Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1291 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26297
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15872)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10425)

Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuVeľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (24 hodnotení)

Diskusia k článku: Veľký alpský porovnávací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Predchádzajúce | 1 2 |

08.10.2009 9:56

Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

peeticek
 Turista 

Hodnotenie: Dobré

TA je proste nadherny!
skoda len mensieho vykonu, absencie 6tky a pod. :-/

krasne fotky - aka je to zrkadlovka?

super citanie chalani!

dikes
p.


08.10.2009 10:26

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

rasti
 Kávičkár 

Ikona

Nuz neviem porovnat, ale niektore komentare na adresu V-Stroma boli usmevne, ako napr. tento: "ale do zákrut by som ho radšej nebral." :-)))
Taktiez "mohutnost" V-Stroma je na ceste plusom - budi respekt u soferov aut. Navyse nepridava na vahe, kedze su to len tvarovane plasty, skoda ze ich nevyuzili na odkladacie priestory. V terene asi moze vadit, to je pravda.

@romoto: Problem s mokrym rozkrokom na V-Strome 2005 mam aj ja, zatial som nenasiel ziadne riesenie. Nepomohla ani intenzivnejsia impregnacia nohavic. Jednoducho ak sedis vo vode, tak to premokne.


08.10.2009 10:44

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

co jazdec to nazor [dobre]

- mne maly strom pride v zakrutach velmi ovladatelny takze nad vetou ze "do zakrut radsej nie" som sa pousmial..
- takisto motor stroma sa mi zda silnejsi a tocivejsi ako ten u transalpa
- aby mi stromacke plasty zacali v terene prekazat asi by som sa musel volat katrinak
- co sa tyka makkosti prednej vidlice tak trandik neni o nic mensia hupacka ako strom
- brzdy maju obe motorky velice priemerne
- vstrom je aj pre vacsie postavy kdezto na trandiku som sa citil ponekud "prerasteny" :-}

co sa tyka dizajnu tak napriek tomu ze strom je na trhu uz strasne dlho a vola po zmene tak jeho dizajn mi pride fakt triezvejsi len fakt uz okukany zo vsetkych uhlov..

transalp je krasna motorka zozadu a zboku, navyse trikolora jej pridala na sexapeale ale ked vidim spredu to ohyzdne odporne cudne svetlo fuj I-GRR .. dekuji matko ja uz blil
a tiez si myslim ze mu mali dat 6 kvalt

tesim sa na pokracovanie [dobre]

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (08.10.2009 10:57)


08.10.2009 11:05

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Richie
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Pomer hmotnosti a vykonu je v prospech maleho Stroma. Motor Stroma ma o 8 koni viac, je tocivejsi a vam sa zda, ze TA je silnejsie... :-} TA nema sestku :-O I-GRR a ma o 4,5 litra mensiu nadrz, ako Strom. Cize to je minimalne o 100 km mensi dojazd. Pri zrychlenych presunoch (dialnicnych) bude na TA jazdec asi viac bojovat. (moj nazor) Spotreba na Strome je urcite mensia, co v spojeni s vacsou nadrzou dava lepsie vyhliadky na cestu do neznama...

Ja mam prekvapivo na Strome rozkrok suchy (mam MRA Vario), ale cizmy su okamzite mokre. Staci jazda aj po mokrej ceste (nemusi prsat) a hned mi predne koleso hadze vodu rovno na nohy.


08.10.2009 11:22

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

duroslav
Darca Krvi  Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Clanok a moto [dobre] [dobre]
Na brzde sa potvrdilo, ze TA je vykonnejsi? :-O


08.10.2009 11:39

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Express
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Raptor ano ked sa pozries na TA z predu nieje to najlepsi dizajn, ale skus sa pozriet na Strom z predu, boku, zozadu, zdola, potom mozete davat takychto I-GRR smajlikov. A ze je "stihlejsi" ako Strom je pre niekoho + pre ineho -.
6. kvalt mne absolutne nechyba a spotreba mna netrapi aj ked su tieto moto na tom dost podobne. Pri dojazde je to tiez jedno lebo dnes mam pumpu kazdych 50km a sediet 450km na moto bez prestavky v sedle je na :-(


08.10.2009 11:41

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

kankoXF
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

raptor ako sa prejavuju rezidualne pozostatky pracovnika, ktory bol vela v styku so Suzuki a pocuval V-Stromy? :-D :-P :-D

Ja viem ako! Stale tvrdi, ze je to dobra motorka do zakrut a aj do terenu v zmysle CE....

p.s.: Uz som prec. Viem ze som na V-Strome nenajazdil 1000 km a ani 2000 km. :-))) Tych mojich niekolko 100 km je malo... >:-)


08.10.2009 11:49

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

kanko neviem o co ti ide, kazdy ma tu pozna ako fanusika GS a ked poviem o malom strome ze to je dobra motorka (pricom na transalpa som okrem vzhladu predneho svetla oproti stromu nezhodil) tak tu ides do mna vyrypovat? :-~

- to ze si myslim ze to je dobra motorka nema nic spolocne s tym ze som pracoval v styxe
- to ze mam na malom strome najazdene radovo viac ako ty je fakt
- to ze je maly strom dobry do zakrut ti potvrdi XY jeho spokojnych majitelov

- veta "do zakrut radsej nie" bola pre mna rovnako nepochopitelna ako ze transalp ma silnejsi motor

len sa ty pekne drz svojho chcipleho coprendura a dalej spekuluj co by si si kupil keby bolo keby :-~

Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (08.10.2009 11:54)


08.10.2009 11:50

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

kankoXF
 Kávičkár 

Ikona

Napr toto motoride.sk/obrazok.php?ID=20678&ctx=2911 potvrdzuje prispevok od Express

raptor ja viem ze 2000 km je viac ako cca 300 km.... Ale tak malo si spoznal tu motorku? :-O :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil kankoXF (08.10.2009 11:53)


08.10.2009 11:56

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

kanko: naco pod****vas, Jano to s Tebou mysli dobre.... [zle]

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (08.10.2009 15:26)


08.10.2009 12:08

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Richie
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Express - to, co tebe nechyba a co ta netrapi, moze byt pre niekoho rozhodujucim faktorom pri vybere motky. Ked sa na to pozries objektivne, tak moto tohto typu maju velmi podobnu stavbu , zameranie aj motoricky su si velmi podobne, takze musis hladat rozdiely a zvazit, co ma pre teba vacsi vyznam. Iba ze by platilo stare zname - Honda je Honda I-GRR to je potom jasny vyber...

Inac, mat vacsi dojazd neznamena sediet 450 km na moto...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Richie (08.10.2009 12:11)


08.10.2009 12:48

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Express
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona

Richie mier, nekupil som si TA kvoli tomu ze Honda je Honda, mozno to uz ani neplati. Proste sa mi viac paci TA ako Strom aj mi lepsie sedel.


08.10.2009 12:49

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Nie som zástanca alebo vlastník ani jednej zo spomínaných moto. No mám pocit ,že testujúci asi dopredu boli máličko naklonený k Honde .
Inak si neviem vysvetliť tvrdenia typu : Do zákrut by som ho nebral /Strom/ alebo Motor na Transalpe sa mi subjektívne zdal výkonnejší (potvrdili to aj merania na brzde). To by som sa fakt rád zistil kde to v tom grafe je ;-) Myslím , že potencionálnych kupcov/ a asi aj ostatných čitateľov/ motocyklov triedy stredný turista s možnosťou pohybu aj mimo asfalt , by zaujímali pre porovnanie napr:
1,otáčky motora pri rýchlosti 100 a 130 km/h
2,spotreby motocyklov počas testu
3,porovnanie zrýchlenia či už z nuly alebo medzi 80 až 120 km/h
4,dĺžka servisného intervalu

a mohlo by to byť štandartom každého tesu
Nikto s testujúcich nespomenul 5 stupňovú prevodovku , žeby fakt nechýbala 6 ? Na to si však viem spraviť názor z hodnôt 1 a 2.
Ale aj tak som rád ,že je tu ďaľší porovnávací test .


08.10.2009 13:00

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Richie
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Express - jasne, ze mier. 8-) S tym Honda je Honda som nemyslel teba, bolo to myslene vseobecne.
Tiez som si nekupoval Strom preto, lebo je to Suzuki. :-))) Poznam na tej motke viac chyb a nedostatkov, ako by som chcel, ale poskytuje mi presne to, co som potreboval, plus nieco viac.
A ze nemam prave enduro s filtrom chranenym niekde v riti a ze mam moto, ktore si kupuju chlapi bez fantazie je mi tiez volne... :-D :-D


08.10.2009 13:17

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Hodnotenie: Dobré

kanko uz mi lezie krkom citat v 86. teme stale to iste z "tvojej klavesnice" ;-)


08.10.2009 13:27

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

kankoXF
 Kávičkár 

Ikona

nerd tak necitaj ... ;-) Co Ti vadi?


08.10.2009 14:26

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

roman
 Turista 

Ikona

Express alpika mas aj s cestou ani nie "jeden den" a na raptorove (nie je v tom sam ;-) )jedno "opovrhnutie" navrharov od hondy za svetlo skritizujes stromceka z celeho uhla pohladov. Pravdu povediac ak by mal aplik iny predok tak by to bola ovela krajsia motorka.
To co dnesny vyrobcovia robia su len variacie na cestne endura, poslednym bola Afrika Twin a tu keby zmodernizovali a nahodili kapoty nieco v tomto duchu 3.bp.blogspot.com/_6r-zO-P42Vc/R-e0MSn8J6I... tak by slo cestne enduro v pravom zmysle slova (BMWcka prosim vynechajme).

A co sa tej sirky tyka tak alpik 905 mm vs. stromcek 840 mm, ale subjektivny pocit koli kapotazi stroma moze byt prave opacny.

