ISSN 1336-6491 | Online: 1509 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26671
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16065)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10606)

Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní? - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuNa čo mi je v bežnej premávke 100 koní? - Diskusné fórum - Len Tak

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

| 1 2 | Nasledujúce

23.06.2009 12:58

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

ja mam teraz v terene 65 konovu ktm 690 a je to len o ladeni motora, je to tam plne vyuzitelne, tak preco nie 100 k na ceste ? Je to o medzikuse co s tym vie narobit. Niekto dynamicku strelbu a niekto pruser.


23.06.2009 12:58

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

tref
 Turista 

Ikona

egres2: handy - zrucny/sikovny -> zrucneho capa :-D


23.06.2009 12:52

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

Pilgrim
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Mne sa skôr zdá, že "handycap" majú tí, čo musia riešiť a zdôvodňovať, prečo nemajú/"nechcú" mať 100 koní...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Pilgrim (23.06.2009 12:52)


23.06.2009 12:48

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

egres2
 Bahniak 

Ikona

Pasát W8 300koní
ZZR 600 110 koní
A idem si hľadať toho ručného capa./handycap/.


23.06.2009 12:38

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

MarekZ
 Stuntrajder 

Ikona

Vobec si nemyslim, ze kto "musi mat" moto nad sto koni, ma nejaky handycap, mne to pride uplne v poriadku.
Argumenty, ze to nie je kde vyuzit alebo ze to majitel nevyuzije su podla mna uplne mimo, preco by to musel vyuzivat? Mozno mu staci, ze to ma, robi mu to radost, a o co viac ide?


23.06.2009 12:37

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

hardtrack
 Kávičkár 

Ikona

...tento víkend som jazdil na 2Litrovom benzíne (154hp :-(((((( 118,4KW) proste borec ale je to iba o zrýchlení, na predchádzanie je to super ale inak je to ako každé iné auto z bodu A do bodu B poprípade C

a motorka CBF 500 nič moc ale aspoň dašto :-)

PS: ducklin vieš ktorá CBF500 :-D


23.06.2009 12:28

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

CB750
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

Svižne sa dá jazdiť od 25kw. Nad 100 koní je výkon bežnému jazdcovi už zbytočný.
Tí čo "nutne musia" mať viac ako je 100PS majú nejaký handycap.

Bola by veľká provokácia zisťovať ako vplývajú na seba tieto 3 veličiny: vek, výkon a IQ


23.06.2009 12:25

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

Grco
 Kávičkár 

Ikona

Toto sa pyta kazdy kdo sa na nicom poriadnom dlhsie nepreviezol...


23.06.2009 12:23

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

Blazen054
 Jogurťák 

Ikona

grepo918 - tvoj prispevok je najlepsi :D:D umrel som vodic ma byt vysmiaty :D ne vodic bicykla :D:D


23.06.2009 12:11

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

grepo918
 Ľadvinka 

Ikona

vodic ma byt vysmiaty a nie vodic bicykla ...nech to ma aj 8 koni ale nech to ide,to je hlavne :-D


23.06.2009 12:03

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

preXlP
 Edvenčr 

Ikona

misho: si mudry jak kalkulackaa ty co riesis ?


23.06.2009 11:58

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

rissko
 Kávičkár 

Ikona

ta na chuja :-))) ...MAN >:-)


23.06.2009 11:33

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

Maudit
 Kávičkár 

Ikona

Tomcat [dobre] a ešte načo sme si kupili motorky??? :-O kua to je funny,a Mishko vám to natrel stými 46 pegasíkmi.....hmmm že by Vale Rossi... :-D >:-)


23.06.2009 10:33

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

oldtimer
 Veteránista 

Ikona

...ako povedala Romanka [dobre] , tocivy moment je asi podstatnejsi. V beznej premavke (mesto, obec) ma tento parameter vacsiu vahu. Ale aj "merny vykon" je tiez na zvazenie. :-)


23.06.2009 10:24

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

tombar
 Skútrista 

Ikona

150 je do premavky tak akurat >:-)


23.06.2009 10:18

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

borto
 Kávičkár 

Ikona

tomcat: NACO prisi? :-}
Uz sme sa mohli previezt.


