Novinky:
25. 11. 2007
Chystáme ďalšiu výpravu: 7. 10. 2006 Šťastne doma! Za nami 11 800 km, 24 dní, 8 krajín, 3 kontinenty a nespočetne veľa zážitkov. 30. 9. 2006 Dobili sme pyramídy v Gíze. 20. 9. 2006 Herghott sa z rodinných dôvodov rozhodol opustiť spolucestovateľov a vrátiť sa domov. 14. 9. 2006 Vyrazili sme na cestu. 31. 8. 2006 Spustili sme Foto galériu expedície. 18. 8. 2006 Pridali sme foto Carnet de passage en douane do sekcie Dokumenty. 17. 8. 2006 Manažér Environ servis moto tímu nám potvrdil, že slovenskí jazdci Jaroslav Katriňák a Ivan Jakeš sa nebudú štartovať na rely faraónov. Jaro uprednostnil tréning v Maroku, ktorý je menej finančne náročný. 16. 8. 2006 Na stránku sme pridali sekciu Dokumenty, kde sa môžete dozvedieť niečo viac o administratívnej príprave na cestu. 22. 6. 2006 Pribrali sme k sebe Francuza, ktorý jazdí na BMW R 1200 GS. Jeho obľúbenými destináciami sú Rumunsko, Ukrajina a Grécko. |
Sleduj Motoride expedition Egypt 2006 naživoZdieľaťPridané: 14.09.2006 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Do tohto článku, ktorý sa nachádza aj na podstránke egypt.motoride.sk, budú až do ukončenia výpravy denne pribúdať fotky a krátke správy z našej cesty. Seriál článkov - Motoride expedition Egypt 2006:Predchádzajúci | Seriál článkov: Motoride expedition Egypt 2006 | Nasledujúci Okrem toho sa naša poloha v bude zobrazovať aj priamo na mape, ktorú vidno nižšie. Krátke správy a fotky sa budeme snažiť posielať každý deň, ale technické možnosti niektorých mobilných operátorov to nemusia vždy dovoliť. 14. 09. 2006, 1. deň, Bratislava (Košice) - Maeriste, 326 km
Na prvý deň máme naplánovaný presun do Rumunska. Kempovať by sme chceli niekde v okolí mesta Cluj Napoca vzdialeného 620 km z Bratislavy a cca 420 km z Košíc. Peter Fischer a Francuz vyrazia z Bratislavy ráno, Tomáš Hajduch - Awia z Košíc poobede a stretneme sa až v Rumunsku. Dnes sa chlapcom vôbec nedarilo. Po fatálnej navigačnej chybe (GPS sa zrejme ešte nenaučilo prepočítavať Awiove konštanty) si dali cvičný 15 km nočný off road okruh okolo Satu Mare. Našťastie sa im nakoniec podarilo nájsť kúsok pevnej zeme (rozumej asfalt) a tak mohli krátko pred polnocou rozložiť po prvý krát "instatný" motel neďaleko Maeriste (stav počítadla 326 km z KE). Zajtra majú v pláne dobiť Bukurešť a ak sa im bude dariť, chceli by to potiahnuť čo najbližšie k Istanbulu. 15. 09. 2006, 2. deň, Maeriste - Ruosse, 675 kmKonečne v Bulharsku za Dunajom. Dnes im to šlo pomaly, plné cesty, kopa áut, zápchy v mestách. Po 13 hodinách a 675 km jazdenia si dopriali komfortný nocľah na benzínke v Rousse. Zajtra snáď konečne dôjdu do Istanbulu. Ľudia aj technika šlape OK. 16. 09. 2006, 3. deň, Ruosse - Istanbul, 731 kmZa skorého rána sa vydali na cestu s predsavzatím opustiť Európu. Cestou si dali krátku zastávku v národnom múzeu Shipka. Krátko pred jednou dorazili na turecké hranice. Mali za sebou viac ako 400 km, čo je 2-krát viac ako včera o takomto čase. Počas obeda dohadovali stratégiu útoku na Istanbul, neviem však či pri teplote vzduchu viac ako 30°C sa dohodli aj na stratégii či len na útoku :o)). Snáď sa im ale kečky ochladia pri nočnej teplote, ktorá klesá pod 10°C. P.S.: mám vás všetkých pozdraviť. Tak že: Pozdravujem vás! :o) 22:41 prišiel e-mail: Ahojte.
