Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1529 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26122
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15791)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10331)

Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017 - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuTest najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017 - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (15 hodnotení)

Diskusia k článku: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

| 1 2 | Nasledujúce

21.09.2017 9:19

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

matus - ja s tebou v tomto suhlasim ale v diskusii ktoru nesledujes odznelo okrem ineho aj...

BMW a KTM v konkurencii vobec nespominam


21.09.2017 9:21

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Osobitnaskola> ciastocne s tebou suhlasim. Ale treba povedat aj B a to, ze Hergott udava aj otacky pri rychlostiach. Cize ak mas motorku s nizsim krutiakom a tazsimi prevodmi, tak to napovie o charaktere prejavu.

Na druhu stranu, nejake Nm a nejaky vykon v urcitych otackach tiez nie je moc vypovedajuci.
Moze byt motorka, ktora ma 120Nm, avsak strmu krivku, takze napr v otackach 3000-6000 ma priemerne 80Nm.
Druha motorka moze mat 110Nm, avsak v otackach 3000-6000 ma priemer 95Nm.

Na papieri je lepsia ta 120Nm ale v realite ta 110Nm. Preto sa potencialny majitel ma na motorke previest, a neriesit papierove hodnoty.


21.09.2017 9:28

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

janoval - vis ono je to o tom ze som si povedal ze za tento hacik s navnadou ja rad potaham.. len sa neviem rozhodnut ci sa teraz raduje viac rybar alebo ryba...

p.s. šišo si na afrike dal dozadu o tri zuby vacsiu rozetu oproti originalu a chodí vysmiaty.. že úplne iná motorka teraz ;-)

napr ten motor na afrike mne sadol ovela viac ako motor v 1090... asi dost zavisi od povahy jazdca


21.09.2017 10:12

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: janoval: Rozdiel je minimalne 2tisíc v lete nikto nechcel spustit z Afriky ani stovku pre velku hystériu. Inak Strom nemá duše,vačšia stabilita, lepšie brzdenie vo dvojici lebo 19 vpredu, konfort a samozrejme motor. Afrika je uplne holá,este aj tie bástre treba vymeniť...
Ja by som jednoznačne prekusol ten výzor. Tá žltá je celkom fajn a 170 moc nejazdím.
Ale u mna je vitaz 950ka Multistrada. Podla mna najlepší liter, všetko som skušal. Vo všetkom, aj v spotrebe.


21.09.2017 11:09

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Alexa> pre zaujimavost, ako to vyzera s pravidelnymi servisnymi nakladmi a narocnostou servisu u tejto Ducati?
dakujem

Mam na mysli, ze kolko stoja povinne prehliadky pocas zaruky a ci sa potom take bezne veci ako ventily a sviecky daju robit svojpomocne.


21.09.2017 11:30

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: matus: prvých 1000olej, 15000 olej + klasika, každých 30000 rozvod,
Môžeš počítat počas tých 30tis pre tie rozvody drahší servis cca o 500euri oproti iným značkám, čo pri mojom jazdení cca 8tis ročne nehralo žiadnu rolu. Ale v autorizovanom servise. Bol som pred objednanim.
Pre zajimavosť. Oproti CRF bola v turistickom stave v akej si motku predstavujem, minimalne o ten
desmo servis lacnejšia.



21.09.2017 12:42

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

Dottore
 Kávičkár 

Ikona

alexa7: a uz ked sa pytame na tu Mutistradu ako je to s tou spotrebou? Tiez sa mi paci tak ma to zaujima. Dikes.


21.09.2017 12:44

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Testovali sme ju, pri rovnakych rychlostiach zerie menej:

Ako prví na Slovensku sme otestovali novú malú Multistradu 950

Herghott


21.09.2017 14:32

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

osobitnaskola
 Edvenčr 

Ikona

matus: akykolvek udaj o Nm sa udava na motore, nie na kolese, preto je to samo o sebe nic nehovoriace cislo. Inak to ani nemoze byt, pretoze prevodovka je prave na zmenu krutiaceho momentu, kazda motorka ma ine prevodove pomery atd.
Udaj o maximalnom krutiacom momente ma vyznam jedine v spojeni s otackami, pri ktorych motor tento moment ma, toto spolu s udajom o max. vykone dava zaklad na predstavu ako sa asi motor sprava. Idealne je vidiet obe krivky v celom otackovom spektre. Dolezitejsi pre dynamicke parametre je vzdy vykon, tzn. aky vykon je dostupny pri urcitych otackach, to urcuje zrychlenie, nie krutiaci moment motora.


