Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3341 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28582
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17017)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11565)

Japonské vidlicové motory III - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuJaponské vidlicové motory III - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (9 hodnotení)

Diskusia k článku: Japonské vidlicové motory III

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
24.05.2007 7:32

Japonské vidlicové motory III

tref
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

super clanok :-) kua odteba kazdy clanok prelusknem na supu, ako to robis? :-D


24.05.2007 8:49

Re: Japonské vidlicové motory III

Feri Zubal - zeON
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

zaujimave


24.05.2007 13:08

Re: Japonské vidlicové motory III

lopik
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

pekny clanok...
btw. viete mi niekto povedat ake vyhody ma retaz oproti kardanu? celkom by ma to zaujimalo...


24.05.2007 13:33

Re: Japonské vidlicové motory III

Feri Zubal - zeON
 Turista 

Ikona

lopik : retaz je asi lahsia


24.05.2007 16:12

Re: Japonské vidlicové motory III

majklcarli
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Tak ako doteraz - velmi dobry clanok.


24.05.2007 17:22

Re: Japonské vidlicové motory III

lopik
 Turista 

Ikona

vdaka zeON...,
hmotnost je jedina vyhoda?


24.05.2007 18:44

Re: Japonské vidlicové motory III

Feri Zubal - zeON
 Turista 

Ikona

lopik: skus zalozit temu kardan vs retaz aj mna by zaujimalo ci je tam viac vyhod okrem hmotnosti


24.05.2007 18:46

Re: Japonské vidlicové motory III

edott
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

ta afrika bola vtedy dobrý mastodont :-)))
kardan je lepsí asi len pre bezneho turistu oni by ho rýchlo odsrali a bolo by viac roboty ako s retazov na ktorej im nezalezí


24.05.2007 22:10

Re: Japonské vidlicové motory III

duroslav
Darca Krvi  Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

klasika, super....tiez ma zaujima, preco odfajcili kardan? a vobec, kedy budu mat vsetky moto konecne kardan? teraz som menil retaz a dost ma to serie :-} ...este jedna vec: mam knihu, z ktorej su tie fotografie, nemam ju po ruke, nepise sa tam cosi take, ze afrika sa zucastnila len nejakych sprievodnych pretekov dakaru?
PS: legendy forever... ;-)


25.05.2007 8:09

Re: Japonské vidlicové motory III

gilbert
 Veteránista 

Ikona

Ak si dobre spomínam, tak preteky či to už cestné alebo terénne a samozrejme maratóny sú o pretekaní, teda o akcelerácii a o režime motora, ktorý je "plyn a brzda". Práve tieto momenty sú pre kardan najchúlostivejšie. S kardanovým sekundárnym prevodom motocykel získa tiež maxmálnu rýchlosť, či predbehne pomalejšieho, ale motocykel s reťazovým pohonom "to spraví" oveľa skôr. Pri zostave motor+reťaz je maximálka za niekoľko sakúnd, no pri motor+kardan je tento interval oveľa dlhší pri rovnakom objeme.V pretekoch mali kardanové motocykle stále druhé miesto oproti raťazovým. Výnimkou bola snáď Moto Guzzi v období medzi dvoma vojnami s radovým štvorvalcom, prípadne prvá Rondine a samozrejme BMW, ale to bolo v kategórii Side. Reťaz znesie väčšiu jednorázovú zaťaž, aj keď sa skôr vyťahá. Kardan prenáša naozaj skoro 100% výkonu na vozovku, ale v pretekovom režime veľa nevydrží.

Duroslav.
Nikde netvrdím, že sa motocykle zúčastňovali nejakých sprievodných pretekov. V každom maratóne mali a majú svoju kategóriu.Tvrdím, že na maratónoch pretekalo všetko autá, motocykle, trike, štvorkolky..... a samozrejme DOPROVODNÉ KAMIÓNY, ktoré viezli náhradné diely a mali na starosti týlové zabezpečenie. To, že tiež pretekali primälo organizátorov vytvoriť samostatnú kategótiu pretekových nákladných špeciálov. Viď Daf, Man, Tatra, Liaz a nedávnej minulosti Kamaz. Tieto špeciály mali motor, kabínu/niekedy aj dve/ a nemali žiadnu "Korbu", takže nič neviezli. Boli to dakarské špeciály ako motocykle, ktorým som sa venoval. Samozejme nebola to len Honda, ale tá vniesla do Dakaru vidlicový dvojvalec, ktorý je aj teraz na vrchole vďaka KTM. Gilbert

Upravené 3 krát. Naposledy upravil gilbert (25.05.2007 8:13)


25.05.2007 12:42

Re: Japonské vidlicové motory III

Hodnotenie: Dobré

XRV v sutazi Pariz-Dakar jazdila len v kategorii "MARATHON", co su viacmenej upravene seriove stroje. S tovarenskym specialom NXR mala spolocne len to, ze obe mali motor do V. Francuzi uz v 1989 nasadili do tejto sutaze 50 XRV 650, bolo to vsak fiasko.
Inac, bol som v tom, ze objem ostatnych NXR bol az 820ccm. Vela zaujimavych foto o tychto specialoch je tu [null NXR750/820],
a Honda Rally Specialy


26.05.2007 17:13

Re: Japonské vidlicové motory III

DuffGNR
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Super článok.
Na Dakare je už zakazané používat dvojvalce :-(


28.05.2007 23:39

Re: Japonské vidlicové motory III

bohur
 Bahniak 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

perfekné čítanie, super, gilbert len tak dalej a niečo aj o Yamahe. 8-)

Ď.


01.06.2007 12:27

Re: Japonské vidlicové motory III

duroslav
Darca Krvi  Turista 

Ikona

gilbert: ja som nepisal, ze to tvrdis, ale ze je to v tej knihe....ja vobec nemam prehlad o organizacii dakaru a kategoriach, ja sledujem len jednu, tu, co jazdi katrinak, ta je asi TOP...jazdila tuto TOP kategoriu afrika? ;-)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.