Novinky:
25. 11. 2007
Chystáme ďalšiu výpravu: 7. 10. 2006 Šťastne doma! Za nami 11 800 km, 24 dní, 8 krajín, 3 kontinenty a nespočetne veľa zážitkov. 30. 9. 2006 Dobili sme pyramídy v Gíze. 20. 9. 2006 Herghott sa z rodinných dôvodov rozhodol opustiť spolucestovateľov a vrátiť sa domov. 14. 9. 2006 Vyrazili sme na cestu. 31. 8. 2006 Spustili sme Foto galériu expedície. 18. 8. 2006 Pridali sme foto Carnet de passage en douane do sekcie Dokumenty. 17. 8. 2006 Manažér Environ servis moto tímu nám potvrdil, že slovenskí jazdci Jaroslav Katriňák a Ivan Jakeš sa nebudú štartovať na rely faraónov. Jaro uprednostnil tréning v Maroku, ktorý je menej finančne náročný. 16. 8. 2006 Na stránku sme pridali sekciu Dokumenty, kde sa môžete dozvedieť niečo viac o administratívnej príprave na cestu. 22. 6. 2006 Pribrali sme k sebe Francuza, ktorý jazdí na BMW R 1200 GS. Jeho obľúbenými destináciami sú Rumunsko, Ukrajina a Grécko. |
Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia (9) BAM - Bajkalsko-Amurská Magistrála, Rusko - Bod záujmu - Kde si zajazdiťHlavná trať BAM prebieha približne súbežne s Transsibírskou magistrálou, ale o 150 až 700 km severnejšie. Na „Transsib“ sa napája v meste Tajšet v Irkutskej oblasti, ďalej pokračuje cez Bratsk na rieke Angare do mesta Usť-Kut na rieke Lene, ktoré je niekedy považované za začiatok vlastnej BAM. Z Usť-Kut trať pokračuje k jazeru Bajkal, ktoré obchádza zo severu pri meste Severobajkalsk. Ďalej na dlhom úseku prechádza takmer ľudoprázdnou krajinou Stanovej hornatiny až dosiahne mesto Tynda, hlavný uzol celej trate. Táto časť sa nazýva západný BAM. Z Tyndy pokračuje východná časť BAM ďalej až do prístavu Sovetskaja Gavaň na pobreží Tichého oceánu. Hlavný úsek z Tajšetu do Sovietskej Gavani meria celkom zhruba 4 200 km. Magistrála zahŕňa 4 200 mostov a mostíkov s celkovou dĺžkou 400 km a 21 tunelov, merajúcich spolu 47 km. Popri železničnej trati vznikla servisná cesta, ktorá slúžila v čase výstavby na dopravu materiálu a techniky. Od dokončenia trate je táto cesta neupravovaná. Veľké množstvo cestných mostov už nestojí a mnohé úseky sa v priebehu rokov prepadli do permafrostu. Západný BAM teda úsek po mesto Tynda je jedným z najzvučnejších dobrodružných ciest sveta. Jednak pre svoju náročnosť, druhak pre odľahlosť od civilizácie, drsnosť celého územia Sibíri ktorou cesta prechádza a v neposlednom rade pre dobrosrdečnosť miestneho obyvateľstva žijúceho v drsnom kraji vďaka železnici. Má dĺžku cca 2100km. Video: KolymaTrip 2019 - BAM - Mostový špeciál - AJP PR7BAM by som rozdelil na nasledovné úsekyTajšet - Bratsk - Usť KutÚsek ľahko prejazdný s prevahou asfaltu. Na trase sú 2 veľké mestá Bratsk a Usť Kut. Je tu normálna premávka a bez asfaltu je len úsek medzi dedinou Čunsky a Bratskom. Tento úsek sme prešli za 2 dni. Usť Kut - Severobaikalsk - TaksimoNa tomto úseku je asfalt len na brehu Bajkalu od Severobajkalsku po dedinu Kičera. Zbytok je typická ruská gruntovka viac-menej v dobrom stave, no horšom ako cesta kostí. Hlavne