18. 8. 2006
Pridali sme foto Carnet de passage en douane do sekcie Dokumenty.
17. 8. 2006
Manažér Environ servis moto tímu nám potvrdil, že slovenskí jazdci Jaroslav Katriňák a Ivan Jakeš sa nebudú štartovať na rely faraónov. Jaro uprednostnil tréning v Maroku, ktorý je menej finančne náročný.
16. 8. 2006
Na stránku sme pridali sekciu Dokumenty, kde sa môžete dozvedieť niečo viac o administratívnej príprave na cestu.
22. 6. 2006
Pribrali sme k sebe Francuza, ktorý jazdí na BMW R 1200 GS. Jeho obľúbenými destináciami sú Rumunsko, Ukrajina a Grécko.
Trate najazdené podľa RNS, žiadne nespolahlive GPS.
Sú miesta s vysokou trávou, nejako sa nekosi. Budú aj miesta, kde treba navigovat rozumom, čítať terén a prosto kukat dobre.
Špeciálky budú chrumkavé, ale na presunoch sú aj úseky 5 km priama paľba.
Ja už som zrelý na psychiatriu. Už niekto dotiahol tú klonovaciu technológiu či ešte furt len ovce?!?!?
Na tú vysokú trávu si pamätám, min rok - boli dve koľaje s trávou, vybral som ľavu a po 200-300m za kopcom v klesaní tá ľavá koľaj skončila v kriačine. Ťahal som odtiaľ moto asi 10min kým niekto prišiel A pritom taková blbost že jo!
Ked si to najzadieval s RNS. Tak sa da ist aj podla bicykloveho tachometra. Akurat nemas funkciu +/-. Tak ked zabludis, tak musis v hlave preratavat, alebo ist len na part, kedze total uz sediet nebude.
Ja som mal bicyklovy tachometer ako zalohu, priemer kolesa nastaveny rovnako ako na ICO a sedelo to az kym som neroztrhol ten tenky kablik ob bicykloveho tachometra.
Určite odporúčam cyklo-počítadlo, ak niekto nemá inú možnosť. Ak ani to nie, tak potom mobil s tou apkou, ktorú minule objavila Keďa - tá mala možnosť korekcie a to je kľúčové, takže aj keď na nejakom úseku nebude sedieť kvôli signálu, tak sa potom "opraví".
Kedi hoď sem ten link prosím ak si pamätáš čo to bolo, ja viem že som to testoval a lúbilo sa mi to, aj som Ti k tomu písal, ale už neviem ako sa to volalo...
Navigácia bude miestami výživná. Ale zase budú aj fakt dlhé palba-úseky, takže taká všehochuť.
Kto môže dať mausi, určite dajte! Maďari majú strašne veľa tých malý zasra.... trniek s ostňami.
Dakto sa pýtal na sprchu (Janoval viem že si to bol Ty, ale nechcel som ťa verejne menovať, tak pssst! ):
- riešim vodu, bude tam. Takže z toho si môžete zobrať čo chcete a popolievať sa, poumývať sa.
- neviem či zvládnem "postĺkať" nejakú sprchu, kde by sa dalo závesmi skryť. V pláne to je, ale uvidím, nesľubujem.
Camelbacky sú nutné, je tam často hrozne teplo. V dedinách sa ide viac-krát okolo krčiem, takže na umretie to isto nie je. Ale napr. sobotná etapa cez 140 km je bez prejazdu okolo pumpy! To bude vtipné
Kua nikto nečíta tie články o programe, neviem načo to píšem...
Dokonca boli ľudia (prihlásení pretekári!!!) ktorí mi volali, že sa dopočuli, že sa to bude jazdiť dva dni a že či to naozaj...
Takže ešte raz a pomaly :
- každý deň je orientačná časť cca 145 km, v rámci ktorej je jedna krátka SS
- každý deň je po orientačnej časti "palbová časť" na okruhu v Kľačanoch, cca 30 km
- tým "každý deň" myslím piatok a sobotu
Za dva dni odjazdených cez 350 km
Nejaké pokusy už boli o výnimky s príchodom a prebierkami, všetko som odmietol. Takže aj tu: prebierky sú vo štvrtok! Piatkové ráno bude organzačne dosť náročné na to, aby som ešte riešil prebierky - NO WAY!
Motorky pôjdu štvrtok a piatok do parc fermé do 22:00 večer (areál je oplotený a bude strážený!), parc fermé bude otvorené o 06:00 ráno piatok a sobotu. Môžno budú otázky k tomu, takže zodpoviem dopredu, nech sa k tomu nemusím vracať potom:
- rally je maratónska záležitosť. Testuje schopnosť jazdca jazdiť na max. úrovni a zároveň so zapnutým mozgom, lebo musí myslieť (okrem iného) na výdrž seba aj stroja.