Co sa tyka samotneho testu tak mi tiez chyba to co napisal uz vyssie tryskac.

Inak v poslednej dobe uz ma prestavaju bavit testy, kde sa testujuci jazdci stazuju, ze to ma malo vykonu, slabe brzdy ... Co tak iny uhol pohladu na co je dana masina stavana a urcena, teda turista: ma mensi vykon - motoricky vydrzi dlhsie(vyssi nabeh kilometrov), a brzdy nie kazda masina musi brzdit ako R1, staci tak aby postacovali k pohodlnemu ubrzdeniu masiny, za kazdych okolnosti samozrejme do toho musi zapojit jazdec svoj mozocek a neocakavat ze mu to zastane na "1" metry.
Ak sa niekomu nepaci, ze musi pri predbiehani preradit o jeden resp. dva stupne, hm tak nech si kupi silnejsiu masinu. V tejto objemovej triede to kurna inak nejde tak si to uz pani testeri konecne uvedomte a nepiste to do kazdeho testu. Ak chcem obiehat tak si kurna rozmyslim ci mam na to alebo nie :-((((((, s tym samozrejme suvisi aj nasledne brzdenie.

Co sa stroma tyka tak je pre mna jasnou buducorocnou volbou, z pohladu cestovania, prejazdnosti terenom ...
Chcel som vybehnut aj na nejaku tu rally cestnych endur, ale po poslednom Motoraj Rally 2009 mi to pripomina, v automobilovom vyjadreni, pretekanie sa na nejakom mestskom crosovery resp. SUV (alpik, strom) vs ostre terenaky(KTM).

Upravené 2 krát. Naposledy upravil roman (08.10.2009 14:40)


08.10.2009 15:10

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Cacao
 Kávičkár 
Fotoredaktor
Ikona

tesi ma akym sposobom sa to tu vyvija niekedy...

@roman precitaj si niekedy anglicky alebo nemecky casopis a uvidis ake motorky napr. "nebrzdia" a podobne...

vieme ze ten test ma vela nedostatkov, cast z tych veci, ktore ste chceli by mala prist v poslednej casti.

k ostatnym veciam. vsimli ste si to, ze toto je jeden z prvych takychto clankov na slovensku vobec? ze je to nas PRVY pokus a to ze jazdili rozni ludia prinieslo rozne pohlady na tieto motorky? preto su tam tie kratke pokecy okolo ludi, ktori sa na danych motorkach vozili, aby ste si vedeli utvorit lepsi obraz. pardon ale sucasna slovac ma tusim klapky na ociach a usiach...

zda sa mi to podobne ako so slovakiaringom, najprv vsetci nadavaju ze sa nemaju kde vozit a ked tu nieco je tak tym uplne ale UPLNE opovrhuju.

nechcem aby vsetci pisali ake su nase testy genialne a najlepsie na svete ked v ziadnom pripade nie su, ale rad by som vedel kolki z vas by to co napisali boli schopni povedat aj do oci ;)


08.10.2009 15:12

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

halo? preco ste zmazali rena? (misik71) :-(((((( :-((((((

ze je to vas PRVY pokus vam nikto neberie ale preco vy beriete ludom ako reno co maju na okruhu odbrusene viac slajdrov nez ste vy kedy videli ich nazor na vas test

fakt fakt fakt ma naozaj silno vazne zaujima preco ste zmazali renov prispevok, cital som ho dva krat a nemam pocit ze by sa previnil voci niektoremu s pravidel spravania sa na fore

lebo ak takymto sposobom potlacate kritiku tak si kopete sami sebe hrob, spatna vazba je totiz dolezita aj ked nie je pozitivna

Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (08.10.2009 15:24)


08.10.2009 15:18

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

twinVS
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Zlé

Musim povedat, ze tato recenzia je pre mna sklamanim. Vela textu, ale dokopy ste nic neotestovali.
Duplovane, ked uz ide o tak notoricky zname modely ako tieto dva, predpokladal som, ze test bude zamerany na veci co sa bezne nevidia v testoch. Tak ako napisal tryskac (mali by ste ho mabuduce zavolat do timu testovacov). Uz len spomenutie 5. stupnovej prevodovky na transalpe a porovnanie otacok (a z toho prameniacej spotreby) pri rovnakej rychlosti, by bol udaj na nezaplatenie. Vsak sa jedna o kategoriu cestovnych endur, kde spotreba + velkost nadrze hraju ovela vacsiu ulohy ako v inych kategoriach.
No a texty o tom ako pri predbiehani treba podradovat ?? Tak to som uz naozaj nepochopil. Vsak V-strom je najvykonejsia 650-tka medzi cestovnymi endurami.

Na buduce by ste naozaj mohli tie motorky otestovat a nie sa len na nich povozit.

PS: osobne som nevedel na TA rozchodit celkovu zastaralost ale hlavne absenciu 6-ky, a na V-strome zbytocnu mohutnost, nudnost a vyssiu spotrebu (aj ked je vyvazena vacsou nadrzou).

PS2: Vie mi niekto povedat, preco TA nema (alebo skor nemusi mat) zavazia na koncoch riaditok?


08.10.2009 15:28

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Heno
 Edvenčr 

Ikona

roman...??? :-~

Pozri si, ako na Motoraj Rallye 2009 dopadli Transalpy a ako Stromy.

Heňo


08.10.2009 15:29

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Fotky su pekne, ale neviem, ci sa da nazvat Velky test pardnove povozenie sa po rovnakych cestach...nic v zlom.
Chapem, ze prvykrat, ale podobne ozaj velke testy su robene davno aj na auta, tak sa da zobrat inspiracia z inych motoristickych casopisov...
Pre mna ma hodnotu nieco co ma zaujme, ine pohlady na veci, a mam rada konstruktivnu kritiku, takze to berte iba ako radu. Niekedy je lepsie mat na niektore veci viac casu a nezabijat dve muchy, popripade tri jednou ranou, ale venovat sa dostatocne jednej.
Neviem, ci to nazvat poloamaterskym, alebo poloprofesionalnym pristupom, ale verim, ze sa to da aj lepsie.


08.10.2009 15:29

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

roman
 Turista 

Ikona

1. preco bol zmazany misik71? Prispevok hned pod mojim prvym v tejto diskusii (cas editovania tam mal 08.10.2009 14:45). To ma tiez fakt zaujima kedze tam nebolo nic hanlive ani inak sa vymykajuce beznemu prispevku, ale to sa uz asi nedozvieme.

2.Cacaom, ale ved o to mi slo ze kazdy pise to iste kazdy sa tvari ze porovnava cca rovnake stroje, ale pritom to porovnavanie je aj s uplne niecim inym na com sa uz dotycny tester viezol - potom to uz ale nie je objektivne porovnavanie dvoch motoriek. A to ze toho su plne zahranicne testy, tak sa na to vykaslite a robte to po slovensky ;-) . Mna nezaujima ci to brzdi horsie ako R1, ale ci stym kurna zastavim v pomere k vykonu, hmotnosti ...
Ja vas nekritizujem ako uz bolo povedane, kto nic nerobi nic nemoze pokazit, ale potom nech neotvara hubu. :-D Mne len slo o to poukazat co by som ako Vas citatel, priaznivec, a co ja viem este co ocakaval od takehoto testu. Ved ak sa nebudete orientovat aj podla nazorov ludi a toho co cakaju tak to je v podstane vyhodena praca.


twinVS - lebo mal vyhrievane rucky a majitelovi sa nechcelo ich prerezavat ;-) .



08.10.2009 15:34

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Cacao
 Kávičkár 
Fotoredaktor
Ikona

ako su pisane posledne dva prispevky tak tak si predstavujem konstruktivnu kritiku (ano mate pravdu ;) ).

dakujem


08.10.2009 15:36

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Heno
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

cacao...konečne to na motoride.sk začína žiť. redakčná tvorba bola donedávna pod bodom mrazu. teraz to začalo mať ten správny spád, tak hore hlavu. Všetci si tu zafrfleme, ale v podstate máte našu podporu, lebo to robíte pre nás [dobre]

Heňo


08.10.2009 15:37

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Express
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona

roman, ja nie som dizajner ani take ambicie nemam, ale ako ste napisali ze sa vam nepaci predne svetlo na TA tak som aj ja napisal ze sa mi nepaci Strom ako celok. No nie ze nepaci ale TA mi viac padol do oko ako Strom.

roman s ruckami nemas pravdu, je tam kritka, ktora sa da dat dole, je tam aj zavit na zavazie ale preco ho tam nadali neviem.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Express (08.10.2009 15:45)


08.10.2009 15:40

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

agressor
 Geriatrik 

Ikona

Heheheh, to, ze do zakrut by som stroma radsej nebral som pisal ja. ...asi som to zle formuloval. Myslel som to totiz tak, ze na blbnutie v zakrutach su ine motorky z testu vhodnejsie. ...vlastne vsetky okrem 1200GS. ;-)

Co sa tyka mohutnosti - ano, v terene nie su prerastene kapotaze vyhodou, lebo sa potom na ne lahsie pada. Len pre uplnost, ked polozis na zem Transalpa, dotykaju sa jej len kolesa, stupacka, rajdy a plastovy kryt motora. Skusal som. Samozrejme pre cestovani je Transalp vo vyhode - vacsia kapota zabezpeci lepsie krytie pred naporom vetra, prip. dazda. A napokon - aj v zakrutach mam radsej stihlu motorku. Ja si nemusim nic kompenzovat. ;-) Ta fotka, ktoru sem dal Kanko - som an nej ja, takze som si fajnovo pojazdil zakruty na vsetkych motorkach. Nijak extremne - ak si dobre pamatam, deelko malo obute Trailwingy a tym sa nehovori Deadwingy pre nic za nic...

