Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1223 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26081
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15770)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10311)

rekonštrukcia JAWA 350 634 pár otázok - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiurekonštrukcia JAWA 350 634 pár otázok - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Problém, Podvozok, Kolesá, Olej.

| 1 2 | Nasledujúce

27.03.2013 21:59

Re: rekonštrukcia JAWA 350 634 pár otázok

>:-) Poznám prípad, keď vymontovanú nádrž z 1203-ky prepláchli najprv naftou, potom vodou a smiali sa starému mechanikovi, že "veď to nejdeme zvárať zvnútra, šéfko, ale zvonka"... Vyjebalo to okná na celom nádvorí, ale prežili to našťastie obaja sebavedomí géniovia... :-D

Pálením sa robia maximálne vráta na garáži, plechy sa môžu deformovať, rámy tiež - a môžu sa zmeniť aj vlastnosti kovov. Nie je to kóšer... ;-)


27.03.2013 22:52

Re: rekonštrukcia JAWA 350 634 pár otázok

nokia, ty kokos, ked vydržiš hadzať s nadržou hore-dole minimalne pol hoďky, kde je aspon zo take 2, 3 kila šrubiek, matiek tak ti pridem dať pusu na zadok.
A jasne, ja bežne plasty opaľujem horakom a na plechy použivam odstraňovač naterov, áách bože... :-}

papiboy pozri, neviem koľko tam tej nafty daly, ale samozrejme že ak použiješ neviem koľko 60 litrovu nadrž vymastiš ju poriadne horľavinou a zapališ, tak sa ten plamen v momente zvečši možno aj 20x a možno som aj malo povedal a zo 60 litre sa spravi 1200litrov plynu, ten tlak sa niekde musi uvolniť. dalšia vec, ked som nadrž vyčistil a vyplachoval bezninom hadaj čo som robil :-) poriadne potriasol benzinom nech sa benzin rozleje všade , zapalil zapalku a spravilo tu taky Pfúúúú modry plamen a konec, ale veeľmi efektne, ved to mam aj sfotene ale na fotke je slabe. neexistuje aby ti rozthlo nadrž či s benzinom či bez. ma maličky objem a priliš veľku dieru.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil boraicho (27.03.2013 22:53)


27.03.2013 23:18

Re: rekonštrukcia JAWA 350 634 pár otázok

arny206
 Kávičkár 

Ikona

Moja skúsenosť s opaľovaním farby na ráme:

V dávnej minulosti /mal som asi13rokov/ sa môj brat rozhodol že mi prestrieka môj skladací bicykel z krásnej zlatej na vtedy najmodernejšiu bielu farbu a tak zobral benzínovú lampu a celý rám opálil a krásne nastriekal na bielo. behom cca pol roka sa mi rám na bicykli skrivil tak že sa pedále dotýkali zeme a nedalo sa na ňom jazdiť. museli sme na rám dovariť ešte jednu rúru aby sa ďalej nekrivil. Až v dospelosti som pochopil že čo sa vlastne stalo s tým rámom. Nahriatím rám zmäkol - popustil sa a už nebol pružný.

- je mi to ľúto ale ja by som sa na takom ráme nechcel voziť
- tá farba v sprey je biedna antikorózna ochrana [zle] bolo treba ten rám len dobre odmastiť, zdrsniť 600ovkou vodným šmirglom a potom trebárs aj sprejom nastriekať

- ten nápad s miešačkou je super geniálny [dobre] už viem ako si vyčistím nádrž na mojej starej zetke :-)))


28.03.2013 5:57

Re: rekonštrukcia JAWA 350 634 pár otázok

Jeff
 Jogurťák 

Ikona

18. 03. som pridal príspevok, ktorý, ako som zistil, viacerí nepochopili, ale posledné boraichove úvahy ma primäli k tomu, že radšej deaktivujem sledovanosť tohoto vlákna. Howg :'(


28.03.2013 10:06

Re: rekonštrukcia JAWA 350 634 pár otázok

hej, možu sa zmeniť nejake vlastnosti ale opaľoval som len tak 20% kostry, len ťažko pristupne miesta , nie celu kostru do žerava, len aby farba zmekla.

ten ram už je u roberta, ktory na to nastrieka akryl a na plechy pojde ten polyuretanovy lak s tvrdidlom.

a benzin je v pohode, stači rozumieť fyzike trocha.