21.09.2017 14:37

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

brazel
 Kávičkár 

Ikona

akykolvek udaj o Nm sa udava na motore, nie na kolese ... a výkon na kolese ?


21.09.2017 15:01

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Osobitnaskola> urcite sa aj u vas preberalo, ze opakovanie je matkou mudrosti, takze doporucujem este raz pomaly si precitat moj prispevok z 9:21

Zistis, ze to co si napisal uz bolo povedane.


21.09.2017 15:18

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

Sano
 Edvenčr 

Ikona

Nakoniec sa tu dopracujeme z testu velkeho stroma k tomu, ze krutak nie je vobec podstatny udaj. No odpadavam... Z komara somara dpc. Chudaci redaktori. Musia sa za hlavu chytat co za kktov sa sem chodi motat :-~


21.09.2017 15:31

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Sano [dobre] [dobre] [dobre] :-D


21.09.2017 15:32

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

kankoXF
 Kávičkár 

Ikona

Re: Sano: :-D [dobre]


21.09.2017 16:25

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

Re: osobitnaskola: "Ovela dolezitejsi parameter je vykon pri danych otackach, to je jedine, o co ide"

Pozerám, že tomu asi rozumieš svojím spôsobom, mohol by si to teda rozviesť? Ja to totiž vidím presne naopak - kde je vrchol kr.momentu v porovnaní s vrcholom výkonu dosť o motocykli hovorí. Zjednodušene vyjadrené, až po vrchol krúťaka motorka ťahá "vďaka" krúťaku, až za ním vďaka výkonu, teda rozsahu po max. otáčky, pretože výkon = kr.moment krát otáčky.

Alebo ešte aj inak: motorka zrýchľuje a motor má pružnosť vďaka krútiacemu momentu, a je schopná dosahovať vysokú max,rýchlosť vďaka výkonu resp. vysokým max.otáčkam. To ilustruje porovnanie veľkoobjemový naháč (Bandit 1200) vs superšport (GSXR 600)


21.09.2017 16:26

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

.....sa čudujem, že na tých čo sa sami za seba hambia a preto si každých pár mesiacov vymenia anonymný nick aby sem mohli písať svoje výplody, vúbec reagujete.
Za posledné dni sem pribudli hneď dvaja staronoví.


21.09.2017 17:11

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

Re: osobitnaskola: "Dolezitejsi pre dynamicke parametre je vzdy vykon, tzn. aky vykon je dostupny pri urcitych otackach, to urcuje zrychlenie, nie krutiaci moment motora."

S týmto nedokážem súhlasiť. Prečo? Výkon je súčin kr.momentu a otáčok. ALE: motory majú rôzne otáčky, pri ktorých dosahujú max.výkon. Čiže sa miešajú takpovediac hrušky s jablkami. Oveľa lepšie vypovedajúca veličina je preto kútiaci moment, ktorý je od vyššie uvedeného rozdielu očistený.

No najlepšiu orientáciu o charakteristike motora má (pri zohľadnení objemu motora a hmotnosti motocykla) tento údaj: pomer otáčok, kde je dosahovaný najvyšší krútiaci moment k otáčkam, pri ktorých je dosahovaný najvyšší výkon. Pri veľkoobjemovom naháči to môže byť napríklad 60% a pri superšporte okolo 90%.

Prečo toto považujem za praktickejšie? Zoberme si pre zjednodušenie, že máme 600ku superšport s výkonom 100 koní a veľký litrový naháč s rovnakým výkonom. 100 k = 100 k ale v reále sa prejavujú úplne inak. No keď viem, že pri jednom je vrchol krúťaka pri 90% max otáčok a pri druhom pri 60%, je to oveľa vhodnejšia informácia, ktorá mi dáva obraz o tom, že na tej druhej motorke mi je ukradnutý max. výkon 100 koní pri 9000 otáčkach, lebo na nej nikdy do takých otáčok nebudem musieť ten motor vytočiť!


21.09.2017 17:17

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

ja by som si veľkého stromčeka celkom rád vyskúšal, k véčkvým dvojvalcom pociťujem náklonnosť... do náklonu by mali ísť viac ako baworácke vystrčené hrnce...


