Novinky:

25. 11. 2007
Chystáme ďalšiu výpravu: MDA 2008

7. 10. 2006
Šťastne doma! Za nami 11 800 km, 24 dní, 8 krajín, 3 kontinenty a nespočetne veľa zážitkov.

30. 9. 2006
Dobili sme pyramídy v Gíze.

20. 9. 2006
Herghott sa z rodinných dôvodov rozhodol opustiť spolucestovateľov a vrátiť sa domov.

14. 9. 2006
Vyrazili sme na cestu.

31. 8. 2006
Spustili sme Foto galériu expedície.

18. 8. 2006
Pridali sme foto Carnet de passage en douane do sekcie Dokumenty.

17. 8. 2006
Manažér Environ servis moto tímu nám potvrdil, že slovenskí jazdci Jaroslav Katriňák a Ivan Jakeš sa nebudú štartovať na rely faraónov. Jaro uprednostnil tréning v Maroku, ktorý je menej finančne náročný.

16. 8. 2006
Na stránku sme pridali sekciu Dokumenty, kde sa môžete dozvedieť niečo viac o administratívnej príprave na cestu.

22. 6. 2006
Pribrali sme k sebe Francuza, ktorý jazdí na BMW R 1200 GS. Jeho obľúbenými destináciami sú Rumunsko, Ukrajina a Grécko.

Podporili nás:

www.psik.sk www.ceper.sk www.touranbike.sk www.styx.sk www.repsol.sk www.honda.sk www.conti.sk TEMPUS fmoto Moto Geld SMC MItas Bike Security Enduro Aktual

Moto Katalóg - Jawa 250 typ 11 (Pérák) 1950

Akékoľvek chyby, alebo nezrovnalosti môžete hlásiť na emailovej adrese motodb@motoride.sk
Ďakujeme

Jawa 250 typ 11 (Pérák) 1950:

Foto:
Jawa 250 typ 11 (Pérák) 1950
Všeobecné informácie:
Výrobca:Jawa
Model:250 typ 11 (Pérák)
Rok:1950
Kategória:Klasika
Motor:
Typ motora:jednovalec (2T)
Objem:248 ccm
Max. výkon:8.98 k (6.60 kW) / 4000 ot.
Max. krútiaci moment:16 Nm / 2750 ot.
Kompresný pomer:6.25:1
Vŕtanie x Zdvih:65.0 x 75.0 mm
Palivový system:karburátor
Chladenie:vzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 4-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:bubnová
Priemer bŕzd vpredu:160 mm
Pneu vpredu:3.00-19
Brzdy vzadu:bubnová
Priemer bŕzd vzadu:160 mm
Pneu vzadu:3.00-19
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:115 kg
Výška sedla:702 mm
Rázvor:1297 mm
Dĺžka:2010 mm
Výška:954 mm
Objem nádrže:13 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:100 km/h
Spotreba paliva:3 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 325 km
Poznámka:
Pérák je stroj, ktorý Jawu snáď najviac preslávil. V čase II. svetovej vojny mala továreň vojenský výrobný program a nesmela vyvíjať motocykle. Aj napriek tomu skupina vývojárov navrhovala nový výrobný program. Prototypov vzniklo počas okupácie veľa, dvoch aj štvortaktných, s rôznymi objemami motorov. Zakláňa vývoja bol opravárenský závod Jawa, tzv "Chytrovna". Neskôr bolo pokračovanie prác v Prahe ťažké, preto sa pokračovalo u Antonína Vitvara v Novej Pake. Po konci vojny začala produkcia montážou predvojnových modelov zo skladovaných dielov.

Cestopisná kniha a DVD:

Tomáš Hajduch:

Prezývka: Awia
Dátum narodenia: 30.12.1980
Bydlisko: Košice, Slovensko
Kontakt: tomas.hajduch@motoride.sk
Tel: +421 903 31 31 36

Peter Fischer:

Prezývka: Herghott
Dátum narodenia: 07.03.1982
Bydlisko: Svätý Jur, Slovensko
Kontakt: peter.fischer@motoride.sk
Tel: +421 903 123 130

Igor Krajčo:

Prezývka: Francuz
Dátum narodenia: 02.09.1971
Bydlisko: Trnava, Slovensko
Kontakt: france@post.sk
Tel: +421 903 122 482