Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1843 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26198
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15828)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10370)

Kontrola originality v praxi - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuKontrola originality v praxi - Diskusné fórum - Len Tak

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Predchádzajúce | 1 2 3 |

01.01.2008 23:24

Kontrola originality v praxi

Honer
 Motarďák 

Ikona

Ake mate PRAKTICKE skusenosti s vykonavatelmi kontrol originality vozidla?

(Zakon vstupil do platnosti este v roku 2004 len no pri dovozoch nebolo povinne ich predkladanie. Postacovali certifikaty o technickej zhode. COC sa vsak januarom 2008 rusia a nahradza ich "vylepsena" metoda kontroly originality. Vylepsenie v inej technologii a hlavne prepojenim na databazu.)

Ci uz moto priveziem alebo kupim na slovensku KO ma neminie preto ma zaujimaju skusenosti s praxe najme s firmami ci technikmi co samotnu KO vykonavaju.


02.01.2008 11:52

Re: Kontrola originality v praxi

Kto vam povedal takuto k.k.tinu, ze netreba coc? Jeden "mudry" napise sem nieco, druhy precita, doda k tomu este nejaky hlupost, a vdaka k takym "expertom" si mysli kazdy to, ze konecne tu bude pre stare sroty "raj". Vdaka KO, tu bude obrovksy zmatok. A co sa tyka COC, mate pravdu, nie je to povinne, len nutne. Bez toho na obvodnom urade nebudu vediet vypisat technicky preukaz, jednoducho nebudu vediet odkial tie udaje [jedine ked vozidlo ma rakusky TP]. A len aby ste vedeli, na koniec roka pravdepodobne skonci aj individualni dovoz, vdaka KO, lebo nikto vam nezaruci, ked osobne kupujete v Nemecku alebo v Taliansku motorku, alebo auto, ze je to vyhlasene, "nerezane", uplne ciste, atd...V najhorsom pripade zoberu to od vas, a ani doklady, ani vozidlo. A darmo mate vyhlasku, na KO to preveria, ci je to naozaj vyhlasene.


02.01.2008 14:48

Re: Kontrola originality v praxi

Honer
 Motarďák 

Ikona

Pockaj bratku ty vravis ze treba prejst kontrolou originality a mat pri tom aj certifikat o technickej zhode? Ako je to ????? :-~

Cital som ze pri prihlasovaní vozidla nebude potrebný originál COC, pokiaľ bude mať vozidlo platnú STK v zahraničí. Ako sa pise tu

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Honer (02.01.2008 14:59)


02.01.2008 15:01

Re: Kontrola originality v praxi

bobo222
 Jogurťák 

Tieto dva linky si precitajte, je to prebrate z casopisu Autotuning.Je tam vsetko vysvetlene, nebude treba COC, len KO.Ale hrbbrb ma pravdu s tym, ze vam nikto nezaruci cistu historiu
dovazaneho stroja.
Je to na dvoch stranach.
www.ukazto.com/?img=1451669,casopis1.jpg

www.ukazto.com/?img=1451698,casopis2.jpg


02.01.2008 15:11

Re: Kontrola originality v praxi

Honer
 Motarďák 

Ikona

Lebo na stranke ko.sk je vyslovne napisane ze COC konci a nahradza ho KO.
Inak stranka ministerstva stoji za pipkynu baču , ziadne informacie....


02.01.2008 15:59

Re: Kontrola originality v praxi

sorentto
 Edvenčr 

Ikona

takze takto - info z prvej ruky od uradnika z obvodneho uradu pre cestnu dopravu:

od 1.1.08 sice konci povinnost dokladat k ziadosti o schvalenie jednotlivo dovezeneho vozidla CoC, napriek tomu bude uradnik opravneny od vas pozadovat doklad podobny CoC s podrobnymi udajmi o vozidle a to pre potreby vyplnenia slovenskeho technickeho preukazu, ktory obsahuje tusim 47 udajov... toto nebude potrebne, ked vozidlo bude dovezene napr. z Ceska, Rakuska - ich TP obsahuju podobne udaje ako nase, ale napr. starsie talianske TP neobsahuju takmer ziadne udaje okrem SPZ, mena majitela a roku prihlasenia :-~

nebude sa teda ziadat klasicke CoC, udajne sa nebude bazirovat na vodotlaci, ale nejake podomacky vyrabane papiere asi neprejdu, udajne bude uradnik kontaktovat toho, kto doklad vystavil koli kontrole... otazne je, nakolko budu ochotni importeri podobne doklady vydavat a ci vobec a zakolko...

na druhej strane, pokial bude uradnik rozumny, alebo za mensie "vsimne", moze tieto udaje ziskat z databazy predtym prihlasovanych vozidiel, pokial rovnake vozidlo (tyo, rok vyroby, objem valcov a pod.) uz bolo na Slovensku prihlasene...

a samozrejme, je nutne k ziadosti dolozit certifikat o KO :-((((((


02.01.2008 16:19

Re: Kontrola originality v praxi

Honer
 Motarďák 

Ikona

COC sa predklada len k novym autam, NOVELA ZAKONA


§ 16a
Jednotlivo dovezené vozidlo z členského štátu alebo iného zmluvného štátu:

b) ak ide o nové vozidlo, ktoré bolo prihlásené do evidencie vozidiel v členskom štáte, alebo ak ide o ojazdené vozidlo.

1. doklad o nadobudnutí vozidla, napríklad faktúra,kúpna zmluva alebo darovacia zmluva,
2. osvedčenie o evidencii,

3. doklad o vyradení vozidla z evidencie vozidiel v členskom štáte; predkladá sa len v prípade, ak záznam o vyradení nie je uvedený v osvedčení o evidencii podľa druhého bodu,

4. odborný posudok o kontrole originality vozidla podľa § 85 s výsledkom hodnotenia spôsobilé na premávku na pozemných komunikáciách,

5. platný protokol o technickej kontrole vozidla podľa § 49 ods. 2 písm. a), s výsledkom hodnotenia spôsobilé na premávku na pozemných komunikáciách alebo platný doklad o vykonaní technickej kontroly vozidla vydaný v členskom štáte,
napríklad osvedčenie o technickej kontrole; uvedené doklady sa predkladajú, len ak vozidlo takej kontrole podlieha,

6. platný protokol o emisnej kontrole motorového vozidla podľa § 67 ods. 2 písm. a), s výsledkom hodnotenia spôsobilé na premávku na pozemných
komunikáciách alebo platný doklad o vykonaní emisnej kontrolymotorového vozidla vydaný
v členskom štáte, napríklad osvedčenie o emisnej kontrole len v prípade, ak záznam o emisnej kontrole nie je súčasťou dokladu o vykonaní technickej kontroly podľa piateho bodu; uvedené doklady sa predkladajú len v prípade ojazdeného vozidla,
ak vozidlo takej kontrole podlieha,

7. potvrdenie o zaplatení príspevku do Recyklačného fondu za dovezené vozidlo.

Vid zakon kt. je smerodatny ;-)
Dik sorento ;-)

Som zvedavy


02.01.2008 17:19

Re: Kontrola originality v praxi

dano203
 Štvorkolkár 

Ikona

neviem ale vobec som nepochopil tak sa asi spytam narovinu
Cize ak som kupil moto z rakuska a mam stary v rakusku odhlaseny TP a kupnopredajnu zmluvu ale importer mi odmietol vydat COC tak teraz po novom moto uz prihlasim?