23.06.2009 10:03

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

Tomcat
 Kávičkár 

Ikona

nechapem otazky typu NACO??

naco si varis jedlo?? rovnako sa najes aj s chleba
naco si umyvas zuby?? aj tak ti v starobe vypadaju
naco mas auto?? mozes ist MHD alebo skutrom
naco mame MHD ?? mozme ist bicyklom
naco mame prostrednik ?? 4 prsty stacia
naco je motorka ?? ved je neprakticka

a naco a naco a naco :-P


23.06.2009 9:58

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

blacky a na co su ti tie dve 130konove motorky ked ani na jednej ti frajerka nedovoli jazdit? :-P
odpoved blackymu je 100konova motorka nanic :D on si kupi pekne 400ku skutrika ;-)


23.06.2009 9:06

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

tref
 Turista 

Ikona

MarekZ: to je moj bandit ;-) na brzde mal nameranych presne: 114.9 PS / 8672 ot.min-1 (citam prave z listu zo zaznamu z brzdy) .. samozrejme nie seriovy ;-)

EDIT: Pilgrim [dobre] [dobre] [dobre]

Upravené 1 krát. Naposledy upravil tref (23.06.2009 9:10)


23.06.2009 9:00

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

TheBoss
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Slaughter: kolo 100 koní má 600 naháč. Načo je taká motorka si odpovedz sám ;-)


Romanka: pekné [dobre]


23.06.2009 8:57

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

blackman25
Darca Krvi  Jogurťák 

Ikona

Mam dve 130 konove motorky = 260 koni a s tym sa inak predbieha :-D :-D :-D


23.06.2009 8:47

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

Hodnota krútiaceho momentu je pre bežné jazdenie s vysokou pravdepodobnosťou omnoho významnejšia, ako hodnota max.výkonu ( viď výkonová krivka rôznych motoriek), ktorý naozaj málokto v bežnej premávke využije, resp.ho využije zriedka, nakoľko by musel držať motor vo vysokých otáčkach. Takže , ak porovnáš dve motorky, z ktorých má jedna max.krútiaci moment 60 Nm pri 7-8 tis otáčkach a druhá 100 Nm pri 4-5tis otáčkach, tak je takmer isté, že ten rozdiel pocítiš omnoho skôr. Podľa mňa je 100 koní v poriadku, ak to máš v hlave usporiadané, žiadny problém. A ak nie, tak aj 60 koní môže byť prúser 8-)

A ešte niečo z príručiek pre ľahšie pochopenie:

Krútiaci (točivý ) moment
Ľubovoľné vozidlo s ľubovoľným, zaradeným prevodovým stupňom bude akcelerovať s priebehom, ktorý bude presne kopírovať jeho krivku točivého momentu. Pre zjednodušenie nebudeme brať do úvahy všetky straty, (ako napríklad trenie, odpor... - ten možno úplne zanedbať lebo, keď je vozidlo na meraní na motorovej brzde, tak stojí a nemá žiadny odpor) atď. Takže automobil bude pri ľubovoľne zaradenom stupni zrýchľovať najviac na vrchole točivého momentu, kdekoľvek mimo toto maximum, bude zrýchlenie pomalšie, pričom rozdiel bude tým väčší, čím väčšia bude "špička" na grafe točivého momentu. Zatiaľ čo točivý moment je jediné, čo vodič cíti "na chrbte", výkon je iba výpočet, ktorý vychádza z točivého momentu.

Točivý moment 200Nm vás pri rovnakom zaradenom prevodovom stupni zrýchli rovnako rýchlo ako pri 2000 otáčkach za minútu, tak pri 4000 otáčkach za minútu, aj keď podľa vzťahu bude pri 4000ot./min. výkon dvojnásobný. Preto nie je výkon pre "vodičov chrbát" nejako významný, lebo ho nijak nepocíti.