Raptak - brzdy su v priamom porovnani na TA lepsie. To je fakt, nie subjektivny pocit ani predmet diskusie. ;-) A na Trandiku sa budes citit vzdy prerasteny ked nanho sadas z geesa. Ja mam 183cm a jazda na TA bola pre mna uplne komfortna. ;-)

Motory - naozaj nemienim dvojvalcove "cestne enduro" trapit vo vysokych otackach a skusat tak, co ide do vyssich otaciek a co ma v tychto otackach vyssi vykon. Ja chcem, aby to s motorkou pekne hybalo uz odspodu. Uz som spomenul, ze na dialnici bude mat Strom navrch, ale my sme ich na dialnici netestovali.

A, Tryskac, kupodivu sestka fakt nechybala. ;-)

Na margo nadrze - preco si vsetci myslite, ze mat vacsiu nadrz je lepsie? Kupte si stolitrove sudy a vozte ich pred sebou, ja budem aj nadalej mysliet, ze 17,5 je na motorku az az...

Roman, preco by som nemal porovnat aj brzdy a motory ked uz tie motorky porovnavam? Porovnam farby a napisem, ze cim slabsi, tym lepsi a tak to ma byt? Toto Ti nikto nezhltne, kamarat.
Ano, vsetky motory stacia na rozbehnutie motorky a vsetky brzdy stacia aj na ich zastavenie. Dokonca v porovnani z motorkami predavanymi v Indii, Thajsku volakedy v Ceskoslovensku su vsetky motory aj brzdy uzasne a mega silne a motory maju neskutocnu spolahlivost aj po zarucnej dobe. ;-)


08.10.2009 15:47

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

cacao ale zato ze ta niekto kritizuje a ty to zrovna nevnimas ako konstruktivnu kritiku ho netreba hned zmazat

totiz ty ako redaktor ktory napise clanok ktory potom vylezie von musis byt pripraveny aj na negativne ohlasy

reno na vas zareagoval negativne a na jeho pomery mozno aj krotko ale v jeho prispevku nebolo jedine slovo proco bolo treba cely jeho prispevok zmazat

podla mna si viac jesitny ako moderator [zle]

agressor :-O :-O ty ma silno prekvapujes, tebe sa zda ze 1200GS nie je vhodna na blbnutie v zakrutach? aj vies svoje tvrdenie niecim konkretnym podlozit a teraz som sa silno najezil cakajuc na tvoje vysvetlenie

tych 17.5 litra je na motorku az az v civilizovanych krajinach, ale ak sa zacnes vozit dalej ako od komina zistis je velmi komfortne a prijemne mat pred sebou 30 litrovu bandasku ktoru natankujes doplna a 500km neriesis otazku benzinu :-P

Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (08.10.2009 15:51)


08.10.2009 15:47

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

roman
 Turista 

Ikona

whiteboss vela zalezi aj na jazdcovi, napis ktory alpik bol lepsi ako "hoviadko" menom BMW R 1100 GS s jazdcom [Paji]. Pritom je alp isto lahsi a obratnejsi mozno aj vhodnejsi do terenu ;-) . To ze stromy skoncili ako skoncili neznamena, ze ak by ho sedlal napr. Paji tak by taktiez nedosiel.

Cacao som rad, ze sme si porozumeli. Ale aj tak ma zaujima ten zmazany prispevok od misik71 ;-) .


08.10.2009 16:03

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Cacao
 Kávičkár 
Fotoredaktor
Ikona

co sa tyka prispevku od misik71 rozoberem to trochu. islo o vety vytrhnute z kontextu. v kurzive je cely jeho prispevok.

Misik>...ach -jaj!!! Slovenski "testmeni".....fuuu tak vam to nejde so Stromom v zakrutach???...hmmm-naučte sa jazdit!!! - islo o porovnanie s ostatnymi motorkami v teste, nahace sa citia v zakrutach lepsie ako Strom...

Misik>...a ze ma transalp silnejsi motor....= dalsia perla....!!! - transalp ma pocitovo silenjsi motor, (v texte bola poznamka z pisania, ktora nebola vymazana) graf ukazuje, ze TA je vykonovo slabsi

Misik>....a pre vas je moc siroky a a honda je nenormalne uzucka,ALE napriek tomu ma lepsiu ochranu pred pocasim??!!= fakt "logicke" ..."nadhera"!!!!! - niekedy je menej viac, staci sa pozriet na KTM SM-T, aj mala kapotaz moze byt ucinna

Misik>....a ze sa viac ponara ako transalp -a navyse ta hlaska ze jeden pan testmen nevie ci by pomohlo pritvrdenie prednych tlmicov na strome-kurva ked to nevies tak to vyskusaj a potom trep somariny!!!!!!!!!!!!!!...neviem ci sa mam iba pousmiat a hodit rukou....alebo kamenom!!!! - sam mam SV650 a tam mozes krutit s nastavovanim kolko chces, je to nieco na styl marketingoveho tahu. nastavitelna vidlica vyzera uplne inak


08.10.2009 16:09

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

roman
 Turista 

Ikona

Express myslel som, ze twinVS naraza na tohto testovaneho TransAlpa a ten mal vyhrievane rucky. Nazor je nazor a kazdemu sa paci ine.

agressor si si isty vetou "Samozrejme pre cestovani je Transalp vo vyhode - vacsia kapota zabezpeci lepsie krytie pred naporom vetra, prip. dazda" v suvislosti hned s dalsou "A napokon - aj v zakrutach mam radsej stihlu motorku."
No a k tym brzdam a motorom skus si este raz precitat moje prispevky a neplet tu thajske, indicke a ceskoslovenske motorky po zaruke :-*
Tesi ma, ze aj napriek tomu sme kamarati ;-) .


08.10.2009 16:11

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

cacao: ruku na srdce, ja tych Misikovych poznamkach nevidim nic zle, povedal svoj nazor, o tom diskusia je


08.10.2009 16:11

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Misik>...ach -jaj!!! Slovenski "testmeni".....fuuu tak vam to nejde so Stromom v zakrutach???...hmmm-naučte sa jazdit!!! - islo o porovnanie s ostatnymi motorkami v teste, nahace sa citia v zakrutach lepsie ako Strom...

cacao ty porovnavas cestne enduro s nahacmi :-O :-O :-O :-D :-D :-D :-D [dobre] [dobre] [dobre] dalsi gol do vlastnej siete... ja som si z clanku totiz cely cas myslel ze porovnavate stroma a trandika

Misik>....a ze sa viac ponara ako transalp -a navyse ta hlaska ze jeden pan testmen nevie ci by pomohlo pritvrdenie prednych tlmicov na strome-kurva ked to nevies tak to vyskusaj a potom trep somariny!!!!!!!!!!!!!!...neviem ci sa mam iba pousmiat a hodit rukou....alebo kamenom!!!! - sam mam SV650 a tam mozes krutit s nastavovanim kolko chces, je to nieco na styl marketingoveho tahu. nastavitelna vidlica vyzera uplne inak

cacao chlapce zlaty ale toto je strom nie SV ale toto ani neni tvoja chyba ale chyba toho kto sa odvazil nieco taketo napisat, ja som schvalne nenapisal ze TA mi pride maksi ako strom ale fakt je ten ze staci dat progresivne pruziny na obe motorky a je po ponarani takze reci o tom ze nepomoze ani pritvrdenie su uplny nezmysel


ALE AJ TAK SOM NENASIEL DOVOD PRECO SI RENA ZMAZAL [zle] :-~


08.10.2009 16:21

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Cacao
 Kávičkár 
Fotoredaktor
Ikona

ide o porovnanie TA a Stroma, ale treba to brat a chapat komplexnejsie, kedze ide o porovnanie 6 motoriek. Celkove zhrnutie bude v tretej casti tychto clankov.

chceli sme porovnat 6 motoriek navzajom a vzhladom na to, ake dvojice sa nam z nich utvorili tak aj tieto dvojice.


08.10.2009 16:22

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

holt je pravda, ze do role "testovacov" vas katapultovala situacia, dostanete sa s novinkami a aj so zabehnutymi typmi do styku skor ako clovek co sedi cely den v kancli. Avsak panstvo: ani jedneho z vas, ktori "testujete" ci uz pre motoride alebo ine medium, nevynimajuc, to co vy nazyvate test, je len pisanie vasich subjektivnych pocitov, preto si myslim ze slovo test nie je namieste. dovolim si tvrdit, ze testovat moze aj laik, ktory sa bude na jednej motorke jazdit rok, bude ju mat zvladnutu, nejake servisy a potom napise svoje subejtivne pocity - v tom pripade by to bol Velky a dlhodoby test. Nechcem sa dotknut ziadneho z vas. To, ze vy sa vyberiete s nejakou motorku na 3 dni niekam, tam sa povozite, trochu po terene, trochu po zakrutach, nie je nic ine, len to ze ten-ktory importer vam dal do ruk motorky v ramci reklami.
Cize v kocke a skratke, ak chcete testovat, tak testujte doslova!!!

Upravené 1 krát. Naposledy upravil marccell (08.10.2009 16:22)


08.10.2009 16:23

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

roman
 Turista 

Ikona

Cacao myslim si, ze ovela "silnejsie" prispevky ostavaju nepovsimnute (bola tam jedna k...a, ospravedlnujem sa). Toto bol, ale maly utok na testovacov co uz ak to povazoval mazajuci moderator za hrube osocovanie tak mal pravo to zmazat, take su pravidla.
Dovolim si este malickost
"Misik>...ach -jaj!!! Slovenski "testmeni".....fuuu tak vam to nejde so Stromom v zakrutach???...hmmm-naučte sa jazdit!!! - islo o porovnanie s ostatnymi motorkami v teste, nahace sa citia v zakrutach lepsie ako Strom..."
To je to co som pisal vyssie, ak pisem o dvoch nepletiem do toho tretiu, alebo to tam priamo napisem, nech nevznikaju zmatky. ;-)


08.10.2009 16:23

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Romoto
Darca Krvi  Kávičkár 

to raptor: v aglickom BIKE porovnávali CB 125 a BMW 1200, dali si aj oni vlastný gól?