21.09.2017 17:35

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

osobitnaskola
 Edvenčr 

Ikona

panbosko: s tym ja ale suhlasim, mne len vadi, ked niekto porovnava len cez krutak to, ako dynamicky sa motorka sprava, co je vseobecne rozsireny omyl. Na pochopenie charakteristiky je dolezite vediet v akych otackach je max krutak a v akych max vykon, idealne ked vidno cele krivky.

K zrychleniu a krutak vs. vykon: ak by islo pri zrychleni o krutak, potom by max rychlost dosahovali motorky pri otackach, kde je krutak najvyssi, co nie je pravda. Je to casto na druhom najvyssom kvalte, pretoze ide o vykon. Krutak je o sile, ktora posobi na piest, prenasa sa na klukovku, kde uz hovorime o momente sily, ten sa potom znasobi cez prevodovku az na koleso, kde sa prenesie na cestu a posobi proti odporu prostredia.

Ked idem predbiehat, tak je lepsie podradit a to aj vtedy, ak mam otacky na urovni max krutaku, pre max zrychlenie potrebujem otacky tam, kde mam max vykon.

brazel: vykon prenasany prevodovkou sa nemeni, az na straty, krutiaci moment vsak ano a o tom tu je cela tato debata.

Takto je to jednoducho je a kazdy nech sa s tym vysporiada ako chce :-) danielmiessler.com/study/horsepower/


21.09.2017 17:35

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Romanka - ak ťa v náklonoch brzdia už len bavorácke vystrčené hrnce tak máš moj veľký rešpekt bol by som rád aby si ma učil jazdiť [dobre]

Pozri obrázok

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (21.09.2017 17:39)


21.09.2017 18:44

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Ked idem predbiehat, tak je lepsie podradit a to aj vtedy, ak mam otacky na urovni max krutaku, pre max zrychlenie potrebujem otacky tam, kde mam max vykon.

A tuto , v zrozumiteľnejšej reči , píšu opak :
www.auto.cz/vykon-vs-tocivy-moment-k-cemu-jsou-dobre-ko...

Největší akcelerace (rozuměj největší nárůst rychlosti za daný časový či délkový úsek) tak vozidlo dosáhne při otáčkách maximální hodnoty točivého momentu.

A teraz nech si človek vyberie , keď tu už nikto nič negarantuje . :-)

www.auto.cz/vykon-motoru-udavany-v-konich-kde-se-vzal-a...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (21.09.2017 18:45)


21.09.2017 18:57

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Brazel: treba podradit do otacok, kde je max krutiaci moment.
Medzi otackami max kr.momentu a max.vykonu je dynamika najvacsia.


21.09.2017 19:16

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

drobcekrk2
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Takže k tej spotrebe V Stoma mám už tretiu sezónu, tento rok mám dlhodobú spotrebu 5,1litra. Mal som možnosť porovnať spotrebu s novou Africou na tohtoročnej dovolenke v Rusku najazdené cca 7200 km.Takze kamarát na Africe mal väčšiu spotrebu pri každom tankovaní o 0,2až 0,3 deci ako ja e raz mal dokonca aj o 0,5litra väčšiu spotrebu. Takže pri normálnom jazdení sa dá jazdiť aj za 4,5l. A to mám obuté Mitasky E10 takže žerie trochu viac.


21.09.2017 19:18

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

duggo
 Kávičkár 

Ikona

krutak je na rozbeh, vykon je na rychlost



21.09.2017 20:31

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

brazel
 Kávičkár 

Ikona

matus , ja som nejaký ten kilometer už najazdil a dávno ma netrápi , čo si kto napíše , ale som to tam vložil , lebo si tie dve tvrdenia absolútne odporujú .


22.09.2017 7:57

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Brazel> mozno to pre teba ako laika tak vyzera, ze si odporuju - ale neodporuju si.

Zoberme si motorku, ktora ma max kr. moment pri 10.000ot a max.vykon pri 13.000ot - charakteristika bezneho 600ccm supersportu.


Prva veta, ktoru si citoval hovori, prafrazujem: ze nestaci mat 10.000ot (max. kr.moment), treba byt blizsie k max. vykonu, teda dajme tomu na 12.500ot.