Oproti krivke točivého momentu (a zodpovedajúcemu zatlačeniu do sedačky), výkon väčšinou citeľne rastie s otáčkami, obzvlášť pokiaľ točivý moment s otáčkami tiež narastá. Výkon bude vzrastať aj v tom prípade, pokiaľ prekročíme vrchol točivého momentu a bude naďalej vzrastať s otáčkami, pokiaľ točivý moment nezačne ochabovať tak rýchlo, že tento pokles už nestačia vyrovnávať vzrastajúce otáčky. Aj cez tento fakt výkon nemá nič spoločného so "zatlačením vodiča do sedačky". Neveríte? Zájdite si so svojim autom na rovné a prehľadné miesto, zaraďte prvý rýchlostný stupeň a choďte ustálene tak rýchlo, aby bol otáčkomer práve na vrchole točivého momentu. V tomto okamihu dajte plný plyn a ucítite zatlačenie do sedačky, ktorého je váš voz schopný. Teraz nastavte otáčky do oblasti maximálneho výkonu a opäť dajte plný plyn. Zatlačenie do sedačky už nebude tak citeľné, ako v predchádzajúcom prípade.
Výkon
Pokiaľ je točivý moment tak dôležitý, prečo sa vôbec niekto stará o výkon? Je totiž vždy lepšie produkovať točivý moment vo vyšších otáčkach, ako v nižších, pretože v tomto prípade môžete využiť sprevodovanie.

Extrémny príklad, z odbornej literatúry, ale zato veľmi výstižný. Netýka sa to síce priamo automobilov, ale pre pochopenie je postačujúci. Jedná sa o mlynské koleso, ktoré je vyrobené z masívneho dreva a otáča sa veľmi lenivo a pomaly. Toto mlynské koleso disponuje točivým momentom obrovskej hodnoty cca 3500Nm, čo je v motorizme len veľmi ťažko dosiahnuteľná hodnota. Rýchlosť otáčania je cca 12 otáčok za minútu. Keby sme toto mlynské koleso pripevnili ku kolesám automobilu, tento automobil by zrýchlil z nuly na 12 otáčok za minútu v okamihu, a poháňajúce mlynské koleso by ani nepoznalo, že sme k nemu niečo pripojili.

Na druhú stranu, dvanásť otáčok bežného kolesa automobilu za minútu odpovedá rýchlosti cca 1,5km/h, čo je samozrejme „slimačie“ tempo. Pokiaľ by sme chceli ísť rýchlejšie (to samozrejme chceme), boli by sme nútení previesť sprevodovanie smerom hore, t.j. dorýchla. Pri rýchlosti vozidla 100km/h by sme museli mlynské koleso sprevodovať cca 67-krát dorýchla, čím by točivý moment klesol na 52Nm (3500/67). To je naozaj veľmi málo a bežný automobil by sa zrejme s takto malým točivým momentom na stokilometrovú rýchlosť ani nedostal. Pokiaľ použijeme skôr odvodený vzťah, dostaneme výkon tohto mlynského kolesa úbohých 4kW.

Na tomto príklade je názorne vidieť, že zatiaľ čo mlynské koleso je schopné vynaložiť obrovské množstvo sily a mohlo by tak lámať skaly, jeho výkon je značne malý. U spomínaného lámania skaly totiž nepotrebujeme rýchlosť a stačí nám iba mamutia sila. U vozidla rýchlosť potrebujeme, aby sme sa vôbec niekam dostali a nezáleží tak iba na sile.

Upravené 2 krát. Naposledy upravil Romanka (23.06.2009 8:53)


23.06.2009 8:40

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

egres2
 Bahniak 

Ikona

Aby si na ne naložil dve kozy.


23.06.2009 8:13

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

Velo
 Kávičkár 

Ikona

Na potrebu.....


23.06.2009 8:09

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

Pilgrim
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Počúvaš hudbu? Na to, aby si narobil hluk v detskej izbe ti stačí 2x5W. No aby si si hudbu vychutnal a počul aj nízke tóny, repráky jednoducho musia dokázať pohnuť masou vzduchu. A na to potrebuječ 2x50W a viac. Aj keď pravdepodobne ich budeš mať pustenú tichšie, ako pubertiak svoje 5W šumítka.

