Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2247 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26114
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15788)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10326)

O čínskych moto - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuO čínskych moto - Diskusné fórum - Len Tak

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 |

26.10.2006 17:34

O čínskych moto

copy
 Skútrista 

Ikona

Kto ma pozna vie, ze proti Cinanom vobec nic nemam. Su snazivi, rychlo sa ucia, dokazu sa prisposobit podmienkam. Extremne rychlo vedia zaviest do vyroby novinky a modifikacie.

Vsetko je o dopyte. Ze nejaky Jinlun ma makky ram, ktory sa v zatackach kruti, alebo ze ma jeho motor neprijemne vibracie - je dobre ze si to mozeme precitat v teste a vediet, co kupit, a comu sa radsej vyhnut. Sme sice mala krajina na to, aby sme nejak oplyvnovali vyrobcu, ktory vyraba mozno miliom motoriek kazdorocne - ale aj tak. Verim tomu, ze o par rokov nebude znamenat vlastnictvo cinskej motorky automaticky vysmech ostatnych "pravych" motorkarov.

Svet nie je o znackach, ale o produktoch. Vedeli ste pred par rokmi o znackach Hyosung, Sachs, MuZ, Rieju, GasGas, Dinly atd.? A myslite ze sa z nich dnes na "zapade" smeju?


26.10.2006 18:07

Re: O čínskych moto

tahitan
 Bahniak 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

copy: trosicka dost si sa sekol.. ..GasGas je spanielska znacka, s pomerne bohatou historiou, a kedze si raz zasiel aj na Enduro, tak si ich tam mohol vidiet. ;-) A keby si zasiel na trial, tak by si ich videl este troska viac.. ..inac, mas bohovske stastie ze toho tvojho zoznamu si nenapisal aj Beta.. ;-)

inac, Harly, tento Jin Lun ti sekne viac ako ten autobus predtym :-D


26.10.2006 19:16

Re: O čínskych moto

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Eeeh, Copy, fakt si sa sekol, Sachs a Muz sú nemecké značky a Rieju je španielska, tiež všetky s bohatou históriou. No a videl si v niektorom západnom meste čínskeho skútra? Ja nie.

Herghott


26.10.2006 19:40

Re: O čínskych moto

FaDe
 Edvenčr 

Ikona

Copy: o znackach MuZ, Sachs a Gas Gas viem uz teda hodne rokov :-D Hyosung sa ale naozaj pekne vysvihol...


26.10.2006 20:13

Re: O čínskych moto

copy: Sachs je prestížna značka :-)))


26.10.2006 21:50

Re: O čínskych moto

copy
 Skútrista 

Ikona

Cakal som presne takuto reakciu.
Gasgas: V roku 1974 vyrobili prvu motorku, a v tom case ich imanie bolo 600 USD (proste garazisti). Dlho vyrabali iba trialove specialy, v podstate manufaktura. Az v roku 1985 zainvestovali 65 tis. USD a zacali "akoze" seriovu vyrobu. Dodnes je to mala fabrika, myslim ze neprekrocili pocet 100 zamestnancov. tahitan, no schvalne, spomen si kedy si videl prveho GasGasa?
MuZ je znacka uplne nova, nemylte si ju s MZ. MZ najprv skrachovala, potom bola ochranna znamka predana do Turecka, takisto linka na u nas rozsirene MZty 150 a 250 (dodnes ich vyrabaju pod znackou MZ Kanuni). MuZ je "reinkarnacia" stareho MZ - jednoducho nova znacka, ktora fintou s malym "u" vyuzila tradiciu povodneho MZ. A co myslite, Kto to ma cele pod palcom? Dvaja Cinania: "Geschäftsführer: Yap Peng Leong und Quah Thain Khan" kto neveri, nech si overi na www.muz.de/. vyrabaju, resp. skladaju motorky z europskych a azijskych komponentov. (BTW viete ako dopadol Simson? Po revolucii este chvilu bezali zotrvacnostou, potom zacali dovazat a predavat azijske skutre s nalepenou znackou "simson" ale robili to tak priehladne, ze skrachovali. Dnes vlastni ochr. znamku Simson mala firmicka, ktora dopredava diely na motorky z cias vychodneho Nemecka).



26.10.2006 22:07

Re: O čínskych moto

jarro
 Veteránista 

Ikona

Fuha, Copy ale si im, vlastne nam vytrel kocúra...To ze za MuZ sa skyvaju cinania prekvapilo aj mna, dobre to mas na tom nete preňúrané... ;-)

Este by som chcel k tym motorkam povedat ze sikovnost sa ceni, len ma mrzi ze je tu tych znaciek uz nejako privela. Je len par vyrobcov, ktori maju "gule". Kto z tychto cinanov priniesol nejake nove technicke riesenie, novu technologiu? Su to len hajzlici ktori kradnu to na com iny makali roky, to je to co ma sere... :-~

Upravené 2 krát. Naposledy upravil jarro (26.10.2006 22:44)


26.10.2006 22:14

Re: O čínskych moto

copy
 Skútrista 

Ikona

Co sa tyka Sachsu, v sucasnosti nevyraba ziadne motorky. Ani v Europe, ani inde. Predava Cinu. Stvorkolky ktoresa u nas predaavju ako Dinly /dovaza ich prave Adamsmoto, tak tie sa predavaju v zap. Europe pod znackou Sachs. Pordobne je to so skutrami.
Pod znackou Sachs ZF, alebo len ZF, sa dnes vyrabaju prevodovky, tlmice, spojky a diferencialy, a potom bicykle. Ziadne motorky ani skutre.
Sachs vo vztahu k motorkam je to iste, ako Grundig k elektronike (Medion). Cinania kupili obchodne prava na skrachovanu znacku. To iste urobili nedavno s Roverom, kde kupili zaroven vyrobnu linku a subdodavky na Rover 75.

Herghott: budes sa cudovat, videl. A plno. Napriklad v Mnichove ci Parizi. Plno, plno cinskych skutrov. Napriklad so znackou Yamaha, ale aj pod menej znamymi znackami (v Nemecku dost rozsirene je CPI, co je vlastne u nas Keeway). Dokonca som videl v Nemecku skutre znacky Citroen - a pritom som v Citroene robil, a ani v centrale fabriky nevedeli o tom, ze by nejake skutre kedy vyrobili. Obchod je obchod, kde niet zalobcu, niet ani sudcu.

Ciastocne mate pravdu s tym Rieju. U nas boli donedavna uplne neznami, ale firma bola zalozena uz 1934. Najprv vyrabali len bicykle, od roku 1947 pridali pomocny motorcek na predne koleso.
Pomylilo ma to, ze oni vlastne nikdy nemali vlastne motory. Motory vzdy iba kupovali od inych znaciek, alebo vyrabali licencne - najprv Serwa, potom A.M.C., FITA, Villiers, od roku 1964 Minarelli a Morini, potom kazdu chvilu s niekym inym - dnes je to nejak prepletene s Benelli a Malaguti. Pokial je mi zname, az do roku 2001 nemali ani jeden motor z vlastneho vyvoja, takze az dovtedy to bola taka polo-znacka.






26.10.2006 22:34

Re: O čínskych moto

FaDe
 Edvenčr 

Ikona

AMEN


26.10.2006 22:59

Re: O čínskych moto

copy: Mne si teda kocúra nevytrel :-P Tvoja pôvodná otízka bola:
"Vedeli ste pred par rokmi o znackach Hyosung, Sachs, MuZ, Rieju, GasGas, Dinly atd.?"

Ja som ti odpovedal: "Sachs je prestížna značka"
Pred cca 20-timi rokmi som na Sachse jazdil cross (môžem ti dodať foto).

