Anketa:
Najsledovanejšie videá:
Kategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka! - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom
Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiuKategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka! - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom
Hodnotenie: (4 hodnotení)
Diskusia k článku: Kategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka!
Zruš sledovanie Pridaj nový príspevokKategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka!
Nezdá sa mi, že kvôli typu prevodovky Ma net, Tatran a Čezeta sa tvárili ako skútre. |
Re: Kategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka!
strucne a celkom jasne |
Re: Kategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka!
senior: Ako som už niekoľko krát spomínal - kategórie motocyklov nie sú presne ohraničené a často sa prelínajú. Podľa charakteristiky Wikipedie napríklad Gilera DNA (obr.č.2) nie je skúter. Možno je jediný v kategórii Motocykle s variátorom. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vadim (12.10.2006 13:41) |
Re: Kategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka!
Áno, isteže sa kategórie prelínajú. a Wikipédia je zastaralá, použil som ju, len aby som nemusel vymýšľať formuláciu. Skúter charakterizuje hlavne karoséria (ochrana jazdca, nádrž je umiestnená skoro vždy pod sedlom, malé koleska), aj keď sú výnimky. Myslím, že výkon, druh prevodovky, chladenie je nepodstatné pre definíciu. Gilera DNA bude nejaký hybrid, je to skúter len kvôli CTV? |
Re: Kategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka!
O ochrane jazdca sa asi nemá zmysel baviť, pretože keby tá mala byť kritériom, tak by bol skútrom asi aj GoldWing O ochrane jazdca sa asi u Zoomera nedá hovoriť. Napriek tomu, je to určite skúter. Nádrž pod sedadlom má aj Vmax, Virago 535, Intruder 1500 a skútre to rozhodne nie sú. Upravené 2 krát. Naposledy upravil Vadim (12.10.2006 17:35) |
Re: Kategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka!
Dobre, a kým neboli variátory, neboli ani skútre? |
Re: Kategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka!
Ha ha, ja aj na motorku nastupujem zboku. |
Re: Kategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka!
A čo to schovávam? Nie je to Honda, ani VTX, ani nemá 1800. Ale má aspoň motor Honda Monkey 50, aj keď licenčný. A to je vlastne na nej najlepšie. Ostatok je šunt |
Re: Kategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka!
senior: Za posledných pár desiatok rokov sa zmenili kritéria na všetko. Ja som ten článok písal pred pár dňami a súčasnym pohľadom na skútre. O niekoľko rokov bude neaktuálny, ako tá Wikipedia... Upravené 2 krát. Naposledy upravil Vadim (12.10.2006 18:02) |
Re: Kategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka!
Omyl, o autorovi tu vôbec nebola reč, nepoznám ho, venujem sa len obsahu. Mal som 18 rokov, keď som sa vozil na novom skútri - Tatrane 125S. Vtedy sa mi zdal super, dnes... Ale boli to pekné časy. A mindráky? Na tie som už hádam pristarý. |
Re: Kategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka!
Vážení. Upravené 1 krát. Naposledy upravil gilbert (13.10.2006 14:14) |
Re: Kategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka!
gilbert: a kam potom zaradit Burgmana 650? |
Re: Kategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka!
gilbert: |
Re: Kategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka!
senior: podla katalogov mozno ale nema motor pod sedadlom,ma motocyklovy ram..... |
Re: Kategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka!
Vadim: S tym Viragom 535 si sa nesekol???Podla mna teda nadrz pod sedlom urcite nema... |
Re: Kategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka!
Nerozlišujem vozidlá podľa konštr. rýchlosti, ale podľa stavby vozidla a to sú dva pohľady. To by potom aj 2 tonový kolos na dvoch kolesách dosahujúci rýchlosť 14 km/h bol kolobežka alebo niečo také. Konštrukčne môže mať oskútrovaný motocykel aj šesťvalcový štvortaktný motor, no vždy to bude oskútrovaný motocykel. Konštrukčne teda betka môže jazdiť akokoľvek rýchlo, može mať objem aj 100ccm/ čo je alternatíva motora Betky/, aj tak to bude mokick, pretože konštrukčne je to stále mokick, teda mopedová konštrukcia bez pedálov. Gilbert Upravené 1 krát. Naposledy upravil gilbert (13.10.2006 14:17) |
Re: Kategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka!
...sme sa trošku zamotali , ale nevadí. |
Re: Kategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka!
Vadim: fakt???...to som nevedel...sranda...diky |
Re: Kategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka!
gilbert: nezáleží predsa, ako to rozlišujeme my, ale paragrafy zadeľujú vozidlá do určitých kategórií. A záleží aký motor by malo to dvojtonové hebedo. O hmotnosti sa tam nehovorí. Takisto sa tam nehovorí o skútri, alebo motocykli. Jednostopové motorové ozidlo podľa vyhlášky je len motocykel. Tak ako pri autách nerozlišuje sedan, kabriolet, hatchback... moped bez pedálov nemôže existovať, prediže je to skratka motor plus pedál, Nemci zaviedli mofa - motor plus fahrrad, a mokick som už spomínal. senior |
Re: Kategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka!
Vadim, este by ma zaujimalo, ktory skuter sa moze vykonovo porovnavat so sportovymi motorkami? ...alebo chces porovnavat nejaku 125ccm motorku s maxiskutrom? |
Re: Kategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka!
agressor ak ta niekto opali na burgmane 650 necuduj sa... ten skuter taha 2 kila a neskutocne akceleruje na taku relativne tazku chladnicku, ma nizko tazisko a nieco ako tiptronic |
Re: Kategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka!
Diskusia sa zvrtla iným smerom. Ide len o to, že verím, že Manet, Tatran a Čezeta 501 - 502 boli skútre, aj keď vznikli v tých neblahých časoch. |
Re: Kategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka!
Hodnotenie: v tomto roku na mňa najviac zapôsobil práve skúter bol veľký, pohodlný skrátka X9, neviem neviem či ma zas nezláka vlastnil som simson skúter a ČZ501 Upravené 1 krát. Naposledy upravil kekso (14.10.2006 16:02) |
Re: Kategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka!
rozhodne tatran a manet boli skutre, aj pionier je skuter, neviem ci 21 alebo ktoryy ale jeden s nich bol skuter . inac dobree cawa |
Re: Kategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka!
aj simson bol skúter a mal manuálnu prevodovku a nebol z šesdesiatých rokov ale 80-tých |
Re: Kategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka!
Hodnotenie: Vadim pekny clanok .... jedne ma zaskocilo ze nepoznam skuter zo sekvencnou prevodovkov ... Ani Burgamn ho nema. Je to variator z elektromagnetom posuvajucim tanier, ktory vytvara dojem zaradenia rychlosti ... |
Re: Kategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka!
Jozefko: Verím ti, že ťa to zaskočilo. Keď v skútri prevodovka absentuje, tak samozrejme nemôže byť sekvenčná |
Re: Kategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka!
JAZDIŤ NA SKÚTRI, JE AKO PICHAŤ TLSTÚ ŽENSKÚ. JE TO FAJN, ALE NESMÚ ŤA U TOHO VIDIEŤ KAMARÁTI. |
Re: Kategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka!
Hodnotenie: nevo - budem jazdiť poza bučky |
Re: Kategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka!
Hodnotenie: Pekný článok. |