02.01.2008 18:17

Re: Kontrola originality v praxi

dano203, este potrebujes alebo rakusky, alebo Slovensky STK, a ked to mas, tak v pohode!
Honer: Obvodný úrad dopravy vyzve žiadateľa na doplnenie
konkrétnych chýbajúcich technických údajov
o vozidle v rozsahu údajov potrebných na vystavenie
osvedčenia o evidencii....Chýbajúce technické
údaje môžu byť doplnené predložením napríklad originálu
alebo kópie vnútroštátneho osvedčenia o zhode
vozidla.

A bumm, tu mas COC. COC nema nic spolocne s KO, ste uplne v omyle. Na KO ides, ked uz budes mat vystaveny technicak, tam budu kontrolovat kod motora, cislo motora, ci je vozidlo vyradene, ci to Interpol nehlada, ci to bolo rezane, VIN, stitok, atd...., a ked KO prejdes, ides na policiu, a dostanes SPZ. Najvacsi problem je v tom, ze v kazdom casopise klamu, a napisu falosne informacie ludom. Budu uznat len 47 bodovy COC, alebo ZTO [zakladny technicky opis], a len aby ste vedeli, len,a vynimocne len Rakusky technicak bude stacit [v niektorych pripadoch ani tam neni vsetko] na prihlasenie.
Este raz, to, ze co pisu v novinach, to je jeden vec, radsej informujte na obvodnom urade, lebo verte mi, jednoduchsie a lacnejsie to nebude!


02.01.2008 19:31

Re: Kontrola originality v praxi

dano203
 Štvorkolkár 

Ikona

hrbbrb takze ak spravim STK coho sa nebojim tak konecne moju moto po roku prihlasim? :-)))


02.01.2008 19:50

Re: Kontrola originality v praxi

dano203: podla zakona nebudes mat ziadny problem, ale ako ja poznam nasich uradnikov, mozno ze v tvojom okrese na urade najdes k.k.ta, a bude s tebou cirkusovat. V tomto pripade oslov niekoho, kto sa zaobera s prihlasovanim [kludne mi napis, pomozem :-) ].
Ale mozes aj ty skontrolovat, ci tam mas vsetky udaje, ked vezmes do ruky slovensky TP, a pozres co vsetko tam je. Potom si pozri rakusky, [zakladnu nemcinu budes potrebovat]. Najdi Datenblatt, alebo nieco podobne, mal by to byt dvojstranovy text.


02.01.2008 20:02

Re: Kontrola originality v praxi

SADLATY
 Geriatrik 

No ak som to ja pochopil, takze jedina vyhoda je v tom, ze vlastne ak ma privezene moto (auto) platnu STK a EK zo statu EU, tak ju nemusim absolvovat v SR, ale namiesto nej pojdem na KO a COC budem pravdepodobne tak ci tak potrebovat, lebo na DI to nebudu vediet vypisat do TP... pochopil som to správne?


02.01.2008 20:30

Re: Kontrola originality v praxi

dano203
 Štvorkolkár 

Ikona

hrbbrb tak moj rakusky TP je asi 12 listovy casopis :-D kde je o moto napisane skoro vsetko :-) takze sa mozem pomalicky zacat tesit ze mozno prihlasim moto ? :-)))


02.01.2008 20:34

Re: Kontrola originality v praxi

Satancek
 Kávičkár 

Ikona

ja sa spytam inak...nechce sa mi totiz celu diskusiu citat...
znamena to,ze si mozem doviezt z vonku moto povedzme rok94,ktora tam este stale aktivne jazdi a zapisat ju tu na tabule?


02.01.2008 22:11

Re: Kontrola originality v praxi

Ano, dano, mozes sa tesit! 8-)
Satancek: nebude to lahke [alebo treba kupovat v Rakusku], zavisi to od znacky, a od importera, ale najdu sa "cesty" na prihlasenie, neboj sa, len treba dobre zainformovat pred kupom, a nechat radsej to cele prihlasnie na "profesionalov" :-D


02.01.2008 22:59

Re: Kontrola originality v praxi

ufff
 Turista 

Ikona

hrbbrb: a ako je mozne alebo na zaklade coho(akeho paragrafu a zakona) odo mna na urade dnes pytaju tie iste jazykove preklady dokladov ako v minulom roku? cital som novelu niekolko krat a nikde to tam neni. (vid. moj prispevok motoride.sk/?P=phorum&tema=lentak&ID=355484... )

Upravené 1 krát. Naposledy upravil ufff (02.01.2008 22:59)


03.01.2008 0:21

Re: Kontrola originality v praxi

Satancek
 Kávičkár 

Ikona

hrbbrb:tomu sa hovori dokonale vyuzitie priestoru na svoju reklamu :-D
uz len tel. cislo a adresa chyba 8-)


03.01.2008 0:21

Re: Kontrola originality v praxi

Satancek
 Kávičkár 

Ikona

ale okey ason viem na koho potom obratit >:-)


03.01.2008 12:34

Re: Kontrola originality v praxi

uff: to vsetko je len preto, lebo chcu, aby nezaoberal kazdy treti clovek s dovozom. Zase ten proces spomalili, ako ja viem, uz na "zahajenie", co je prvy krok na urade,budes musiet cakat 4 dni! Treba vazit aj nazor tych ludi, ktory kupovali vozidla na slovensku, a ako ojazdene 4-5 rocne vozidlo uz mozu dostat len 30% kupnej ceny [kvoli obrovsky dovozom]. Nasi poslanci to spravili fakt mudro [naozaj!], lebo nikto nechce, aby nasa republika stala vrakoviskom. Nikto individualne neimportuje ani kamiony, ani saty, ani nic, treba branit aj vnutrostatny predaj, a ked povedzme Stano donesie stary Ford Orion z nemecka, kludne moze pripocitat 15tisic za cestu+25tisic za prihlasenie [aj ked to zakon umoznuje, prostriedky, papiere na to legalne nema]. Na koniec roka vsade budu bu-bu-bu historie, ze kto ako pochodil dovozom. Skuste raz vybavit SPZ na domiesac, alebo kamion.


03.01.2008 12:41

Re: Kontrola originality v praxi

ufff
par. 109
ods.6

www.zbierka.sk/zz/predpisy/default.aspx?PredpisID=18376...


03.01.2008 13:33

Re: Kontrola originality v praxi

hrb...: Milujem kecy o Slovensku-vrakovisku.

Tu som ti z Avíza vybral hneď 1. inzerát na Favorita: auto-moto.avizo.sk/osobne/inzerat/884778.... V Rakúsku som za tú cenu kupovával 3! 10 ročné Citroeny BX! Tento Favorit je jeden a má 14 rokov!

A tu som ti vybral 1. 3-ročnú Fabiu: auto-moto.avizo.sk/osobne/inzerat/880213... Podľa tvojej 30% teórie, by mali nové stáť okolo 600 000. Nie je to náhodou sprostosť?


03.01.2008 14:12

Re: Kontrola originality v praxi

Ano Vadim, vsetko co som napisal je sporstost, tvoja Fabia je 4-5 rocna, a tvoj Favorit ma realnu cenu. Nech kazdy slovak ide do Rakuska, lebo tam BX-ky daju uz zadarmu, zober tam so zebou este par takych sikovnych ludi, a doneste z toho kamion, nech kazdy ma 15 rocne auto. :-P
Ked uz takto beres, ze je uz 2008, tak tvoje BX-ky boli rok vyroby 1998? Neskoncili nahodou vyrobu tychto vozidiel v roku 1994? Ako si ich prihlasoval v roku 2007 na Slovensku? >:-)
"Nie je to náhodou sprostosť?"