Ale nebudem sa rozpisovať, lebo ma Mishko zaradí do svojho zoznamu :-) [dobre]

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Pilgrim (23.06.2009 8:10)


23.06.2009 8:05

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

romica
 Kávičkár 

Ikona

mne by bolo 100 koní na nič... mám 143 a tak si hovorím že chcelo by to dáke kone... samozrejme výlučne na bezpečné predbiehanie. a hláška - viac koní zožere viac sena je [dobre] :-D :-D :-D :-D


23.06.2009 8:03

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

Bruno75
 Kávičkár 

Ikona

V beznej premavke a pri pohodovom jazdeni ti je 100 koni zbytocnych ale... je dobre mat vykonovu rezervu, resp. ovela prijemnejsie sa jazdi ked proste pod ritou mas dostatocne silnu masinu aby si nemusel vymienat trenky ked sa pri predbiehani oproti tebe ruti auto a ty pridas ale nic sa nedeje.
Zaroven si ale treba uvedomit, ze pri pohodovej jazde v beznej premavke (to je tvoja otazka) ti uplne v pohode staci aj 30-40 konikov na normalne jazdenie a nespomalovanie premavky. Druha strana karty je o nahanani sa za sekundami kedy aj 200 koni je malo a kazdy konik naviac je len a len na uzitok. To mas ako s autom, da sa jazdit na zdochnutej 1,2HTP v pohode ale proste niekedy ani 500 konovy medak od AMG nie je dostatocne silny ;-)


23.06.2009 8:00

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

MarekZ
 Stuntrajder 

Ikona

tref: to je co za Bandit so 115 konmi?

Skoda, ze nemam tych 100, ale keby som ich mal, tak by mi to bolo dobre na odpovede. Na take otazky, ze kolko koni ma ta motorka. Takto musim klamat, ze 100 >:-)
Max. vykon ma moja hracka pri 7500 otackach, kam sa v beznej premavke nedostanem, lebo to uz ide potom skoro 80kmh a vselijako sa to cele plasi a zdviha a robi podobne triky. Takze mne je v beznej premavke dobrych tak od 35 koni pri 2500 az po 65 koni pri 4500, co ked sa spocita, je presne tych 100. ;-) Inak uz slabsiu ako stokonovu motorku by som uz asi nechcel >:-)


23.06.2009 7:58

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

výkon nikdy nie je na škodu, či už v aute alebo na motorke, o krúťaku nehovoriac...
Človek ho však musí vedieť ovládať, no hlavne sám seba držať na uzde.

"power is nothing without control"


23.06.2009 6:54

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

tref
 Turista 

Ikona

Ja som mal 37 kW (50 HP) Transalpa a po roku som ho vymenil za 85 kW (115 HP) Bandita. Dovod tejto zmeny je mojou odpovedou na tvoju otazku: LEBO BOLA SLABA! Totiz bola to super masina, motor bol jednoducho uzasny a este dlho mi bude chybat ten jedinecny stroj, lenze vacsinu casu jazdim so spolujazdcom a hlavne na dlhe trasy a ked sme dvaja a plne nalozena masina tak to uz je citit, nie ze by sa jej nejak nechcelo, ale hlavne pri predbiehani mi to chybalo, je istejsie ked mi staci len brnk do plynu a uz som vpredu, dalej je to omnoho pohodlnejsie aj pri jazde v/cez mesto, pri vyjazdoch zo zakrut atd atd atd, kedy nemusim vkuse podradovat, ale masina ma taky prebytok vykonu ze staci otocit plynom a skratka sa ide nech sa co deje... Cize silna masina nie je len koli nahananiu sekund na babe ci medzi semaformi na ktorych aj tak stojis, ale ma to vyznam aj pre uplne pohodovu jazdu. Ja jazdim kludne turisticky a velkou vacsinou dodrzujem rychlosti, no napriek tomu citim ze toto mi k spokojnosti a komfortu chybalo. [dobre]

EDIT: kazdy si kupi masinu aku chce a aka mu vyhovuje, nikto nikoho nenuti kupit si 200 konovu ZZRku, ale ani nikto nemoze nikomu zazlievat ze ma radsej tych sto konikov pod zadkom ako roztahavat 11kW MZtku.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil tref (23.06.2009 6:57)


23.06.2009 6:02

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

100 koní zožere veľa sena,zbytočne...