A ma pravdu. Medzi 12.500 a 13.500ot ma takato motorka skutocne najvyssiu akceleraciu.
Avsak toto vyjadrenie je v praxi tazko pouzitelne, lebo v realite ani na okruhu nie je jednoduche drzat sa v tak uzkom rozsahu otacok.
Resp jazdec by musel tak casto preradovat, ze by tym realne stracal cas.
Ale pravdiva ta veta je.



Druha veta, ktoru si citoval hovori, ze najlepsia akceleracia bude od 10.000ot (max kr.moment) a vyssie.
A je to pravda, je to aj citit pocas jazdy, ze to najlepsie zrychlenie motor dava prave od max.kr.momentu - 10.000ot do cca 14.000ot - kusok za max.vykonom.
Potom uz vykon citelne klesa (u SS vyrobcovia schvalne posuvaju obmedzovac vyssie ako je bezne)


Cize realne ked sa jazdi na okruhu, tak sa jazdi prave medzi 10.000 a 14.000ot. Samozrejme cim je zaradena vyssia rychlost (4-5-6) tym viac sa uz clovek snazi drzat v uzsom pasme okolo max.vykonu, teda 13.000ot a preto su aj tieto posledne 3 rychlosti nahusto sprevodovane (aj menej ako 500ot)

Obe vety maju svoj kus pravdy a obe su pravdive.


22.09.2017 8:04

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Dobre, dobre , tak ešte raz .

Největší akcelerace (rozuměj největší nárůst rychlosti za daný časový či délkový úsek) tak vozidlo dosáhne při otáčkách maximální hodnoty točivého momentu.

A potom to už len zavíja .


22.09.2017 9:24

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

PeterUK
 Turista 

Ikona

Co sa tyka spotreby, tam si myslim ze tam je to trochu zavadzajuce. Spotreba pri jednom jazdcovi je ina ako spotreba pri druhom. A tak isto ruozne doplnky motorky vyrazne ovplyvnuju spotrebu.

Ja osobne mam rad zrychlovanie, takze aj pri odpichoch z krizovatiek v meste tomu trochu pridam...
A spotreba motoriek vo vyssich rychlostiach je extrem. Motorky su same o sebe dost neaerodynamicke, tak tam odpor vzduchu rastie s mocninou rychlosti...
Spomenme si ze jedna z prvych motoriek ktore presiahli 300kmh bola Hayabusa a to najma kuoli tomu ze sa inziniery zamerali prave na aerodynamiku motorky (takze kapotaz je vyrazne zaoblena s dlhymi prechodmi).

Ja mam na svojej vysoky stit a velky top box, tak necakam ze budem dosahovat oficialne parametre uvedene vyrobcom.


Sprevodovanie motorky sa da najst tu:
www.gearingcommander.com/
Ja si pamatam ze na 6ke pri 5k otacok ide cca 140km. A tiez na 6ke sa da ist aj 80kmh, ale je to niekde okolo 2.5k otacok.
V tej rychlosti mam tiez spotrebu 4.5l/100km...


Pri servise som zabudol uviezt ze kazdy druhy servis (major service) sa vymienaju aj sviecky (4ks) a tie su tam hodne drahe :-( - na maleho som kupoval 4 za 20libier, na velkeho tolko stoji jedna (ak nie nahodou viacej).

Dôvod úpravy: Lovencina :-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil PeterUK (22.09.2017 9:26)


22.09.2017 9:28

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Drobcekkrk, PeterUK: ak tomu spravne rozumiem, obaja mate V strom rok 2015, euro III

V teste je rok 2017, euro IV. Akokolvek paradoxne to moze zniet, exhalaty sa daju znizovat aj tak, ze sa v urcitych rezimoch zvysuje spotreba.

Tzn to, ake mate vy spotreby je v tomto pripade uplne bezpredmetne.


22.09.2017 16:56

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

Re: matus: "najlepsie zrychlenie motor dava prave od max.kr.momentu"

O tomto pochybujem.

1) Otáčky, pri ktorých vrcholí krútiaci moment hovoria, kedy pracuje motor s najvyššou silou. Krútiaci moment = sila vynakladaná pri otáčavom pohybe t.j. v rotujúcom systéme na danú páku. Práve zrýchlenie vyžaduje tú "silu". Udržiavanie najvyššej t.j. ustálenej rýchlosti jej vyžaduje menej a väčšiu rolu hrá schopnosť dosahovať vysoké max. otáčky. Okrem toho keďže ide o vrchol krivky, to znamená, že s rastúcimi otáčkami za ním táto "sila" motora klesá. Výkon však naďalej rastie len vďaka tomu, že je to násobok otáčok a tieto rastú - čisto matematická záležitosť. Keď pokles kr.momentu je už taký veľký, že prevýši rast otáčok, začne klesať aj výkon.