Teda zacnem pocitat, pan Vadim, ten tvoj Favorit daju za 55, teda BX stoji podla tvojej formuly 15.000,-. Je v Rakuska, cesta, dialnicna nalekpa, 15dnova tabulka cca 10.000,-. Na prihlasenie mozes pocitat dalsich 15.000,-, To je do kopy 40.000. A cestoval si do Rakuska, rizikoval si, isiel si prekladat vsetko, na urad 3xkrat, na stk, na KO, na policiu, a mas fakt super auto.
Oplati sa to?
URCITE!!!

Upravené 1 krát. Naposledy upravil hrbbrb (03.01.2008 14:14)


03.01.2008 14:40

Re: Kontrola originality v praxi

rapid
 Turista 

Ikona

Vadim len chcel povedat ,ze keby to bolo ako v cechach tak tam to prihlasis v ten den bez takych behaciek hore dole. a oni nemaju vrakovisko?


03.01.2008 15:00

Re: Kontrola originality v praxi

hrb...: Chodil si do školy? Učil si sa časovanie? "som za tú cenu kupovával" - je minulý čas. Autá som vozil pred cca 10-timi rokmi. BX-ky sa dali kúpiť po 5-7 000 ATS. Teraz to sú (prítomný čas) už asi iné modely. Vozík sa dá požičať za 1000 Sk, tabuľku nepotrebuješ, po diaľnici ísť nemusíš a umelo vytvorené prihlasovacie bariéry tu práve riešime. Keby ich náš štát nevytvoril, tak by ťa takéto 10-ročné auto vyšlo na cca 20 000 Sk. Namiesto 14 ročného Favorita s 2-3 násobnou cenou.
Oplatí sa to?
URČITE!!!


03.01.2008 15:03

Re: Kontrola originality v praxi

Co by nemali? Ale len aby si vedel bracho, tolko kradnutych aut, a auta s falsovanymi dokladmi nebeha nikde, ako v cechach! Berme potom napriklad Madarsko, tam nepotrebujes COC, aj bez toho prihlasis auto. aj tam musis ist KO. Ked to vsetko mas, este musis zaplatit registracny dan(!!!), co povedzme na 2003 rocnik passat tdi pohybuje okolo 80tisic SK(!!!ano osemdesiat). Prave preto kazde 10.luxusne auto v madarsku beha na SK znackach.
Budem ironicky, v Nemecku zarobia ludia o 5x viacej ako u nas, nie je to od tohto vacsi problem??


03.01.2008 15:40

Re: Kontrola originality v praxi

copy
 Skútrista 

Ikona

hrbbrb: keby nasi poslanci chceli, aby konecne Slovensko prestalo byt vrakoviskom Europy (nemyslim dovezene vraky, ale veselo tu uz desatrocia smrdiace Wartasy, Moskvice, Zigulaky, embecky atd) tak mohli spravit ovela jednoduchsi administrativny krok.
Uplatnitelny odpocet DPH na kazde auto, ktore kupuje firma - platca DPH. Tak ako je to v Nemecku napriklad. A nie tieto nase mudrlanstva s montazou mrezi do Porsche Cayenne a podobne. No lenze to by ti "spravni" na ministerstve dopravy a ministerstve financii prisli o vedlajsi prijem - za udelovanie vynimiek.

Nad tvojou vetou "Nasi poslanci to spravili fakt mudro [naozaj!], lebo nikto nechce, aby nasa republika stala vrakoviskom" sa mozem iba zasmiat. Zisti si aky je priemerny vek autoparku u nas. Take stare auta aby si na zapade hladal u veteranistov..

Upravené 1 krát. Naposledy upravil copy (03.01.2008 15:41)


03.01.2008 17:00

Re: Kontrola originality v praxi

cygno
 Kávičkár 

Ikona

matvej, jednu diskusiu o KO si doje*al sam, tym, ze si ju zalozil.

Reci o utriasani situacie a podobne kraviny si nechaj pre deti do skolky. Zakon neobsahuje ziadne ustanovenia o prechodnom obdobi, kym sa utrasie situacia. Zakon plati od 1.1.2008 pre mna aj pre uradnikov, respektive stanice KO. Dopada to presne tak, ako ti viaceri povedali v tvojej diskusii este minuly rok, ked si vitazoslavne tvrdil o zruseni povinnosti COC. Nic sa nezrusilo, len pribudla nezmyselna povinnost KO, ktoru ti momentalne nedokaze nikto vykonat, pretoze je malo stanic a vsetci cakaju na nejake utrasenie situacie.


03.01.2008 17:56

Re: Kontrola originality v praxi

Ked si bol v decembri na STK, tak urcite si zbadal, ze kolki cakali na emisnu so starym srotom. Keby emisna nefungovala tak, ze das par sto korun, a mas to, tak by sme mohli zbavit vela "veteranov". Ale na Slovensku by bola vojna, keby konecne povedali, ze euro2 norma je minimum. Ale ked povedzme pan Ladislav vymeni NB100 na citroen BX dizel, bude nam lepsie???


03.01.2008 18:56

Re: Kontrola originality v praxi

Tak! A matvej nám dal trest!



hrb...: Práve som stratil trpezlivosť: Keby tie kurvy prestali klásť dovozu jazdeniek bariéry, tak by všetci tí, ktorí dávajú za staré šroty (ako sám píšeš) úplatky na STK a robia zo Slovenska šrotovisko s radosťou tie šroty zahodili a kúpili by si slušné jazdenky.

Kurva, veď pohni rozumom a prídeš na to, kto robí zo Slovenska šrotovisko!!! :-((((((

Neviem, čo je NB100. :-~ Myslel si MB1000? Alebo Š100? Neviem, či bude lepšie nám, ale tvojmu pánovi Ladislavovi určite.


03.01.2008 18:56

Re: Kontrola originality v praxi

dano203
 Štvorkolkár 

Ikona

mozno......


03.01.2008 19:19

Re: Kontrola originality v praxi

hrb..: Už si niekedy počul o zákonitostiach ponuky a dopytu? Ak nie, tak ti ich stručne vysvetlím:

Keby sa uvoľnili dovozné bariéry, zvýšila by sa ponuka a tým by klesli ceny všetkých áut na trhu.
RESUMÉ: Odpoveď na tvoju otázku znie: Áno, bolo by nám lepšie!


03.01.2008 19:31

Re: Kontrola originality v praxi

copy
 Skútrista 

Ikona

hrbbrb: pises uplne od veci. Keby sa u nas vykonavali emisne kontorly tak ako maju, tak by si nemal ist akym autobusom do roboty a nemal by si v obchode cerstve rozky (priemerny vek autobusu v SR je 12 rokov, u nakladakov je to podobne).
Priemerny vek slovenskeho autoparku osbnych aut je okolo 15 rokov (niekde som cital ze 16, inde ze 14) a priemerny vek dovezeneho ojazdeneho auta je 4 roky.

Norma Euro2 bola v Europe zavedena v roku 1995. Teraz je 2008 - takze kazde 12 rocne alebo mladsie auto, ktore by sem niekto doviezol, by ju malo v pripade dobreho technickeho stavu splnat. Pozri sa niekedy na 30 rocnu masiarsku alebo pekarensku Aviu, akych na Slovensku este stale beha plno, pripadne na hasicsku Tatrovku 148, alebo klbovy Ikarus 280 (dodnes jazdia ako MHD aj ako medzimestske) a tipni si, co asi tak splnaju.


