Novinky:
25. 11. 2007
Chystáme ďalšiu výpravu: 7. 10. 2006 Šťastne doma! Za nami 11 800 km, 24 dní, 8 krajín, 3 kontinenty a nespočetne veľa zážitkov. 30. 9. 2006 Dobili sme pyramídy v Gíze. 20. 9. 2006 Herghott sa z rodinných dôvodov rozhodol opustiť spolucestovateľov a vrátiť sa domov. 14. 9. 2006 Vyrazili sme na cestu. 31. 8. 2006 Spustili sme Foto galériu expedície. 18. 8. 2006 Pridali sme foto Carnet de passage en douane do sekcie Dokumenty. 17. 8. 2006 Manažér Environ servis moto tímu nám potvrdil, že slovenskí jazdci Jaroslav Katriňák a Ivan Jakeš sa nebudú štartovať na rely faraónov. Jaro uprednostnil tréning v Maroku, ktorý je menej finančne náročný. 16. 8. 2006 Na stránku sme pridali sekciu Dokumenty, kde sa môžete dozvedieť niečo viac o administratívnej príprave na cestu. 22. 6. 2006 Pribrali sme k sebe Francuza, ktorý jazdí na BMW R 1200 GS. Jeho obľúbenými destináciami sú Rumunsko, Ukrajina a Grécko. |
Priehrada Les království, Česko - Bod záujmu - Tip na VýletVodná nádrž Les Království je údolná priehradná nádrž na rieke Labe ležiaca pri samote Tešnov 4 km proti prúdu od mesta Dvůr Králové nad Labem, v úzkom údolí, ktoré prechádza Kocléřovským chrbátom. Na ľavom brehu ju lemuje rozsiahly lesný komplex Kráľovstvo, zvyšok starého hraničného lesa, po ktorom získala priehrada svoje meno. Priehrada je v českých pomeroch neobvyklá svojim vysoko estetickým stavebným prevedením. V súčasnosti je vďaka svojej jedinečnosti vyhľadávaným cieľom turistov. Po ničivej povodni z roku 1897, ktorá zasiahla údolie Labe až po Pardubice, bolo rozhodnuté o výstavbe dvoch vodných diel, ktoré by prívalové vody zadržali – Labskej (pri Špindlerovom Mlýne) a Tešnovskej (dnešná priehrada Les Kráľovstva). Podklady pre stavebný projekt začalo v roku 1903 pripravovať Technické oddelenie pre úpravu riek v Prahe vedené stavebným radom Ing. Josefom Plickom. Stavba prebiehala v rokoch 1910 – 1920 (zdržanie spôsobila prvá svetová vojna). Stavebnú časť vykonala firma J. V. Velflík a strojné zariadenie dodala firma Fanta a Jireš (obe spoločnosti taktiež z Prahy). Náklady na stavbu priehrady boli 4,7 miliónov rakúskych korún. Po dokončení výstavby to bola najväčšia vodná nádrž vo vtedajšom Česko-Slovensku. Fotogaléria:17.09.2021 - Awia 17.09.2021 - Awia 17.09.2021 - Awia 17.09.2021 - Awia 17.09.2021 - Awia 17.09.2021 - Awia 17.09.2021 - Awia 17.09.2021 - Awia 17.09.2021 - Awia 17.09.2021 - Awia 17.09.2021 - Awia 17.09.2021 - Awia 17.09.2021 - Awia 17.09.2021 - Awia 17.09.2021 - Awia Detaily:
Adresa, Kontakt:Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej MapeBody v okolí:Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
|
Tomáš Hajduch:
Prezývka: Awia
Dátum narodenia: 30.12.1980 Bydlisko: Košice, Slovensko Kontakt: tomas.hajduch@motoride.sk Tel: +421 903 31 31 36 Peter Fischer:
Prezývka: Herghott
Dátum narodenia: 07.03.1982 Bydlisko: Svätý Jur, Slovensko Kontakt: peter.fischer@motoride.sk Tel: +421 903 123 130 Igor Krajčo:
Prezývka: Francuz
Dátum narodenia: 02.09.1971 Bydlisko: Trnava, Slovensko Kontakt: france@post.sk Tel: +421 903 122 482 |