Novinky:
25. 11. 2007
Chystáme ďalšiu výpravu: 7. 10. 2006 Šťastne doma! Za nami 11 800 km, 24 dní, 8 krajín, 3 kontinenty a nespočetne veľa zážitkov. 30. 9. 2006 Dobili sme pyramídy v Gíze. 20. 9. 2006 Herghott sa z rodinných dôvodov rozhodol opustiť spolucestovateľov a vrátiť sa domov. 14. 9. 2006 Vyrazili sme na cestu. 31. 8. 2006 Spustili sme Foto galériu expedície. 18. 8. 2006 Pridali sme foto Carnet de passage en douane do sekcie Dokumenty. 17. 8. 2006 Manažér Environ servis moto tímu nám potvrdil, že slovenskí jazdci Jaroslav Katriňák a Ivan Jakeš sa nebudú štartovať na rely faraónov. Jaro uprednostnil tréning v Maroku, ktorý je menej finančne náročný. 16. 8. 2006 Na stránku sme pridali sekciu Dokumenty, kde sa môžete dozvedieť niečo viac o administratívnej príprave na cestu. 22. 6. 2006 Pribrali sme k sebe Francuza, ktorý jazdí na BMW R 1200 GS. Jeho obľúbenými destináciami sú Rumunsko, Ukrajina a Grécko. |
Pyramídy Giza, Egypt - Bod záujmu - Tip na VýletPyramídy sú jedným z najznámejších symbolov starovekej egyptskej civilizácie. Najznámejšie a najväčšie sú pyramídy v Gize pochádzajúce zo 4. dynastie (asi 2589 - 2454 pred n. l.). Veľká pyramída v Gíze (známa aj ako Cheopsova alebo Chufevova pyramída) je vysoká 138 metrov (pôvodne mala asi o 10 m viac) a šírka základne je neuveriteľných 230 m. Pyramída je vybudovaná z lokálneho žltého vápenca. Na obloženie pyramídy sa použil biely turský vápenec. Obloženie po arabskom vpáde strhli a použili na stavbu Káhiry. Vnútorné komory, chodby a stropné dosky sú z asuánskej žuly. Každý kváder, vrátane obloženia, je individuálne opracovaný, aby zapadol presne na určené miesto. Vo vnútri má Veľká pyramída tri komory a Veľkú galériu. Menkaureova pyramída je najmenšia pyramída, ktorá sa v Gize nachádza. Základňa pyramídy meria 108,4 m a vysoká je „iba“ 66,45 m. Na stavbu sa použilo väčšie množstvo žuly, čo bol prestížnejší materiál ako pieskovec. Bola to vraj najkrajšia pyramída vďaka obloženiu. V dolnej tretine z asuánskej červenej žuly, v strednej tretine z bieleho turského vápenca a špička znovu z červenej žuly. Spôsob stavby pyramíd je zahalený rúškom tajomstva rovnako ako aj dokonalá geometrická precíznosť a presnosť stavby. Predpokladá sa však bežný postup stavby pomocou rôznych drevených pomocných zariadení. Kusy kameňa vylamovali v kameňolomoch drevenými kladivami, do kvádrov ich opracúvali dlátom a dreveným kladivom. Ťažké kvádre posúvali po guľatých brvnách, ktoré museli byť vždy vlhké. Každý kváder musel zapadnúť na svoje miesto. To je obdivuhodné, ak si uvedomíme, že priemerná hmotnosť jedného kvádru Cheopsovej pyramídy je asi 2,5 tony a je ich tam použitých 2,5 milióna. Podľa Herodota pyramídu za vlády Chufua stavalo 20 rokov asi 100 000 ľudí, čo sa dnes z viacerých dôvodov pokladá za nereálne. Články:Fotogaléria:23.03.2007 - Awia Detaily:
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej MapeBody v okolí:Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
|
Tomáš Hajduch:
Prezývka: Awia
Dátum narodenia: 30.12.1980 Bydlisko: Košice, Slovensko Kontakt: tomas.hajduch@motoride.sk Tel: +421 903 31 31 36 Peter Fischer:
Prezývka: Herghott
Dátum narodenia: 07.03.1982 Bydlisko: Svätý Jur, Slovensko Kontakt: peter.fischer@motoride.sk Tel: +421 903 123 130 Igor Krajčo:
Prezývka: Francuz
Dátum narodenia: 02.09.1971 Bydlisko: Trnava, Slovensko Kontakt: france@post.sk Tel: +421 903 122 482 |