Neuveríte mi, ale teraz sedím v Istanbule na rušnej ulici a píšem na notebooku patriacemu jednému Sýrčanovi, ktorý tu študuje za pilota. Na ulici je tu wireless internet. 17. 09. 2006, 4. deň, Istanbul - Aksaray, 724 km15:57, zastávka pred soľným jazerom Tuz Golu. Z dnešnej etapy ukrojili zatiaľ 557 km a zdá sa, že všetko je v najlepšom poriadku (vrátane Hergiho chodiaceho samovaru :o) ). Za miesto dnešného nocľahu si zvolili drevenú chatrč za mestom Aksaray. Dnes si dopriali aj bahnenie na soľnom jazere Tuz Golu a zajtra to majú namierené do Sýrie. 18. 09. 2006, 5. deň, Aksaray - Aleppo, 355 kmBlízkosť Sýrie cítiť vo vzduchu, jeho teplota je 38°C MMS žiaľ nefungujú a tak vám len spostredkujem SMS:"Konečne v Sýrii. 20:28 miestneho času sme dorazili k citadele v Aleppo. Teplota vzduchu 30°C. Sýria je iný svet, nedá sa to opísať." 19. 09. 2006, 6. deň Aleppo - Homs, 230 kmDnešnú noc si dali riadne do tela. Nocujú totiž u spriatelenej rodiny v Homse, ktorá si ich uctila kopou jedla a pitia. Zajtra by mali smerovať na Palmyru. 20. 09. 2006, 7. deň Palmyra - Bagdad Cafe, 101 kmPo včerajšej noci a rannom ťažkom vstávaní dnes pokračovali všetci spolu ďalej a krátko po 12-tej dorazili do mesta Palmyra. V 45°C horúčavách však nevedia nájsť ani kúsok tieňa. Pozdravujú všetkých čo im fandia a prosia ich aby im každý z nich poslal aspoň jednu kocku ľadu. :o) Okrem veľkých horúčav ich dnes sužovalo jedno ťažké rozhodnutie. Jeho výsledkom bolo, že sa expedícia rozdelila. Herghott sa totiž z rodinných dôvodov rozhodol opustiť spolucestovateľov a vrátiť sa domov. Držme mu palce aby sa šťastne vrátil, cca 3500 km nebude pre jedného sranda. 21. 9. 2006, 8. deň10:53 dorazli do Maalaoula (skalné obydlia) a pokračujú ďalej na Damask. Awia zrejme chytil prievan pretože mu tečie z nosa a bolí ho hrdlo. Teplotu však nemá a ako píše: "Liečim sa.". Herghott ešte včera dorazil do Turecka. Jordánsko. Dnes bol asi najťažší deň výpravy. K Awiovym zdravotným problémom pribudla aj žvýšená teplota. Jeho GS sa osvedčilo ako spoľahlivý vyhľadávač ropných produktov avšak nie pod zemou ale na jej povrchu. A tak sa stalo, že sa jeho enduro gumy nepohodli s olejovou škvrnou ( 0,5 m x 100 m ) a padaky s kuframi zanechali svoje iniciály v Damasku na úseku asi 50 m. Odniesol si to jeden prasknutý plast (opravené za 5 min.) a popálenina na dlani. Francúz, ktorý šiel za ním, to našťastie ustál. Chlapci sú však odhodlaní nevzdať sa a pokračovať ďalej podľa plánu. Zajtra by to mal byť Jerash a Mŕtve more. 22. 9. 2006, 9. deň"Cca 50km od poslednej správy. Okolo polnoci sme našli hotel pred Ammanom. Predtým nás kontrolovala vojenská hliadka so samopalmi. Všetko OK, ospravedlnili sa a pomohli nám nájsť hotel. Dnes skočíme do lekárne po lieky a možno na net. Potom Jerash a regenerácia pri Mŕtvom mori. Hergi je už v Európe, včera večer prešiel cez Bospor. 