08.10.2009 16:29

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

marcell, tak nejako som to chcela povedat. Ale ono to chce fakt cas a dobre zmanazovanie, a aj peniaze a to je bludny kruh.


08.10.2009 16:29

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

roman
 Turista 

Ikona

raptor ja ta asi zacnem mat nakoniec aj rad :-D

Co sa tyka Stroma, tak pre mna ma vacsiu vypovednu hodnotu toto www.motorkari.cz/motodatabaze/zkusenosti-s-moto....
A tym VOBEC nechcem povedat, ze mate robit dllllllhodobe testy. Pre "vzdialene" zoznamenie sa s masinou je to OK len poprosim trosku objektivity.


08.10.2009 16:31

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

cacao sorry ale ked porovnavam transalpa a stroma tak porovnavam transalpa a stroma... bodka!

- to ze ide o porovnanie 6 motoriek sa dozvedame paradoxne az teraz
- ak by agresor stroma do zakrut radsej nebral lebo nejaky nahac je lepsi (s tvojho komplexneho pohladu) nie je pre mna argument ale dost uboha vyhovorka [zle]

to ako treba brat a chapat je na citajucom nie na vas... ak chcete citatela usmernit v akych intenciach ma vase slova vnimat treba to do toho clanku do zatvorky napisat (medzi recou aj tak mi to cele s tvojej strany pride ako vyhovorka)

A PRECO SI TEDA ZMAZAL TOHO RENA?!

romoto nuz ak niekto porovnava 125 s 1200 tak ja mu vlastne iba mozem pogratulovat lebo v mojich ociach porovnava neporovnatelne :-))) :-D ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (08.10.2009 16:33)


08.10.2009 16:33

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

kedus: nie je vsetko otazka penazi, ak to mam porovnat s konkurencynm portalom tak motoride je povedzme ovela aktualnejsi a nikto necaka, ze kadzy druhy -treti den nas bude redakcia zahrnat testami, ktore nemaju vypovednu hodnotu ozajstneho testu. Radsej by som si osobne kazdu motorku podrzal o 4 dni dlhsie a podane informacie by mali inu kvalitu.Co sa financnej stranky tyka, takisto je vecou dohody medzi tym, kto redakcii motorku poskytuje a samotnou redakciou

Upravené 1 krát. Naposledy upravil marccell (08.10.2009 16:35)


08.10.2009 16:37

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

agressor
 Geriatrik 

Ikona

Raptor - na kakaovu obranu - jasne ze ked vymenis pruzenie, bude to pruzit inak koxo. Porovnavame seriove stavy, resp. stavy, v akom nam boli motorky dodane predajcom alebo dovozcom. Pre upresnenie - kako pisal o dotiahnuti srobov na vidlici Stroma (TA tym ani nedisponuje).

99.9% ludi co to tu cita a pripadne jazdi na cestnom endure (!) ma pumpu maximalne kazdych 100 - 150km na zvolenej trase. Ten kto chce jazdit 500km (uvedomujes si, co to je za cislo?) v krajine nikoho si pozrie tabulku pod clankom, aby si precital, kolko litrov ta nadrz ma (pripadne si zoberie pridavnu bandasku). Na druhej strane to palivo vozia vsetci motorkari bez rozdielu a vozit pred sebou 22l benzinu - to motorke na ovladatelnosti moc neprida...

Co sa tyka porovnania dvanastkoveho geesa - o tom sa docitas v tretej casti clanku. A ver, ze Ta to z tej stolicky dvihne celkom. >:-) >:-) >:-) A ver ci nie, nemusim to dokladovat nicim inym ako subjektivnym pocitom, lebo jazda nie je o tabulkach. Jedneho geeso sklamalo, iny nechcel zosadnut - preto je tu tolko nazorov. Ja osobne musim mat z motorky radost a citit motorku aj asfalt. Viac sa dozvies v tretej casti porovnania siestich motoriek (nie len dvoch, ako si pisal cacaovi). ;-)

Roman - nechce sa mi citat Tvoje prispevky este raz a neviem co je zle na tom, co som napisal.


08.10.2009 16:43

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

roman
 Turista 

Ikona

agressor, ale mal by si, niekedy si je niektore veci lepsie precitat viackrat. Inak by si nenapisal poslednu cast z tvojho prveho prispevku ;-) .
A ak sa viac dozvieme v tretej casti porovnania vsetkych, tak do porovnania 2 nepletme dalsie.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil roman (08.10.2009 16:44)


08.10.2009 16:44

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

agresor

uvedomujem si co je to za cislo ;-)

uz bez zosadnutia som spravil 512km (uz sa opakujem)
a 600-700 km denne nie je pre mna problem a to sa nemam za nejakeho silneho lamaca rekordov v tomto smere su totiz ludia ktori vedia odjazdit viac

velmi sa tesim na tvoje pocity z 1200GS pretoze ak by si napisal ze si nebol nadseny po motorickej stranke tak ti asi prikyvnem... ale ze sa ti zda 12GS v zakrutach zla svedci o tom ze ti ta motorka nesadla a nevies na nej jazdit

podvozok a brzdy ma BMW famozne s naskokom triedy pred vsetkymi konkurentami a mozes si rozpravat co chces, motor (boxer) je to co rozdeluje ludi na dve skupiny

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (08.10.2009 16:46)


08.10.2009 16:46

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

agre: zly je sposob akym vase dojmy podavate, ked porovnavam 2 motorky, netaham do toho ziadnu inu, detto nie ze uplne inej triedy

Upravené 1 krát. Naposledy upravil marccell (08.10.2009 16:47)


08.10.2009 16:46

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona
Hodnotenie: Dobré

Páni, sami si tu tvoríte úroveň piatej cenovej, aj keď tento porovnávací test, ktorý stál nemálo času, snahy a práce, je jeden z najrozsiahlejších, aké kedy na Slovensku vznikli (6 motoriek, grafy, veľa názorov, video, super fotky, testované na asfalte aj teréne) si zaslúži päť hviezdičiek.

Renov príspevok, evidentne písaný pod tlakom emócií, bol zmazaný jednoducho preto, že bol vulgárny. A keď si prečítate pravidlá, tak zistíte, že hneď prvé je:

1. Nadávky sa na diskusnom fóre motoride.sk netolerujú

Kto a kedy na Slovensku spravil rozsiahleší test? Neviem sa zbaviť dojmu, že akonáhle príde jeden negatívny príspevok, spustí sa domino efekt a zrazu sú nespokojní aj tí, čo boli predtým spokojní. Chcel by som sa s vami všetkými porozprávať z očí do očí a overiť si vaše vedomosti a skúsenosti s motorkami.

Herghott


08.10.2009 16:48

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Cacao
 Kávičkár 
Fotoredaktor
Ikona

aj mne sa zda vela veci velmi jednoduchych. vzdy je to do chvile, kym si ich sam neskusim... 8-)


08.10.2009 16:49

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

herghi: ziaden problem, kedykolvek si s Tebou sadnem a mozeme sa zhovarat o motorkach kolkolen budes chciet.


08.10.2009 16:53

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

herghy lepsie by som to nenapisal ani ja [dobre] [dobre] [dobre]

Neviem sa zbaviť dojmu, že akonáhle príde jeden negatívny príspevok, spustí sa domino efekt a zrazu sú nespokojní aj tí, čo boli predtým spokojní.

len treba sa na to pozerat s oboch stran (aj zo strany prispievatela, nie len redaktora) ;-)


08.10.2009 17:03

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

slajo
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Ako vždy kvalitne spracovaný článok a príjemné čítanie....u mňa vedie jednoznačne TA V-STROM mi príde ako pretiahnutá koze ten predok a vôbec sa mi nehodí ako enduro


08.10.2009 17:03

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Milan Mikulík - mikulec
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

pravda je aj na jednej aj na druhej straňe. To víme asi šeci. Len sa ňejak nesceme dohodnút. Jedni sú ješitní, druhí neviskúšali a nevjedzá, další sa chitá slovíček a tak dál atak dál. Já len dúfam, že úroveň MR bude stúpat a né klesat. Jak sem uš pár krát mjeu pocit...A proto sem takímto novinkám rát.


08.10.2009 17:05

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

slajo
 Edvenčr 

Ikona

mikulec [dobre]


08.10.2009 17:27

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

agressor
 Geriatrik 

Ikona

raptor - spravil si tych 600-700km po dialnici alebo po cestach v prdelovciach kde su neni pumpy? Lebo tam kde nie su pumpy nie je vacsinou ani asfalt...
A sak 1200 neni zla motorka, len... ved sa dockas. ;-)
marccell - kritiku beriem (len mi daj). Ja som to totiz pisal vsetko v jednom clanku a az nasledne to bolo rozdelene podla kategorii.


08.10.2009 18:32

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

agre: ja to nemyslim v zlom!!!


08.10.2009 19:53

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Minerva
 Turista 

Ikona

Cestne endurka silno mozem. Z kritiky Stroma som prekvapena, i ked verim tomu, ze pripadnych zaujemcov tento test neodradil.
Podla mojho nazoru dizajnovo i parametricky ma V-Strom navrch. Toto najnovsie TA-cko ozaj vyzera ako z 80-tych rokov :-~ a ako tu uz bolo napisane, u takehoto "legendarneho cestovneho stroja" je 17,5L nadrz dost malo. Ano, jasne, cerpacie stanice su takmer na kazdom kroku, ale...

