Novinky:
25. 11. 2007
Chystáme ďalšiu výpravu: 7. 10. 2006 Šťastne doma! Za nami 11 800 km, 24 dní, 8 krajín, 3 kontinenty a nespočetne veľa zážitkov. 30. 9. 2006 Dobili sme pyramídy v Gíze. 20. 9. 2006 Herghott sa z rodinných dôvodov rozhodol opustiť spolucestovateľov a vrátiť sa domov. 14. 9. 2006 Vyrazili sme na cestu. 31. 8. 2006 Spustili sme Foto galériu expedície. 18. 8. 2006 Pridali sme foto Carnet de passage en douane do sekcie Dokumenty. 17. 8. 2006 Manažér Environ servis moto tímu nám potvrdil, že slovenskí jazdci Jaroslav Katriňák a Ivan Jakeš sa nebudú štartovať na rely faraónov. Jaro uprednostnil tréning v Maroku, ktorý je menej finančne náročný. 16. 8. 2006 Na stránku sme pridali sekciu Dokumenty, kde sa môžete dozvedieť niečo viac o administratívnej príprave na cestu. 22. 6. 2006 Pribrali sme k sebe Francuza, ktorý jazdí na BMW R 1200 GS. Jeho obľúbenými destináciami sú Rumunsko, Ukrajina a Grécko. |
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia (5) Jebel Al Jais - najvyšší vrch Spojených arabských emirátov, Spojené arabské emiráty - Bod záujmu - Kde si zajazdiťJebel Al JaisJe najvyšší vrch Spojených arabských emirátov (SAE) ktorý sa nacháza 50km od mesta Ras al-Khaimah je priamo na hranici medzi Ománom a SAE. Jeho výška dosahuje 1925 m.n.m. (Jabal, Jabel alebo tiež Jebal znamená v arabskom jazyku kopec) Moja jazda na vrchTak ako minule som kôli teplu cez deň vyrážal skoro ráno 3:50 aj tak už bolo 28,5°C. V tie dni hlásili monzún cez Omán a bolo to pekne cítit bočným vetrom na prázdnej 6 prúdovej Dubajskej diaľnici Emirates Road (E 611). Celá cesta až po Ras al-Khaimah bola diaľnične nudná. Jediný svetlý bod presunu bola skoro kolízia s púštnou líškou pieskovej farby vo veľkosti mačky.Po príchode do mesta som zapol internet a cez google maps hľadám cestu cez mesto. Navigágia ma kľukato prevedie mestom a vypľuje pri značke s označením smeru do vrchov Jais. Ďalej to je jednoduché. Idete v doline kocháte sa skalnatým povrchom kopcov tesne padajúcich k ceste. Cesta je však prekvapivo nižšej kvality asi III triedy. Cestou prechádzam okolo vysušenej zbernej nádrže pre vodu z kopcov ktorá ma úctihodnu hĺbku. Za nádržou preklopím zopár zákrut plných kôz na ktoré ma upozorní aj značka pri ceste. Po kozách sa pomaly odkryje predomnou údolie. Tak a je to tu prichádzam ku kruhovému objazdu na Wádi Bich a na náš vrch. Tento bod som aj vzal ako štartovací bod pre meranie údajov viď foto. Od tohto bodu vás prevedie novo vyasfaltovaná kľukatá cesta až na najvzšší bod vo výške 1306 m.n.m. kde je vrchné parkovisko s výhľadom na okolie. Na vrchu kopca bolo príjemných 25°C čo v porovnaní s teplotou dole 35°C bola úľava. Po ceste na vrchol je viac výhliadkových bodov kde na každom z nich je čisté WC. Na vrchnom parkovisku mali dokonca občerstvenie.Čo na záver?Cesta je stále vo výstavbe tak do budúcna bude možný výstup viac k oblakom. Terajšie prevýšenie od yačiatku po koniec bolo 1119m. No podľa všetkého nebude prístup povolený až na vrchol lebo je tam šhejkova letná rezidencia. No nehajme sa prekvapiť. Cestu som si prešiel 2x a keď ju porovnám z vrchom Jebel Haffet tak táto cesta je rýchlejšia menej technická ale aj tak zábavná. Kladiem ju pred Haffet pre jej scenériu veľkolepých hôr. To že cesta je obľúbená hlavne motoristami naznačovalo aj 5 kúskov Porche 911 ktoré si proti mne mierili do vrchu piatkovo zadriftovať. PS: Po ceste nazad ešte pokus prejisť Wádi pri päte kopca no bez dobrého obutia zas len trápenie na šmykľavom riečnom štrku. Tak aspoň som cvakol foto pre potešenie. Pri návrate bolo zas tradičných 40°C. No ani to ma neodradilo po skoro 7hod. výlete si dat sprchu a s kámošmi sa ísť schladit na aute do Hatta pools v Ománe. Ale to je už iný bod záujmu. Články:Fotogaléria:26.06.2015 - BOSS 26.06.2015 - BOSS 26.06.2015 - BOSS 26.06.2015 - BOSS 26.06.2015 - BOSS 26.06.2015 - BOSS 26.06.2015 - BOSS 26.06.2015 - BOSS 26.06.2015 - BOSS 26.06.2015 - BOSS 26.06.2015 - BOSS 26.06.2015 - BOSS 26.06.2015 - BOSS 26.06.2015 - BOSS 26.06.2015 - BOSS 26.06.2015 - BOSS 26.06.2015 - BOSS 26.06.2015 - BOSS 26.06.2015 - BOSS 26.06.2015 - BOSS 26.06.2015 - BOSS 26.06.2015 - BOSS 26.06.2015 - BOSS 26.06.2015 - BOSS 26.06.2015 - BOSS 26.06.2015 - BOSS 26.06.2015 - BOSS 26.06.2015 - BOSS 26.06.2015 - BOSS 26.06.2015 - BOSS 26.06.2015 - BOSS 26.06.2015 - BOSS 26.06.2015 - BOSS 26.06.2015 - BOSS 26.06.2015 - BOSS 26.06.2015 - BOSS 26.06.2015 - BOSS 26.06.2015 - BOSS 26.06.2015 - BOSS 26.06.2015 - BOSS 26.06.2015 - BOSS 26.06.2015 - BOSS 23.06.2015 - BOSS 23.06.2015 - BOSS 23.06.2015 - BOSS Detaily:Stiahni si bod: LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programyKML súbor (*.kml) - pre Google Earth Stiahni si trasu: GPX súbor (*.gpx) - pre rôzne GPS programy a Google Earth
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej MapeVýškový profil trasy:Body v okolí:Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
|
Tomáš Hajduch:
Prezývka: Awia
Dátum narodenia: 30.12.1980 Bydlisko: Košice, Slovensko Kontakt: tomas.hajduch@motoride.sk Tel: +421 903 31 31 36 Peter Fischer:
Prezývka: Herghott
Dátum narodenia: 07.03.1982 Bydlisko: Svätý Jur, Slovensko Kontakt: peter.fischer@motoride.sk Tel: +421 903 123 130 Igor Krajčo:
Prezývka: Francuz
Dátum narodenia: 02.09.1971 Bydlisko: Trnava, Slovensko Kontakt: france@post.sk Tel: +421 903 122 482 |