16:57 - "Jerash, Pompeje východu. Zachovalé rímske a grécke mesto. Práve sme skončili prehliadku a fičíme na Mŕtve more. Zdravotne sa mi to lepší. Awia" 20:20 - Dnešný večer si doprajú trocha romantiky. Noc strávia na pláži pri Mŕtvom mori, jednom z najnižšie položených na svete (409 metrov pod hladinou mora). Motorky odparkované 10 m od bazéna, k moru čo by kameňom dohodil, nad hlavami hviezdy a vo vzduchu príjemných 30°C. 23. 9. 2006, 10. deň13:28 - prestávka na Jordánskom masíve, oddeľujúceho Mŕtve more. "Ráno -400 teraz +1000 m.n.m. Ráno 5:27 budíček, 27°C. 6:20 sme sa kúpali v mori. Teplé a slané ako polievka. Plávať sa v tom nedá, ale (pri následujúcom slove som si nebol istý ako správne umiestniť interpunkčné znamienka, ale zvolil som tú lepšiu variantu :o)) stáť áno. 6:40 bazény len pre nás až do 8:30. Teplota už 30. 24. 9. 2006, 11. deň7:57 - "Ahojte, sme v hoteli vo Wadi Musa pri Petre. Včera sme sa vydali na večernú prehliadku. Videli sme toho dosť, no zastihla nás aj tma. Nechali sme sa nachytať miestnym sprievodcom, ktorý tvrdil, že nás povodí tak aby sme videli viac, no nestalo sa tak. Najkrajšie veci boli už zahalené v tme..." 13:23 - "Červená púšť Wadi Rum. Okúsili sme z nej len niekoľko desiatok metrov, naložené moto a hlboký piesok však akosi neide dokopy. Okrem toho nás čaká trajekt z Aquaby." 17:58 - "Dúfam, že posledná správa z Jordánska. Cca od 14-tej sme v prístave v Aquabe. Snáď sme už pozbierali všetky pečiatky. Trajekt by mal podľa posledných správ isť okolo 22:00. Nikto tu nechápe prečo nás zaujíma čas odchodu. Plavba trvá asi 3 hodiny, čiže dnešná noc bude asi v znamení vybavovania egyptských papierov. Čo sa byrokracie týka, Arabi sa v mojom rebríčku dostávajú neohrozene na 1. priečku. Inak dnes sa tu začal Ramadan, mesiac pôstu cez deň. Jesť a piť sa môže až po západe slnka. Včera večer sa to vyhlasovalo zo všetkých mešít, vyspevovali asi 2 hodiny. 25. 9. 2006, 12. deňVstup do Egypta bol vskutku náročný. Dve hodiny trvalo vybavenie papierov v Jordánsku, desať hodín čakanie na loď, štyri hodiny plavba a ďalšie 4 hodiny vybavovanie papierov a značiek v Egypte. Spolu 20 hodín. Náklady na loď a poplatky boli 6000,- Skk. Po tejto namáhavej "procedúre" si dnes dopriali čaj s beduínmi v Sinaiskej púšti a neskôr aj návštevu kláštora sv. Kataríny. 26. 9. 2006, 13. deňVčera prenocovali v menšom mestečku v hoteli. Dnes ráno nabrali kurz Suez, ktorý prekročili v tuneli a pokračujú ďalej na Hurghadu. 18:37 - "Sme v Hurghade, známom letovisku pri Červenom mori. Boli sme pozrieť hotel Beirut, kde som bol na svadobnej ceste. Nechápavo na nás pozeral už ochrankár. Izbu najprv mali, no keď zistili, že sme na moto a chceme to niekam odparkovať a že sme prišli z SK, IZBA už nebola. V centre Hurghady sa však hotelieri o nás pobili a nakoniec máme izbu s raňajkami za 100LE (300Sk os./noc). Červené more vyskúšame až zajtra, dnes sa nám už nechce. Zajtra si dáme asi oddychový deň a budeme sa vyvaľovať pri mori. Aswan, najvzdialenejšie planované mesto našej výpravy je od nás asi 500km. Reálne sa rysuje aj návšteva Abu Simbel (ešte 300 km južnejšie), potom už len otočka a návrat na sever popri Nile. Mali by sme stihnúť aj štart rally Faraónov v Káhire." 28. 9. 2006, 15. deňPo včerajšom "vyvaľovaní pupkov" v Hurghade sa dnes dali opäť na cestu. 