V prvej casti ste porovnali nahace, teraz endura, som velmi zvedava na poslednu cast a na "porovnavanie" tak odlisnych masin ako su GS a SMT :-)


08.10.2009 19:54

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

marek750
 Kávičkár 

Ikona

Kedysi dávali v telke film Vojna volov :-D

Ten test by som len okorenil spoločným šprintom aj porovnaním ťahu na najvyšší prevod napr . z takej 60tky -keď už máme dve mašiny v teste ;-)


08.10.2009 19:56

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Romoto
Darca Krvi  Kávičkár 

Priatelia, Vy tzv. „neoprávnení kritici,“ mám pre Vás dobrú správu. Podľa síce neoverených, ale predsa len informácií, má byť Awia a spol. odídení z Motoridu.
Po jeho odchode budú namiesto tzv. Slovenských / malo byť malé „s“= raptor/ „testmenov“ použití špičkoví „testmeni“ zo západnej Európy. Počul som, že za Awiu to malo ísť až tak ďaleko , že kvôli cene mali byť použití „testmeni“ až z Číny.
Ale späť k téme. Na každú kategóriu budú použití spomínaní špičkoví testmeni tak , ako si to náročný slovenský trh vyžaduje.
To znamená, že športovo cestovné šesťky budú testovať jazdci zo superšportov, Crutchlow a spol . Cestovné endurá majstri tejto kategórie - mená sa zoženú, a čo sa blíži ku 100 koňom, to zveríme najlepšie Lorenzovi / Rossi má akúsi krízu, nemuselo by to byť objektívne .../ .
Všetky prepotrebné údaje, najmä presný výkon vo svojej kategórii, počet prevodových stupňov, absolútne objektívne a presné jazdné vlastnosti – nie subjektívne - kto to kedy počas testu videl, budú podávané priamo v článku, nie kdesi pod ním.
S pozdravom: Bude lepšie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (08.10.2009 20:12)


08.10.2009 20:34

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

agressor - BozskyKaja ma na svojej KTM "az" 22 litrovu nadrz a predsa mu dosiel benzin 2km pred Jurki za Dobsinou cuduj sa svete sli sme tam po asfalte :-*

dufam ze tvoja kritika GS12 bude opravnena lebo ak nie, kamarat-nekamarat dam si ta na veceru! >:-) :-)))

romoto vy to davanie si vlastnych golov mate tusim v rodine :-} :'(

ak ma chces chytat za slovicka davaj velky pozor ci som neskopiroval pravopisnu chybu co napisal mladsi nositel tvojho priezviska :-~

Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (08.10.2009 20:47)


08.10.2009 20:38

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Romoto
Darca Krvi  Kávičkár 

raptor: ja píšem za seba, nie za Cacaa, nositeľ "tvojho" priezviska sa píše s veľkým "T". Na strednej som mal zo slovenského jazyka štvorku ...


08.10.2009 20:43

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

o moj boze... sam si to chcel

10.3.5. Veľké písmená na znak úcty

Na znak úcty sa píše veľké začiatočné písmeno v priamom písomnom styku v tvaroch zámen Ty, Vy, Tvoj, Váš, ak sa vzťahujú na adresáta, v oficiálnom písomnom styku v niektorých tituloch a osloveniach (Vaša Magnificencia – oslovenie rektora), v panovníckych, šľachtických a podobných tituloch, v tituloch vysokých cirkevných hodnostárov, v oslovení významných umelcov (Majstre).

uz vyhravas nad sebou 2-0 v priebehu par minut :-~ ale kludne pod do mna dalej, nie som neomylny a nemam patent na rozum... na ulahcenie ked rychlo pisem, pravidelne si mylim "s" a "z" hoci viem ako sa maju spravne pouzivat ;-) [dobre]

Upravené 3 krát. Naposledy upravil raptor (08.10.2009 20:45)


08.10.2009 20:54

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

duggo
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

ked napadne vonku meter snehu a v telke pojde Pan prstenov, Johanka z Ederburgu a Perinbaba, mozno sa dam do citania tejto diskusie [dobre]


08.10.2009 21:01

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Bruno75
 Kávičkár 

Ikona

Tak pani testovaci najskor vdaka ze ste sa podujali spravit nieco take ako je tento velky test motoriek. Je urcite radost jazdit, skusat, testovat a nakoniec to nejako zhodnotit. Tuto napln "prace" vam uprimne zavidim.

Ale dovolim si aj ja trochu konstruktivnej kritiky.
1) Ak ma byt test naozaj pre siroky okruh ludi tak musi byt celistvy a strukturalny. Tento test c.2 teda V-strom vs. Transalp mi ale pripada ako uplne vytrhnuty z konceptu a nejako neviem najst naozaj objektivne informacie v tej spleti subjektivnych nazorov
2) Ak sa testuju taketo technicke "veci" ako motorky urcite su, tak je potrebne aj meranie. Ano je tam zmerany vykon oboch motorov ale.... v podstate je to tam len tak akoby vlozene lebo zrejme sa nevedel autor clanku rozhodnut ci to tam dat alebo nie.
Proste mi tam chyba meranie...
- Brzdy (teda brzdna draha)... napriklad zo 60kmh a zo 100kmh
- Dynamika - teda cas potrebny na zrychlenie z ustalenej rychlosti napriklad zo 60 na 80kmh na 4 prevodovy stupen, potom na 5 prevodovy stupen a nakoniec na 6 prevodovy stupen
- Spotreba - rovnaky styl jazdy, rovnaka trasa (vratane predpokladaneho dojazdu)
- Ceny testovanych motoriek v porovnani co je v standartnej vybave a co za priplatok
Dokonca na zaver vyhodnotenie pomeru co za vynalozene peniaze kupca dostane (teda pomer vykon/cena)

No a k tomu testu nieco este. Je v nom tolko protichodnych informacii ze ja osobne by som ho na verejnost bez utrasenia nepustil. Kedysi som sa venoval testom Hi-End audia tak to trochu porovnavam s tym a je tam dost podobnosti.

Par prikladov z vaseho testovacieho clanku:
(V-strom)
...v zakrutach sa sprava krasne neutralne....ale do zákrut by som ho radšej nebral ???
...čo sa týka podvozku, asi by to chcelo pritvrdiť prednú vidlicu, ale že by to nejako výrazne pomohlo sa mi tiež nechce veriť ??? - aj ste ju skusali pritvrdit alebo proste ste tomu neverili, ze by to mohlo pomoct?
...Motor so svojimi 65 koníkmi nie je to najvýkonnejšie vo svojej kategórii ??? ktore cestne enduro so motorom 650ccm je vykonnejsie?

(Transalp)
...centrálnym stojanom pre istotu nedisponuje vôbec ??? a V-strom ho ma?
...motorka disponovala vyšším štítom ako doplnkovou výbavou ??? a strom mal tiez doplnkove vyssie plexi alebo defelktor?
...V prospech Hondy možno hovorí sviežejší dizajn a podstatne neskoršie uvedenie na trh ??? Transalp tu bol urcite skorej ako V-strom

Hlavne si skuste aj z pripomienok nieco konstruktivne zobrat predtym ako budete robit dalsi test. Verim ze to prinesie ocakavane ovocie.
Zdar a vela stastnych testovacich kilometrov ;-)

Edit: Uprava preklepu

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Bruno75 (08.10.2009 21:04)


08.10.2009 21:09

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Bruno, Transalp s týmto dizajnom bol predstavený na jeseň 2007, kedy už V-Strom ťahal minimálne tretí rok na trhu...

K zvyšku sa musí vyjadriť redakcia.

Herghott


08.10.2009 21:41

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

dreamer
 Skútrista 

Ikona

Test? :-D Skor porovnanie redakcnych subjektivnych pocitov... (pre toto uz necitam ani na tomto portali najpropagovanejsi mladeznicky moto casopis s ceskymi korenmi). Takze ked sa na P. Babe, alebo na Sturci stretne 20 borcov a navzajom si na chvilu vymenia motorky, tak to podla kriterii redakcie bude asi ten najvacsi test vsetkych cias na Slovensku :-D Apropos vazeni, nerobte si iluzie, objektivne testy si mozu dovolit len skutocne nezavisle subjekty, ktorych existencia nie je priamo zavisla od prijmu z reklamy a sponzorskych darov importerov a predajcov testovanej techniky ;-)


08.10.2009 21:43

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Frank
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Sú to veľmi pekné stroje obidva. Ja som sa rozhodol pre TA-čko a mám za sebou prvú sezónu. Som veľmi spokojný, splnil moje očakávania .
Podarený testík


08.10.2009 21:54

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Heno
 Edvenčr 

Ikona

Banda nevďačníkov...si zaslúžite po papuli a nie poriadne články čítať :-((((((

Heňo


08.10.2009 21:56

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

wiese
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

strom sa mi zda je s pomedzi 650 najvykonnejsi ,najvacsi a vyzera to tak ze aj velmi pohodlny ,svojim pohodlim sa nan nechytaju ani niektore vasie kubatury.ani by clovek nepovedal ze je to 650,stymi plastami su na tom TA A STROM asi rovnako .jednoznacne mne vychadza stoho lepsie Vstrom svojim vykonom a pohodlim ,dalej tu ide uz len oto komu sa co viac paci


08.10.2009 22:25

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

misik71
 Kávičkár 

Ikona

Rapťáku diky ze si sa znazil,ale chce to klud a nohy v teple....ja ti napisem pravy dovod preco ma cacao zmazal=dostal som od neho sukr. spravu kde pise ze taku kritiku odo mna necakal(lebo sme boli spolu ked robili s Nerdom test okruhovych gum) a ako hlavny dovod udal ze nechce mat BORDEL(!!!) pri svojom clanku(ten bordel to som citoval)...takze uz vieme...

Cacao to si si dost dovolil ! To ze sme sa stretli neznamena ze sa ti budem pchat do zadku...a pozor co pises o tom stretnuti sa a porozpravani z oci do oci=kto ma pozna vie ze sa v takomto "styku" vyzivam!K tomuto som skoncil!