Keď tu niekto píše o niečom, o čom nič netuší, OK. Ale mňa a Sachs do toho nezaťahuj! :-((((((


26.10.2006 23:18

Re: O čínskych moto

copy
 Skútrista 

Ikona

Vadim: ok, Sachs. myslis byvaly Sachs Motorrader. Tak ten skrachoval. :'( Dost davno.
Ja som tiez mal ako pubertak kazetak Grundig - a budem mat take DVDcko, aj ked original Grundig sa vyroby DVDciek nedockal, skrachoval uz na videach >:-)

Dnes nie je Sachs nic ine, iba prezleceny Cinan. To som mal na mysli. Z povodneho Sachsu mozno iba bicykel s pomocnym motorom Sachsonette ci Saxonette, neviem ako sa to pise.
Nemci predavaju ten najlacnejsi cinsky skuter 50tku ( u nas Yuki, Kentoya, Adams, Kimi, Tajfun, atd atd) pod znackou Sachs 49 - napr. rollercenter.de/rollercenter/artikel.php... , takisto pod znackou Sachs predavaju minibiky Blata a skutre znacky SYM - hoci Blata aj SYM maju vlastnych importerov v Nemecku :-~
Sachs teraz dovaza do Nemecka aj francuzske motorky Voxan Roadster 650 a 800. Voxan ich dovaza sam tiez. Sachs je pritom drahsi nez Voxan - ale okrem stitku na nadrzi niie je ziadny rozdiel.
So stvorkolkami Dinly a Kymco je to presne tak isto - tiez ich kupis aj ako Sachs. Aby som pravdu povedal, nechapem vobec zmysel znacky Sachs. Nacapia to (legalne!!) na hocico - aj na tie elektricke kolobezky z TV shoppingu. Dnes je v tom strasny gulas. Jedna znacka - 20 rozlicnych vyrobcov.. Totalne zabiju nejake meno tej znacky. To iste sa stalo kedysi zvucnej znacke Kreidler. Kreidler Florett je dnes lacny cinsky skuter, Simson Schwalbe takisto - a to boli kedysi pre nemcov pojmy, tak ako pre nas Pionier ci Mustang.

To iste je MuZ. Predavaju podradne cinske stvorkolky 50-100-150..

U nas sa deje presne to iste - kedy niekto zacne predavat cisnky skuter so znackou jawa Pionier ci Jawa Mustang? (uz existuju: cinska (Ba)Betka, Motoscoot Opava a ich cinsky Pionier 555)

A kto si mysli, ze len Cinania v tom robia chaos, tak japonske priklady: Suzuki VStrom a taka ista Kawasaki, Suzuki 4kolka LTZ - a taka ista Kawa.. Talianske Aprilie s motormi Suzuki V2 alebo nemeckymi - (ci rakuskymi??) Rotaxmi, proste gulas.
Kto je dnes odbornik na motorky? Kto sa v tych vsetkych znackach vyzna?

Mne sa paci ako to robi Keeway. Z roka na rok je lepsi, nove a stale lepsie modely, postupne robi importerstva v jednotlivych krajinach Europy a tiez v Usa. Videli ste ake nove modely chystaju na 2007?? www.keewaymotor.com/new_main.html co na to vravite?


Ozaj Herghott este ma napadlo, tie azijske skutre na zapade: Kymco a SYM. Dost dlho a dost vela.

Upravené 2 krát. Naposledy upravil copy (26.10.2006 23:56)


26.10.2006 23:48

Re: O čínskych moto

jarro
 Veteránista 

Ikona

OK Vadim. Za tou vetou "Sachs je prestížna značka"si dal takeho smajlika ze to vypadalo akoby si si z toho robil prču, asi som ta nepochopil. Jasne ze sachs a gas-gas do tej kategorie nepatria...To ze sachs robil cross som sice nevedel ale mopedov narobili plnu rit...to je iste. Taktiez gas gas a trial je dobre stara kombinacia...ale davam Copymu za pravdu, ze gulas je v tom uz riadny :-~

Ten rotax sa vyraba dokonca so 4-mi ventilmi pre nemcov a 5-mi pre talianov do Pegasa...aby toho nebolo malo... :-~


27.10.2006 1:46

Re: O čínskych moto

Keď už sme u tých Číňanov, enem pro informaci:
Taliansku spoločnosť Benelli kúpil minulý rok čínsky výrobca Qianjiang.
auto.zoznam.sk/nove-modely/novinky-benelli-pre-rok-2007...


27.10.2006 7:24

Re: O čínskych moto

Tommy911
 Bahniak 

A co sa divite,hehe....AKo xce ostatny svet konkurovat cine???Kvalitou sa za chvilu vyrovnaju inym vyrobcom ako to urobili korejske znacky medzi autami a veny uz su teraz nizsie...A mozno sa mylim ale vsetky motory cinskej produkcie su podla mna licencne vyrabane japonske motory...


27.10.2006 7:35

Re: O čínskych moto

tahitan
 Bahniak 

Ikona

copy, je celkom zaujimave a naozaj poucne, ako dokazes vykluckovat zo zjavneho preslapu ;-), mimochodom prelozit si z americkej stranky Gasgasu tych par viet dokazem aj ja... ale k tvojej otazke: Vedeli ste pred par rokmi o znackach Hyosung, Sachs, MuZ, Rieju, GasGas, Dinly atd.? . Na takto polozenu otazku, odpovie kazdy "ano", pretoze (a tym sa dostavam k tvojej dalsiej otazke na mna :-) prvy GasGas som videl asi v roku 1985-86, a sam som vlastnil GasGas 320 TXT rocnik 1989. Mimochodom, je ti 30 rokov vyroby malo? Kolko z tychto cinskych znaciek bude vyrabat viac ako 5 rokov? A este jedna vec, ktoru si dost mylis, (a napriek tomu, ze GasGas ja zrovna nemusim, tak ho musim branit), prestan konecne miesat dokopy znacky, ktore maju za sebou aj vlastny vyvoj motora, ramu.. ..s kopirovacimi fabrikami na obrat penazi, z nazvom znacky kazdy druhy den inym!
Mimochodom, keby si si troska zalistoval v historii, tak prva Honda na Enduro, prestavena tusim v roku 1959 nebola takou prasivou napodobeninou, ako akou su dnesne kvazimotocykle z Ciny, taziace z nevymozitelnosti prava, samozrejme cest vynimkam.


27.10.2006 10:32

Re: O čínskych moto

copy
 Skútrista 

Ikona

bacilko: s tym Benelli som to ani nevedel. Qjianjiang je vyrobcom Keewaya a CPI, u nich som bol priamo vo fabrike pred 3 rokmi.

tahitan: " celkom zaujimave a naozaj poucne, ako dokazes vykluckovat zo zjavneho preslapu ;-), mimochodom prelozit si z americkej stranky Gasgasu tych par viet dokazem aj ja... " - aa, zase sa ozvalo utocne vychodne kridlo ;-)
Jo, zotrel si ma.
Ano mas pravdu, mozno prave ten GasGas do tych znaciek nepatril. Importer GasGasu je jeden moj znamy, a priestory ma kusok odo mna. u neho mam na jar zajednany 4T Enduro GasGas, a cudoval by si sa, ked som to niekomu z mojich moto znamych spomenul, skoro vsetci sa pytali: GasGas? To je nejaka Cina? Preco nie radsej Husqvarnu ci KTM? - ok, takze respekt, ty si videl GasGas uz v roku 1985.
Ja som videl v roku 1977 na sestdnovej (to som bol 7r. decko) motorky takych znaciek, ze by sa ti panenky pretacali. A z nich uz medzitym velka cast ani neexistuje. Dodnes mam v zivej pamati znacky motoriek, ktorych jazdci ci servisaci mi venovali nalepky - a tie som mal na ociach cele detstvo, polepene na aktovke, na bicykli, na nabytku.. kde su dneska znacky ako Maico, Zundapp, uz spomenuty Kreidler, Bultaco, Fantic, a co ja viem co este.. mam niekde v pivnici odlozene este startove listiny z tej doby, ako decka sme si odskrtavali, kto uz okolo nas presiel. Pamatam si ze vtedy jazdili sestdnovu aj Ducati - vedel si?