28.03.2013 10:11

Re: rekonštrukcia JAWA 350 634 pár otázok

>:-) Keď budeš viesť nejaké kurzy "rekonštrukcií" motoriek, určite sa prihlásim. Aby som mal prehľad a náhodou raz nekúpil niektorú tvoju obeť... :-D


28.03.2013 10:22

Re: rekonštrukcia JAWA 350 634 pár otázok

RedJack
 Veteránista 

Ikona

PAPI možno to bude zaújmavá rekonštrukcia 634, a ked to nevyjde tak škoda nebude až tak veľká i ked tých 634iek na papieroch až toľko voľných nieje. Ja by som moju 639 menil za 634ku ihned ale nedarí sa. :-D


28.03.2013 12:42

Re: rekonštrukcia JAWA 350 634 pár otázok

RedJack, prečo chceš vymeniť? čo sa ti na 639 nepači?
Ja mam ešte jednu jawku 632 a tu by som hned menil za 639.

tu čo robim chcem len tak spraviť a potom ju uskladniť na veky vekov. do buducna si chcem zaobstarať 639tku.


28.03.2013 13:19

Re: rekonštrukcia JAWA 350 634 pár otázok

RedJack, 632 je lepšia, ako 634, je to vlastne to isté, ale má 12V sústavu s alternátorom. Však si popozerajte, vymeňte. Za výjazd to stojí... >:-)
Šesťvoltové dynamo pôvodom z praveku a regulátor na 634 nie je podľa mňa žiadna sláva.
Istota je ale aj tak len nejaký bezkontakt alebo komplet VAPE, originál zapalko patrí dnes už len len na veterány. >:-)


28.03.2013 13:37

Re: rekonštrukcia JAWA 350 634 pár otázok

papiboy No ale vape sa mu asi neoplati kupovat ked chce motorku uskladnit do veky vekov :-D ja som mal na svojej 640 komplet vape a stalo ma 180e ale uz by som to viac nekupoval za teke peniaze :-D


28.03.2013 13:54

Re: rekonštrukcia JAWA 350 634 pár otázok

RedJack
 Veteránista 

Ikona

PAPI je to pravda že tá elektrika na 634ke nie je nič moc, ale už som sa vážne pohrával s myšlienkou prerobiť kúpením starej 634ky a použiť kastle nádrž zad blatník sedlo na tú moju motorku a urobiť také retro z toho ibaže to bude mať predný kotúč,tak asi vyrazím na burzy. Ja na tej mojej mám VAPE spojku 634kovú a šlape jak hodinky. :-)


28.03.2013 14:48

Re: rekonštrukcia JAWA 350 634 pár otázok

papi "Šesťvoltové dynamo pôvodom z praveku" a čom tým chceš akože povedať? Ja som za 8 rokov nikdy nemal najmenši problem s ničim. vobec. spoľahlivosť vždycky 100%, kedy som chcel, kopol som a šiel.

nokia, maš ten VAPE s nastavenim predstihu podľa otáčok?

red jack ty chceš vpredu bubon? ja by som mal radšej kotuč ak tak pomeníme, doplatime.
na svojej máš VAPE zapaľovanie? a 634 spojku?

Ja práve rozmyšľam ako spraviť to bezkontaktne zapaľovanie s nastavením predstihu podľa otáčok, niečo som už vymyslel.


28.03.2013 15:35

Re: rekonštrukcia JAWA 350 634 pár otázok

TomasVFR
 Kávičkár 

Ikona

hehehe idete si z neho picu robit a nepoznate miesacku a bojite sa nadrze :-)))


28.03.2013 16:57

Re: rekonštrukcia JAWA 350 634 pár otázok

No, my Jawky nepoznáme až tak, zato vieme vyrobiť mechanické mole, ktoré žerú syntetické vlákna a pomáhame takto udržať rovnováhu v prírode... :-D


28.03.2013 17:11

Re: rekonštrukcia JAWA 350 634 pár otázok

TomasVFR
 Kávičkár 

Ikona

a maju tie mole vape ci ne? :-)))


28.03.2013 17:20

Re: rekonštrukcia JAWA 350 634 pár otázok

ja som mal toto www.vape.cz/e-shop/soupravy-zapalovani/A-SZ17... a stalo ma cca 180e ale uz nepamatam jawu som predal


28.03.2013 17:28

Re: rekonštrukcia JAWA 350 634 pár otázok

nokia ahá, to nema riadeny predstih


28.03.2013 18:09

Re: rekonštrukcia JAWA 350 634 pár otázok

tak od zavislosti od otacok nie,na tom nastavis len predzapal a uz sa nestaras.