...este k "testu": najprv ma nastvalo ake tatalakoviny ste tam popisali(uz to tu bolo spominane=sirka-vykon-jazda v zakrutach-velkost nadrze-nastavenie tlmicov),ale teraz ked som si precital co ste splietali potom,som pochopil ze naozaj porovnavate hrusky s jablkami...OK stava sa aj skusenajsim a lepsim jazdcom-ale ti si to priznaju aspon...jasne snazili ste sa,len ste z toho spravili trochen salat a neuvedomujete si to...sak nejako treba zacat...mozno budete do buducna mudrejsi a veci si premeriate a testnete kvalitnejsie...a hlavne jazdite(agresor-cacao hlavne)a ten cit pre motor-pruzenie-zakruty pride a potom mozno postrehnete ze JE rozdiel ak si na Strome nastavis podvozok oproti serii!!!!!..a ze na peknu asfaltovu zakrutovu cestu sa Strom hodi ovela viac ako Transalp...atd. atd....takze do buducich testov vam prajem stastnejsi vyber "pre a proti" a vela stastnych km(a to myslim uprimne)...mal by som este vela co napisat k tomu,ale naco...sak je to len BORDEL...HOWGH!


08.10.2009 22:37

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Wildman
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Jediný hodnotný test napísal podľa môjho názoru Awia. Pri ostatných ako keby prevládli subjektívne pocity a keď sa k tomu pridá volovina ako "do zákrut by som ho radšej nebral" je búrliva diskusia v ktorej si bude každý prihrievať svoju polievočku viac ako istá.

Cacao: Chválim fotky! Nemohol by si hodiť Awiove s TA na šotoline ako wallpapery? Tie sú luxusné.


08.10.2009 22:49

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

reno ja som bol uplne kludny ;-)
.. mne zas cacao napisal sukromnu spravu ze ta zmazal preto lebo si "od teba nenecha srat na hlavu" a ze si mysli ze by som to iste urobil aj ja (to jedine ma trochu vytocilo ze si volakto dovoli prepovedat co by som urobil na jeho mieste)... na to som mu ja odpisal ze to bolo z mojho pohladu voci tebe dost arogantne a sproste

nemozem si pomoct, ked vidim nieco s cim nesuhlasim otvorim si usta, taky som, iny nebudem
teba tu z mojho pohladu uplne nepravom zmazali a argument ze v tvojom vyroku bola nadavka neobstoji lebo ine vyroky sa tu "pustaju"

ak sa budu mazat kriticke prispevky a nechavat len tie vyhovujuce tak to si pani redaktori mozu kupit sadu pokrivenych zrkadiel.. je totiz strasne lahke zmazat kritiku s tym ze nebola konstruktivna

viacero ludi tu pomenovalo a kritizovalo rovnake veci, teraz je len na kompetentnych ci sa chcu zamysliet alebo nad tym mavnu rukou

prajem nam vsetkym dlhu slnecnu a peknu jesen aby sme jazdili co najdlhsie

moja volba by bola bez rozmyslania maly Vstrom a tym koncim v tejto diskusii


08.10.2009 22:50

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

lubo628
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Ale jo, v pohode. Fajn čítanie.
Celý "test" beriem s menším nadhladom.
Je príjemné čitať, že TA dokaže konkurovať a v mnohom dokonca predbieha VS.

Škoda len, že ročníky >07 vybavili tým "krásnym" gulatým svetlom....


08.10.2009 22:57

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

dazdo
 Turista 

Ikona

okrem mojho pocudovania nad "subjektivnym" hodnotenim motoru, pretoze na krivke nie je bod, kde by mal TA viac ci vykonu alebo krutaku, o vrchnych otackach ani netreba pisat, hmm, cudne.. podotykam, ze: STROM ma 2 svetla = 2xviac ako TA, co je podla mna tiez dost dolezity parameter na dlhsie cesty-necesty, alebo nie?


09.10.2009 0:26

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Milí moji chlapci - testovači. Stali ste sa terčami búrlivej kritiky, v dvoch prípadoch až podpásových atakov (kuaže, tí dvaja to inak ani nevedia ...).

Podľa mňa sa ani nič iné očakávať nedalo a zavinili ste si to sami: Bombasticko-bulvárnym titulom Veľký alpský porovnavací test.
Pod pojmom veľký, si predstavujem niekoľkotisíckilometrový, alpský by mal prebiehať v typických alpských podmienkach a porovnavací test by mal obsahovať grafy, tabuľky, čísla, parametre.

Pred pár rokmi som pre Tempus Bawaria presúval GS Edvenčra na Majstrovstvá sveta v endure a napísal som z toho presunu svoje dojmy. Na záver som menej chápavých spoluobčanov upozornil, že "tento článoček chápte len ako oddychovku."
Volal sa: Na manželstvo to nevyzerá..., ale takisto som ho mohol nazvať: Svetový endurový diaľkový test.

Váš článok chápem ako svieže, hobby zhodnotenie vašich pocitov na uvedených motorkách. Celkom príjemne sa to čítalo, ale prisámvačku, veľa nového som sa nedozvedel. ;-)

Aha, ešte pochvala za fotky! [dobre]


09.10.2009 0:49

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Tiež mi nedá, aby som nepovedal otvorene svoj názor. Fotky dobré ako vždy [dobre] , ale tento "akože test" mi príde trošku zbytočný. Také povrchné bla bla bla, možno aj preto, že obe motorky sú notoricky známe a možno aj preto, že pod veľkým Alpským testom si aj ja osobne predstavujem niečo iné. Týmto nechcem dehonestovať Vaše snaženie, jasné, že kritizovať sa kritizuje najľahšie, ale tentokrát ma test za srdce nechytil. Úprimne, nudil som sa pri čítaní . Sorry.


09.10.2009 1:36

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

duroslav
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Ale doplnim, ze keby mi niekto vytyka chyby (pri velkej vynalozenej snahe v comkolvek) takym stylom, ako misik71, uuuprimne by ma ten clovek nasral, aj ked by mal uplnu pravdu...takze zabite ma, schvalujem zmazanie jeho prispevku, kritizovat sa tiez moze slusne (ako vsetci ostatni)... :-*


09.10.2009 7:52

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Romoto
Darca Krvi  Kávičkár 

Nikdy celkom v duchu nesúhlasím s akýmkoľvek testom.
1/ Môžu to byť objektívne príčiny, v tomto prípade napr. majiteľ Stroma alebo Transalpa má oveľa viacej skúseností s daným strojom ako my počas trojdňového „vozenia sa“ .
2/ Môžu to byť subjektívne príčiny, napríklad sympatie.
Ale ľudia, načo toľko žlče? Na to, aby niekto /raptor/ povedal svoj názor potrebuje viacej ako desať /slovom desať/ výkričníkov?
Kto z vás nežije na Slovensku? Ste spadli odniekiaľ včera? Kto vám iba tak požičia motorku na test na rok - /Marcell / aby to bolo objektívne? A kto vám požičia motoriek viacej, aby ste ich mohli objektívne porovnať? Kto bude na tých motorkách rok jazdiť?
Kto vám zverí do rúk zväčša nepoistené motorky a dá vám možnosť experimentovať s progresívnymi pružinami na stroji, ktorý si väčšina majiteľov kupuje pre jeho univerzálne vlastnosti a nie preto, aby sa ňom vyblbla v Alpách /tri dni .../.
Renomované časopisy si občas prizvú dobrého jazdca k testovaniu. Samozrejme ho musí niekto zaplatiť. Nechcem povedať že na SK by sa nenašiel jazdec, ktorý by objektívne vedel testované stroje posúdiť. Ale popravde – na čo? Veď my sme „netestovali“ horúce novinky.
A ešte otázka: ČO JE TO OBJEKTÍVNE? Vŕtanie, zdvih, výkon? Výkon kde? Na kľuke, na zadnom kolese? Zrýchlenie? V anglickom BIKU mali porovnávací test. Si nemyslime, že R1-ku zrýchlime VŠETCI za 3,1 /alebo koľko to je/ a zabrzdíme na 48 m / alebo koľko to bolo .../ Nie je v silách redakcie zabezpečiť nákladné merania./Bruno/ Kde by sme to asi tak robili, s akou technikou? My šiesti veľmi rôznorodí jazdi sme mali robiť merania podľa Tvojho odporúčania? To si naozaj neviem predstaviť.
V Alpách sme sedeli za tri dni na šiestich motorkách. Keď si ich po hodine – dvoch jazdy vymeníte, hneď na prvý dojem je na každej niečo iné. Občas som si pripadal ako malé dieťa čo dostane veľa hračiek odrazu a nevie s ktorou by sa malo hrať. Ale tak to jednoducho bolo a my sme ten čas chceli čo najlepšie využiť a o dojmy – subjektívne – sa s vami podeliť.
Objektívnych veličín je tak málo, že sa zmestia do prospektu. To ostatné je veľmi subjektívne, tak ako naše pocity z Alpského testu. Preto sa „testu“ zúčastnili tak rôznorodí jazdci. Od tých čo jazdia, až po tých sa vozia. My môžeme písať iba o subjektívnych dojmoch. Preto je zverejnených šesť samostatných názorov, ktoré sa môžu ale aj nemusia zhodovať a utriasať. Čo jednému vyhovuje iného nervuje... Opýtajte sa po futbalovom zápase 10 000 fanúšikov na názor o zápase. Koľko budete mať názorov?


09.10.2009 8:02

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

romoto tvoje vypady na moju osobu su smutnosmiesne :-))) [zle]

TYCH 10 VYKRICNIKOV SOM CITOVAL MISIKA, ROVNAKO AKO TVOJ SYN, KTORY HO CITOVAL SKOR

- ani jeden z nas by tych 10 vykricnikov citovat nemusel keby cacao rena nezmazal [zle]
- desat vykricnikov u raptora vidis ale u svojho syna nie :-D [dobre] [dobre]

snaz sa viac [zle]

3-0 [dobre]


09.10.2009 8:14

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Bruno75
 Kávičkár 

Ikona

Romoto...vsetky tie navrhy co som napisal tykajuce sa merania su tak jednoduche a lacne, ze sa o nejakych extra nakladoch ani nemusime bavit.