Ty si zrejme pamatas viac z trialovej oblasti. Hoci je Zariecie snad 10 km od Puchova, kde som vyrastal, a ako decko som si dopisoval s Petrom Hulom a drankal od neho planiky na cyklotrialovy bicykel (ktory neskor vysiel tusim v ABC), priznam sa, v trialovych motorkach sa velmi nevyznam.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil copy (27.10.2006 10:54)


27.10.2006 10:38

Re: O čínskych moto

jarro: Ten smajlík sa len smial copymu za vetu: počul tu niekto niekedy niečo o značke Sachs? :-)))


27.10.2006 10:49

Re: Adamsmoto Jin Lun JL 250-5 - mestský cruiser

tahitan
 Bahniak 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

copy :-))) budes sa mozno cudovat, ale ja som vyrastal v rodine enduro jazdca, niekolko nasobneho majstra SR v Endure v sestdesiatych rokoch, a v garazi sme mali vzdy sest-sedem motoriek uplne novych CZ-tiek, ktore otec testoval a zaroven ladil pre reprezentantov, ktorym sa on nikdy nemohol stat, pretoze moja teta zostala po MS v lyzovani vo Svajciarsku.. ;-)
..a tie zaniknute znacky, a pretacajuce panenky.. ..keby si bol blizsie, a nie na druhom konci Slovenska, ukazal by som zbierku fotiek zo sestdnovych, vystav, casopisy, plagaty, popisy specialov (tusil si, ze sa v CSSR vyrabali specialy-len na sestdnovu, ktore mali aj samostatnu redukcnu prevodovku?).. ..vsetko 50-te az 70-te roky ;-)
Ale toto nie je tema o tom, kto z nas dalej dosti..


27.10.2006 10:56

Re: O čínskych moto

copy
 Skútrista 

Ikona

vadim: v dobe ked si jazdil na sachse motokros, tak ja som susedovi na dvore umyval Nortona.


27.10.2006 11:01

Re: O čínskych moto

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Musím povedať, že diskusie vskutku zaujímavá. Presunul som ju sem z diskusie k článku: Adamsmoto Jin Lun JL 250-5 - mestský cruiser

Taktiež súhlasím s tým, že copy do svojho zoznamu zahrnul niektoré značky, ktoré tam nepatria... Netreba ho ale ukameňovať aspoň sme sa dozvedeli kopu nového.

Taktiež si myslím, že čínske moto idú z východu na západ. Nemci sú škrobi. Keď zistia, že je to lacné a funkčne budú to kupovať vo veľkom, teda ako napísal copy už to robia. Kvalita čínskych moto ide z roka na rok hore...

jarro: A už dávno to nie sú len kópie. Dôkazom je napríklad: Yuki V3

Awia

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Awia (27.10.2006 11:03)


27.10.2006 11:09

Re: O čínskych moto

copy
 Skútrista 

Ikona

Inac diky za upozornenie, s tym Sachsom mate pravdu. Asi ma domotal sucasny vyvoj, ked zachvilu budu so znackou Sachs aj furiky predavat.
Nasiel som jeden link, kde je historia Sachs/Hercules chronologicky popisana.
www.bikerszene.de/motorrad-klassiker/Historie:-100-Jahr...

zaujimave citanie.. co kto kedy predaval.. ze napriklad v 1982 roku predaval Sachs skuter Yamaha - ale pod znackou Hercules :-~ No total hokej >:-)


27.10.2006 11:27

Re: O čínskych moto

Pilgrim
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Copy, neustále žasnem nad tvojou húževnatosťou. Ak by ťa povrchovo zakalili, bol by z teba výborný meč. :-)))


27.10.2006 12:07

Re: O čínskych moto

jarro
 Veteránista 

Ikona

Awia, uverim ked tie masiny zacnem stretavat na cestach (Yuki V3)... ;-)
Normalne ma mrzi ze cinania idu "do sveta" za tu cenu ze u nich je clovek menej nez pes. Co je to za narod ked tim ludom nevadi aky maju zivot. Mukluju jak bez duse, za minimalny plat, hrbí sa tam cely den pri páse 10-12 hodin a viac...ani sa necudujem ze je od nich vsetko take lacne a stale malo kvalitne. Aky ma zmysel ked vyrabaju japonsky motor v licencii ked tam pouziju materialy inej kvality, samozrejme nizsej...co ti ludia nemaju vobec charakter?

Upravené 1 krát. Naposledy upravil jarro (27.10.2006 12:15)


27.10.2006 12:19

Re: O čínskych moto

Tommy911
 Bahniak 

Ako neviecm so pindate na tie cinske motorky, tak isto sa moze pokazit aj japonska alebo europska,alebo harley...A to co tu vravis Jarro, tak to je pekna kravina...A tebe nevadi aky mame my zivot???Tebe nevadi ze tu ludia robia tu istu pracu co napriklad rakusan,nemec a tu clovek dostne 15 tisic a tam trebars 2000 EUR???Xces aby bol kazdy narod uplne rovnaky???Boze tak vyrabaju ine veci a inej kvality,ale to nezmana ze su to zle veci...Podla mna su dost cielavedomi a pracoviti a navyse svoje vyrobky nepredrazuju ako napriklad u nas firmy trebars oblecenie a ine...


27.10.2006 12:40

Re: O čínskych moto

jarro
 Veteránista 

Ikona

Tommy911, Pred casom som sa rozpraval s jednym distributorom komponentov pre vstrekovacie formy ktory sa vratil zo sluzobky z ciny. Vies ako tam vypada konstrukterska kancelaria? 10 PC na ktorych je nainstalovana nelegalne Catia-najlepsi software vo svojej triede za ktory tu musia platit renomovane firmy za licenciu nekrestanske peniaze ale cinania si s tym hlavu nelamu pretoze je to banda zlodejov. Ved len ich chval, aki su sikovni... :-(((((( To s platmi nieje problem samotneho cloveka ale statu. Ked sa sem nastahuje kopec zahranicnych firiem tak to nieje preto ze nam chcu dobre ale preto ze sme a budeme lacna pracovna sila lebo "niekto " to tak chce. Ale ved nikto nas tu nedrzi, kto ma rozum zariadi sa podla seba.


27.10.2006 12:57

Re: O čínskych moto

manana
 Edvenčr 

Ikona

ako povedal lenin, treba hladat toho, kto z toho profituje...to je citat z fajn filmu...kto tu obhajuje cinanov? dovozcovia a ich kamarati? uvedomte si ohladom obhajoby cinskej kvality netreba zabudat na jednu zasadnu vec - tu navyse ide aj o zivot. (stacilo mi, co niekto popisal o minibiku, aby som vedel, ze vlastne decko by som nanho bez zasadnej prestavby nikdy n e p o s a d i l ). ved su to priserne kopie bez akychkolvek hlbsich znalosti, a ak sa aj vydaria, co ked sa najde vazna konstrukcna vada, vyhlasi pan quang-li zvolavacku?


27.10.2006 13:52

Re: O čínskych moto

copy
 Skútrista 

Ikona

jarro: to je vseobecne rozsirena, a skreslena predstava. Garantujem ti, ze ked prides do Sanghaja, budes sa citit v centre ako chudobny pribuzny. Predstav si mramorovu podlahu ako je napr. v Poluse ci Auparku - no a v Sanghaji su niekolke take ulice! Nie pesie zony, normalne ulice, kadial jazdi aj MHD a auta.
Je pravda, ze zajdes na periferiu a si v inom svete - ale to mas aj u nas.. tiez ludia z chudobnych regionov prichadzaju za pracou do tych bohatsich. A zas take ghetta ako tie ciganske brlohy napr. na trase Gelnica - Kosice som tam nikde nevidel - tie su mozno v Tibete, a tam ta na normalne vizum nepustia.
Takisto je to s vyrobkami - su kvalitne a menej kvalitne, a potom vylozene "aususy". To je ako porovnavat svajciarsku a polsku cokoladu - a Cina je obrovska krajina, s rozlohou niekolkych Europ.
No a s tou bandou zlodejskou je to tiez take sporne. Cinska civilizacia je podstatne starsia nez nasa europska. Bez nich by si napriklad nemal papier, prepisovacku, hodvab, bavlnu, co ja viem co vsetko este.

