08.10.2009 22:25

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

misik71
 Kávičkár 

Ikona

Rapťáku diky ze si sa znazil,ale chce to klud a nohy v teple....ja ti napisem pravy dovod preco ma cacao zmazal=dostal som od neho sukr. spravu kde pise ze taku kritiku odo mna necakal(lebo sme boli spolu ked robili s Nerdom test okruhovych gum) a ako hlavny dovod udal ze nechce mat BORDEL(!!!) pri svojom clanku(ten bordel to som citoval)...takze uz vieme...

Cacao to si si dost dovolil ! To ze sme sa stretli neznamena ze sa ti budem pchat do zadku...a pozor co pises o tom stretnuti sa a porozpravani z oci do oci=kto ma pozna vie ze sa v takomto "styku" vyzivam!K tomuto som skoncil!

...este k "testu": najprv ma nastvalo ake tatalakoviny ste tam popisali(uz to tu bolo spominane=sirka-vykon-jazda v zakrutach-velkost nadrze-nastavenie tlmicov),ale teraz ked som si precital co ste splietali potom,som pochopil ze naozaj porovnavate hrusky s jablkami...OK stava sa aj skusenajsim a lepsim jazdcom-ale ti si to priznaju aspon...jasne snazili ste sa,len ste z toho spravili trochen salat a neuvedomujete si to...sak nejako treba zacat...mozno budete do buducna mudrejsi a veci si premeriate a testnete kvalitnejsie...a hlavne jazdite(agresor-cacao hlavne)a ten cit pre motor-pruzenie-zakruty pride a potom mozno postrehnete ze JE rozdiel ak si na Strome nastavis podvozok oproti serii!!!!!..a ze na peknu asfaltovu zakrutovu cestu sa Strom hodi ovela viac ako Transalp...atd. atd....takze do buducich testov vam prajem stastnejsi vyber "pre a proti" a vela stastnych km(a to myslim uprimne)...mal by som este vela co napisat k tomu,ale naco...sak je to len BORDEL...HOWGH!


08.10.2009 21:56

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

wiese
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

strom sa mi zda je s pomedzi 650 najvykonnejsi ,najvacsi a vyzera to tak ze aj velmi pohodlny ,svojim pohodlim sa nan nechytaju ani niektore vasie kubatury.ani by clovek nepovedal ze je to 650,stymi plastami su na tom TA A STROM asi rovnako .jednoznacne mne vychadza stoho lepsie Vstrom svojim vykonom a pohodlim ,dalej tu ide uz len oto komu sa co viac paci


08.10.2009 21:54

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Heno
 Edvenčr 

Ikona

Banda nevďačníkov...si zaslúžite po papuli a nie poriadne články čítať :-((((((

Heňo


08.10.2009 21:43

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Frank
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Sú to veľmi pekné stroje obidva. Ja som sa rozhodol pre TA-čko a mám za sebou prvú sezónu. Som veľmi spokojný, splnil moje očakávania .
Podarený testík


08.10.2009 21:41

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

dreamer
 Skútrista 

Ikona

Test? :-D Skor porovnanie redakcnych subjektivnych pocitov... (pre toto uz necitam ani na tomto portali najpropagovanejsi mladeznicky moto casopis s ceskymi korenmi). Takze ked sa na P. Babe, alebo na Sturci stretne 20 borcov a navzajom si na chvilu vymenia motorky, tak to podla kriterii redakcie bude asi ten najvacsi test vsetkych cias na Slovensku :-D Apropos vazeni, nerobte si iluzie, objektivne testy si mozu dovolit len skutocne nezavisle subjekty, ktorych existencia nie je priamo zavisla od prijmu z reklamy a sponzorskych darov importerov a predajcov testovanej techniky ;-)


08.10.2009 21:09

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Bruno, Transalp s týmto dizajnom bol predstavený na jeseň 2007, kedy už V-Strom ťahal minimálne tretí rok na trhu...

K zvyšku sa musí vyjadriť redakcia.

Herghott


08.10.2009 21:01

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Bruno75
 Kávičkár 

Ikona

Tak pani testovaci najskor vdaka ze ste sa podujali spravit nieco take ako je tento velky test motoriek. Je urcite radost jazdit, skusat, testovat a nakoniec to nejako zhodnotit. Tuto napln "prace" vam uprimne zavidim.