-Brzdy (brzdna draha) - nie je ziadny problem si nakreslit ciaru a meracim pasmom odmerat kde sa motorka zastavila zo 60kmh a zo 100kmh. Nie je potrebne aby to absolvovali vsetci 6 jazdci staci jeden za rovnakych podmienok a proste len strieda motorky a meria sa. Za hodinu je vysledok.
- Dynamika (cas potrebny na zrychlenie z ustalenej rychlosti). Potrebne su akurat stopky a niekto kto to odmeria bud za auta, alebo z druhej motorky (ako spolujazdec) alebo z miesta. Akurat mu jazdec na testovanej moto da znamenie kedy zacat a kedy zastavit meranie. Investicia ziadna az na tie stopky ale tie su teraz uz v kazdom mobile.
- Spotreba - jazdili ste 6 motoriek so 6-timi jazdcami. Urcite ste tankovali nejedenkrat takze spravit meranie kolko benzinu sa tankovalo a kolko sa najazdilo kilometrov snad nie je ziadny problem. Jednoducho staci uviest, ze priemerna spotreba pocas testu bola xz litrov. Zase sa nejedna o ziadne navysenie ceny z dovodu tohoto merania.
- Ceny testovanych motoriek to snad uplne najjednoduchsie a kludne to tam mohlo byt uvedene. Ono je rozdiel porovnavat TA za 220 a GS za 450. Hodnotenie subjektivnych a objektivnych dojmov sa da pomerne lahko obodovat na zvolenej stupnici a podla toho spravit vyhodnotenie pomeru cena/vykon.

Nic z toho co som navrhol nanavysilo cenu testu ani o euro, prave naopak dosiahlo by sa tym urcite ovela objektivnejsie posudenie celeho "velkeho" testu.

A pani testovaci... nebudte taki urazlivi ked na vase hlavy pada kritika. Proste aj na tu musite byt pripraveny a prijat kritiku je niekedy dokonca lepsie ako keby vas vsetci vychvalili do nebies.
;-)


09.10.2009 9:17

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Milan Mikulík - mikulec
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

Bruno75: já osobňe mám rači kritiku, jak pochvalu. Lebo tá mňa posúvá viší. Ale aňi tochu nezacigáňím a každí mi to asi uvjerí, že každá tá želaná a u mňa vítaná krotika, mňa tak nasere f prvém momence, tak mňa demotivuje a neskutečňe urazí, že mám sto chucí f tem co sem spraviu prestat pokračovat. Aš potom sa do teho zas obujem a ide sa dál.

Ešče k tím stopkám. Mislíš že bi to biuo presné a objektívne? Určiťe bi tam bili otchílki. A dost velké. Ket sem si mjerau na panonke čas, tak na stopkách, co mám na ciklotacháči, mi višuo 2:34, 2:30 a tak. Transponder ukázau 2:28. V Brňe to isté. 2:32, 2:30 na stopkách a pritem to biu 2:28. A típek na normál stopkách mi namjerau 2:26. Dost velké otchílki, nemislíš?

úprava: A de bis to ešče mjerau? Na leťisku asi, že...Tu f Seňici bi mňa puscá bár kedi, ket nebudú létat. Samozrejmňe zadáča, lebo lebo. Ale inde neví, jak to fachá.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil mikulec (09.10.2009 9:19)


09.10.2009 9:24

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

vodak
 Edvenčr 

Hodnotenie: Zlé

Ak niekto napise o V Strome, ktory sa dva krat stal kralom Alp, ze do zakrut by ho radsej nebral, tak potom nech testuje radsej bycikle. Eto vsjo. >:-)


09.10.2009 9:34

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Milan Mikulík - mikulec
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

vodak: tak to zas neurážaj testmenú na bicigle. :-D

úprava: ostatek sem rači zmazau, mohou bi to vipádat, že zas machrujem :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil mikulec (09.10.2009 9:37)


09.10.2009 10:02

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Bruno75
 Kávičkár 

Ikona

mikulec... jaaaaj clovece musis niekedy pouzivat kvalitne ruske cibulove hodiny a tie ta odmeraju aj ked ich nenatocis a ani na drahu nemusis vybehnut :D


09.10.2009 10:20

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

rasti
 Kávičkár 

Ikona

redaktorom: Chlapi vy ste tu v role profesionalov a vy mate vediet prijimat kritiku, aj ked je nekonstruktivna. (Su na to skolenia a prirucky ;-) ) My citatelia sme rozneho zazemia, vzdelania, veku, povahy,... musite od nas ocakavat, ze napiseme prve co nam na jazyk pride (niektori). Toto je caro a nebezpecenstvo verejnych diskusii. Zacali ste sa tu vadit a len prilievat olej do ohna. Tak ok, nabuduce vam dam len prst hore a napisem "Dobre." Myslite, ze to vas "posunie" dalej? ;-) Tento test bol neobjektivny a trocha prvoplanovy, skratka nepodaril sa. Mate tu kopec napadov ako to nabuduce vylepsit, tak uvidime.
agressor: Ja si taktiez nemusim nic kompenzovat. Hovori sa tomu pasivna bezpecnost, aj ked niektori soferi nemaju respekt ani pred Goldwingom. :-(


09.10.2009 10:41

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

hopyke
 Kávičkár 

Ikona

veľmi som sa tešil na test týchto motoriek v alpách. Velmi som sa tešil na ich porovnanie v stúpaniach a prudkých klesaniach. Na ich obratnosť a spotrebu v rôznych režimoch jazdenia napr. plne naložený. Nenašiel som toho veľa a popravde bol som sklamaný.

Nechcem vás kritizovať ale dať návrh. Čo tak zobrať tie motorky na víkend do skutočných alpských priesmykov a potestovať ich v rôznych podmienkach a režimoch.


09.10.2009 11:05

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

twinVS
 Turista 

Ikona

Bruno75 a rasti to vystihli dokonale!


09.10.2009 12:26

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

ondro727
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Nechcem znevazovat pracu, ale nazvat to "Velky test..." je ina kava... To, co daleko hore v diskusii napisal napr. Tryskac, chybalo aj mne. Lebo postavit test na cisto subjektivnom hodnoteni, ktore v mnohych pripadoch odporuje samo sebe a kombinuje sa s prili vela "asi a mozno", to nieje stastna cesta. Chapem ideu, ale realizacia sa nejako zvrtla.

A vediet prijat kritiku, to je ina kategoria... Mazanim prispevkov si tiez robite v ociach ostatnych obraz. Tot' moj nazor.


09.10.2009 16:06

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

pre redakciu a vsetkych, ktori parafrazovali moj treti prispavok v tejto "plodnej" diskusii;

klobuk dolu pred redakciou motoride a spol. ze sa podujima robit tieto tzv. "testy" /tuto poznamku som si odpustit nemohol/ , ANO Herghi, na Slovensku je to zatial nevidane, a tieto lastovicky su povedzme dobrym pokusom o zaplatanie diery, jedno je vsak iste a mozno sa budem opakovat, na to aby vase testy mali aspon narodnu a vseobecne respktovatelnu uroven, treba naberat skusenosti, ucit sa, citata pozorovat. je jasne, ze to co v okolitom - zapadnom svete funguje 40 a viac rokov, my za par rokov nepreskocime, ale mozeme sa snazit. Vy, redakcia, ste v polohe testovacov, zvestovatelov, bohuzial, len vasich subjektivnych pocitov. Nedokazete prijat kritiku, nech uz je akakolvek a to len preto, ze vam neprimerane rychlo rastu kridla /Herghi na Tvoju adresu; ked ty si spravil vodicak triedy "A", ja som s Tvojim nadriadenym chodil po vystavach a plnil mu predajne plany/ toto Ti pisem preto, ze tuto temu mozu citat aj clenovia motoride, ktory maju nejaky ten rocik navyse a v slovenskom motorkovom svete maju co - to za sebou, teda nepovazujem za extra taktne vyzyvat vsetkych pohovorit si z oci do oci, mohlo by to dopadnut ako Jano hovori, golom do vlastnej brany.
V skratke : redakcia palce hore [dobre] za snahu, za vasu jesitnost [zle]
Pre mnohych toto vase testovanie predstavuje situaciu:"chlapcom rozdali motorky, nech sa idu vozit" ........


09.10.2009 16:27

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

marcel: Vek nie je argument (z mladého blbca nebude nikdy nič iné, len starý blbec),
ale na druhej strane si pamätám niekoľkých "profíkov z MR", ako za mnou chodili a začínali vetou: Dobrý deň, prosím vás mohli by ste mi... a dnes ma tu cvičia cez internet ako naslovovzatí fachmani. :-)))


09.10.2009 16:30

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Vadim: zjavne obaja vieme o com piseme ;-)


09.10.2009 17:30

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

manana
 Edvenčr 

Ikona

vadim bohuzial to v zatvorkach sa tyka aj nas (smejuci sa smajlik s natriasajucim sa bruchom), aj ked mladi v tomto ohlade tiez dokazu prekvapit.... holt nie vzdy prichadza mudrost s vekom. niekedy prichadza vek sam...

redakcia - diky aj za subjektivne nazory, tie spestria a poludstia kazdy test, len pre slabsie chapajucich ich treba uviest ako subjektivne. ale napr rad som sa letmo docital, ze uvedene motorky nebrzdia. to je ich fatalny nedostatok. a na dnesnu dobu poriadna hamba (raptor pozrie ci sa spisovne pise hanba alebo hamba, vedu sa o tom polemiky)...vyskusal vsak niekto vymenit oblozenie za maksie? ja som to zatial spravil skoro na kazdej motorke a osvedcilo sa.
novu tenerku yamaha nepozicala? co, andre ju uz predal? je to taky srot, ze sa pochvalit neda a preto sa testovat nebude? robia sa vobec este poriadne motorky? bude motoride vydavat testy komixovou formou? danglas alebo zeleny raoul? co na to jan tleskac?