04.01.2008 13:34

Re: Kontrola originality v praxi

copy: mas pravdu!
Dnes som bol na obvodnom urade prihlasit jedno auto, a zda sa mi, ze zacina byt komedia z toho celeho. Dostal som troj stranny ziadost, hned na prvy krok, vyzera to skoro tak isto, ako ten velky ziadost na policiu. Pani, tam treba riadne napisat VSETKO, dnesna verzia je to, ze oni nemozu vypitat COC, ani original, ani duplikat, ale maju 60 dni na vyhotoveni technicaku. Pan mi tolko povedal, ze ked chcem, aby to bolo rychlejsie, aby nemal on hladat tie udaje, musim mu dat kopiu coc, ale ziadost musim aj tak vyplnat. Tam treba napisat kua vsetko, dymivost, emisia, hlucnost, vahy, pneumatiky,atd...CIRKUS, som zvedavy, ze dokedy to bude takto fungovat :-O


04.01.2008 14:11

Re: Kontrola originality v praxi

ufff
 Turista 

Ikona

hrbbrb: presne ako pises.


04.01.2008 15:03

Re: Kontrola originality v praxi

sumi
 Edvenčr 

Ikona

chalani a nemohli by ste niekto tlačivá potrebné na prihlásenie oskenovať a dať sem? myslím, že by som vám nebol vďačný iba ja 8-)


04.01.2008 17:34

Re: Kontrola originality v praxi

OLDSoHE
 Kávičkár 

Ikona

začalo nové kocúrkovo alias Slovensko :-((((((

Upravené 1 krát. Naposledy upravil OLDSoHE (04.01.2008 17:35)


04.01.2008 17:43

Re: Kontrola originality v praxi

gsxrr
 Jogurťák 

takze dnes som sa bavil s uradnikom u nas a ten mi povedal ze za nim mozem prist ked budem mat ko,stk ziadost s uadjmi si mam vypisat sam on ziadne coc ani zto nepotrebuje,na ziskanie udajov staci kazdemu z vas vyziadat od predajcu papier s udajmi od daneho vozidla,napr na audi to v nemecku vobec nebol problem,v predajni mi bez problemov vytlacila kompletne udaje o mojom vozidle ktore ziskala na zaklade zadaneho vyrobneho cisla a ak to nebol problem v audi tak kde inde by mal byt?a ak mate doklad o platnej stk napr.z nemecka, tak u nas staci ist len pre administrativnu stk.tolko ja. >:-)


04.01.2008 17:59

Re: Kontrola originality v praxi

Lasto409
 Edvenčr 

Ikona

a kde najdem tu stanicu kontroly originality? Su uz vystavane? lebo v inej diskusii som cital ze este nie su.


04.01.2008 18:02

Re: Kontrola originality v praxi

Predpokladám, že na základe VIN kódu sa dajú zistiť kompletné údaje. Kompletný zoznam autorizovaných dovozcov mu na požiadanie dodá úradník z ich zväzu - aktualizované povedzme raz za 12 mesiacov a potom to už pre úradníka z OÚ to môže byť práca tak na 2-3 minúty. Štát by si za takúto službičku mohol vyžiadať tak 20 až 50 Sk v kolkoch... Štát by mal koruny a občan bz sa zbavil starostí. Ale prečo?


04.01.2008 18:10

Re: Kontrola originality v praxi

OLDSoHE
 Kávičkár 

Ikona

Vadim, úž si niekedy zažil aby sa štát staral o svojích ludí???


04.01.2008 20:48

Re: Kontrola originality v praxi

doktor
 Edvenčr 

Ikona

Minulý mesiac som zariaďoval jednu KO v Nitre . V tomto meste bolo za minulý rok dovezených cca 6000 os aut . kontrola jedneho auta trvá 80min až 4 hod kolo aut prejde za smenu v jednej stanici? Zlá otázka kolko ste ochotní zaplatiť bokom aby ste sa vobec na stanicu KO dostali? >:-)


04.01.2008 21:52

Re: Kontrola originality v praxi

sorentto
 Edvenčr 

Ikona

alebo kolko je kto ochotny zaplatit bokom, aby sa na stanicu KO ani nemusel dostavit a dostal certifikat? >:-)

...aj ked matvej vravi, ze take nieco nie je mozne...

gsxrr: to si mal stastie, ze si bol medzi prvymi... je len otazkou casu, kedy si importeri za taketo poskytovanie udajov zacnu uctovat podobne ako si uctovali za CoC


04.01.2008 23:02

Re: Kontrola originality v praxi

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

hrb nejako si frisko zmenil retoriku :-@

to s tym vrakoviskom asi nebude celkom realita... polsko aj cesko maju ovela liberalnejsie pravidla pri dovoze a nemam pocit ze by sa tymto stali pohrebiskom aut a motoriek

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (04.01.2008 23:08)


07.01.2008 18:49

Re: Kontrola originality v praxi

Miro46
 Kávičkár 

Ikona

ako je to na Slovensku dobre nikto nechodi na K.O.a tolko kecov okolo toho vsetci picuju ako vrany a nikto nepovie ako to naozaj je!!!!!!!!!!!!!


11.01.2008 7:25

Re: Kontrola originality v praxi

tlmic
 Kávičkár 

Prve skusenosti s KO su tu!!! Poradovniky su plne do konca februara a to sa jedna len o dovozove "kusy". Ak k tomu pribudnu aj motorove vozidla ktore uz su zaevidovane v databazach DI a bude sa jednat o klasicky prepis motoroveho vozidla v ramci SR tak si to neviem predstavit.
Ak budem predavat najblizsie auto, alebo motorku a uz bude zakon v platnosti na vsetky mot.vozidla tak si neviem predstavit ze poviem kupcovi aby cakal dva mesiace az vybavim KO. Pri motorke je to o to horsie ze ak sa dohodnete na predaji napriklad v koncom juna tak v lete si uz mozno novy majitel nezajazdi. Jedine ze by to riskol a motorku od Vas kupil a ked pride na Vas poradovnik tak to slavne KO pojdete vybavit a potom az prepis. To musel teda nad tym niekto velmi dlho rozmyslat nez vymaslel taku k.k.t.nu - teda pardon KO


26.01.2008 21:06

Re: Kontrola originality v praxi

ufff
 Turista 

Ikona

tak som mal asi stastie s terminom na KO. objednal som sa vcas a cakal som len tyzden- to bolo zaciatkom mesiaca. dnes uz to nehrozi. mam uz vsetko vyplnene, prefotene, skontrolovane atd. v pondelok beriem kolky a odovzdam dokumenty na schvalenie. malo by to byt na 100% ok lebo mi to prekontrolovala samotna pracovnicka uradu k tomuto ucelu fungujuceho. ba dokonca bola taka ochotna, ze mi v systeme nasla na moje velke stastie take iste vozidlo, ze uz niekto prihlasoval, tak sme chybajuce udaje podopisovali a nemusim zhanat ani ZTO.
na moju otazku, ze ak nezozeniem ZTO ani COC, ci mozem niekoho "odchytit" s takym istym prihlasenym vozidlom a prefotit jeho technicak a doniest ako podklad k doplneniu udajov odpovedala ANO. >:-)

VIVAT PAPIEROVACKY A LA SLOVAKIA!!!


26.01.2008 22:40

Re: Kontrola originality v praxi

loobo
 Kávičkár 

Ikona

..neviem dokedy to potrva ale pokial je auto/moto registrovane na SK tabulach, tak pri prepise nie je potrebny certifikat z kontroly originality.
KO sa (zatial) tyka len dovozu...co sa trosku mina s ucelom celej parády. Prave v tomto obdobi sa prihlasi kopec skladačiek od kreativnych kutilov :-D


27.01.2008 10:09

Re: Kontrola originality v praxi

musicman
 Kávičkár 

Moje skusenosti z KE, moto som doniesol z Rakuska, na urade mi pozreli technicak a dali prelozit dve strany, su tam vsetky udaje takze v pohode, dalej ma poslali na KO tak som sa isiel informovat, tu v KE mi povedali ze zatial nemaju nijaky velky naval a staci ked si dam cez net rezervacku tyzden dopredu. No a uradnicka mi povedala ze ked to vsetko budem mat tak za 2-3 dni to budem mat hotove. este som zabudol na STK. Takze ked budem mat nove info a skusenosti tak to sem hodim.