Ale dovolim si aj ja trochu konstruktivnej kritiky.
1) Ak ma byt test naozaj pre siroky okruh ludi tak musi byt celistvy a strukturalny. Tento test c.2 teda V-strom vs. Transalp mi ale pripada ako uplne vytrhnuty z konceptu a nejako neviem najst naozaj objektivne informacie v tej spleti subjektivnych nazorov
2) Ak sa testuju taketo technicke "veci" ako motorky urcite su, tak je potrebne aj meranie. Ano je tam zmerany vykon oboch motorov ale.... v podstate je to tam len tak akoby vlozene lebo zrejme sa nevedel autor clanku rozhodnut ci to tam dat alebo nie.
Proste mi tam chyba meranie...
- Brzdy (teda brzdna draha)... napriklad zo 60kmh a zo 100kmh
- Dynamika - teda cas potrebny na zrychlenie z ustalenej rychlosti napriklad zo 60 na 80kmh na 4 prevodovy stupen, potom na 5 prevodovy stupen a nakoniec na 6 prevodovy stupen
- Spotreba - rovnaky styl jazdy, rovnaka trasa (vratane predpokladaneho dojazdu)
- Ceny testovanych motoriek v porovnani co je v standartnej vybave a co za priplatok
Dokonca na zaver vyhodnotenie pomeru co za vynalozene peniaze kupca dostane (teda pomer vykon/cena)

No a k tomu testu nieco este. Je v nom tolko protichodnych informacii ze ja osobne by som ho na verejnost bez utrasenia nepustil. Kedysi som sa venoval testom Hi-End audia tak to trochu porovnavam s tym a je tam dost podobnosti.

Par prikladov z vaseho testovacieho clanku:
(V-strom)
...v zakrutach sa sprava krasne neutralne....ale do zákrut by som ho radšej nebral ???
...čo sa týka podvozku, asi by to chcelo pritvrdiť prednú vidlicu, ale že by to nejako výrazne pomohlo sa mi tiež nechce veriť ??? - aj ste ju skusali pritvrdit alebo proste ste tomu neverili, ze by to mohlo pomoct?
...Motor so svojimi 65 koníkmi nie je to najvýkonnejšie vo svojej kategórii ??? ktore cestne enduro so motorom 650ccm je vykonnejsie?

(Transalp)
...centrálnym stojanom pre istotu nedisponuje vôbec ??? a V-strom ho ma?
...motorka disponovala vyšším štítom ako doplnkovou výbavou ??? a strom mal tiez doplnkove vyssie plexi alebo defelktor?
...V prospech Hondy možno hovorí sviežejší dizajn a podstatne neskoršie uvedenie na trh ??? Transalp tu bol urcite skorej ako V-strom

Hlavne si skuste aj z pripomienok nieco konstruktivne zobrat predtym ako budete robit dalsi test. Verim ze to prinesie ocakavane ovocie.
Zdar a vela stastnych testovacich kilometrov ;-)

Edit: Uprava preklepu

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Bruno75 (08.10.2009 21:04)


08.10.2009 20:54

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

duggo
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

ked napadne vonku meter snehu a v telke pojde Pan prstenov, Johanka z Ederburgu a Perinbaba, mozno sa dam do citania tejto diskusie [dobre]


08.10.2009 20:43

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

o moj boze... sam si to chcel

10.3.5. Veľké písmená na znak úcty

Na znak úcty sa píše veľké začiatočné písmeno v priamom písomnom styku v tvaroch zámen Ty, Vy, Tvoj, Váš, ak sa vzťahujú na adresáta, v oficiálnom písomnom styku v niektorých tituloch a osloveniach (Vaša Magnificencia – oslovenie rektora), v panovníckych, šľachtických a podobných tituloch, v tituloch vysokých cirkevných hodnostárov, v oslovení významných umelcov (Majstre).

uz vyhravas nad sebou 2-0 v priebehu par minut :-~ ale kludne pod do mna dalej, nie som neomylny a nemam patent na rozum... na ulahcenie ked rychlo pisem, pravidelne si mylim "s" a "z" hoci viem ako sa maju spravne pouzivat ;-) [dobre]

Upravené 3 krát. Naposledy upravil raptor (08.10.2009 20:45)


08.10.2009 20:38

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Romoto
Darca Krvi  Kávičkár 

raptor: ja píšem za seba, nie za Cacaa, nositeľ "tvojho" priezviska sa píše s veľkým "T". Na strednej som mal zo slovenského jazyka štvorku ...