Uvedom si inu vec. Cina nie je len producent, Cina je predovsetkom obrovsky TRH. Takmer 1 a pol miliardy ludi - Cina a India dokopy su viacej nez polovica obyvatelov zemegule.
Preco europske ci americke koncerny maju vyrobne zavody v Cine ci inde v Azii? Lebo tam chcu predavat!


27.10.2006 14:04

Re: O čínskych moto

jarro
 Veteránista 

Ikona

Copy, chapem. Len som chcel napisat co mi povedal clovek ktory bol v centre diania a ktory na vlastne oci videl ako to tam "tiez" funguje...Necudujem sa ze maju mramorove podlahy na uliciach ked sa ich akoze vyrobky tak dobre predavaju...taktiez im daju zarobit velke firmy ktore stahuju fabriky z europy k nim len pretoze ti ludia neziju, oni len robia a robia...a je im to jedno. :-~


27.10.2006 14:12

Re: O čínskych moto

copy
 Skútrista 

Ikona

Jarro: to uz sa presuvame k filozofovaniu o tom, aka je na zemeguli vlastne spravodlivost.

Pozri, ja som teraz na Povazi, 150 km od Bratislavy. Tu ked si dnes zalozis firmu, zrazu zistis jednu vec: nezozenies zamestnancov! V okrese Trencin je miera evidovanej nezamestnanosti 2,9%, v samotnej Bratislave niekde na urovni 2% !! V Berline, teda hlavnom meste Nemecka, je to na urovni 18-19%, dokonca z mladych ludi do 28 rokov je bez prace kazdy stvrty. Paradox, ze? Slovaci chodia do prace, zarabaju napr. 500 euro a snivaju o tom, ako by sa mali v Nemecku. Zalezalo by ale na tom, ci by zarabali 1500 euro ako normalni zamestnanci (a to by sa mali priblizne tak, ako u nas za tych 500) alebo ci by stali pred uradom prace a cakali na svojich 400-600 eur podpory..


27.10.2006 14:43

Re: O čínskych moto

manana
 Edvenčr 

Ikona

okrem toho, ze su to demagogicke sracky (a to dufam aj sam vies, ak nie, tak si asi absolvoval skolenie v KIA), si odskocil od temy ;-)


27.10.2006 14:51

Re: O čínskych moto

copy
 Skútrista 

Ikona

manana: nerozumiem co si tym chcel povedat. A to ze sa presuvame od temy som napisal ako prvu vetu.


27.10.2006 15:50

Re: O čínskych moto

jarro
 Veteránista 

Ikona

Hodte niekto tuto temu do off topicu lebo sa tu budeme vadit do aleluja a pritom to vobec nepotrebujeme. Nebudem robit cinanom radost a drat si kvoli nim hubu a klavesnicu... :-P


27.10.2006 16:20

Re: O čínskych moto

FaDe
 Edvenčr 

Ikona

na Yuki V3 my nesiahajte!!! :-(((((( Yuki V3 je cina ina ako vsetky ostatne... Yuki V3 je Yuki V3 a vynikajuce priblizovadielko... 8-)


27.10.2006 16:23

Re: O čínskych moto

Pajdo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

FaDe: presne V3 je úplne super,hlavne do mesta. ;-) 8-) kto sa nepreviezol nepochopí :-P


27.10.2006 16:24

Re: O čínskych moto

copy: Mramorové vozovky? :-O Kua! Tam sa musí driftovať! :-))) A ja kvôli tomu rozháňam vidiečanov v Poluse... >:-)


27.10.2006 16:25

Re: O čínskych moto

Ja som sa previezol a nechápem :-)))


27.10.2006 16:39

Re: O čínskych moto

Scarp
 Štvorkolkár 

Ikona

Ja mam tiez cinu a absolutne nelutujem ze to mam uz som sa vozil aj na renomovanych znackach a nevidim rozdiel a niektory chalani co ich poznam tvrdia ze niektore veci su dotiahnute viac ako v zapadnych znackach . Viem ze este stale u nas dostat cinske doslova vysavace co sa predavaju po 20 tisic ale takisto dostat u nas aj cinu ktora uz stoji o cosi voac a nevravim ze je super ale kvalitou je uz niekde ovela dalej ako ti prve co dovazali . Cize uz je len otazka casu a myslim ze sa im dostane viac respektu teraz kazdy len na ne nadava ale poznam viac ludi co maju cinu (nie tu lacnu ale s tich novsich) a su spokojny a maju uz 3-4 tisic bez poruchy takze tak


27.10.2006 23:14

Re: O čínskych moto

Asi si zapnem vo Windowse citanie textu a pustim si Vas namiesto radia... :-)))


28.10.2006 1:56

Re: O čínskych moto

copy
 Skútrista 

Ikona

jarro, tu je zopar fotiek z Pekingu. Nie vsetci tam jazdia na domacich skutroch.
Pozri obrázok
www.cj750.org/files/images/Image(592).preview.jpg
www.cj750.org/files/images/Image(593).preview.jpg
www.cj750.org/files/images/Image(591).preview.jpg


28.10.2006 12:03

Re: O čínskych moto

jarro
 Veteránista 

Ikona

Copy mna nezaujimaju pekingske harleje a mramorove cesty...ja som tu chcel len napisat o neferovosti cinskych firiem. To ze su tam peniaze je normalna vec pretoze v dnesnej dobe je kazdy odrbavac v baliku... Bola tu diskusia o kvalite a nekvalite cinskych vyrobkov. Niekto tu pisal o tom ze coskoro sa kvalita zlepsi a dobehnu nou aj europske znacky. Nie kazdy vsak vie ako to funguje v zakulisi. Ine ti povie oficialny dovozca cinanov a ine sa dozvies ked nakuknes do ich fabriky na dalekom vychode...Necudujem sa ze napreduju, ale je to len pretoze nehraju fér.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil jarro (28.10.2006 12:06)


28.10.2006 12:29

Re: O čínskych moto

wyzwy
 Turista 

Scarp - Fúha, 3-4 tisic bez poruchy? Tak to je super vykon. To by som si o cinanoch nikdy nepomyslel ze sa dostanu az na teketo cisla. Tak to musia byt naozaj super stroje. :-D :-D

Nebavte sa tu o tom ze ci sem cinania dovezu hrkalki, alebo nie. Ten kto chce cinana si ho kupi a ten kto ho nechce, tak si kupi nieco ine.
Vacsi problem bude, ze kto si kupi 4rocny cinsky skuter? (ak tolko vydrzi) Budeme tu mat smetisko 4rocnych cinskych skutrov? :-O

Uz to mam! V pondelok si idem zalozit s.r.o. a budem Vas zbavovat problemov. Budem vykupovat cinske skutre po 100Sk. A o mesiac som v baliku. :-P :-D :-D :-D

Od tejto chvile prijmam ponuky!!! (maximalne 120Sk/ks) ;-)


30.10.2006 18:05

Re: O čínskych moto

rado48
Darca Krvi  Turista 

Ikona

rok 2020
Na Cinsko Holandskych hraniciach opet zavladol pokoj. :-D :-D :-D :-D :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil rado48 (30.10.2006 18:06)


30.10.2006 18:08

Re: O čínskych moto

rado48
Darca Krvi  Turista 

Ikona

rok 2020
Na Cinsko Holandskych hraniciach opet zavladol pokoj. :-D :-D :-D :-D :-D


30.10.2006 20:58

Re: O čínskych moto

copy
 Skútrista 

Ikona

Bavime sa tu stale ci je Cina kvalita alebo nekvalita. Pozrite na to z ineho pohladu: za rok 2005 celkova produkcia moto 50-250 ccm v Cine dosiahla 16,2 mil. ks. Za prvych 9 mesiacov roka 2006 je to 17,2 mil. ks. Stvorkolky a minibiky nie su do toho zapocitane.
Kolko moto sa za ten cas vyrobilo v Europe?


30.10.2006 21:02

Re: O čínskych moto

copy
 Skútrista 

Ikona

jo a tu mate foto BMW dealerstva v Pekingu: Pozri obrázok


30.10.2006 23:15

Re: O čínskych moto

bear
 Edvenčr 

Ikona

Ad SACHS: Minule som v BA videl nazivo SACHS MADASS a strasne sa mi pacil...male vozitko, ale image neskutocny....