23.06.2009 3:06

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

lakyluk
 Jogurťák 

Ikona

no kokot 100 koni je nic


23.06.2009 1:12

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

duroslav
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Na dve veci...a este dalsie dve: pokuty a ti aktivnejsi na zabitie :-~ (moj nazor ;-) )


23.06.2009 0:57

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

borto
 Kávičkár 

Ikona

Aby mi to vela vytiahlo, nie? >:-)


23.06.2009 0:29

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

na bezpecne predbiehanie >:-)


Video: www.youtube.com/watch?v=VvswwKEQ5Cg&feature=channel_pag...


23.06.2009 0:14

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

Blackadder
 Kávičkár 

Slaughter> ak nevies na co su Ti kone, tak nejazdi. 100k navyse nie je tak vela, a zamysli sa nad tym kedy ich mas: nieco cez 10tis otacok a plyn otvoreny naplno nadoraz - kedy tak jazdis?


23.06.2009 0:00

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

MZriderZA
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona

ja ani neviem kolko mam konikov ale ten nastup vykonu je brutaaaalny [dobre]


22.06.2009 23:53

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

Mihal
 Turista 

Ikona

na co 100 koni? neviem pretom ma motorku 86 konovu ;-) ale skutocne sa na nej lepsie predbieha (ak to je potrebne)...


22.06.2009 23:51

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

tino06
 Turista 

Ikona

WAAAAAAAAAAA Tak teraz Vam Miso trosiiicku nalozil. :-D :-D :-D


22.06.2009 23:48

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

Mishko
 Skútrista 

Ikona

1 k = 735.8 W = 0.7358 kW, opačne: 1 kW = 1.359 k
100k = 73,58 kW

Yuki VICE 250: 11.7 kW / 16 k
Honda VT 750 Shadow Aero: 33,7 kW / 46 k

mlhos, Slaughter: Vase masiny nemaju ani sestinu (resp.polovicu) zo 100k tak co riesite?

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Mishko (22.06.2009 23:49)


22.06.2009 23:34

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

...na bezpecne predbiehanie ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil pitaz (22.06.2009 23:35)


22.06.2009 23:25

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

Pavuk
 Turista 

Ikona

Na to prides az vtedy, ked ich budes naozaj potreboat a vtedy je uz neskoro, ked ich nemas... :-P


22.06.2009 23:14

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

a kde mas tie kone schovane? moja motorka ma vykon v kilowatoch a tvoju tahaju kone :-D


22.06.2009 23:04

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

dazdo
 Turista 

Ikona

aby si z 0 na 50 bol o 0.2s rychlejsie ako ti zebraci 50konovi a bol o "0.2s x pocetkrizovatiek" skor v cieli 8-)


22.06.2009 23:03

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

bandit650
 Kávičkár 

Ikona

naco? sak ked do pekla, tak uz na poriadnom koni :-D


22.06.2009 23:03

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

myso87
 Turista 

Ikona

v aute tak akurat a na moto by som sa zabil...


22.06.2009 23:02

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

dragonhunter
 Edvenčr 

Ikona

na jazdenie ?


22.06.2009 23:01

Re: Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

samko1
 Jogurťák 

Ikona

Na nic. Kup si babetu. >:-) ;-)


22.06.2009 22:54

Na čo mi je v bežnej premávke 100 koní?

Slaughter
 Turista 

Ikona

Už sa mi začínajú robiť bubliny na mozgu ako stále nad tým premýšľam. Čo si o tom myslíte? (nie o tých bublinách, ale o koňoch...)


| 1 2 | Nasledujúce


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.