2) Ako bolo spomenuté, odpor vzduchu rastie s (druhou) mocninou rýchlosti. Už len čisto kvôli tomuto bude zrýchlenie za vrcholom krútiaceho momentu nižšie ako priamo na ňom, pretože odpor vzduchu rastie s druhou mocninou (teda nie je to jediná veličina, na ktorej prekonanie sa energia motora vynakladá, no v danej situácii najvýznamnejšia), no činitele proti tomuto pôsobiace sú (za svojím vrcholom už) klesajúci krútiaci moment, a lineárne rastúce otáčky, čo odporu rastúcemu druhou mocninou ťažko môže konkurovať.

Čiže tvoje poznatky z jazdenia by som si dovolil označiť za subjektívne :-)

Inak nie je vylúčené, že matematik s fyzikom alebo praktické merania by došli k tomu, že zrýchlenie je najvyššie pri nižších rýchlostiach kde nevrcholí nič len to zrýchlenie :-)

Re: matus: " Akokolvek paradoxne to moze zniet, exhalaty sa daju znizovat aj tak, ze sa v urcitych rezimoch zvysuje spotreba. "

Toto vieš prosím ťa nejak doložiť? Lebo o tom teda veľmi pochybujem, ale v konečnom dôsledku pravdu môžeš mať, tiež nie som Vševedúci, len Všemohúci :D

IMO s tlakom na emisie sa prechádzalo na chudobnejšiu zmes horiacu vo vyššej teplote a to spôsobilo prechod od vzduchom chladených ku kvapalinou chladeným motorom a k nárokom na presnejší manažment spaľovacích motorov. Na chudobneišiu, nie bohatšiu - tie emisie sú totižto priamo úmerné množstvu paliva.


22.09.2017 18:28

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Ak niekto pochopí že ak je raz v určitom momente k dispozícii maximálny krútiaci moment tak je k dispozícii aj najväčsšia sila na prekonanie všetkých odporov a teda aj sila pre najväčšie zrýchlenie, tak si možno uvedomí, že naväčšie zrýchlenie musí byť vždy pri najvyššom krútiacom momente.
Takže o Matúšovom vyjadrení pochybovať netreba.

...a k tej spotrebe.
Prečo majú potom porovnateľné motory s "ekokurvítkami vyššiu mernú spotrebu ako bez "ekokurvítok"?


22.09.2017 18:42

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Panbosko>
Cast 1: uviedol som konkretny motor.
Ak nehovorim spravne, v ktorych otackach motor najlepsie akceleruje? Nie teoriu, ale konkretne otacky uved.

Cast 2: iba emisie CO a CO2 su priamo umerne mnozstvu paliva. Ostatne emisie zavisia napr od stupna prehorenia zmesi, takze vyrobcovia sa snazia podporovat dodatocne prehorenie zmesi roznymi sposobmi.
Najlepsie bude ak si zistis ake emisie maju 2 rozne vozidla, nech je medzi nimi aspon 15 rokov. Pochopis.


22.09.2017 19:21

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

OMG!
Re: bacaono:
"Ak niekto pochopí že ak je raz v určitom momente k dispozícii maximálny krútiaci moment tak je k dispozícii aj najväčsšia sila na prekonanie všetkých odporov a teda aj sila pre najväčšie zrýchlenie, tak si možno uvedomí, že naväčšie zrýchlenie musí byť vždy pri najvyššom krútiacom momente.
Takže o Matúšovom vyjadrení pochybovať netreba."

Ja to chápem (že najväčšia sila je na vrchole kr.m. a teda pravdepodobne aj zrýchlenie), ale si asi prehliadol, že matus tvrdi, že to tak nie je v tomto bode, ale medzi nim a vrcholom vykonu.

Ešte raz špeciálne pre teba:
Re: matus: "Zoberme si motorku, ktora ma max kr. moment pri 10.000ot a max.vykon pri 13.000ot - charakteristika bezneho 600ccm supersportu. (...) Medzi 12.500 a 13.500ot ma takato motorka skutocne najvyssiu akceleraciu."