29.03.2013 8:27

Re: rekonštrukcia JAWA 350 634 pár otázok

U dvojtaktoch sa s reguláciou predzápalu moc nemá význam sa zaoberať, u sériových Jawiek nie sú "otáčky" a u kvázi-pretekároch sa vylaďuje aj tak na vrchné pásmo... ;-)


29.03.2013 8:54

Re: rekonštrukcia JAWA 350 634 pár otázok

ARPAD
 Edvenčr 

Ikona

ta regulacia predstihu co ta tak zaujima je softwarom, a nie mechanicky. to cele riadi uCPU. pracuje to asi tak ze zakladnu hodnotu predstihu nastavis o dost vetsiu ako je za normalnych okolnosti potrebna. samozrejme nie od oka, ale podla stupnov uhlomera. potom sa uz o vsetko strara program. pride inpulz, a program ho oneskori. a posle povel k vykonovym prvkom ovladajucim indukcnu cievku. cim vetsie otacky, tym je cas medzi signalom zo snimaca, a povelom pre ovladanie indukcnej cievky kratsi, a naopak. pri max otackach to uz neoneskoruje signal vobec, a pri volnobehu je oneskorenie maximalne. kolko na oneskorenie trvat pri akych otackach riadi prave ten program. je to taka krivka.

PAPIBOY neviem ako je to u JAWY, ale MZ je z regulatorom predstihu kludnejsia na volnobehu, a do otacok sa od spodu berie lahsie ako bez regulatora. takze je vidiet ze aj tento 2T motor reaguje ne zmenu predstihu.


29.03.2013 9:34

Re: rekonštrukcia JAWA 350 634 pár otázok

ARPAD
 Edvenčr 

Ikona

svojho casu som si postavil vlastne zapalko, a kym som ho vyladil ako, tak, tak to trvalo. toto je uz asi tretia verzia. pracuje od 6V, aj ked sustava je 12V. reguluje predstih(v ramci moznosti), a na snimanie polohy kluky pouziva hall snimac.
Pozri obrázok
[img]2i.sk/5535b69c4f[img]
Pozri obrázok
Pozri obrázok
taktiez z dynama slo dostat viac, a teraz ochotne dodava 12V.
Pozri obrázok
Pozri obrázok
jeho vykon je teraz dvojnasobny,kedze davy rovnaky prud pri raz vetsom napati. a kedze dynamo je haklive na pretazenie rotora nadprudom, tak som vobec neriesil obmedzenie nadprudu, lebo ten nemoze teraz dosiahnut. snad jedna nevyhoda je v tom, ze sa stator hreje, ale nieje to nic strasne.


29.03.2013 10:16

Re: rekonštrukcia JAWA 350 634 pár otázok

;-) ARPAD - veď jasné, že u jednovalcoch to je iné, ale ak porovnáš hmotnosť kľukovky MZ a Jawy 350 a zohľadníš, že triapula je dvojvalec - tak kvôli voľnobehu nemá moc veľký význam regulovať predzápal, kvôli ťahu dole tiež nie, keď triapula sa točí "len dole". Nebadať tam skoro žiadny rozdiel...