horské prechody sú značne kamenisté. Je tu premávka už prevažne nákladná a hlavne okolo miest a dedín sa veľmi práši. Severobajkalsk je posledné väčšie mesto na trase kde je možné nakúpiť v bežných dobre zásobených potravinách či autosúčiastkach. Cesta je upravovaná po Nový Ujan. Za Novým Ujanom je 30km pomerne hlbokého piesku, následná cesta do Taksima je už členitejšia, technickejšia, no stále prejazdná pre väčšinu áut. Tento úsek sme prešli za cca 2 dni. Taksimo - Kuanda - Oljokma - Novaja Čara - Chani - Juktali - ČilčiNajnáročnejší úsek trasy. Začína odbočením z vyjazdenej trasy za Taksimom. Prechádza Vitimským mostom za ktorým sa cesta stále zhoršuje. Za dedinou Chani už väčšina mostov cez veľké rieky je popadaných a bežne sa prechádzajú železničné mosty. Pri každej väčšej rieke sa rieši výber z 3 alternatív prejazdu: cestný most, brod vodou a železničný most. Niekedy sú niektoré z týchto možností neprejazdné. Preskúmanie týchto možností postup značne spomaľuje je to tým hlavným jadrom dobrodružstva BAM. Tento úsek obsahuje všetky druhy nástrah na BAMe. Piesok, kamene, vodu, blato, mosty. Tento úsek sme prešli za 5 dni. Čilči - TyndaOd Čilci vedie už do Tyndy dobre udržovaná gruntová cesta. Všetky mosty sú v dobrom stave. Ľahká cesta. Tento úsek sme prešli za necelý 1 deň. SumárCelú trasu sme v júli 2019 absolvovali v dobrom počasí s oddychom za necelých 12 dní. Skúsení jazdci na dobre zvolených motorkách by to dokázali prejsť za o niečo menej času, no v prípade horšieho počasia môže prejazd trvať aj 14 a viac dní. Články:Fotogaléria:30.09.2019 - erbe 30.09.2019 - erbe 30.09.2019 - erbe 30.09.2019 - erbe 30.09.2019 - erbe 30.09.2019 - erbe 30.09.2019 - erbe 30.09.2019 - erbe 30.09.2019 - erbe 30.09.2019 - erbe 30.09.2019 - erbe 30.09.2019 - erbe 30.09.2019 - erbe 30.09.2019 - erbe 30.09.2019 - erbe 30.09.2019 - erbe 30.09.2019 - erbe 30.09.2019 - erbe 30.09.2019 - erbe 30.09.2019 - erbe 30.09.2019 - erbe 30.09.2019 - erbe 30.09.2019 - erbe 30.09.2019 - erbe 30.09.2019 - erbe 30.09.2019 - erbe 30.09.2019 - erbe 30.09.2019 - erbe 30.09.2019 - erbe 30.09.2019 - erbe 30.09.2019 - erbe 30.09.2019 - erbe 30.09.2019 - erbe 30.09.2019 - erbe 30.09.2019 - erbe 30.09.2019 - erbe 30.09.2019 - erbe Detaily:Stiahni si bod: LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programyKML súbor (*.kml) - pre Google Earth Stiahni si trasu: GPX súbor (*.gpx) - pre rôzne GPS programy a Google Earth
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej MapeVýškový profil trasy:Body v okolí:Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
|
Tomáš Hajduch:
Prezývka: Awia
Dátum narodenia: 30.12.1980 Bydlisko: Košice, Slovensko Kontakt: tomas.hajduch@motoride.sk Tel: +421 903 31 31 36 Peter Fischer:
Prezývka: Herghott
Dátum narodenia: 07.03.1982 Bydlisko: Svätý Jur, Slovensko Kontakt: peter.fischer@motoride.sk Tel: +421 903 123 130 Igor Krajčo:
Prezývka: Francuz
Dátum narodenia: 02.09.1971 Bydlisko: Trnava, Slovensko Kontakt: france@post.sk Tel: +421 903 122 482 |