29. 9. 2006, 16.deň Luxor - Al Fayyum, 640 kmSme v Luxore v hoteli Včera bol náročný deň. Presun v konvojoch je veľmi únavný a zdĺhavý. Pozreli sme si Luxor, údolie kráľov a kráľovien a pokračovali sme na Aswan. Po caa 35 km nás zastavila hliadka. Dnes už žiadny konvoj nejde, príďte zajtra. Tu pohár našej trpezlivosti pretiekol a toto miesto sme označili za otočku. Odteraz sme na ceste domov. 22:42 - "Spíme 120 km pred Káhirou v Al Fayyum. Dnes 640 brutálnych km. Trápili sme sa v neskutočnej horúčave, v konvojoch idúcich 80kmh alebo len v policajnom doprovode. Cez mestá nás previedol policajný sprievod s majákmi. Za Ajsutom sme sa počas najväčších horúčav napojili na púštnu cestu na Káhiru vzdialenú 400km. Policajnému doprovodu sme ušli a nahodili 130tku. Teplo však bolo neznesiteľné a lámalo naše osobné rekordy. Roztopil sa mi balzam na pery a vytiekol do tankvaku. Najhoršie to bolo v konvojoch a na policajnych kontrolách, ktoré su veľmi časté a všade sme museli stáť a pražiť sa na slnku. 30. 9. 2006, 17. deň13:50 "Dobili sme pyramídy v Gize. Odporúčam mapu priblížiť, pyramídy je vidno aj na snímkoch. Pozreli sme si potom ďalšie zaujímavosti v okolí Káhiry a teraz už vyrážame smerom na Sinaj. Na štart rally Faraónov nebudeme čakať. Ak všetko pôjde dobre, mohli by sme dnes doraziť do prístavu. 01. 10. 2006, 18. deňSpali sme na Sinaji. Spravili sme si bivak na odpočívadle pri ceste. Severná časť Sinaja nie je až taká hornatá, rovná pieskovo kamenistá púšť, až pri pobreží začali hory. Nemalo zmysel sa v noci hnať nie najkvalitnejšou cestou s kopou prekvapení. Dnes sme dorazili do prístavu Nuweiba o 9:30. Papierovačky trvali asi 2 hodiny, teraz už len čakáme na loď. Kedy presne pôjde nevie nikto. Máme v pláne Jordánsko prefrčať a dostať sa čo najrýchlejšie do Sýrie. 02. 10. 2006, 19. deň"Trajekt pristál v Jordánsku o polnoci. Z prístavu sme sa pohli o 2:00 a o 3:00 sme sa zvalili na pumpe. Od rana 7:00 sme na ceste. Prešli sme celé Jordánsko a už sme v Sýrii. Máme v pláne pozrieť nejaké zaujímavosti cestou popri mori." 23:09 - "Spíme na Sýrsko Izraelskom pomedzí na Golanských výšinách." 03. 10. 2006, 20. deňDnes sme toho veľa nenajazdili, asi iba 200 km. Sme v Homse. Pôvodne sme sa chceli len zastaviť na nákupy a výmenu oleja s pomocou Rada a Samera Zahrovcov. Samer nám však spravil prehliadku Homsu bez motoriek, povodil po zákutiach, ukázal trhy. Nakúpili sme kadečo od arabského oblečenia, parfumov, vodnej fajky, tabakov až po čaj... Arak sa nám nepodarilo zohnať. Keď zapadlo slnko, absolvovali sme super ramadánovú večeru doma u Zahrovcov. Nakoniec sme tu zostali spať. Obaja sme vymenili olej v motorkách. Motorky šľapú OK. V Egypte nám raz museli dať nekvalitný nízkooktánový benzín, asi niekde v Ajsute a motory klepali pri záťaži v nižších otáčkach. Nasledujúce tankovanie aspoň 90-oktánového benzínu to napravilo. Ranné štarty nie sú najľahšie. Asi je to kvalitou benzínu. Francúzovi to štartuje na druhý, max. tretí pokus. U mňa trochu horšie. Naviac moje GS začalo pri štarte vydávať podozrivé zvuky, aj preto som sa rozhodol pre výmenu oleja. Aj keď ma nabehané len 8000 km. Dúfam, že sa to polepší. Po Egypte sa nám teraz zdá v Sýrii zima, cez deň je tu tak 27 - 30 C. :-) Musíme si zvykať, v Európe bude už asi kosa. Zajtra pozrieme Krak des Chavaliers, Tartus a možno ďalší hrad v Sýrii a prejdeme do Turecka. 