28.01.2008 11:08

Re: Kontrola originality v praxi

ufff
 Turista 

Ikona

dnes rano som odovzdal vsetky dokumenty k schvaleniu dovozu a vystaveniu TP. ostal mi v ruke len original protokolu o KO- uradnicka si nechala fotokopiu. ale aj tak jeho platnost konci 10.2.2008- cize po mesiaci. v piatok uz asi bude vystaveny TP. 8-)

ma niekto vedomost o aktualnej cene kolku na DI a cene za TEČ?


28.01.2008 11:23

Re: Kontrola originality v praxi

dushan
 Kávičkár 

Ikona

loobo, si ma hodne potesil,pred tyzdnom som kupil auto u nas,dufam,ze na DI ma necaka prekvapenie s KO...
ufff, co si prihlasoval a aka je cena KO???


28.01.2008 23:51

Re: Kontrola originality v praxi

acho
 Turista 

Ikona

Dnes som uspesne absolvoval KO...skasirovali ma o 4165,-Sk s DPH.
Cakal som len tyzden (presne 7 dni od objednavky) a kontrola bola hotova tak za 1 hodku.


29.01.2008 0:44

Re: Kontrola originality v praxi

Pred chvíľou sa tu preberalo, aká je primeraná hodinová sadzba pre inštalatéra, resp. mechanika. Obidvaja na rozdiel od cvičenej opice v PKO musia hľadať poruchy a nachádzať riešenia... Napriek tomu berú len zlomok z uvedených štyroch litrov.


29.01.2008 8:38

Re: Kontrola originality v praxi

rapid
 Turista 

Ikona

acho za ake vozidlo ?


29.01.2008 8:59

Re: Kontrola originality v praxi

acho
 Turista 

Ikona

motocykel nad 350cm3 .... KO 3000,-Sk bez DPH, sada kontrolnych nalepiek 500,-Sk bez DPH

Upravené 1 krát. Naposledy upravil acho (29.01.2008 8:59)


29.01.2008 9:30

Re: Kontrola originality v praxi

rapid
 Turista 

Ikona

to sa mi zda fakt dost :-@ a kde ti capli tu nalepku ?


29.01.2008 10:21

Re: Kontrola originality v praxi

ufff
 Turista 

Ikona

ja som bol s malym autickom (Cinquecento). cenu som cakal 1500-1800sk. PREKVAAPKO- cena 3000sk + 540 za nalepky. su to male nalepky asi 1x5cm a su rozne polepene po celom aute (take papieriky za 540sk.. :-(((((( ) za vacsie auto (Frontera 4x4) je este vacsia cena >:-)


29.01.2008 16:27

Re: Kontrola originality v praxi

acho
 Turista 

Ikona

tu "hlavnu" (modru) nalepku mi dali vedla VIN-ka na ram. Ostane "male" nalepky mi polepili rozne po motorke. Nastastie to boli chalani ktory mali cit k motorkam a nelepili to na viditelne miestna (2xpod nadrzov, pod sedlom, na spodnu stranu ramu pri zadnom kolese,...)


29.01.2008 20:43

Re: Kontrola originality v praxi

Jaro39r
 Turista 

Ikona

Tak a je to tu.Kto dnes sledoval vecerne spravy na Markize?Tento rok sa kontrola originality zacne realizovat aj na vnutorny trh.Teda bude jedno,ci auto alebo motorka bola dovezena z vonka,alebo je prihlasena tu a bude ju chciet niekdo predat,alebo kupit,moze byt aj na znackach,musi ist na kontrolu originality,co sa mi zda byt pekna blbost. :-(


29.01.2008 21:40

Re: Kontrola originality v praxi

Noob
 Kávičkár 

Konanie na OU - k technickému opisu :
- v prípade niektorých napr. talianskych TP bude nedostatok informáciií, lebo tieto neobsahujú kopec zákl. vecí. Úradník si však od vás nemôže vynútiť COC-čko. Vyzve žiadateľa - účastníka správneho konania na predloženie technických údajov podľa hodnoverného dokladu - technický opis od výrobcu alebo importéra. A teraz k pointe čo sa tu niekto v diskusii pýtal: konkrétne importér Hondy si za tento základný technický opis vypýtal presne 3000,- SKK. :-~

POST SCRIPTUM: Sa mi páči, že aj v tejto diskusii znovu našiel svoju stratenú identitu aj Matvej alias hrbhrb, už tu bolo smutno. Tentokrát nás ohúril rečami o hrozbe vrakoviska v SR, a zas mu to bolo totálne "vyvrátené" ako včerajší obed po 10. pive (kua, kedy tu dajú toho grcajúceho smajlíka).





29.01.2008 21:49

Re: Kontrola originality v praxi

MaChr
 Kávičkár 

Ikona

Noob: mam obdobny problem s nemeckym technickym...
Kocurkovo je hovno oproti tomu,co je tu...
Pozri obrázok


30.01.2008 2:37

Re: Kontrola originality v praxi

jedna vec je ochrana nasho trhu, druha vec je zahmlievanie a netransparentnost celeho procesu, ktory zaklada moznosti korupcie. Cela vec sa navysi o cakania na uplatok od kazdeho bastarda, ktory ma cosi ostemplovat/okrem ofic. poplatku./

Vadim: ani prva stk s 4 rocnym autom sa neobide bez +vsimneho, ak nechces rozcvicku a mudrca, ktory stale robi: hmmmm, viete...problem je, zeeee...

Toto je jebla krajina plna jeblych a nenazranych ludi a jedine, co pomoze je mat kopu prachov a byt ignorant. Potom ze doktori sudcovia policajti su uplatne kurvy, ked kazda cicina na stkacke caka bankovku aby cosi podpisala. Asi zacnem byt chrapun aj ja a ked mi niekto neda zacnem pokasliavat a gulat ocami a hmkat. Pici ma to vytaca, ked kazda bezvyznamna nula chce za pohlad a podpis prachy mimo plat. Kurva nedas ked mas, drapnem ta pod kokot ked pojdes z roboty a zapcham s tebou vytahovu sachtu.


30.01.2008 8:45

Re: Kontrola originality v praxi

Noob
 Kávičkár 

MaChr: díky za toho grcajúceho smajla - konečne kua. Navrhujem redakcii MR zaradiť ho k ostatným.




30.01.2008 9:34

Re: Kontrola originality v praxi

Bedna: pred časom som privážal autá. Tiež som ich kŕmil, až raz som si povedal DOSŤ a išlo to aj "zadarmo".