- rally nebola pôvodne sériou jednodňových šprintov "cez-noc-nanovo-poskladaných-mašín", ako je to na súčasnom dakare.
- nutnosť odovzdať večer motorku núti jazdcov ísť cez deň tak, aby mašinu nerozdr.... na kašu, t.j. s rozumom. A tým nerozdr... aj seba. Toto je bezpečnostná otázka a hlavný dôvod prečo bude parc fermé. Chcem vás donútiť jazdiť hlavou! Bezpečnosť je kritérium, ktorému musia byť podriadené ostatné aspekty.
- a posledný dôvod: lebo to tak prosto chcem - hawk
Snáď cez víkend zbúcham článok s pokynmi, kde to všetko zhrniem.
Ked bude dostatok vody, tak to staci. Pre mna sprchovy kut vyrabat netreba. Ak nezabudnem, tak si zoberiem tu lidl sprchu, co sa nahrieva na slnku. A pokusim sa dojst uz v stredu vecer po praci.
že parc farmé to budeme parkovať na farme?
Landal Ty si ale despota, toto si na nás vymyslieť !
hlavne keď neštartuješ ...
Ale nech je sranda.
Dobrý /má korekcie/ tripmaster v rámci možností GPS .play.google.com/store/apps/details?id=com.f2r.rallyTrip...
Čo by nemohol štartovať. Nech si zajazdí. Síce bez umiestnenia, ale nech si zajazdí :D.
Pri meraných úsekoch by to bolo pekné referenčné číslo (nie pre mňa samozrejme).
Chalani je to od vás pekné, ale verte mi (a myslím to v dobrom ), nemáte tucha aké to je takýto cirkus organizovať. A ja si prosto nemôžem dovliť nechať makať ľudí a ja dať od toho ruky preč a ísť sa "voziť". Budem mať veľa svojich úloh a tým sa treba venať. To ale nič nemení na tom, že by som radšej pretekal ako organizoval...
Tiez si myslim, ze by to bolo fer, keby sa lando mohol s nami ponahanat. Vsak ide o zabavu. A asi by aj bolo fer bez umiestnenia, kedze tie trasy uz asi velmi dobre pozna.
Ale za mna osobne: Ja na bedni nebudem, tak moze byt aj hodnoteny
Tiež by som si zajazdil na tvojom mieste. Bez umiestnenia,
Tryskáč, díki za typ, asi použijem tento trip. nepáči sa mi iba nulovanie. držať 3sec neni zrovna bezpečné, inak super
Re: Landal: To nebolo myslené ako podceňovanie tvojej osoby / že by ťa nebolo inde treba abo tak/ len keby si sa aspoň medzi nami mihol v race bolo by to fasa môj pohľad no ... toť vše
Landal myslím, že okruhovú časť by si mohol dať aj bez závažného ohrozenia organizácie.
Trať okruhu bude rovnaká ako minulý rok, nebudú mať boxery problém v tom traverze ?
Inak už sa "uzákonilo" , že do bodovania sa budú brať výsledky troch pretekov zo štyroch, resp. 4 z 5 ?
Keď už pre nič iné, tak aspoň kvôli luďom , ktorí organizujú a pripravujú jednotlivé preteky.
edott nemáš za čo, no treba ešte ovládanie vyskúšať v konkrétnych rukaviciach.
Ty chceš jazdiť na part? Ja chcem ísť na total a GPS "zálohovať" cyklotachom.
Nazdar, chcem o tom aj podebatovať na akcii že ako sa jazdí vo svete. Mne sa ide lepšie na part a po každom bode stlačím a mám nulu.viem koľko k ďalšiemu bodu a to si sledujem. Príde mi zbytočné po každom bode robiť korekciu, je to aj nebezpečné. Hlavne v našich podmienkach kde čo bod to cca 500 metrov.po sto km proste odchýlku mať budeš ale keď nuluješ každý bod tak to iba nuluješ na bode kdesi v zákrute, stlačíš a sleduješ k ďalšiemu bodu.pri jazde na total musíš ťukať nejakú korekciu, raz do plusu, potom opačne, hlavne keď bludiš veľa koriguješ.to sa dá na púšti možno, nie v našom teréne. Preto chcem vedet jak idú ostatný mne je lepšie sledovať "k ďalšiemu bodu "
Re: edott:
- ak nakalibruješ tripmaster, nie je možné, aby si musel strále korigovať. Vo všetkých ďalších bodoch vychádzam z predpokladu, že máš dobre nakalibrovaný tripM. Samozrejme, na dobrú kalibráciu musíš dostať kalibračný itík (zmysluplný, 1 km je na nič) a pomôže hodnota, na ktorej najazdieval tvorca itíku.