30.10.2006 23:23

Re: O čínskych moto

copy
 Skútrista 

Ikona

Sachs MadAss je tiez vyrabany v Cine. "Německo asijská produkce, která je předurčena k tomu, aby skloubením německé důslednosti s akcentem na detail a značnými zkušenostmi na jedné straně a relativně levné konkurence schopné výroby na straně druhé, vznikl stroj v zajímavém poměru cena-užitné vlastnosti." - to pisu novinari, ale MadAss je v Cine aj navrhnuty..


31.10.2006 9:20

Re: O čínskych moto

Sachs je tradičná európska značka, GasGas tiež. Niekto tu spomenul Kymco, to je Tchajvan, Hyosung je Korejec. Číňania môžu kúpiť aj Norton, to je jedna vec, ale tvrdiť, že Norton je čínska značka, je volovina. Potom aj Jawa je čínska, veď okrem šestpade montuje činske motory. (No, aj ja píšem voloviny). Ale ani Benelli, ani ostatní oživovaní čínskym kapitálom zatiaľ čínske nie sú. A to zdôrazňujú hlavne čínsky majitelia, aby mali aký-taký odbyt. No, je to dosť zložité. Veď potom aj Volkswaggen je slovenská značka... Alebo sme ich ešte nekúpili ? Kto vlastne kúpil koho??? Nazýva sa to globalizácia či čo :-( :-( :-(


08.11.2006 13:38

Re: O čínskych moto

misobiker
 Edvenčr 

Ikona

A čo z toho vyplýva? Neverte na značky :-))) za chvílu budu aj tak všetky čínske
Zhodou okolností sa mi počas čítania tejto temy dostali do ruky dva vešiaky do kanclu,
od renomovanej TO nabytkarskej spoločnosti, a hádajte čo bolo napísané na krabici...!
Made in China :-) :-))) :-D
Ako pôjdu hore platy u nás, tak výroba nebude rentabilná a bude sa viac dovážať z východu,
niečo ako sa udialo v minulosti v nemecku... 8-)


08.11.2006 13:42

Re: O čínskych moto

Tommy911
 Bahniak 

Ved to je to ako vravis...Vsetko je dnes vyrabane v cine,alebo kde...Harley uz roky pouziva japonske karburatory...A najradsej mam to ked niekto povie ze ma nieco znackove,heh...Vsetko sa vyraba v cine a inde...


08.11.2006 14:13

Re: O čínskych moto

misobiker
 Edvenčr 

Ikona

Najviac sa smejem na ludoch ktorý si "potrpia" na značkovom oblečení.
Známa robila krajčírku v pobočke jednej nemenovanej značkovej firmy s oblečením,
a ked prišiel kamion z polska tak mali kua čo roboty s našívaním ceduliek s logom :-) :-))) :-D :-P


08.11.2006 14:21

Re: O čínskych moto

copy
 Skútrista 

Ikona

"tradicna europska znacka Sachs" - kto chce byt predajcom?
www.madass.sk/c/index.html


08.11.2006 14:32

Re: O čínskych moto

sorentto
 Edvenčr 

Ikona

russkije kampanenty, amerikanskije kampanenty - vsjo z tchajwana :-D


08.11.2006 14:33

Re: O čínskych moto

copy: Ale ako pohonnú jednotku pre svoje motocykle používa netratradičný 1 kotúčový vznetový motor: www.madass.sk/c/bike_template2.htm ! :-O :-)))

Tu: www.madass.sk/c/bike_template_madass50.htm zase uvidíme netradičný zadný brzdový bubon :-O

Tu: www.madass.sk/c/bike_template_xroad.htm Super sikovnú novú crosska na slickoch s krížovou váhou :-~

Tento: www.madass.sk/c/bike_template_madass125.htm má zase prevodovú páku so štyrmi polohami !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-P

Toto tu: www.madass.sk/c/bike_template_quad.htm je "veľmi populárny motocykel pre ľudí, ktorí bývajú mimo mesta a potrebujú terénny transport" :-O a má pre mňa neznámy "elektrický štartér dvoj polohový"

Ak sú kvalita a servis týchto výrobkov podobné ich technickej popiske, tak spánombohomajbatohom... :-~

Upravené 2 krát. Naposledy upravil Vadim (08.11.2006 14:53)


08.11.2006 14:38

Re: O čínskych moto

sorentto
 Edvenčr 

Ikona

a este k tomu 4 taktový (to asi pri jazde vyhrava daku pesnicku, nie?)

vznetový na super bezolovnatý 91 oktánový

...najlepsia je na tom cena... nedal by som ani polovicu z tej sumy


08.11.2006 14:59

Re: O čínskych moto

rp76
 Kávičkár 

Ikona

:-D to urcite prekladala nejaka sleepka so slovnikom v ruke co motorku v zivote nevidela.. to je strasne!


08.11.2006 15:59

Re: O čínskych moto

Pajdo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Copi má pravdu,o nejakých tých 10 rokov možno budeme kukať ake moto budú ćhliť činania :-O :-O :-P >:-) :-@ ,pretože neni čína ako čína.Sú tam továrne ktoré vyrábajú kvalitné stroje-vetšinou majú zahraničného majitela ako napr.Rgal Raptor,Cf Moto...,potom sú fabriky strednej kvality a úúúúúplné hnoje :-P .Treba si len správne vybrať a nechť si poradiť od ludí čo s nimi pracujú. ;-)


25.06.2007 22:29

Re: O čínskych moto

copy
 Skútrista 

Ikona

Vraciam sa k tejto starsej teme, ako reakcia na posledny Pajdov prispevok, a vlastne v zmysle toho, co som pisal pri zakladani diskusie /aj ked sme potom odbocili k tomu, ktora motoznacka ma aku dlhu historiu, ktora este zije a ktora nie/..

Priebezne sa mi dostavaju do mailu info o tom, ako Cinania s motovyrobou napreduju. Skoncil zakon o max. objeme 250ccm, zacinaju sa objavovat zaujimavejsie stroje (napr. aj Yuki Spirit). Dufam ze zas nezacne debata typu "vsetko z Ciny je srot", ak by niekomu prekazala existencia tejto temy na motoride, dajte vediet.

Dnas sa ku mne dostali info o novej moto, ktorej vyvoj a vyrobu si objednali Taliani. Moto sa ma predavat pod Cagiva group - netusim pod akou znackou, ale urcite sa cez nejakeho dovozcu objavi aj u nas na SK.

Zopar technickych udajov:
model Cavallo 300
2080 x 740 x 1110mm, razvor 1380mm
natankovana 155 kg (to je dost), nosnost 150 kg (to zas malo)
motor jednovalec 4T, euro3 (?), vodnik 272ccm
13,5kW/7000ot, 22 nM/4500ot, Vmax 120 km/h
pneu 110/70-17, zadna 140/70-17

Pozri obrázok

Upravené 1 krát. Naposledy upravil copy (25.06.2007 22:34)


26.06.2007 15:26

Re: O čínskych moto

cina ma aj kvalitne veci ale urcene pre zapad z dovezenych surovin , k tym motorkam su to lacne crepy predavaju sa len skrz ceny , a ked sa zlepsia pojde aj cena hore a nikdo to nekupi, ked sa kvalita zlepsi ,vyrovna sa aj cena z japoncami a europou, kdo si kupi cinu v rovnakej cene nikdo , priklad korejskej znacky KIA CEED kvalita islo hore ale aj cena to si radsej kupim GOLFA za tu cenu ,vlastne som uz aj mal


26.06.2007 15:36

Re: O čínskych moto

copy
 Skútrista 

Ikona

zug21: zopar nepresnosti..
dovezene suroviny? Co take sa tazi v Taliansku, aby to Cina odtial musela dovazat?
Preco Peugeot predava cinske skutre pod svojou znackou, a s rovnakymi zarukami?
No a Ceed versus Golf - offtopic, ale poskladaj si Golfa s rovnakou vybavou a potom porovnaj ceny. Preco su v Nemecku cakacie doby na Daciu Logan?