30.01.2008 13:38

Re: Kontrola originality v praxi

Jaro39r
 Turista 

Ikona

Bedna,moja rec,presne tak. :-D :-D :-D


30.01.2008 14:03

Re: Kontrola originality v praxi

konti
 Kávičkár 

Ikona

bedna: respect, moje slová :-)


30.01.2008 15:13

Re: Kontrola originality v praxi

matvej
 Ľadvinka 

Ikona

noob, ja mam len jednu identitu a nie som male decko aby som si vyrabal tristo nickov, mam v peecku.. a generalna kktina co si napisal ohladne hondy az to boli, honda dava COC v slovenčine zadarmo!!!!! prihlasoval som jazza a do tyzdna mi ho poslali a bez debaty! a ked xces vidiet skaredeho grcajuceho smajlika, tak sa kukni do zrkadla ;-)

behom tohto mesiaca bolo spustenych dalsich asi 10 stanic a ostatne uz cakaju len na rozhodnutie, za 2 tyzdne konci dalsie skolenie a zas pribudne kopa dalsich stanic, takze sa to do 3 mesiacov podstatne zrychli... u nas je cakacka zhruba do 2 tyzdnov, ale zapricinili to aj jebnuty kktkovia, co si naobjednavali hrbu terminov aj ked nemaju auta, su to taky vybavovaci ako sa pise vyssie, co vas skasnu za prihlasenie a potom drancia od vas love ze za vybavenie terminu na KO dajte liter, za stk aspon 5 kil a pod... a ked nema co doniest, tak sa neunuva ani zavolat ze nedojde a tym padom stanica stoji, lebo nikto necaka za dverami ze keby nahodou nieco vypadlo, ze ho hned vsunieme aby sme nestali.. tolko k realite


30.01.2008 16:47

Re: Kontrola originality v praxi

OLDSoHE
 Kávičkár 

Ikona

Matvej, tak mi teraz povedz na rovinu, prihlasim motorku dovezenú z nemecka od prvého majitela starú asi z roku 1999 bez problémov a čo budem potrebovať


30.01.2008 16:50

Re: Kontrola originality v praxi

ufff
 Turista 

Ikona

ad 1 over last: no comment and deep ignoration

ad rest: nezda sa vam, ze to tu na fore akosi moralne upada a la slovnik poulicnych dlazdicov? (nic proti profesii- sa tak hovori) 8-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil ufff (30.01.2008 16:51)


31.01.2008 0:43

Re: Kontrola originality v praxi

bossko
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Matvej, takze teraz by som pravdepodobne prihlasil aj moj skutrik Aprilia SR50, na ktory je nemozne zohnat coc? Len si zozeniem niekoho s takym technicakom aby mi mohli vypisat udaje a objednam sa u vas na KO?


31.01.2008 7:28

Re: Kontrola originality v praxi

klid
 Turista 

Ikona

Vadkotatko: som sklamanyy velmi sklamanyy...ty by si dal prednost francuzovi pred kvalitnyyym ceskoslovenskyyym veteraanom....sklamanie....kde je tvoj patriotizmus tvoje narodnee citenie..ty ty francuuz sa odstahuj do francuuzka ked su ti neni nase autaa dost dobree este, ze mame tolko kvalitnych avii na cestach a domiesavacov len samee novotinky clovek vrak ani nestretne...howk... ;-) spat k teeme ....KO je super vsetky prepisi vsetko ide cez nich a je ich tak vela, ze clovek si moze vyberat ...cakacie doby sa rataju v tyzdnoch....to sa to zas nieco poriesilo mnam....

Upravené 2 krát. Naposledy upravil klid (31.01.2008 7:32)


31.01.2008 8:26

Re: Kontrola originality v praxi

klid: Nepapuľuj ty papľuh a jazdi električkou! :-((((((


31.01.2008 10:34

Re: Kontrola originality v praxi

klid
 Turista 

Ikona

vadim: EU, STK, KO, emisna , krajsky urad, policia,cestna dan, dialnica platena od kilometra...kua ale sa toho robii pre mna v tomto staate...maas pravdu vadkotatko budem jazdit elektrickou ...ale len novou...a nedraazdi lebo ti ogrcaam krpce... :-))) :-))) :-)))


31.01.2008 18:30

Re: Kontrola originality v praxi

matvej
 Ľadvinka 

Ikona

z praxe poviem len tolko, ze uz sme prihlasovali aj auta z roku 87 a kolegovci mali aj nejake stare cebro tusim ale 95tku hovorili.. a boli uz aj harley davidson a pohoda.. pokial su v poriadku papiere a prejde stk-cku, tak u nas neni problem, pokial nenajdeme nejaky pozmenovany identifikator.. ale nerucim za to, ze to vsetko preslo aj na urade, boli to dovozy a preslo to u nas a na stk, ale ci mali tie technicke opisi a odkial ich mali neviem.. lebo my ziadne opisi nepotrebujeme..

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (31.01.2008 19:00)


31.01.2008 18:53

Re: Kontrola originality v praxi

loobo
 Kávičkár 

Ikona

Matvej, ...hmm zadarmo urcite nie. U importera Hondy sa za to plati.
Inak skus prehodnotit svoj sposob vyjadrovania lebo mi je s toho na... Pozri obrázok

Upravené 1 krát. Naposledy upravil loobo (31.01.2008 18:56)


31.01.2008 19:04

Re: Kontrola originality v praxi

Kmotr
 Kávičkár 

Ikona

Matvej: Nic nepotrebujete a ak masina prejde STK a ma v poriadku papiere, tak vlastne nemate cio robit. Tak naco vlastne ste? Len kvoli idetifikatorom?
Kefalin, co Vy si vlastne predstavujete pod pojmom identifikator?


31.01.2008 19:06

Re: Kontrola originality v praxi

Kmotr
 Kávičkár 

Ikona

A ked nam niekto z vlady hodi do placu zakon, podla ktoreho budeme musiet povinne vsetci kazde rano zjest kilo zeleru a vypit liter kefiru, lebo je to zdrave, tak sa aj tak najde niekto, kto to bude obhajovat dobrovolne. :-~


31.01.2008 19:09

Re: Kontrola originality v praxi

Honer
 Motarďák 

Ikona

No neviem kontrolou originality prechadzaju zatial iba auta z dovozu, nevytvara sa nahodou priestor na legalizaciu tunajsich "stavieb", lebo od nich sa nepozaduje KO prave z dovodu nedostatku KO stanic?


31.01.2008 19:13

Re: Kontrola originality v praxi

Honer
 Motarďák 

Ikona

Kmotr cela kontrola originality je vlastne kontrola ci nebola zmenena identita vozidla. S STK to nema nic spolocne.....


31.01.2008 19:15

Re: Kontrola originality v praxi

Kmotr
 Kávičkár 

Ikona

Ja viem, len som sa pozastavil nad tym, co matvej napisal, ved citaj trochu... ;-)
Jo a bolo to vlastne aj v spravach, ze udajne odhalili za doterajsie fungovanie KO 6 lopiek? A co tie zvysne, ktore presli a o pol roka ich pridu zhabat polisi? :-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Kmotr (31.01.2008 19:17)


31.01.2008 21:42

Re: Kontrola originality v praxi

Honer
 Motarďák 

Ikona

Kmotr...aha. ;-) sorry.


02.02.2008 12:30

Re: Kontrola originality v praxi

matvej
 Ľadvinka 

Ikona

kmotr, xces sa tahat za slovicka? dobre vies ze som to myslel uplne inaksie a ze sa bavime o administrative..
a tych aut bolo uz viac, jedno sa naslo aj v patrani co mame spristupnene cez sengen.. ;-)

loobo, k deckam co sa o mne velavazenom cloveku vyjadria ze som retard budem pisat ako ma napadne ;-)


02.02.2008 12:41

Re: Kontrola originality v praxi

Heatley
 Jogurťák 

Ikona

matvej - LEN ABY " TO DECKO " NEMALO VIACEJ ROZUMU AKO TY !!