- ak hodnota nesedí rozdielnymi smermi, je chyba v tvorbe itíku (ale relevantne nesedí, viď ďalší bod).
- je normálne, že na niektorom bode je hodnota do "+" a na druhom do "-" o desatiny, ale celkovo, t.j. priemerne za viacero WP by to malo sedieť. Takže je nezmysel korigovať po každom bode. Odchýlka do 0,2 nestojí za pozornosť...
- hodnota tripM na danom bode by mala byť v mieste, kde je jazdcovi jasná zhoda "reality" so chémou v itíku, alebo priamo v danom bode. Napr. pri "T" kržovatke so značkou "daj prednosť" by mala hodnota v itíku sedieť s realitou pri tej značke daj prednosť, alebo priamo v bode napojenia vedľajšiej na hlavnú. Čiže už tu máš možnosť odchýlky o niekoľko desatín.
- korigovať part má zmysel vtedy, ak vykoriguješ presne, t.j. musíš nulovať presne v tom bode, kedy riešiš bod ktorým prechádzaš, t.j. riešiť navigáciu, a zároveň by si mal hneď posúvať itík na ďalší bod, lebo ten môže byť veľmi skoro, a teda zároveň by si do toho mal nulovať part. Sorry ale pre veľa hobbíkov je to skrátka moc úkonov naraz... Ak nevynuluješ part v správnom čase, tak ti je na nič...
- Zrejme to všetko čo uvádzam je dôvod, prečo reálne nepoznám nikoho z rally jazdcov, ktorý by jazdil na part ako na prioritný údaj.
- Ak aj majú zdvojené RNS alebo ICO, tak druhé majú nastavené na zobrazovanie rýchlosti.
Za mňa:
- RNS mám na total
- Vector má na total, ale ten nekorigujem a neresetujem, to mám kvôli celkovým KM v etape kvôli spotrebe.
- na Vectore mám zároveň zobrazenú rýchlosť a čas kvôli limitom na dojazd na CP-éčka.
Táto kombinácia bola špica na Croatia rally.
V kľačanoch máte k dispozícii hodnotu na ktorú som jazdil: 2160, a dostanete kalibračný itík. Jazdil som všetko na tej istej prednej gume, tesne za sebou bez jej reálneho opotrebenia, takže ani tam odchýlka nemohla vzniknúť. Ak niekto bude mať poriadny tripM tak nie je možné, aby mal na nejakom bode odchýlku viac ako +/- 0,01-0,02. A to nemá vôbec zmysel riešiť a kvôli tomu korigovať, lebo na ďalšom bode sa to skoro určite zrovná.
Nulovanie bude každých cca 20, max. 30 km kvôli tým, čo nepôjdu na korigovateľné tripM. Oni ak si nabehnú, budú musieť "korigovať v hlave" na každom ďalšom bode, a časté nulovanie im pomôže.
Díki za objasnenie. Pre mňa je voľba jasná, mne sa nedá nič korigovať a samozrejme každá moto merá iné bludy, ja musím ísť na part. Ale ako hovoríš, ak je nulovanie po cca 30 km tak by som sa mohol spoľahnúť na total. Nahovno je, že na môj model moto sa podľa všetkého nedá napojiť trojtlačítko, žiadne ico nemám, tak pojdem zase klasika na mobil .
Prepáčte chalani, ja po anglicky neviem ani zaťať a tak mám aj z môjho tripM ICO dosť dobrý guláš. Stále mi ukazuje len na jedno desatinné miesto je to niekde v nastavení alebo sa s tým nedá nič robiť??
Používa nieko aj trojtlačítko origo KTM s ktorým sa dá ovládať trip na displeji???
Dôvod úpravy: doplnenie
Upravené 1 krát. Naposledy upravil stefo2617 (10.06.2016 20:42)
Tuším Teplák má trojtlacitko na origo budíky, ja som mal na 640 adv šteker, na tejto 690 neni a to ma sere . Neriešil by som, ale zle sa to nuluje, musím držať 3sec. to blchavé tlačítko v rukavici, skoro nemožné v teréne
Re: Landal: RNS som jazdil na total - po dobrej kalibracii iba s minimalnymi korekciami. ICO som mal hlavne kvoli sledovaniu rychlosti v speed limit zonach a celkovej vzdialenosti
Riesit part nema zmysel, zabijas tym vela casu...rovnako aj malovanim iba potvrdzovacich policok v roadbooku...