09.10.2009 18:56

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

pepe77
 Kávičkár 

Ikona

Ked som zbadal tento clanok, tak este pred jeho precitanim, som vedel ze nech bude vysledok testu akykolvek tak diskusia bude dlha a ostra...
Tak ako napisali viaceri, clanok je az na par vynimiek cisto o subjektivnych pocitoch, co sa asi v kazdom teste objavuje vo vacsej ci mensej miere. Ale pri tychto dvoch motorkach a ich porovnavani to nie je moc stastne, kedze medzi majitelmi a priaznivcami tychto motoriek existuje urcita rivalita :-D a titulok "Velky..." evokuje trosku nieco ine. Nuz, snad nabuduce to bude lepsie, vsak sa vyvijame... ;-)

p.s.
TA je aj tak lepsi! :-P


09.10.2009 19:42

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

duggo
 Kávičkár 

Ikona

docital som., diskusiu a aj test
v prvom rade marcell, dreamer [dobre]

No kritika posuva dopredu, ale zaroven sposobuje vnutornu bolest, no a to je raz tak.
Tazko mi je znova radit co a ako by sa mohlo robit lepsie, ked ma clovek s kridlami poslal za to do P... to, ze prve cacaove fotky boli ako ked dam mojej mame do ruk kvalitny fotak nech mi ofoti motorku uz je davno za nami, prisli prve rady, navody, napady od nas a zrazu foti odost lepsie., berte to len ako priklad, lebo ten priklad tu patri dost ludom ...

Test by mal testovat.
Myslim, ze vam netreba pisat, ako otestovat motor, brzdy, ram, ovladanie, spotrebu, vobec pritom netreba ist niekam do Alp, pokial nechcete pocitovo "merat" spravanie sa motoriek v riedkom vzduchu. To, ze v najvacom Slovenskom teste by sa mohlo spomenut ci ma TA v kolesach dusu, ci ma Strom uchytene rajdy v silenbokoch, ako sa jazdi na TA s 80kg spolujazdcom.

Ja by som si zvolil nejaky vybrany okruh tu okolo komina a na nom by som testoval vsetky motorky. nieco ako losí test

argumentov, ze akoze aj so Stromom sa da ist po terene tak dobre ako s Transalpom a k tomu fotka Goldwinga na zadnom tu bude stale kopec, tomu bude treba celit stale.

ocom vlastne pisem ??__


09.10.2009 20:58

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

manana
 Edvenčr 

Ikona

duggo este par takychto prispevkov a mozes pisat testy :-D

mna tato diskusia posunula dalej, lebo mi v ss bolo vysvetlene, ako to je s han/mbou. diky raptor [dobre]


09.10.2009 22:40

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Pilgrim
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Pretože mám v živej pamäti čo sa stalo, keď som si dovolil mať kritickú poznámku k testu, dnes budem iba chváliť. Awia, v tvojej časti je vtipne a stručne povedané mnoho a z každej vety cítiť najazdené kilometre a nazbierané skúsenosti [dobre] Tvoje slová majú váhu.
Nevadí mi "veľký" v názve. Na pomery MR išlo naozaj o veľký "test". Pod slovom alpský si aj ja predstavujem passovanie, ale nevadí...

Ja som prišiel na MR v "nevážnych" časoch dobrosrdečného podpichovania a akosi som nezachytil zlom, kedy sa začali brať veci vážne. Časy, keď každý jazdil na čom chcel a bolo mu jedno, kto o jeho motorke čo vraví sa zmenili na dokazovanie si niečoho. Preto chcem využiť tento test a diskusiu a napísať, čo si skutočne o porovnaní TA/Strom myslím.

TA je podstatne viac enduro. Jazdec ako "Superflanker" nemá čo riešiť. Podvozok, rám, kolesá, ochrana agregátov. V tom ma TA navrch. Lenže koľko turistov jazdí na turistike off road?
V "teste" vyšiel Transalp rovnako lepšie. Verím tomu. Veď motorky boli testované naľahko v alpskom podhorí. Predpokladám, že rýchlosti do 80-90, kde sa ani 5-ka moc nezohriala.
Ak by ale motorky boli testované na skutočnej turistike - plne naložené, denná dávka 500 km s čiastočným diaľničným presunom, výsledok by bol asi iný...

Podľa mňa je V-Strom na cestnú a šotolinkovú turistiku lepší a vhodnejší. Výkon, 6-ka (Richie na diaľnici zosadol zo Stroma vysmiaty, dotankoval niečo nad 4l/100 km, zatiaľ čo ja vyhučaný som tam dal 6,5l, lebo som celý čas držal motor pri červenom poli.) štít, spotreba, dojazd. To všetko je u Stroma lepšie.
Bol som to ja, kto v rámci "doberania sa" poukazoval napríklad na pre enduro nevhodne uložený olejový filter. Ale znova pre 99,5% jazdcov ide o nepodstatnosť. Mne samému, pri spôsobe používania je to naprd. Akurát tak pri jeho výmene nadávam a závidím stromákom.
Ja som tiež dal do témy s názvom "filozoficke perly" citát o tom, že chlap bez fantázie si kúpi V-Strom. Tu verejne prehlasujem, že išlo o citát z českej stránky a ako názov témy vypovedal, išlo o "perlu". Nie o môj názor.

Ospravedlňujem sa za dlhý a nudný príspevok, ale v dnešných vážnych časoch som považoval za nutné uviesť na správnu mieru svoje vyjadrenia na tému Transalp a V-Strom. Ak by som si z nich mal vybrať dnes, vybral by som si V-strom. Ak by som mal aj inú možnosť, tak by to bola ta "iná možnosť".

Aj tak je mi ľúto za časmi, keď sa ľudia neurážali ani za ďaleko väčšie podjebávanie...


09.10.2009 23:00

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

duggo
 Kávičkár 

Ikona

manana, v dnesnej dobe preplnenej informaciami a zhyckanymi citatelmi je tazke vyhovet co len jednemu vernemu citatelovi
takze mas na vyber,
- bud pises nejakym zaujimavym stylom
- alebo pises uplne nestranne
- alebo mas u citatelov uz vytvorenu doveru o tvojich schopnostiach a skusenostiach

inak zapadnes medzi dav


09.10.2009 23:13

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

konti
 Kávičkár 

Ikona

duggo: ktoré z toho čo si vymenoval spĺňa tento test???


09.10.2009 23:37

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

duggo
 Kávičkár 

Ikona

konti, niekomu vyhovuje inemu nie, ked som ja chcel jednu so svojich prvych moto, dakoval som kazdemu slovu o nej precitanemu. Aj ked som cital, ze motorka taha ako drak a brzdi ako hovado, boli to clanky co mi nieco davali a zimne veceri naberali na teplote. Postupom casu to ale kazdemu dojde, ze uz je to o niecom inom, ze chcem nieco viac, ze predca vzdy sa musim nieco viac dozvediet.
Vela ludi sa chce clankom ubezpecit, ze sa spravne rozhodli pre tu svoju moto a ked si nahodou precitaju, ze by ju niekto nebral do zakrut, prichadza znepokojenie. Bud sa pousmeju, alebo zacnu mlatit do bezbrannej klavesnice a hadat sa s monitorom.
Urcite aj tento test mal nieco do seba, popisanie brzd na Strome bolo presne podla mojich slov a kopec dalsich veci, lenze samozrejme dalo sa aj viac a vo tom to je.


10.10.2009 7:26

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Bruno75
 Kávičkár 

Ikona

Duggo...tie brzdy na strome maju skutocne taky divny ucinok ale je zaujimave ze ked za to chmatnes tak to zabrzdi bez problemov. Maju taky nevyrazny nabeh brzdnej sily a ked na stroma presadnes napriklad z Hondy (osobne ju povazujem za etalon co sa tyka brzd) tak prvy dojem je, ze boha ved ono to nema brzdy. Preto aj mna osobne zaujima ako na tom strom je a chcel by som to vidiet niekde namerane. Bohuzial :-) tento test mi to neobjasnil.


10.10.2009 7:47

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

Pilgrim
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Grafy, tabuľky, merania... Musím sa zastať redaktorov, ktorí v prvej časti jasne napísali:

O čo nám išlo
Celý náš test bol zameraný na výber najvhodnejšej motorky na krátky výlet do nejakého zákrutového raja. Keby som to chcel povedať polopatisticky, tak ide o troj- až štvordenný výlet s krátkym presunom (150-250km) do danej destinácie. Prídeš, zložíš batožinu, rozložíš stan alebo sa ubytuješ a nasledujúce dni si na ľahko = bez akejkoľvek batožiny užívaš nespočetné množstvo zákrut, fajnový asfalt a nádhernú krajinu.


Takéto easy vozenie je o pocitoch, nie o technických dátach. A tie, čiste subjektívne, nám redaktori ponúkli. Kto mal skúsenosti a motorkám rozumel, písal konkrétne. Kto nie, tak používal osvedčené frázy. Proste ako v živote. Niekto niečo chce povedať, niekomu stačí, že hovorí...


10.10.2009 11:11

Re: Veľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

kankoXF
 Kávičkár 

Ikona

Pilgrim nie vzdy s Tebou suhlasim. Sem tam sa daco nepochopi. ALE... Za tento posledny prispevok mas [dobre] [dobre] [dobre]

Inak dobra diskusia...


Predchádzajúce | 1 2 |


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.