U nejakej Panelky 250 už skôr, aspoň kvôli nakopávaniu, tá vie kopnúť riadne. Aj keď má tiež ťažkú stabilácku kľuku oproti MZ... >:-)

Ale to len vrtám, nik nemusí so mnou súhlasiť. :-D


29.03.2013 11:10

Re: rekonštrukcia JAWA 350 634 pár otázok

ARPAD [dobre]
presne takto som nad tym rozmyšľal a už mam spravene vypočity časov oneskorenia v zavislosti od otačok motora a vypočet je od zvihu piestu 65mm všetko to je jednoduche trochu viac čisel ale da sa. ok. Nemohol by si mi poslať schemu toho zapojenia čo si poslal do SS? dosť ma to zaujima, neboj, nezneužijem :-) len chcem vidieť, ulohu tých IO. Inak samozrejme že použijem procak vidim to na 16F1938.

inač ten predstih, už som sa s tym bavil až až viem osobne nastavujem 3mm predstih, skušal som viac skušal som menej a rozdiely tam boli viditeľne. pri večšom predstihu 3,3mm ta motorka šla do 6tis otačok no problemo kopec 3jka plny masaker lenže pri nizkych to strieľalo trhalo nebolo to dobre. pri nikzom predstihu opačne, nešlo to vobec nad 4tis.


29.03.2013 12:24

Re: rekonštrukcia JAWA 350 634 pár otázok

ARPAD
 Edvenčr 

Ikona

chlape, nie ze by som nechcel, ale nemam :-( . kreslil som to len tak na papier :-} . jedine co viem na spamet je schema snimaca ;-) , a vyhoda je v tom ze lezu z neho logicke, cize ziadne dalsie tvarovacie obvody niesu potrebne [dobre] .
inak tie io plnia viacero funkcii, okrem zapalka to ovlada aj svetko, a to asi tak ze stlacis klakson, a zopnu rele ktore zapne svetla. stlacis tlacitko znovu, a svetla sa vypnu. rele tam nehladaj, to je klasicke automobilove, a ten plosny spoj len pripoji cievku rele na zem.konkretne je to tranzistor BD711. to si pametam.
co sa zapalka tyka, tak ten predstih bol taky skokovy, to nieje plynula regulacia. ale pomohla. moto sice este mam( jedna z poslednych spomienok na super kamosa, zial uz nieje medzi nami :'( ), ale rozoberat, a obkreslovat plosak, to sa mi velmi nechce. ale pre inspiraciu:
www.vladab.ic.cz/regulator.htm


29.03.2013 13:10

Re: rekonštrukcia JAWA 350 634 pár otázok

ARPAD diky moc. presne toto som si rad prečital. dúfam že v buducnu sa k tomu dostanem.


26.05.2013 14:50

Re: rekonštrukcia JAWA 350 634 pár otázok

TOMAJKO
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Nechcem zakladat novu temu tak sa chcem opytat renovujem si kyvacku o par prispevkov vyssie je foto v akom stave je a potrebujem vediet cislo farby kedze cislo podla starej normy bolo tusim 8050 alebo tak nejak ale teraz sa to uz menilo na RAIL 3005 alebo nejak takto cize moja otazka znie aku farbu pouzit na Jawku kyvacku 350/354-04 rocnik 1960 - v profile chcel by som PPG farbu kamos na peraka daval pod oznacenim EFT 43775 PPG dakujem za odpoved


29.05.2013 13:09

Re: rekonštrukcia JAWA 350 634 pár otázok

jawa555
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Nazdar Tomajko na českej jawamanii sa bavili o origo odtieni tvdrdia že sa dá kúpiť syntetika od Colorlaku ČSN8850 čo odpovedá originál farbe. U RAL je vraj problém s presným odtieňom buď je do fialova alebo oranžova :-((( . Takže asi sa oplatí obzrieť po tej farbe od colorlaku inak keď tak pohľadaj tu jawamania.info/poradna/default.aspx možno niekto uvideol aj PPG odtieň


29.05.2013 14:13

Re: rekonštrukcia JAWA 350 634 pár otázok

RedJack
 Veteránista 

Ikona

Ja sa čudujem,že tu rieši niekto na dvojtakte nízkootáčkovom reguláciu predstihu,kúpil som VAPE namontoval napevno keby som nezamenil kábliky od uhlíkov tak by to šlo úplne OK ibaže chybička se vloudí tak som špekuloval z druhého konca,a ked som to dal tak ako má byť, štartuje na brnknutie do páky ľavou nohou a ide ako sa patrí a nemusím nič riešiť iba sa voziť a doliať benzín [dobre]


| 1 2 | Nasledujúce


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.