02.02.2008 15:09

Re: Kontrola originality v praxi

Kmotr
 Kávičkár 

Ikona

matvej: ja na tu KO v podstate mozem akurat tak hodit bobek, nic nekupujem ani nepredavam a ked na to pride, vybavi si to novy majitel a ja pojdem zase do noveho, cize ja vam zarobit nedam. Len ma mrzi, ze oproti odporucanym cenam, ake boli pospolitemu ludu prednedavnom prezentovane, su tie skutocne o dost vyssie. :-~


02.02.2008 16:35

Re: Kontrola originality v praxi

felika
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Kmotr, si si istý tým čo tvrdíš? Ani ja síce nič nekupujem ani nepredávam, ale keď budem chcieť niečo kúpiť, tak asi nekúpim niečo bez KO, teda mačku vo vreci. Ja teda ako nový majiteľ nič vybavovať nebudem, ak to chceš predať, vybav si KO ty sám, alebo to kúpim inde, kde KO bude urobená. Myslím že oveľa ťažšie bude predať niečo ako kúpiť.


02.02.2008 16:39

Re: Kontrola originality v praxi

matvej
 Ľadvinka 

Ikona

kmotre, keby dal stat na to prispevok, tak su tie ceny ine... na kktiny polnohospodarske peniaze z eurofondov daju (aj tak sa pouziju castokrat inak ako boli urcene// ale na KO-cko ziadne nedali a pritom si to ziadala unia, tak sa neni ani comu divit.. a kazdy xce svoje nemale prachy zarobit co najskor ked investuje.. ty by si robil nieco s tvojimi tazkymi melonmi za par drobnych?? asi tazko.. ceny pojdu dole urcite, ale zajtra to nebude..


02.02.2008 17:09

Re: Kontrola originality v praxi

Jaro39r
 Turista 

Ikona

Matvej ty si zvlastna kapitola sama o sebe,uz podla tvojho profilu vo formate A4,ty si ako poslanci vo vlade,meles,meles nikoho to nezaujima a nema to vyznam.


02.02.2008 17:44

Re: Kontrola originality v praxi

Kmotr
 Kávičkár 

Ikona

felika: Asi ma nepoznas moc dobre. Mne sa predavaju motorky same, takze si opravnene z nejakej KO nerobim tazku hlavu... :-)))

matvej: Ako keby si mi z mojej pokazenej zadnej "duse" hovoril. Takze polnohodpodarstvo je podla Teba ko...ina? Ja zasnem! A co by si asi tak zral, chlapec moj, ha? Bol by si rad, keby stal rozok 10,-Skk, alebo kilo karmenadle 500.-Skk? To asi nie, nemyslis?
A s tou navratnostou investicii, o ktorej hovoris, ze kazdy to chce mat co najrychlejsie naspat. To je prave ten problem, ze co najrychlejsie, nech to stoji, co chce. Slovac este nedorastla na to, aby sa v obchode spravala seriozne. Mam prudke obavy, ze ked sa aj investicie do tych vasich slavnych stanic KO vratia, tazko bude niekto znizovat ceny. To si ma fakt rozosmial... :-)))


02.02.2008 21:34

Re: Kontrola originality v praxi

slobo
 Bahniak 

Ikona

bedna, ... 30.1.o 2,37,...si v mojich ocach vystupal, na Cukrovu Homolu nad RIO-m D.J. :-O


02.02.2008 22:03

Re: Kontrola originality v praxi

motokocur
 Jogurťák 

Ikona

Dnes som bol na KO bol som tam pol hodinu,nedal som žiadny úplatok a zaplatil som 1780 Sk.caute


02.02.2008 22:29

Re: Kontrola originality v praxi

loobo
 Kávičkár 

Ikona

motokocur: konecne poznatok z praxe.
matvej: ...no comment :-D


02.02.2008 23:47

Re: Kontrola originality v praxi

Pol hodina 1780 Sk - hodina 3560 Sk. Matvej má pravdu. Už idú ceny dole.

Upravené 2 krát. Naposledy upravil Moderator (05.02.2008 12:30)


03.02.2008 0:43

Re: Kontrola originality v praxi

slobo: neviem co presne myslis, ale ja som inak do pohody. Len cela tato krajina sa nemoze vyhrabat zo sraciek pre jebnutost a chrapunstvo jeden na druheho ako narodna vlastnost. Schvaluju sa tu same kokotiny, co sa nedaju ne ze dodrzat, ale ani citat. Nemyslim teraz len KO, ale aj z mojej brandze. Mohol by som byt velka kurva z titulu mojej profesie, ale prachy si od nikoho nepytam, mam cennik a hotovo. Ved je aj v mojom zaujme kazdeho vybavit co najplynulejsie a nie to cele brzdit. Ved by som sral aj sam seba. A celkovo, ved sa kukni co sa tu deje, same umele kauzy, spravodajske a zakulisne hry, buzeracia beznych ludi a nafukovanie hovien. Hrame sa na EU s holymi ritami a sme tak na urovni Cernej hory/mentalne/


03.02.2008 4:36

Re: Kontrola originality v praxi

slobo
 Bahniak 

Ikona

bedna- ...aj ked tc nie som na SK.---\\1raz som odplaval zac 88 ,od vtedy ako sa kade dalo,aj nedalo.Ked sa mi nohy zacali spajat v plutvu ,na dlzke 50r. v delte \som kokot-vystupil,aby som sa teraz znovu ucil pisat\\ ---dianie sledujem zo zotrvacnosti,,, V 19-tich som vozil V Lexu,,, a aj, trochu z uzkostou lebo ,,,Od Tadial som, Tam dokapat, chcem. PS. Myslim na hlas, ako clen MR, bedna ... A, v ZHODE. 8-)


03.02.2008 10:46

Re: Kontrola originality v praxi

motokocur
 Jogurťák 

Ikona

Kmotr,asi tak že ráno som v posteli otvoril oči,zobral tel.,zavolal som a povedali mi šup z postele možeš dojsť... 8-)


03.02.2008 11:29

Re: Kontrola originality v praxi

kace
 Turista 

Ikona

JA LEN TAK SPÝTAŤ CHCEM.

čiste teoreticky.Kupujem motorové vozidlo u kšeftára (bazár) a ten má KO a všetky papiere OK.Také že keď prejde motorové vozidlo KO a je všetko OK podla KO.
Tak kde je istota že mi ho v budúcnosti nezoberú keď ho budem chcieť predať a budem vybavovať KO a zistia pri tom že je lopnuté?


celá KO je len o tom aby sa zase niekto napakoval a mi sprostá slovač ich budeme spokojne podporovať aby sme nemuseli traviť cele dni po uradoch. :-((( :-(((


03.02.2008 11:38

Re: Kontrola originality v praxi

matvej
 Ľadvinka 

Ikona

kace:

Ako je upravená zodpovednosť pracoviska kontroly originality za prípadnú škodu spôsobenú kontrolou originality?

K takejto škode môže dôjsť jednak poškodením vozidla pri kontrole (napr. poškrabanie laku nástrojmi používanými pri kontrole, poruchou zdviháku pri zdvíhaní vozidla a podobne), alebo vykonaním kontroly originality v rozpore so zákonom č. 725/2005 Z.z, všeobecne záväzným predpisom vydaným na vykonanie tohto zákona, či v rozpore s metodikami schválenými a vydanými Ministerstvom pôšt, dopravy a telekomunikácií.

Zodpovednosť pracoviska kontroly originality za škodu spôsobenú výkonom kontroly originality upravuje zákon č. 725/2005 Z. z., kde:
- podľa § 74 ods. 1 písm. e) je jednou z podstatných podmienok na získanie oprávnenia na vykonávanie kontroly originality povinnosť mať uzavretú zmluvu o poistení zodpovednosti za škodu spôsobenú výkonom kontroly originality,
- podľa § 74 ods. 1 písm. f) je ďalšou podmienkou finančná spoľahlivosť na riadne vykonávanie činnosti pracoviska kontroly originality podľa § 73 ods. 6 a 7, najmenej vo výške 1 500 000 Sk,
- podľa § 77 ods. 3 písm. b) Obvodný úrad dopravy zruší pracovisku kontroly originality oprávnenie na vykonávanie kontroly originality, ak v čase platnosti oprávnenia nespĺňa povinnosť mať uzavretú zmluvu o poistení zodpovednosti za škodu spôsobenú výkonom kontroly originality.