Stefo: v bivaku Ti to isto dakto nastavi...ICO ma podla mna dost nelogicke a divne ovladanie oproti RNS. Trojtlacitko k origo budiku som mal na starej LC4 ako zalozny tripmaster....funkcne ale su to velmi male cisla a velmi mimo zorneho uhla
Dôvod úpravy:
Upravené 2 krát. Naposledy upravil josip (10.06.2016 22:12)
Re: edott: mas 2013 s velkym budikom s otackomerom? tak tam sa staci udajne napichnut na volne piny v konektore a pouzit trojtlacitko z EXC alebo LC4 alebo si vyrobit svoje...na male palubovky bol original konektor vyvedeny (starsie modely sa mi zda)
Josip, mam ten budík s otackomerom, gumený , nejaké voľné pini tam určite sú, díki za indície. Skúsim zistiť ktoré napojiť a urobím dočasný spínač na rúčky, do budúcnosti budem určite riešiť nejaký tripmaster, ale neutekam ho teraz kupovať za pól výplaty. Račej by som meral normálne kolesom,je to určite presnejšie ako nejaké gps v mobile Prioritne si budem asi sledovať part ale ako písal Laňďal, ak sa nuluje tak často a ak sa veľa neblúdi tak je asi dobré ísť na total. Potom fakt nemusíš korigovať tak často, len mi prišlo korigovanie za jazdy kdesi v lese fakt nebezpečné, keď na odpútanie pozornosti bohate stačí aj nulovanie. Preto som chcel na rúčky nulovanie, skušal som v rukavici stláčať tie malé gumené tlačítka a skoro som sa...spadol.
Chlapi minulý rok som odjazdil Kľačany na mechanický bavorácky trip v motorke, teda celý čas na total + korekcia v hlave (pamätal som si koľko musím prirátať alebo odrátať - nepresnosť) A dalo sa to s prehľadom, ak sa nuluje 20 - 30 km netreba nič riešiť... Chyba nebude veľká. A to min rok bol itík robený GPS-kom fest nepresný. Myslím že to až mocno riešite, neni to Dakar...
Choď na total ak zablúdiš alebo ti to úplne už nebude sedieť dojazdi na part do najbližšieho nulovania... a znovu na total.
V podstate ani neriešim, len ma to zaujmalo ako sa vlastne jazdí, lebo tento vykend sme mali takú malú súkromnú roadbook akciu do 30 moto asi 140 km a bez možnosti nulovať alebo korigovať sa mi išlo na hovno a každý hovoril že jazdí inak preto zisťujem aké sú možnosti. Podľa gps to neni moc presné a nulovať bez trojtlačítka bolo o život, rád by som tam nejaké napojil aspoň na nulovanie tripu.
Nazdar banda!
Ponúkam z rôznych a vážnych dôvodov 3ks registrácií na XL Rally Fiľakovské Kľačany 2016.
Ak má niekto záujem Kontaktujte ma. Dnes na telefón uvedený v profile, alebo zajtra už budem na nete.
Cena je 70€ za registráciu. Prevod môžeme dohodnúť buď priamo na mňa, alebo cez lanďa.
Ďakujem.
Včera som jazdil 70km a odchýlka trip verzus denné počitadlo mechanické na BMW bol 500m. Podotýkam ale že mám vpredu 21-ku kolo a odvtedy to počítadlo BMW funguje takto presne s 19-kou origo to bolo zlé...
Cyklocomputer tento vikend odskusany. Km sedia ako rit na serbli Camelbagy vydezinfikovane, jontaky, proteiny nachystane, korytnacky a oblecko ciste. Mozne ist saskovat na namestie do Losonca
Páni,
musím sa ospravedlniť za jednu trápnu chybu. Dal som robiť nálepky trojmo pre čísla 01-70, nedošlo mi, že niektorí majú registrované aj vyššie čísla. Takže tí, ktorí majú registrované čísla nad 70, tak na mojom preteku nebudú mať na nálepkách svoje čísla. Mrzí ma to, ale už to nezmením. Blbá chyba, do búdúcna budem vedieť.
Z tých jazdcov, ktorí majú registrované čísla nad 70, ponúkam na výber nasledovné voľné čísla:
70
66
51
45
16
Kto ti tie čísla prvý vyberie, príspevkom do tejto diskusie (platí to aj pre vlákno k článku o registrácii čísiel, aj pre toto vlákno!), toho budú.