26.06.2007 15:44

Re: O čínskych moto

rono
 Skútrista 

Ikona

copy,kľudne sem dávaj ďalšie takéto správičky.je tu dosť ľudí,čo si to so záujmom prečíta,vrátane mňa ;-) dík.


26.06.2007 15:47

Re: O čínskych moto

Mishko
 Skútrista 

Ikona

zug21: A kde si zobral ze Folcvágen je kvalitne auto? :-D

Cinske skutre su lacne a nekvalitne vysavace. Co budu schopni vyrobit za 20rokov, to uvidime. Momentalne ale zaplavuju svet nizkymi cenami a nie kvalitou, na tu si asi bude treba este nejaky ten piatok (a asi ich nebude malo) pockat.

"Co by si chcel za 20 korun, homara s krevetami?"


26.06.2007 16:23

Re: O čínskych moto

copy cina nemusi nic dovazat firmy ktore tam su zo zapdnej eu si suroviny dovazaju sami do ciny mozno mas ine info neviem ,cina predsa nema suroviny , moja sestra chodi do ciny a maju tam po,ocku tak viem ako to je vsetko tam maju svoje a suroviny na vyr.kufrou hilti take cervene kufre skladam ich tu , mishko mal som vw golf 2 v roku 96 a najazdil som na nom 230 000 km a ziadna porucha a ked som ho predaval nestacil som zdvihat telefon, taka je to znacka nepredajna a zla , copy odkedy je peugeot znacka ja tomu hovorim najlepsi francuz ,vo svajciarskun sa smeju nad cinskimi a korejskimi znackami a aj francuske su tu povazovane za ausus


26.06.2007 16:27

Re: O čínskych moto

copy
 Skútrista 

Ikona

ok, aby sme nezacali zase riesit temu kvalita vs.nekvalita. Mishko, pamatas ked sa tu riesil praskajuci ram na GW 1800, vyrabanom v USA? Prehrievanie ktore riesia na motoforach vonku?
Vsetko je relativne. Ze sa sem na SK vozi aj lacny a nekvalitny tovar, suvisi s kupyschopnostou a "moralkou" obchodnikov. Na to mam svoj nazor, napr. v teme Len Tak: Pozor - obchodnici, nenechajte sa...


26.06.2007 16:37

Re: O čínskych moto

Mishko
 Skútrista 

Ikona

copy: Zly priklad. Kazdej - aj renomovanej znacke - sa obcas stane, ze nieco pojebabre. Od Mercedesu, cez Hondu az po Folcvagen (ten je na tom asi naozaj najhorsie, a fakt ze zug21 nestacil dvihat telefony a ze sa mu prave jeho kus nepokazil na tom nic nemenia).

Konkretne Honda ten problem s prehrievanim - a to bolo len v prvej serii - odstranila a viac sa ten problem nezopakoval. Takze da sa povedat ze su to vynimky potvrdzujuce pravidlo.

Copy, prosim ta, ukaz mi NAOZAJ KVALITNY cinsky skuter. Mas uplnu pravdu v tom, ze to co sa predava v SR je srot. Ja ale ine cinske skutre z vlastnej skusenosti nepoznam, tak mam dojem ze vysavace su asi vsetky.


26.06.2007 16:44

Re: O čínskych moto

copy
 Skútrista 

Ikona

zug21: neriesme geografiu .. suroviny na vyrobu plastickych kufrov? no este mi povedz ze ropa sa tazi vo Svajciarsku? Cinania maju ropu vlastnu, rusku, arabsku a hlavne maju pomaly monopol na africku ropu. A po celom svete skupuju recyklovane PVC a PP, to je pomaly najcastejsi dopyt ktory dostavam. O Peugeote som pisal v suvislost s motorkami, nie o autach, a ked vravis ze Peugeot je najkvalitnejsi Francuz tak potom Citroen nie je, ked su ta ista firma? Ked auta zbiehaju z toho isteho pasu na striedacku?
Zas sme od motoriek odbocili .. toto neriesme.


26.06.2007 16:51

Re: O čínskych moto

copy
 Skútrista 

Ikona

Mishko: ja nie som ziadny cinsky ambasador. Aj ked ma z toho viaceri asi podozrievaju. Ok tak kvalitny cinsky skuter? napr. Kymco. Ked nepisem o Yamahach a Hondach vyrabanych v Cine (to by bol podobny priklad ako v autach slovenska Kia, VW, Audi, Porsche, PSA).


26.06.2007 16:52

Re: O čínskych moto

mishko nemecke auta sa pri dalsom predaju ok predavaju , posledne auto mal som hondu hrv 1.6 vetec 125 k nemohol som ju predat mala najazdene 120 000 km kupena na sk 1 majitel servisna knizka mala nove pneumatiky a velky servis po 120 000 ako nova garazovana a hovori sa ze honda je znacka teraz v aprili som ju predal ledva za 230 000 sk a co sa kazi na tom golfe nechapem mne slapal ako svajc hodinky a stale jazdi rv 1990 a ford ani nehovorim mal najazdene 550 000 km kede som ho predaval tak aka znacka je ok toyota prrrrrrrrrrrkazdy rok novy model este lepsi ako ten predtym ,to sa mi na japoncoch nepaci po par rokoch mas stare auto


26.06.2007 19:34

Re: O čínskych moto

copy
 Skútrista 

Ikona

zug: vsetko je relativne. Skus kupit v Cz alebo SK zachovaleho 2-3 roky stareho yarisa alebo corollu - tie auta si neskutocne drzia cenu. Asi najviac z jazdeniek. Ok, ale to bol zas offtopic.

Koho zaujima, ako Cinania pokracuju s motorkami, tu je jedna z tohtorocnych noviniek. Moto vyvinuta a vyrabana pre EU a US trh, jednovalcove enduro 600ccm. V originali sa vola Jialing JH600, vo Fr. sa uz predava pod nazvom Jialing 600 Rocane. Do Europy ich dovaza firma Sidam, sidliaca nedaleko Pariza, ta ista ktora stoji za znackou Voxan. V sucasnosti maju vo Fr. 160 predajno-servisnych zastupeni (dovazaju cinske moto uz dlhsiu dobu).
Co sa tyka dizajnu, urcite este maju na com popracovat. Vyzera to tak, ze dizajneri mali na stene prilepeny plagat Cagivy Canyon, a aj sami hrdo uvadzaju, ze vyvojovy tym viedol Europan. Moto ma ale niektore svoje zvlastnosti, napr. potah sedla je z pravej koze, nie z umelej kozenky, predna vidlica SHOWA, rozvodova aj sekundarna retaz D.I.D., vyfuk je seriovo z antikoru, zadna pneu sirsia nez na Transalpe atd.
O tomto vyrobcovi budeme myslim onedlho pocut aj tu na Slovensku. Co ma dostalo, ze na stranke vyrobcu je vyhlasena verejna sutaz o najlepsi nazov pre znacku pre EU a US trh. Asi si sami uvedomuju, ze znacka "jialing" je v anglictine tazko vyslovitelna.
"JH600 is an enduro type motorcycle developed by China Jialing Group. As the motorcycle soon to be put into massive production and possessing completely intellectual property right, it is specially developed for the fans for big bike. To share the joy of success of JH600 with the motorcycle fans, China Jialing Group is organizing the activity for global enlisting commercial name of JH600 with award." Kolko ma byt ta odmena, to nepisu.

Pozri obrázok




Upravené 1 krát. Naposledy upravil copy (26.06.2007 19:39)


27.06.2007 12:28

Re: O čínskych moto

copy
 Skútrista 

Ikona

Celkom ma ta moto zaujala, tak som si vypytal viacej informacii. Tovaren ktora ju vyraba, je vlastne byvala zbrojovka. Dostal som kopec fotiek z prezentacie, v reale ta moto nevyzera zle, snad len svetla vyska by mala byt vyssia. Pripravuje sa verzia 400cc, a nahac s tymto istym motorom.