V prípade porušenia povinností prevádzkovateľa pracoviska kontroly originality alebo samotného technika kontroly originality a zistení závažných nedostatkov v ich činnosti citovaný zákon podľa § 102 a násl. ustanovuje spôsob kontroly a obmedzenie alebo pozastavenie ich činnosti a podľa § 107 ustanovuje ukladanie finančných sankcií.

Rozsah a výška poistenia je v súlade so zákonom č. 95/2002 Z. z. o poisťovníctve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a môže sa u jednotlivých pracoviskách kontroly originality líšiť v závislosti na poisťovateľovi a poistných podmienkach, pričom výška poistky môže mať, v súlade s platným zákonom o cenách, vplyv na výšku a nejednotnosť cien kontrol originality.

Tzv. „garancia hodnotou vozidla“, nie je na Slovensku (ani v zahraničí) upravená žiadnou právnou normou. Táto „marketingová stratégia na získanie zákazníkov“ používaná firmami vykonávajúcimi obdobnú činnosť na základe „voľnej živnosti“ nie je vylúčená ani v prípade oprávnených pracovísk kontroly originality s tým rozdielom, že firmy vykonávajúce obdobnú činnosť na voľnú živnosť nemajú oprávnenie na poskytovanie informácií z evidencie vozidiel a pátracích evidencií vedených policajným zborom. Ak tieto firmy nemajú legálnu možnosť overovať údaje v spomínaných evidenciách a zároveň svojmu zákazníkovi vydajú výsledok kontroly originality, v ktorom konštatujú, že vozidlo je alebo nie je vedené v takejto evidencii, jedná sa z ich strany o príkru neserióznosť hraničiacu z podvodom. K údajom z týchto evidencií by sa mohli dostať len páchaním trestnej činnosti, pretože by z najväčšou pravdepodobnosťou museli korumpovať osoby z radov polície, prípade iných štátnych orgánov, ktoré majú do evidencií vozidiel a pátracích evidencií prístup. Takéto garancie sú teda z ich strany viac ako pochybné a jedná sa skutočne iba o neseriózny reklamný trik.

Jedine oprávnené pracoviská kontroly originality, vykonávajúce kontroly originality na základe oprávnenia získaného od Obvodného úradu dopravy v súlade s ustanoveniami zákona č. 725/2005 Z. z., majú podľa § 75 ods. 3 citovaného zákona oprávnenie získavať a využívať informácie z pátracích evidencií policajného zboru.

Zodpovednosť pracoviska kontroly originality a jeho pracovníkov je ustanovená aj iným spôsobom
- paragraf 75 citovaného zákona určuje vo svojich 4 odsekoch a 12 písmenách prísne pravidlá pre vykonávanie kontrol originality. Ich nedodržanie má za následok pozastavenie, zrušenie alebo zánik oprávnenia pracoviska na vykonávanie kontrol originality.

- vykonanie kontroly technikom kontroly originality v rozpore so zákonom č. 725/2005 Z.z, všeobecne záväzným predpisom vydaným na vykonanie tohto zákona, či v rozpore s metodikami schválenými a vydanými Ministerstvom pôšt, dopravy a telekomunikácií má taktiež veľmi závažné dôsledky na možnosť vykonávať jeho prácu. Technici kontroly originality sú v takomto prípade vystavení sankcii pozastavenia, zrušenia alebo zániku platnosti osvedčenia na základe ktorého vykonávajú svoju profesiu a teda aj okamžitej straty zamestnania


03.02.2008 11:59

Re: Kontrola originality v praxi

kace
 Turista 

Ikona

matvej

OK Diiiki.

ale toto su len opatrenia pri poškodení pri kontrole a úkone kontroly.

Ako je chránený zákazník ak sa potvrdí aalebo stane ten príklad čo som nahodil ja ??

STANE SA.:- vrátia mu peniaze za zadržané auto ak sa zistí že niečo odflákli alebo privreli oči??
-ak to pôjde s poistky tak bede brať poisťovňa ohlad na cenu zaplateneho auta alebo to pojde cez tabulky a zase prerobím???
- ostane mi holá riť

Ja ako zákazník by som kašlal na to či ich budú naháňať zákony.mňa bude zaujímať len to či sa mi vráti to o čo ma obrali !!!


03.02.2008 12:14

Re: Kontrola originality v praxi

samko1
 Jogurťák 

Ikona

Chlapci, nechcem si zastavat ani jednu stranu, ani druhu. V teme motoride.sk/?P=phorum&tema=lentak&tid=5746 niektori clenovia uvadzaju, ze cena COC bola 2500 - 3000 sk. Niekto dokonca spomenul aj ciastku 5000 sk. Podla toho, co napisal motokocur usudzujem, ze cena KO nieje az taka astronomicka. Zda sa, ze naklady na prihlasenie sa o nieco znizili, alebo su rovnake.

Navyse si myslim, ze chlapci, co vozia auta a motorky zo zahranicia si k cene prihodia dostatocnu rezervu na vybavenie papierov a nemalo na tom este zarobia. Inak by to nikto nerobil.

Neznasam take prizemne nazory, ze Slovensko je bezvyznamna diera. Sme mlada napredujuca krajina a mnohi nam mozu zavidiet.
Uz by mohli dozniet tie trapne nazory, ze len USA je nieco, a ako si ziju tam, ci tam. Je to asi rovnaka diera ako my. Komu sa tu nepaci, moze si to ist skusit do zahranicia. Aj tak sa 90 percent z Vas vrati.

Lahsie sa kritizuje ako kona.


03.02.2008 12:29

Re: Kontrola originality v praxi

samko1: slovensko sa rozvija hodne rychlo, az tak rychlo, ze ludom z toho drbe. Niektorym od dobroty a inym od roboty/nezaplatenej/. Tym vyssie som nepisal, ze sme diera, ale ze keby sme nemali taku mentalitu aku mame mohli sme byt ovela dalej.plus aj ze sme boli zaradeni do ruskej zony po vojne nas na dlho pribrzdilo a poznacilo mentalne, ale za to uz nemozme, s velmocami sme nemali ani nemame ako vykyvat. Ja len ze si to sami stazujeme, ze robime veci zlozitejsimi a ze je tu stale hodne korupcie a to aj na uplne bezvyznamnych poziciach. Ale ludia dolu kopiruju len od tych hore. Proste sme VYSOKO KORUPCNA spolocnost.


03.02.2008 12:58

Re: Kontrola originality v praxi

samko1
 Jogurťák 

Ikona

bedna: Chapem tvoje znechutenie nad korupciou. Ale je to asi prirodzeny stav kazdej spolocnosti. Korupcia je aj v ITA, ESP, D a aj v ostatnych krajinach. Ukrajinu ani nespominam. Nechcem ta urazit, ale ruku na srdce, mozno keby si tam hore ty, tak by si bral prave TY tie najvacsie uplatky. Na peniaze sa lahko zvyka a vsetci sme len ludia. My tvorime spolocnost a my robime priestor pre korupciu. Ak si dal co i len raz aj maly uplatok, si za to rovnako zodpovedny ako ti "chrapuni" o ktorych pises.


Predchádzajúce | 1 2 3 |


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.