08.10.2009 20:34

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

agressor - BozskyKaja ma na svojej KTM "az" 22 litrovu nadrz a predsa mu dosiel benzin 2km pred Jurki za Dobsinou cuduj sa svete sli sme tam po asfalte :-*

dufam ze tvoja kritika GS12 bude opravnena lebo ak nie, kamarat-nekamarat dam si ta na veceru! >:-) :-)))

romoto vy to davanie si vlastnych golov mate tusim v rodine :-} :'(

ak ma chces chytat za slovicka davaj velky pozor ci som neskopiroval pravopisnu chybu co napisal mladsi nositel tvojho priezviska :-~

Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (08.10.2009 20:47)


08.10.2009 19:56

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Romoto
Darca Krvi  Kávičkár 

Priatelia, Vy tzv. „neoprávnení kritici,“ mám pre Vás dobrú správu. Podľa síce neoverených, ale predsa len informácií, má byť Awia a spol. odídení z Motoridu.
Po jeho odchode budú namiesto tzv. Slovenských / malo byť malé „s“= raptor/ „testmenov“ použití špičkoví „testmeni“ zo západnej Európy. Počul som, že za Awiu to malo ísť až tak ďaleko , že kvôli cene mali byť použití „testmeni“ až z Číny.
Ale späť k téme. Na každú kategóriu budú použití spomínaní špičkoví testmeni tak , ako si to náročný slovenský trh vyžaduje.
To znamená, že športovo cestovné šesťky budú testovať jazdci zo superšportov, Crutchlow a spol . Cestovné endurá majstri tejto kategórie - mená sa zoženú, a čo sa blíži ku 100 koňom, to zveríme najlepšie Lorenzovi / Rossi má akúsi krízu, nemuselo by to byť objektívne .../ .
Všetky prepotrebné údaje, najmä presný výkon vo svojej kategórii, počet prevodových stupňov, absolútne objektívne a presné jazdné vlastnosti – nie subjektívne - kto to kedy počas testu videl, budú podávané priamo v článku, nie kdesi pod ním.
S pozdravom: Bude lepšie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (08.10.2009 20:12)


08.10.2009 19:54

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

marek750
 Kávičkár 

Ikona

Kedysi dávali v telke film Vojna volov :-D

Ten test by som len okorenil spoločným šprintom aj porovnaním ťahu na najvyšší prevod napr . z takej 60tky -keď už máme dve mašiny v teste ;-)


08.10.2009 19:53

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Minerva
 Turista 

Ikona

Cestne endurka silno mozem. Z kritiky Stroma som prekvapena, i ked verim tomu, ze pripadnych zaujemcov tento test neodradil.
Podla mojho nazoru dizajnovo i parametricky ma V-Strom navrch. Toto najnovsie TA-cko ozaj vyzera ako z 80-tych rokov :-~ a ako tu uz bolo napisane, u takehoto "legendarneho cestovneho stroja" je 17,5L nadrz dost malo. Ano, jasne, cerpacie stanice su takmer na kazdom kroku, ale...

V prvej casti ste porovnali nahace, teraz endura, som velmi zvedava na poslednu cast a na "porovnavanie" tak odlisnych masin ako su GS a SMT :-)


08.10.2009 18:32

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

agre: ja to nemyslim v zlom!!!


08.10.2009 17:27

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

agressor
 Geriatrik 

Ikona

raptor - spravil si tych 600-700km po dialnici alebo po cestach v prdelovciach kde su neni pumpy? Lebo tam kde nie su pumpy nie je vacsinou ani asfalt...
A sak 1200 neni zla motorka, len... ved sa dockas. ;-)
marccell - kritiku beriem (len mi daj). Ja som to totiz pisal vsetko v jednom clanku a az nasledne to bolo rozdelene podla kategorii.


08.10.2009 17:05

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

slajo
 Edvenčr 

Ikona

mikulec [dobre]


08.10.2009 17:03

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Milan Mikulík - mikulec
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

pravda je aj na jednej aj na druhej straňe. To víme asi šeci. Len sa ňejak nesceme dohodnút. Jedni sú ješitní, druhí neviskúšali a nevjedzá, další sa chitá slovíček a tak dál atak dál. Já len dúfam, že úroveň MR bude stúpat a né klesat. Jak sem uš pár krát mjeu pocit...A proto sem takímto novinkám rát.


08.10.2009 17:03

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

slajo
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Ako vždy kvalitne spracovaný článok a príjemné čítanie....u mňa vedie jednoznačne TA V-STROM mi príde ako pretiahnutá koze ten predok a vôbec sa mi nehodí ako enduro


08.10.2009 16:53

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

herghy lepsie by som to nenapisal ani ja [dobre] [dobre] [dobre]

Neviem sa zbaviť dojmu, že akonáhle príde jeden negatívny príspevok, spustí sa domino efekt a zrazu sú nespokojní aj tí, čo boli predtým spokojní.

len treba sa na to pozerat s oboch stran (aj zo strany prispievatela, nie len redaktora) ;-)


08.10.2009 16:49

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

herghi: ziaden problem, kedykolvek si s Tebou sadnem a mozeme sa zhovarat o motorkach kolkolen budes chciet.


08.10.2009 16:48

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Cacao
 Kávičkár 
Fotoredaktor
Ikona

aj mne sa zda vela veci velmi jednoduchych. vzdy je to do chvile, kym si ich sam neskusim... 8-)


Predchádzajúce | 1 2 |


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.