No a co ma uplne dostalo, je armadna verzia - so sajdkou, aj lafetou na gulomet :-D
Pozri obrázok


27.06.2007 12:37

Re: O čínskych moto

makoxx
 Turista 

Tak ta armadna verzia....to je huste :-D ...sa mi lubi....vyraba nieco take aj niekto iny???


27.06.2007 12:39

Re: O čínskych moto

Tommy911
 Bahniak 

No je to sranda ze cina robi vela peknych moto, ktore sa ku nam nedostanu!

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Tommy911 (27.06.2007 12:44)


27.06.2007 12:58

Re: O čínskych moto

copy
 Skútrista 

Ikona

Tommy911: ale dostanu. Len treba cas. Problemom su sprisnujuce sa emisne normy. Preto vsetci vyrobcovia (aj v Japonsku) prechadzaju na stvortaktne motory, norma EURO3 sa s dvojtaktom zrejme neda splnat. Teraz je v Europe este nejaka docasna vynimka, ale ta onedlho skonci. No a tento motor Jialing tu Euro3 splnuje, takze urcite vzniknu nove a nove verzie a modely moto s tymto konkretnym motorom.


27.06.2007 12:58

Re: O čínskych moto

bezdooo
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona

armadna verzia?? to by som kupil fotrovi, ten by sa z toho vytesoval ako maly chlapec, uz len ten sapik tam zohnat a hotovooo :-D


27.06.2007 13:01

Re: O čínskych moto

misobiker
 Edvenčr 

Ikona

zug21 2-kovy golfik bolo možno posledné dobre auto čo VW vyrobilo bo som jazdil na všelijakych (Touran, Sharan, Passat) a ani jedno nebolo bohviečo a počul som dosť sťažností napr. od chlapíka čo mal mazdu6 a žene kupil noveho golfika, tak vravel že mazda mala otvorenu kapotu len počas garančky a golfik problemy s elektrikou, zadrete ložisko v kolese atd... :-P VW upadol dosť, trpia asi na prílišnú preelektronizovanosť, takisto ako viacerí DE výrobcovia, Opel je o tom istom... momentálne sú na tom najlepšie japonci, možno kvôli ich najvyspelejšej elektronike, taka Corolla je nesmrtelne auto, celkovo toyota s lexusom, mazda, honda a čo ja viem čo ešte ... :-}

Upravené 2 krát. Naposledy upravil misobiker (27.06.2007 13:15)


27.06.2007 13:09

Re: O čínskych moto

Tommy911
 Bahniak 

Copy: takze uz sa len tesim, co vsetko pride a obohati nas trha...
Len vies co bude podla mna problem ze oni pridu s takou moto za rovnaku alebo provnatelnu cenu trebars s nejakym 600 endurom, ktore su u nas a vela ludi ma stale zafixovane ze cina je smejd..Bud budu musiet prist s so zaujimavou cenou,alebo bude treba par rokov pockat kym odumrie tato generaicia ktora to tak berie...

Inak co pises ze vymyslaju nazov pre tu znacku tak je to fakt zaujimave,pretoze sestra si prave kupila Adamas 125 a niekde sa to vola Jinlun, v Metre maju motorky s tym motorom pod znackou Yamasaki, Kentoya Lens ma ten isty motor, takze je to fakt sranda :-)))


27.06.2007 13:27

Re: O čínskych moto

copy
 Skútrista 

Ikona

Tommy: ta 600ka stala v Cine pri uvedeni na trh 29.800 RMB. Teraz je podla toho u ktoreho predajcu uz od 26.500 RMB, asi tym ako sa zvysuje vyroba. A to je maloobchodna cena u predajcu.
ak by si menil priamo koruny, nie cez dolar, tak pri dnesnom kurze je 26.500.00 RMB = 87.797.88 SKK. Cez dolar alebo aj cez eura by to vyslo este lacnejsie.


27.06.2007 13:35

Re: O čínskych moto

duky5
 Skútrista 

Ikona

sakra, tu armadnu verziu mohli dat pre nasich policajtov, namiesto gulometu by si tam dali rucny radar a nemuseli sa kupovat drahe audiny :-)


27.06.2007 14:01

Re: O čínskych moto

misobiker takze BMW je horsi ako toyota , honda atd foter ma bmw x5 to je najlepsie co je na trhu momentalne bmw robi najlepsie auta a motorky vsetko maju dotiahnute do konca kazdy detail a japonci su stary okukavaci odjakziva kopiruju a mazda patri fordu mazda 3 je ford focus z inym kabatom , focus som mal te je auto aj hondu hrv viem porovnat


27.06.2007 14:15

Re: O čínskych moto

Tommy911
 Bahniak 

Copy ale aj HD ked preratam kurz dolara ma vyjde o lacnejsie 100 tisic,podla toho aky model beriem..A u nas su to jake cifry....Tak neviem...


27.06.2007 14:42

Re: O čínskych moto

otek
 Kávičkár 

Servus páni,

ako tu už padlo, je jasné, že cena odráža "kopírovanie" namiesto vývoja, použitie materiálov a ďaleko vyšší stupeň vykorisťovania pracovnej sile ako kdekoľvek inde na zemeguli. Je to vec vkusu, nech si kúpi kto chce čo chce, ale platí určitý zákon podobný zákonu o zachovaní energie. Verte, že za tú "lacnotu" a konzum ešte draho zaplatíme.

Takže všetkým na čínskych strojoch želám veľa šťastia! Alebo pred kúpou trichu času na zamyslenie sa.


27.06.2007 16:01

Re: O čínskych moto

eNeM
 Geriatrik 

No čiastočne máš pravdu, ale dnes je made in china lebo india skoro všetko. A ako napísal tommy, u nás sú ceny umelo nadsadené (nielen moto - porovnaj ceny u nás a v USA čohokoľvek od potravín až po auto). Kamarátov otec napr. kšeftuje s Tchaiwancami. Minule v maloobchode v taipei kúpil mobil. Niečo ako ten nový ultratenký ericsson, tlačidlá ako motorola, foťák a všetky vymoženosti telefónu za 15 litrov. A vieš koľko stál? 10 USD :-O :-O Doniesol ich tri a jeden len tak zo špásu drbol o zem, že na to má. takto je to so všetkým. Napr. mám info z VW Blava o tom (spoľahlivý zdroj) že ak predávajú sp§ťák na touareg za 15000 (alebo koľko to stojí) tak ho kúpia po 2000, jeden diel (už nepamatám čo to bolo) kupovali za 600 a predávali za 8500. takže toľko k cenotvorbe. ja som napr. raz kúpil rakúsku bundu, v obchode stála cez 10000 za nákupnú cenu, ktorá bola 3500, takže nepodceňuj čínu. nemysli si, že na naše a západné pomery dávajú pracovníkom až taký mailand (myslím vo fabrikách u nás v európe) Ich spoločnosť (celkovo aj iné ázijské) funguje trochu inak ako v európe a štátoch. V tom sa odzrkadľuje aj ich spôsob práce


27.06.2007 16:28

Re: O čínskych moto

RAON
 Čoprák 

Nok musím sa ktomuto vyjadriť. Hlavne k prvému užívatelovi Copymu. Píše , že čo sú to za značky , tie čínske , ktoré sme pred pár rokmi ani nepoznali. Ano. nepoznali. A Napr. honda, suzuki, yamaha a pod. Poznali sme značky pred x rokmi. Ked sa rozbiehali? Harley ako začínali?
Vymysleli hned perfekné moto? Je 21 storočie a majú byť stale len tieto známe značky? prečo by nemohli na trh prísť iné značky. Mám aj ja číňana, ale samozrejme , kto by nechcel mať hondu alebo pod. ? Nie každý ma na to peniaze. Chcem sa voziť, kúpim na čo mam. Je v ponuke dobrá cena, tak to kúpim. žijem v roku 2007 a čo mam čakať ked za 150 rokov bude napr super značka Yuki alebo spol. Každý ma svoj vývoj, a vyvoj musí prebehnuť. Hold čo už. Som súčasťou ich vyvoja. To je k tomuto zhruba vše.