Okrem toho pochybujem, že si sa dostatočne zamyslel nad tým čo píšem o odpore prostredia vs krivka KR.M. - že je k dispozícii najväčšia sila nemusí stačiť na to, aby prekonávala exponenciálne rastúce odpory. Znamená to, že v nižšej rýchlosti, ked je ten odpor malý sa s menšou silou môže docieliť vyššie zrýchlenie t.j. s menším gašparkom väčšie divadlo :-)

Re: bacaono: "...a k tej spotrebe.
Prečo majú potom porovnateľné motory s "ekokurvítkami vyššiu mernú spotrebu ako bez "ekokurvítok"?"

Napríklad preto, že v časti prípadov sa kompenzuje pokles výkonu zvýšením zdvihového objemu valcov, alebo v ďalších prípadoch musíš zhoršenú dynamiku nového motora vynahradiť jazdou vo vyšších otáčkach a pod.

Re: matus: "Nie teoriu, ale konkretne otacky uved."
Na skúšobnom stende (alebo vo vákuu :-))) to bude na tom motore nepochybne pri 10000 otáčkach. V realite - to si musíš prečítať ešte raz môj predošlý príspevok - rolu hrá, že prostredie kladie odpor rastúci s druhou mocninou rýchlosti. Tá teória je žiaľ v tomto prípade skutočne podstatná.


22.09.2017 21:31

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

OMG!
Vedel som že anonym ktorý tu nie je prvý a určite ani posledný krát pod ďalším novým nickom tu bude vymýšľať a prekrúcať.

"Ja to chápem (že najväčšia sila je na vrchole kr.m. a teda pravdepodobne aj zrýchlenie),... "
- nie pravdepodobne ale určite.

...Znamená to, že v nižšej rýchlosti, ked je ten odpor malý sa s menšou silou môže docieliť vyššie zrýchlenie t.j. s menším gašparkom väčšie divadlo"
- aj v tej malej rýchlosti mám vďaka prevodovke možnosť využit max krútiaci moment. Takže s najväčším gašparkom akého mám zahrám v rámci daných možností najväčšie divadlo aké sa zahrať dá. Potom sa s malým gašparkom môžeš hrať akurát tak v gatiach.

"Napríklad preto, že v časti prípadov sa kompenzuje pokles výkonu zvýšením zdvihového objemu valcov, alebo v ďalších prípadoch musíš zhoršenú dynamiku nového motora vynahradiť jazdou vo vyšších otáčkach a pod."
- pochybujem že si sa dostatočne zamyslel, lebo som písal o porovnateľných motoroch. O žiadnom zvýšenom objeme. Prečo má teda motor s ekokurvítkami zhoršenú dynamiku ktorú musíš naháňať zvýšenými otáčkami a teda aj zvýšenou spotrebou?
Veď týmto si sám potvrdil že eko-motory žerú viac.




22.09.2017 23:12

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

Re: bacaono: "Vedel som že anonym ktorý tu nie je prvý a určite ani posledný krát pod ďalším novým nickom tu bude vymýšľať a prekrúcať."

Ak sa obúvaš do mňa, máš dojem, že som nejaký falošný nick alebo na čo narážaš? Nemám v úmysle ani potrebu niečo prekrúcať, no mám intenzívny dojem, že nevenuješ dostatok pozornosti tomu na čo reaguješ.

Re: bacaono: "nie pravdepodobne ale určite."

Začínam nadobúdať pocit, že nedokážeš chápať, o čom vyššie píšem. Ale nevadí, určitá úroveň mentálnej výbavy nemôže byť dopriata každému.

Re: bacaono: " aj v tej malej rýchlosti mám vďaka prevodovke možnosť využit max krútiaci moment"

Si si istý? Určite si, no tak to prosím ťa nejako stručne opíš, ako konkrétne by si to zrealizoval. Pretože to vôbec také jednoduché za tých podmienok ako si stanovil nie je. A pravdepodobne si to neuvedomuješ.

Re: bacaono: "(...) Veď týmto si sám potvrdil že eko-motory žerú viac."

Omyl. To si tvrdil ty. Ja tvrdím, že ak také prípady sú, tak príčiny môžu byť také ako som napísal vyššie.

Fakt máš dojem, že ten čo má snahu niečo prekrúcať som tu z nás dvoch ja?


23.09.2017 1:55

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Naklonovali mlhosa, alebo ludstvo hlupne zavratnym tempom.