Sorry a dík za pochopenie.
uz som to tu raz pisal, ale zrejme ten kazdoranny reset servera to poslal do teplych krajin.
Landal> co sa tyka parc ferme, kedze som nikdy na takychto pretekoch nebol, a nerozumiem tomu:
- ak dostanem defekt 3km pred cielom a rozhodnem sa ist na prazdnej, mozem ho potom opravit v depe, alebo musim ist ihned do parc ferme? Je tam nejake casove okno na opravy?
- co sa tyka tankovania v depe, tak rovnaka otazka - je tam na to priestor, alebo tieto veci mozem riesit iba v preteku?
Som rád, že sa zabávate, ja som na prášky. Takže sem už asi moc prispievať teraz nebudem, toto bude dlhší príspevoK:
- Sorry za zmätky s číslami. Rohlík sorry, samozrejme že Ti to nechám. Josip platí to prvé čo som písal a áno, bude to len pre kľačany.
- MAUSY! kto má nech určite nahodí.
- PNEU: nepodceňte to, hlavne hrochy! Potom budete zbytočne nadávať...
- Parc fermé: v predpísanom čase 22:00 odovzdáš moto do vyhradeného parkoviska. Čo robíš dovtedy je Tvoja vec. Dôvod, prečo si nedodal moto do parc fermé na čas je tiež tvoja vec. Dôsledok - penalizácia.
- Hygiena: bude sprcha a 2000 litrov vody. Záchody dvojnásobok oproti min. roku
- WAPka: bude, ale s obsluhou. Bude poplatok za umytie moto 2-3 eur, ešte musím rozhodnúť.
- tankovanie: celé veľké depo je k dispozícii. Benzínky sú 7 km od depa na obe strany. Po dojazde orientačnej časti si každý môže dotankovať v depe z bandasky samozrejme.
- Dojazd: sobotná etapa je 145 km bez tankovačky!!! Každý rieši ako vie!!!
- Areále bude k dispozícii od stredy. Bufet by mal fungovať od stredy večera, výčap od stredy obeda.
- Elektrika bude len pre organizátora, v prípade nejakého problému/nutnosti, po dohode so mnou na nevyhnutný čas.
Gabi, na tazkych to funguje trosku inak, ak by som tahala stale za plyn, daleko nezajdem. Resp. mozno az prilis daleko...do kriakov.
Mna skor zaujima, ze preco mousy, bude vyssie nebezpecie defektov? Ako tie trne si pamatam, ale tak hadam cez ne cesta nevedie. Ak ano, kaslem na sipkovu Ruzenku, nech si drichme dalsie storocie
No dobre, uz chapem. Skusim nepadat hlavne na tie trnky.
janoval: uz mam svojho anjela strazneho, teda hrocha strazneho :D A nieee, ziadne, ze prva, uz pojdem iba po vami vyjazdenej ceste, plna palba a vsetko vyhram :D
Re: krampus: obávam sa, že sa budú rejseri hodne potiť
Pre info:
Sadzobník penált
Neposkytnutie prvej pomoci - Vylúčenie z preteku
Nesplnený časový limit (štart etapy, štart SS, dojazd etapy...) - 2 x omeškaný čas
Nedodržanie času parc fermé - 2 x omeškaný čas
Nepreukázanie foto z PhotoPost-u (za každú foto) - 20 min.
Hrubosť na trati 1x (napr. bordel v speed-limit-zone alebo v depe) - upozornenie
Hrubosť na trati 2x (napr. bordel v speed-limit-zone alebo v depe) - 10 min.
Neodovzdanie itinerára (kompletného) - Vylúčenie z preteku
Skrátenie trate v meranom okruhu 1 x - 20 min.
Skrátenie trate v meranom okruhu 2 x - vylúčenie z preteku
Len taká otázka, si si istý že pritiahnutie "pozornosti" nebude viac na škodu? Čo sa týka navigačnej časti hlavne, ale aj čo sa týka dlhoprstych v depe. Viem že to asi bude strážené. ....
edott: podla mna pritiahnutie pozornosti je super...konečne niekto dáva tomuto športu na Slovensku nový rozmer, bodaj by sa štartovacia rampa požičiavala na každý ďalší pretek, Maťo
Stefo, jankoval, neinformovaní, kopírujem z FB:
Slávnostný štart Contec XL Rally 2016 sa uskutoční tento piatok (17.06.) o 09:30 na Námestí republiky v Lučenci . Štartovná rampa, rally stroje a jazdci, atmosféra rally ako sa patrí. Všetci ste srdečne pozvaní!
Prosím zdieľajte a šírte info, nech sa tam zídeme a užijeme si to!
Vďaka!