A teraz k tomu mojmu číňanovi. Samozrejme, isto má 1500 chyb ale vozím sa. Mám suseda, stále hovorí ako si chce kupiť moto, a že chce len kvalitnu značku a pod. Rozdiel je že ja sa už vozím, a on ešte bude šetriť. Moju mam fungelku a on si možno našetrí na nejaku jazdenú.
Keby som sa mal rozhodovať ešte raz, tak by som sa prevdepodobne rozhodol opať na to iste. U mňa rozhoduje cena, a pohladova stranka. Vyzera na pohlad dobre. A cenovo, to je asi tak, že matka robí vo firme kde som ju kupil. čiže ta moja cena bola taka, že keby ta motorka bola vyrobena aj Kambodži alebo Naníbii. Tak si ju kupim, ešte raz.
Samozrejme aj sa na nej niekde neprihluším, a budem ju mať zvladnutu, a ak ma toto ešte neopusti, budem zhánať niečo možno lepšie, možno značkovejšie. hawk dohovoril som


27.06.2007 16:56

Re: O čínskych moto

Ducho
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Raon: Chlape, vo tom to je... Ako by si mi čítal myšlienky.
Ako som uviedol inde:
Väčšina čo uznáva japoncov, kritizuje čínu za to, že robí po pár rokoch to isté. Kde boli vtedy, asi takto jazdili:
Pozri obrázok
a takto vyzerali ich zrazy:
Pozri obrázok


PS: Berte to z humorom
Nikoho nechcem uraziť, každá moto je pre svojho majitela tá naj...


28.06.2007 0:22

Re: O čínskych moto

mikio
 Čoprák 

Ikona

trosku mimo motoriek ale chodte do zahranicia trosku dalej zo strednej europy a chytte v obchode hocico co vas napadne 99% to bude domaci vyrobca takto si iny krajiny drzia vlastne firmy to len tu to funguje made in ping pong


28.06.2007 0:28

Re: O čínskych moto

copy
 Skútrista 

Ikona

Ducho: beriem to s humorom, ale Cinania su teraz uz podstatne dalej.
Takto jazdil cinan na moto zn. Zongshen minuly rok v Brne:
Pozri obrázok


28.06.2007 0:33

Re: O čínskych moto

copy
 Skútrista 

Ikona

mikio: tomu ani sam neveris. Schvalne, daj nejaky priklad. Ked vravis ze 99%..


28.06.2007 8:10

Re: O čínskych moto

Tommy911
 Bahniak 

mikio: nehnevaj sa,ale to je strasna blbost....Sa este raz pozri na tie vyrobky a zistis ze ani 20% nebude vyrabanych doma, mozno aj menej.
RAON: ty zase az tak nemas moc cinsku moto, kedze sa myslim jedna o Virago 250 :-)))
To co pises je pravda... Bezny clovek ktory nieje milionar pre neho bude dolezity pomer uzitkova hodnota a cena..A skratka v tomto cinu nikto neporazi, je jedno v com...
RoboNM: to s tymi cenami mas pravdu, ja osobne si myslim ze je to pazravostou tych spolocnosti!..Nevravim ze maju vyrobok predavat za vyrobnu cenu, urcite sa musia na to nabalit vsetci,ale oni nevedia urcit hranicu!


28.06.2007 8:55

Re: O čínskych moto

RAON
 Čoprák 

Tommy911 ako si to myslel, že nemam až tak čínsku moto? Prečo mysliš, že to je Virago?
Ved mam Keeway, to je čínske, či ako? dočítal som sa , že Keeway patrí, čínskej firme "quaint jingit", či take čosi a v roku 2006 keeway kúpil podiel vo firme Beneli. Ale o Beneli som sa nič nedočítal. Vobec neviem čo to je za firma Beneli.


28.06.2007 9:07

Re: O čínskych moto

Tommy911
 Bahniak 

RAON: ved je to to iste....Virago 250 a aj tvoja moto maju rovnaky motor, rovnaky ram, vsetko, iba ine blatniky a mozno vidla ina, detaily inak je to to iste....robia to nejako v licencii...


28.06.2007 9:14

Re: O čínskych moto

RAON
 Čoprák 

aha aha, a sa mi zdalo, že mi znamy hovorili, že to nieje až taka čina. ale aj keby bola , tak sa nič nedeje


28.06.2007 9:25

Re: O čínskych moto

Tommy911
 Bahniak 

ved v pohode...Mne sa prave Virago 250 vzdy velmi pacilo, kedze ma klasicky koliskovy ram a nie ako u vyssich objemoch bol motor nosnou castou ramu...
Takze je to moc pekna moto :-)))


28.06.2007 9:27

Re: O čínskych moto

campa
 Veteránista 

Ikona

Ak si to prečítajú, tak pochopia že JPN na tom bolo eče horšie ako čína...
História Harley Davidson, časť I. (1903 – 1930)
História Harley Davidson, 2. časť (1930 – 1959)
a tretí je motomagazíne.


28.06.2007 13:14

Re: O čínskych moto

dusanboy: pravdu pises, len z minulosti sa zit neda, je pravda ze ked CS motorky, Jawa, CZ lietali po cestach necestach a zbierali vence, japoncici spali a spamatavali sa z Hirosimi. Vyvoj nezastavis a preto si myslim, ze treba sa pozriet na to, kde su JPN dnes.
Sikovnost Ciny, spociva v tom, ze namiesto aby vyvijali svoje motory atd. radsej pokupia licencie, popripade cele fabriky, co ich vyjde vzdy lacnejsie. Osobne proti cinskym moto nemam, nic a ani mat nemozem, lebo som ziadnu nemal ani nejazdil a na zaver si myslim, ze v tejto diskusii staci uz len napisat, ze kvalita cinskych vyrobkov je pravdepodobne dobre nasmerovana a je len otazkou casu kedy sa vyrovna kvalite renomovanych znaciek.


28.06.2007 14:06

Re: O čínskych moto

copy
 Skútrista 

Ikona

keby som si spomenul, ako sa volala ta piratska kopia Jawy kyvacky, ktoru kedysi vyrabali Japonci.. tak by som sem dal jej obrazok.


28.06.2007 14:10

Re: O čínskych moto

campa
 Veteránista 

Ikona

aj ja som ho mal v robote.....


28.06.2007 14:39

Re: O čínskych moto

copy
 Skútrista 

Ikona

neviem to najst.. akurat tie indicke kopie Jawy pod nazvom Yezdi (z ceskeho "jezdí")
Dodnes tam vyrabaju Pioniera. takto nejako vyzera:
Pozri obrázok

a toto som nasiel na ceskej jawa diskusii: "Pro zajímavost pro neznalé: kdysi počátkem minulého století si Japonci trhli pořádnou ostudu. Na jakési výstavě v Itálii se pochlubili s motocyklem. Angličani se pořádně řehonili. Zjistili totiž, že Japonci okopírovali jejich motor. Dokonale, včetně šroubku v otvoru klikové skříně. Protože při vývoji dělali úpravy a nechtěli vyrábět novou skříň, do špatně vyvrtané díry vyřezali závit a šroubek to napravil. Kde jsou dnes anglické motocykly?"

Upravené 1 krát. Naposledy upravil copy (28.06.2007 14:42)


28.06.2007 15:53

Re: O čínskych moto

Ducho
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Já vám to stále tvrdím: Väčšina kritizuje čínu za to, že robí presne to isté, ako japonci pred polstoročím....


28.06.2007 16:40

Re: O čínskych moto

copy
 Skútrista 

Ikona

Dalsia cinska znacka: Lifeng. Spravne pochopili, ze do USA maju blizsie nez do Europy, a pomalicky zdvihaju kubaturu u moto, ktore predavaju. Ich "brandname" v USA je Regal Raptor. BTW, ten Yuki Spirit, ktory sa ma akoze predavat na Slovensku, je prave od nich.
www.regal-raptor.com/english/products.htm
Pozri obrázok


28.06.2007 16:57

Re: O čínskych moto

Ducho
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Spider nie Spirit!!! Poznám tú firmu. Yuki od nich berie viac modelov, napr: Vice - 250 vodník, Star 250 tú má moja žena...


Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 |


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.