23.09.2017 8:29

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Už viem že ty ani sám vôbec nechápeš o čom píšeš. Ale nevadí ....hlavne že o tom píšeš "múdro".
Len toľko k tej mentálnej výbave.

Som si istý vo všetkom čo som napísal. A už ti nič vysvetľovať nebudem, lebo to jednoducho nemá zmysel.

Janko to vystihol. [dobre]



23.09.2017 8:34

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Janoval> to je taky typ ludi...nerozumeju, teorerizuju, ked im nieco nevychadza pridaju si dalsie veliciny na zavedenie diskusie inym smerom... ale moze robit co chce, kazdy z nas co tu je vie na vlastnej kozi, kedy motorka zrychluje najviac.


23.09.2017 12:17

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

Skôr tak vieš kedy tvoja motorka najviac hučí, ako naznačil majster brazel.

Všetko čo o motorkách viem, som sa naučil z pozerania videí na youtube.com. Takže zo zdroja najspoľahlivejšieho, takpovediac z prvej (niekedy teda možno druhej) ruky :D


16.10.2017 10:19

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Chalosi, nedavno som na svojej Multoske pobehal dlhsie trasy vratane dialnic. Zamerne som sledoval spotrebu pri 170 km/h, a to na roznych usekoch v roznych casoch. Len pripomeniem, ze Multa je tiez L-kovy dvojvalec, ale s o 20 % vyssim objemom a 50 % vyssim vykonom nez V-Strom. Je o 7 rokov starsia nez ten V-Strom a ma najazdene o 40 000 km viac. Rychlost 170 km/h dosahuju zhruba v rovnakych otackach, alebo Multa mozno toci o nieco menej.

Vo vsetkych spominanych usekoch aj casoch mi pocitadlo aktualnej spotreby neukazalo viac ako 7,4 litra.

Strom zozral v podobnych podmienkach 8,5 a viac.

Jasne, dlhodobu spotrebu mam na Multoske vyssiu nez som mal na Strome, ale proste 8,5 na dialnici je na cestovne enduro vela.

Herghott


16.10.2017 10:30

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Bol si si pojazdiť v Nemecku ? :-D

A koľko si natankoval od plnej do plnej a na koľko km ?


16.10.2017 10:59

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Herghott - IMHO pri rychlostiach 170km/h moze aj "maly" rozdiel v otackach urobit velky rozdiel v spotrebe. Cize ak by sme chceli byt uplne puntlich presní, tak upraviť sekundárny prevod, dať o 1-2 zuby vačšiu rozetu na Multu a potom by to bolo presnejšie porovnanie spotreby.

+ multa má kolesá 17+17" a detto "cestné" zdvihy tlmičov takže rozhodne medzi cestovné endurá už len z tohto titulu u mňa nepatrí (rovnako ako tam nepatrí ani XR)... (ak sa teda nebavíme o Multistrade Enduro ale o tej tuším reč nie je)

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (16.10.2017 10:59)


16.10.2017 11:01

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: brazel: aaa tak to tankovanie na svojej vlastnej motorke po troch sezonach uz tak nesledujem. Dlhodobu mam 5,6 - 5,9 litra, ale jazdim teda dost svizne.

Herghott


17.10.2017 8:38

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

ale nic :-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (17.10.2017 8:38)


10.11.2017 12:54

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

Krakatau
 Kávičkár 

Ikona

Prestavba k téme:
Pozri obrázok

www.pipeburn.com/home/2017/06/23/mellow-motorcycles-suz... ;-)


10.11.2017 13:05

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

zaujímavý showbike aj nový bodykit vyzerá celkom na úrovni, .. len šotolinu to musí obchádzať veľkým oblúkom


11.11.2017 8:21

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

Filip Kalka - Masochista
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: preco by to muselo obchadzat sotoliny?


05.08.2020 20:45

Re: Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

miros139
 Ľadvinka 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

chalani :-)
ja to berem tak, ze tester je vzdy subjektivny nazor a tak to treba brat,
ak to ma retaz vzdy sa da pomoct zmenou zubov k spotrebe ci otackam
onania okolo kriviek atd to je vzdy paradne citanie
preto mam rad motoride, zasipim flameware ci co a da sa stravit s pivom a cipsami krasny vecer,akurat blizki nechapu tie vybuchy smiechu


| 1 2 | Nasledujúce


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.