Novinky:

25. 11. 2007
Chystáme ďalšiu výpravu: MDA 2008

7. 10. 2006
Šťastne doma! Za nami 11 800 km, 24 dní, 8 krajín, 3 kontinenty a nespočetne veľa zážitkov.

30. 9. 2006
Dobili sme pyramídy v Gíze.

20. 9. 2006
Herghott sa z rodinných dôvodov rozhodol opustiť spolucestovateľov a vrátiť sa domov.

14. 9. 2006
Vyrazili sme na cestu.

31. 8. 2006
Spustili sme Foto galériu expedície.

18. 8. 2006
Pridali sme foto Carnet de passage en douane do sekcie Dokumenty.

17. 8. 2006
Manažér Environ servis moto tímu nám potvrdil, že slovenskí jazdci Jaroslav Katriňák a Ivan Jakeš sa nebudú štartovať na rely faraónov. Jaro uprednostnil tréning v Maroku, ktorý je menej finančne náročný.

16. 8. 2006
Na stránku sme pridali sekciu Dokumenty, kde sa môžete dozvedieť niečo viac o administratívnej príprave na cestu.

22. 6. 2006
Pribrali sme k sebe Francuza, ktorý jazdí na BMW R 1200 GS. Jeho obľúbenými destináciami sú Rumunsko, Ukrajina a Grécko.

Podporili nás:

www.psik.sk www.ceper.sk www.touranbike.sk www.styx.sk www.repsol.sk www.honda.sk www.conti.sk TEMPUS fmoto Moto Geld SMC MItas Bike Security Enduro Aktual

Video-Foto Galéria - Poradíme, pomôžeme: 21. časť: Skúsme si ušiť sedlo

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Poradíme, pomôžeme: 21. časť: Skúsme si ušiť sedlo

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 9.

29.12.2006 - Vadim

Pôvodný kontakt sedla a nádrže. Všimni si, ako narúša líniu motorky tým, že náväznosť na nádrž je len naznačená

29.12.2006 - Vadim

Sťahovanie pôvodného poťahu. U väčšiny sediel je koženka na vnútornom okraji ku korpusu prichytená iba svorkami. U motocyklov vyššej kategórie je aj prilepená, aby sa zvýraznil tvar sedla. Ak sme rozhodnutí nemeniť tvar sedla (iba vymeniť poťah) tak musíme koženku sťahovať opatrne, za pomoci teplovzdušnej pištole, aby sa nepoškodil povrch čalúnenia

29.12.2006 - Vadim

Výstuha nového kontaktu sedla a nádrže. Nepodložený molitan len veľmi neochotne drží požadovaný tvar, preto mu treba pomôcť. Je to možné viacerými spôsobmi. Tým, ktorý sme zvolili my, alebo sa dá na pôvodný korpus privariť plastová opora. Pozor na ostré hrany – používaním sa môžu prerezať na svetlo božie!

29.12.2006 - Vadim

Tvorenie nového kontaktu sedla a nádrže. Na prilepovanie veľkých plátov molitanu, alebo durenu používame chemoprén nanášaný striekaním. Menšie plochy sa natierajú štetcom. V obidvoch prípadoch sa nanáša tenučká vrstva na obe plochy, ktoré sa spájajú a necháme ju zaschnúť až do straty lepivosti. Čas nám šetrí teplovzdušná pištoľ

29.12.2006 - Vadim

Opracovanie tvarov nahrubo. Na fotografii vidíš prácu s elektrickou pílou, ktorou sa dá veľmi rýchlo a presne dosiahnuť opracovanie sedla nahrubo Dokáže odobrať už od 2 mm hrúbky  až do 5 cm a do 20 cm šírky rezu. Je dobre počas hrubého opracovávania tvaru sedla vyskúšať na motorke chvíľu posedieť a tak zistiť, kde treba ubrať, alebo vrátiť to, čo sme pred chvíľou ubrali (podľa hesla – vo dne šije – v noci pára)

29.12.2006 - Vadim

Koža, molitan, podšívka. To sú vrstvy, z ktorých sa musí skladať vršok koženého poťahu. Molitan  nízkej hmotnosti (mäkký) a hrúbky 10 mm (na zvláštne želanie 5 mm) slúži na príjemnejší „omak“ povrchu a zamaskovanie drobných nerovností na tele sedla. Okrem toho aj pekne vyzerá. Účelom podšívky je zvýšenie pevnosti pri prešívaní a fixácia tvaru

29.12.2006 - Vadim

Ošetrenie šitia. V prípade, že je sedlo tvarované do oblúka s malým polomerom (a v našom prípade dokonca v obidvoch osiach) je jeho prešitie nielen estetickou, ale aj technologickou nutnosťou. Švami bude totiž prilepený poťah k telu sedla. Praktickejšie ako šitie ktoré vidíš na fotografii je priečne šitie. Toto pozdĺžne šitie som si vymyslel z dôvodu neskoršej náväznosti na airbrush nádrže a zadného blatníka a dokonale nám skomplikovalo robotu. Konce nitiek je treba poriadne zaistiť proti uvoľneniu (uzlíkom a chemoprénom), pretože po dokončení sedla sa k nemu bez jeho zničenia už nikto nedostane

29.12.2006 - Vadim

Lepenie a naťahovanie zvršku. Pred šitím si časti, ktoré sa chystáme zošívať, zaistíme sfercovaním, aby sme pri šití nestratili požadovaný tvar. Na pripravený poťah si len v miestach prešitia a protiľahlých častiach sedla nanesieme niekoľko tenučkých vrstiev chemoprénu a necháme ich zaschnúť. Prešité miesta, ktoré nepotrebujeme lepiť natrieme silikónom, aby sme zabránili neskoršiemu premokaniu. Na vnútorný okraj korpusu aj kože si už pred naťahovaním zvršku nanesieme vrstvy chemoprénu, aby sme mali poťah zaistený proti uvolneniu. Poťah naťahujeme značnou silou (a rovnomerne), aby mal dostatočné predpätie, pretože koža sa časom čiastočne uvoľní

29.12.2006 - Vadim

Nový kontakt sedla a nádrže. Ak sme postupovali pozorne, tak musia všetky detaily na milimeter „sadnúť“. Skosený špic červenej bočnice sedla je pripravený na neskoršiu aplikáciu lemovky na lem nádrže

 

Cestopisná kniha a DVD:

Tomáš Hajduch:

Prezývka: Awia
Dátum narodenia: 30.12.1980
Bydlisko: Košice, Slovensko
Kontakt: tomas.hajduch@motoride.sk
Tel: +421 903 31 31 36

Peter Fischer:

Prezývka: Herghott
Dátum narodenia: 07.03.1982
Bydlisko: Svätý Jur, Slovensko
Kontakt: peter.fischer@motoride.sk
Tel: +421 903 123 130

Igor Krajčo:

Prezývka: Francuz
Dátum narodenia: 02.09.1971
Bydlisko: Trnava, Slovensko
Kontakt: france@post.sk
Tel: +421 903 122 482