04. 10. 2006, 21. deňSme na Crac des Chevaliers, najväčšom zachovalom križiackom hrade na svete (vraj), ťaháme popri mori do Turecka. Pokúsime sa dnes spraviť čo najviac km. 05. 10. 2006, 22. deň7.00 - Dnes ráno budíček o 5:00 na benzínke v Turecku. Ideme naspäť rovnakou trasou. Teplota 7 stupňov. Vyrazili sme s cieľom prejsť celé Turecko. 17.00 - sme za Istanbulom a 830 km za nami. Na hranice ostáva 200 km. Jedinou nepríjemnosťou bol stret s políciou - 125 km/h na 90. Pokuta cca 4000 Sk. Zatiaľ sme nezaplatili. Snáď nebude prekvapko na hraniciach. 21.30 - sme na hraniciach. Už sme tu asi hodinu. Turci zdržujú, je to tu na dlho. Dnes máme za sebou viac ako 1000 km. Keď prejdeme hranice, tak rýchlo nájdeme nocľah. Zajtra ťaháme do Rumunska. V sobotu sme doma. 06. 10. 2006, 23. deňSpali sme v prístrešku na hraniciach, od 6:20 sme na ceste. 10:45 prechádzame hranice do Rumunska, za nami 400 km, teplota 19C, pod mrakom, dažďu sa asi nevyhneme. V Bukurešti začína lejak, diaľnica do Pitesti je zapchatá. Rozdelili sme sa. Neskôr sme sa stretli v Rimini Valcea, dážď je trpezlivý, ako vy nám chcel vynahradiť, že sme ho 22 dní nevideli. Ideme spolu cez hory, teplota klesá na 10C. Pred Sibiu prestalo pršať a v zápche sme znovu rozdelili a každý už šiel svojou trasou. Druhá dažďová vlna ma zastihla v Cluj Napoca. Tu už som vedel, že nebudem hľadať nocľah a budem spať až v svojej posteli. Nasledovalo ďalších 200km v lejaku a v Zalau dážď ustáva no začína hustá hmla, viditeľnosť 20m. Hmla bola poslednou skúškou na tejto ceste, vydržalo jej to 400 km až na Slovenské hranice. Teplota klesla niekde v Maďarsku okolo Tokaja na 3C, tráva okolo cesty namrznutá a ja zmrznutý ako cencúľ. Horšie podmienky na jazdu na moto si ani neviem predstaviť. O 4:00 prechádzam hranice, za sebou viac ako 1300km. Pred piatou už ležím vo vani. Francúz spal v Nadlaku, o 11:36 mi písal, že je už v Komárne. Mapa:Našu polohu na mape je možné si priblížiť. Slúži na to ovládací panel a tlačidlá a v ľavej časti mapy. Mapu môžete aj posúvať jednoduchým kliknutím a ťahaním. Klikom na vybraný bod na mape označený poradovým číslom: sa zobrazia bližšie informácie o čase, mieste, celkovo absolvovaných kilometroch a podobne. Pridané: 14.09.2006 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať |
Tomáš Hajduch:
Prezývka: Awia
Dátum narodenia: 30.12.1980 Bydlisko: Košice, Slovensko Kontakt: tomas.hajduch@motoride.sk Tel: +421 903 31 31 36 Peter Fischer:
Prezývka: Herghott
Dátum narodenia: 07.03.1982 Bydlisko: Svätý Jur, Slovensko Kontakt: peter.fischer@motoride.sk Tel: +421 903 123 130 Igor Krajčo:
Prezývka: Francuz
Dátum narodenia: 02.09.1971 Bydlisko: Trnava, Slovensko Kontakt: france@post.sk Tel: +421 903 122 482 |